SCUDETTO


Rywalizacja na całego o miejsce na środku obrony. Romagnoli stara się wskoczyć do składu

12 sierpnia 2021, 09:31, cinassek Aktualności
Rywalizacja na całego o miejsce na środku obrony. Romagnoli stara się wskoczyć do składu
Kto powinien zagrać na środku obrony Milanu na inaugurację nowego sezonu?
Kjaer - Tomori 52.19%
Tomori - Romagnoli 27.63%
Kjaer - Romagnoli 20.18%
228 oddanych głosów

Zbliża się inauguracja nowego sezonu Serie A. Już za nieco ponad tydzień Milan rozegra wyjazdowy mecz z Sampdorią na Stadio Luigi Ferraris. Trener Stefano Pioli będzie musiał do tego czasu dokonać wyboru także i w kwestii obsady środka obrony. Rywalizacja trwa na całego - Alessio Romagnoli pragnie się odbudować po słabszym okresie w swoim wykonaniu i daje pozytywne sygnały w okresie przygotowawczym, Simon Kjaer i Fikayo Tomori nie dali natomiast żadnych powodów, aby z nich rezygnować. Na tę chwilę faworytem dziennikarzy pozostaje duńsko-angielski duet stoperów. Kapitan rossonerich będzie się musiał jeszcze sporo napocić celem powrotu do podstawowej jedenastki.



51 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Jachu1899
Jachu1899
13 sierpnia 2021, 18:43
Rommek przyzwoicie ale stacji agenta to raczej skorzystał bym ostatniej szansy na jaki kolwiek zwrot kasy z jego transferu i zaproponował bym go Realowi.
0
Majki85
Majki85
12 sierpnia 2021, 20:25
Mysle ze jeśli nic się nie wydarzy (kontuzja) to na starcie Romagnoli będzie tworzył parę stoperow z Tomorim. Obaj Panowie przepracowuja cały okres przygotowawczy, a Simon dołączył niedawno. Poza tym, chcąc przedłużyć kontrakt z kapitanem należy dac mu chyba argument do tego że jest niezbedny dla Piolego. Jak będzie, zobaczymy.
2
Kempez
Kempez
12 sierpnia 2021, 19:48
Grając na 3 frontach wliczając urazy to cała trójka swoje pogra :)
0
TR3V0R
TR3V0R
12 sierpnia 2021, 16:33
Podpisze umowę to gra, nie to nie proste. Jak zamierza odejść za rok za darmo, a pewnie tak będzie, to z ławki się ruszać nie powinien dopóki nie wypadnie ktoś z duetu Kjaer-Tomori
3
proy
proy
12 sierpnia 2021, 16:11
Ja bym z poczatku dal Romana i Fikaja, bo jednak caly okres przygotowawczy przegrali razem no i nie maja Euro w nogach. Simon pierwszy na zmiane, regularnie wpuszczany zeby zlepac rytm meczowy... a po wrzesniowej przerwie na repre to juz mysle ze wszystko bedzie jasne ktore zastawienie najlepiej wyglada w akcji
2
Levy11
12 sierpnia 2021, 15:04
Niech Romek podpisze kontrakt to pokarze tym swoje zaangażowanie i chęć dalszej gry w naszych barwach. Rywalizacja to jedno, a promowanie się to już inna sprawa. Jak nie to niech siedzi na ławce i gra w pucharach. To jest moje zdanie.
6
majer1987
majer1987
12 sierpnia 2021, 13:41
Ja, jako fan Gabbi mam też nadzieję, że zagra w 15-18 spotkaniach. Zwłaszcza, że przy dobrych wiatrach będziemy mieli około 50 gier. I wtedy mielibyśmy 4 stoperów na poziomie.
2
tmqTV
tmqTV
12 sierpnia 2021, 13:14
Przekornie zagłosuję na Kjaer-Romagnoli.
Gdybym nosił trykot Milanu na boisku co kolejkę, moim kapitanem nadal byłby Romagnoli. Jako lojalnemu żołnierzowi ciężko byłoby mi wyobrazić sobie wyjściową "11" bez dotychczasowego dowódcy.

W dotychczasowych sparingach Romek wypadł najlepiej w mojej ocenie i zasłużył na grę. Pasowałoby go rozliczać za nowe rozgrywki, a nie za przeszłość. Bardzo lubię Tomoriego i mu kibicuję, ale kilka błędów popełnił - szczególnie "karniaczek" Bale'a i żółta kartka dla Calabrii w ostatnim meczu to zasługa Anglika. Dlatego powinien popatrzeć z ławki i poczekać na kiksy kogoś z dwójki Kjaer-Romagnoli.
2
iMmortal_1899
iMmortal_1899
12 sierpnia 2021, 13:00
Zdrowa rywalizacja nie powinna nikomu zaszkodzić, a wręcz przeciwnie. Seria a, LM oraz PW, myślę że każdy z wymienionych będzie miał okazję nie raz się pokazać i oby z jak najlepszej strony.
0
RavenGDA
RavenGDA
12 sierpnia 2021, 12:47
forma formą, ale jeszcze jest kwestia kontraktu. Jeżeli będzie na tym samym poziomie co Kjaer i Tomori, a nie przedłuży kontraktu to zawsze ławka. Niestety tak to powinno działać
4
Rafał0209
Rafał0209
12 sierpnia 2021, 12:39
Romagnoli może czeka z przedłużeniem umowy bo chce właśnie wskoczyć do pierwszej 11, a wiadomo że przy negocjacjach pensje płaci się większą podstawowemu graczowi aniżeli komuś kto siedzi na ławce, ja myśle że zostanie.
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 sierpnia 2021, 12:22
Ta ankieta będzie miała sens tylko jeśli Romek przedłuży umowę, w innym przypadku będzie nr 3.
10
Rossoneri777
Rossoneri777
12 sierpnia 2021, 11:40
mamy 3 cudownych so. Simon to moj ulubieniec ale ma swoje lata. musimy byc elastyczni. kiedy kjear bedzie musial odpocząć przed meczem waznym niech gra romek. Rywalizacja dziala zawsze na plus. Mam nadzieje ze Alessio podpisze nowy kontakt bo bardzo szkoda bylo by go stracić i to za free.
0
Yabaye
Yabaye
12 sierpnia 2021, 11:32
Trochę zła ankieta. Blok obronny bedzie zestawiony z tych, którzy są w formie. Patrzenie na suche nazwiska nie ma sensu.
2
Beny
12 sierpnia 2021, 11:07
do usunięcia
Edytowano dnia: 12 sierpnia 2021, 11:08
0
tmqTV
tmqTV
12 sierpnia 2021, 11:00
Wyjdźmy trzema stoperami - Kjaer + Tomori + Romagnoli.
Na wahadła Calabria i Theo. Rozwiązuje to problem skrzydeł, gdzie wszyscy narzekają na parę Samu-Saelemaekers.
W pomocy zagrałbym Bennacer + Kessie + Tonali (chciałbym, by ten sezon był przełomowy dla tego chłopaka), i z przodu Brahim + ktoś z dwójki Leao/Rebić.
Wierzę w przeznaczenie, dlatego Giroud będzie strzelał głównie po wejściu z ławki :-)

Wiem, wiem. Jakieś kocopoły tu napisałem. Nigdy tak nie graliśmy i pewnie długo nie będziemy.
Ale chciałbym zobaczyć Theo nieco mocniej "spuszczonego ze smyczy", o jeszcze większej ilości zadań ofensywnych.
2
Beny
12 sierpnia 2021, 11:08
Wahadła u nas to taka opcja, która ma swoje plusy dodatnie i ujemne. Wydaje się, że Theo, Calabria/Alexis by się super odnaleźli. To samo z trójką obrońców i środkiem pola, ale gdzie miejsce dla Ante, Leao? Brakuje też napastnika, bo Ibra z Giroud nie zagrają od dechy do dechy całego sezonu, a na zmianę obecnie nawet Colombo nie mamy. Także niby wszystko fajnie, ale jak się przyjrzeć to mocno nie do końca.
2
Gianni Rivera
12 sierpnia 2021, 11:19
Nasi obrońcy się właśnie w trójce z tyłu nie odnajdują. Kjaer nie poradził sobie w grającej trójką z tyłu Atalancie. Romagnolemu nie szło, kiedy przez chwilę, jeszcze z Bonuccim, testowaliśmy grę trójką stoperów. Tomori zaś nigdy nie grał w trzyosobowej formacji defensywnej. Skąd więc to powszechne na tej stronie przekonanie, że gra trójką ŚO to dobry pomysł? Ludzie meczów nie oglądają, piłką się nie interesują? Myślą, że to FIFA, FM czy co?
6
Cimar94
Cimar94
12 sierpnia 2021, 11:20
W reprezentacji Danii Kjaer w trójce jakoś sobie tam radzi.
7
Gianni Rivera
12 sierpnia 2021, 11:22
Reprezentacja nie jest żadnym wyznacznikiem gry w klubie. Piłkarz może rządzić w prezentacji, a w klubie grać słabo/nie łapać się do składu, albo odwrotnie - grać świetnie w klubie, a w reprezentacji piach.
Mieliśmy już obrońcę, który świetnie grał w reprezentacji (Ricardo Rodriguez), a tu wszyscy na nim psy wieszali.
4
Cimar94
Cimar94
12 sierpnia 2021, 11:27
Chciałem tylko zauważyć, że nieporadzenie sobie Kjaera w trójce w Atalancie to mit. Zwykła rozbieżność wizji z Gasperinim, uciekł stamtąd przy pierwszej okazji, nie ze względu na grę w trójce.
3
jarek_2389
jarek_2389
12 sierpnia 2021, 11:28
Tylko,ze do 3 obrońców to my nie mamy już nikogo do zmiany,więc w przypadku zawieszenia/urazu wracamy do 4 231
0
Gol
Gol
12 sierpnia 2021, 11:41
Calabria się nie nadaje do gry na wahadle, za słabo sobie radzi z przodu i nie jest na tyle dynamiczny jak Theo.

Nadal widać by było gigantyczną dysproporcje między lewą i prawą stroną. Możemy stosować dwa ustawienia z powodzeniem jeżeli przyjdzie Florenzi i wtedy on by mógł być wahadłowym.

Jeżeli już ktoś z obecnej kadry miałby grać na skrzydle to byłby to Alexis.

Samu nie nadaje się do gry na tym poziomie.
Nie wydaje mi się jednak, żeby Pioli zdecydował się na grę 3-5-2, bo zwyczajnie takiego wariantu nie ćwiczymy na sparingach. Byłoby dla mnie sporym zaskoczeniem, gdyby nagle nasz trener w trakcie sezonu mając od tego przecież okres przygotowawczy, zdecydował się na wdrażanie nowej taktyki, sporo różniącej się od tej obecnie stosowanej.

Na papierze i w Fifie to może i ładnie wyglądać, ale na boisku byłby pewnie problem z komunikacją zwłaszcza w obronie.
3
Milanboy
Milanboy
12 sierpnia 2021, 12:31
O rany znowu powrót do przeszłości z tą 3 w obronie kiedy nie mamy na to piłkarzy i tak samo w drugiej linii i na atak trzeba też trochę innych graczy kiedy mamy typowych lewoskrzydłowych
0
tmqTV
tmqTV
12 sierpnia 2021, 12:54
Panie i Panowie, proszę o wyjęcie patyków z okrężnicy :-) Sam skwitowałem swój wpis jako "kocopoły" :-)

To oczywiste, że tak nie zagramy. Niemniej, nikt nie zabroni mi marzyć o rzuceniu Theo jeszcze mocniej do przodu. Tak długo jak miałby siłę biegać, tak długo zawiązyłalibyśmy groźne akcje lewą flanką. Takie jest moje zdanie.

Nie zgodzę się też z tym, że Calabria nie porawdziłby sobie na wahadle. Też ma zapędy ofensywne, też potrafi grać do przodu i w moim odczuciu w poprzednim sezonie zrobił postęp w kontekście sprawiania zagrożenia dla bramkarza przeciwników.

Docelowo w takim ustawieniu musiałby się znaleźć Ibra, ale w tym momencie w ogóle o nim nie mówimy, ponieważ póki co grać nie może.

Nigdy nie zauważyłem, by na tej stronie powszechne było przekonanie co do słuszności grania trójką obrońców. To był akuratnie mój wymysł, wariacja. Ale gdyby i Pioli oszalał podobnie jak ja, to uważam to nie byłoby problemu z zastąpieniem opcjonalnie kontuzjowanego zawodnika. Jest Gabbia oraz Kalulu. Obydwaj w mojej ocenie zasługują na trochę spotkań w sezonie.

Co do dysproporcji w inklinacjach ofensywnych pomiędzy lewą i prawą stroną - nie trzeba daleko szukać rozwiązania. Reprezentacja Włoch na ostatnim Euro. Spinazzola i Emerson mieli wolną rękę w ganianiu od jednego pola karnego do drugiego. Na prawej stronie biegał natomiast Berardi/Chiesa, a głównym zadaniem Di Lorenzo było zabezpieczenie tyłów. W piłce nożnej nie trzeba symetrii - możemy częściej atakować jedną stroną :-)
Edytowano dnia: 12 sierpnia 2021, 13:07
2
Master of AC Milan
Master of AC Milan
12 sierpnia 2021, 12:56
Ante i Leao na cofniętego napastnika, w 3-5-2 powinien być ktoś taki np. jak Lautaro.
0
DarthImpaler
DarthImpaler
12 sierpnia 2021, 14:13
omg ty widziałeś jak leniao czy rebic grali na 9?? Przecież to są skrzydłowi i tam sobie radzą najlepiej (leniao to se w ogóle nie radzi niezależnie od pozycji ale to inna historia).
0
szfarceneger
szfarceneger
12 sierpnia 2021, 10:53
Romagnoli daje radę w sparingach, więc nie widzę powodu, żeby go odstawiać tylko dlatego, że wrócił Kjaer. Simon najpóźniej wrócił do treningów, ma rozegrane niecałe 30 minut z Realem i zagra pewnie nie więcej niż połówkę z Grekami, więc nie wiem czy będzie w 100% gotowy, żeby zagrać 90 minut w meczu inauguracyjnym.
A o Tomorim nie ma co dyskutować, bo w tym momencie pierwszy skład mu się należy jak psu buda.
0
Cimar94
Cimar94
12 sierpnia 2021, 10:48
Najpierw niech się napoci podpisując kontrakt. Nie ma tak, że on sobie sprawdzi czy ma szansę na grę i wtedy podpisze. Nie możemy pozwolić na kolejne kosztowne odejście za darmo.
1
malaka1995
malaka1995
12 sierpnia 2021, 10:32
Niby po co pakować gościa do podstawowej jedenastki kiedy wszystko wskazuje na to że facet odejdzie za darmo ?? Jak chce grać to niech nową umowę podpisze to chyba logiczne.
9
mmielczar123
12 sierpnia 2021, 10:27
Według mnie Romek nadal jest solidnym zawodnikiem, ale osobiście postawiłbym na Simona i Fikayo, aczkolwiek sezon długi, więc każdy będzie miał szansę się pokazać.
0
patoo_07
patoo_07
12 sierpnia 2021, 10:22
Na inaugurację na pewno Tomori-Romek. Wyglądają bardzo pewnie, a Simon lata swoje ma, Euro miał długie i będzie tylko po jednym meczu towarzyskim, w którym zagra więcej niż 30 minut.
2
Mormarx
Mormarx
12 sierpnia 2021, 10:12
Każdy z tej trójki powinien regularnie grać, po pierwsze nieco to ich odciąży (szczególnie Simona), poza tym poza ligą jest Puchar i LM. Niewykluczone, że zaczniemy z duetem Kjaer - Tomori, a w połowie sezonu zobaczymy Romek-Kalulu/Gabbia, bo jakaś kontuzja czy zjazd formy. Oby nie było takiej potrzeby, ale lepiej być gotowym.
0
Kosmateus123
Kosmateus123
12 sierpnia 2021, 10:04
W ankiecie brakuje mi opcji: To zależy ;) A tak na serio, to moim zdaniem konfiguracja obrońców powinna zależeć od ich formy i od przeciwnika- jeśli spodziewamy się rywala z obsesją posiadania piłki i nastawiamy się na milion wrzutek z jego strony, a sami będziemy raczej kontrować duet Kjaer-Romagnoli się sprawdzi. Jeśli to my będziemy atakować a rywal kontrować to Tomori ze swoją szybkością może się przydać. W sezonie będą też pauzy za kartki i kontuzje więc nie zawsze można wystawić kogo się chce.
0
DragonAC
DragonAC
12 sierpnia 2021, 09:57
dala mnie Rmek spisał sie dobrze w sparingach i postawił bym na niego tylko dlatego żeby dać odpocząć Simonowi po turnieju
2
Jaca23
Jaca23
12 sierpnia 2021, 09:53
Po co zmieniać coś co świetnie działa? Duet Kjaer-Tomori właściwie nie popełnia błędów i świetnie się uzupełnia. Romek oczywiście się przyda i swoje minuty dostanie, ale najpierw niech podpiszę nowy kontrakt.
6
Diavo
Diavo
12 sierpnia 2021, 09:55
Obawiam się, że i Romka oddamy za free..
0
Diavo
Diavo
12 sierpnia 2021, 09:48
Dawno w Milanie nie było takiego bogactwa "urodzaju" ,z drugiej strony sezon długi i Pioli powinien rotować obrona tak by każdy z tej trójki potrafił grać ze sobą w parze.
1
Woolfik92
Woolfik92
12 sierpnia 2021, 13:22
Pamietam Palette. Chlop z pierwszego skladu, ale mogl grac co drugi mecz ze wzgledu na kartki. To byly czasy.
0
wojtekdio1234
wojtekdio1234
12 sierpnia 2021, 09:44
Florezi/Calabria Tomori Kajer Romek Theo
Benek/Aldi Tonali Kessie
Diaz
Ibra/Oli Leao/Rebic

0
wojtekdio1234
wojtekdio1234
12 sierpnia 2021, 09:40
ja grałbym na 3 CB i wahadłowymi
2
paweł_piotr
paweł_piotr
12 sierpnia 2021, 10:04
Wtedy konieczność sprowadzenia kolejnego ŚO bo Gabbia na ławce to mało.
0
wojtekdio1234
wojtekdio1234
12 sierpnia 2021, 10:06
jest jeszcze Kalulu
0
Von Strauss
Von Strauss
12 sierpnia 2021, 09:35
Warunkiem rozważania powrotu do 11 powinno być przedłużenie umowy. Nie chce przedłużyć - niech gra Gabbia czy Kalulu, a Romek na ławkę.
3
Książę Mroku
Książę Mroku
12 sierpnia 2021, 09:42
Popieram. A nie moze sie pokazac i odejsc za free za rok.
0
kurpkombajn
kurpkombajn
12 sierpnia 2021, 09:43
A co ma przedłużenie do tego kto ma grać? Niech gra najlepszy w danej chwili po prostu...
1
Marcos Salinas
Marcos Salinas
12 sierpnia 2021, 09:50
No pewnie. Jeszcze wsadźmy do wyjściowej 11 kolejne dzieciaki z Primavery. Tak na złość grubasowi Raioli...W końcu około 30 mln. z transferu Romka ważniejsze od 50-60 rocznie z LM - bardzo wątpliwe czy bez niej, po zawieszeniu butów na kołek przez Zlatana takie transfery jak Maignan, Tomori czy Florenzi będą możliwe, a bez tego Milan pozbawiony Ibrahimovicia w szatni bardzo szybko zostanie sprowadzony na ziemię. Logika przedszkolaka.
Edytowano dnia: 12 sierpnia 2021, 09:53
0
Von Strauss
Von Strauss
12 sierpnia 2021, 10:33
Marcos Salinas
Logika przedszkolaka to występuje u Ciebie. Nie wiem czy jesteś trollem czy innym ukrytym kibicem Juve czy coś. Obecnie Gabbia dużo gorszy od Romka nie jest, mam nawet wrażenie, że chłopak się bardziej stara niż jego starszy kolega. A zawodnik, który nie przedłuży umowy a nie jest zawodnikiem pierwszej jedenastki nie powinien nawet powąchać murawy. Jeżeli nie ma opcji by dokonać korzystnej wymiany czy sprzedaży (a zauważ, że piłkarz może się nie zgodzić), to po co korzystać z kogoś, kto ma w dupie klub i puścić za darmo za rok? Niech straci rok, to i agentowi i Romkowi się nos utrze.

I szkoda, że nie stać nas na Botmana.
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
12 sierpnia 2021, 11:59
Milan to nie Neapol, gdzie przez klub kokosa stracono top 4. Zobacz sobie różnice punktowe w tabeli. A w następnym sezonie będzie jeszcze trudniej, gdyż dojdzie Lazio Sarriego czyli specjalisty od pracy na takim minimalnym materiale. Babole młodzieży mogą kosztować Milan kilkadziesiąt milionów euro mniej nawet przez kilka kolejnych lat, ponieważ tak jak zwróciłem uwagę w powyższym poście na 70-80% po sezonie odejdzie Ibra i trzeba będzie przeformatować zespół tak, aby był konkurencyjny bez przywództwa Szweda. Bez przelewów z LM i przy polityce Gazidisa zadanie niemal awykonalne. Prędzej ponownie wpadniemy w marazm z LE. Stąd tutaj nie ma miejsca na jakiekolwiek gierki z Raiolą. Musi grać ten, kto ma lepszą formę/umiejętności.
Edytowano dnia: 12 sierpnia 2021, 12:07
1
Von Strauss
Von Strauss
12 sierpnia 2021, 13:30
Ibra odejdzie jako piłkarz, to fakt. Ale z tego co sam mówił i z jego działania (cała rodzina przeprowadziła się do Mediolanu w tym roku) wynika, że z zarządem ma ugadane, że zostaje dalej. Albo jako asystent trenera albo dyrektor - w każdym razie ma zostać. A paradoksalnie najlepiej grała drużyna bez Szweda właśnie na boisku.

Zwalanie w Neapolu na klub kokosa jest błędem. Tam nie zagrało kilka rzeczy, a to był jeden z nich. Błędy popełniał i DeLa i Gennaro. I piłkarze skrewili (bo głupie spotkania były też wtedy gdy wszyscy grali) i covid zaszkodził. Napoli straciło głupio punkty chociażby w spotkaniach z Atalantą (4:2), Cagliari (1:1), Sassuolo (3:3) Spezią (w dupę 1:2 przy czerwonej w Spezii) o spotkaniach z Hellasem nie będę się rozwodził (obu).

Awykonalne będzie szukanie w przyszłym roku kogoś w miejsce Romagnoliego. A mamy Gabbię, który nie odstaje aż tak. Zwłaszcza, że Alessio też miał w ostatnim sezonie kilka spotkań do wykreślenia z życiorysu i trzymał nierówną formę. A jak Alessio odejdzie będziemy musieli łatać obronę, co pochłonie kasę z LM.
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
12 sierpnia 2021, 18:58
Człowieku nie rozśmieszaj mnie z tym Gabbią. On nawet będąc ciut lepszym od Romagnolego w najgorszym okresie kariery narobił mnóstwo drobnych i parę karygodnych błędów. Zbyt wiele, żeby ryzykować utratę wartych dziesiątki milionów punktów. Na obecną chwilę między nim, a Alessio w normalnej, takiej jak np. w sparingach formie jest przepaść. Nie wspominając nawet o próbach robienia z Kalulu etatowego stopera.
Odnośnie klubu kokosa też nie rozumiem jak można zwalać winę na trenera za niezły przy tak wypalonej obronie wynik punktowy , gdy w jednym z dwóch momentów największej kumulacji spotkań w sezonie wypada Ci 2 napastników z powodu losowych kontuzji i przez ponad miesiąc trzeba grać nienadążającym za akcjami drużyny Petagną, a w międzyczasie taki Milik siedzi na przymusowym urlopie? Właśnie w tamtym momencie stracili szansę na top 4. Zaś te pojedyńcze wpadki miałyby znaczenie w przypadku walki o Scudetto, co przy ich kadrze było i nadal pozostaje wyłącznie w sferze mokrych snów.
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się