W oficjalnym komunikacie, zamieszczonym na stronie internetowej Milanu, klub poinformował o otwarciu nowej siedziby w Szanghaju oraz nawiązaniu współpracy z PacificPine Sports, akademią sportową, która pomoże w stworzeniu na terenie Chin sieci akademii piłkarskich pod szyldem AC Milan. Inicjatywa ma na celu wzmocnienie obecności marki Rossonerich na rynku chińskim. Milan swoją pierwszą siedzibę otworzył w 2017 roku w Pekinie, aby rozwijać współpracę komercyjną z lokalnymi partnerami oraz wzmacniać swoją obecność w chińskich mediach społecznościowych. Nowo otwarta siedziba w Szanghaju jest kontynuacją wysiłków klubu w celu dalszego rozwoju strategii handlowych oraz komunikacyjnych w Chinach, które są coraz bardziej świadome swego znaczenia na rynku globalnym. Milan chce również zainwestować w rozwój nowych pokoleń kibiców i piłkarzy w czym pomóc ma umowa partnerska z PacificPine Sports. Współpraca rozpocznie się w Shenzhen, gdzie powstanie pierwsza akademia piłkarska pod szyldem AC Milan, za którą podążą kolejne na terenie Chin. Projekt szkoleniowy zakłada zaangażowanie aspirujących piłkarzy poniżej 18 roku życia (z naciskiem na szkolenie dzieci pomiędzy 5 a 12 rokiem życia).
Popularność Milanu w Chinach rośnie, co pokazują badania przeprowadzone przez YouGov, znaną firmę zajmującą się analizą rynku, według których Rossoneri są najpopularniejszą włoską ekipą w Państwie Środka. Nie tylko fizyczna obecność w postaci siedziby klubu, lecz również aktywność lokalnych fanklubów, jest ważnym element popularyzacji marki AC Milan. Klub jest aktywny w siedmiu chińskich platformach społecznościowych (takich jak jak Weibo czy WeChat). Liczba użytkowników przekracza obecnie 3,8 mln. W trakcie pandemii Milan zorganizował również projekt pod tytułem China Digital Summer Tour, który cieszył się dużą popularnością wśród lokalnych fanów oraz został doceniony przez lokalnych ekspertów.