SCUDETTO


Podwójne standardy: nadepnięcie na stopę Mychitariana i Füllkruga. W jednym przypadku rzut karny, w drugim nie...

12 stycznia 2026, 19:54, Redakcja Aktualności
Podwójne standardy: nadepnięcie na stopę Mychitariana i Füllkruga. W jednym przypadku rzut karny, w drugim nie...

W niedzielę wieczorem na San Siro rozegrano mecz między Interem a Napoli. Było to pasjonujące spotkanie, podczas którego w pierwszej połowie odgwizdano zaledwie 4 faule. Jednak warto skupić się na jednym konkretnym epizodzie sędziowskim: w 68. minucie, po próbie slalomu w polu karnym w wykonaniu zawodnika Interu z numerem 22, Henricha Mychitariana, Amir Rrahmani nadepnął mu na stopę, już po tym, jak Ormianin stracił piłkę. Rezultat? Wezwanie od VAR (Marco Di Bello), analiza sytuacji na monitorze przez Daniele Doveriego i podyktowanie rzutu karnego. Wszystko słusznie – oczywiście. Klasyczne nadepnięcie na stopę, które zgodnie z przepisami słusznie karane jest jedenastką. Nie ma zatem żadnej kontrowersji

Nic dziwnego, poza tym, że kilka dni wcześniej, 8 stycznia (3 dni przed spotkaniem Inter – Napoli), na tym samym stadionie, podczas meczu Milan – Genoa, wydarzył się dokładnie taki sam epizod. W końcowych minutach, podczas szturmu Rossonerich w poszukiwaniu wyrównania, Niclas Füllkrug po oddaniu piłki otrzymał klasyczne nadepnięcie od obrońcy Genoi, Leo Østigårda. Niemiec upadł, trzymał się za obolałą stopę i protestował... wezwanie VAR i rzut karny byłyby decyzją prawidłową – tak jak wczoraj w przypadku Mychitariana i Rrahmaniego – a jednak tak się nie stało.

Stąd pytanie, które zadają sobie wszyscy kibice Milanu: dlaczego wczoraj tak, a w czwartek nie? Kiedy Serie A doczeka się choć odrobiny jednolitości w decyzjach? Wszystko to dodatkowo okraszone faktem, że sędzią VAR w meczu Milan – Genoa był Aleandro Di Paolo, który wczoraj, w meczu Inter – Napoli, pełnił rolę AVAR. Zagadkowe jest, że decyzje sędziów, pracujących przy meczach w odstępie zaledwie kilku dni, są różne w niemal identycznych sytuacjach, a to wszystko ma ogromny wpływ na końcowy wynik meczu...



50 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
sKUBAniec
sKUBAniec
13 stycznia 2026, 14:21
We Włoszech mecz się kończy wraz z ostatnim zdaniem na jego temat. Końcowy gwizdek pana arbitra to dopiero początek. Sędzia - człowiek. A człowiek uczy się na błędach. No i nauczył się, że tam był karny.
0
Vol'jin
Vol'jin
13 stycznia 2026, 14:11
Do Paolo na AVAR z zcomo..Guida główny, Doveri Var
0
ósmy
ósmy
13 stycznia 2026, 14:25
No to przy szybko i ofesywnie grającym Como będzie się działo.
Ale że ten Di Paolo?
Ktoś nam specjalnie bruździ takim składem sędziowskim, czy o co chodzi?
0
GrandePaoloM3
GrandePaoloM3
13 stycznia 2026, 10:57
Po co doszukiwać się jakiegoś podobieństwa na siłę. Jakbyśmy wygrywali 3-0, to ta sytuacja nie powinna mieć znaczenia, ale że goniliśmy wynik z drużyną ze strefy spadkowej, która wszystko przyjmuję na czapę to teraz jakieś wyciągamy analizy jak to nas zawsze sędzia przekręca. Umówmy się, gdyby golić każdego małego w Serie A to takie sytuacje byłyby uważane jako ciekawostka, a nie powód dla którego (i tutaj wstaw swoje oczekiwania). Grajmy jak należy to nie będzie takiego cudowania.
1
AC Kamil
AC Kamil
13 stycznia 2026, 12:37
Nie ma żadnego doszukiwania się podobieństwa na siłę, bo podwójne standardy sędziowania są tak ewidentne, że nie ma nad czym dyskutować. Inter za nadepnięcia na stopę w meczach z Milanem i Napoli dostaje rzuty karne, a Milan w meczu z Genoą w identycznej sytuacji nie dostaje karnego. Pisanie w obecnej rzeczywistości o wygrywaniu 3-0 i goleniu każdego małego w Serie A to czysta naiwność wzięta z jakiegoś fantasy football. To, że Milan ma swoje problemy na boisku nie znaczy, że sędziowie mają mieć teraz przyzwolenie na dokładanie do pieca od siebie. Dobrze, że media pochyliły się nad tematem skoro nawet niektórym kibicom pasuje rola frajera.
Edytowano dnia: 13 stycznia 2026, 12:39
6
sebulba12
sebulba12
13 stycznia 2026, 13:48
czyli rozumiem że jeżeli inter będzie przegrywał z kimś 0:1 to też nie będzie dostawał zasłużonych karnych, bo powinni grać lepiej i wygrywać 3:0? xD
1
GrandePaoloM3
GrandePaoloM3
13 stycznia 2026, 14:09
Nie. Nie popadajmy już w skrajności, chodzi mi o to że bardzo słabo gramy i szukamy winy po sędziach. Karny powinien być, zgoda, ale nie przez to zremisowaliśmy bo nam sędzia nie dał karnego tylko gramy padakę i każdy to wie
0
Rafalzki
Rafalzki
13 stycznia 2026, 10:49
o ile w meczu z Genoą zostaliśmy klasycznie przedrukowani tak o Fiorentinę pretensje można mieć tylko do Pulisica i obrony... Gdyby amerykanin wykorzystał choć jedną sytuacje z tych setek które miał to mecz wyglądałby zupełnie inaczej... Natomiast co do obrony to skończyło się niestety szczęście które często Nam pomagało, na dodatek ten nieszczęsny Estupinan i klops...
0
ósmy
ósmy
13 stycznia 2026, 10:59
Brescianini z 6 metrów powinien huknąć pod poprzeczkę, a nie w poprzeczkę. Więc jednak szczęście mieliśmy.
Pulisic zmarnował, a co Milan zrobił, by szybko odrobić straty? Ślamazarne rozgrywanie, brak pressingu przez 80 % meczu, i trzy celne oddane strzały ma bramkę rywala na początku (Pulisic i Gabbia i bramka Nkunku) 3 celne przy 7 przeciwnika.
Edytowano dnia: 13 stycznia 2026, 11:04
0
Rafalzki
Rafalzki
13 stycznia 2026, 11:07
z tą poprzeczką racja też... Ale jeszcze zapomniałem o tej setce Bartesaghiego? Czy to z Genoą było bo mi się już miesza? :P
Co nie zmienia faktu, że gdyby Pulisić wykorzystał dwie 120% okazje to do przerwy by było po meczu. Kryminał moim zdaniem amerykanina niestety... Gdyby to samo zrobił np Leao to na stronie by był już skowyt żeby go sprzedawać, że cały sezon zawalił itp...
Natomiast Pulisic wręcz nietykalny jest w takich sytuacjach.
I żeby była jasność nie mam nic do Pulisica, po prostu irytują mnie podwójne standardy w stosunku do tych piłkarzy ze strony kibiców...
0
ósmy
ósmy
13 stycznia 2026, 11:26
O tym wniosku z Leao to święta prawda, pisałem o tym wczoraj. Po pamiętnym meczu z Juve ileż się na niego wylało krytyki, niewspółmiernie więcej od krytyki wobec Pulisica, który wtedy zmarnował rzut karny.
Natomiast obu trzeba oczywiście szanować, bo obaj ciągną ten Milan ze swoimi golami.
A takie mecze się niestety zdarzają.
A my nie potrafimy dopomóc szczęściu i którym wspomniałeś, i kreujemy mało ofensywnych akcji.
Zwróć uwagę, jak Napoli zaatakowało Inter na ich terenie po utracie bramki.
Przy pierwszej bramce Szkota w obrębie i okolicach pola karnego było 5 Neapolitańczyków. My atakujemy górą trzema zawodnikami.
Edytowano dnia: 13 stycznia 2026, 11:32
1
Rafalzki
Rafalzki
13 stycznia 2026, 12:29
zgadzam się, ale to moim zdaniem wynika z faktu, że zrezygnowaliśmy z gry skrzydłami na rzecz 3 w obronie...
0
ósmy
ósmy
13 stycznia 2026, 14:17
No tak, ale zarówno Inter jak i Juve też grają 3 w obronie plus wahadła, a kreują tym sytuacji niewspółmiernie więcej.
Dlatego chcalbym chociaż raz spróbować zagrać 4-3-3 np. z Lecce.
Ricci/Modrić, Rabiot, Fofana/RLC - Pulisic, Leao - Fullkrüg.
Przecież mamy na ten system ekipę, tylko trzeba mieć trenera z jajami.
Edytowano dnia: 13 stycznia 2026, 14:19
0
Janik14
Janik14
13 stycznia 2026, 09:59
W obu przypadkach powinien być karny. Ale kazdy sie jak to się skończyło ;)
0
answerreck
answerreck
13 stycznia 2026, 08:04
I dlaczego wczoraj dokładnie takiego samego karnego nie dostało Cremonese z Juventusem?
0
01peter
01peter
13 stycznia 2026, 06:34
Witam czy ktoś może wie czy jest możliwość zakupu większej ilości biletów niż 4 na acmilan.com
Czy trzeba mieć 2 konta czy na jednym jest możliwość?
0
Inter77
Inter77
13 stycznia 2026, 02:32
Wy tak na poważnie ? Te dwie sytuacje(Fullkrug, Mkhitaryan) ze stemplem to są takie same dla was ? Polecam przyjrzeć się na powtórce: https://www.facebook.com/reel/750651304231391

Obrońca Genoi jest pierwszy przy piłce i pierwszy w nią trafia, piłka się odbija od Fullkruga i leci w pole karne, a później nie ma znaczenia, ze ten podłożył nogę. W sytuacji Mikiego z Rahmanim jest zupełnie inaczej, to Heniek jest pierwszy przy piłce a nie Rahmani i ten nadepnął mu na nogę. To jest duża różnica.
0
Piotrek1899
Piotrek1899
13 stycznia 2026, 07:27
Ty tak poważnie? Tutaj chodzi o sam fakt nadepnięcia. Nie ma znaczeniami, kto był pierwszy przy piłce. Gdyby obrońca Genoi w takiej stykowej sytuacji najpierw wybił piłkę, a za moment złamał tym nadepnięciem Fullkrugowi nogę, to też byś powiedział, że nie było faulu? Jednak kibic Interu, to stan umysłu ;) W każdym razie, w marcu znowu dostaniecie w łeb i wszystko się wyrówna ;)
10
Inter77
Inter77
13 stycznia 2026, 14:49
Oczywiście, że na poważnie. Tak bym napisał, że nie było faulu bo nie było, był pierwszy przy piłce i ją wybił, to że później symulował bo zobaczył, że piłka uciekła to już nie ma znaczenia. Poza tym tam nawet nie wiadomo czy to Fullkrug nie nadepnął bo był spóźniony.
A co do marcowego starcia to spoko, najpierw przestańcie tracić pkt z leszczami żeby do tego czasu ten mecz miał jeszcze jakieś znaczenie ;)
0
Piotrek1899
Piotrek1899
13 stycznia 2026, 15:09
Tak tracimy z leszczami, że już zaliczyliście 4 wtopy i tylko 3 punkciki przewagi ;)
0
Dohtor
Dohtor
12 stycznia 2026, 23:50
A na końcu i tak Merdacze będą płakać - że "sędziowie faworyzują Milan" XD

z resztą jak co roku xD
1
acmti__
acmti__
12 stycznia 2026, 22:10
Można to pisać w kółko, albo krętacze albo idioci.
Ten system miał zniwelować błędy, a wkw.....ia podwójnie bo czujesz się dymany bez mydła.
Wcześniej przynajmniej mozna było sobie wytłumaczyc że sędzia nie zauważył czegoś z boiska.
3
01peter
01peter
12 stycznia 2026, 23:42
Albo ci sędziowie po cichu kibicują int....
Kiedyś tak było z juve.. zawsze na ich korzyść aż zostali zdegradowani
0
Ultras_milanu
Ultras_milanu
12 stycznia 2026, 21:48
Od zawsze twierdzilem ze sedziowie z danej ligi powinni byc z innego kraju a nie sentymenty jakies ze ten sie urodzil w neapolu ten na sardyni albo syn za interem jest . Sedziowie nie wlosi tylko inna narodowosc na varze i glowny i bylo by dobrze
6
Jaca23
Jaca23
12 stycznia 2026, 21:48
To samo pomyślałem oglądając skrót meczu Inter - Napoli. To jest skandal, że dwie tak podobne sytuacje rozpatrywane są dwojako. Ba, u nas nawet VAR nie interweniował. W tym sezonie sędziowanie w Serie A jest na wyjątkowo fatalnym poziomie.
0
suseljestem
suseljestem
12 stycznia 2026, 22:57
Od lat jest na dnie, i z roku na rok coraz gorzej.
1
Pavlović31
Pavlović31
12 stycznia 2026, 21:31
Teraz ręka W Juve Cremonese a w Cagliari Milan nie było ręki w niemal identycznej sytuacji. Już mnie to poważnie wkur..za i chyba zrobię sobie przerwę od Serie A albo przerzuce się na inną ligę. W innych ligach top 5 też jest taka patologia i matactwo?
0
suseljestem
suseljestem
12 stycznia 2026, 22:57
W Hiszpanii to samo, w Premier League z czego wiem jest np. Anthony Taylor, który jest tragiczny. Nie wiem jak w Bundeslidze i Ligue 1.
1
Pavlović31
Pavlović31
12 stycznia 2026, 23:08
A no w sumie w Hiszpanii to wiem że sędziowanie było jeszcze gorsze, może coś się zmieniło. Ale ciekawi mnie interpretacja przepisów bo ogólnie przepisy są wszędzie takie same ale każda liga ma swoją 'szkołę sędziowską'.
0
Paolo03
Paolo03
13 stycznia 2026, 01:21
O tej ręce mówiłem że to skandal iż nie mieliśmy karnego. Normalnie przecież takie ręce gdzie piłka ewidentnie zmienia tor lotu piłki a ręka nie jest ułożona wzdłuż ciała to było gwizdane w 99% przypadków.
Jednak dla nas nie jest bo sędzie twierdzi że piłka z bliskiej odległości się odbiła xd
Tyle że zawodnik Cagliari sam sobie tą rękę nabił... to równie dobrze mógłbym podnieść piłkę w polu karnym i ja wyrzucić, przecież ja sam sobie ją zabrałem i wyrzuciłem.
1
Pavlović31
Pavlović31
13 stycznia 2026, 02:14
To jest skandal. Czy klub nie może zaskarżyć takich decyzji? Nie chcą robić sobie pod górkę u mafii wzajemnej adoracji sędziowskiej, tam wszyscy dobrzy. Teraz jest tylu niezależnych dziennikarzy i twórców w Internecie, ktoś powinien to nagłaśniać. Posty na Twitterze nic nie dadzą. Jak taki film zdobyłby setki tysięcy wyświetleń na YouTube to może by wywarło to jakąś presję i przebiłoby się do mediów.
0
kamilus
kamilus
12 stycznia 2026, 21:16
Zauważcie też jaka "cisza" po tym epizodzie była zarówno w meczu (w wykonaniu realizatora), jak i po nim (w wykonaniu mediów) - zero powtórek, zero analizy, nic, jakby tej sytuacji zupełnie nie było. Przypadek? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
10
Conceição
Conceição
12 stycznia 2026, 21:24
Dokładnie, zauważyłem to samo. Nad sytuacjami dla naszych rywali ogromna polemika, dla nas powinien być karny a wszyscy jakby nie zauważyli trupa na środku salonu ¯_(ツ)_/¯
Edytowano dnia: 12 stycznia 2026, 21:31
5
plotek
plotek
12 stycznia 2026, 21:42
Ciekawa jaka będzie jutro po meczu Juve, drukarze pierdoleni xD
1
Conceição
Conceição
12 stycznia 2026, 20:59
Sprawdzanie VAR na wyrywki nie rozwiązuje żadnego problemu. To musi być albo automatyczne albo na życzenie trenera.
Edytowano dnia: 12 stycznia 2026, 21:00
1
kamilus
kamilus
12 stycznia 2026, 21:17
"na życzenie trenera"

Sędzia by podszedł do monitora i stwierdził, że karnego nie ma, bo nawet Fullkrug już nie miał piłki, więc niczego to nie zmieniło. Brak karnego? Brak. Marotta zadowolony? Zadowolony. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1
boguc69
boguc69
12 stycznia 2026, 21:20
ja bym dodał weryfikowanie autów i rożnych, bo zdarza się, że są gwizdnięte nie w tą stronę co trzeba i padają po tym gole, a to potem wypacza wynik. no i oczywiście żółtych kartek, bo nie raz i nie dwa były sytuacje, że ktoś wylatywał za drugą żółtą w sytuacji, kiedy nie powinno być pierwszej lub dostawał drugą, której nie powinno być a wylatywał za nią z boiska. marzeniem byłoby karanie długimi zawieszeniami wszelkiej maści symulantów, ale to już raczej zadanie komisji pomeczowych

co do var na życzenie - powinien o to prosić trener lub kapitan drużyny, zwłaszcza w sytuacjach, kiedy var nie wzywa głównego i nie ma on najmniejszych szans na ewentualną zmianę decyzji
Edytowano dnia: 12 stycznia 2026, 21:22
0
Conceição
Conceição
12 stycznia 2026, 21:23
@kamilus,

Jeżeli to będą takie machloje to już na to nie ma ratunku, gdy ktoś mówi że czarne jest białe to jedynie konsekwencje odebrania licencji sędziowskiej mogą to powstrzymać lub dalsze postępowanie prawne, bo jak wiemy Calciopoli wiecznie żywe.
0
Conceição
Conceição
12 stycznia 2026, 21:28
@boguc69,

Myślę że to nadejdzie kiedyś, a także zatrzymywanie czasu i granie 90 minut i tyle. Niestety wszystkie faule, outy i inne sytuacje spowalniają granie meczu, a do tego więcej kontroli VAR, które są bardzo wolne. Gdy dorzucimy jeszcze granie na czas to już naprawdę bardzo dużo czasu jest straconego.
1
boguc69
boguc69
13 stycznia 2026, 15:09
co do czasu gry i zatrzymywania - też chcę zatrzymywania, i wtedy jeśli ktoś ma ochotę leżeć na boisku 5 minut, to niech sobie leży i 10. jak mecze zaczną trwać po 3h jak w NBA zamiast 2, to się chłopakom odechce gierek na czas. dwie połowy po 25 minut by wtedy zupełnie wystarczyły, bo efektywnego czasu gry raczej nie ma dużo więcej
0
Cactus
Cactus
12 stycznia 2026, 20:54
VAR miał pomóc ujednolicić podejmowanie decyzji przez sędziów. Skoro mamy dostęp do kamer, powtórek, technologii to sędziowie (główni i Ci na VARze) powinni podejmować takie same decyzje w zbliżonych sytuacjach, prawda? No właśnie....
4
Pablo78
Pablo78
12 stycznia 2026, 20:53
To kojarzy mi się z aptekarstwem,cudowaniem szukaniem czegoś na siłę skoro nie ma jednej lini sędziowania!!!! Karą powinno być pół roku w serie C oraz finansowo i taki na drugi raz by nie podjął pochopnie decyzji
0
savicevic88
savicevic88
12 stycznia 2026, 20:42
A sytuacja z Pavloviciem i Thuramem? Marcus dośrodkowuje i piłka przelatuje prawie całą szerokość boiska, nikt nie ma cienia szansy zamknąć tej centry, ledwo łapie ją Di Marco.
Tam koniec końców Calhanoglu obsrał zbroję ale karny został odgwizdany.

Brak dotkliwych konsekwencji dla arbitrów za rażące błędy powoduję taką "sędziowską patolę".

1000 euro kary i 2 kolejki w SerieB... później wraca taki do SerieA i śmieje się prosto w ryj.

Edytowano dnia: 12 stycznia 2026, 20:49
3
carrygun
carrygun
12 stycznia 2026, 20:42
Przecież wiadomo, że zezowaty Ringo z Interu ma w kieszeni sędziów :D
3
savicevic88
savicevic88
12 stycznia 2026, 20:42
Jedno oko na Inter drugie na Lega xD
3
Sebolinho10
Sebolinho10
12 stycznia 2026, 20:08
No co....ewidentnie kupon poszedł na Genoe, tyle że sam wykonawca karnego im nosa utarł. Wystarczyło już same porównanie sytuacji z Fullkrugiem i tę gdzie Bartesaghi faulował.

Poziom sędziowania w Serie A powoli staje się bardziej żenujący niż w La Lidze.
0
Fushnikov
Fushnikov
12 stycznia 2026, 20:50
Przecież faul Barte był ewidentny. Tylko kretyn by tego nie gwizdnął.
0
savicevic88
savicevic88
12 stycznia 2026, 20:56
Zależy w jakiej koszulce jest faulujący a w jakiej faulowany.
1
Sebolinho10
Sebolinho10
12 stycznia 2026, 22:05
@Fushnikov

Ale ja wcale nie twierdzę że nie. Faul był i karny został prawidłowo podyktowany. Szkoda tylko że jak Fullkruga faulowali to nawet tego zbytnio nie sprawdzali....a za niemal identyczną sytuację w meczu Interu został odgwizdany karny.
0
Fushnikov
Fushnikov
12 stycznia 2026, 23:00
Zgadzam się. Nawet komentator to wyjaśnił, nieważne czy po strzale czy nie. Faul ewidentny rzut karny się należał. Co nie zmienia faktu że ten mecz należało wygrać a nie czekać na rzut karny w 95min.
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się