Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Wartość transakcji przejęcia Milanu przekracza miliard euro

9 lutego 2017, 10:15, cinassek Aktualności
Wartość transakcji przejęcia Milanu przekracza miliard euro

Corriere della Sera podsumowuje kwoty w kontekście zakupu akcji Milanu przez inwestorów z Chin. Azjaci zapłacili już Fininvestowi 200 mln euro, a kolejne 320 mln przeleją w najbliższych dniach. Udziały rossonerich będą więc kosztowały biznesmenów z Państwa Środka ponad pół miliarda euro. Ponadto Chińczycy zobowiązali się spłacić wszystkie klubowe długi, których łączna wartość to 220 mln euro. Samo przejęcie klubu będzie zatem kosztowało chińskie konsorcjum 740 mln euro. Wspomniana gazeta dodaje, że trzeba pamiętać także o klauzuli dotyczącej wzmocnień zespołu. Azjaci zobowiązali się zainwestować w tym celu 350 mln euro w przeciągu trzech lat. Wartość wszystkich tych operacji przekraca zatem miliard euro.


R E K L A M A





23 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
tommyb1
tommyb1
10 lutego 2017, 23:59
zgodzę się z sytuacją z Orsolinim. Moim zdaniem zaprzepaściliśmy szansę na kupno za niewielką kasę prawdopodobnie niebotycznie utalentowanego chłopaka. Absolutnie nie zgodzę się z Twoim argumentem odnośnie Maldiniego. To, że Paolo poniosła fantazja i myślał sobie, że nie mając doświadczenia dostanie od razu nie wiadomo jakie kompetencje to już inna para kaloszy. Owszem jestem za tym, że legendy powinny wspierać klub, ale nie stawiając takie warunki ja nasz legendarny defensor. To nie Barcelona (i nie 2-3 drużynowa liga hiszpańska) gdzie każdy były grajek z bez znaczenia jakimi kompetencjami może zostać trenerem pierwszej kadry i zdobędzie mistrza (Smuda by z taką kadrą z paluszkim mistrzostwa wygrywał). Mieliśmy już pokaz możliwości trenerskich Seeda, Filippo i Christiana.
A z chińskim profesjonalizmem mam do czynienia na co dzień. Więc co do tego, że wiedzą jak to ma wyglądać nie mam cienia wątpliwości. Możemy być niemal pewni, że wszystko zaplanują tak, żeby Milan był klubem samowystarczalnym i nigdy nie musiał ratować się sprzedawaniem najlepszych graczy w celu łatania dziury budżetowej. Moim marzeniem jest żebyśmy poszli podobną drogą jak Napoli. Po kilku latach rozsądnych inwestycji jest to już zespół fenomenalny - grający dużo ładniejszą piłkę niż stabilny ale nudny Juventus.
Zgodzę się w jeszcze jednym. Pozostaje nam czekać, obserwować i żyć nadzieją. Jednak ja patrzę na to optymistyczne (chociaż z lekko zagryzioną wargą), bo za dobrze znam Chińczyków (osobiście też). Znam podobną sytuację z życia wziętą - Chińczycy długo, długo dogadywali się z prezesem centrum handlowego na wynajem sporej powierzchni pod chiński market. Jednak jak już doszło do skutku to wszystko poszło z takim rozmachem, że kopara opadała. Dosłownie kilku małych cherlawych ludzików w ciągu 2 dni zrobiło olbrzymi sklep z poskładaniem mebli, regałów i wniesieniem i rozłożeniem gigantycznej ilości towaru
0
Ucash333
Ucash333
10 lutego 2017, 14:57
Tommib1
Piszesz "na logikę i podpierasz to swoimi domysłami, żadnymi dowodami bądź czyimiś zobowiązaniami. Co najwyżej deklaracjami bądź informacjami od dziennikarzy. Na logikę biorąc te deklaracje dotyczące 350mln też uważam, że śmieszne by było wliczać w to pensje, a tym bardziej szkółkę czy stadion. Ale czekam na fakty, a te poznamy w praniu. Na teraz widzę najdłuższą sagę przejmowania klubu piłkarskiego przez "w jaki sposób Chińczycy podchodzą do biznesu.":
- BRAK PYŁNEJ LISTY INWESTRÓW NA 20 DNI PRZED PRZEJĘCIEM i wszystko, co się z tym wiąże
- niedogadanie się, na 1,5 miesiąca przed transakcją, co do 10-15mln na zakup choćby tylko zastępstwa w pomocy za Jacka odrzucenie zakupu Orsoliniego za śmieszne pieniądze
- brak sukcesu w ściąganiu do pracy w klubie legend opinia Maldiniego
- czas i sposób prowadzenia tej transakcji przez Chińczyków.
W żaden sposób mnie to nie skłania do życzeniowego myślenia, że na 100% po wydaniu 350mln w 3 lata(oby tak było w umowie) dalej będą chcieli gonić, a nie np. trochę z tego wyjąć. Marzę, by okazali się zdolni do odbudowania tego klubu tak, by zaczął przynosić pieniądze bez sprzedawania swoich gwiazd, tylko zbędnych zawodników. Marzę, by ten klub zdrowo funkcjonował. I wcale jako zdrowe nie uważam transferowe gnanie na złamanie karku za PSG, Manchester'ami czy Realami, a "sprowadzanie głodnych sukcesów, ale i wiernych klubowi piłkarzy" Ale trzeba niestety czekać, choć jak pisałem: może jakiś przeciek dokumentów, może nawet konferencja prasowa i prezentacja planu. A rzeczywistość i tak może zweryfikować ten plan.
"Spójrz do czego powolny systematyczny rozwój doprowadził na rynku telekomunikacyjnym firmę Huawei!!!" - wiem jak profesjonalnie w tym kraju podchodzi się do biznesu, negocjacji, umów. Przy okazji polecam artykuły o tym, jak A Macierewicz pogrzebał dogadaną już właściwie szansę Łodzi iPL na suchy port na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. Zmieniając nagle decyzję o przeznaczeniu działki należącej MON, a Chińczycy się obrazili, zamknęli spółkę i wyjechali do siebie. Dumny to i profesjonalny w biznesie naród. Dlatego po dotychczasowych DZIAŁĄNIACH, nie "była mowa", "naszych" Chińczyków uważam, ze to muszą być jacyś nie Chińczycy chyba, drugi lub jeszcze gorszy biznesowy sort, Oby mnie przekonali czynami do swojego profesjonalizmu i dalekowzroczności. A na razie: COVEC.
P.S. " Uwierz mi wiedzą w najdrobniejszych szczegółach "-" mało się nie posikałem "
(Też dużo sikam- piwo ;-)
2
tommyb1
tommyb1
10 lutego 2017, 13:16
Kwoty o których była mowa na wzmocnienia nie zawierają pensji piłkarzy!!! Na logikę - pomyślcie sami. Co to by była za kwota 350 mln w 3 lata na transfery, inwestycje w sektor młodzieżowy i pensje. Wg takiego toku rozumowania to żeby wyjść na czysto to mielibyśmy może po 30-40 mln do wydania w letnie okienko i zapchanie 1 dziury w składzie w zimę za 5. Przy takim tempie budowa zespołu na miarę walki o Europejskie trofea trwałaby 20 lat w założeniu że konkurencja stałaby w miejscu :) ruszcie trochę głowami. Na takie założenia które wysnuwacie to i Berlu byłoby stać (tyle, że zdrowie mu już wadzi).
Ukash333 to co wypisujesz świadczy o tym, że nie masz zielonego pojęcia w jaki sposób Chińczycy podchodzą do biznesu. Spójrz jak na polskiej ziemi rozwijają się chińskie markety - rosną jak grzyby po deszczu. Spójrz do czego powolny systematyczny rozwój doprowadził na rynku telekomunikacyjnym firmę Huawei!!! (a to dopiero pierwszy z wielu - następni czekają w kolejce). Najlepsze Twoje zdanie "Pewnie Chińczycy sami jeszcze nie wiedzą jak im to wyjdzie" mało się nie posikałem. Uwierz mi wiedzą w najdrobniejszych szczegółach :)
0
Ucash333
Ucash333
9 lutego 2017, 22:44
(ost linijka- brak "z" w "przekracza")
Cześć
Szczegóły budżetu transferowego, w tym czy 350 jest na same transfery, czy też na pensje tych graczy, poznamy (mam nadzieję) zaraz po podpisaniu umowy. (oby to się stało). Pomijając błędy w umowie najgorszy scenariusz to 150mln w pierwszym roku na około 3-5 piłkarzy i pensje po ok 5 baniek netto - 10 brutto. To oznacza, że oni kosztują w trzy lata 150 mln. Jeśli do tego okaże się, że z powodu zbyt wielu udziałowców, chęci odrobienia zainwestowanych środków lub po prostu braku kasy, dalszy rozwój zespołu zostanie wstrzymany, będziemy mieli płace większe o 50mln, pewne miejsce w Lidze Europejskiej i tyle. Dążę do tego, że nic jeszcze nie wiemy o stylu, w jakim ten klub ma być prowadzony i raczej dowiemy się tego niestety dopiero "w praniu", bo inaczej się nie da. Idealnie by było gdyby przedstawiono publicznie plan działań na różnych polach w tym finansowo-kadrowym, ale mocno w to wątpię. Pewnie Chińczycy sami jeszcze nie wiedzą jak im to wyjdzie. Najważniejsze jest by niezależnie jak chcą wydawać pieniądze, mieli plan rozwoju klubu na więcej niż trzy lata.Konsekwentnie realizowany PLAN to coś czego,po tej farsie ostatnich minimum 6, a wg mnie prawie 10 lat, bardzo ten klub potrzebuje. I wolałbym by był to plan zakładający sprowadzanie głodnych sukcesów, ale i wiernych klubowi piłkarzy niż kapryśnych gwiazdek po 80 mln, które uciekną po 1-2 sezonach "za kasą, pozycją, dupami,
gdzie ludzie rozminęli się z wartościami.
Tego nie wiem, ale spróbuj dać im palec,
kto jest kto przekonasz się doskonale." ;-)
pozdrawiam
0
adamos
adamos
10 lutego 2017, 12:50
Mała uwaga moja: 350 mln ma być przeznaczony na Milan na okres 3 lat, tj. nie tylko na transfery ale budowę szkółek, scoutingu, promocje, rozbudowy rożnego rodzaju, ponadto nie wiadomo tez, czy z tej kasy cześć środków nie pójdzie na stadion (warto zauważyć, że cześć środków pokrywa miasto zainteresowana strona plus dopłaty z UE), więc optymistycznie patrząc na każde mercatto możemy mieć kwotę w okolicach 40 mln ( z czego część kwoty będzie pochodzić ze sprzedaży zawodników naszych)
0
9 lutego 2017, 22:01
Jeszcze trochę poprzejmują ten Milan i z odsetkami zrobi się 2 miliardy.
0
ACstach
9 lutego 2017, 15:24
Ciekawe właśnie ile z tego będzie na same kwoty transferowe. Jeśli jest tak jak tutaj napisane "wzmocnień zespołu" to mam nadzieję, ze tylko na nowych graczy, a nie na inne kwestie, na które oby były przeznaczone dodatkowe kwoty.
0
omo69
omo69
9 lutego 2017, 14:11
Licze ze te 350 to tylko minimum wpisane dla bezpieczenstwa przez silvio a chinole dadza jednak wieksza kwote na transfery,sam prezent od chinczykow ktory jest tak zapowiadany to suma ok 100 mln jezeli to ma byc top player a to tylko jeden grajek,Patrzac na transfery w chinach i te kosmiczne pieniadze nie bedzie to nic nadzwyczajnego no chyba ze konsorcjum tak ukrywane okaze sie zbieranina 350 podmiotow to juz bede widzial to troszke bardziej pesymistycznie:)
0
przemek.kili
przemek.kili
9 lutego 2017, 13:01
ciekawe czy te 350 to jest budżet również na pensję? tak jak liczyli to B
0
przemek.kili
przemek.kili
9 lutego 2017, 13:02
3/4 komenta mi urwało :D nie chce mi sie pisac jeszcze raz hehe
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
9 lutego 2017, 13:46
Z tego co wiem to 350 miało być na wzmocnienie drużyny, więc jak dla mnie na transfery. Jeśli nawet wliczając pensje, to licząc średnio po 5mln brutto za sezon, 5 wzmocnień to w 3 lata daje 75mln na pensje dla kupionych graczy wiec na transfery zostanie 270.
0
Vol'jin
9 lutego 2017, 14:55
350 mln miało być w "inwestycje" czyli de facto równie dobrze może z tego 100 mln iść w młodzież/infrastrukturę treningową
1
grzesiekpl88
grzesiekpl88
10 lutego 2017, 08:44
Vol'jin
Oni gdzieś mówili, że w akademie i młodzież chcą wpakować przeszło 300mln
0
przemek.kili
przemek.kili
10 lutego 2017, 09:06
dokładnie to napisałem w tym kom co mi urwało co wy podpowiadacie ;)
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
9 lutego 2017, 11:57
Z tych 350 połowę by wypadało wywalić w jedno mercato jak chcemy wrócić szybko do LM. Albo mądrze wydawać co lato po 120. Ale jak my celujemy w PEA, Belottiego itd to te 120 by wystarczyło na 2 zawodników.
0
Legenda Shevchenko
Legenda Shevchenko
9 lutego 2017, 11:34
Czekam tylko na oficjalne potwierdzenie transakcji, niestety niewierny Tomasz nie uwierzy jak nie zobaczy.
1
Ucash333
Ucash333
9 lutego 2017, 20:48
Pics or it didn't happen
"show me the money"
https://www.youtube.com/watch?v=Lnrb8HnQvfU
0
tober12
tober12
9 lutego 2017, 11:03
Miejmy nadzieję że Chińczycy wezmą sprawy w swoje ręce i zapewnią nam byt w Europie !
0
Bufor85
Bufor85
9 lutego 2017, 10:48
Przerażająca kwota...ciągle zadaję sobie pytanie...kiedy?
0
krisss811
krisss811
9 lutego 2017, 10:42
sprawniej tam Panowie Azjaci bo drużyna potrzebuje wzmocnień.
0
pazioni
9 lutego 2017, 10:34
Jak ja już się nie mogę doczekać tego Chińskiego makaronu.
1
Mirabelli
Mirabelli
9 lutego 2017, 10:21
Dużo
0
acmti__
acmti__
9 lutego 2017, 10:17
Na papierze wygląda to obejecujaco
0







PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI