SCUDETTO


MN: Inni wygrywają, a Milan żyje wspomnieniami i przeciętnością. Potrzebny jest rachunek sumienia

4 maja 2026, 20:20, Redakcja Aktualności
MN: Inni wygrywają, a Milan żyje wspomnieniami i przeciętnością. Potrzebny jest rachunek sumienia

To sytuacja trudna, wręcz wstydliwa do komentowania. Podczas gdy Inter świętuje swoje 21. scudetto, z możliwością dołożenia do gabloty także Pucharu Włoch, który od wielu, wielu lat jest lekceważony po drugiej stronie Mediolanu, Milan przegrywa z Sassuolo i ryzykuje zaprzepaszczenie wszystkiego w walce o Ligę Mistrzów. Mało ducha, mało chęci, ogromne rozczarowanie. W środowisku profesjonalistów to nie są zdrowe wartości i słuszne jest, by przede wszystkim drużyna zrobiła rachunek sumienia i niemal wstydziła się po tak katastrofalnej rundzie rewanżowej. Problemy jednak nie kończą się tylko na kadrze, wręcz przeciwnie – podsumowuje w artykule MilanNews.

Czy to naprawdę jest klub, który liczy na rozwój i większe przychody? Powiedzmy sobie jasno: aby stać się stabilnym i atrakcyjnym na świecie, w piłce nożnej nie ma innych dróg. Albo sprzedaje się wszystkich najlepszych zawodników naraz, a to ryzyko niestety jest duże, co dobrze widzieliśmy w ciągu ostatnich 4 lat, albo się wygrywa, kropka. Niepokojące wrażenie jest takie, że ten klub/właściciel nie chce wygrywać, nie chce rozwijać się sportowo. Wciąż popełniane są te same, poważne błędy w komunikacji i wizji. Przykład? Brak działań na rynku transferowym w styczniu. Najpierw działa się bez pełnego wysłuchania trenera, a potem nagle organizuje spotkania i zebrania w tygodniu – od niczego do wszystkiego. To nie działa: tę drużynę należało wzmocnić metodycznie i z pomysłem, niezależnie od tego, że niektórzy zawodnicy nie okazali się na poziomie, jak Jashari, Athekame czy nawet dobry Ricci. Jakie ambicje może mieć taki klub?

Inter, pośród burz i kontrowersji, nadal wygrywa, a nawet gdy tego nie robi, zawsze jest blisko. Kiedy kibic Milanu, zwłaszcza młody, znów będzie mógł poczuć emocje gry w finale Ligi Mistrzów? Albo walki o mistrzostwo punkt za punkt? To prawda, w zeszłym roku Nerazzurri przegrali, i to boleśnie, ale potrafili szybko się podnieść. A Milan? Stoi w miejscu. Kibice, pasjonaci na to nie zasługują. Wystarczyłoby niewiele: metoda, pomysł i kompetencje, ale wydaje się, że na tym poziomie stworzenie jakości jest wręcz niemożliwe. Milan żyje dziś w absolutnej przeciętności, uczepiony scudetto zdobytego niemal przypadkiem, dzięki wielkiej pracy zespołowej i jedności Stefano Piolego oraz budowaniu środowiska i poczucia przynależności przez Paolo Maldiniego i Federica Massarę. Superpuchar Włoch z zeszłego roku to jedynie kropla letniego miodu, nawet niezbyt dobrego, w słoiku, który niestety od dłuższego czasu nie ma już barw Rossonerich.


#

36 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
RnteAebic
RnteAebic
5 maja 2026, 09:11
Ten obecny stan po prostu zabija jakiekolwiek zaangażowanie. W czasach banter ery człowiek żył nadzieją, że Milan wróci do Ligi Mistrzów i znów będzie się bił o mistrza - i to się w końcu udało, była satysfakcja i ulga. RB rozmontował to, co działało i znowu wraca marazm. Tylko że tym razem mało kto chyba ma już siły i chęci na kolejne lata oglądania przeciętności i biedowania.
3
sharakmilanista
sharakmilanista
5 maja 2026, 09:02
jeszcze go nie wypieprzyli?????

tego co ma 2 pensję w lidze

tego co ma kadrę na 2 miejsce

tego co ma terminarz na 1

niczym ten gość się nie broni, niczym!
2
Dohtor
5 maja 2026, 07:49
Wspomnieniami to my żyjemy od 2008 roku...
1
PiotG20
PiotG20
4 maja 2026, 23:06
Wizja Cardynale jest niestety taka że dopóki hajs za kupno klubu i budowę stadionu mu się nie zwróci no i nie będzie na plusie to zapomnijmy o jakiś inwestycjach i wzij wielkiego klubu. Będziemy oglądać niestety taką żenade, wygrywać fuksem a mecze zaczniemy obserwować wyniki na żywo w internecie żeby nie rozpi€×dół!c telewizura z papcia półobrotu
Edytowano dnia: 4 maja 2026, 23:08
1
MisiuACM
MisiuACM
5 maja 2026, 08:58
Suma szczęścia równa się zero, więc zaraz zaczniemy zamiast szczęśliwie wygrywać to pechowo przegrywać, a może to się już dzieje? ;)
1
PiotG20
PiotG20
4 maja 2026, 22:59
,,Niektórzy zawodnicy nie okazali się na poziomie, jak Jashari, Athekame czy nawet dobry Ricci" - wnoszę sprzeciw.
Uzasadnienie: młodzi chłopcy i za malo minut a do tego beton the bonte milan allegro taktyka. Kochana redakcjo zresztą artykułu zgadzam się w stu procentach
0
szyka
szyka
4 maja 2026, 22:16
Cała ta czwórka ze zdjęcia powinna robić wypad z Milanu.
To jest niepojęte, że w szczególności taki furlani przepalił setki milionów euro i dalej siedzi uśmiechnięty w tym klubie.. tare też nic wielkiego nie zrobił, wypchnięcie rejindersa, thiawa Theo czy kalulu za jakieś śmieszne pieniądze to żadna wielką umiejętność, a sprowadził nkunku fullkruga, wcześniej na gimeneza wydali kupę siana, tym klubem rządzą pajace bez ambicji i co gorsza kompetencji, przecież te wszystkie wtopy napastników to jest naprawdę wizytówka całkowitego braku rozeznania i wizji kadry i celu do jakiego zmierzają.. już mogliby zostawić jovica, a oddali za darmo, pewnie strzeliłby w tym sezonie więcej bramek niż razem wzięci wszyscy napastnicy....
1
Muniek33
Muniek33
4 maja 2026, 22:13
Nie rachunek sumienia, tylko trzeba tych idiotów wypier... . Nic innego tu nie pomoże. Wystarczyło kontynuować z Maldinim, który za 100 mln zbudował zespół z prawdziwego zdarzenia: Theo, Mike, Tonali, Giroud, Rafa. Był kręgosłup, drużyna której brakowało 100 mln, żeby bić się o zwycięstwo w LM. Kilka transferów i by była dominacja. To jest dramat, nie mogę patrzeć na te rude mordy jak cardinale, ibra, tare, furlani.
7
szyka
szyka
4 maja 2026, 22:21
Tak samo uważam, maldini wyleciał za wizję niezgodna z wizją pajaca Cardinale i furlaniego opakowana w powód- nietrafiony transfer z dekaetelare po czym ci idioci wydali pół miliarda euro i zrobili regres totalny ....przepalają w większości te pieniądze na totalnych placków....
Gdyby Maldini mógł wydać te pieniądze pewnie bylibyśmy hegemonem serie a dziś...
7
hyrus13
4 maja 2026, 22:45
Najlepsze jest to, że wywalili Maldiniego, a szastają kasą na prawo i lewo.
5
Pavlović31
Pavlović31
4 maja 2026, 21:29
Pogodziłem się już z tym. Niech zbudują wreszcie ten stadion, sprzedadzą klub komuś kompetentnemu i idą w cholerę. Przez najbliższe parę lat nic tu dobrego nie będzie, nie ma przyszłości. Co taki Modrić opowie w swojej biografii z pobytu w Milanie? Ze dostał tort na urodziny i został znokautowany? Oni nie piszą żadnej historii. Zwycięstwa z Interem to jedyna rzecz na plus, reszta całkiem do zapomnienia. Beznadzieja.
9
mn7
mn7
4 maja 2026, 21:25
Ich zadowala przeciętność o ile idzie z tego zarobić.

A gadki o historii i DNA to zwykły zapychacz w wywiadach. Większość ma mniejszą wiedzę o historii tego klubu od nas.

Frajerzy w gajerkach.
2
Gieno
4 maja 2026, 21:18
Ja widzę dwa wyjścia zwolnić tego betona Allegriego teraz bo z nim nie złapiemy się w top 4 i ligi mistrzów nie będzie albo jakimś cudem złapać się do ligi Europy i go zwolnić
Edytowano dnia: 4 maja 2026, 21:23
0
hyrus13
4 maja 2026, 21:11
W tytule jest błąd. Powinien brzmieć: „Inni wygrywają, a Milan ma projekt”.

Właścicielami jednych i drugich są fundusze, oba kluby budują stadion, ale jeden ściąga piłkarzy „na już” i świętuje 21 tytuł, a drugi przepala pieniądze na piłkarzy „na kiedyś” lub odpady z Anglii. O ile transfer Perversa można próbować jakoś tłumaczyć, tak Nkunku jest wielkim nieporozumieniem. Myślę, że Tare nie był potrzebny żeby ściągnąć Jashariego, bo to ostatecznie zrobiłby i szympans.

I gdyby oni kosztowali tyle co Athekame, to nie byłoby problemu. Ale kosztują sporo więcej a gówno dają. Ale co roku na stronie jest okienko 8/10 albo i 11/10. Rzeczywistość jest taka, że robimy żenujące transfery i jak pisałem parę dni temu, nie wiem czy moje serce wytrzyma jak oni awansują do LM i będą mieć 100 baniek więcej na „wzmocnienia”.

Dzisiaj winny jest Max, rok temu Portugalczycy, a wcześniej Pioli. Nigdy nie są winni piłkarze, bo przecież mamy samograja.
Edytowano dnia: 4 maja 2026, 21:15
4
MisiuACM
MisiuACM
4 maja 2026, 21:02
Roma już 1-0 także za chwilę wypadamy z top4

edit. jednak już 2-0 :)
Edytowano dnia: 4 maja 2026, 21:04
0
Pavlović31
Pavlović31
4 maja 2026, 21:31
Jednak już 3-0
0
lyndonmilan
lyndonmilan
4 maja 2026, 22:24
Już 4
0
kozik___13
4 maja 2026, 20:51
Z transferów broni się Rabiot który przyszedł nieplanowany i to jest cały komentarz
7
boguc69
boguc69
4 maja 2026, 21:53
nieplanowany przyszedł też Modrić, na dodatek gra za półdarmo
0
k__f__c
k__f__c
4 maja 2026, 22:04
Tylko wpadki się udają w tym klubie
0
Marcos Salinas
4 maja 2026, 20:49
Wina jest po stronie korposzczurów, bo wiedzieli kogo biorą za trenera i zamiast skopiować modus operandi Juve w czasach dominacji Allegrismo to dalej jedziemy standardowym schematem budowy zespołu Furlaniego z dodatkiem Rabiota. Tak się nie da. Maxowi trzeba podrzucić gotowy materiał, czasami nawet wbrew jego woli jak robiono w Turynie.
1
LaMancha 98
LaMancha 98
4 maja 2026, 21:40
Mam nadzieję że Max pójdzie do Realu dostając gotowy produkt i zrobi tam takie Allegrismo że klekajcie narody xd (niestety to się nie wydarzy).
Piłka się zmieniła nikt tak jak Allegri już nie gra a napewno nie wygrywa ligi tylko co najwyżej pojedyncze mecze. Nie możesz nic wygrać jak po 35 kolejkach nie strzelasz nawet 50 bramek i tylko mi nie mów że Leao, Pulisic, Gimenez, Nkunku czy ten niszczesny Fullkrug xd są za słabi żeby tyle strzelić
3
boguc69
boguc69
4 maja 2026, 21:56
czyli podpisujemy Lewego, Goretzkę, Gilę, wracają Theo i Tonali... i jedziemy po 4 wygrane LM z rzędu XD
0
LaMancha 98
LaMancha 98
4 maja 2026, 20:43
Idealny populistyczny tekst xd, taki tekst to ma sens pisać jeżeli bylibyśmy drużyna która celuje w wygranie LM takim składem.
My rywalizujemy w tym sezonie tylko we Włoszech i skład jest/był wystarczająco konkurencyjny żeby powalczyć o mistrza (niekoniecznie zdobyć) albo zdobyć top 4 w dobrym stylu.
Teraz wszelkie media chcą wszystkich rozliczać, a przecież Furlani i spółka zrobili dokładnie to co wszystkie media chciały.
Miałbyć dyrektor sportowy, zatrudnili Tare, napewno uznany dyrektor we Włoszech, mieli zatrudnić doświadczonego trenera i takiego zatrudniili, mieli sprowadzić lidera szatni i kogoś doświadczonego i sprowadzili Modricia.
Do tego Allegri dostał swoich pupilków czyli Rabiota i De Wintera którego znał z Juve.
Wzięliśmy Ricciego którego wszyscy chcieli i Jashariego którego chciało wiele dobrych klubów jak Borussia czy Chelsea, a i najważniejsze, zarząd miał się usunąć w cień i dać swobodę Allegriemu a samemu siedzieć cicho w trakcie sezonu i to też czy się to komuś podoba czy nie zrobili.
Co jeszcze mieli zrobić xd, wziąć 300 milionów kredytu na transfery czy co xd? Allegri dostał naprawdę sporo jak na pierwszy rok roboty i porostu nie podołał, ktoś powie gdzie napastnik czy wachadłowy, i oczywiście będzie miał sporo racji ale kurde który trener we Włoszech na stracie dostał więcej, a zresztą jak się patrzy na sposób gry Maxa to tu żadne nazwiska nie pomogą bo w gruncie rzeczy to nie jakość pojedynczych piłkarzy jest naszym największym problemem.
6
daro12555
daro12555
4 maja 2026, 21:19
Tak jak się zatrudnia beton to tak jest , Sądzę ze Lm i Portugalczycy z tym składem by walczyli do końca o LM .
1
hyrus13
4 maja 2026, 21:21
Trochę zakłamujesz rzeczywistość. Rabiot przyszedł, bo początek sezonu pokazał jak wielkie mercato zrobił dyrektor. A na dodatek ten zarząd, który wg Ciebie się usunął w cień zrobił mu transfer last minute, w postaci Nkunku, co mocno zaskoczyło trenera. „Pupilek” De Winter przyszedł, chociaż trener chciał Leoniego. A to, że Chelsea chciała Jashariego to akurat żaden wyznacznik jakości zawodnika.
1
LaMancha 98
LaMancha 98
4 maja 2026, 21:34
Powiedz sobie szczerze dałbyś za młodziutkiego Leoniego z chyba 17 meczami w seria A 40 baniek w momencie kiedy trenerem jest Allegri xd, nie ważne dlaczego przyszedł Rabiot bo od 2 kolejki zawsze gra i jest dostępny.
Sprowadzili Nkunku bo kogo mieli sprowadzić? Jaki napastnik do 40 baniek był dostępny? Oprócz Hojlunda żaden xd, a Nkunku to nie wiadomo jaki tak naprawdę jest bo gra dokładnie tak samo jak cała nasza ofensywa czyli słabo, a jak wszyscy są bez formy to chyba trener za to głównie odpowiada.
Ja osobiście byłem przeciwny Jashariemu ale chłopak jak dostał szansę po kontuzji to pokazywał potencjał i moim zdaniem za rok trzeba na niego postawić.
Co do okienka Tare to po okienku wszystkie gazety a nawet i ci realnie patrzący kibice oceniali to okienko dobrze bo chłop pozbył się nichcianych graczy za dobre pieniądze i ogólnie sprowadzil ciekawych zawodników (oczywiście zawsze może być lepiej i braki były)ale to co zrobił z tej drużyny allegri jest nie do obrony.
2
hyrus13
4 maja 2026, 22:44
Ale co ma do rzeczy moja szczera odpowiedź na temat Leoniego? Fakt jest taki, że Max go chciał, a dostał De Wintera.

„Sprowadzili Nkunku bo kogo mieli sprowadzić?”. Nie wiem, może nikogo? Max chciał Vlaho. Różnica między nimi to jakieś 13cm wzrostu.

Jesli chodzi o to co napisałeś na końcu o odejściach to w pełni się z tobą zgadzam. Tare zrobił świetne okienko wychodzące, pokazał, że Milan może sprzedawać zawodników za konkretne pieniądze. Niestety w nadchodzących miesiącach będzie musiał to powtórzyć.
1
savicevic88
4 maja 2026, 20:39
Kiedyś to było, nie to co teraz xD

Oglądając Milan bardziej odczuwam zażenowanie niż dreszcz emocji.

Mongolski balet ma więcej do zaoferowania.
2
boguc69
boguc69
4 maja 2026, 20:38
"...Pucharu Włoch, który od wielu, wielu lat jest lekceważony po drugiej stronie Mediolanu..."

nic dodać, nic ująć...

"...niepokojące wrażenie jest takie, że ten klub/właściciel nie chce wygrywać, nie chce rozwijać się sportowo..."

bo budowanie mentalu zwycięzców jest takie - "chopaki, gramy o 4 miejsce, wincyj nie czeba"
Edytowano dnia: 4 maja 2026, 20:42
5
biedrus
biedrus
4 maja 2026, 21:17
"...Pucharu Włoch, który od wielu, wielu lat jest lekceważony po drugiej stronie Mediolanu..." - no właśnie tak się "buduje" ten mental
2
Marosso
Marosso
4 maja 2026, 21:33
Otóż to, nawet na tej stronie dość często można przeczytać, że top 4 to racjonalny, dobry cel i narazie nic więcej i byleby tylko ten cel osiągnąć, a Allegri to gwarant tego celu. Skoro kibice łapią haczyk tej korpo-finansowej mentalności i z lekkością przyklaskują takiemu zarządzaniu, to niestety nic fascynującego w naszym Milanie nas nie czeka.
3
b4ry
b4ry
5 maja 2026, 07:58
Kibice łapią się jeszcze na jedne haczyk: nie ważne jak, byle wygrać.
I ta własnie szeroko wpajana bylejakość daje nam to co widzimy dziś. Wynik ma być efektem dobrej gry, Jak dobrze grasz, to statystycznie masz większe szanse na zwycięstwo niż grajac bez umiejętności zawiązania akcji ofensywnej.
2
Conceição
Conceição
4 maja 2026, 20:24
Nic tylko umocnić przekonanie że Max jest super i zrobić mu transfery na następny sezon. Gorzej jak inne drużyny się obudzą i wylądujemy poza top4 grając na 3 fronty znów.

Szczerze, troche słaba ta nasza pozycja biorąc pod uwage całkowity brak gry w LM, do ostatniego momentu drżymy o top4...

Nie pozbieramy się po Maxie do 2030.
5
Zuber
4 maja 2026, 20:31
Naściąga szrotu i będziemy się z tym bujać.
3
Conceição
Conceição
4 maja 2026, 20:42
Dokładnie tak będzie, a narazie to sie szrotu z przeszłości nie możemy pozbyć.

Tu wchodzi w grę powiększenie kadry, bo wiadomo LM. To będziemy takich kwiatków jak musahy i inne RLC mieli pełno.
4

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się