Oto najważniejsze punkty poruszone przez Marco Fassone w rozmowie z mniejszościowymi udziałowcami AC Milan przy okazji zgromadzenia wspólników w Casa Milan:
1. Mimo iż pierwsze półrocze zamknęło się stratą, sytuacja finansowa Milanu zmierza w dobrym kierunku. Dane za okres pierwszych miesięcy pod kierunkiem nowego właściciela i zarządu są bardzo dobre w temacie przychodów, zadłużenia, zarządzania zespołem oraz oszczędności przy wypłacie dodatków.
2. Oprócz 60 mln przeznaczonych na podniesienie kapitału zakładowego, klub zgłosi się do właściciela po kolejne transze, maksymalnie do poziomu 120 mln euro.
3. Klub przewiduje dojście do sytuacji zrównoważenie przychodów i kosztów w przeciągu trzech lat.
4. "Dobrowolne porozumienie": klub jest zadowolony z prezentacji planu, który jest bardzo szczegółowy. Zarząd jest dobrej myśli, że plan może zostać przez UEFA zaakceptowany. Przypadek Milanu będzie precedensem. Decyzja powinna zapaść przed świętami Bożego Narodzenia.
5. Refinansowanie: operacja dotyczy zadłużenia klubu oraz właściciela. Te dwie operacje są połączone, ale to właścieciel jest gwarantem dla długu klubu, a nie klub gwarantem dla długu właściciela.
6. Doradcy z BGB: to jedna z firm doradczych, z którą współpracuje klub. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, klub i właściciel mierzą w refinansowanie dwóch pożyczek. Giraudo nie jest w żaden sposób zaangażowany w tę sprawę. Jego współpraca z BGB dotyczy nieruchomości.
7. Milan stawia sobie wyzwanie przynoszenia zysku. Aby tego dokonać, trzeba zwiększyć przychody. Jest opcja debiutu na giełdzie w 2020 roku.
8. Stadion: Milan chce w niedalekiej przyszłości mieć własny stadion, niedzielony z Interem. Preferencją jest pozostanie na San Siro, ale chcą tego również nerazzurri. Trwają poszukiwania terenu nadającego się pod budowę stadionu. Klub będzie miał na uwadze preferencje kibiców w tym temacie.
9. Sponsorzy: nic nowego w temacie Audi i Adidasa. Klub znalazł nowego sponsora technicznego i kontrakt jest już gotowy. Podstawa jest niższa niż w poprzednim kontrakcie, ale pozostałe warunki są bardzo satysfakcjonujące. Umowa jest bardziej korzystna od kontraktu z Adidasem, jeśli chodzi o tzw. część zmienną, związaną z wynikami sportowymi i handlowymi klubu. Nazwa nowego sponsora zostanie ogłoszona na początku nowego roku.
10. Przychody w tym roku będą większe niż w zeszłym. Jest pięć głównych gałęzi: prawa do transmisji, część handlowa i wpływy od sponsorów, których przybyło sześciu nowych, wpływy z biletów i karnetów, wpływy z udziału w europejskich rozgrywkach, wpływy z rynku chińskiego, które na razie są jeszcze trochę opóźnione ze względu na tempo lokalnej biurokracji.
11. Sezon: początkowo zakładano, że do udziału w rozgrywkach Ligi Mistrzów wystarczą 71-72 punkty. W tym roku jednak poprzeczka została zawieszona wyżej i zadanie będzie utrudnione.
12. Mercato zimowe: nie spodziewamy się żadnych działań, chyba że okażą się absolutnie niezbędne.
13. Sprzedaż topowego zawodnika: jeśli uznamy, że potrzebny jest określony typ gracza, ocenimy, czy sprzedać jednego z topowych zawodników, aby zastąpić go innym. Nie jest powiedziane, że na pewno któryś z topowych graczy odejdzie. To będzie podyktowane względami sportowymi.
14. Nowi sponsorzy: szykują się kolejni w nadchodzących miesiącach.
15. Milan zamierza w przyszłości zająć się produkcją telewizyjną własnych spotkań, tak jak robi to Juventus.
16. Milan jeszcze nie wykreśla ze swoich planów udziału w Lidze Mistrzów w przyszłym sezonie i hipoteza będzie nadal brana pod uwagę podczas kolejnego spotkaniu rady dyrektorów w grudniu.