Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Obrona się popsuła. Potężna defensywa sprzed roku póki co jest wspomnieniem

9 stycznia 2023, 09:13, cinassek Aktualności
Obrona się popsuła. Potężna defensywa sprzed roku póki co jest wspomnieniem

Jak podkreśla La Gazzetta dello Sport, do rangi sporego problemu urasta w Milanie gra obronna. Pod koniec zeszłego sezonu rossoneri zanotowali aż dziewięć czystych kont w ostatnich jedenastu meczach, co pozwoliło im sięgnąć po tytuł. Teraz wszystko wygląda zgoła inaczej. Mediolańczycy nie stracili gola tylko cztery razy (po 2:0 z Bologną i Juventusem, po 0:0 z Sassuolo i Cremonese). Szukając przyczyn dziennik wskazuje absencję Mike'a Maignana, ale także słabszą formę obrońców z Fikayo Tomorim na czele, który póki co nie jest w stanie wrócić do bardzo wysokiej dyspozycji prezentowanej w przeszłości.

Poprawa w defensywie oczekiwana jest od drużyny jak najszybciej - inaczej trudno mierzyć w najwyższe cele.


R E K L A M A





27 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Rafał0209
9 stycznia 2023, 17:15
MIlan wygląda jak w grze FIFIE 33-18 w bramkach ustaw styl na ofensywny i lecimy.
0
Gerada
Gerada
9 stycznia 2023, 15:11
Tomori nie umie grać głową. Ma zły timing wyjść do piłki, źle przewiduje tor jej lotu, lub przecenia własną skoczność... W moim odczuciu nasza dwójka obrońców nie tyle jest kiepska (uważam nawet, że wręcz bardzo dobra) co nie są niwelowane odpowiednio ich mankamenty. Nie ma obrońców idealnych, sztuką jest uwypuklać maksymalnie ich atuty i odpowiednio tuszować ich braki. Przy stałych fragmentach dać Fikayo do krycia... ja wiem... Dybale?

Natomiast napisać, że mamy po prostu jednoznacznie kiepską obronę jest dość krzywdzące i problem jest bardziej złożony. Warto zauważyć, że straciliśmy 6 goli po stałych fragmentach gry, tyle samo lub więcej w Serie A ma tylko Cremonese (7)... Natomiast mamy przy tym dośc niskie XGa stałych fragmentów. Jeśli chodzi o oczekiwane gole, które powinniśmy tracić po stałych fragmentach to jesteśmy na 5-6 miejscu, bardziej powinniśmy mieć stracone ze 3 gole maks w ten sposób... To trochę tak jakby w sumie każdy z naszych wiedział, co robić przy stałych fragmentach i trudno byłoby przeciwko nam je wykorzystywać, ale raz na jakiś czas komuś coś się pomyli i zostawia tak dużą wyrwę, że z takiej pomyłki już gol musi paść...

Nasza obrona nie jest zła. Natomiast brakuje tego, żeby w każdym meczu, ktoś z bloku defensywnego w kluczowym momencie dał coś ekstra... Brak Mike'a tu akurat zmienia moim zdaniem sporo.
1
PaoloACM
PaoloACM
9 stycznia 2023, 19:30
Innymi słowy ciężko winić stoperow którzy nie są najwyżsi na boisku że nie wygrywają pojedynku główkowego. Tym bardziej ciężko powiedzieć że np Kalulu jest słaby w powietrzu gdy w tym samym meczu z główki strzela gola. Tomori choc nie jest asem przestworzy to też aż tak tragiczny nie jest. Jak to mówi Pioli za utratę gola prawie zawsze odpowiedzialna jest cała drużyna od piłkarza prokurujacego faul na własnej połowie przez ustawienie w defensywie zawodników, również tych ofensywnych na bramkarzu kończąc. Prawda jest taka ze myśleliśmy już o kolejnym meczu zanim straciliśmy 1 bramkę i tu jest pies pogrzebany. A tak przy okazji to na moje oko przy drugiej bramce zawalił CDK ale mogę się mylić.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 13:40
Włączając w to trochę liczby, Milan ma czwarte najniższe xGA w lidze (17,93), a stracił 18 goli, czyli mniej więcej tyle ile powinien, w zeszłym sezonie przy xGA 41 stracił 31 goli, czyli bramkarze dali coś ekstra, teraz tego brakuje, tego czegoś ekstra.
Matrix ma Juve, bo przy xGA 17,29 stracili tylko 7 bramek, czyli bramkarze dali tyle ekstra, co w Milanie przez cały poprzedni sezon.
3
Vol'jin
9 stycznia 2023, 12:38
Botman nie potrzebny mówili :)
0
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 12:56
Coś ty, takie pieniądze na obronę wydawać, przecież 9 czystych kont mamy !
0
Diavo
9 stycznia 2023, 12:22
Bo Kalulu i Tomori to identyczni zawodnicy jeśli chodzi o charakterystykę gry, dlatego nie uzupełniają się jak należy, duet Kjaer- Tomori to idealna mieszanka, pierwszy ustawia siebie i całą obronę po profesorsku,a drugi jest szybkościowcem, który gasi akcje 1vs1. W piłce bardzo ważne jest dobranie zawodników do kolegi i całego zespołu, dlatego wielu zawodników nie radzi sobie w jednym klubie, by w drugim być topem.
2
ósmy
9 stycznia 2023, 13:02
Poniekąd zgoda, ale Juve poza Bremerem to gra Ruganim, Gattim i tym Wrednym. Czy oni są lepsi od naszych środkowych? Czy oni się tak faktycznie uzupełniają? Gatti (Gotti?) w parze z Bremerem nie wpuścili żadnej bramki. W ostatnim meczu grał Rugani. I potrafią od 8 spotkań zachować czyste konto. Wespół ze swoimi pomocnikami rzecz jasna.
Czy Rrahmani to ŚO o klasowej formie? Wchodzący do Ligi Kim to strzał w 10, ale Tomori też był zachwycający debiutantem.
Myślę, że masz sporo racji w tym, że linia obrony powinna się zgrabnie uzupełniać, ale problem jest chyba bardziej złożony.
A jednocześnie prozaiczny, jeśli chodzi o formę naszych ŚÓ.
Co z kolei może dawać nadzieję, że chłopaki wrócą do mistrzowskiej formy. Bądź Kjaer się ogarnie na kilka spotkań. Bądź Thiaw zaliczy progres debiutanta.
Należy mieć nadzieję:)
I czekać na Maignana.
0
serginho83
serginho83
9 stycznia 2023, 10:11
Nie wiem, jak miało wyglądać krycie przy tych 2 stałych fragmentach gry, ale w obu przypadkach początkowo przy główkujących Ibanezie i Maticu był Tonali...
Edytowano dnia: 9 stycznia 2023, 10:14
0
9 stycznia 2023, 09:51
Mi się wydaje, że to po części efekt odejścia Kessiego. Ale to tylko moje zdanie.
12
Jaca23
Jaca23
9 stycznia 2023, 10:30
Ciiii, nie można tego tutaj pisać. Przecież zmieniliśmy ustawienie i żaden defensywny pomocnik w stylu Kessiego nie jest nam potrzebny.

https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_Cee7ja4tAmyyEva3rTi5OAzcJMBtelaa,w400.jpg
3
Jaca23
Jaca23
9 stycznia 2023, 10:32
To jedyny gracz, którego możemy żałować według mnie. Do tej gry Pioliego pasował idealnie. Równoważył oba aspekty.
Nie że chciałbym powrotu za wszelką cenę, bo pewnie by się skończyło jak z Lukaku. Ale jeżeli szukamy nowego ustawienia bez niego lub udajemy że nam go nie brak, to nam to nie wychodzi.
Dlatego stawiam pytania w kierunku Pioliego. Można przejść na trójkę w pomocy, dać grać więcej Pobedze czy Asterowi. Diaz może z Alexisem grać na skrzydle z prawej strony. Trzeba coś zmienić.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 10:33
Patrząc na to, ze Kessie z defensywnego pomocnika stał się środkowym b2b, to fakt, nie jest potrzebny. Aktualnie Tonali bardzo dobrze wykonuje jego role w asekuracji lewej strony, a nawet lepiej, bo daje coś ekstra w postaci wyjścia spod pressingu czy przyspieszenia gry
0
Jaca23
Jaca23
9 stycznia 2023, 11:23
Już dawno powinniśmy przejść na 4-3-3, bo nie mamy żadnego choć solidnego gracza na 10tke. Alessio nie zgodzę się, moim zdaniem brak fizycznego pomocnika w stylu Kessiego jest widoczny, głównie w defensywie.
2
ósmy
9 stycznia 2023, 11:44
Myślę, że jest dużo prawdy w tym, że brakuje nam Kessiego, bądź piłkarza o tym przekroju.
Skoro zdobyliśmy Scudetto taką formacją, to po co zmieniać coś, co dało nam sukces?
Inna sprawa, że pewnie nie byłoby tego tematu, gdyby CDK u nas wystrzelił z formą, albo chociaż Adli dawał nadzieję.
Pytanie brzmi, czy tego chciał sam Pioli, czy bardziej Zarząd wciskając mu Yacina i przepłacając za Belga.
Z mojej strony to taka dygresja po fakcie, ale może lepiej wyszlibyśmy na ściągnięciu Sangare za te pieniądze, i rozgrywanie systemem z poprzedniego sezonu.
Ale z kolei nasuwa się kolejne pytanie. Być może CDK jest zakupiony z myślą o przyszłym sezonie, w którym pożegnamy się z Diazem?
Koniec końców, też uważam, że silny defensywny, pełen mięśni i centymetrów skutecznie oczyszczałby sektory boiska przed linią obrony. Tak, jak to robił Kessie.
I taki Fofana czy Sangare u nas byłby wartością dodaną.
Tylko chyba zbyt wcześnie uwierzyliśmy, że możemy grać fajną, otwartą i ofensywną piłkę bez zainwestowania większych kosztów - pomijając póki co kiepskie wejście CDK do Ligi.
Być może taki styl pasuje do Serie A, i nieprzypadkowo na czele stawki z dużym wyprzedzeniem prowadzi Napoli z Anguissą i Ndombele w składzie.

No i nie zapominajmy, że w poprzednim sezonie mieliśmy Maignana, który kilka razy ratował tyłek naszym obrońcom, a tego Rumun już nie oddaje.
Edytowano dnia: 9 stycznia 2023, 11:50
0
FanACM
FanACM
9 stycznia 2023, 11:53
Miszcz ja to klepie od dawna na stronie.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 12:34
Jacek, zgodziłbym się z tobą, gdyby Milan wyglądał gorzej na papierze czy na boisku w pojedynkach, albo przegrywał w środku pola znacząco, ale tak nie jest. Milan przeważnie dominuje w środku rywala, piłkarsko i intensywnością, nawet trójkę pomocników Napoli, będąc duetem.
1
ósmy
9 stycznia 2023, 13:12
^
Szczególnie tą dominację było widać w meczu z Fiorentiną czy Torino.
Że już o PSV nie wspomnę.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 13:29
Na 17 kolejek Milan został aż 2 razy zdominowany. Katastrofa, zdelegalizować Milan!
0
Tanger
Tanger
9 stycznia 2023, 09:40
Skoro bronienie dośrodkowań to problem Tomoriego, to może by tak unikać sytuacji, że przeciwnik sobie bije górne piły ile wlezie? Milan sam sobie stwarza problemy. Stałe fragmenty to jest bolączka Milanu już od wielu lat, zarówno w defensywie jak i ofensywie.
0
MI(L)AN
MI(L)AN
9 stycznia 2023, 09:32
Botman i tyle w temacie. Grazie Elliot &Redbird.
9
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 09:28
Moim zdaniem problemem jest to, że rywale nauczyli się strzelać gole Milanowi, a najłatwiej to zrobić po dośrodkowaniu. Warto zwrócić uwagę na to, ile goli Milan w tym sezonie stracił po właśnie dośrodkowaniach. W zeszłym sezonie na koniec, nie dopuszczał do swojej 1 tercji i dośrodkowań. Już w zeszłym sezonie to był problem, bo wrzutki stwarzały zagrożenie, ale w tym to już jest plaga, bo jest ich zwyczajnie więcej, niezależnie kto bronił, to i tak dośrodkowania są piekielnie groźne, od precampionato, gdzie już były widoczne ciężary w tym aspekcie. Najdziwniejsze jest to, ze Tomori tak fatalnie broni w powietrzu we własnym polu karnym, z czego wzięły się wczoraj dwa gole i już wcześniej można było coś naliczyć. Ciężko wymagać od Pioliego, by prowadził Thiawa, bo meczem z Liverpoolem pokazał, że nie jest jeszcze gotowy, ale musi dostawać swoje szanse w mniejszych spotkaniach.
0
Pepik
Pepik
9 stycznia 2023, 13:02
Ogólnie się zgadzam. Mówię to z bólem na sercu, ale póki nie będziemy grać trójką z tyłu, Fik powinien usiąść na ławce.
0
Gianni Rivera
Gianni Rivera
9 stycznia 2023, 09:19
Ze stałymi fragmentami gry w defensywie to od zawsze mamy problem. Już trzeci czy czwarty sezon z rzędu, kiedy za każdym razem, gdy rywal podchodzi do rzutu wolnego czy rożnego, moje serce drży na myśl, że pewnie stracimy bramkę. Tu się nic nie zmieniło. Ale dziwi ta denna forma defensywy po prostu w trakcie akcji rywali. Tym bardziej, że Theo się podciągnął w defensywie, Calabria zawsze broni na wysokim poziomie, więc to środek szwankuje. Może Tomori musi mieć obok siebie statycznego obrońcę pokroju Kjaera/Romagnolego, bo z Kalulu dublują swoje umiejętności? Może duet Thiaw-Tomori miałby większy sens?
5
wielki prostownik
wielki prostownik
9 stycznia 2023, 09:22
A może to Kalulu potrzebuje zmiany partnera w defensywie? Na chwile obecną to Tomori jest najsłabszym punktem defensywy.
5
Gianni Rivera
Gianni Rivera
9 stycznia 2023, 09:23
Oczywiście, może być i duet Thiaw-Kalulu. Chodzi mi o zasadę, by połączyć szybkiego obrońcę z wieżą. Dwóch szybkich najwyraźniej się nie sprawdza, bo powielają swoje obowiązki.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 09:30
Tylko, że Milanowi jest mega ciężko strzelić gola środkiem. Gdy rywal gra pozycyjnie czy szybko środkiem, to Tomori - Kalulu działają fenomenalnie, problem rodzi się, gdy piłka idzie do góry z bocznego sektora.
2







PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI