SCUDETTO


Liga Europy na San Siro. Mecz wobec krytyki

27 września 2017, 14:49, cinassek Aktualności
Liga Europy na San Siro. Mecz wobec krytyki

Zanim nadejdzie październikowa przerwa na mecze reprezentacji narodowych, Milan musi postarać się o zapewnienie solidnej odpowiedzi wobec krytyki, jaka narosła wokół drużyny po niedzielnej porażce 0:2 z Sampdorią Genua. Pierwsza okazja do tego celu już w czwartkowy wieczór. Na San Siro przyjedzie chorwacka HNK Rijeka, aby stanąć z rossonerimi w szranki w ramach fazy grupowej Ligi Europy.

Ekipa z Bałkanów dostała się do tych rozgrywek walcząc w kwalifikacjach do Ligi Mistrzów. By wejść do europejskiej elity, zabrakło jej jednak postawienia ostatniego kroku, przez co wylądowała w drugim z klubowych turniejów Starego Kontynentu.

Mistrzowie Chorwacji po dziesięciu kolejkach zmagań w swoim kraju zajmują 2. miejsce w tabeli. Zgromadzili jak dotąd 22 punkty – o 4 mniej od liderującego Dinama Zagrzeb – i legitymują się bilansem bramkowym 23:7. W ostatniej kolejce Rijeka przerwała swą passę zwycięstw, gdyż remisem 1:1 podzieliła się na wyjeździe punktami z zespołem Belupo.

Start europejskiej przygody w obecnym sezonie,  czwartkowi rywale mieli zgoła inni. Milan rozbił w delegacji Austrię Wiedeń wygrywając aż 5:1, z kolei Chorwaci nie podołali na własnym terenie AEK Ateny. Grecy wygrali na Bałkanach 2:1, przez co ewentualna porażka Rijeki na San Siro może skutecznie zamknąć jej drogę do awansu do fazy pucharowej.

Najwyżej wyceniany piłkarzem bałkańskiej ekipy jest napastnik Mario Gavranović. To właśnie on ma pojawić się na szpicy swojego zespołu w ustawieniu 4-2-3-1. Szwajcar z chorwackim paszportem w obecnym sezonie zdobył już 6 bramek oraz zanotował 3 asysty.

Celem rossonerich, po zaliczeniu wpadki w postaci porażki w Genui, jest podnieść morale i wykonać kolejny krok w kierunku awansu do 1/16 finału Ligi Europy. Pomóc ma w tym nowy trener przygotowania fizycznego, który niedługo pojawi się w klubie. We wtorek Vincenzo Montella postanowił rozstać się z dotychczasowym specjalistą w tym zakresie, Emanuele Marrą.

Do dyspozycji szkoleniowca – z powodu większych lub mniejszych kontuzji – nie ma czterech zawodników: Andrei Contiego, Luki Antonellego, Davide Calabrii i Riccardo Montolivo. Z innych swoich podopiecznych trener Il Diavolo może skorzystać i niewykluczone, że ostatecznie zdecyduje się sięgnąć po kogoś, kto dotychczas grał mniej.

Ustawieniem wyjściowym w dalszym ciągu ma być 3-5-2. Do defensywy wróci Mateo Musacchio, który ostatnie spotkania przesiedział na ławce rezerwowych. Szansę otrzyma także Manuel Locatelli. Włoch pojawi się w miejsce Lucaa Biglii. Na prawym skrzydle wystąpi Fabio Borini, z kolei tym razem odpowiedzialność za strzelanie goli spadnie na barki dwóch młodych snajperów – Andre Silvy oraz Patricka Cutrone.

Po pierwszych meczach fazy grupowej, rossoneri zajmują 1. miejsce w tabeli dzięki trzem punktom i bilansowi bramkowemu 5:1. Za ich plecami plasuje się AEK Ateny (3 punkty i bilans 2:1), dalej są natomiast Rijeka (0 punktów i 1:2) oraz Austria Wiedeń (0 punktów i 1:5).

Mecz 2. kolejki grupy D Ligi Europy pomiędzy AC Milan a HNK Rijeka rozpocznie się w czwartek, 28 września o godzinie 21:05 na San Siro. Jako arbiter główny starcie to poprowadzi Orel Grinfeld z Izraela. Transmisję na żywo przeprowadzi polska stacja telewizyjna Eurosport. W drugim starciu grupy D, AEK zagra w Atenach z wiedeńską Austrią.

PRZEWIDYWANE SKŁADY:

AC MILAN (3-5-2): G. Donnarumma - Musacchio, Bonucci, Romagnoli - Borini, Kessie, Locatelli, Calhanoglu, Rodriguez - Silva, Cutrone.

HNK RIJEKA (4-2-3-1): Prskalo - Vesović, Zuparić, Elez, Zuta - Brandarić, Male - Kvrzić, Misić, Heber - Gavranović.




41 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
acmti__
acmti__
28 września 2017, 18:42
W lidze gramy Zapatą, a na ogorasow idzie 3 najmocniejszych stoperów?
1
MK92
MK92
28 września 2017, 19:39
Może tym razem na treningu silniejszy był Musacchio :) Też nie rozumiem wielu ruchów Montelli...
0
Diavo
Diavo
28 września 2017, 20:01
Dziwne to , ale może Montella chce awansować do LM przez LE? Ryzykowny plan ale mozliwy do realizacji.
0
DarthImpaler
DarthImpaler
28 września 2017, 16:43
"Transmisję na żywo przeprowadzi polska stacja telewizyjna Eurosport." Jak ty mnie teraz zaimponowałeś Wąski.
3
MK92
MK92
28 września 2017, 18:23
Mają rozmach :)
0
Maximilanista
Maximilanista
28 września 2017, 14:43
Ancelotti zwolniony z Bayernu. Podobno Tuchel ma zająć jego miejsce.

Ktoś ostatnio podawał przykład bawarskiego klubu, który w tym sezonie rozpoczął dość niemrawo, jako argument na korzyść Montelli. No to już jest to argument przeciwko niemu.

Czasem radykalne środki są jedynym rozwiązaniem. Ja kibicuję Montelli ze szczerego serca, bo to trener mojego klubu i rezultaty jego pracy są dla mnie w tym kontekście najważniejsze. No ale nie oszukujmy się - dwa najbliższe mecze ligowe (dzisiejszy mecz w LE pownien być formalnością) mogą stać się punktem przełomowym. Jeśli w nich zaprezentujemy się słabo i zdobędziemy mniej niż (minumum) 3 punkty, zostanę zdecydowanym zwolennikiem zwolnienia Montelli. Jeśli ugramy 4 punkty lub (daj Boziu) 6 - opowiem się po stronie zwolenników naszego trenera. Tyle że nie to jest ważne, a ważne będzie stanowisko zarządu klubu i chińskich właścicieli. A jestem przekonany, że tak jak wstrzemięźliwi zwykle Bawarczycy uznali, że nie ma sensu męczyć się dłużej z Carlito, tak i włodarze ACM stracą cierpliwość, jeśli zespół w kolejnych meczach zawiedzie...

Batalie z Romą i Interem to dla Vincenzo najlepszy czas, by zamknąć krytkom usta. Jeśli tej okazji nie wykorzysta, być może nie będzie miał wiecej takich sposobnosci, przynajmniej nie w Mediolanie...

PS. W razie (odpukać, bo ja dalej szczerze oczekuję poprawy) zwolnienia Montelli, oby tylko nie zatrudniono... Ancelottiego. Nie tędy droga. Nasz były trenejro jest już kompletnie wypalonym szkoleniowcem...

Edytowano dnia: 28 września 2017, 14:46
3
MK92
MK92
28 września 2017, 15:07
Nie powiedziałby, że Ancelotti jest już kompletnie wypalonym szkoleniowcem. Po prostu objął Bayern w złym dla siebie momencie - w końcowym okresie zwycięskiego cyklu Bawarczyków. Podobnie było z Allegrim w Milanie, kiedy objął co prawda zespół z wielkimi gwiazdami, ale najlepsze lata miały one już za sobą. Jedynie letnie mercato w 2010 roku odroczyło na chwilę upadek Milanu, któremu nie zapobiegłby Mourinho, Guardiola, czy jakikolwiek inny trener. Moim zdaniem głównej winy za obecną postawę Bayernu nie ponosi Ancelotti, ale Rummenigge z Hoenessem, którzy od kilku okienek transferowych nie wzmacniają odpowiednio zespołu, przez co zespół się zestarzał i stracił dawniejszą motywację. To co się dzieje teraz w Monachium przypomina mi trochę to co działo się u nas równo dekadę temu.
1
Maximilanista
Maximilanista
28 września 2017, 15:26
Co do Ancelottiego to tylko moja prywatna opinia. Jak będzie, czy włoski trener jeszcze dokona czegoś dużego - zobaczymy.
Co do władz Bayernu, to nie zgadzam się zupełnie. To że przez łamiących (no ok - bezczelnie obchodzących) regulacje prawne UEFA szejków z Paryża rynek piłkarski został wynaturzony i groteskowy, nie znaczy, ze polityka transferowa Bayernu jest zła. Pozyskali supergwiazdę światowego futbolu - Jamesa Rodrigueza na naprawdę fajnych warunkach. Poza tym - Tolisso, Sule, Gnabry (od razu go wypożyczyli, ale to świetny i perspektywiczny zawodnik, Rudy... Dla mnie - więcej niż fajne zakupy. Rok wcześniej pozyskali młodego renato Sanchesa (też wypożyczony), wykupili Comana... Naprawdę nie uważam, żeby Bayern działał na rynku transferowym jakoś nieporadnie. Mnie się ich ruchy podobają...
0
MK92
MK92
28 września 2017, 15:35
Mi też się podoba taka oszczędność Niemców i chciałbym, żeby wszystkie kluby tak liczyły każdy grosz jak liczą w Monachium, czy nawet w Turynie (Juventus). Jednak tacy piłkarze jak Coman, Rudy, Sanches, Sule, czy Tolisso są jeszcze melodią przyszłości a nie wielkimi piłkarzami na tu i teraz, choć zgadzam się, że sprowadzenie Jamesa było majstersztykiem. Dlatego uważam, że Bayern teraz czeka pauza w europejskich pucharach, która może trochę potrwać, niezależnie od tego, kto Bawarczyków będzie prowadził.
0
MK92
MK92
28 września 2017, 15:37
Oczywiście "Mnie" też się podoba ;) Po raz kolejny apeluję o wprowadzenie możliwości edytowania własnych odpowiedzi do głównego komentarza!
0
pyras37
pyras37
28 września 2017, 15:48
Montella nie jest autorytetem dla w obecnej ekipie Milanu, mojej opinii, i to jest największy problem. W zeszłym sezonie, dla tych młodych grajków w dużej mierze był idealnym partnerem. Teraz niestety potrzeba nam trenera większego kalibru. Ancelotti jest jedną z najlepszych opcji. Szczerze modlę się, żeby przyjął już teraz naszą ofertę, a Montella niech sobie będzie jego asystentem.
0
zbylon
zbylon
28 września 2017, 16:35
Jakoś specjalnie nie śledzę Bayernu, ale wczorajszy mecz sobie obejrzałem. To co Ancelotti zrobił z tym zespołem przypomina mi to co działo się w Milanie pod koniec jego kariery u nas. Zero pomysłu na grę, wpuszczanie nieogranych kolesi od początku było widać aż nadto. Czemu na ławce siedział Howedes, czemu Robben? Czemu ten zespół nie miał żadnego pomysłu na grę? Czemu Muller został zmieniony dopiero kilkanaście minut przed końcem? Ja tam Bayernu nie lubię, ale wiem jak czują się kibice, bo niestety tak się kończy zatrudnianie kiepskich trenerów. Teraz dodatkowo muszę się bać, czy komuś nie przyjdzie do głowy zatrudnienie Ancelottiego u nas.

P.S. Wczoraj napisałem swoje zdanie na ten temat nie wiedząc jeszcze o zwolnieniu Carlo, ale mój post został usunięty. Mógłbym wiedzieć dlaczego?
0
Zuber
Zuber
28 września 2017, 16:47
Ja widzę, ze tu niektórzy zapomnieli jak wyglądała gra za Ancelottiego. O ile w LM zawsze nam szło dobrze, to na krajowym podwórku 1 mistrzostwo z taką paką co wtedy mieliśmy to wstyd. Brak motywacji na słabszych przeciwników, co ciągnie się za Milanem do tej pory. Nie skreślam go jako trenera, ale ostatnimi czasy gdy prowadził PSG, Real i Bayern, nie podobała mi się gra żadnej z tej drużyny pod jego wodzą. W Realu co prawda wygrał LM, ale zobaczmy jaki skład tam miał i jak ich gra wyglądała rok później. Oczywiście to tylko moje zdanie, lecz średnio widzę Ancelottiego w Milanie, który odbudowuje naszą potęgę. Tu bardziej przydałby się ktoś młodszy z porządną wizją gry, kto by poukładał to wszystko.
2
Diavo
Diavo
28 września 2017, 13:38
Zawsze Fifa ale w tym roku zastanawiam się nad PESem ? Jakie są wasze opinie?
1
Materazzone
Materazzone
28 września 2017, 14:31
PES był i jest o niebo lepszy. Miałem już przyjemność grać w 18 i to jest po prostu cud malina stymulator! Fifa nie ma podejścia nawet ;)
0
Owiec
Owiec
28 września 2017, 16:08
Gralem w Fifę 17 i PES'a 17...różnica taka że w Fifie ze złości ktoś moze rzucić padem/klawiaturą/laptopem, a w PES'ie większość zależy od gracza bo gra jest o wiele przyjemniejsza, ma sie większe możliwości. PES to symulator, Fifa to zręcznościówka moim zdaniem, w której sporo zależy od szczęścia. Z kolei, minusem PES'a jest to, że nie ma licencji tylu lig co Fifa i np Manchester United to przez brak licencji "Manchester Red", a sama kariera/gra samemu offline jest strasznie uboga, a gra przez internet nie jest tak urozmaicona (i przez co nudna) a jest często oporna, nie to co w Fifie. A więc wybór trudny, dlatego trzeba to dobrze przemyśleć. Pozdrawiam :D
0
zbylon
zbylon
28 września 2017, 16:37
Nowy PES to krok milowy. Miałem okazję grać w demo nowej Fify i miałem wrażenie jakbym grał w jakąś budżetową piłkę nożną. Nowy PES jest rewelacyjny, Fifa stoi w miejscu od 2 lat. Jeśli kogoś drażni mała ilość licencji, to już wyszedł community patch który naprawia tą niedogodność i działa w trybie online.
1
Owiec
Owiec
28 września 2017, 18:18
No to trza kupić haha :D
0
zbylon
zbylon
28 września 2017, 18:18
Jak kupisz to chętnie zagram :)
0
Diavo
Diavo
28 września 2017, 19:55
Czyli ten rok pod znakiem PESa Pany, może założymy jakaś ligę? Będzie można sie wyżyć na "boisku" a nie na czacie :D
0
Bufor85
Bufor85
28 września 2017, 11:23
Włoska gazeta jest niepoważna. Tam jest chyba brak profesjonalizmu, albo jakiś słomiany zapał. Albo przedwcześnie za dużo komplementacji albo za wcześnie pochopnych krytyk.
0
zbylon
zbylon
28 września 2017, 06:55
Z jakiego powodu usunęliście mój wpis o Ancelottim?
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
28 września 2017, 17:44
Nie wiem do którego postu się odnosisz ale skoro go ktoś usunął to łamał regulamin.
0
ForzaMilan!!!
ForzaMilan!!!
28 września 2017, 06:44
Mam nadzieje, że Montella celowo wystawia trójkę naszych najlepszych stoperów, by na Romę również wyjść podobnym składem.. posadzenie Musacchio to strzał w kolano.. kompletnie nie rozumiem takiej decyzji. Jedyne sensowne wytłumaczenie dla mnie to takie, Romek/Mateo są trochę podatni na kontuzje i mniej więcej po równo Montella próbuje rozkładać ich siły.
0
Majkel69
Majkel69
27 września 2017, 20:20
ten artykuł trochę bezsensowny. Jak porażka z Milanem na San Siro w drugiej kolejce może zamknąć Chorwatom drogę do awansu? jasne - zaczną od 2 porażek, ale ta z nami zwłaszcza u nas jest wkalkulowana u każdego naszego rywala w tej grupie. Nie oszukujmy się. Przegrali 1 ważny mecz - fakt, ale 3 "mecze o 6 punktów" wciąż przed nimi. A grając u siebie z pewnym awansu i skupiającym się na lidze Milanem też pewnie powalczą. Innymi słowy nawet 0:4 czy 0:5 w plecy teraz nie stawia ich na straconej pozycji w grupie.
0
patrykas
patrykas
27 września 2017, 20:14
Milan na zawsze w moim sercu ! Dumni po zwycięstwie wierni po porażce. Forza Milan ! Jedziemy z Europą.
0
głos_rozsądku
głos_rozsądku
27 września 2017, 19:30
"Mecz wobec krytyki"
Polska jenzyk trudna jenzyk? Co autor miał na myśli:

1. mecz w stosunku do krytyki
2. mecz wskutek krytyki
3. mecz wbrew krytyce

I co w ogóle ta fraza miałaby znaczyć?

https://sjp.pwn.pl/sjp/wobec;2537085.html
Edytowano dnia: 27 września 2017, 19:34
2
Rocker
Rocker
27 września 2017, 21:09
Wszyscy uwielbiają malkontentów. Życie z nimi od razu nabiera rumieńców!
4
Obserwator
Obserwator
28 września 2017, 07:36
De bil ... Jest taki zespol rocowy
1
Mirabelli
Mirabelli
28 września 2017, 08:34
Szkoda że nie możesz nicku zmienić, bo ten nick ni cholery do ciebie nie pasuje
2
Owiec
Owiec
28 września 2017, 15:58
Mirabelli, czasem się mawia że przeciwieństwa się przyciągają :p
0
Lancaloht
Lancaloht
27 września 2017, 17:37
Dorosły ze mnie facet ale pozwolę sobie chyba piewszy raz napisać kontrowersyjny komentarz :)
Może gra Milanu powinna się opierać na najprostszym systemie 4 4 2 ?
Bramka wiadomo- dalej Abate, Mussa, Bonucci, Rodriguez- Conte Biglia locatelli, Kessie- atak Silva Kalinic. Dużo ugraliśmy takim ustawieniem ładnych parę lat temu . Wiem że to nie popularny system, ale może skuteczny posiadając taka kadrę , jaką posiadamy...
2
Bandon
Bandon
27 września 2017, 18:34
Podoba mi się bardzo pomysł z Conte, może pozycja grającego trenera mu przypadnie do gustu i do nas zawita.
7
Lancaloht
Lancaloht
27 września 2017, 18:58
hehe dobre , dzięki , wiadomo o kogo chodziło :)
2
Lancaloht
Lancaloht
27 września 2017, 19:01
Dobra przyznam się ...ostatnio narobiłem dużo nalewek : śliwka węgierka , morelówka , truskawkowa, czarna porzeczka (zwłaszcza tą polecam), mogło mi się pogmatwać z tym contici
0
Rocker
Rocker
27 września 2017, 21:12
Pewną komplikacją może być poważna kontuzja Contiego, która wyklucza go z gry do marca.
1
Bandon
Bandon
27 września 2017, 21:38
Nie mogłem się powstrzymać Lancaloht :)
1
Mirabelli
Mirabelli
27 września 2017, 16:45
Andre wystrzel Rijeke na drugi koniec Chorwacji
2
tober12
tober12
27 września 2017, 15:15
4-0 Milan i popis Andree a w meczu z Roma ławka;) Forza MILAN
7
MK92
MK92
27 września 2017, 15:00
Rijeka nie powinna być zbyt trudnym przeciwnikiem. Stawiam na gładkie zwycięstwo Milanu. Forza ragazzi!
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się