Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

MERCATO LIVE 26.07: Spotkanie zakończone. Pat trwa [16:00]

26 lipca 2022, 07:31, cinassek Aktualności
MERCATO LIVE 26.07: Spotkanie zakończone. Pat trwa [16:00]

[07:31]: Saga transferowa z Charlesem De Ketelaere trwa w najlepsze. Według najnowszych doniesień Sky, Club Brugge zgadza się, by sprzedać piłkarza do Milanu, sam zawodnik niecierpliwie oczekuje na zielone światło, ale wcześniej belgijska ekipa musi osiągnąć pełne porozumienie z mistrzami Włoch. Tak czy inaczej - negocjacje trwają. Ostateczna oferta rossonerich ma opiewać na około 33 mln euro plus procent z ewentualnego kolejnego transferu piłkarza. Sky podkreśla, że obecnie panuje jeszcze większa ufność co do pozytywnego zakończenia rozmów.

[08:05]: Dziennikarz Daniele Longo podaje, że Japhetowi Tangandze nigdzie się nie spieszy - środkowy obrońca Tottenhamu chce przenieść się do Milanu i jest w stanie zaczekać tyle, ile będzie to konieczne. Rossoneri są poważnie zainteresowani wypożyczeniem Anglika z opcją wykupu.

[09:10]: Według La Gazzetta dello Sport, Chelsea jest gotowa sprzedać Hakima Ziyecha definitywnie za 10 mln euro. Marokańczyk ma być gotowy obniżyć swoją pensję, która obecnie wynosi 6 mln euro rocznie, żeby dołączyć do Milanu. Jeśli chodzi o wzmocnienia ofensywy, na tę chwilę rossoneri są jednak skupieni na dopięciu transferu Charlesa De Ketelaere.

[10:33]Alessandro Plizzari opuścił Milan na zasadzie transferu definitywnego zasilając trzecioligową Pescarę.

[12:32]: Jak podaje Gianluca Di Marzio, Daniel Maldini pożegnał się już z drużyną Milanu i opuścił obóz treningowy w Austrii. Wychowanek rossonerich zagra na wypożyczeniu w Spezii.

[13:05]:  Telewizja SportItalia podaje, że Maldini i Massara spotkają się dziś po południu w szwajcarskim Lugano z CEO Club Brugge Vincentem Mannaertem, aby sfinalizować transfer De Ketelaere.

[13:50]: Sky: Spotkanie szefów Milanu i Club Brugge w Lugano trwa już od około pół godziny. Rossoneri chcą definitywnie zamknąć transfer Charlesa De Ketelaere.

[15:15]: MilanNews: Już po spotkaniu. Pozycje klubów pozostają takie same - Milan oferuje 32-33 mln euro włączając w to bonusy, Club Brugge żąda 35 mln euro odstępnego.

[16:00]: Frederic Massara wrócił już do Casa Milan po spotkaniu w Lugano.


R E K L A M A



674 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
sharakmilanista
sharakmilanista
27 lipca 2022, 08:33
nawet jak już uda się sprowadzić CDK to zostanie to odtrąbione jako niesamowity sukces, coś niebywałego itp a tylko jakiś młodzian z ligi belgijskiej o którym kilka miesięcy większość nas nawet nie słyszało
0
Iwonka09
Iwonka09
27 lipca 2022, 18:20
Słyszałam, nawet rok temu i był w planach nie tylko naszego kraju. Nie rozumiem czemu z powodu przedłużania się umniejsza się jego wartość. Pół roku temu, to ja uważałam, że jego transfer jest do nas nierealny, bo połowa Premiership go chciała. I to że ostatecznie tylko Leeds ofertę złożyło nic nie znaczy, bo chcą by się mocniej ograł i wtedy zacznie się o niego walka. Swoim stylem gry bardzo przypomina Kakę, ale w młodym wieku już jest wszechstronniejszy, bo grał nie tylko na prawie każdej pozycji w pomocy, ale i jako napastnik z bardzo dobrymi efektami. To właśnie dlatego Pioli go tak chce i telenowela trwa.
Także dlatego, że Brugge wie, że kluby będą się biły o niego, jak dalej się będzie tak rozwijał, to Brugge chciało nawet 30% wartości kolejnego transferu i o to też był spór. Wbrew pozorom to nie jest takie proste, jak tu niektórzy wypisują.
Ja od początku uważam, że jeśli uda nam się sprowadzić CDK to będzie to naprawdę wielki sukces w który jeszcze w maju nie wierzyłam i dla mnie to lepszy deal niż Lukaku czy Pogba, piszę serio, bo to nie jest zawodnik który zaliczył spektakularną klapę i klub chciał się go pozbyć, lecz ten, co rzucił całą ligę na kolana, taka różnica.
0
sharakmilanista
sharakmilanista
27 lipca 2022, 08:28
sramy się z tym transferem jak byśmy kupowali Messiego albo Nejmara żenada...tyle tygodni stracić pod jeden transfer?!
0
Mellion
27 lipca 2022, 08:14
W moim odczuciu, aby pozyskać w tym okienku zarówno 10 (CDK), jak i prawoskrzydłowego (Ziyech), potrzeba dokonać jednej kluczowej zmiany. A w zasadzie sprzedaży Alexisa Saelemakersa.

Lubię chłopaka, bo widać, że stara się jak może i jak już jest na boisku, to walczy i nie odpuszcza, niestety ta waleczność nie zmienia faktu, że ani styl gry, ani statystyki nie przemawiają na jego korzyść. Według mnie Milan to po prostu dla niego półka za wysoko.

Alexis to wciąż młody chłopak. Ma 23 lata, jest świeżo co upieczonym Mistrzem Włoch, a w dodatku nie kosztował nas wiele. Na transfermarkt wyceniany jest na 17 mln euro, ale przy tak młodym wieku i poszukiwanej w wielu klubach pozycji jaką jest prawoskrzydłowy, myślę że spokojnie można by zrobić jakiś deal np z klubem z Bundesligi i sprzedać go za 20 mln.

W ten sposób otrzymujemy spory zastrzyk gotówki, której bądźmy szczerzy, ale Maldini i Massara potrzebują jak tlenu, żeby wykonać jakikolwiek poważny ruch transferowy. Co za tym idzie, za zebrane pieniądze na odejściu Alexisa, do 5 z nich można by przeznaczyć by domknąć w końcu kwestię CDK i w ten sposób zyskać potrzebną 10.

W międzyczasie można by ogarnąć wypożyczenia z opcją wykupu dla Ziyecha i Tangangi. I wówczas zostaje nam wciąż około 15 mln. Co z tymi pieniędzmi zrobić? Kupić zastępcę Kessiego. Wiadomo, 15 mln to nie jest jakiś wysoki buddżet, ale choćby ten Carney Chukwuemeka z Aston Villi, o którym już się mówiło wcześniej, to byłby jakiś pomysł.

Wiadomo, to wciąż byłby młody, nieokrzesany i mało doświadczony zawodnik, ale pasowałby na uzupełnienie składu.

W ten sposób zyskalibyśmy nową 10, prawoskrzydłowego, ŚO do rotacji oraz obiecującego pomocnika w zamian za odejście Alexisa, który i tak nie pokazał w Milanie zbyt wiele. A gdyby okazało się że potrzeba jeszcze wzmocnień, to może do czasu zimowego okienko RedBird przejmie już w pełni pałeczkę od Elliotta i dorzuci troszkę pieniędzy ;)
Edytowano dnia: 27 lipca 2022, 08:16
0
flaqu666
flaqu666
27 lipca 2022, 08:24
Świetny plan naprawdę..... Tylko jest jeden malutki problem.... Gdzie znajdziesz jelenia który da 20 mln za niego???? Jeśli juz ktoś by się skusił na jego usługi, to pewnie by chciał wypożyczyć z opcją wykupu i nic wiecej
0
rossoner111
rossoner111
27 lipca 2022, 07:58
Powinni sprzedać Snikersa. Kase przeznaczyć na podbitkę dla CDK i wypożyczyć Zayiecha. Co znaczy dobre skrzydło prawe można sobie zobaczyć skrót barca juve :)
0
Mellion
27 lipca 2022, 08:01
Dokładnie o tym samym myślałem w kwestii Saelemakersa. Napiszę to w osobnym poście, ale mamy podobną ideę ;)
0
paweł_paolo
paweł_paolo
27 lipca 2022, 08:14
W tym problem że nikt Alexisa nie chce jak widać bo o żadnych ofertach czy nawet zainteresowaniu nie słychać. Na ławce Junior>Alexis ale jednak może się okazać że wykup Messiasa to był błąd.
0
MishaA
27 lipca 2022, 07:56
Dzień dobry, co taka cisza z rana ?? ;D
0
ACstach
27 lipca 2022, 08:14
Cała energia wczoraj poszła na żółty pasek o spotkaniu.
1
plone
plone
27 lipca 2022, 07:41
boze ile oni sie beda palowac jeszcze z tym Ketelarem :( rozumiem wszystko, ale juz pol okna minelo, a my bez dopietego jednego transferu ktory nie jest darmowy
0
27 lipca 2022, 07:34
Z niecierpliwością czekam na update w sprawie optymizmu. Większy czy mniejszy dziś?
1
Mellion
27 lipca 2022, 07:49
Myślę, że po wczorajszym dniu, gdzie optyzmiometr wyleciał poza skalę, a mimo to Maldini wracał do domu ze skwaszoną miną, dzisiaj można spodziewać się jego lekkiego obniżenia.

Nie bój jednak nic, to tylko chwilowa obniżka, lada dzień znów możemy spodziewać się jego wzrostu. Okres przejściowy ;)
0
Rafał0209
Rafał0209
27 lipca 2022, 07:16
Beka z Maldiniego jeszcze ten zapis w jego kontrakcie o wygraniu LM, a nie potrafi przeprowadzić i sprowadzić zawodnika do pierwszego składu, ambicje wielkie ale jako dyrektor musi się jeszcze wiele nauczyć. zwłaszcza jeżeli chodzi o przedłużenie umów jak z Kessie Hakanem Romagnolim jak się nie potrafi pozyskiwać graczy to chociaż potraf zatrzymać tych przydatnych w drużynie.
1
Mirek99999999
Mirek99999999
27 lipca 2022, 07:34
Jeśli komuś nie zależy na przedłużeniu, a klub się uprze by go zatrzymać, to potem masz komin płacowy jaki zaserwowali nam F&M w przypadku Donnarummy... Kilka lat nam się ten kontrakt odbijał czkawką, a jak się okazało zastąpienie Gigio nie było takie trudne jak Raiola wszystkim opowiadał. Ciekawe co za parę lat będzie z P$G po przedłużeniu Mbappe na chorych warunkach, petrodolary wożą tirami, ale chora polityka kontraktowa potrafiła zniszczyć maszynkę do robienia pieniędzy z Barcelony, to czemu nie giganta z Paryża na glinianych nogach, gdy komuś w Katarze znudzi się pompowanie forsy w studnię bez dna...
0
rossoner111
rossoner111
27 lipca 2022, 07:35
Mirek wszystko kwestia kasy :)
0
rossoner111
rossoner111
27 lipca 2022, 07:39
On nic nie potrafi. Nauczaj go zatem.
1
Mil_online
Mil_online
27 lipca 2022, 08:00
Puzzle zdają się już układać w jako taką całość, a Ty wciąż nie ogarniasz podstawowych kwestii, przez co płodzisz takie durne "michałki". Weź chłopie użyj w końcu głowy zgodnie z jej przeznaczeniem.

Maldini przedłużył kontrakt, bo zapewne dostał gwarancje, ale nie od Elliotta, tylko od RedBirda, który jeszcze nie jest właścicielem klubu i nim nie zarządza. To, co się obecnie dzieje, jest całkowitym zaprzeczeniem tez ostrego wywiadu Maldiniego po zdobyciu scudetto - więc odpowiedz sobie na pytanie, czy to Maldini się ugiął, czy też dostanie pieniądze i władzę, ale nie za tego właściciela?

Elliott nie zamierza ponad miarę (a to pojęcie jest ustalone według jego kryteriów) inwestować w klub w okresie przejściowym, w związku z czym prawdopodobnie Maldini dostał na to mercato ścisłe wytyczne, jeżeli chodzi o parametry finansowe i przez to tak długo walczy z Brugią, która postawiła na cenę z metki i nie zamierza ani trochę ustąpić (lub nawet nieco podbija stawkę). Dlatego, prawdopodobnie wiedząc, że to mercato będzie biedne, bo jest w trakcie przekształceń korporacyjnych, wykupił po targach Messiasa (i ten jest w zespole, bo nie będzie lepszej alternatywy) oraz targował się przy Florenzim. Dlatego też prawdopodobnie nie przyszedł Botman, bo po tym jak pojawił się znienacka RedBird, trzeba było zmienić całą koncepcję mercato (upadły pomysły kosztowniejszych transferów).

Temat przedłużeń był tu wałkowany tysiąc razy i prawdopodobnie go w całości ominąłeś. Jakbyś wczytał się w wywiady z Kessiem, Hakanem i Romagnolim, to jest wielce prawdopodobne, że doszedłbyś do wniosku, że przedłużenie z nimi kontraktu nie rozbiło się wyłącznie o kwestie finansowe. Hakan miał mieć problem w szatni, Romagnoli od dłuższego czasu romansował z Lazio, a Kessie przekonał Xavi do projektu sportowego. Dodaj do tego fakt, że Romagnoli miał iście bajoński kontrakt pozostawiony przez poprzednią ekipę, agent Kessiego mnożył żądania finansowe, a Hakan skorzystał wyłącznie na nieszczęściu Eriksena. Szanse na ich pozostanie w takich okolicznościach i tak były w gruncie rzeczy dość małe.
5
DarQ
DarQ
27 lipca 2022, 08:44
Mil-online
Po części mogę się z Tobą zgodzić, z Rafałem zresztą też. Ale znowu ten Twój ton, że ktoś tam nie ogarnia, tylko Ty jesteś mądry i z łaski swojej wytłumaczysz plebsowi. I jeszcze na dodatek te puzzle. A Ty już puzzle o dennym mercato sobie ułożyłeś czy jeszcze z foli rozpakowujesz.?
Z czym się nie zgadzam- zarząd znów bez winy.
Trudno było z Kessim, Hakanem, Romkiem , Gigio przedłużyć? Pewnie tak. Ale to ja mógłbym pracować z Paolo. Co to za wyczyn przedłużać z kimś to chce zostać lub ma słabe inne propozycje. Sztuka to przedłużyć z kimś to się waha.
0
Mil_online
Mil_online
27 lipca 2022, 10:03
Darku, robisz się strasznie zrzędliwy i małostkowy, skoro przeszkadza Tobie mój ton:).
0
carrygun
27 lipca 2022, 06:35
Prośba do administracji strony. Napełnijcie nasze serca jeszcze raz odrobiną radości i rozpocznijcie dzisiejszą relację z mercato żółtym newsem. Wczorajszy żółty kolor dotyczący spotkania stanowił odskocznię od zwykłych wiadomości. Dzisiaj można by zrobić żółty news o tym, że Tanganga nadal myśli tylko o Milanie.
5
Vol'jin
27 lipca 2022, 03:42
Szkoda, że trochę Bundeslige olali bo byłaby możliwość też spokojnie 10 znaleźć np Kamadę
1
Tanger
Tanger
27 lipca 2022, 06:49
Kamada i Malinovskyi - dwóch najlepszych OP z rocznymi kontraktami na rynku.
2
Reszkapl
Reszkapl
27 lipca 2022, 02:32
Ktoś ogląda Barcelonę z Juve? :D
0
pwentrys
pwentrys
27 lipca 2022, 01:22
Scamacca za 35mln £ w West Ham. Przy nim to te 35mln ojro za Piątka to był steal.
0
Vol'jin
27 lipca 2022, 02:54
Za rok wróci do Włoch na wypożyczenie
5
acmti__
27 lipca 2022, 00:39
Zarząd wierzy że Padre Pioli znów z gówna bata ukręci
Edytowano dnia: 27 lipca 2022, 00:39
3
chory
chory
26 lipca 2022, 23:56
niełatwy jest żywot kibica Milanu
10
Książę Mroku
Książę Mroku
26 lipca 2022, 23:28
Te wszystkie ruchy w tym oknie to wstyd i zenada
3
umbrella
umbrella
26 lipca 2022, 22:49
Pat i kot, kot i Pat, Pat i kot przyjaciele od laaaat.
8
Zielony2009
Zielony2009
26 lipca 2022, 23:55
https://www.youtube.com/watch?v=wBN1JBrMJx0

:)

Piosenka klimatem pasuje do naszego mercato, nie ma co xd
Edytowano dnia: 26 lipca 2022, 23:56
2
kozik___13
26 lipca 2022, 22:49
To byłoby logiczne. Pozyskać Ziyecha jak najtaniej i jak najszybciej a potem skupić się na CDK skoro chłopak jest z nami dogadany
0
marcinomilano
marcinomilano
26 lipca 2022, 23:24
Ale nie będzie tak, bo po Ziyecha pójdziemy dopiero jak całkowicie wysypie się CDK.
1
Boateng93
Boateng93
26 lipca 2022, 23:31
Ziyech to jest alternatywa dla CDK, wykupując Messiasa jasno pokazali, że PS nie będą szukać.
1
pwentrys
pwentrys
27 lipca 2022, 00:44
Ziyech nie przyjdzie, bo nie zgodzi się na obniżkę zarobków.
0
Cimar94
Cimar94
26 lipca 2022, 22:42
Widzieliście prezentacje Dybali w Romie? Sztos, robi wrażenie. Bardzo żałuję, że nawet o niego nie powalczyliśmy.
11
Zuber
Zuber
26 lipca 2022, 22:53
Po takim przywitaniu, myślę że chłopak nie żałuję. On tam odpali, gra będzie ustawiona pod niego, nie będzie w nikogo cieniu, byle kontuzje go omijały. Ja też żałuje, że go odpuściliśmy. Mogliśmy mieć kozackiego zawodnika na 10 i nie kupuje gadania, że on nam nie pasuje do taktyki, bo pod takich graczy to się taktykę nagina. Za to Diaz i Messias z Alexisem to tak pasują do taktyki, że szok, wszyscy double-double walą co sezon.
21
wielki prostownik
wielki prostownik
26 lipca 2022, 22:55
Nie walczyliśmy bo nikt go w Milanie nie chciał. I słusznie.
Edytowano dnia: 26 lipca 2022, 22:56
9
JonBonOlo
JonBonOlo
26 lipca 2022, 23:00
Bo my wolimy ponizac sie piszac ze Messias jest wystarczajacym zawodnikiem na 11 Milanu :D
8
Cimar94
Cimar94
26 lipca 2022, 23:07
Też nie kupuję gadania, że nie pasuje do taktyki. Przecież do końca życia nie będziemy grać jednym sposobem. Trzeba być elastycznym i Pioli na pewno znalazłby sposób, żeby Paulo był dobrze wykorzystany.
7
Cimar94
Cimar94
26 lipca 2022, 23:09
Pamiętam prezentację Higuaina i Caldary.
I jak Pipicie ktoś czapkę ukradł xD

My nie chcieliśmy mu tyle płacić, dlatego nie braliśmy go pod uwagę. Dybala nie zasługuje na to by być najdrożej opłacanym piłkarzem Milanu. 6mln netto bez ulgi to więcej nawet niż to o co prosi Leao. Ibra tyle nawet nie miał.
Edytowano dnia: 26 lipca 2022, 23:10
2
PanPrzemus313
PanPrzemus313
26 lipca 2022, 23:10
Zuber- co to za chochoł. Przecież właśnie problem z Diazem jest taki że nie pasuje do taktyki xD
A Messias pasuje tylko ze ma ograniczone umiejętności
3
ACMarek
ACMarek
26 lipca 2022, 23:10
Nie widziałem prezentacji ale dajcie znać czy lepsza niż Ronaldinho kiedy przychodził do nas.
0
paweł_paolo
paweł_paolo
26 lipca 2022, 23:20
a za rok bd go wyzywać bo będzie chciał odejść
0
Bogota93
Bogota93
26 lipca 2022, 23:27
Widziałem na tym filmie chłopaka który chyba sam był w szoku...życzę mu szczęścia w Romie po takim powitaniu gdzie było więcej kibiców niż na fecie Interu to piękny obrazem
0
RafAxl
RafAxl
26 lipca 2022, 23:27
Najbardziej śmieszy mnie argument przeciwników Dybali, że może mieć kontuzję. Który piłkarz Milanu nie miał ostatnio kontuzji?
Miszcz
Skąd Ty wiesz o ile prosi Leao? Ibra nie miał tyle, bo jest przeszło dekadę starszy.
0
RafAxl
RafAxl
26 lipca 2022, 23:40
Wszystkie doniesienia mówią o 6-7 mln netto z ulgą. A Milan chyba nie chce tyle dać Jak Ibra jeszcze grał zamiast się ciągle leczyć, to też tyle miał.
Kamilus i inni fajnie wyjaśniają jak duże to różnice gdy w grę wchodzi ulga lub nie.
0
Vol'jin
27 lipca 2022, 00:17
Mieliśmy Bonucciego dla którego trzeba było zmieniać formacje by się dobrze czuł. Jak wyszło? Naginanie taktyki wbrew trenerowi? Niech Berlu wróci wtedy z attacare
2
Juzio
Juzio
27 lipca 2022, 07:33
Piękne. Co zrobić, my mamy mieć młodych, zdolnych więc prezentacje będą mieli za kilka lat w innych drużynach.
0
Paolo Zatonelli
Paolo Zatonelli
26 lipca 2022, 22:33
[22:35] - Frederic Massara w drodze powrotnej do Lugano. Bagażnik nie jest pusty. Zaraz rozpoczną się negocjacje przypominające sceny z Wesela Smarzowskiego :)
6
Zuber
Zuber
26 lipca 2022, 22:23
Co się działo na tym spotkaniu to nikt nie wie. Póki co to są dywagacje z dupy, żadnego konkretnego źródła. Raczej goście by nie jechali taki kawał powiedzieć, że jest tak samo jak było kilka dni temu.
0
Cisek666
26 lipca 2022, 22:26
Milan stawia, to co im zależy zrobić wycieczkę.
0
Milanboy
Milanboy
26 lipca 2022, 22:08
A dzisiaj wiatr wieje, ludziee.
2
Sieri
Sieri
26 lipca 2022, 22:06
R.Sanches do PSG, CDK nadal w miejscu. Zyiech z Tanganganganga czeka :/ jak na razie to się pozbywamy, ciekawe czy starczy czasu żeby kogoś kupic
0
dejnio
dejnio
26 lipca 2022, 22:03
Bida, bida i rozczarowanie jak mawia klasyk. Mamy już koniec lipca więc mercato tak czy siak będzie przespane. Nowe nabytki już powinny się ogrywać.
2
SNIPER
26 lipca 2022, 21:48
Sempremilan podaje, że Brügge jest nieugięte i oczekuję 35 mln minimum. M&M mieli po spotkaniu kontaktować się z Ganzidisem, by ten naciskał na Elliot, żeby ci zwiększyli budżet na mercato, by zamknąć transfer CDK.
Elliot może nie być skłonny tego uczynić..gdyż klub jest w fazie zmiany właściciela więc zbytnio nie chce inwestować. To brzmi logicznie chociaż smutno. Wydaje mi się, kwestią dni w takim razie jest zamknięcie tej sagi i Belg ostatecznie trafił do nas.
3
Sieri
Sieri
26 lipca 2022, 22:06
My dajemy 33 plus % :D to już nie lepiej dać 35 bez procentu jak tyle chcą :D
1
DarQ
DarQ
26 lipca 2022, 22:09
Jeśli to prawda to będzie to bardzo dobrze świadczyło o Maldinim, że walczy z dużą determinacją. Nawet przy założeniu ,że mu się nie uda. Będzie to też dowód , że bardzo, bardzo Piolemu i Paolo na nim zależy.
Jedynie Singer połamie swoje zasady, okaże się mniej stanowczy. Ale wieczorem popijając łyskacza uśmiechnie się ,że w jego betonowym , wyrachowanym i nieustępliwym ciele bije jeszcze serducho. Po czym zdzieli służącą w pysk , za to że chciała mu do szlachetnej rudej dolać coli.
5
chory
chory
26 lipca 2022, 22:29
a może dać Elliotowi % od przyszłej sprzedaży w zamian za zwiększenie budżetu
0
SNIPER
26 lipca 2022, 22:47
To jednak pokazuje jaki poziom biznesu prowadzą nasi aktualni i mówi właściciele. Wszystko kalkulowane na chłodno.
Cardinale nie chce narazie dawać kasy, chce wzmocnić klub za kawę Elliota, Singer z kolei nie che dopłacać do interesu, którego się pozbywa. Ogólnie to na finansach się znają super tylko to się odbija na sprawach sportowych niestety. To nie przejęcie firmy żeby negocjować tygodniami. Tutaj każdy dzień zwłoki oznacza gorsze wyniki sportowe, a nie mniejszy wpływ do kasy
2
flaqu666
flaqu666
26 lipca 2022, 21:41
https://twitter.com/wislaplocksa/status/1551824643111104512?s=24&t=pKXT82_syHDT_kRJHqch6A
0
flaqu666
flaqu666
26 lipca 2022, 21:43
Przepraszam za to... :(
0
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
26 lipca 2022, 21:53
Ktoś powinien Cię teraz zastrzelić. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
4
jedunio
26 lipca 2022, 21:39
Co raz więcej piszą na Twitterze o tym, że kontaktu w sprawie Ziyecha wznowione na dobre i najpózniej podczas weekendu będą się starać nasi zamknąć deal.

P.S. Tak szybko? Nie możliwe ;)
0
KosaX
KosaX
26 lipca 2022, 21:44
Tez przeczytalem teraz info ze Ziyech jest na tapecie i planuja jak najszybciej zamknac transfer.
0
nokoments
nokoments
26 lipca 2022, 21:48
Ciekawe podczas którego weekendu xD
3
budii1906
budii1906
26 lipca 2022, 21:39
Nowi właściciele, ale postępowanie na mercato takie samo jak od lat, że inni wyprzedzają nas w negocjacjach , tutaj mam namyśli Botmana i najprawdopodobniej Renato S, obaj pójdą gdzie indziej bo oferty były większe o 5mln euro..dramat a miało być tak pięknie...
Botman, Sanchez,De Ketelaere, Hakima Ziyech... a sytuacja jest żenująca, mamy Origi za darmo co oceniam za bardzo dobry ruch, aaaa i wykupiliśmy Messias i Florenzi no naprawdę wielkie kur... brawa wzmocnienia takie że Inter i Juve już srają po gaciach..
Natomiast cudowni Dyrektorzy za darmo oddali Kessie i Romagnoli szacun za mistrzowskie posunięcia.. przecież można ich było sprzedać w zeszłym mercato... ale poco lepiej się pożegnać po wypełnieniu kontraktu...
0
Mati8095ACM
Mati8095ACM
26 lipca 2022, 22:17
A skąd wiesz, że Oni chcieli odejść w tamtym mercato? Jasnowidz jesteś?Może chcieli wypełnić kontrakty i odejść jako wolni zawodnicy? Klub nic nie mógł z tym nic zrobić

Brak słów
1
Cisek666
26 lipca 2022, 22:25
Po pierwsze Dyrektorzy nie oddali za darmo, tylko zawodnicy sami odeszli. Zawodnicy otrzymali oferty od klubu i nie zgodzili się na nie i tyle. Kessie chciał więcej niż miał ofertę, a Romek nie chciał zejść poniżej pewnego poziomu. I jeśli zawodnik nie chce podpisać to choćby skały srały nie wymusisz na nim tego.

To jak się wzmacniają Inter i juve nie znaczy że osiągną zamierzone cele w tym sezonie. Popatrz na PSG - tyle milionów wpakowane w klub a oni tylko wygrywają mistrza Francji. A jakie nazwiska tam grały i grają nadal.

A jeśli taki Botman i Renato wybierają taki a nie inny klub to jest ich świadomy wybór i wiadomo że chodzi o kasę.
I nie ma sensu nas stawiać na tym samym poziomie finansowym z klubami które mają w dupie ffp i śmieją się z takich przepisów - patrz PSG i mancity. A juve ma wszystko na kredyt i kiedyś przyjdzie pora spłaty. Poza tym każdy z tych klubów ma swój stadion który na nich też zarabia.

A Inter już szuka kasy i może się okazać że przed końcem tego okienka będą musieli kogoś sprzedać - Skiniara, Bastoniego albo Lautaro. Ponoć Dumfries jest na celowniku MU.
Edytowano dnia: 26 lipca 2022, 22:28
0
budii1906
budii1906
26 lipca 2022, 21:37
Nowi właściciele, ale postępowanie na mercato takie samo jak od lat, że inni wyprzedzają nas w negocjacjach , tutaj mam namyśli Botmana i najprawdopodobniej Renato S, obaj pójdą gdzie indziej bo oferty były większe o 5mln euro..dramat a miało być tak pięknie...
Botman, Sanchez,De Ketelaere, Hakima Ziyech... a sytuacja jest żenująca, mamy Origi za darmo co oceniam za bardzo dobry ruch, aaaa i wykupiliśmy Messias i Florenzi no naprawdę wielkie kur... brawa wzmocnienia takie że Inter i Juve już srają po gaciach..
Natomiast cudowni Dyrektorzy za darmo oddali Kessie i Romagnoli szacun za mistrzowskie posunięcia.. przecież można ich było sprzedać w zeszłym mercato... ale poco lepiej się pożegnać po wypełnieniu kontraktu...
0
mmielczar123
26 lipca 2022, 21:35
Belgijskie media podają, że dzisiaj w Brugii zaginął 21-latek. Obok jego domu widziano dwóch mężczyzn po 50-tce, którzy porozumiewali się w języku włoskim. Wszyscy, którzy mogą wiedzieć coś na ten temat proszeni są o poinformowanie odpowiednich służb.
5
Rzetelny
Rzetelny
26 lipca 2022, 22:05
Karuzela śmiechu.
6
Maximilanista
Maximilanista
26 lipca 2022, 21:23
Nie rozumiem tego trendu na tej stronie, zamieniającego się powoli w jakiś sekciarski dogmat, gdzie każda krytyka zarządu czy piłkarza (nie dotyczy Brahima Diaza - po nim można jeździć do woli, bo też taki trend - oraz Kessiego, odkąd postanowił odejść - ale to już nieaktualne) jest powszechnie odbierana i piętnowana jak zdrada, zboczenie, malkontenctwo lub niekumacja. Tworzy się tutaj coraz silniejsze kółko wzajemnej adoracji, które w swoim poczuciu fajności coraz bardziej ochoczo zapędza się w próbach wykluczania tych "niefajnych". Wiem, że w Internecie instynkta stadne działają z siłą równą sile grawitacji w świecie realnym, ale mimo wszystko jestem rozczarowany. Pół biedy w tym, że ten trend podłapuje większość, owczym pędem pragnąca być wśród tych " fajnych"; gorzej - że na tej widocznej fali popularność usiłuje (smuteczek - bo skutecznie) tu zyskać kilku gówniarzy i prymitywów, którzy zupełnie bezkarnie obrażają innych użytkowników. Bezkarnie - bo obrażani są "niefajni" , a smark się wpisuje w ogólny trendzik. Moderacja przysypia. Nawet wulgaryzmy są odpuszczane tym "prawilnym". Dyktatura naszości.


Kiedyś - lat temu 6, 8, 10 - ten serwis był polem pięknych, czasem ostrych ale zawsze kulturalnych i merytorycznych starć wielu różnych punktów widzenia. I udzielało się na nim wiele ciekawych osobowości.

Teraz - równamy do gleby. Mierni ale wierni, najczęściej - klony. To teraz klientela tej strony. Nie pamiętacie komuny, więc nie macie złych skojarzeń. Ja - pamiętam, więc je mam.

"Równo ścinać wszystkie głowy wystające zza połowy" - cytat z pewnej wspaniałej punkowej kapeli. To się tu zaczyna dziać. To takie polskie...


Rozumiem - że wieczne narzekanie może denerwować. Mnie też wkurza. Tak samo (identycznie) - jak urzędowy optymizm i wieczne mantrowanie: "Co złego - to nie my". Odrzucam obie bezrefleksyjne formy. Ale na tej stronie tylko jedna jest tępiona. Niewybrednie zresztą. Co gorsza - przez wyznawców tej drugiej.

Not cool.


Dlaczego nie nawołuje się tu do banowania wiecznych optymistów? Czy notoryczny pesymizm jest złą ideologią, a notoryczny optymizm - dobrą? Ja tego tak nie widzę. Każdy ma prawo do swoich opinii i emocji. Dla mnie się liczy to - czy za narzekaniem/wymaganiami lub wychwalaniem/usprawiedliwieniem idzie jakiś argument. Jeden. Drugi. Trzeci.

Nie - mantry.

Nie - zakłamywanie faktów czy zakrzywianie rzeczywistości.

Argumenty.


I nie widzę jakoś wielkiej różnicy w jakości postaw tych "anty" i tych "pro". Ci pierwsi przynajmniej (w dużej części) mają jaja, by iść pod prąd. Z prądem (jak pisał Zbigniew Herbert) często płyną śmieci.


Jak już wspominałem - pamiętam czasy komuny. I teraz, gdy widzę tutaj, jak ochoczo, gorliwie i licznie gasi się tu wszelkie objawy "defetyzmu", przypomina mi się skecz kabaretu Tey, kiedy Rudi Schubert jako prosty i nieokrzesany pracownik PGR - u zgłaszał awarię sprzętu rolniczego - partyinemu aparatczykowi, strażnikowi propagandy sukcesu (Zenon Laskowik) :

RS: Traktor się zepsuł!

ZL: Jak to - traktor się zepsuł?

RS: No normalnie. Koło się zepsuło!

ZL: No to koło się zepsuło! Koło! To co ty mówisz - że traktor?

RS: Jak koło się zepsuje, to cały traktor jest do dupy!

ZL: Chwileczkę! Ile traktor ma kół?

RS: No cztery...

ZL: A ile się zepsuło?

RS: No jedno...

ZL: To ile jest dobrych?

RS: No trzy...

ZL: No! I nie można było tak od razu?

RS: Przecież to to samo...


ZL: Ale jak brzmi! TRZY DOBRE!!!




Tak to tu wygląda... Nawet, jeśli obecne okienko transferowe jest w naszym wykonaniu serią kolejnych spektakularnych porażek, to w ostateczności niezadowolony z jego przebiegu i tak usłyszy: "Ale zdobyliśmy Scudetto! "


Real zdobył tytuł w La Liga i wygrał Ligę Mistrzów.

Ale się wzmacnia...



City podbiło mega mocną Premier League.

Ale się wzmacnia.


Bayern to hegemon w Bundeslidze.


Ale się wzmacnia...



A my mamy się cieszyć - bo TRZY KOŁA DOBRE!




Kto nie idzie do przodu - cofa się.



Byłem na tej stronie jednym z pierwszych, który wieszczył koniec epoki Berlusconiego i Gallianiego; należałem do tych, którzy - mimo mistrzostwa pod wodzą Allegriego - widzieli że pojedynczy sukces sportowy niekoniecznie wieszczy piękną przyszłość.

Wtedy polemika między obozami tych bardziej różowo i tych bardziej ciemno widzących stała na wysokim poziomie, a smarkateria była marginalizowana.



Dziś jest dokładnie odwrotnie.



Dobranoc.







34
Zuber
Zuber
26 lipca 2022, 21:27
Piękne czasy jak za pisanie imion i nazwisko i nazw klubów z małej litery dostawało się ostrzeżenie. :D
4
DarQ
DarQ
26 lipca 2022, 21:49
Fajnie to napisałeś. Nic nie trzeba dodać i nawet nie wypada.
4
Maximilanista
Maximilanista
26 lipca 2022, 21:56
Zuber:


Bo kultura wypowiedzi to element właśnie KULTURY jako takiej.

Ale dziś regulamin tej strony działa - na mocy woli moderatorów - bardzo wybiórczo.


Sam dostałem ostrzeżenie za wulgaryzm, bo zacytowałem wiersz jednego z najwybitniejszych polskich poetów - Juliana Tuwima; to nie były nawet moje słowa. A było to z mojej strony propagowanie (jak najbardziej na temat) wysokiej kultury i naszego dziedzictwa. I potem obserwowałem dziesiątki prymitywnych bluzgów ze strony smarkaterii, które to bluzgi spotykały się z absolutnym pobłażaniem lub tylko łagodnym upomnieniem.



O masowych gwałtach na polskim słowie pisanym to nawet nie chcę wspominać. :-) Ty wspomniałeś - wystarczy.


Żle się tu dzieje...
Edytowano dnia: 26 lipca 2022, 21:59
4
Maximilanista
Maximilanista
26 lipca 2022, 21:58
DarQ:


Nie świruj.



Zawsze wypada. :-)





2
dejnio
dejnio
26 lipca 2022, 22:01
Wyraziłeś wszystko co sam chciałbym tu napisać, ale bym nie potrafił :D

Niestety, coraz silniej na tej stronie daje się odczuć, że prawdziwy kibic to taki, który nigdy nie narzeka na "swoich", a wina za wszystko co złe leży wszędzie tylko nie po stronie klubu.

Ja mam na to wywalone, zawsze mówiłem i zawsze będę mówił co myślę o poczynaniach Milanu i gwarantuję, że nie czyni mnie to gorszym kibicem. Uważam nawet, że wręcz przeciwnie :)

Jak ostatnio usłyszałem od znajomego, że mercato można zamykać, bo przyszedł Origi a na prawym skrzydle mamy Messiasa to myślałem, że zabiję go śmiechem :)
4
Maximilanista
Maximilanista
26 lipca 2022, 22:06
denjo:


Jak to - byś nie potrafił, skoro właśnie to zrobiłeś? :-) Swoimi słowami... Poruszając też wątki, których ja nie ruszyłem...


Wiele tych wątków... Nawet taki mędkrujący gaduła jak ja ich nie wyczerpie. :-)
0
amoildiavolo12
26 lipca 2022, 22:29

Maximilanista

stare dobre czasy :) teraz chyba juz czas zeby usiasc z boku i po prostu juz nic nie pisac . Sam juz dawno nawet nie czytałem komentarzy, czytalem tylko newsy . niedawno sie na to zdecydowałem , ze znowu zajrze co tutaj ludzie pisza i..... nie ma sensu ;) jest kilku fajnych ludzi, ktorych warto poczytac aleee juz nie to samo co kiedys.

pozdrawiam stara gwardie! forza Milan
2
DarQ
DarQ
26 lipca 2022, 22:35
A to poruszę jeden temat, który mnie nurtuję bo jest szansa , że dziś usłyszę coś ciekawego.
Dlaczego piękne i mocne hasło " nikt ponad Milan" nie dotyczy Maldiniego?
Mam wrażenie ,że Maria Dziewica to przy Paolo bardziej Maria Magdalena.
2
DarQ
DarQ
26 lipca 2022, 23:07
Zgadzam się z bluzgami. Też mi się to nie podoba. Tak samo celowe zaczepki i szukanie dram.
Wydaję mi się, że moderacja po prostu nie jest w stanie wszystkich wyciszyć.
Ale mylisz się z tym że wcześniej tak nie było. Pamiętam stronę prowadzoną przez poprzedni "zarząd". Łapałem się za głowę, że redaktor tak dużej strony pozwala sobie na taką stronniczość. Tytuły wyśmiewające Gallianiego były na porządku dziennym. Totalny brak profesjonalizmu. W komentarzach też nie było tak kolorowo. Dzisiaj wszyscy są sfrustrowani, nawet jeśli tego nie pokazują i mówią, że jest spoko. Ale pamiętasz 2012? Jeżeli obwieściłeś się pionierem ruchu anty-łysi, to pamiętasz ten czarny okres.
Z kolei od nowego otwarcia, nie widziałem bardziej profesjonalnie prowadzonej strony. Newsy tip top. Tłumaczenie też.

Reszty komentować nie będę, bo bardzo mi się nie podoba już ta atmosfera nagonek i polowania na tych drugich. Zarzut o stronniczość jest dość mocny.
A jeżeli myślisz, że wiek ma coś wspólnego z kulturą wypowiedzi to się mylisz.
Edytowano dnia: 26 lipca 2022, 23:12
1
Yabaye
Yabaye
26 lipca 2022, 21:21
Przyznam szczerze, że nie spodziewałem się, że dzisiaj, po dniach optymizmu i spotkań, ostatnia informacja nie mówiąca absolutnie nic będzie o godzinie 16. Mimo całej sympatii i uznania dla Paolo Maldiniego trudno jest chwalić go za obecne okno.
2
Pinokio
Pinokio
26 lipca 2022, 21:21
https://preview.redd.it/z5ot2ult9yd91.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=14a8eeb67c3563d074a50c30a7361f5f1b85835a

Tak to obecnie wygląda niestety.
3
budii1906
budii1906
26 lipca 2022, 21:18
Ja pier... ale to się ciągnie, jak tak dalej to potrwa to chłopaka ominie cały okres przygotowawczy, a potem wszyscy będą narzekać, że nie pasuje,że nie ma zgrania itp, itd ...
Mam już serdecznie dość tej telenoweli...
0
BartekWydziu
BartekWydziu
26 lipca 2022, 21:17
Ni ma 3 mln i koniec.
ŻENADA.
0
budii1906
budii1906
26 lipca 2022, 21:16
Ja pier... ale to się ciągnie, chłopaka opuści okres przygotowawczy a potem wszyscy będą narzekać, że się nie może zgrać itp itd...
Naprawdę mam już serdecznie dość tej telenoweli.
0
nokoments
nokoments
26 lipca 2022, 21:04
Wiadomo co Maldini powiedział temu dziennikarzowi w hotelu po spotkaniu z Brugge?
0
Jaca23
Jaca23
26 lipca 2022, 21:43
Podobno nawiązywał do ostatniego przegranego sparingu:

https://www.youtube.com/watch?v=Chhp-DTf-oQ
1
szyka
szyka
26 lipca 2022, 20:57
Ciekawe co się dziś zdarzyło
Może jutro ogłoszą transfer
Nie sądzę, by działacze brugii piłowali 1000 km do lugano, żeby się dowiedzieć, że więcej nie damy:-))
Wkrótce się dowiemy
1
Gieno
Gieno
26 lipca 2022, 20:55
Po dzisiejszym dniu to mi tak opadły jaja, że nie wiem czy rano będę mógł je wyjąć za łóżka i pójść do pracy.
0
szyka
szyka
26 lipca 2022, 20:59
Grunt, by inna część organu się podniosła niebawem:-)
1
tober12
tober12
26 lipca 2022, 20:52
Żałosne.
1
Milanboy
Milanboy
26 lipca 2022, 20:48
Co dzisiaj na kolację jecie?
3
MilanHomer
MilanHomer
26 lipca 2022, 20:56
haha, ciekawsza rozmowa niż nasze mercato :)
Już jadłem kanapkę z szynką i salami z serem i cyk mikrofala z keczupem :P
1
paweł_paolo
paweł_paolo
26 lipca 2022, 21:01
czarnek mówił żeby jeść mniej to nie jadam kolacji
7
DarQ
DarQ
26 lipca 2022, 21:21
ja optymizm.... mam go od cluja w lodówce
5
flaqu666
flaqu666
27 lipca 2022, 00:04
Rzołądkowa 200 ml ta wersja 34%, beczkowe 9%(straszny syf) i 3 perły chmielowe
2
R44
R44
26 lipca 2022, 20:41
Ciekawe kto jeszcze z Atalanty?
Może Gasp, tak ochoczo podskakiwał na meczu z nami? :D


https://www.google.com/search?q=serie+a+doping+palomino&client=firefox-b-m&ei=aTTgYvSDFJqHwPAPufWi-Ac&oq=serie+a+doping+palomino&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBQghEKABMgUIIRCgAToHCAAQRxCwAzoCCCk6BwghEAoQoAE6CAghEB4QFhAdOgQIIRAVOgoIIRAeEA8QFhAdOggIABAeEBYQCjoGCAAQHhAWOgQIABATOggIABAeEBYQEzoFCAAQgAQ6BQguEIAEOgsIABCABBCxAxCDAToECC4QEzoLCAAQHhDJAxAWEBM6CggAEB4QFhAKEBNKBAhBGABQ3QlY50Bgq0NoAXABeACAAboBiAH9FpIBBTIwLjEwmAEAoAEByAEIwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-serp
0
landik
26 lipca 2022, 20:43
Może stąd te dobre wyniki Atalanty;
1
szyka
szyka
26 lipca 2022, 20:49
Powie, że ten nandrolon był konieczny w formie kropli do oczu, bo był ślepy i nie widział bramki.
Sprawa zamknięta
0
chory
chory
26 lipca 2022, 20:32
Jeszcze afery dopingowej brakowało... To może być ostateczny gwóźdź do trumny Serie A
1
RaveL
RaveL
26 lipca 2022, 20:36
Jakiej afery? Dasz jakiś link?
0
Sieri
Sieri
26 lipca 2022, 20:38
Palomino zdyskwalifikowany
0
Zuber
Zuber
26 lipca 2022, 21:29
Jaki gwóźdź, trumna już dawno zamknięta. :P
1
GeorgeACM
GeorgeACM
26 lipca 2022, 20:26
Był super optymizm, jest pat XD
3
Gullit80
Gullit80
26 lipca 2022, 20:20
Żeby się nie okazało.ze to będzie taki sam nie wypal.jak z Paqueta. Może warto dać sobie spokój z nim i sprowadzić kogoś ogranego i sprawdzonego. Zieliński byłby myślę lepszym rozwiazaniem
1
PanPrzemus313
PanPrzemus313
26 lipca 2022, 20:29
Idąc tym tokiem rozumowania tylko doswiadczeni i sprawdzeni gracze byliby wartościowi na rynku a tacy ludzie jak Leao Tonali czy Tomori nigdy by tu nie trafili
5
Tanger
Tanger
26 lipca 2022, 19:49
Może niech Milan kupi od Brugge dyrektora sportowego i każe mu kupić od swojego byłego klubu De Ketelaere, skoro taki z niego kozak :P

Na domiar złego, Tanganga chce przejść tylko do Milanu i nie interesują go oferty od innych klubów (info od Longo).
5
Szulaj22
Szulaj22
26 lipca 2022, 20:16
Nie dziwie sie Tangangdze jak reszta tych klubow to same ogórki wiec nic dziwnego że chce tylko do Milanu.
1
mix17
mix17
26 lipca 2022, 19:48
Spokojnie Panowie i Panie, nie ma transferów, bo wygraliśmy Scudetto, a jak wiadomo zwycięskiego składu się nie zmienia, chociaż brak Castillejo może być kluczowy o mistrza Włoch.
1
mmielczar123
26 lipca 2022, 21:38
Kto nam wygra mecz z Hellasem?
0
Cisek666
26 lipca 2022, 19:48
Jest Pat....tylko gdzie się podział Mat?









Kto oglądał bajkę "sąsiedzi" ten wie o kogo chodzi. A kto nie oglądał to polecam.
5
Piotrek1899
Piotrek1899
26 lipca 2022, 19:50
Ja do teraz mam na lapku wszystkie odcinki ;) Moje dzieciństwo. Najlepsza bajka ever:)
0
Piotrek1899
Piotrek1899
26 lipca 2022, 20:13
Te z lektorem czy bez? :D
Złote czasy YouTube'a...
0
flaqu666
flaqu666
26 lipca 2022, 20:25
Ta bajka jest strasznie dołująca.... Prowadzi do depresji
0
ksieciunio
ksieciunio
26 lipca 2022, 22:45
Czasami jak czytam o ruchach transferowych Milanu to skojarzenie z Patem i Matem nasuwa mi się samo
0
Vol'jin
26 lipca 2022, 19:48
Offtop niedługo się okaże, że pół Atalanty się szprycowało :) pierwsza ofiara to Palomino
4
roox
26 lipca 2022, 20:10
jakaś aferra dopingowa?
0
kamilus
26 lipca 2022, 20:17
@roox
Tak:
https://www.seriea.pl/palomino-przylapany-na-dopingu/
0
kamilus
kamilus
26 lipca 2022, 20:17
Jak to mówił Ferdek, to była tajemnica poliszynszyla :D
1
Qiub
Qiub
26 lipca 2022, 19:46
„Jak będzie wyglądał teraz rynek? Jesteśmy trochę w tyle, ale nadrobimy to. Jestem bardzo szczęśliwy"

To słowa Maldiniego sprzed miesiąca, no trochę nie wyszło.
Edytowano dnia: 26 lipca 2022, 19:47
4
Piotrek1899
Piotrek1899
26 lipca 2022, 19:51
A był jakiś dealine, że nie wyszło?
0
Qiub
Qiub
26 lipca 2022, 20:10
Z tego co pamiętam Pioli mówił, że fajnie by było miec nowych piłkarzy na pierwszym zgrupowaniu. Nie był to realny deadline, ale zawsze jakiś.
4
Piotrek1899
Piotrek1899
26 lipca 2022, 20:32
No ale to mówił Pioli, a nie Maldini ;)
0
RafAxl
RafAxl
26 lipca 2022, 19:45
Farsa i tyle w temacie. Już nie chodzi o ten transfer lub jego brak, ale to, że Milan jest obecnie przedmiotem jakiegoś przekrętu finansowego.
1
1  2  3  4  5    >  >>  >|








PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI