Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Serie A wprowadzi challenge do zasad użytkowania VAR? To konkretna opcja

17 lutego 2020, 08:41, cinassek Aktualności
Serie A wprowadzi challenge do zasad użytkowania VAR? To konkretna opcja

Jak od kilku dni informują włoskie media, Lega Serie A bardzo mocno rozważa pomysł wprowadzenia systemu challenge w zasadach użytkowania VAR. Włosi wysłali już nawet zapytanie do odpowiednich organów, czy nic nie stałoby na przeszkodzie takiemu rozwiązaniu. Jest to pomysł rodem z innych dyscyplin sportu, na przykład z siatkówki - trenerzy obu zespołów posiadają określoną liczbę szans wezwania arbitra do sprawdzenia spornej sytuacji na monitorze. Póki co brak jest większych konkretów co do dokładnych zasad challenge'u w futbolu, ale dla władz ligi włoskiej stanowi to coś więcej niż tylko luźną ideę.


R E K L A M A





35 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
paluch
paluch
17 lutego 2020, 23:22
Najpierw powinni wprowadzić spore kary dla sędziów którzy nawet z pomocą VARu popełniają podstawowe błędy wykręcając się interpretajcą
0
wielki prostownik
wielki prostownik
17 lutego 2020, 18:56
Co z tego że będzie challenge jak sędzia potrafi gapiąc się w monitor podjąć ewidentnie błędną decyzję? Ile było takich sytuacji że cały stadion widział faule, zagrania ręką a jedynie sędzia nie mimo że gapił się 10 minut w monitor?
2
MrCostacurta
MrCostacurta
17 lutego 2020, 15:59
Sporne sytuacje powinny być sprawdzane przez sędziów od VARu bez względu na to czy ktoś protestuje czy nie. Taki system challenge doprowadzi do tego że za błędną decyzję sędziego będzie odpowiadać trener bo przykładowo nie zgłosił prośby o challange. Środowisko sędziów ewidentnie chce zdjąć z siebie odpowiedzialność za błędy. Mam nadzieje że taki pomysł spotka się ze sprzeciwem klubów.
0
epl
epl
17 lutego 2020, 17:15
A czy w tej chwili sędziowie ponoszą jakieś konkretne konsekwencje swoich błędów?
W większości przypadków ŻADNYCH.W ekstremalnych przypadkach niewielkie.
Tak więc ja jestem jak najbardziej za tym pomysłem.
0
MrCostacurta
MrCostacurta
17 lutego 2020, 20:50
Może i nie ponoszą konsekwencji ale taki system obierze im resztki odpowiedzialnosci. Jeszcze raz powtarzam: skoro sedziowie siedzą przed monitorami varu i kontaktują się z sedzią głównym w spornych sytuacjach to co ma wprowadzic taki challenge? Sedziowie var beda grali w pasjansa i czekali na decyzję trenera o videoweryfikacji? Sedziowanie ma byc sprawiedliwe a nie opierac sie na fakcie czy ktos protestuje czy nie.
0
spread
spread
17 lutego 2020, 12:46
Może jestem głupi i tego nie rozumiem,ale po co to komu?
Przecież I tak każda sporna sytuację sprawdza var i przekazują sędziemu głównemu czy było przewinienie czy nie.
3
Kris1908
Kris1908
17 lutego 2020, 13:38
Zgadzam się z Tobą
0
DonDamiano
DonDamiano
17 lutego 2020, 14:34
Może to ma być zamiast obecnie istniejącego systemu?
0
spread
spread
17 lutego 2020, 15:44
DonDamiano
Ale to nie ma sensu zmieniać tego systemu.
Tak jak teraz, sędzia dostaje na słuchawkę, że nic nie było więc nie sprawdza monitora.
Jak trenerzy dostaną opcje decydowania kiedy sędzia ma patrzeć w monitor, to będą też sprawdzać jakieś totalnie durnowate sytuacje.
1
epl
epl
17 lutego 2020, 17:17
Mylisz się. Na VAR sprawdza się tylko ściśle określone sytuacje - faul w polu karnym, czerwona kartka itp.
"Drobnych" pomyłek (które 20 sekund później przerodzą się w gola z kontry) nie sprawdza się w ogóle.
1
wielki prostownik
wielki prostownik
17 lutego 2020, 19:01
Nie do końca. VAR sprawdza tylko niewielką, ściśle określoną część sytuacji. A dobrze byłoby aby trener mógł zarządać sprawdzenia każdej sytuacji w każdym obszarze boiska. Ile było takich sytuacji gdy sędzia nie odgwizdał faulu w środku boiska i poszła kontra zakończona golem? Oczywiście powinien być limit aby nie zgłaszali wszystkiego paraliżując mecz. Np. 2 sprawdzenja na mecz. Jak nie masz racji tracisz jedno jak masz rację to nadal jest 2.
0
Gianni Rivera
Gianni Rivera
17 lutego 2020, 11:41
Głupota. Moim zdaniem dużo lepszą i bardziej potrzebną zmianą byłoby wprowadzenie "czas stop" dla sędziego. Jakaś przerwa w grze, bo zawodnik leży na murawie, zamieszanie, kontuzja, zejście po czerwonej kartce itp., to sędzia wciska Stop na swoim stoperze i czas meczu się zatrzymuje. Gra rusza, to rusza czas. Dzięki temu mecz trwałby naprawdę 90 minut i skończyłoby się aktorzenie, jak to jednemu z drugim nogę urwało, bo zawodnik drużyny przeciwnej krzywo na niego spojrzał. Niemiłosiernie irytuje mnie ta tzw. "kradzież czasu", gdzie lekko dotknięty piłkarz pada jak ścięty na murawę i pięć minut zwija się z bólu, po czym nic mu nie jest, ale jego drużyna już jest bliżej wygranej/remisu.
8
PaoloACM
PaoloACM
17 lutego 2020, 12:04
Złośliwi powiedzą ze to piękno futbolu.... ;)
0
Vol'jin
Vol'jin
17 lutego 2020, 12:44
To ma swoje zalety jak i wady. Byśmy chyba mieli "cofanie" czasu za często mam wrażenie.

To niby działa w Koszykówce etc ale też strasznie wydłuża spotkania szczególnie w IV kwarcie (pomijając innego złodzieja czasu timeouty) to byśmy mieli w okolicach 80-90 minuty jakieś idiotyczne faule na wybijanie z równowagi
0
ACstach
17 lutego 2020, 11:33
Czyli załóżmy Milan będzie brał challenge i sędzia będzie mówił "nie nie nie robaczki, nic z tego, nie zmieniam decyzji", a jak Juve bedzie brało challenge to będzie mówił "a tak, sorry, pardon misie kolorowe, rozstrzygam sytuację na waszą korzyść".

Nie dziękuje.
3
krasy1970 ACM
krasy1970 ACM
17 lutego 2020, 11:30
Co z tego że trener poprosi o sprawdzenie skoro sędzia i tak będzie widział co innego niż będzie na monitorze. Mało jest teraz takich sytuacji wszyscy widzą przewinienie tylko nie sędzia i odwrotnie.
3
tober12
tober12
17 lutego 2020, 11:18
Nie zrobią, że każda ręka w polu karnym to 11stka i tyle. Przy ciele, nabita, od tyłu i nie będzie problemu. Będzie więcej goli. Ręka karny koniec tematu. Xd
0
MrCostacurta
MrCostacurta
17 lutego 2020, 16:02
Zaczną zatrudniać obrońców bez górnych kończyn.
0
wielki prostownik
wielki prostownik
17 lutego 2020, 19:09
Każda to nie bo czasem trzeba chronić twarz lub inne wrażliwe części ciała. Ale każda powiększająca obrys ciała powinna być gwizdana jako przewinienie. Bez względu czy nabita czy nie. Zniknąłby problem interpretacji gdzie teraz sędziowie gwiżdżą jak chcą i nikt im nic nie może zarzucić.
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
17 lutego 2020, 11:17
Czy z tym się będzie wiązało również wprowadzenie dla Juventusu karnego na żądanie ? Nie będzie wtedy potrzebna szopka z VARem w doliczonym czasie.
12
mathiaz
mathiaz
17 lutego 2020, 11:23
Juventus jako wielokrotny mistrz dysponowałaby kartą Joker, która to w zależności od sytuacji przyznaje karnego, lub wyklucza zawodnika przeciwnika wybranego w demokratycznym głosowaniu przez piłkarzy Starej Damy.
12
MrCostacurta
MrCostacurta
17 lutego 2020, 16:01
mathiaz nie mów tego na głos bo podchwycą ten pomysł
2
yagi
yagi
17 lutego 2020, 17:24
Uśmiałem się z tego. Ale mam wrażenie, że ten system już działa od dawna.
1
PaoloACM
PaoloACM
17 lutego 2020, 11:08
Zamiast się bawić w jakieś challenge lepiej by zdefiniowali jednoznacznie zasady. Bo możemy mieć i 1200 kamer na boisku w trakcie meczu ale dopóki sędzia ma tak duże pole do interpretacji poszczególnych sytuacji to zawsze będą błędy i spory. Z VARem czy bez.
3
wielki prostownik
wielki prostownik
17 lutego 2020, 19:13
Dokładnie. Co z tego że jest VAR skoro np. w kwestii zagrań ręką sędzia ma takie pole interpretacji że jak się uprze to i 10 zawodników z pola może robić za bramkarza a i tak uzasadni że było to zgodne z przepisami.
1
Vol'jin
Vol'jin
17 lutego 2020, 10:43
e tam. Ważne że od nowego sezonu będzie jednolita czcionka dla wszystkich klubów... Pewnie będzie tak brzydka jak ostatnie loga rozgrywek
2
zbylon
zbylon
17 lutego 2020, 10:41
Kolejny mój pomysł wprowadzają? :)
0
pazioni
pazioni
17 lutego 2020, 09:59
To już w ogóle obraz będzie śnieżnym w biało czarne paseczki
1
Severin87
Severin87
17 lutego 2020, 09:56
To i tak nic nie zmieni aby dyktować karne z kapelusza albo nie dyktować ewidentnych zagrań ręką w polu karnym jak np. Alex Sandro.
0
tober12
tober12
17 lutego 2020, 09:54
Jeszcze niech zatrzymają czas jak w ręcznej gdy piłka jest za boiskiem.
1
hyrus13
hyrus13
17 lutego 2020, 09:52
Dzięki temu VAR wreszcie będzie miał ręce i nogi i skończy się stękanie, że sędzia nawet powtórki nie zobaczył.
0
kamilus
kamilus
17 lutego 2020, 09:08
Świetny pomysł, oby udało się wprowadzić jak najszybciej. A następnie wymiana wszystkich sędziów na takich, którzy są nieprzekupni i znają się na swojej pracy.
1
Katan
Katan
17 lutego 2020, 10:51
Nie ma takich ;)
0
ksieciunio
ksieciunio
17 lutego 2020, 08:58
Heh i po co to jak i tak będzie drukarnia na korzyść tych co biegają w więziennych pasiakach.
16
Orzelek79
Orzelek79
17 lutego 2020, 08:47
Bardzo dobry pomysł. Oby jak najszybciej go wprowadzili.
0







PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI