SCUDETTO


Leão żegna się z Milanem: "Dałem z siebie wszystko, chciałbym spróbować sił w nowej lidze"

31 maja 2026, 00:50, Redakcja Aktualności
Leão żegna się z Milanem:

Od lata 2019 roku aż do wczoraj. Historia Rafaela Leão w Milanie trwała siedem lat – teraz pojawiają się już napisy końcowe. Z woli samego Rafy: "Myślę, że dałem Milanowi wszystko, co mogłem dać. To był klub, który bardzo pomógł mi się rozwinąć i wspierał mnie w trudnych momentach. Cieszę się, że udało mi się zapisać swoje nazwisko w historii tego klubu. Chciałbym spróbować sił w nowej lidze. Jeśli do tego dojdzie, będę bardzo szczęśliwy i usatysfakcjonowany, ponieważ będzie to oznaczać, że wykonałem swoją pracę najlepiej, jak potrafiłem".

Hiszpania, Premier League czy Arabia Saudyjska? "Nie, w tej chwili najważniejsze są mistrzostwa świata, pomoc reprezentacji i dobra gra. Potem, gdy nadejdzie odpowiedni moment, przeanalizuję swoje opcje, aby kontynuować karierę i nadal rywalizować na najwyższym poziomie europejskiej piłki".

Słowa te padły w rozmowie ze SportTV w Portugalii podczas wydarzenia zorganizowanego przez jedną z marek, których jest ambasadorem. Rafa jest już daleko od Mediolanu, przebywa w Lizbonie i w tym momencie wróci tam już tylko przejazdem. Ta historia dobiegła końca.

Rafa trafił do Milanu z Lille latem 2019 roku za 24 miliony euro jako bardzo młody i obiecujący zawodnik. I rzeczywiście potrzebował czasu, a klub cierpliwie na niego czekał. Jego pierwszym trenerem w barwach Rossonerich był Marco Giampaolo. Bardzo młody Leão początkowo nie odcisnął większego piętna na drużynie. Zrobił to później – i to w sposób trwały – pod wodzą Stefano Piolego. W 2022 roku został mistrzem Włoch, zdobywając także nagrodę dla najlepszego piłkarza ligi. Rafa był gwiazdą mistrzowskiego Milanu, liderem technicznym zespołu i symbolem dla kibiców. Rok później to właśnie Leão poprowadził drużynę aż do derbowego półfinału Ligi Mistrzów.

Jednak później pewnych szczytów nie udało mu się już osiągnąć ponownie: kolejne sezony były rozczarowujące, choć jego wkład pod względem bramek nigdy nie zanikł. Odchodzi jednak, pozostawiając wrażenie, że mógł zrobić więcej. Zarówno pod portugalskim kierownictwem Fonseki i Conceição, jak i pod wodzą Allegriego w właśnie zakończonym sezonie, nie wniósł decydującego wkładu. Co gorsza, w ostatnich meczach znów stał się zawodnikiem aroganckim i sprawiającym wrażenie niezainteresowanego grą, regularnie żegnanym przez kibiców gwizdami przy schodzeniu z boiska. Nie będzie już okazji, by odzyskać ich oklaski: Leão postanowił się pożegnać. To koniec jego przygody: 291 występów w barwach Rossonerich i 80 zdobytych bramek.

Milan będzie mógł zarobić na sprzedaży 26-latka od 40 do 60 milionów euro, ale w tym kontekście kluczowe będą rozpoczynające się wkrótce mistrzostwa świata w USA, Meksyku i Kanadzie. Kontrakt Portugalczyka z Milanem obowiązuje do 30 czerwca 2028 roku.


#

170 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
zubo
zubo
31 maja 2026, 09:24
Powodzenia. Zeby chciał biegac ja Khvara, wrcać do obrony, porostu zeby mial wieksze jaja to jeden z najlepszych skrzydlowych na swiecie. W zadnej lidze z takim podejsciem kariery nie zrobi. Oby znalazł sie naiwniak, ktory zapłaci 45-55 mln euro i z pocałowaniem ręki.
7
Diavo
Diavo
31 maja 2026, 09:18
Sam artykuł mówi za siebie.. dlugo sie rozkręcał, zagrał dobrze jak byl covid (brak presji kibicow), potem wrócil do tego co robil przed covidem.
Wniosek: Leao nie dzwiga presji ;)
5
Piotrek1899
Piotrek1899
31 maja 2026, 09:36
Sezon mistrzowski był po Covidzie. I był jego najlepszym. Wniosek: Leao dźwiga presję;)
4
Diavo
Diavo
31 maja 2026, 09:44
No chyba nie..
16 maja 2022 r. – zniesienie stanu epidemii i zastąpienie go stanem zagrożenia epidemicznego.

Pandemia COVID-19 wymusiła wprowadzenie ograniczeń w obecności kibiców, a mecze przez długi czas odbywały się przy pustych trybunach lub z limitem miejsc. Całkowity zakaz stadionowy trwał z przerwami do 1 kwietnia 2022 roku.

1
Piotrek1899
Piotrek1899
31 maja 2026, 09:46
Z tego, co kojarzę, to trybuny były zapełnione ;)
1
Vol'jin
Vol'jin
31 maja 2026, 10:23
końcówka sezonu to ograniczenai były zniesione

przez 3/4 były jednak ograniczeenia

25k widzów we wrześniu, 36k w styczniu
3
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
31 maja 2026, 09:17
Arrivederci.
1
fristajlos
fristajlos
31 maja 2026, 09:09
Kolejny złotousty xddd
0
Milanboy
Milanboy
31 maja 2026, 08:37
No ja pierdziele, wstałem z rana a tu taka przykra informacja :(
6
milan2002
milan2002
31 maja 2026, 08:30
Rafa, Rafa... Szkoda, że tak to się kończy. W burzy gwizdów i prawdopodobnie za psie pieniądze. Coś czuję ofertę Barcelony w powietrzu.
2
Piotrek1899
Piotrek1899
31 maja 2026, 09:37
Też się tego obawiam. Przyjdą ci szmaciarze z jakąś śmieszną ofertą i dostaną świetnego gracza. Pytanie, czy go zarejestrują? xdxdxd
0
suseljestem
31 maja 2026, 10:35
Barca kupiła Gordona za 70 mln, chcą wykupić do tego Rashforda za 30, a jeszcze muszą kupić obrońce i napastnika, więc Leao im niepotrzebny. Ja tam czuje jakąś Premier League.
0
AC1899
AC1899
31 maja 2026, 08:21
Rozliczajmy go za wszystkie sezony poza tym. Będę się upierał, że w tym sezonie grając na totalnie nie swojej pozycji i tak zrobił dobre liczby. Pamiętamy chyba jak on wyglądał na 9, kiedy Pioli go tam ustawiał - katastrofa. Gość nie jest 9, on jest skrzydłowym. Każdy sezon, kiedy grał jako skrzydłowy, robił bardzo dobre liczby. Mało tego, byłyby one jeszcze lepsze, gdyby skuteczna była właśnie ta 9. Zawsze w czołówce, jeśli chodzi o wykreowane sytuacje, były asysty, były bramki. Cóż, niech ktoś sobie wyobrazi na 9 takiego np. Olise albo Doku. Niech nikt nie podaje przykładu Dembele, bo gra PSG to jest coś zupełnie innego niż gra Milanu. Jaki skrzydłowy sprawdziłby się na 9 w tak grającym Milanie? Mam wrażenie, że wymagania co do Leao zostały tak podniesione, że nie widzimy tego jak grają inni. I tak, można napisać "ale on człapie, on nie biega". Ale ja wolę mieć dwóch biegających po 9,5 km w meczu i dających liczby, niż wszystkich 11 biegających po 10,5 km bez sensu, jak większość pomocników i napastników, którzy w ostatnich latach byli w Milanie.
2
k__f__c
k__f__c
31 maja 2026, 08:13
Lider techniczny - dobrze powiedziane. Szkoda że potem na siłę próbowano z niego zrobić lidera mentalnego
2
Daniel93
Daniel93
31 maja 2026, 08:12
Przy każdym trenerze (oprócz Stefana) nie był zawodnikiem na którym można było polegać w każdym meczu, nie był liderem. Fakt, jeżeli mu się chciało to robił różnice.. moim zdaniem juz z rok temu powinni go sprzedać. Allegri wykastrował go do granic możliwości tym ustawianiem go na nie swojej pozycji..

Ja tylko się boję jakie my znajdziemy za niego zastępstwo.. tylko to mnie martwi.

I taki szanujący się klub jak Milan powinien sprzedać go za granicę + zakaz transferu powrotnego do Włoch na ileś lat. Coś a'la Oshimen.
1
Zuber
Zuber
31 maja 2026, 08:07
Dzięki Rafełek za wszystkie dobre momenty. Długi czas ciągnął ten wózek samemu. Możecie sobie gadać, że nie rozwinął się w pełni tak jak tego chcieliśmy, ale jakie warunki zaserwował mu Milan po odejściu Padre do tego rozwoju, bo śmiem napisać, że żadne. Od odejścia Piolego i Maldiniego ten klub to równia pochyła. Wszyscy co go tak wyśmiewacie i myślicie, że on skończy w jakimś średniaku to zapominacie, że w średniaku to on właśnie gra. Jego agentem jest Mendes, więc raczej nie musi się martwić o to gdzie zagra, ten gościu go gdzieś wciśnie na pewno. Wolałbym pożegnać bezjajecznego Pulisicia niż Leao, ale wiadomo, że jeden jest takie "hamerykański" a drugi nie. Za to Allegri stanie się chyba najbardziej znienawidzonym trenerem przeze mnie za te wszystkie szkody co nam wyrządził. Za Leao śmiało można było wziąć dobre siano, ale dzięki pięknej idei przesunięcia go na 9 to możemy dostać jakieś ochłapy. Mam wrażenie, że dużo lepszą opcją byłoby wymienienie go za jakiegoś gracza niż czysta sprzedaż w tym momencie.
Edytowano dnia: 31 maja 2026, 08:08
6
Przemek1899ACM
Przemek1899ACM
31 maja 2026, 08:01
Niestety, ale ten klub potrzebuje konkretnego przewietrzenia i między innymi muszą odejść Ci, którym się nie chce zapier…ć dla tej koszulki.
Ja osobiście miałem już dosyć tego jego człapania, kapryśnego zachowania i czekania jak może dziś w końcu odpali i coś zrobi na tym boisku.
Szacunek mu się oczywiście należy za wszytko, ale moim zdaniem łeb nie dojeżdża u niego.
Edytowano dnia: 31 maja 2026, 08:01
3
Szymson
Szymson
31 maja 2026, 08:13
Ale jak? Zapewne gdzieś pracujesz, dzwoni jutro do Ciebie z Twojej pracy w zasadzie nie wiadomo kto, Pan doradca z wybujałym ego i mówi Ci, że wie, że za kilka miesięcy lecisz z tej roboty, dalej się wtedy przykładasz?

Kompletnie się nie dziwię Leao, jego postawie wcześniej i teraz.

Tak, rok temu też był Leniem, ale kto z nas dawałby wszystko od siebie w pracy, gdyby koordynator zespołu był od czapy, uparty, nie potrafiący się dostosować do swoich pracowników by wydobyć z nich to co najlepsze, a kierownictwo i dyrektorzy prowadzili własny burdel wymieszany z telenowelą.

Piłkarze widzą jakim syfem jest RedBird i nie dziwię się żadnemu, że nie chcę się dla nich starać. Ci co mogli wykorzystali sytuację i poszli z tonącego statku, Rafa widocznie zrozumiał, że tutaj może tylko utonąć.
0
hyrus13
hyrus13
31 maja 2026, 07:43
Prawda jest taka, że on powinien był odejść dwa, może nawet trzy lata temu. Kapitalny mistrzowski sezon, a później było coraz gorzej. Widać było, że się u nas dusi i zrobiliśmy sobie i jemu krzywdę. Dzisiaj pójdzie za jakieś nieduże pieniądze, a można było na nim naprawdę ładny pieniądz zarobić.
4
Rossu
Rossu
31 maja 2026, 07:34
W tym momencie zadzialał na szkodę klubowi, ponieważ z automatu wartość potencjalnego transferu mocno spadła.
Rozumiem, że chce odejść, ale mógł to zrobić w porozumieniu z klubem(tak wiem, jest syf obecnie) i my byśmy na tym dobrze wyszli, i on by dobrze na tym wyszedł.
Szkoda, że to tak wyszło, Allegri i wspaniały były zarząd zniszczyli wszystko, zabili radość całemu środowiskowi Milanu. Trudno będzie to odbudować wszystko, ale wierzę w to, że Rangnick i Calvelli zrobią porządek i nie będzie się słuchać Szczurovicia.
1
Zuber
Zuber
31 maja 2026, 08:09
Na szkodę klubu to zadziałali wszyscy, którzy tu pracowali od 2 lat. xD
3
ACstach
ACstach
31 maja 2026, 07:31
Może troche za szybko te słowa o pożegnaniu, ale przynajmniej jest szczery i nie mydli oczu o podpisywaniu kontraktów po Olimpiadze? Jego wybór.
0
Juzio
Juzio
31 maja 2026, 07:25
Szkoda, ale brać kasę i ruszamy po Yamala!
0
savicevic88
savicevic88
31 maja 2026, 08:18
Jak to policeman przeszukuje mnie... xD
5
pwentrys
pwentrys
31 maja 2026, 07:22
Tonalego po słabiutkim sezonie opłakiwaliście, a Leao niech spier papier :). Wiem, że jesteśmy sfrustrowani ale moglibyśmy pokazywać lepszy poziom od zarządu klubu. Leao odejdzie za 25 mln, a w jego miejsce przyjdzie jakiś Lauriente z Sass i zobaczymy reakcje. :D
4
Piotrek1899
Piotrek1899
31 maja 2026, 09:58
Powiem Ci, że ten Lauriente nie byłby taki zły;)
2
Diavo
Diavo
31 maja 2026, 07:11
No to Chukwueze sobie pogra :)
3
Michał92
31 maja 2026, 07:13
Coś Ty, ligue 1 - nie więcej jak 22 lata do 10 mln, musi być szybki i potrafić kopnąć piłkę w miarę prosto, tak bym to widział xD, Chukwueze jest za dobry :
0
Michał92
31 maja 2026, 07:09
Wiem że nie było na to absolutnie warunków, ale należało mu się jak psu buda godne pożegnanie, nawet z owacją na stojąco, takie jest moje zdanie.
9
Andre
Andre
31 maja 2026, 06:58
Myślę, że u nas już się nie rozwinie i to jest chyba najlepszy moment na jego rozstanie z Milanem i szansa, że klub na jego sporzedaży jeszcze w miare dobrze zarobi. Raczej też nikt nie będzie za nim tęsknić. Chłopak wciąż ma wielki potencjał i talent, ale nie ma charakteru i mentalności na wielkiego piłkarza.
1
DACM1988
DACM1988
31 maja 2026, 06:32
Czas najwyższy dzięki za wszystko Leoś i powodzenia w nowym klubie.
1
Orzelek79
Orzelek79
31 maja 2026, 06:26
Powodzenia o ile znajdzie się chętny za rozsądną cenę.
0
matten
matten
31 maja 2026, 06:08
Szkoda, że odchodzi, bo to bez wątpienia zawodnik o sporych umiejętnościach, który miał znaczący wpływ na wyniki zespołu. Z drugiej strony w ostatnim sezonie było widać, że chyba zasiedział się w Milanie i potrzebuje nowych wyzwań. Trochę szkoda, że nie odchodzi w swoim primie, bo wtedy byłaby szansa zarobić pokaźne pieniądze, a tak pewnie pożegnamy Portugalczyka za podobną kwotę jaką wydaliśmy w ostatnich latach na 'gwiazdy' ligi belgijskiej...
1
spread
spread
31 maja 2026, 05:32
Nie mogę się doczekać, jak świetnie wykorzystamy pieniądze z jego transferu, 30/40/50/mln? na pewno znajdziemy kogoś lepszego, chelsea czy inny klub z premier league ma jakichś wyrzutków na sprzedaż?
1
Kubolec
Kubolec
31 maja 2026, 05:39
Gabriel będzie tanio do kupienia
1
mn7
mn7
31 maja 2026, 05:01
Szkoda, że tak tanio go sprzedamy.
0
Kubolec
Kubolec
31 maja 2026, 03:48
Robi miejsce dla Mbappe xD
0
imperator5000
imperator5000
31 maja 2026, 03:12
Allegri uomo di m.... !!!
2
MrWoodstock
MrWoodstock
31 maja 2026, 02:38
Wszystkiego najlepszego na nowej drodze kariery Rafałku. W poprzednich sezonach wykrecales dobre statystyki dla Milanu i za to dziękuję. Masz zadatki na piłkarza światowej klasy, ale nim nie będziesz, nie bez powodu zostałeś nazwany Leniao. Jakbyś miał być takim graczem to juz od 3 lat byś grał w niestety innym klubie. Taka smutna prawda napisana przez kibica Milanu od 30 lat

P.S.
Nie dałeś z siebie wszystkiego, mogłeś dać zdecydowanie wiecej, ale wolałes czlapac po murawie i machac lapkami. W wielu meczach przechodziłeś obok tych spotkań.
Mimo tego dzięki za wszystko a przede wszystkim za Scudetto 2022 :)
Edytowano dnia: 31 maja 2026, 02:42
2
lyndonmilan
lyndonmilan
31 maja 2026, 02:42
Mbappe, yamal, Martinez mają gorsze staty w obronie od rafalka
1
M3TR0
M3TR0
31 maja 2026, 11:12
@lyndonmilan

Ale za to nieporównywalnie lepsze statystyki w ofensywie. Co Ty w ogóle porównujesz XD?
1
M3TR0
M3TR0
31 maja 2026, 11:13
Dubel
Edytowano dnia: 31 maja 2026, 11:15
0
Coda.Del.Diavolo
Coda.Del.Diavolo
31 maja 2026, 01:39
A niech wypierpapier do anglii po sezonie do interu pójdzie i herb będzie całował leń co nie ma ani dryblingu ani szybkości. jedyne co to kopnąc i biec za piłką udawało sie przez 3 lata bo wiemy że kopał się po czole w większości czasu a liczby robił dzięki takiemu theo co zapierdzielał za niego i za siebie.

Nara "bravo rafa". obyś dał jakieś 50-60 baniek zarobić i wypad do jakiegoś crystal palace bo to jest twój poziom aktualnie.

Arabia welcome u

edit 2 budowanie na nim Milanu sie nie sprawdziło więc nic dziwnego że ma odejść. Nie sprawdził się jako gwiazda jako przywódca jako lider ani nawet jako piłkarz.

I nie wyjeżdżać mi z jego duble/duble bo to są liczby robione przez innych dla niego. Miał być symbolem odnowionego Milanu stał się symbolem lenistwa i upadku Milanu
Edytowano dnia: 31 maja 2026, 01:48
1
SilvioBerlusconi
SilvioBerlusconi
31 maja 2026, 01:47
Potężny Milan może sobie pozwolić od tak na sprzedanie najlepszego aktualnie gracza, nie?

" i wypad do jakiegoś crystal palace"
Kiedy wy sobie ludzie uświadomicie, że Milan jest aktualnie na poziomie nawet nie średniaka a gorzej? To jakieś Crystal Palace będąc na 15 miejscu w lidze wciąga nas pod każdym względem dupą. Uświadomcie to sobie, że to już nie jest ten Milan od dawna. Jesteśmy nieatrakcyjnym średniakiem w którym panuje kompletny burdel w nieciekawej lidze. Jesteśmy atrakcyjni jedynie dla takich Estupinanów których nikt nie chcei wynalazków na które nabierają się nasi potężni skauci
6
Coda.Del.Diavolo
Coda.Del.Diavolo
31 maja 2026, 01:50
bo kasę podpisana mają anglicy zrobili se robotę na hajs. spadkowicz z premier ma wiecej kasy niż mistrz włoch to ktoś wymyślił i się udało i dalej kasa się kręci

a z tym że crystel palace wciąga Milan dupą to żeś poleciał może nie pij tyle
Edytowano dnia: 31 maja 2026, 01:52
0
SilvioBerlusconi
SilvioBerlusconi
31 maja 2026, 01:58
Może dlatego, że poziom ich średniaków ligi wciąga dupą czołówkę Serie A? Może dlatego, że ich liga jest x razy ciekawsza i atrakcyjniejsza? Może dlatego, że tam nic nie grający Milan biłby się o utrzymanie? Może dlatego, że jest tam 5 razy wyższe tempo gry?

Za co nudna włoska liga miałaby mieć takie same pieniądze? Jakiego przeciętnego kibica innej ligi interesuje coś więcej niż to kto wygrał Serie A? Oni tych pieniędzy z kosmosu nie biorą. Zapracowali na miano jednej z najbardziej atrakcyjnych lig i biznes się kręci a nie jak w włoskiej padace?
1
Coda.Del.Diavolo
Coda.Del.Diavolo
31 maja 2026, 02:10
tam ktoś wpadł na pomysł że damy więcej kasy z tv to zrobimy super lige i wypaliło.

To że oni tak grają to nie jest że od zawsze tak grali. bo angielska była nudna jak flaki z olejem zanim im finansowania nie zrobili
0
SilvioBerlusconi
SilvioBerlusconi
31 maja 2026, 02:13
To może pomyślmy dlaczego tam są sponsorzy i pieniądze a nie ma ich w potężnej włoskiej lidze? Czary jakieś nie?
0
Coda.Del.Diavolo
Coda.Del.Diavolo
31 maja 2026, 02:18
tylko nie patrz czym liga angielska jest teraz tylko czym była jak zrobili z niej superpłatną ligę. była tym czym jest teraz włoska
0
lyndonmilan
lyndonmilan
31 maja 2026, 02:41
Poprawiłem Ci to tak, żeby brzmiało naturalnie, mocniej i bez chaosu w zdaniach — ale dalej w Twoim stylu:


---

Leão i iluzja taniego zastępstwa

W piłce coraz częściej wszystko sprowadza się do liczb i wycen. Gole, asysty, statystyki, procenty i szybkie kalkulacje. Na tej podstawie pojawia się narracja, że Rafael Leão można sprzedać i „kupić kogoś w jego miejsce” za 20 mln.

Tylko że to myślenie bardzo rzadko działa w praktyce.

Bo za takie pieniądze Milan nie kupi gotowego zastępstwa. Nie kupi zawodnika, który od razu daje taki sam wpływ na ofensywę. W najlepszym przypadku kupi „projekt” — młodego piłkarza z potencjałem, który może się rozwinąć. Ale równie dobrze może się nie sprawdzić i za rok odejść, co jest nawet bardziej prawdopodobne.

I wtedy problem się podwaja: nie ma Leão i nie ma zastępstwa.

Bo nawet jeśli jego sezon nie był idealny, to trzeba powiedzieć jasno — to nie był tylko jego problem. To był słaby sezon całego Milanu. Od właściciela i zarządu, przez decyzje sportowe, aż po trenera i sztab. Cała drużyna grała nierówno, bez stabilności i bez jasnego planu.

W takich warunkach trudno oczekiwać, żeby jeden zawodnik regularnie był na najwyższym poziomie. A mimo tego Leão i tak był w ofensywie jednym z niewielu piłkarzy, którzy realnie robili różnicę. Nawet kiedy nie wszystko mu wychodziło, brał piłkę, próbował dryblingu i ciągnął grę do przodu, gdy reszta znikała — nawet jeśli nie zawsze kończyło się to sukcesem.

Widać też było, że nie do końca czuje grę jako „dziewiątka”, a najbardziej rzucała się w oczy frustracja i brak uśmiechu — jak w sytuacji z Pulisićem, gdzie emocje po prostu wzięły górę.

I tu jest sedno całej dyskusji.

Można mówić o sprzedaży, można mówić o „nowym projekcie”, można mówić o przebudowie. Ale rzeczywistość jest prosta: za 20–30 mln nie kupujesz drugiego Leão. Kupujesz ryzyko — szczególnie jeśli decyzje mają być podejmowane w stylu „wierzymy, że się uda”.

A Milan w tej sytuacji nie potrzebuje ryzyka, tylko jakości, która działa od razu. Albo Leão w formie i z uśmiechem.

Bo Leão to nie tylko liczby. To zawodnik, który zmienia sposób gry przeciwnika, rozciąga obronę i daje przewagę samą swoją obecnością.

I dopóki nie zrozumie się tego wpływu, dopóty każda rozmowa o jego „łatwym zastąpieniu” będzie tylko teorią.

W praktyce Milan po prostu straciłby coś, czego nie da się kupić za 20–30 mln.
2
jarek2572
31 maja 2026, 10:09
Chyba za dużo piwa na tej nocnej zmianie wleciało. Jakie kocopoły xd.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2026, 01:33
Najlepszy piłkarz Milanu ostatniej dekady. Mega przykre, że odchodzi, bo abstrahując od tego sezonu, jedyny zawodnik, który wyraźnie przerastał drużynę. Rok z Allegrim wystarczył, żeby nawet kibice się odwrócili od Rafy.
13
Coda.Del.Diavolo
Coda.Del.Diavolo
31 maja 2026, 01:41
od niego kibice już z 2 lata temu sie odwrócili ale teraz miał byc gwiazdą/twarzą/nowym Milanem a dalej był leniem co macha łapami i sie uśmiecha jak przegrywają to na insta czy innego x wrzuci bita rapsowego i wszystko spoko
3
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2026, 01:51
To był jeden z najciężej pracujących zawodników Milanu. Tak na boisku nie zapierdzielał, ale nie taka była jego rola. A to, że wrzucił coś na IG czy Twittera to akurat nic złego.
Genialny zawodnik i tyle. Szczerze mówiąc, pierwszy raz w życiu rozpalałem się, czytając, że ktoś odchodzi z Milanu.
6
Coda.Del.Diavolo
Coda.Del.Diavolo
31 maja 2026, 02:06
Alesio a mi go nie żal może i talent ma nie nie umie go wykorzystać . Za to wykorzystał Milan aby mu załatwił problemy prawne. Milan zrobił z średniaka gwiazdę. A jak miał wziąć na siebie ciężąr bycia gwiazdą klubu/twarzą jak zwał tak zwał to tego nie udźwignął bo to nie jest lider. NA niego trzeba huhać i dmuchać aby się nie obraził i "bravo rafa" krzyczeć cały czas to może jakieś kopnięcie prosto piłki mu wyjdzie
2
M3TR0
M3TR0
31 maja 2026, 11:15
Serio zapłakałeś za Leao XD? Mój Boże xd…
0
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2026, 14:07
Serio. Żodyn piłkarz nie dał mi tyle uśmiechu i radości co Laao.
0
mmielczar123
31 maja 2026, 01:32
Myślę, że spokojnie można określić go mianem małej legendy Milanu. Wiadomo, że do największych ikon tego klubu mu daleko, ale na zawsze pozostanie jedną z twarzy odradzającego się Milanu Piolego. Prawie 300 spotkań, 80 goli, ok. 60 asyst, MVP sezonu mistrzowskiego i jedna z najbardziej barwnych postaci ostatnich lat. Obecnie piłkarz z najdłuższym stażem, 1 z 3 którzy pamiętają powrót do LM i 1 z 5 którzy zdobywali scudetto w sezonie 21/22. Szkoda, że tak to się kończy...

Jednak każdemu powinno wyjść to na dobre. Rafa trafi pewnie do lepszego zespołu i przestanie być głównym kozłem ofiarnym po każdej porażce. Klub spienięży zawodnika, który ma problem ze stosowaniem się do poleceń taktycznych trenera. Kibice nie będą musieli oglądać męczącego się w tej drużynie Portugalczyka i liczyć na to, że w końcu pokaże pełnię potencjału.

Rok temu Reijnders i Theo, teraz Leao - ciężko utrzymać gwiazdy bez LM. Coraz bardziej przeciętny staje się ten zespół. Jeszcze kilka lat temu oglądaliśmy w tym klubie 7-8 kozaków, a teraz kto zostanie? Mike, Rabiot, Pulisic i to chyba tyle z piłkarzy, którzy w formie prezentują światowy poziom. A może taki twardy reset jest potrzebny. Pozbyć się gwiazdeczek, które mimo wszystko generują pewne problemy, postawić na trenera, który sprawi, że znowu będziemy oglądać drużynę, a nie zlepek indywidualności. Tak to sobie przynajmniej wmawiam...

Pozostaje jeszcze kwestia oferty, jaką za Rafę otrzymamy. Jeszcze niedawno kręcilibyśmy nosem na 100 mln euro, a teraz pewnie można myśleć o połowie tej kwoty. 2 lata kontraktu, przeciętny sezon, potrzeba łatania dziury po braku awansu do LM przez klub i ta wypowiedź, która również nie sprawi, że chętni sięgną głębiej do kieszeni. Pewnie sporo zależy od liczby zainteresowanych, ale myślę, że kwota w przedziale 50-60 mln jest realna i takiej należy się spodziewać.

Oczywiście wciąż odejście nie jest przesądzone, ale nie wiem, co musiałoby się stać, żeby Leao pozostał w Milanie na dłużej. W każdym razie życzę powodzenia i mam nadzieję, że udowodni swoją wartość w innym zespole.
5
SilvioBerlusconi
SilvioBerlusconi
31 maja 2026, 01:30
Szkoda mi go strasznie. Mimo wszystko razem z Piolim symbol chwilowej odbudowy Milanu i powrotu na salony

Najbardziej mi szkoda, że o naszym rozstaniu zadecydował sezon z podtrenerem Allegrim.

Nie rozumiem też czemu oficjalnie rozstajemy się przed ogłoszeniem nowego trenera. Czy my już go nieoficjalnie mamy i podjął decyzje? Czy jesteśmy gołodupcami którzy panicznie szukają środków sprzedając najbardziej wartościowego chłopa?

I po raz enty przypominam, że opierdolimy go panicznie za bezcen 30-40 mln i kupimy za to wypalonego kalafiora albo kolejne dwa talenty żeby finalnie ratować się przesunięciem wyżej Estupinana
Edytowano dnia: 31 maja 2026, 01:34
6
Pavlović31
Pavlović31
31 maja 2026, 02:33
A zeszły sezon z Fonseca i Sergio na to nie wpłynął według ciebie? Poza tym my się z nim jeszcze nie rozstajemy, to wiadomość samego Rafy. Ale nie wyobrażam sobie żeby został po tym komunikacie.
0
Pavlović31
Pavlović31
31 maja 2026, 01:22
Powodzenia, Rafa i dzięki za wszystko. Francja, Hiszpania - tu bym chciał go zobaczyć. W lidze angielskiej niby też ale nie jestem pewien jak by się tam odnalazł.
0
Ultras_milanu
Ultras_milanu
31 maja 2026, 01:20
Bedziecie jeszcze plakac jak kupimy kolejnego kondoma z chelsea za 60 baniek na skrzydlo
Tak jak teraz za theo , bo podobno as z premier leauge espumisan mial byc jego zastepca
3
Coda.Del.Diavolo
Coda.Del.Diavolo
31 maja 2026, 02:23
za ile?jednego???ciebie p@@@@bało? 60? chyba 6 kondonów za 10 każdy
0
Gerada
Gerada
31 maja 2026, 01:19
Na żółty pasek to jeszcze za wcześnie. O ile nie jest już coś klepnięte to nie wiem czy będzie tak łatwo Portugalczyka sprzedać. Za czapkę gruszek chciałoby go zapewne dużo klubów, ale za pieniądze, które zadowolą Milan - nawet te 50m+ - to już niekoniecznie myślę. Jak znam życie to jeszcze może być sporo prostowania tej wypowiedzi.
2
MrCostacurta
MrCostacurta
31 maja 2026, 01:18
Oby to był początek końca zawodników, którzy grają w Milanie na pół gwizdka. Jedno to talent, a czym innym ciężka praca na boisku. Niech sobie teraz człapie gdzieś w Turcji za lepsze pieniądze.
3
ósmy
ósmy
31 maja 2026, 01:10
No bez jaj :(
0
Paolo03
Paolo03
31 maja 2026, 01:08
Mimo wszystko Rafa w Milanie to był wielki piłkarz którego kilka lat tutaj nie widziano. Jeszcze to nic oficjalnego ze odejdzie, mówić można wiele. Historia pokazuje że słowa piłkarzy są czesto bez pokrycia z rzeczywistością.
Zależy pewnie od zarządu (którego teraz nie mamy)
0
Muniek33
Muniek33
31 maja 2026, 01:17
Jak dla mnie to Suso więcej zrobił dla Milanu. Szkoda, ze Hiszpan nie urodził się parę lat później
0
Mil_online
Mil_online
31 maja 2026, 07:54
Suso:).
0
k__f__c
k__f__c
31 maja 2026, 08:16
Dużo więcej zrobił dla Milanu xD jprdl co troll
1
Muniek33
Muniek33
31 maja 2026, 08:43
Ciągnął Milan latami i był dosłownie jedynym piłkarzem co robił różnicę przez tyle lat? Trzeba było mecze oglądać, a nie tiktoka
0
Grande
Grande
31 maja 2026, 01:08
W 2022 dał z siebie wszystko. I chwała mu za to. Później już tylko dawał jak mu się chciało.

W Premier może mieć ciężko ogarnąć tamtejsze tempo gry, w dodatku przy swoim przeciętnym wykończeniu akcji i wątpliwej etyce pracy.

Ciekawi mnie natomiast po jakiej przecenie puszczą go nasi mistrzowie w krawatach, bo Reijnders poszedł za frytki, choć trzeba przyznać, że wartość Leao już nie ta co dawniej.
Edytowano dnia: 31 maja 2026, 01:13
0
Coda.Del.Diavolo
Coda.Del.Diavolo
31 maja 2026, 02:25
Za frytki 60? baniek to są frytki jak tyle się uda za lenia dostać to będzie sukces
0
Ultras_milanu
Ultras_milanu
31 maja 2026, 01:07
Koniec pewnej ery... Theao wlasnie sie rozpadlo , pamietam jak dzis bramke w 6 sekund , bramke z fiora na 1 0 ah duzo by tu wspominac , gratulacje furlani i cardinale a najbardziej Allegri pajacu ze go wykastrowales juz do konca na srodku ataku
Kupimy kondoma z chelsea kolejnego a potem placz ze strzela 3 bramki , tak to sie skonczy , moze jakby nowy trener przyszedl poukladalo by sie , niestety rafa zaraz ma 30 lat nie dziwie mu sie ze chce osiagnac cos wiecej niz kopanie sie z slavia praga czy panatinakosem , czy walka o jedynie top4 w lidze
Jest mi mega smutno ulubiony zawodnik , mega sie przywiazalem do niego , wkoncu az 7 lat... chcial chlopak podpisac kontrakt to go na sile wypychali i twierdzili ze to on jest problemem
Zegnaj Rafa..
1
Rocker
Rocker
31 maja 2026, 01:06
Gość już się żegna, a jeszcze nikt o niego nie zapytał. Ale będzie wtopa jak nikt nie zapyta do końca mercato…
3
suseljestem
31 maja 2026, 01:05
Jezu, mimo że przez ostatnie 2 lata więcej mnie wkurzał niż cieszył to mam teraz łzy w oczach po przeczytaniu tego. Mimo ostatnich dwóch lat, zawsze go będę wspominał bardzo dobrze. Forza Rafa!
1
Muniek33
Muniek33
31 maja 2026, 01:04
Prawda, Galatasaray czeka, no może fenerbahce jeszcze. Myślę, ze on sobie nie poradzi nigdzie dalej, nie nadaje się do dzisiejszej piłki
1
Paolo03
Paolo03
31 maja 2026, 01:10
Poważnie wierzysz że jakiś nowy prezesek Fenerbache sciagnie Leao do tamtego klubu? Leao nie będzie chciał tam grac a turecki klub nie zaplaci takich pieniędzy.
0
Muniek33
Muniek33
31 maja 2026, 01:20
Skoro Osimhen może tam grać, Sane, Icardi i Gundogan to ta gwiazdeczka też może i pewnie tak będzie. Nie sądzę, żeby klub z topu na niego postawił. A niestety tym wystąpieniem portugalski frajer psuje nam pozycję negocjacyjną
1
Pavlović31
Pavlović31
31 maja 2026, 01:27
No Furlani może by nie sprzedał go do klubu który zalega potem z płatnością a teraz to zobaczymy ;)
0
suseljestem
31 maja 2026, 10:31
Będziesz płakał jeszcze za nim jak cygan tu sprowadzi jakiś szrot z Anglii.
0
Janik14
Janik14
31 maja 2026, 01:01
Szkoda, był jedynym który potrafił zrobić coś z niczego. Po prostu dziękuję.
1
Muniek33
Muniek33
31 maja 2026, 01:21
Myśle, że znacznie częściej potrafił zrobić nic z czegoś niż na odwrót. Patrz gdzie jest Kvicha teraz, a gdzie ten pachoł
2
ksieciunio
ksieciunio
31 maja 2026, 06:39
Dokładnie, był. Był i już raczej nie będzie. Obecne perspektywy to Turcja/Bliski Wschód. Na silną europejską ligę jest już chyba za słaby.
1
MiamiMilan
MiamiMilan
31 maja 2026, 00:57
Ciekawe ile Milan za niego dostanie?
0
<  1  2  

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się