Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Milan odcina się od afery dotyczącej fałszowania zysków kapitałowych. "Bezpodstawne plotki"

22 stycznia 2023, 16:07, cinassek Aktualności
Milan odcina się od afery dotyczącej fałszowania zysków kapitałowych.

Po ukaraniu Juventusu odjęciem 15 punktów w tabeli w związku z aferą dotyczącą fałszowania zysków kapitałowych, w mediach zaczęły pojawiać się nazwy innych klubów, które w najbliższym czasie mogą mieć nieprzyjemności wynikające z dalszych ustaleń śledczych. W gronie tym wskazywano także Milan. Rossoneri rzekomo podpadli wymianą z 2018 roku, kiedy do Juventusu wrócił Leonardo Bonucci, a w odwrotną stronę podążył Mattia Caldara. Obu piłkarzy wyceniono wówczas na około 37 mln euro.

W nawiązaniu do tych pogłosek Milan wystosował jednak krótki komunikat medialny, który mówi, że "plotki te są całkowicie bezpodstawne i szkodliwe dla klubu".


R E K L A M A




59 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
ksieciunio
ksieciunio
23 stycznia 2023, 13:14
Czemu nie działa to w drugą stronę? Za to co zarząd ACM odwalał z czołowymi piłkarzami puszczanymi za paczkę gruszek powinno być 15 pkt ale do przodu.
1
pazioni
pazioni
23 stycznia 2023, 08:25
To już przesada.
0
nokoments
22 stycznia 2023, 22:55
Z tamtego okresu niech się lepiej przyjrzą transferom Musacchio, Biglii czy Kalinicia i odejmą punkty temu kto na nich zyskał, bo Milan na pewno nie xD
9
DarthImpaler
DarthImpaler
22 stycznia 2023, 22:46
No tak teraz kibice jufe będą oczekiwać że Milan i Inter też -15 dostaną tylko dlczego?
Edytowano dnia: 22 stycznia 2023, 22:47
0
Postronny
Postronny
22 stycznia 2023, 21:16
Prawdopodobnie to wszystko to jakiś medialny szum żeby zaciekawić czytelników brukowców.

Jednakże transfer Caldary czyli stosunek jakości do ceny, to że nie grał i odszedł za paczkę chipsów to jakaś zgroza.

Kogoś na pewno należałoby za to ukarać. Gdzieś tam jakiś przekręt mógł być
0
ceci791
ceci791
22 stycznia 2023, 20:31
Ahhahahaha hahahahahaha ahhahahaha Milan i zyski dobre sobie buahahahhahahhahaha i to w 2018 roku buahahaha ahahhaha ahahahhahaha
4
Rysiu
Rysiu
22 stycznia 2023, 19:36
:D padłem, totalny śmiech. Milan i zyski kapitałowe z transferów... to się nie zdarza. A ten transfer to tylko strata.
4
Pepik
Pepik
22 stycznia 2023, 19:26
Moim zdaniem jeśli ktoś jest winny w wymianie Bonucci-Caldara, to tylko Juve. 37mln za swego czasu jednego z najlepszych obrońców na świecie to normalna cena. Czego nie można powiedzieć o Caldarze.
1
Majki85
22 stycznia 2023, 19:02
Akurat wymiana i jednakowa wycena Bonucciego i Caldary nie powinna budzić jakichś kontrowersji. Bonucci był wówczas pod forma i dosyć już zaawansowanym wiekowo zawodnikiem który w Milanie nie zagrał chyba dobrego meczu, jednak wciąż z dobra opinią w świecie pilki, natomiast Caldara był obiecujacym młodym stoperem po dobrym sezonie w Atalancie i wydawało się wówczas że będzie przyszłością Squadra Azzurra. Ja tu kontrowersji nie widzę. Oba kluby, wiadomo, wycenily zawodników na taką samą kwotę żeby bilans się zgadzał, natomiast absolutnie miały do tego prawo bo to była adekwatna cena do ich umiejętności.
2
AC Kamil
AC Kamil
22 stycznia 2023, 19:01
Na podstawie tej jednej transakcji ktoś chce udowodnić, że Milan ma coś za uszami ? Jak dla mnie śmieszne. Bonucci kupiony latem 2017 roku za 42 mln euro, po słabym roku w Milanie chce wrócić do Juventusu więc Milan jest postawiony pod ścianą i akceptuje wymianę na Calderę, który w tamtym momencie wracał z wypożyczenie w Atalancie i miał łatkę największego talentu na środku obrony we Włoszech. Zawodnicy byli wycenieni na 35 mln euro, zastanawiam się na ile mieli być wycenieni w tamtym momencie żeby teraz nikt nie ujadał ? Najlepsze, że od jakiś 10 lat nikt w Milanie nie potrafi dobrze sprzedawać zawodników i wydaje się jakby te wyceny były zaniżane, a nie zawyżane :D
3
The Legend
The Legend
22 stycznia 2023, 18:58
Szkodliwe dla klubu to było ściąganie zarówno buca Bonuca jak i kaleki Caldary.
3
Tzeentch3
22 stycznia 2023, 20:56
Szkoda tylko, że zarząd nie miał wtedy szklanej kuli, żeby wiedzieć, że Caldarę jak i np. Contiego zniszczą kontuzję.
2
Grande
Grande
22 stycznia 2023, 18:27
Niby każdy klub, ale jednak nie widziałem żeby merdacze się przewijali w plotach. Jak zwykle byli i są nieskazitelni :)
Edytowano dnia: 22 stycznia 2023, 18:28
2
Peloponez
Peloponez
22 stycznia 2023, 18:37
No ale czekaj skoro ktoś nie wykazywał aż nadto podejrzanych transakcji to czemu miała by być prowadzana przeciwko niemu sprawa?
Nie zapominajmy, że Inter nie robił transakcji z Juventusem w przeciwieństwie do Romy czy Milanu.
1
Vol'jin
22 stycznia 2023, 18:45
no ale z Genoą Inter dziwnych deali nie robił ;] za Bastoniego nie wysłał i nie zawyżył juniorów ;] i to w czasie kiedy Inter do 30 czerwca musiał szukac zyskaów kapitołowych pod kątem ówczesnej ugody z FFP :) :)

no ale oni zawsze czyści jak w Calciopioli :)
7
Grande
Grande
22 stycznia 2023, 18:46
A Juve zrobili z Barceloną.

Casadei do Chelsea to też była na pewno rzetelna wycena.
1
Grande
Grande
22 stycznia 2023, 19:27
https://youtu.be/aYWJB-GrGCA
2
RockStar
RockStar
22 stycznia 2023, 18:01
Każdy klub stosował podobne praktyki. Ale tu ważna jest skala takich nadużyć. Sam Agnelli jasno powiedział na podsłuchu że za mocno naciągali to, robili to notorycznie na wielką skalę i przegięli. Wiedzieli dokładnie że wpadli w głębokie G. To jest opinia samego Prezesa Juve.



3
DarQ
DarQ
22 stycznia 2023, 18:21
Prezes ma zawsze rację :)
0
franka74
franka74
22 stycznia 2023, 17:42
Każdy klub ma swoje za uszami. Kwestia tylko czy dał się złapać, czy da się udowodnić. Ja bym tu nie obwiniała kluby. To wszystko przez durne przepisy które próbuje się obejść.
1
jasiom22
jasiom22
22 stycznia 2023, 17:39
A mnie ciekawi dlaczego karze się kluby (najczesciej nowych włascicieli i innych pilkarzy, i kibiców) zamiast faktycznie skazać kogoś kto zawinił w ów machlojkach. To wszystko jakies układy i układziki na pokaz, jezeli juz odcinac punkty to od nowego sezonu. Prznajmniej zachować pozory, uczciwosci. Co ma przykładowy Milik do tego że w 2018 jakis działac juve coś zachachmęcił, nie wspominajac o kibicach.
Edytowano dnia: 22 stycznia 2023, 17:41
0
ósmy
22 stycznia 2023, 17:51
No wiesz.
Idealnie obrazuje to sytuacja z Agnellim i spółką, którzy pewnie zostali zmuszeni do dymisji w odpowiednim momencie, chcąc ratować klub.
To jednak nie wystarczyło, i myślę, że to sprawiedliwa ocena sytuacji. Bo klub chcąc nie chcąc w tym procederze uczestniczył, i wyciągał profity w postaci łatwiej zdobytych punktów np. Co z kolei przeniosło się na wyższą pozycję w tabeli, puchary, kolejne pieniądze.
A tego nie można przekreślić jedynie karą z ramienia powództwa cywilnego dla Agnelliego.
To tak jakbyś wybudował dom na nielegalnej działce z materiałów pochodzenia nielegalnego. Gdy taka sprawa wyjdzie ma jaw, to ukarany zostanie nie tylko wykonawca i kierownik budowy, który się pod tą budową podpisał, ale też i Ty jako właściciel tego domu.
0
Levy11
Levy11
22 stycznia 2023, 17:54
To Ci wyjaśnię. To dzięki tym wcześniejszym przekrętów mieli pieniądze i unikali FFP. Mogli być dopuszczeni do rozgrywek bez problemu. Kasę mieli na minus, ale dzięki tej pseudo kreatywnej księgowości było na plus. Juve jest jeszcze do tego na giełdzie i to też jest duży problem. Bo jak wygląda sprawa z finansami wpływa na Twoje akcje na giełdzie. Zastanów się czy kupiłbyś akcje klubu, który dy na minusie? Raczej nie
2
PaoloACM
PaoloACM
23 stycznia 2023, 04:17
Levy ze wszystkim sie zgodze ale chyba jednak kupuje sie na minusie a sprzedaje na plusie ;)
1
jasiom22
jasiom22
23 stycznia 2023, 05:30
Niby tak, ale nie kupuje tego kompletnie - to jakieś rozliczanie zbiorowe. Na tej zasadzie to Milanowi można odebrać wszystkie zdobyte scudetto, i odciąć -15 w najbliższych trzech sezonach za wszystkie grzechy Berlusconiego od 40 lat, i jeszcze przekręty chinczyków, i kreatywne przejmowanie i oddawanie klubu przez Elliotta - blizej nie okreslonemy Cardinale z RedBird, na wirtualnych długach i gotówce nie wiadomo skąd.

We wszystkim "klub uczestniczył" ba! był przedmiotem tego wszystkiego, i każdy inny wielki klub podobnie... Barcelona? Galacticos dawni... itd itd. Te "wyroki" związków to jakiś wybiórczy śmiech na sali jak dla mnie. Żeby jednego typa od przekrętów finansowych zamknęli za kratki, to już by lepiej zadziałało... albo w Polsce JW z Ireneuszem Królem w Polonii. Calciopoli też... śmiech na sali, urwali klubom punkty, Juve zdegradowali.. a Moggi po kilku miesiącach wyszedł. Włoska piłka ucierpiała, mózg całej operacji zarobił miliony i odsiedział tyle co nic. Berlu podobnie.. jak w filmie "Loro/Oni"

Na koniec właśnie mamy filmy takie jak "Loro", "wilka z wallstreet" i "Pralnie" z Garym Oldmanem i się śmiejemy że to wszystko uchodzi faktycznie winnym na sucho, a tak w sumie to są spoko bo oszukali system. Polecam dokumenty o naszym dobrodzieju Berlusconim. Milan by się z Serie D nie wygrzebał.
Edytowano dnia: 23 stycznia 2023, 05:39
0
Marcin1995
Marcin1995
22 stycznia 2023, 17:36
Ta afera bardzo mocno uderzy we włoski futbol i wizerunkowo i finansowo, można się śmiać z Juve itp ale jestem ciekaw ile teraz wyłożą za prawa telewizyjne tych śmiesznych rozgrywek aktualnie DAZN+Sky dają 927 mln, stawiam że od 2024 roku to nie będzie nawet 800, tak czy siak oberwiemy rykoszetem
0
Vol'jin
22 stycznia 2023, 17:38
Lepsze oczyszczenie się z gówna i może dojdzie do paru reform? choćby zmniejszenie ligi ;]

Niż współczuć klubowi który robił tym mykom "przewagę" nad resztą
5
Marcin1995
Marcin1995
22 stycznia 2023, 17:48
Nie chodzi o współczucie, umówmy się walki robiło nie tylko Juve(oczywiście oni robili tego najwięcej), ich karają bo to się najgłośniej odbije ale nikt mi nie powie że np transfer Osimhena w który byli włączeni jacyś śmieszni juniorzy nie jest wałkiem a przecież teraz Napoli w dużej mierze za sprawą Osimhena ma taką przewagę, włoska piłka jest w bagnie, to też w dużej mierze wina FIGC że pozwolili na takie numery, była swobodą działania i kluby z tym przesadziły bo chciały się liczyć w Europie, dla mnie to przyniesie więcej szkody niż pożytku dla całego włoskiego futbolu
0
Marcin1995
Marcin1995
22 stycznia 2023, 18:20
Niestety to jest przykra strona tej afery.
A ten kontrakt już i tak był mniejszy niż wcześniejszy.
1
Vol'jin
22 stycznia 2023, 16:56
Interu nie chcą ruszyć xD
2
ósmy
22 stycznia 2023, 17:08
Jeśli w tym przypadku będzie UEFA miała coś do powiedzenia, to wszyscy w czubie tabeli dostaną po łapach.
Poza Interem ;)
Bo to Inter jako jeden z pierwszych (a pierwszy we Włoszech) odrzucił możliwość dołączenia do Superligi.
1
ósmy
ósmy
22 stycznia 2023, 17:17
Fabio Eguelfi, Zinho Vanheusden, Federico Valietti, Andrea Adorante czy Andrea Pinamonti.
Wystarczyło zbadać transfery tych piłkarzy. Ale Inter ma w swoim obrzydliwym DNA unikanie odpowiedzialności za walki. Już od czasów Herrery.
Jeszcze jakby przytulili kolejne scudetto przy stoliku, to by było dla nich szczytem dumy.
0
Vol'jin
22 stycznia 2023, 17:20
Vanhausdena bym imo wykluczył sprowadzono go coś jak Caldarę(potencjał etc), gdzie w Belgii się mocno wyróżniał.

Są inne podejrzane transakcje - Salcedo, transfer Bastoniego (i młokosi wysłani do Bergamo)
Edytowano dnia: 22 stycznia 2023, 17:21
0
Vol'jin
Vol'jin
22 stycznia 2023, 17:33
No to ten Eguelfi był z transferu Bastoniego.
A Vanheusden był przedmiotem kilku wymian z Liege. Dość dziwne, że ten klub wydał 2 razy więcej za własnego wychowanka, niż za kogokolwiek w historii. Dlatego, że mieli obiecany odkup po jakimś czasie.

Saicedo czy Pinamonti to podobne walki, choć ciężko by było je udowodnić.
0
ACstach
ACstach
22 stycznia 2023, 16:32
I wyszliśmy fantastycznie na tym finansowo. Proponuje już nigdy nie robić z Juve żadnych interesów bo jeszcze do Serie D trafimy. Mogą nas skazać za bycie frajerami. Najpierw kupić Bonuca za 42? mln, potem wymienić 1:1 na gościa, który więcej czasu był w szpitalu niż na treningach i którego sprzedać nie dało rady. Utopione dziesiątki mln euro.
Edytowano dnia: 22 stycznia 2023, 16:43
0
Alessio_re6
22 stycznia 2023, 16:27
Skoro Juventus beknął za tego typu rzeczy, to Milan tez powinien zostać pociągnięty do konsekwencji, oczywiście w odpowiednich proporcjach.
1
Vol'jin
Vol'jin
22 stycznia 2023, 16:35
Za co? Za kupno zbyt drogo?
3
Alessio_re6
22 stycznia 2023, 16:39
Tak. Jakby o to jest cały bajzel, wymiany przez zawyżaniu i zaniżaniu wartości. Oba zespoły w tym momencie oszukują.
Edytowano dnia: 22 stycznia 2023, 16:41
1
nokoments
22 stycznia 2023, 16:54
Ale my już ponieśliśmy konsekwencje. Najpierw musieliśmy oglądać w naszych barwach Bonucciego z opaska kapitana, potem juve wcisnęło nam kalekę za prawie 40 baniek i musielismy oglądać grę Musacchio. Sąd powinien to zaliczyć na poczet przyszłej kary.
2
Alessio_re6
22 stycznia 2023, 16:56
Ahhah, ja tam lubiłem Bonucciego oglądać, wiec się nie zgadzam zdecydowanie.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
22 stycznia 2023, 16:56
Chyba coś ci się pomyliło lub sobie żartujesz. W takim wypadku każdy zły transfer byłby przedmiotem śledztwa. Czemu wydaliśmy 35 mln na CDK, albo czemu 38 mln na Andre Silvę itd

Milan byłby winny, gdyby do głupiego kupna Caldary dołożył sprzedaż jakiegoś juniora lub amatora za 5-10-15 mln. O to się rozchodzi. Coś co robiły też inne kluby jak Inter, Napoli, Atalanta czy Genoa.

Milan nie używał takiej kreatywnej księgowości odkąd z klubu odszedł Galliani.
8
Gianni Rivera
22 stycznia 2023, 17:03
Jest różnica między wymianą dwóch ukształtowanych piłkarzy, a sprowadzaniem zawodnika X, za którego oddaje się przecenionych młodzików, o których nikt potem nie słyszał. Caldara miał potencjał na bycie włoskim topem. Pamiętam, jak się ludzie cieszyli, że wymieniamy Bonucciego na piłkarza, który za kilka lat może być ostoją reprezentacji Włoch. Cena 30-40 milionów za Caldarę to była wręcz promocja. Sam liczyłem na to, że za jakiś czas 3/4 włoskiej defensywy to będą milaniści w osobach Romagnolego, Caldary i Contiego. Przeliczyłem się. Ale naprawdę bym nie porównywał takich rzeczy. Juventusu nikt się nie czepia choćby za wymianę Pjanica na Arthura, bo wycena piłkarzy może być różna. Tam chodzi właśnie o to, że sprowadzają zawodnika za 60 baniek, z czego połowę "opłacają" piłkarzami z młodzieżówki, którzy są tylko nazwiskami, bo nikt nigdy o nich nie słyszał i nie usłyszy.

W Juventusie również problem był w tym, że oficjalnie dogadali się z piłkarzami w trakcie pandemii, że ci zgodzą się na obniżkę pensji, a w praktyce dostali wszystko, tyle że pod stołem.
6
Alessio_re6
22 stycznia 2023, 17:03
Przecież Milan od początku wiedział, ze Juve zawyża wartość Caldary, by przy tej wymianie wyjść na zero. Wiedząc o przestępstwie bierzesz w nim czynny udział.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
22 stycznia 2023, 17:12
Lol, nie. Odlatujesz i nie rozumiesz istoty sprawy. Głupia inwestycja nie jest karana, a Milan nie zarobił nic na wymianie.
1
Alessio_re6
22 stycznia 2023, 17:20
W sumie zaoszczędził na pensji Bonucciego. F&M wiedzieli o przestępstwie i poszedł w to, co czyni go równie winnym.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
22 stycznia 2023, 17:27
Pomylili ci się też dyrektorzy. A praca F&M sama w sobie nadaje się na trybunał stanu.
1
Alessio_re6
22 stycznia 2023, 17:28
A No ja, to przecież Leonardo, co dalej nie zmienia faktu, ze mówimy o kimś, dla kogo takie przestępstwo, to nic.
0
DarQ
DarQ
22 stycznia 2023, 17:33
OMG
Czy tylko tutaj Alessio domyśla się na czym polegał ten deal powrotny do Juve. A czy był wałek to niech każdy sobie rozumuje po swojemu.
Bonucci trafia do nas za 40 i to jest kwota w miarę ok.
Po roku kręcie nosem , " pogodził się" ze starym klubem. Chce wrócić. Bardzo chce. Juve także. Milan nie chce mieć "niewolnika". Godzi się na Caldare ale Milan nie jest FRAJEREM jak go tu oceniacie i zna dokłanie wartość zawodnika. Oficjalnie idzie wymiana 1 za 1 , a pod stołem zwrot części z wcześniejszych 40 baniek. Proste.
1
DarQ
DarQ
22 stycznia 2023, 17:36
Przeczytajcie jeszcze raz zatem nagłówek i czego tyczy się afera.
Fałszowanie zysków kapitałowych.
Pozdrawiam.
1
Alessio_re6
22 stycznia 2023, 17:44
Nie rozumiesz czegoś, Milan zaoszczędził na tej wymianie, plus miał świadomość zawyżenia wartości Caldary, co czyni go współwinnym. W sumie to kapitałowo zarobił, bo kupili za 40M i po roku sprzedali za 38, co dało ok 6M zysku kapitałowego.
1
Vol'jin
22 stycznia 2023, 17:50
Milan na Bonuccim wyszedł na 0 po amortyzacji jednego roku, jakie 6 mln do przodu? Jedynie kto na tym dealu wyszedł dobrze to Juventus, który za Caldarę zanotował 22 mln euro zysku (kupili go za 19 mln z Atalanty)
(https://juvepoland.com/2018/08/02/oficjalnie-bonucci-w-juve-caldara-i-higuain-w-milanie/)
0
Alessio_re6
22 stycznia 2023, 17:57
Po roku transfer zamortyzował się do 32M, a sprzedał go za 38M. Nie mowie już o zaoszczędzeniu na choramdalnej pensji.
0
Pisar
Pisar
22 stycznia 2023, 18:10
Widzę Miszczu nadal w formie. Jak zwykle bełkocze bez ładu i składu. Winni są wszędzie tylko nie w Milanie. Milan najlepsze mercato, najlepszy skład itp. Ściągnij w końcu te różowe okulary, bo już mylisz rzeczywistość z fikcją.
0
Pisar
Pisar
22 stycznia 2023, 18:16
W którym raporcie jest wykazany zysk?
I gdzie doszło do sfałszowania zysków?

Tylko jakiś nadpobudliwy prokurator wziąłby tę sprawę pod lupę, a po 3 sekundach by wyśmiał stwierdzając brak sprawy.

Pisar, wybacz ale z ludźmi obłąkanymi nie lubię dyskutować.
Edytowano dnia: 22 stycznia 2023, 18:18
0
Peloponez
Peloponez
22 stycznia 2023, 18:35
Administracja kiedy w końcu ten "miszcz" dostanie bana?
On ma jakiś patent na obrażanie innych? Za każdym razem uchodzi mu płazem.
Przecież to patologia tego portalu. Nie idźmy tą drogą.

Prowokacja. Żegnamy się. // Corsa
Edytowano dnia: 22 stycznia 2023, 20:50
0
Peloponez
Peloponez
22 stycznia 2023, 18:37
Dokładnie. Zróbcie porządek z tymi trollami i szczurami. Panoszą się tu zbyt długo.
1
Corsa
22 stycznia 2023, 21:03
@Peloponez, ani razu nie widziałem choćby jednego komentarza Twojego autorstwa gdzie pozytywnie wypowiadasz się na temat Milanu, nigdy nie cieszysz się z wygranych.

Za każdym razem wychodzisz kiedy klub ma gorszy okres lub jakiś problem. Kilka postów wyżej wprost opowiadasz się za Interem, sugerując, że Milan jest umoczony tak samo jak Roma, ale Inter już nie.

Nie mam cienia wątpliwości co do tego, że nie jesteś Milanistą, a Twoja obecność tutaj sprowadza się do prowokacji. Kwalifikuję to jako trolling. Stąd też ban na stałe.
5
22 stycznia 2023, 16:22
Jest co badać w Mediolanie, owszem. Ale nie pod tym adresem :)
0
Victor Van Dort
22 stycznia 2023, 16:18
Faktycznie wtedy wydawało się że wartość Caldary była zawyżona, miejmy nadzieję, że interesy z Juve nie odbiją nam się czkawką.
1








PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI