SCUDETTO


Milan za wszelką cenę potrzebuje awansu do LM. W przeciwnym razie mocno ucierpią finanse klubu

17 maja 2023, 12:18, Redakcja Aktualności
Milan za wszelką cenę potrzebuje awansu do LM. W przeciwnym razie mocno ucierpią finanse klubu

Po odpadnięciu z Ligi Mistrzów w aktualnym sezonie, Milan od razu musi podnieść głowę i skupić się na ostatnich trzech ligowych potyczkach, gdzie Rossoneri grają o awans do przyszłorocznej edycji tych rozgrywek. Wszyscy doskonale zdają sobie sprawę jak ważny dla Milanu jest udział w tych najważniejszych, europejskich rozgrywkach zarówno ze względu sportowego jak i ekonomicznego.

W tej chwili Milan zajmuje piąte miejsce w tabeli Serie A (-4 do Lazio, -5 do Interu i -8 do Juventusu). Zajęcie miejsca w czołowej czwórce wydaje się zatem misją niemal niemożliwą, ale doniesienia o nowej karze dla Bianconerich są bardzo prawdopodobne, dlatego też Milan ma jeszcze szansę na uzyskanie awansu do Champions League. Gdyby taki scenariusz się spełnił, nadal trzeba będzie ocenić co w obecnym sezonie nie spełniło oczekiwań, ale główny cel zostałby osiągnięty. Dlatego też najprawdopodobniej trio Maldini - Massara - Pioli zachowaliby swoje stanowiska.

W przeciwnym razie, według informacji La Gazzetta dello Sport, w przypadku niepowodzenia z kolejną edycją Ligi Mistrzów wszyscy byliby zagrożeni, w tym również Paolo Maldini i Frederic Massara. Wszystko zależy od najbliższych trzech potyczek w Serie A (Sampdoria, Juventus, Hellas Werona).



30 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
sharakmilanista
sharakmilanista
19 maja 2023, 08:33
wszyscy o tym wiedzą ale nie Pioli który odpuścił se ligę!! no żesz kur...
1
umbrella
umbrella
17 maja 2023, 19:18
"Według informacji LGdS"... pochodzących od osoby pozostającej blisko sterników Milanu, która prosiła o zachowanie anonimowości.
A prawda jest taka, że to takie samo gdybanie, jakie czynimy w komentarzach na tej stronie. Nic niewarty tekst, który zapełnił dzisiejsze wydanie różowej gazety sportowej.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 19:19
0
tober12
tober12
17 maja 2023, 18:52
Haha i cyk na Sampdorie rezerwy xD
1
Adi.Milan
Adi.Milan
17 maja 2023, 18:14
Haha tak tak. Dwa lata temu awans do LM odejście hakana i Donnaruma czyli odciążenie budżetu..Transfery - wykupienie Tonalego i Tomoriego i Maignan i podpisanie Giroud, rok temu WYGRANA ligi, odejście Kessiego i transfery to CDK i jakieś odpadki za darmo lub za pół darmo. Na półmetku byliśmy drudzy w lidze i awans do 1/8 LM transfery? Paragwajski junior widmo :D ktoś naprawdę myśli ze awans do lm nam odmieni okienko transferowe? My nie kupimy nikogo z nazwiskiem..
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 18:16
2
kiko221
kiko221
17 maja 2023, 16:53
5 miejsce moze dac jeszcze lige mistrzow,jesli inter bedzie w czworce i wygra lm,chyba?ale ze ciezko im kibicowac w finale wiec wolalbym zeby zabrali pkt juve.
0
muamba_kabumba
muamba_kabumba
17 maja 2023, 17:31
Niestety, nie może
0
Tarbok
Tarbok
17 maja 2023, 17:51
Jesteś pewny że nie może? Mi się wydaje, że jeśli Inter wygra LM, a żaden włoski klub poniżej 5 miejsca nie wygra LE, to wtedy 5 miejsce daje awans.
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
17 maja 2023, 18:06
Zwycięzca LM dostaje miejsce z automatu, nie rodzima liga.
0
adamos
adamos
18 maja 2023, 08:43
Inter to może co najwyżej wymienić 15 podań w całym meczu...
0
Robinowski
17 maja 2023, 16:48
Niezależnie od tego czy skończymy sezon poza top4 czy też w top4 w wyniku odjęcia punktów Juve to sportowo będzie to porażka. Natomiast samo miejsce w top4 pozwoli na dalszy rozwój zespołu poprzez finanse na transfery i pensje zawodników.
0
mmielczar123
17 maja 2023, 15:29
Przecież wszyscy wiedzieli, że szanse na wygranie LM mamy iluzoryczne i celem nr 1 powinno być top 4. Wszyscy oprócz Piolego, który kpił z ligi i zarządu, który mu na to pozwalał.
8
pjotr
17 maja 2023, 14:15
Mental leży, już w tym sezonie się nie podniesiemy
0
umbrella
umbrella
17 maja 2023, 19:13
Wyrocznio delficka, wskaż mi przyszłość, proszę.
0
Danielinho7
Danielinho7
17 maja 2023, 13:32
Czytając wszystkie komentarze, newsy tweety wiem.... że nic nie wiem. Juve albo dostanie karę, albo nie, albo od UEFA albo Serie A, albo dużą albo małą. Totalna paranoja j kompromitacja włoskiej piłki. Coś czuję że będziemy się do Lipca zastanawiać czy gramy w LM. I przez to mercato zamknięte bo za późno się dowiemy czy gramy czy nie xd
4
pentaczek
pentaczek
17 maja 2023, 13:59
Masz rację, ale spójrz na to z tej strony - gdybyśmy z potęgami typu Spezia, Lecce, Cremonese zdobywali komplety punktów to nie było by dylematów czy będziemy w LM czy nie.

Jeżeli wjedziemy po plecach Juve do LM, to trzeba to traktować jako fuks i z całą pewnością nie należy tego traktować jako 'osiągnięcie zaplanowanego celu' w kontekście Maldiniego, Massary czy Padre.
7
Sebolinho10
Sebolinho10
17 maja 2023, 14:26
pentaczek

I tak, i nie. Jak Juve dostanie karę, a Milan nie zepsuje koncowki sezonu, to tabeli będzie widniał nad Juventusem i to się będzie liczyć. To nie jest wina Milanu że Juve robi wałki. Od bardzo długiego czasu się mówi że zostaną ukarani, już 15pkt im zabrali (później oddali). Dostaną to na co zasłużyli i fartem bym tego nie nazwał. Fart to będzie miało Juve jak mimo tej kary i tak do LM awansują.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 14:27
2
pentaczek
pentaczek
17 maja 2023, 15:44
Sebolinho10
To trudny temat :) Dostają karę sportową za robienie wałków finansowych (które w jakimś stopniu mają wpływ na grunt sportowy). Co więcej - za sprawy z poprzednich lat.

To trochę jak zablokowanie startu sportowca w olimpiadzie, ponieważ nie zapłacił podatku fiskusowi 3 lata temu.

Zgadzam się z Tobą w pełni że należy im się kara, ale równie dobrze mogłaby to być kara (adekwatna) finansowa i wtedy nasz klub mógłby już tylko ogladać plecy rywali w Top4.

Na nasze 'szczęście', mowa jest o karze sportowej która ma im odjąć X punktów, a tym samym mogła by promować nas do Top4. Dla mnie to fart. Fart, że mają zostać ukarani właśnie w ten sposób a nie przez wsadzenie kogoś do pierdla, czy zapłacenia dziesiątek milionów euro kary.
0
brezdi18
brezdi18
17 maja 2023, 13:16
Już nie chce mi się tego nawet czytać. Od 1998 roku kibicuje Milanowi i od 2004 nasze finanse cierpią a mercato jest zamkniete. Regularnie byliśmy w lidze mistrzów- 3 finały w ciągu 5 sezonów i regularnie w top 4 serie A. Ktoś pamieta jaki był cyrk z wykupieniem Crespo? Ktoś pamięta ile negocjowaliśmy transfer Gilardino? Jak wtedy mercato było zamknięte to nikt mi nie wmówi że jego otwarcie jest uzależnione od awansu w tym sezonie. 3 lata temu było zamknięte bo nie ma ligi mistrzów. Później było zamknięte bo liga mistrzów ale tylko faza grupowa. Teraz doszliśmy do półfinału to będzie zamknięte bo nie awansowaliśmy. Takie pierdzenie w zależności od kierunku wiatru
0
Tarbok
Tarbok
17 maja 2023, 14:19
I tu leży największe zażalenie do Gallianiego i jego ludzi. Że w tym 2004 nie potrafili sukcesu i rozpoznawalności klubu przekuć w przychody marketingowe. Gdy pozostałe drużyny z topu zwiększały wpływy z marketingu na innych kontynentach i w parę lat zwiększyły przychody dwukrotnie, Milan stał w miejscu i grał w dużej mierze tym samym składem aż do 2012. Gdy wszyscy weterani ze sławnego „domu starców” poszli na emeryturę, zostaliśmy bez pieniędzy, bez piłkarzy, i dopiero od stosunkowo niedawna próbujemy się z tego dołka jakoś wyciągnąć.
2
sKUBAniec
sKUBAniec
17 maja 2023, 13:16
Z tą karą dla Juventusu jest niestety taki problem, że nie wiemy do końca, kto ją ostatecznie wymierzy i czy za kilka lat nie wrócą do tematu, że i tutaj wypadałoby by jakąś karę nałożyć.

Prawda jest taka, że Juventus w ogóle nie powinien być w pucharach. Jeśli dostaną karę odjęcia 9 punktów i zajmą 4 miejsce to co to za kara? Wiem, że Milan sam sobie winien, ale są podstawy do tego, żeby jednak oczekiwać, że kara będzie odczuwalna, a nie kosmetyczna.

Nadal można uważać, że Juventus przez swoje machloje i tak osiągnął cel i to może spowodować, że nagle wszystkie kluby zaczną postępować podobnie, bo skoro i tak się kończy grą w LM, to czemu nie spróbować swojej szansy? Jaki sens ma wtedy pozostawanie uczciwym?

Może być tak, że Juventus z tej Europy zostanie wyrzucony przez UEFA, ale pytanie kto zajmie ich miejsce. UEFA może stwierdzić, że skoro nie potrafiliście się dogadać wewnątrz ligi to my to Wasze miejsce oddajemy innemu krajowi. I Serie A wyjdzie na tym fatalnie.
0
Gianni Rivera
Gianni Rivera
17 maja 2023, 12:37
To oczywiste, że potrzebujemy awansu do LM jak Kania dżdżu, dlatego wychodziliśmy w lidze z 10 rezerwowymi w wyjściowej jedenastce. Takich cyrków to nawet angielska czołówka z szerokimi kadrami nie wyprawia.
17
grayman88
grayman88
17 maja 2023, 12:36
A co z kasą z ligo mistrzów za ten sezon. Dokładnie 120mlm. I tak wyciągnęliśmy 60extra
0
kamilus
kamilus
17 maja 2023, 12:40
Przeciętny sezon w LM to 70-80 mln, w tym mamy 120, czyli +40-60 mln. W przyszłym sezonie jeśli będzie LE, to będzie 15-20 mln.

Przy najgorszym wariancie 140 < 160.
1
Jaca23
17 maja 2023, 16:17
kamilus
15-20 za LE, ale dolicz jeszcze dochód z biletów, bo te 120, które podałeś to jest kasa od UEFY plus bilety. Wiadomo, że z biletów za LE zgarniemy mniej, ale też nie mało.
0
17 maja 2023, 12:33
Awansuja czy nie awansuja to i tak nikt nie przyjdzie lub tylko jakies patalachy
0
hyrus13
17 maja 2023, 12:30
A ja wam powiem, że brak awansu do LM nic nie zmieni. Wzmocnień i tak nie będzie. Może wreszcie kogoś wtedy sprzedamy i będziemy mieć na inwestycje? Może wreszcie zarząd będzie robił bardziej przemyślane transfery? Zimny prysznic się przyda, scudetto było wynikiem zdecydowanie ponad stan i ktoś uznał, że nie trzeba wzmocnień na już, bo przecież 4 miejsce to na spokojnie zrobimy i bez Kessiego i Romagnolego, a tu klopsik, bo Leao gra trochę słabiej, doszły kontuzje i mundial, po którym Theo i Oli długo szukali formy.

Żadnych zwolnień nie będzie. Chyba, że cała trójka ma zapis, że w przypadku braku awansu do LM klub może rozwiązać ich umowy, ale w to wątpię.
0
Cimar94
Cimar94
17 maja 2023, 12:20
Doszło do totalnego absurdu, że władze mają możliwość tak manewrowania karą dla Juventusu, żeby bezpośrednio zadecydować o ich awansie do LM. Moim zdaniem, aby zachować w tym całym cyrku resztki przyzwoitości kara powinna obowiązywać od nowego sezonu i np. Juventus powinien rozpocząć kolejny sezon ligowy z bilansem -9.
11
Von Strauss
Von Strauss
17 maja 2023, 12:40
Przyszły sezon to oni powinni zaczynać w Serie C/D, a nie z -9 pkt.
6
kamilus
kamilus
17 maja 2023, 12:41
Tam w grze jest jeszcze kara od UEFY, która może być właśnie wtedy, gdy kara od Serie A nie będzie dotyczyć tego sezonu.
1
Sebolinho10
Sebolinho10
17 maja 2023, 13:11
Tylko że Juve może otrzymać karę tylko i wyłącznie na bieżący sezon. Według jakiegoś tam regulaminu nie mogą nałożyć kary na Juve na przyszły sezon.
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się