Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

MŚ Katar 2022 – Dzień 2

21 listopada 2022, 00:47, Purysta Aktualności
MŚ Katar 2022 – Dzień 2

Drugiego dnia katarskiego mundialu odbyły się trzy spotkania fazy grupowej. Dzień meczowy rozpoczął się o godzinie 14:00 od starcia Anglii z Iranem. Podopieczni Garetha Southgate'a dominowali przez całe spotkanie, co znalazło odzwierciedlenie w wysokim zwycięstwie 6:2. W rywalizacji Senegalu z Holandią wynik przez dłuższy czas pozostawał zamknięty, jednak to „Oranje” zainkasowali komplet punktów po zdobyciu dwóch bramek w końcówce. Potyczka Stanów Zjednoczonych z Walią zakończyła się remisem 1:1.

Szanse na występ mieli dziś dwaj zawodnicy Milanu. Fodè Ballo-Tourè (Senegal) był początkowo przewidywany do wyjściowej jedenastki, ale z gry wykluczył go uraz, którego doznał na treningu. Sergiño Dest (Stany Zjednoczone) zaliczył występ od pierwszego gwizdka. Boczny obrońca otrzymał żółtą kartkę i został zmieniony w 74. minucie.

 

Poniedziałek, 21 listopada

Grupa B, 14:00: Anglia – Iran 6:2 (35' Bellingham, 43', 62' Saka, 45+1' Sterling, 71' Rashford, 89' Grealish – 65', 90+13' [kar.] Taremi)

Grupa A, 17:00: Senegal – Holandia 0:2 (84' Gakpo, 90+9' Klaassen)

Grupa B, 20:00: Stany Zjednoczone – Walia 1:1 (36' Weah – 82' [kar.] Bale)


R E K L A M A





110 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
checa1983
checa1983
22 listopada 2022, 19:48
Dziwny ten Mundial bez Italy , ale porażka Argentyny w takim momencie bezcenne !
0
PanPrzemus313
PanPrzemus313
22 listopada 2022, 00:18
Offtop - Romano podaje że Milan jest w zaawansowanych negocjacjach ze Sportiello żeby ten zastąpił Tatara od przyszłego sezonu
1
chory
chory
21 listopada 2022, 22:19
gdzieś w alternatywnej rzeczywistości Acosta nie fauluje Bale'a i Walijczyk strzela jedną z najpiękniejszych bramek w historii mundialu
1
Maximilanista
Maximilanista
21 listopada 2022, 22:14
Jeśli ja miałbym się dziś pobawić w doradcę Van Gaala, to ( szanując jego ustawienie 1 - 5 - 3 - 2, za którym nie przepadam) ustawiłbym to tak: Flekken/ Noppert (akurat debiutant z Heerenveen zagrał bardzo dobre zawody, przyznaję - i tylko dlatego go wystawiam obok wykluczonego przez Van Gaala golkipera Freiburga) - Dumfries - Ake, Van Dijk, Botman, Wijndal - Koopeimaners, De Jong, Berghuis - Depay, Danjuma.


Jako pierwsi do wejścia: Frimpong, De Vrij, Simmons, Gakpo, Weighorst.
0
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 22:44
Jak ja bym był doradcą :) to bym zmienił ustawienie na 4;3;3 Noppert, Dumfries, De Light, Vin Dijk, Blind, Kooopeimaners, De Jong ,Klaassen, Bergwijn, Depay, Gakpo.

To 3;5;2 to strasznie ogranicza ich skrzydłowych.
Ale Van Gaal będzie zachowawczy progi się zaczną moim zdaniem po wyjściu z grupy.
2
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 22:50
Maxi nie masz wrażenia, że Ci bramkarze Holandii są na poziomie powiedzmy Tatarusanu?. Solidni ale cudów nie można się po nich spodziewać moim zdaniem te strzały Senegalu nie były jakieś specjalnie trudne do wybronienia.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
22 listopada 2022, 00:28
IMO to bardziej 1-3-5-2 niż 1-5-3-2. O ile Blind jest bardziej bocznym obrońca, a w tym ustawieniu bocznym pomocnikiem, to Dumfries jest stricte przykładem wahadłowego.
1
Maximilanista
Maximilanista
22 listopada 2022, 04:14
FanACM:

Mam dokładnie takie wrażenie. :-)


Z Senegalem debiutant Noppert wypadł akurat dobrze, ale obawiam się, że przyjdzie krytyczny moment, kiedy odda innemu rywalowi to, co wczoraj zabrał Senegalowi.


Alessio_re6:

Jak zwał, tak zwał. Ja po prostu powtarzam to, co mówi sam Van Gaal. On nazywa to ustawienie 1 - 5 - 3 -2, to ja dla wygody też tak mówię. Oczywiście, że Dumfries to typowy wahadłowy, który lubi grać wręcz skrzydłowego napastnika;za to Blind momentami gra a to lewego w czteroosobowym bloku, a to defensywnego pomocnika, gdy De Jong (nieraz też Ake) się zapuszcza do przodu.
Edytowano dnia: 22 listopada 2022, 04:16
0
ósmy
22 listopada 2022, 07:53
Van Gaal ustawia swój zespół pod tryb turniejowy. I tak pomijajac już obsadę bramki ( nie mają w ogóle nikogo szczególnego, co z tym Claassenem?) to trener będzie w każdym spotkaniu rotował składem, co najmniej aż do wyjścia z grupy.
1
wielki prostownik
wielki prostownik
22 listopada 2022, 08:31
Chyba miałeś na myśli Cillessena.
3
Maximilanista
Maximilanista
21 listopada 2022, 21:54
Holandia zagrała bardzo słaby mecz. Śmiem przypuszczać, że Senegal z Sadio Mane w składzie mógłby ją nawet ograć.

Przez około 70 minut drużyna z Afryki dominowała w drugiej linii. Do tego ich defensywa spisywała się równie dobrze. Do pełni szczęścia brakowało jakości w pierwszej linii; Sarr coś tam jeszcze szarpał, pozostała dwójka przedniej formacji była słabiutka.


Co do Oranjes...


Utwierdzam się w przekonaniu, że Van Gaal przekombinował.


Pomoc, jaką skonstruował selekcjoner Pomarańczowych na ten mecz była... właściwie jednoosobowa. Frenkie de Jong dwoił się i troił, ale był osamotniony okropnie. Bo obok siebie miał Berghuisa i Gakpo. Ten pierwszy przez całą karierę był skrzydłowym, ale od poprzedniego sezonu w Ajaksie zaczął być - z powodzeniem - wystawiany w pomocy. I dziś, jako taki ofensywny pomocnik, podczepiony pod dwójkę napastników, mógłby być dobrym pomysłem. Ale - w parze z Gakpo? Z chłopakiem, który jest zdecydowanie piłkarzem pierwszej linii? Cody to skrzydłowy, a przy swoim wzroście - może być już niedługo fenomenalnym nowoczesnym środkowym napastnikiem... Pomocnik z niego żaden.


Przez 2/3 czasu trzech drwali z Senegalu zdobyło środek pola, bo Gakpo z Berghuisem nie istnieli w odbiorze.

Van Gaal nie może dłużej grać w ten sposób, bo w tym upale zajedzie kompletnie pomocnika Barcelony.

Ten dostał wreszcie wsparcie po wejściu Koopermainersa i Klaassena, a przesunięty do ataku Gakpo potrzebował ledwie kilku minut z przodu, by strzelić gola.


Najgorszym graczem Holandii był (choć Bergwijn, Berghuis czy Dumfries też zawiedli) De Ligt. Zawsze spóźniony, elektryczny, niepewny w powietrzu; Botman zjada go na śniadanie.


Luuk de Jong i Weighorst siedzieli na ławce. I siedzieć będą. Każdy z nich (o ile w ogóle) będzie grał incydentalne końcówki. Skoda Danjumy... Bergwijn na razie bezbarwny. Janssen to walczak, ambitny wojownik, ale umiejętności ma dość średnie. Bardzo chętnie zobaczyłbym atak Danjuma - Depay.
Edytowano dnia: 21 listopada 2022, 21:59
2
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 22:03
Przede wszystkim wejście Depaya poruszyło Holendrow. Grali bardziej kompaktowo i Memphis dał nuttki nieprzewidywalności. Szkoda, że nie skończył meczu bramka, bo naprawdę udane wejście zaliczył Holender.

Z De Jonga Van Gaal chce zrobić wolnego elektrona i No cóż, dzisiaj mvp meczu ale jednak chłop pod koniec oddychał rękawami.
1
Maximilanista
Maximilanista
21 listopada 2022, 22:16
Wolny elektron może być, ale nie, gdy nie ma wokół siebie ANI JEDNEGO środkowego pomocnika! Gakpo i Berghuis nie istnieli w odbiorze, na De Jongu spoczywała odpowiedzialność za walkę o piłkę w środku pola. Nie da rady tak długo.
1
Vol'jin
Vol'jin
21 listopada 2022, 21:44
Dawanie Michalika jako dwójki na mecz USA to żart :)
0
acmti__
21 listopada 2022, 21:50
Bez kitu, typ zaraz się rozpłacze
0
mmielczar123
mmielczar123
21 listopada 2022, 21:50
"Niestety karny dla Walii" XDDDD
1
acmti__
21 listopada 2022, 21:52
Gość kibicuje USA, nie jest komentatorem więc nie umie udawać że jest choć trochę obiektywny
0
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 22:04
Żartem to jest to jego akcentowanie na siłę xd.
0
Pavlović31
Pavlović31
21 listopada 2022, 23:20
W ogóle pobrali jakichś dziadów do tego Kataru za pieniądze z PZPN... Brzęczek w studiu? A na jaką cholerę? Jak nie w studiu albo na meczu to chleją gdzieś i jedzą sobie na mieście.
0
Mil_online
Mil_online
21 listopada 2022, 21:02
Timothy podpisał nam koszkę Milanu ojca podczas mistrzostw w Polsce.

Zyskuje na wartości.
3
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 20:59
nazwisko Weah wreszcie pojawiło się na kartach mundialu :)
2
kodeen
kodeen
21 listopada 2022, 20:42
"Weah" na liście strzelców. Tyle czasu minęło od bramek staruszka w Milanie, a wciąż rodzi uśmiech satysfakcji
3
diavolooo
diavolooo
21 listopada 2022, 20:19
Zagadką jest skąd taki ktoś jak Dest wziął się w ogóle w Barcelonie
0
acmti__
21 listopada 2022, 20:22
W Ajaxie śmigał
1
wielki prostownik
wielki prostownik
21 listopada 2022, 20:39
Pewnie pojechali po kogoś innego ale zajarali na mieście solidnego towaru i pomylili nazwiska.
4
Alessio_re6
Alessio_re6
22 listopada 2022, 00:30
Był jednym z największych prospektów w Europie na tej pozycji.
0
acmti__
21 listopada 2022, 20:19
Blondi
0
GWIDON1979
GWIDON1979
21 listopada 2022, 20:01
Pierwszy z naszych zaczyna mecz
0
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 20:12
Robinson też miał być nasz. Szkoda.
0
wielki prostownik
wielki prostownik
21 listopada 2022, 19:22
Póki co Azja i Afryka wszystko w trąbę. A w kolejnych MŚ jeszcze o 8 drużyn z tych kontynentów więcej będzie na turnieju. Ale będzie poziom zajebisty.
1
Mil_online
Mil_online
21 listopada 2022, 19:21
Hup Holland Hup!

Jak na każdej imprezie od 1988 r. Dzięki tulipanom jestem za Milanem!
1
GWIDON1979
GWIDON1979
21 listopada 2022, 20:03
Trio tulipanów .To byly piękne czasy .
1
Tanger
Tanger
21 listopada 2022, 19:09
Holandia w trybie turniejowym. Praktycznie nic nie gra, a przepycha wynik jak przepychaczem do wc. Mogą w ten irytujący, choć skuteczny sposób zajść daleko.
0
kodeen
kodeen
21 listopada 2022, 19:32
jaką przypomina to drużynę...?hmm...
1
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 19:02
No i brawo Holendrzy, zasłużona wygrana.
0
DarQ
DarQ
21 listopada 2022, 18:47
Senegal i Holandia wyjdą z grupy...zagrają jeszcze jeden mecz i do domciu.
Nie porywają.
0
wielki prostownik
wielki prostownik
21 listopada 2022, 19:13
Drużyny które porywają na początku z reguły szybko kończą turnieje.
0
Rafał0209
Rafał0209
21 listopada 2022, 18:46
Trochę szkoda Senegalu walczyli ładnie ale cóż niech Europa będzie górą
1
ACstach
21 listopada 2022, 18:45
Mendy świetne wyjście do piąstkowania...
1
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 19:01
On tylko potwierdza swoją formę z tego sezonu.
0
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 18:45
Gakpo dosłownie niczym nr 9.

De Jong potwierdza kapitalny mecz asysta, mvp spotkania.
Edytowano dnia: 21 listopada 2022, 18:45
1
DarQ
DarQ
21 listopada 2022, 19:03
Barca nie potrafi z niego zrobić pożytku. Jak dla mnie to jeden z lepszych pomocników. Ze starej szkoły- broni, atakuję, spowalnia , przyśpiesza. Nie jest w niczym mega, jego duża jakość polega na tym , że potrafi wszystko na dobrym poziomie.
0
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 19:06
DarQ- Właśnie jest w czymś mega, czyli w motoryce i technice oraz dryblingu, na środkowego pomocnika to są naprawdę świetne cechy ale z resztą się zgodzę. Dodam, że potrafi grać na wielu pozycjach z sukcesem.

Czy ja wiem? Najlepszy piłkarz po lewym w tym sezonie w Barcy , więc nie powiem, że Barca nie robi z niego pożytku. Tam występuje problem Busiego który jest hamulcowym Holendra jak i całej gry Barcy i za Chiny do siebie nie pasują.
1
Zuber
Zuber
21 listopada 2022, 21:00
De Jong w Barcelonie to to samo co Pogba w Man U, nie potrafią go ustawić tak jak trzeba.
1
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 22:01
Zuber - Oj kolego, nie nie nie....
0
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 18:36
Panie Pozzo sprzedaj nam Sarra na skrzydło.
1
ósmy
21 listopada 2022, 18:33
Co to za odgłos dziwny z trybun?
Ktoś tam na trajzedze deski rżnie pod krokwie, ewentualnie pod szalunek?
1
chory
chory
21 listopada 2022, 18:31
"Gej go goni"
1
chory
chory
21 listopada 2022, 18:29
Dia schodzi :(
0
marunio
marunio
21 listopada 2022, 18:20
kiedy senegal wpusci nianga???
0
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 18:34
Za 4 lata jak awansują :)
0
acmti__
21 listopada 2022, 18:20
W takim Senegalu też jest lepsze szkolenie niż w Polsce?
0
MilanHomer
MilanHomer
21 listopada 2022, 18:28
We Francji tak :)
4
wielki prostownik
wielki prostownik
21 listopada 2022, 19:15
Senegal to Francja B. A we Francji dobrze sckllą.
0
Panicz
Panicz
21 listopada 2022, 17:59
Kompletnie nie rozumiem stawiania Holendrów w gronie faworytów.
Janssen, Bergwijn, Luuk De Jong, Weghorst, Lang, Klaasen? Kadrowo przy Brazylijczykach, Argentynie, Angolach czy Francuzach to oni wyglądają jak ubogi kuzyn.
2
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 17:51
Senegal najpierw przycisnął ale później różnice robił Frenkie De Jong który wygląda na gościa który jest poziom wyżej od kadry.

Słabo Gapko, nie rozumiem tej fascynacji nad Holendrem jako ew następca Leao. Kompletnie inne granie i wydaje mi się, że Cody prędzej czy później będzie grał jako nr 9.

Fatalny De Ligt, zero w rozegraniu a i popełnia błędy w ustawieniu, wydaje się być pierwszym do zmiany z Jansenem.
Edytowano dnia: 21 listopada 2022, 17:56
0
acmti__
21 listopada 2022, 17:53
Frankie gra dobrze ale to co zje to jego
0
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 17:56
acmti - Kto?
0
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 18:04
Senegal to nie sa ogórki cała pomoc z Premier League.
0
acmti__
21 listopada 2022, 18:08
Milanboy
Franklin De Bąk
2
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 18:09
FanAcm - zdobywca Pna nie może być ogórkiem i mam tą świadomość. Jednak nie radzą sobie z De Jongiem dzisiaj.
0
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 18:20
Milanboy
Frankie to kozacki pomocnik to fakt. Ale nie ma w Holandii punktu odniesienia w ataku. Wchodzi Depay może coś ruszy.
0
Zuber
Zuber
21 listopada 2022, 17:48
Ale Holandia jest słaba.
0
chory
chory
21 listopada 2022, 17:31
dobrze że graliśmy z Senegalem 4 lata temu bo w tym roku by nas zaorali
1
wielki prostownik
wielki prostownik
21 listopada 2022, 17:43
4 lata temu sami zaoralismy się.
3
M3TR0
M3TR0
21 listopada 2022, 17:16
Gdzie Niang się pytam :D
0
mmielczar123
mmielczar123
21 listopada 2022, 16:19
Ballo jakaś kontuzja. Ktoś coś wie?
1
M3TR0
M3TR0
21 listopada 2022, 17:06
Po prostu jest słaby xd
0
mmielczar123
mmielczar123
21 listopada 2022, 17:12
Nie, miał grać w pierwszym składzie, ale doznał kontuzji przed meczem.
1
acmti__
21 listopada 2022, 17:52
Był na szaro na grafice przedmeczowej więc pewnie kontuzja.
Niech się niesie po świecie dobra opinia o naszych fachowcach xD
1
POE
POE
21 listopada 2022, 16:18
Na ubrania które były do zamówienia na stronie znów będzie trzeba czekać pół roku na wysyłkę czy ogarnięcie się przed świętami?
1
uczciwyoszust
uczciwyoszust
21 listopada 2022, 15:54
Gholizadeh (Goli zadek)
0
ósmy
21 listopada 2022, 15:41
USA poza Henry Fordem, Tarantino, NBA, Metalliką i Hemingwayem nic dobrego światu nie zaoferowali;)
Angole również nic poza Hitchcockiem i Tolkienem.
Iran poza perską kulturą to strefa śmierci.
Niech wejdzie tylko Walia;)
0
chory
chory
21 listopada 2022, 17:36
a co zaoferowała Walia?
0
mufi
mufi
21 listopada 2022, 17:37
przepraszam, ale Twoja wypowiedź jest tępa jak kibice interu na Naszej stronie :)
2
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 17:58
A motorhead to co?
1
ósmy
21 listopada 2022, 18:19
@chory
- najdłużej stawiali opór hordom Wikingów, poza tym spróbuj kiedyś ich narodowej potrawy Cawl - taki gulasz z jagnięciny i warzywami - miód w gębie.
@mufi
- rozumiem Twój punkt widzenia, jeśli przyjąć, że potraktowałeś ją zupełnie serio. Rozumiem, że swojej wyobraźni czasami trzeba dać odpocząć ;P
@milanboy
- pełna zgoda! ale Ironów już w to nie mieszajmy.
0
Maximilanista
Maximilanista
22 listopada 2022, 04:42
Ooo, totalnie się nie zgodzę.

USA: Noam Chomsky, Dead Kennedys, "Better Call Saul", Malcolm X, " The Sopranos", Rage Against The Machine, jeansy, Jim Morrison i The Doors, Howard Zinn, "The Simpsons", Jack Nicholson.

Anglia: Zasady gry w piłkę nożną, The Clash, Guy Ritchie, piętrowe autobusy, Borat, Sex Pistols, Ricky Gervais oraz nade wszystko - George Orwell i jego " Rok 1984", Charles Chaplin, "Latający Cyrk Monty Pythona" i klub piłkarski AC Milan.


:-) :-) :-)
1
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 15:05
Na razie warunki klimatyczne nie pomagają reprezentacjom które miały mieć z tego względu lepiej. Anglia i Ekwador brutalnie rozprawiają się z Katarem i Iranem.
1
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
21 listopada 2022, 17:12
Wypuścić lwy!
6
ACstach
21 listopada 2022, 14:51
+14 minut tam widze przy czasie doliczonym? Ktoś leżał pół meczu? bo nie oglądałem.
Edytowano dnia: 21 listopada 2022, 14:52
0
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 14:55
Piłkarze Iranu się zderzyli głowami.
0
ACstach
21 listopada 2022, 14:56
Aha... I serio aż tyle to trwało?
0
Starosta
Starosta
21 listopada 2022, 14:59
tak
2
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 15:07
Kilka dobrych minut leżał bramkarz Iranu. Bardzo nie bezpiecznie to wyglądało. Jak już zatamowali mu krwawienie z nosa próbował kontynuować grę, ale ostatecznie zniesli go na noszach.
2
Alessio_re6
Alessio_re6
21 listopada 2022, 15:31
Do tego jeszcze gole i VAR
1
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 14:48
No i po Iranie pokaz siły Anglików. Maguire i Sterling w reprezentacji a klubie to inni zawodnicy.
0
Orzelek79
Orzelek79
21 listopada 2022, 14:32
Jakoś mnie ten mundial nie kręci , chyba wszystko po trochu zraża mnie w tej imprezie. Stawiam że to będzie impreza z dużymi niespodziankami , jak sam wybór gospodarza.
2
M3TR0
M3TR0
21 listopada 2022, 14:11
HARY MAGŁAJA XDDDD
1
mmielczar123
mmielczar123
21 listopada 2022, 14:06
Jakby tak z grupy wyszły Stany i Walia :)
6
Pavlović31
Pavlović31
21 listopada 2022, 14:06
Mam nadzieję.
3
Starosta
Starosta
21 listopada 2022, 14:00
heh a niektórzy Anglicy dalej śpiewają god save the Queen. Zresztą wcale mnie to nie dziwi.
0
Pepik
Pepik
21 listopada 2022, 15:01
Nie udało mu się
1
diavolooo
diavolooo
21 listopada 2022, 13:20
Trzymam kciuki za Iran w tym meczu
0
M3TR0
M3TR0
21 listopada 2022, 14:12
A ja tak bardzo chce żeby się połamali jak nikt inny :)

@edit

O proszę, karma :)
Edytowano dnia: 21 listopada 2022, 14:19
0
acmti__
21 listopada 2022, 10:42
Senegal jest taki słaby, że Ballo gra w podstawie?
0
Alessio_re6
Alessio_re6
21 listopada 2022, 10:48
Senegal jest mocny, po prostu Fode pasował trenerowi do organizacji gry i do kształtu taktycznego 3 z tylu i wahadła.
0
sebulba12
sebulba12
21 listopada 2022, 10:51
nie, to Ballo jest tak mocny
9
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 12:02
Może się znajdzie kupiec na Fode jak dobrze zagra.
0
ACstach
21 listopada 2022, 10:21
Anglia będzie dalej klękać:)
5
mmielczar123
mmielczar123
21 listopada 2022, 09:53
Sporo osób uważa, że USA wyjdzie z grupy, ale moim zdaniem starzy wyjadacze z Walii pokażą Amerykanom miejsce w szeregu, a Stany dopiero za 4 lata będą mogły zajść gdzieś dalej.
1
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 07:55
Usa vs Walia to bardzo fajne zestawienie. Nieprzewidywalne smoki kontra głodni sukcesu Amerykanie którzy mają coś do udowodnienia.
0
Maximilanista
Maximilanista
21 listopada 2022, 07:44
Bardzo ciekaw jestem postawy Holandii na tym mundialu.


Wydaje się, że Van Gaal mocno przekombinował. W bramce zrezygnował z bardzo dobrze spisującego się we Freiburgu Flekkena na rzecz 40 letniego Pasveera, który całą karierę grał w klubach słabych lub w tych nieco silniejszych był rezerwowym.

Nie dał szansy Botmanowi, który jest rewelacją jesieni w PL, a przy graniu piątką w obronie mógłby być bardzo przydatny. Według mnie powinien pojechać kosztem Timbera czy nawet De Vrija.

Uparcie stawia na powolnego Daleya Blinda z lewej, jego zmiennikiem uczynił zagubionego na razie w MU Malacię, odpuszczając choćby dynamicznego Wijndala.


No i atak. Powołanie słabego w tym sezonie Langa zamiast solidnego Malena z BVB jeszcze jakoś można przełknąć. Ale niepowołanie Danjumy? Van Gaal woli Vincenta Janssena, który nie poradził sobie w Anglii, potem pykał w Meksyku, a teraz jest zawodnikiem szóstej drużyny słabej ligi belgijskiej. Wartość każdego kolejnego transferu z jego udziałem malała.


Holandia i tak obecnie dysponuje potencjałem co najwyżej na ćwierćfinał MŚ, przy odrobinie szczęścia może nawet 1/2 byłaby w jej zasięgu. Jednak kiedy patrzę na jej kadrę w Katarze i nazwiska wybrane przez Van Gaala, nie wróżę Pomarańczowym długiego turnieju. Jeśli nie dadzą rady Senegalowi w pierwszym meczu, mogą nawet nie wyjść z grupy. Jeśli wyjdą - to zagrają moim zdaniem jeszcze najwyżej dwa mecze. A może nawet tylko jeden.

Zbyt wielu czołowych piłkarzy tej drużyny jest obecnie pod formą.


Edytowano dnia: 21 listopada 2022, 07:45
5
Szczechu1899
Szczechu1899
21 listopada 2022, 07:52
Danjuma po kontuzji nie ma w ogóle formy, a skąd wziąłeś solidnego Malena to nie wiem.Gość póki co nic w BVB nie pokazuje. Imo zdziwić może tylko tak mocne postanowienie na Remko, ale reszta na spokojnie do wybronienia
Edytowano dnia: 21 listopada 2022, 07:53
1
Milanboy
Milanboy
21 listopada 2022, 07:53
Akurat nje powołanie Mallena żadnym zaskoczeniem nie jest bo gość odbija się brutalnie od Dortmundu, natomiast faktycznie, brak Botmana to największy szok w tej kadrze ponieważ gra Timbera w tym sezonie pozostawia wiele do życzenia, tak samo De Vrij który zgubił formę niesamowicie, no ale to jeszcze wybronimy bo od dłuższego czasu to są etatowi reprezentanci.

Danjuma nie jest zaskoczeniem, bo gość gra kiepski sezon,a z Flekkenem trudno się nie zgodzić, no ale spokojnie, Koeman wróci i ogarnie te stanowisko, bo facet jako selekcjoner był niezwykle udany.
Edytowano dnia: 21 listopada 2022, 07:54
0
GrandePaoloM3
GrandePaoloM3
21 listopada 2022, 08:54
Bardzo wartościowy komentarz, sporo można się dowiedzieć. Zaciekawiły mnie wymienione przez Ciebie nazwiska, aż sobie sprawdzę bo szczerze mówiąc nie siedzę w tym i ich nie kojarzę
1
Maximilanista
Maximilanista
21 listopada 2022, 10:27
Malen czy Danjuma, nawet pod formą (a pod formą jest Lang, jest Timber, jest Malacia i jeszcze dwóch - trzech bym wymienił, których Van Gaal powołał) piłkarsko zjadają Janssena, i o to mi chodziło w moim komentarzu. Przy tym są uniwersalni, bo mogą grać na skrzydłach, na szpicy i podwieszonego SS, a gracz Royalu Antwerp jest bardzo jednowymiarowy. Przy stylu, jaki pokazuje Holandia w ustawieniu 1 - 5 - 3 - 2, chociaż jeden gracz o charakterystyce Danjumy/Malena by się przydał, do rotacji z Depayem i Bergwijnem. Jeden wysoki kołek (Luuk de Jong) do wchodzenia na końcówki, by zbierać wrzutki w pole karne wystarczy. A jeśli ktoś z dwójki Memphis - Bergwijn złapie kontuzję, dołek formy czy po prostu spuchnie, to będzie miał tylko niedoświadczonego Langa jako back up. Według mnie - trochę mało.
Edytowano dnia: 21 listopada 2022, 10:28
0
wielki prostownik
wielki prostownik
21 listopada 2022, 12:24
Z Holandią to jest tak że nigdy nie wiesz co zagrają. Złote pokolenie z van Bastenem i całą resztą nic nie wygrało na MŚ by w 2010 zdobyć wicemistrza składem który na papierze nie miał prawa tego osiągnąć. Zdziwiłbym się gdyby teraz zaszli dalej niż ćwierćfinał. Choć kibicuję im tak jak Milanowi i chciałbym aby wygrali to MŚ w końcu kiedyś. Ale raczej nie tym razem.
0
FanACM
FanACM
21 listopada 2022, 12:35
Tam na papierze atak i środek pomocy mieli mocny. Zawsze lubiłem Oranje. Kiedyś Van Persie, Robben dziś Depay Bergwijn, ładny zjazd. Dziś mają mocniejszą obronę a z przodu, żadnych gwiazd.
Edytowano dnia: 21 listopada 2022, 12:36
0
Maximilanista
Maximilanista
21 listopada 2022, 13:27
Ja też kibicuję Holandii. Od Euro'88. Po tamtym turnieju, dzięki tercetowi Van Basten - Gullit - Rijkaard, moim wybranym klubem został Milan. I te dwie moje futbolowe miłości pielęgnuję do dziś.

Ja akurat przed MŚ w RPA byłem przekonany, że Oranje dojdą do 1/2 co najmniej. Dotarli do finału, gdzie minimalnie ulegli Hiszpanii, a równie dobrze mogli wygrać, bo nie byli gorsi. To była świetna paka, z wieloma graczami w szczytowej akurat formie.

Natomiast 4 lata później w, Brazylii nie dawałem im żadnych szans. To była dziurawa personalnie drużyna. Ale Van Gaal wycisnął z tej grupy 120% i był o jednego karnego od finału. Trzecie miejsce tego zespołu i tak było wielkim osiągnięciem.


Teraz jestem jeszcze bardziej sceptyczny, niż w 2014 roku. Wydaje mi się, że tym razem Van Gaal jest niekonsekwentny w swoich założeniach i wyborach. Może Holendrzy zaskoczą mnie równie mocno, co 8 lat temu.

Ale z moich opinii odnośnie Botmana i Danjumy się nie wycofuję.
1







PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI