Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Pioli tłumaczy zmiany: "Chciałem świeżej energii i podnieść centymetry w zespole"

9 stycznia 2023, 09:19, cinassek Aktualności
Pioli tłumaczy zmiany:

Po rozczarowującym remisie z Romą krytyka spadła także na trenera Stefano Piolego, któremu zarzuca się przeprowadzenie niezbyt korzystnych zmian. Zapytany o to po końcowym gwizdku Włoch odparł: "Chciałem wnieść śweżą energię i podnieść centymetry w zespole. To, że graliśmy tak dobrze i nie zwyciężyliśmy to wielka szkoda. Powiedziałem drużynie, że musimy grać tak dalej, ale też, że mecze kończą się w 95. minucie. Potrzeba nam większego skupienia, jesteśmy rozczarowani. Sami sobie skomplikowaliśmy życie".


R E K L A M A





58 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Majki85
Majki85
10 stycznia 2023, 07:29
Co z tego że Sit ma centymetry jak w obronie grać nie potrafi. Mógł już wpuścić Thiawa który jak występował to wyglądał pewnie- zarówno w defensywie jak i z piłką przy nodze.
1
Jonatik
Jonatik
9 stycznia 2023, 20:25
jak chciał cm to zamiast vranckxa mógł wejsc Thiaw, ktory by nas uratował moze
2
Andre
Andre
9 stycznia 2023, 20:10
Tiziano tak się wkurzył, jak Roma strzeliła drugą bramkę, że od razu chciał wyjść ze studia.
1
Majki85
Majki85
10 stycznia 2023, 07:30
Ja np. wziąłem zamach pilotem w kierunku tv ale w ostatniej chwili się powstrzymalem.
1
Rafał0209
Rafał0209
9 stycznia 2023, 16:58
A po co te cm jemu potrzebne były, jak nawet nie dopuszczaliśmy Romy do dośrodkowań nie mówiąc o strzałach na bramkę grać stylem który przynosi 2:0 do 80 minuty i zmieniać wszystko na ostatnie 10 minut.
0
ksieciunio
ksieciunio
9 stycznia 2023, 12:45
Czy to zmiany Piolego kryły strzelca gola na 2-1 po którym Roma wróciła do gry czy może jakiś konkretny zawodnik pierwszego składu?
1
Juzio
Juzio
9 stycznia 2023, 12:16
Mourinho pięknie ogarnąl i ma remis na wyjezdzie.
0
Hali100
Hali100
9 stycznia 2023, 11:46
Prawda jest taka że skład mamy słabszy niż w zeszłym sezonie :) odszedł Romek który jednak w Serie A bez problemu dawał radę. Kessie w Barcelonie sobie nie poradził ale dla obecnego Milanu był wzmocnieniem, dodatkowo nowe transfery jak na razie klapa ;)
0
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 12:05
„Romek” był jednym z najsłabszych piłkarzy Milanu, bo nie potrafił bronić 1v1, tylko w strefie
2
FanACM
FanACM
9 stycznia 2023, 12:09
A Tomori potrafi 1v1 a nie potrafi w strefie przy stałych fragmentach.Takie pieprzenie.

Romek przez wiele lat był najlepszym obrońcą w Milanie.
2
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 12:16
Przez wiele lat, dopóki Milan bronił strefą i w miarę nisko, później, gdy przyszedł Pioli, zaczęto grać wyżej, w pressingu i 1v1, to przestał być i stał się drugim najsłabszym
2
Biegan
Biegan
9 stycznia 2023, 12:29
Romek sam przyznał w wywiadzie, że średnio leżał mu styl gry Piolego, gdzie musiał grać 1vs1
0
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 12:35
Nie No co ty, to tylko pieprzenie.
0
FanACM
FanACM
9 stycznia 2023, 12:48
Przecież nie zawsze się gra wysoko, pressuje i jeden na jeden, czasem się broni nisko i w strefie jak się ma wynik dosyć częstą praktyka.
Sarri w Lazio też gra " w piłkę" wysoko i jakoś Romek nie narzeka.
A poza tym chłopie Ty się na tej stronie zachowujesz jakbyś pozjadal wszystkie rozumy. Kończę bez odbioru.
2
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 12:55
Lazio gra w średnim pressingu i broni strefą. Milan gra średnim/ wysokim pressingiem, ważne jest by zamknąć mecz w 2 i 3 tercji, Romagnoli czuł się komfortowo w 1 i określonej strefie. W Lazio to ma, bo oni grają 1 i 2 strefie i pojedynczymi wypadami do 3, ale wszystko to jest strefa.
Tak jak napisałeś nie zawsze się gra wysoko, ale budując zespół, składasz go z zawodników pod konkretne zachowania.

Nie nie zachowuje się jakbym pozjadał wszystkie rozumy, tylko dyskutuje o pewnych kwestiach, czasami tłumacze, bo niektórzy na niektóre sprawy nie zwracają uwagi, tak jak to w jaki sposób najlepiej broni x piłkarz.
0
Starosta
Starosta
9 stycznia 2023, 11:37
No to żeś podniósł centymetry ze nam 2 gole głowa strzelili.
6
karp_fso
karp_fso
9 stycznia 2023, 11:29
Kurde, z drugiej strony - czy serio można winić Piolego? Kogo miał wprowadzić do gry? Nawet Roma wprowadza z ławki Maticia, a my wprowadzamy Pobegę (który jest dobrym zadaniowcem, nie ujmuję mu), czy nieopierzonego Vranckxa.

To co ostatnio pisałem - nasi zmiennicy nie mają jakości. Możemy ich podzielić na po prostu słabych kopaczy, nieopierzonych młodzianów i zadaniowców. Ci ostatni są potrzebni każdej kadrze (Gabbia, Pobega, Krunic), ale my nie mamy graczy, którzy mogą wejść i z tej zmiany dać jakość. No może Pobega na takiego wyrośnie. Mooooże Dest jeszcze odpali, bo wygląda coraz lepiej, ale i tak go nie wykupimy, więc użytek będziemy mieli co najwyżej w rundzie rewanżowej. Ale reszta? Jak pisałem - albo to piłkarze, którzy wejdą i zrobią czarną robotę jak De Kruyne, albo młodzież, która wejdzie i może równie dobrze zagrać super kilkanaście minut, jak i kompletnie zawalić mecz.

O ile podstawową jedenastkę mamy mocną (choć ostatnio środek obrony zawodzi), to potrzebujemy trzeciego ŚO na poziomie, trzeciego pomocnika na poziomie (jak mieliśmy w pomocy do wyboru Benka, Kessiego i Tonalego... to było super), zmiennika Leao i zmiennika na atak. No i oczywiście do podstawy prawosrzydłowego (wtedy Alexis na ławkę). Dużo. A i jeszcze zmiennik na boki obrony, choć tu nie winię zarządu - bo to Florenzi miał pełnić tę rolę.
Edytowano dnia: 9 stycznia 2023, 11:30
0
Rossoneri777
Rossoneri777
9 stycznia 2023, 11:12
Roma grała takie gowno ze trzeba było strzelić im 3 a nie stracić 2. Maskara boli ten remis jakbyśmy przegrali z 5:0. Ale głowa do góry, sezon długi, obyśmy nie notowali takich strat ze słabszymi ekipami
3
FanACM
FanACM
9 stycznia 2023, 11:11
Ja się np. o top 4 nie boje, nie ma szans, że z niej wypadniemy gramy bardzo dobra piłkę. Jakby ta Roma się otworzyła to by zostali zmieleni.
Największym błędem Piolego to była podwójna zmiana w 85 minucie.
Giroud to magnes na górne piłki musi grać od początku do końca.

Poza tym napiszę poraz kolejny za nisko stoimy w obronie przy stałych fragmentach. Przy drugim golu jakbyśmy stali 5 metrów wyżej to Tatar mógłby się pokusić o wyjście nawet.
0
dbmat
dbmat
9 stycznia 2023, 11:26
stoimy tak bo Pioli widzi, że Tatr nie ogarnia gry na przedpolu i role czyścicieli powierzył obrońcom. Dopóty, dopóki Mike nie wróci będziemy tak grali niestety.
0
Milanistaod95
Milanistaod95
9 stycznia 2023, 11:02
Winę za remis ponosi trener
3
Jaca23
Jaca23
9 stycznia 2023, 10:36
Stefano znacząco przyczynił się do tego, że wczoraj straciliśmy dwa punkty. Zmiana ustawienia w 85 minucie, gdzie Roma nie stwarzała żadnego zagrożenia to duży błąd na jego konto.
7
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 10:40
Nie tyle zmiana ustawienia, co nastawienia. Wejście Gabbi nie oznaczało cofnięcie, ale zespół wolał oddać pole Romie. Największym błędem było to, że Milan zaczął pressować nisko zamiast średnio.
1
MilanHomer
MilanHomer
9 stycznia 2023, 10:56
Alessio
Mi się wydaje, że była zmiana taktyki na 5-5-0 lub 5-3-2 z dwoma mocno cofniętymi napastnikami Leao-CDK.
1
uczciwyoszust
uczciwyoszust
9 stycznia 2023, 11:02
Milan zaczął pressować nisko, bo się cofnął. Przejscie na 5 z tyłu z reguły oznacza cofnięcie.
Padre chciał zabezpieczyć teren przed własną bramką i to był błąd, bo przy tak słabo grającej Romie wystarczyło grać to, co graliśmy do 85 minuty.
3
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 11:02
Była zmiana ustawienia z 4-2-3-1 na 3-5-2, ale nie ono było problemem, tylko nastawienie zespołu po nim.
PS
Nie żyjemy w 2002 roku, żeby wiązać ustawienie z nastawieniem. Możesz ustawić się 5-4-1, a i tak wysoko odbierzesz piłkę, gdy masz dobre nastawienie, dobrze naciskasz itp. Zmiana na 3-5-2 nie była problem, a to ze piłkarze się cofnęli, bo myśleli, ze Roma nic nie zrobi.
Edytowano dnia: 9 stycznia 2023, 11:07
0
biedrus
biedrus
9 stycznia 2023, 11:39
Mnie też dziwi dlaczego nie zrobił piątej zmiany po stracie pierwszego gola. Mógł zrobić taką typową zmianę na wybicie przeciwnika z rytmu. Chociażby Dest za Calabrię.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 12:04
Dest jest niższy od Calabrii. Gdyby Milan przeszedł na 5-3-2, to zobaczylibyśmy Thiawa za Calabrie, ale że Pioli wolał 3 z tylu zamiast 5, kapitan został.
0
uczciwyoszust
uczciwyoszust
9 stycznia 2023, 14:08
@biedrus

Pioli nie mógł już zrobić piątej zmiany, bo wyczerpał trzy przerwy w grze przeznaczone na zmianę. Czyli pięć zmian można wykorzystać w maksymalnie trzech podejściach.
0
roox
roox
9 stycznia 2023, 10:36
Zmiany, zmianami - jakby na to nie patrzeć, to wpuścił Pobegę, który zdobył gola. Jeżeli jest problem z koncentracją w końcówkach meczu to trzeba wprowadzić mechanizmy na treningu, które ten problem ograniczają, eliminują.
Moim zdaniem Tatar mógł się odrobinę nieco lepiej zachować i wybić piłkę nie pod nogi Abrahama, ale bardziej w bok, ale sądzę, że samo to że w ogóle tą piłkę odbił już było dla niego wyczynem.
0
MilanHomer
MilanHomer
9 stycznia 2023, 10:58
Przy drugim golu piłkarze Milanu byli w szatni. Cyprian jest ostatnim, którego można obwiniać o gola.
Naszych 10 w polu karnym, a chłop se skacze jak na treningu bez obrońców. Abraham, też nie specjalnie kryty.
1
Semper Fideli
Semper Fideli
9 stycznia 2023, 10:30
Popatrzmy na te stracone bramki troche wczesniej niz sam efekt koncowy.. 1 bramka to głupota Tatarusanu, 2:0 zamiast po złapaniu piłki urwać minuty, dać drużynie wyjść wyżej, wrócić Romie na pozycje uspokoić gre i albo wywalić lage albo dać piłe do boku, to wrzuca na mine i zaraz piłka wraca w nasze pole karne..
2 bramka to ewidetna wina Vranckxa i najwieksza głupota jaka mozna robić przy prowadzeniu to faulować w idiotyczniej sytuacji blisko swojego pola karnego..
0
MilanHomer
MilanHomer
9 stycznia 2023, 11:01
Drugim golem obwiniać Tatara? Przecież Ibanez skoczył jak na treningu bez obrońców, a Abraham też nie specjalnie kryty.
Byli w szatni niestety, a trzeba było zagrać jeszcze 2 minuty.

Zobacz przy pierwszym golu co robił Pobega :0
Gola strzelił, ale krycie mistrzowskie.
1
dbmat
dbmat
9 stycznia 2023, 11:28
robiliśmy ogólnie dużo głupich fauli które kompletnie nic nie dawały, np: wślizg Leao, chyba tylko on sam wie co chciał osiągnąć poza żółtą kartką.
0
biedrus
biedrus
9 stycznia 2023, 10:27
Z całym szacunkiem do Padre, ale on pewnych ograniczeń nie przeskoczy i nie jest przypadkiem, że przez 20 lat kariery trenerskiej nie miał żadnych większych sukcesów.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 10:31
Mistrzostwo Włoch, rozwój praktycznie każdego zespołu w którym był trenerem. Aktualnie jeden z najlepszych szkoleniowców w Europie.
3
Bandon
Bandon
9 stycznia 2023, 10:34
Uwielbiam takie pieprzenie po jednym przegranym meczu. Przez 85 minut Roma chyba celnego strzału nie oddała, straciliśmy dwie bramki po indywidualnych błędach. HURR DURR PIOLI TO ŚREDNIAK NIC NIE OSIĄGNĄŁ
4
Ero66
Ero66
9 stycznia 2023, 11:12
Gość nas wyciągnął z dna tak naprawdę, a ty jedziesz po nim po złych decyzjach w jednym meczu, gzie graalismy niezły mecz.
0
Tzeentch3
Tzeentch3
9 stycznia 2023, 11:13
@Bandon
To nie pierwszy mecz, gdzie w końcówce nasi siadają, zmiany i roszady taktyki. Który to mecz z "nerwową" końcówką? Fajnie, że Roma nie oddała celnego strzału, ale przy takim posiadaniu piłki co ciekawego pokazaliśmy w ataku przez większość meczu?
1
biedrus
biedrus
9 stycznia 2023, 11:30
Koledzy ja nie podważam tego co Padre zrobił dla nas. To w ogóle nie powinno podlegać dyskusji.
Chodzi o to co się dzieje w wielu meczach, kiedy nasi zamiast zamknąć mecz do końca walczą o utrzymanie wyniku albo też stracą bramkę i dopiero w 90 min strzelają gola na wagę zwycięstwa (np. z Fiorentiną).
Tak jest niemal w każdym meczu. Drużyna Pioliego powinna być bardziej cyniczna, niestety w tym aspekcie nic się nie zmienia.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 12:08
Nie, drużyna Milanu nie powinna być bardziej cyniczna, bo nie jest pod to zbudowana. Pioli ma kadrę zbudowaną pod coś całkowicie innego. Problemem Milanu stała się nieskuteczność, bo stwarzana jest masa sytuacji, ale coś się zacięło, to jest problem, a nie brak cynizmu.
1
biedrus
biedrus
9 stycznia 2023, 12:15
Oczywiście główny problem to brak skuteczności. Jakby z Salernitaną było 4:0 do przerwy to nie byłoby nerwowej końcówki.
Niestety przy takim braku skuteczności w końcówce pozostaje już jedynie cynizm.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 12:28
Nie. Zamiast cynizmu wystarczy spokojni kontrola z piłką przy nodze. Przez próby cynizmu Milan ma nerwowe końcowi.
0
biedrus
biedrus
9 stycznia 2023, 13:14
Może inaczej odbieramy cynizm, ale chyba piszemy mniej więcej o tym samym:)
0
patoo_07
patoo_07
9 stycznia 2023, 10:25
Padre, Ty skomplikowałeś życie drużynie. Jeszcze gadanie, że chciał podnieść centymetry, a nie wpuścił Thiawa, to już lepiej siedzieć cicho i nic nie mówić.
1
ceci791
ceci791
9 stycznia 2023, 09:56
Ostatnio dostałem bana bo napisałem co myślę o Piolim i tej jego polityce kadrowej... uważam że to słaby trener i ten mecz to pokazał... przejście na system pięcioma obrońcami był śmieszny... Ehhh szkoda nawet pisać
1
biedrus
biedrus
9 stycznia 2023, 10:20
Glowne zamieszanie nie tyle co wprowadza zmiana ustawienia, tylko ten elektryk Gabbia
0
Alessio_re6
Alessio_re6
9 stycznia 2023, 10:34
Ale Gabbia dał dobrą zmianę. Nie winą Matteo jest złe zachowanie Tomoriego.
1
MilanHomer
MilanHomer
9 stycznia 2023, 09:49
Niestety mecz zawalił Pioli po całości.
Dołożył zawodników do obrony, dołożył centymetrów, wcisnął nowych do środka pola, ściągnął napadziorów.
Każda zmiana była tylko na minus. Nowych nie było w ataku, oddali środek pola, boki siadły całkowicie, straciliśmy 2 gole po wrzutkach.
Roma klasę gorsza, do pierwszego gola bez zagrożenia dla Drakuli.
Majstra nie zrobimy, 4 będzie.
1
Tanger
Tanger
9 stycznia 2023, 10:04
Ja to się z każdym kolejnym, takim meczem coraz bardziej boję o to top 4. Nie żebym tu uprawiał jakieś czarnowidztwo, ale sytuacja z w miarę komfortowej lada moment może stać się problematyczna i trzeba będzie oglądać się na rywali.
0
uczciwyoszust
uczciwyoszust
9 stycznia 2023, 09:49
Zepsułeś ten mecz Padre.
0
Tanger
Tanger
9 stycznia 2023, 09:45
Problemem Milanu jest to, że nie umie zamykać spotkań i spokojnie dociągać ich do końca. Ile to już razy w tym sezonie była obrona Częstochowy na koniec albo wymiana ciosów w ostatnich minutach? Na dłuższą metę nie da się w ten sposób grać. Ile już w tym sezonie było takiego ratowania wyniku w końcówce albo głupich strat bramek? Jeśli Pioli i sztab tego nie ogarną to niedługo zostanie tylko płacz.
2
MilanHomer
MilanHomer
9 stycznia 2023, 09:54
To spotkanie było juz zamknięte :)
Po co Pioli zrobił takie zmiany?
Chodzi o zmianę taktyki i zawodników.
0
Cactus
Cactus
9 stycznia 2023, 09:39
W teorii rozsądna decyzja, ale w praktyce wyszło jak wyszło. Fatalnie bronimy przy stałych fragmentach. Przy każdym rożnym i wolnym dla rywali z automatu mi serce mocniej zaczyna bić. Póki co Pioli nie umie nic z tym zrobić i to jest bardzo zła sytuacja.
1
roby45
roby45
9 stycznia 2023, 09:35
Jaka kur energię....jak obecną ławka jest gorsza od podstawowych graczy ćo mają w nogach 90min...o jakiej energii mówisz?
0
mmielczar123
mmielczar123
9 stycznia 2023, 09:29
Po prostu nie można cofać się do obrony, jak kontrolujemy mecz. Grajmy jak drużyny z Anglii - wygrywamy 2:0, to atakujemy dalej, a nie, ciśniemy ogórków i pełne gacie w ostatnich minutach, bo trzeba ich wpuścić do pola karnego. Jedyny pozytyw, to taki, że Inter też frajersko stracił punkty.
9
Gianni Rivera
Gianni Rivera
9 stycznia 2023, 09:22
Nie rozumiem podejścia zawodników Milanu na końcówki meczów, kiedy to cofają się do defensywy. Argument o braku sił do mnie nie przemawia, bo nie od dziś wiadomo, że najwięcej energii traci się na bieganie za piłką i rywalem. Rozgrywać piłkę w swoim posiadaniu można nawet na stojąco, to za piłką u nóg przeciwnika trzeba biegać i tracić siły. Wczoraj było to szczególnie widać. Milan dominował, kiedy posiadał piłkę. Roma nie była zagrożeniem, uderzając co najwyżej z dystansu. Wystarczyło tak grać do końca meczu, niech rzymianie biegają, a tu piątka z tyłu i obrona Częstochowy. Im wyżej się rywala dopuści, tym większa szansa na udany strzał czy stały fragment gry (którymi nas wykończyli, swoją drogą). Trzeba było nadal się trzymać wysoko z rozgrywaniem piłki.
13
Milanboy
Milanboy
9 stycznia 2023, 11:01
Ale my też graliśmy wysoko i to też kosztuje. Taki Bennacer I Tonali naprawdę sporo wybiegali w meczu. My gramy bardzo intensywnie co widać.
0







PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI