Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Nieustanny rozwój. Pioli buduje swą historię w Milanie

9 marca 2023, 07:54, cinassek Aktualności
Nieustanny rozwój. Pioli buduje swą historię w Milanie

Przygoda Stefano Piolego na ławce trenerskiej Milanu stanowi nieustanny rozwój. Od szóstego miejsca w Serie A i braku gry w europejskich pucharach, przez Ligę Europy, powrót do Ligi Mistrzów i wygranie scudetto, teraz rossoneri po raz pierwszy od jedenastu lat z dumą znajdują się w gronie ośmiu najlepszych drużyn aktualnej edycji Champions League.

Ponad trzyletnia już praca szkoleniowca na San Siro przyniosła mnóstwo sukcesów, a w weekend 22-23 kwietnia Włoch poprowadzi mediolańczyków po raz 179. w karierze, co będzie pewnym symbolem. Pioli wyprzedzi bowiem Massimiliano Allegriego i zostanie najdłużej pracującym trenerem rossonerich w XXI wieku po Carlo Ancelottim. Co ciekawe - wykluczając wszelkie niespodziewane zdarzenia - będzie to miało miejsce przy okazji domowego meczu z Lecce, takiego samego jak w debiucie Piolego w Milanie.


R E K L A M A





62 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
D53
D53
9 marca 2023, 21:01
Jakby Michniewicz był trenerem Milanu to po wyjściu z grupy by pozbierali numery kont do wypłacania premii, a mecz w 1/8 by grali tak, by się odbył ;-)
0
Rafał0209
9 marca 2023, 16:08
Fajnie jako kibic jest w tym rozwoju drużyny uczestniczyć, i krok po kroczku piąć się w górę człowiek wcześniej tego nie doświadczył, bo w moim przypadku zacząłem kibicować od 2002 kiedy za chwilę Milan wygrywał LM a w drużynie występowali najlepsi gracze świata, dziś jakby bardziej się zżyło z tą drużyną praktycznie od średniaka Serie A po mistrza i Ćwierćfinalistę LM ile to wzlotów i upadków nerwów i szczęścia przeszedł w tym ostatnim okresie, kiedyś odpadnięcie w Ćwierćfinale uważało się za kompromitacje, wczoraj człowiek z awansu do 1/4 się cieszył jakbyśmy wygrali LM:)
5
R44
R44
9 marca 2023, 16:41
Mam tak samo jak Ty ;)
1
ACMateu23
ACMateu23
9 marca 2023, 12:14
Patrząc na niektóre opinie można odnieść wrażenie, że Pioli ma do dyspozycji kadrę na poziomie Lazio i wyciska z niej wszystkie soki. Prawda jest taka, że mamy wielu piłkarzy na poziomie absolutnie topowym w Europie , a kadra jest na poziomie 2-3 siły serie a. Oceniajmy i rozliczajmy tę drużynę jako Mistrzów Włoch. Pioli osiągnął sukces z Milanem i chwała mu za to, ale nie zapominajmy jak ta drużyna funkcjonuję przez praktycznie cały obecny sezon. Dobre mecze Milanu w tym sezonie można policzyć na palcach jednej ręki. Stefano Pioli jest trenerem Milanu praktycznie 3,5 roku, a ja dalej nie widzę dobrze funkcjonujących mechanizmów w ofensywie (wystrzał formy Leao w mistrzowskim sezonie nim nie jest). Nasze kontrataki są często bardzo ślamazarne, brakuję w nich płynności i często dokładności. Pokusze się o stwierdzenie, że nasz trener nie wykorzystuje pełni potencjału naszej kadry. Mimo wszystko bardzo cenię Stefano Piolego, ponieważ z początkiem jego kadencji, pierwszy raz zobaczyłem w tej drużynie jakiś pomysł na grę.
Edytowano dnia: 9 marca 2023, 12:15
10
R44
R44
9 marca 2023, 12:47
Nasza kadra to minimum top 4. Półka wyżej od Rzymian. To jest prawda niezaprzeczalna. Braki są, ale nie ma mowy o tym, że ta kadra nie ma jakości czy potencjału. A jako zdecydowana mniejszość (jeżeli nie jedyny), uważam też że nie brak jej głębi. Tylko gdy przez pół sezonu pół kadry się leczy, a niektórych zawodników nie wykorzystuje się jak trzeba, to się jej nie da doświadczyć.
Zdrowa kadra jest dopiero wtedy...gdy już rotacja nie jest potrzeba, czyli od marca :D
Edytowano dnia: 9 marca 2023, 12:47
3
biedrus
biedrus
9 marca 2023, 12:53
Zgadzam się, że jeżeli Scudetto było ponad stan to wypadnięcie poza TOP4 to jedna wielka porażka. Równie trudno było w zeszłym sezonie wygrać z Interem (i tu się Pioliemu udało) jak w tym wypaść poza TOP4 (i oby tu się Pioliemu nie "udało")

Nasz kadra wskazuje na TOP4. Roma, Lazio czy Atalanta są zdecydowanie słabsze kadrowo.
1
wielki prostownik
wielki prostownik
9 marca 2023, 13:03
Zgadzam się z autorem wątku. Bardzo wiele Pioli zrobił ale myślę że nadal nie wykorzystuje w 100% tego co ma. Z niektórych wyciska ponad 100%, innych nie zauważa. Uparcie olewał Thiawa, postawił na niego dopiero gdy nie miał kto grać w obronie. I okazało się że gość ogarnia. Pytanie ile jeszcze takich Thiawów siedzi na ławce bez szans na grę.
Edytowano dnia: 9 marca 2023, 13:06
8
Alessio_re6
Alessio_re6
9 marca 2023, 13:08
Spokojnie Miszczuniu, nie jesteś jedyny ;D
1
Alessio_re6
Alessio_re6
9 marca 2023, 13:26
W sumie i tak mam to gdzieś :D Byłem hejtowany (przez niektórych mocno wyzywany i wyśmiewany :] ) gdy przy aferze z Niemcem byłem za pozostaniem na tamtej ścieżce z Piolim i Maldinim, gdy przy transferze Kjaera mówiłem, że robimy dobry deal itd. Liczy się Milan tylko i to, że klub podąża w dobrym kierunku. Tego jestem pewny jak niczego innego i nie ma tu dla mnie pola do dyskusji.

Są braki, ale jest dobra kadra, jakość, potencjał, głębia i masa rozwiązań by sprawić, żeby to dobrze działało. Tak dobrze nie było od 2013, kiedy już i tak jechaliśmy na oparach.
Edytowano dnia: 9 marca 2023, 13:27
0
ZYLION
ZYLION
9 marca 2023, 13:56
Miszczu a teraz też opowiedz kiedy nie miałeś racji itp :) do autora wątku- mamy na razie 3 topowych zawodników na skalę Europejską. I kilku z takim potencjałem, a niektóre pozycje to poziom dolnej części tabeli.
0
ZYLION
ZYLION
9 marca 2023, 14:03
Łooo Panie, od czego tu zacząć? Zacznijmy od tego, że jeszcze przed Covidem byłem za zwolnieniem Pioliego xD Nie podobało mi się praktycznie nic co widziałem i tak samo jak dziś, narzekałem na brak wykorzystywania potencjału. W końcu jednak się udało, a Milan zaczął wyglądać tak jak tego oczekiwałem.

Ale w poście nie chodziło o to kto ma racje, więc nie wiem po co pytasz w sumie.
Edytowano dnia: 9 marca 2023, 14:03
0
ACMateu23
ACMateu23
9 marca 2023, 14:08
Maignan, Theo, Tomori, Kalulu, Tonali, Bennacer, Leao to zawodnicy na topowym poziomie w skali Europy. Thiaw czy CDK(jestem przekonany, że w końcu odpali, pytanie czy u nas) to są zawodnicy mający potencjał na bycie topowymi.
1
bogiel
bogiel
10 marca 2023, 00:05
Mamy kilku topowych zawodników, bo "urośli" oni dzieki Piolemu.
Leao przyszedł za 25 mln, jest wart 80.
Bennaccer przyszedł za 8 mln euro jest wart 50.
Kalulu przyszedł za 1 mln, jest wart 30.
Theo przyszedł za 20 jest wart 60.
I tak można wymieniać...
Generalnie czytajac poniższe komentarze, widzę że Pioli stał się ofiarą wlasnego sukcesu.
Piłkarze grają dobrze - zasługa piłkarzy.
Piłkarze grają źle - wina Piolego.
1
roox
9 marca 2023, 12:04
Wielkie gratulacje bo jest jednak duży sukces po 10 latach mizerii, jednak wciąż jest nad czym pracować. Styl gry wymaga poprawy, skuteczność oraz koncentracja.
1
Rossoneri777
Rossoneri777
9 marca 2023, 11:57
W lidze sprawa wyglada bardzo słabo, w pucharze Włoch kompromitacja, w superpucharze tez. Ogólnie ten sezon to ogromny regres, ale nie obwiniam Piolego, a zarząd, i właścicieli klubu.
3
KosaX
KosaX
9 marca 2023, 12:02
Brak Kessiego,dluga absencja Mike’a czy Tomoriego dala sie we znaki.Slabsze dyspozycje Kjaera czy Calabrii tez nie pomogly,ale najwazniejsze ze udalo sie zazegnac ten kryzys i jakby nie patrzac z taka „11” osiagnelismy sukces awansujac do 1/8.
2
Tarbok
Tarbok
9 marca 2023, 12:20
KosaX - awans był z 1/8, a do 1/4 :)
1
checa1983
checa1983
9 marca 2023, 11:34
Prawda jest taka ,że 89% "nas" go zwalniało pare tygodni temu (nie wiem czy nie przegiełem ,że pare :/ ) ! Teraz gloria i chwała ...? Czy to nie pachnie kibicami sukcesu ? Ja się nie znam to pytam? pzdr
3
DarQ
DarQ
9 marca 2023, 12:01
Dobry temat.
Czy kibic sukcesu to także ten (ja chyba taki jestem), który jak widzi mierność w swojej skali to o tym mówi w ostry , dosadny sposób , czasem przegnie z rozgoryczenia ale wciąż życzy swojemu klubowi sukcesu, oczekuje go "ale" lub "i" pozostaje z nim nadal.
A odwrotnie- czy prawdziwy kibic to ten, który widząc gościa w koszulce ukochanego klubu, potykającego się o własne nogi mówi przekonując siebie i innych ,że jest super i wszyscy nam go zazdroszczą.?
0
PatSkyy
PatSkyy
9 marca 2023, 12:03
Ostatnio spytalem goscia ktory proawdzi swoja mini stronke na fb o tematyce milanu, na pytanie po 3 wygranych meczach 1-0 ze „gdzie teraz pioli out?” Odpowiedzial dlugo i wlasciwie to przedstawil argumenty takie, ktore jie powielaja sie z tym co dzieje sie teraz.
Odwolywal sie ze jesli jakis trener wygra rozgrywki krajowe to nie znaczy odrazu ze ma talizman na nie zwolnienie przez x lat, minal nie spelna rok, pioli z ta sama kadra i z zawodnikami z gorsza forma awansowal do 1/4 LM, liczy sie w walce nawet o 2 miejsce w lidze (napoli jest w kosmicznej formie) i nagle wszyscy ucichli?? Chwala padre?? Uwazam to za dzialanie pod wplywem emocji, mam tak troche z CDK ktory irytuje mnie poteznie i nie chce go w tym klubie, tak jednak Pioli zasluguje na o wiele wiecej szacunku niz ci ludzie ktorzy pluja jadem po MIESIACU w ktorym to wiekszosc przegrywalismy, podkresle jeszcze raz, najwiekszy kryzys trwal miesiac, przyklad chelsea, Tuchel wygral LM, po miesiacu slabej gry chelsea przyszedl Potter, moze i udalo im sie awansowac do 1/4 ale w lidze wyglada to obrzydliwie, prowadzenie klubu jest tragiczne. Kibice Milanu, docencie to co mamy a nie to co moglibysmy miec gdyby cos tam cos tam, rownie dobrze moglby tu byc ktos pokroju giampaolo, i cieszylibysmy sie z awansu do 1/8 LE a nie 1/4 LM jako mistrz wloch
1
PanPrzemus313
PanPrzemus313
9 marca 2023, 12:25
Nie - w tym przypadku nie do końca
Nie wypowiem się za wszystkich ale moja perspektywa była taka że straciłem zaufanie do trenera który betonował taktykę i prowadził nas w słabym kierunku
Nadal uważam że tamta krytyka była słuszna
Natomiast Pioli z późnym zapłonem ale zmienił taktykę postawił na Malicka i nas z kryzysu wyciągnął co nie udawało mu sir w poprzednich klubach i za to go będę chwalił
I uważam że te pochwały są słuszne
Nie widzę tu żadnej niekonsekwencji w tym że opinie formułuje na bazie wyników formy i stylu zespołu a nie ze ustawiam się w jednym obozie za albo przeciw trenerowi i co by się nie działo to w nim trwam
0
Tarbok
Tarbok
9 marca 2023, 12:26
Większość kibiców ma pamięć złotej rybki i potrafi zwalniać trenera i pół składu po dwóch gorszych meczach. Dodatkowo są straszliwie podatni na opinie innych kibiców o podobnej wrażliwości i wzajemnie się nakręcają w tym czarnowidzeniu. Taka psychologia, i dopóki sobie człowiek nie uświadomi i nie będzie próbował z tym świadomie walczyć, dopóty tak się będzie zachowywał, najczęściej.

I nie ma nic złego w krytyce i wytykaniu faktycznych błędów, sugestiach co byśmy zmienili itp. Po prostu warto sobie uświadomić, jak wiele naszych myśli jest irracjonalnych, ponieważ są napędzane emocjami, a emocje wypada trochę rozdzielać od myślenia i wnioskowania, jeśli chcemy zmniejszać błędy we własnych osądach :)
1
Masa
Masa
9 marca 2023, 11:31
Nie wiem czy Wam tez to się rzuciło w oczy, ale wczoraj Conte wyglądał jak wrak człowieka… chyba coś jest nie tak z jego zdrowiem albo psycha i niedługo się pożegna z totkami…
8
Ndrew
Ndrew
9 marca 2023, 11:57
To dość charakterystyczne dla Conte. Gdziekolwiek trafiał miał niesamowity start, a z czasem niestety równia pochyła, i jesli chodzi o wyniki i mental (wywiady etc)
1
FanACM
FanACM
9 marca 2023, 11:58
Był chory miał jakąś operacje ostatnio i schudł kilka kilo.
4
Gerada
9 marca 2023, 11:24
Jak dla mnie Pioli powinien zostać tak długo jak po zespole nie będzie ewidentnie widać, że współpraca się całkowicie wypaliła i chemia między nim a zespołem nie zniknie.

Trenerów z założenia "lepszych" jest niewielu i na tych kilku, którzy są nas ani nie stać, ani nie jesteśmy dla nich interesującym projektem obecnie. Praktycznie nie widzę opcji "ograniczającej" ryzyko kompletnego nieporozumienia.
Uważam, że zaryzykowanie ze zmianą trenera na "podobnego" poziomem miałoby sens tylko wtedy, kiedy dysponowalibyśmy kompletną, mocną i wyrównaną kadrą. Wtedy owszem - świeże pomysły, świeży impuls czasami mogą być tym ostatnim brakującym elementem w układance.
W naszej sytuacji to mam wrażenie, że Pioli długo budował pułap relacji z graczami, przez który chcą dawać z siebie po 120%. Atmosfera i nastawienie mentalne to jest nasz główny atut i śmiem wątpić czy jakikolwiek nowy trener byłby w stanie to utrzymać z miejsca...
7
kusniak_22
kusniak_22
9 marca 2023, 11:23
Niech dostanie 2-3 jakościowych piłkarzy przy podpisaniu kontraktu z Leao i można się bić o mistrza znowu i w LM o coś naprawdę dużego. Nie potrzeba gwiazd, żeby eliminować teoretycznie drużyny poza zasięgiem. Takie PSG jest tego najlepszym dowodem.
0
plotek
plotek
9 marca 2023, 11:08
Brakuje mi tylko, żeby więcej szans dostawał Adli bo mam wrażenie, że naprawdę spoko się prezentował i pokazał czytanie pola. Czasami można się o jakieś zmiany czy decyzje przywalić ale to w przypadku każdego trenera by się zdarzało. Ciekawe jak to będzie wszystko wyglądało bez Leao
0
9 marca 2023, 11:02
Jak jest wola z obu stron i są odpowiedni wyniki, to nie ma tematu. I oby tak pozostało i nie było pola do dyskusji.
Ale jak w kolejnym sezonie, z takim potencjałem, znów będziemy mierzyć się z kryzysem kontuzji i walczyć z Romą o miejsce w tabeli, to sentymenty i sympatia przestaną się liczyć.
3
MilanHomer
MilanHomer
9 marca 2023, 10:45
Lekko kąśliwie.
Obecnie w lidze jest spory regres :)
Poza tym rozwój dostępnych zawodników, też regres :)
Przygotowanie fizyczne, również regres i to z dość średniego pułapu :)

7
Jogin
Jogin
9 marca 2023, 10:38
Dla mnie Pioli jest odpowiednim trenerem, może czasami popełni błąd, ale jednak miał kryzys, potrafił zmienić taktykę i odbudować trochę pewności w zespole. Co do wpuszczania młodych, patrząc jak dobrze wyszło, że Thiaw był na spokojnie wprowadzany, teraz jest tak naprawdę kluczowy, tak samo było z Kalulu. A znowu w przypadku droższych transferów, gdzie parcie jest duże, aby zawodnik grał, to na siłę ich wpychanie do składu średnio wychodziło, tak było z Tonalim, teraz z Charlesem.
3
Milanboy
Milanboy
9 marca 2023, 09:44
Wspaniała historia i niech trwa dalej.
1
suchyMCS
suchyMCS
9 marca 2023, 09:18
Wara od Padre. Miał gorsze momenty, gorsze decyzje, ale nie ma na dziś lepszego trenera dla Milanu (trenerzy z absolutnego topu są poza zasięgiem/zajęci). W zeszłym roku scudetto to był wynik ponad stan, a on z tą kadrą to zrobił. Teraz doszedł do 1/4 LM. Nie jego wina, że jeden z drugim kopią się po czole, że gość, który zarabia 4 mln nie jest w stanie strzelić 5 goli w sezonie, że Theo od lat nie ma zmiennika, że od lat nie ma prawoskrzydłowego, a na kierownicy biega cały czas Brahimek (wczoraj świetny). Można by długo wymieniać. Padre tymi kartami, które ma, gra bardzo dobrze.
3
karp_fso
karp_fso
9 marca 2023, 09:50
Generalnie zgoda, ale też bym mimo wszystko zwrócił uwagę, że Pioli - jako trener ma pewne wady.

A konretniej betonoza i często dziwne decyzje personalne. Nie mówię ofc o Adlich i Vranckxach, bo to są piłkarze niewiadome - nikt nie powiedział, że każdy musi być jak Thiaw. Ale sam fakt, że Thiaw został wyciągnięty dopiero wtedy gdy brakowało opcji (tbh Kalulu też debiutował bo nie miał kto grać), czy wystawianie Bakayoko, zbyt długie czekanie ze zmianą formacji, gdy byliśmy w kryzysie.

Jasne, Pioli robi robotę, mamy zmiany kadrowe, ale szczególnie w ostatnim czasie zdarza mu się pogubić. Padre to trener, który wciąż się rozwija, więc mam nadzieję, że z czasem też sobie zacznie z tym radzić. No i nikogo lepszego teraz nie sprowadzimy + zwalnianie trenera, za którym murem stoi cała drużyna, to byłby kompletny samobój.
17
Krzysztof
Krzysztof
9 marca 2023, 10:12
nie mam n rynku dostepnego lepszego trenera niz Pioli:)
0
Tanger
Tanger
9 marca 2023, 10:12
@karp_fso

Wadą jest też człowiek od przygotowania fizycznego w sztabie Stefano.
6
ACMateu23
ACMateu23
9 marca 2023, 10:40
A moim zdaniem De Zerbi by robił lepszą robotę od Piolego.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
9 marca 2023, 10:53
Są dostępni lepsi trenerzy, na przykład Enrique czy Tuchel, ale tylko jeden z nich pasowałby do Milanu.
Pioli awansem wygrał sobie kolejną dawkę zaufania zarządu, ale pytanie czy pójdzie do przodu czy będzie trzymał się złych nawyków.
0
hyrus13
hyrus13
9 marca 2023, 11:03
Trener jest tak dobry jak jego wyniki. A wynik to wypadkowa umiejętności trenera, zawodników, chemii w drużynie i wielu innych czynników. Mówienie, że ktoś tam jest lepszy od Piolego nic nie wnosi, bo nie da się tego zweryfikować. Padre jest tu i teraz i robi robotę.
3
pazioni
pazioni
9 marca 2023, 08:21
I jeszcze ludzie mają wątpliwość, czy ma zostać.
6
biedrus
biedrus
9 marca 2023, 08:24
Ja nadal mam.
Co z tego, że przeszliśmy Totki jak nie będziemy w TOP4?
Mam oczywiście nadzieję, że będziemy i dylematu nie będzie
15
landik
landik
9 marca 2023, 08:28
A czemu nie? Przeszedł Totttki super, ale to co sie działo od okresu przed MŚ i po nie da sie wymazać. A i przypominam że w sobote Fiora dała nam lekcje,.
5
patoo_07
patoo_07
9 marca 2023, 08:35
Jak skończymy sezon w top 4, to niech zostanie i dać mu lepszą kadrę. Jak nie wejdzie do top 4, to pożegnać. Proste.

A jeśli chodzi o wspomniany wyżej mecz z Fiorentiną, to ja bym w ogóle nie brał go pod uwagę jako wyznacznik czegokolwiek. To był mecz identyczny jak z Torino w Turynie. Wtedy kilka dni później graliśmy z Salzburgiem mecz decydujący o wyjściu z grupy i wyglądał on identycznie, jak ten z Fiorentiną. Chcieliśmy go zagrać jak najmniejszym nakładem sił. Przegraliśmy tak na dobrą sprawę przez błąd indywidualny Tomoriego. Po bramce przejęliśmy inicjatywę, chłopaki na zawołanie podkręcili tempo i wyrównanie było blisko, ale sytuację Theo wybronił bramkarz. Drugi gol, no to już kontra w wyniku odkrycia się.
Mecz przegrany, ale czy jest to powód do paniki, a tym bardziej, czy była to jakaś "lekcja"? Nie wydaje mi się.
Edytowano dnia: 9 marca 2023, 08:39
14
gieemce
gieemce
9 marca 2023, 09:16
Z kadra ktora ma robi wciaz wynik ponad stan moim zdaniem, a ciagle malkontenctwo ze nie bo wtedy nie bylo kibicow, bo byla pandemia, bo efekt zlatana, itp. itd. na koncu broni sie wynikiem, jesli skonczymy w top 4/top 3 to znow sie obroni.
2
Milanboy
Milanboy
9 marca 2023, 09:35
Oni mówią o docenianiu, a po gorszym okresie "Pioli out" I to za przeproszeniem gówno A nie docenianie.
1
Tanger
Tanger
9 marca 2023, 10:17
@gieemce

Bennacer, Tonali, Tomori, Theo, Mike, Leao w formie to węższa bądź szersza czołówka światowa. Kalulu i Giroud to wciąż wysoki poziom, Brahim i Calabria to solidne dopełnienie składu. Jeśli ta kadra ma jakieś słabe punkty to głównie prawą pomoc i ławkę rezerwowych. Wyniki ponad stan to slogan pozbawiony większych podstaw.
10
biedrus
biedrus
9 marca 2023, 10:22
Tanger ma rację. Skład mamy poziom wyżej niż Roma, Atalanta czy Lazio. Teraz powinniśmy sobie siedzieć spokojnie na 3 miejscu i ewentualnie martwić się czy nas Juve nie przeskoczy jak oddadzą mu punkty.
2
karp_fso
karp_fso
9 marca 2023, 10:32
patoo_07
Dokładnie miałem to samo wrażenie z meczu z Violą jak z tego z Torino. Mam jednak nadzieję, że przed meczami w 1/4 nie pogubimy już punktów, bo w top 4 jest ciasno i każdy punkt będzie się liczyć.
0
Gianni Rivera
Gianni Rivera
9 marca 2023, 08:08
To też pokazuje poniekąd, jak ważna jest ciągłość na ławce trenerskiej, co już zresztą setki razy było na tej stronie pisane. Wymiana trenera w każdym sezonie, a niekiedy nawet dwukrotnie w trakcie rozgrywek, to chybiony pomysł.
2
Gol
Gol
9 marca 2023, 08:57
Zatrudnianie niektórych trenerów to ogólnie był chybiony pomysł.
Nie ma się co oszukiwać, że od odejścia Allegriego w 2013 roku, do zatrudnienia w 2019 rokub Piolego, ciężko było o fachowca na ławce który faktycznie rozwijałby Milan, a nie rozwiązywał jednie pojedyncze problemy, gdy za chwile pojawiały się na ich miejscu kolejne.

Podobnie było z kadrą Milanu, chociaż tutaj krócej to trwało, bo już od 2017 roku można powiedzieć, że pod tym wzgledem zaczeliśmy wypadać lepiej, skończyły się czasy Mesbahów, Essienów, Constantów itd. Zaczeły się transfery zawodników którzy dawali szanse na rozwój tej drużynie, a nie wegetacje w dolnej połowie górnej dziesiątki w lidze.
3
Mirek99999999
Mirek99999999
9 marca 2023, 10:07
Gol
Od czasów Allegriego do Pioliego był jeden trener, który rozwinął Milan ale przez widzimisię Berlusconiego został zwolniony kilka meczy przed końcem sezonu i zastąpiony Brocchim.
0
Mirek99999999
Mirek99999999
9 marca 2023, 11:01
Dopiero od 2019 kadra zaczęła wyglądać sensownie, z małymi brakami ale wciąż. Wcześniej to była tragedia, pomimo wielu transferów. I żaden trener nie był temu winny.

To co zagrało to ciągłość trenera + odpowiedniej i mądrej pracy zarządu (wbrew bzdurom krytyków). Bez jednej z tych rzeczy, nie byłoby progresu.
0
Gol
Gol
9 marca 2023, 11:59
Mirek999... - Zgadzam się, że zwolnienie Mihajlovicia w trakcie sezonu i zastąpienie go Brocchim to był strzał w stopę. Jeżeli już to Sinisa powinien dograć sezon i dopiero wtedy zostać zwolniony.

Miszcz - Uważam, że Montella w 2017/18 i później Gattuso miał już kadrę przyzwoitą, owszem, ławka była tragiczna, ale nie na tyle, żeby dostawać od Olimpiakosa czy Betisu ostre baty. Zresztą, za Gattuso długo biliśmy się o Top 4, koniec końców zawiodła ofensywa, która wypadała po prostu fatalnie. Pamiętam kontry w tym okresie wyglądały tak źle, że po prostu nie dało się na to patrzeć, a z jakimiś słabszymi rywalami, my potrafiliśmy bić głową w mur dobre 85 minut i strzelić gola w ostatniej akcji meczu lub pogubić punkty na ogórkach. Także mecze z lepszymi rywalami zawsze były do tyłu. Potrafiliśmy gnieść Juventus i przegrać 3:1, o pamiętnym 4:0 w Finale PW nie będę przypominał.
Zresztą, że ani Montella, ani Gattuso, dobrymi szkoleniowcami raczej nie byli, świadczy ich obecna pozycja. Jeden trenuje średniaka w Turcji, drugi jest bezrobotny i rozchwytywany chyba nie jest.

Pioli w półroku ten Milan uporzadkował na tyle, że zaraz po przerwie covidowej 19/20 my graliśmy o lata świetlne lepiej, niż wtedy w najlepszych okresach, wszystko uległo poprawie od ofensywy po defensywe, mentalność na zupełnie innym poziomie, czego przykładem jest chociażby wysoka wygrana z Juventusem 4:2 mimo, iż w tamtym meczu było już 0:2 dla Juventusu. Za poprzednich szkoleniowców byłaby głowa w dół i klepanie sobie bezsensu piłki na połowie boiska, bez żadnego pomysłu jak zagrozić bramce rywala.
Edytowano dnia: 9 marca 2023, 12:00
2
Gol
Gol
9 marca 2023, 12:45
Szkoda czasu na dyskusje o tych trenerach, gdy żaden z nich nie miał poważnej kadry i poważnego zarządu wokół siebie. Koło przyzwoitości nie może stać kadra gdzie 3 pomocnikiem jest Bertolacci/Mauri, głównym LW Fabio Borini, a podstawowym obrońcą Mateo Mussachio...który już jest na emeryturze. Gdyby nie prime Suso i zrywy pojedynczych, dzisiaj już zapomnianych graczy (Piątek, Deulofeu, Cutrone), to by nawet LE mogło z tymi trenerami nie być.
Nigdy się nie zgodzę z tym, że tamte kadry było stać na coś więcej niż 6-7 miejsce. Pioli (i wcześniej Giampaolo) dostał poważnych wykonawców do ładnej i ofensywnej gry. Maldini od początku wiedział co robi, gdy w pierwszym okienku sprowadził na raz Theo, Leao, Bennacera, Krunicia czy Rebicia, a potem sukcesywnie dodając kolejnych wpasujących się w ten schemat graczy.
O czymś takim można było wcześniej marzyć. Nie dało się nic innego wcześniej niż bić głową w mur i liczyć na jakiś efekt. Tak wyglądał Milan przed 2019 z winy zarządzających, a nie trenerów.
Edytowano dnia: 9 marca 2023, 12:49
0
Gol
Gol
9 marca 2023, 17:05
Miszcz - Brak poważnego zarząd to na pewno spora przeszkoda, ale oczywiste jest, że żaden poważny zarząd by takich trenerów po prostu nie zatrudnił. Nie chce mi się ponownie wracać do lat 2016-2019, uważam, że potencjał w kadrze i zawodnikach był, kończył się on w dniu przybycia do Milanu, poza jakimiś tam pojedynczymi wpadkami, w stylu Bakayoko. Reszta z rozwojem stała w miejscu. Do tego dochodziły transfery z przypadku, Piątek, Higuain, Paqueta, Bonucci, Biglia, Kalinić, Andre Silva na które wydano kupę gotówki, a które nic drużynie nie dały.

O Giampaolo nie ma sensu wspominać, od początku nie rozumiem kto pozwolił by taki Dyzma brał się za kierowanie klubem pokroju Milanu, nic nie przemawiało za jego kandydaturą od pierwszego do ostatniego dnia i najlepiej ten epizod usunąć z pamięci.

Pioli zmienił to, że jak przychodzi do nas zawodnik nawet starszy które na papierze nie wyglądał jako okazały transfer, to Stefano potrafi z tego zawodnika wyciągnąć to co najlepsze i tchnąć ducha, aby chciało mu się grać w piłkę. Tak było chociażby z Kjaerem który, odwrotnie niż cele transferowe z lat 16-19, był kompletnym wypaleńcem przed przyjściem do Milanu. Rozwój zawodników jak Kessie, Calhanoglu, Tomori, Kalulu, Thaw, Hernadez czy Leao też był niezaprzeczalny, a można jeszcze wspomnieć o Kruniciu czy Bennacerze. To jest największy plus Stefano moim zdaniem i powód jego sukcesu w Milanie, dzięki któremu na ostatnie 3 lata patrzy się z satysfakcją, a nie zażenowaniem, nie wspominając nic, że Pioli jest też po prostu od strony taktycznej bardzo dobrym trenerem. Zmienił formacje i praktycznie z miejsca Milan gra o wiele lepiej, u jego poprzedników często było tak, że jak już rywale nas finalnie rozgryźli, to kompletnie sobie trenerzy nie potrafili poradzić z tym faktem.

Więc wybacz, ale no ja się nie mogę zgodzić, że winny był zarząd, a nie trenerzy. Pamiętając jak my wtedy rozgrywaliśmy stałe fragmenty gry, jak my wyglądaliśmy z kontry, jakie nieporozumienia były na boisku, jak żenująco to wyglądało, gdy pomysł na mecz to było 150 wrzutek w pole karne albo lagowanie piłką do przodu bez większego celu czy pomysłu, naprawdę oglądałem wtedy drużyny o potencjale kadrowym znacznie niższym niż Milan, które bez problemu nas rozbijały w pył samym pomysłem na rozegranie piłki, no i za to nie był odpowiedzialny zarząd, tylko w 100% trener który nie potrafił ewidentnie swojej wizji gry przełożyć na głowy zawodników.
Edytowano dnia: 9 marca 2023, 17:12
0
Gol
Gol
9 marca 2023, 19:21
Przed 2019 wszyscy ci trenerzy byli na podobnym poziomie i mieli podobną reputacje. Jedyna różnica dlaczego jednemu wyszło lepiej niż innemu jest to jakie mieli okoliczności, materiał i szefów. Tu jest też odpowiedź dlaczego raz było lepiej, a raz gorzej z różnymi aspektami gry. Zresztą, teraz nie jest wybitnie. Czy my czasem nie mamy 0 goli z rzutów wolnych? Toż to za czasów Hondy było lepiej.
Nie przekonasz mnie, że to była wina Montelli czy Gattuso, bo to po prostu nie jest prawdą. Każdy zły epizod czy gorszy aspekt miał doskonałe wytłumaczenie. Jak samochód, który zaczął szwankować nie z winy kierowcy.
Rozpisywałem już przy każdym w szczegółach dlaczego (kontuzje i problemy jedynych kreatywnych graczy, okoliczności z władzami, żenująca polityka transferowa, której ofiarą padają nawet najlepsi itd), ale uznałem że to już nie ma sensu. Ty swojego zdania nie zmienisz, ja też nie.

Ciekawe jest to, że każdy z trójki poważnych trenerów po 2016 miał nieudany epizod z Fiorentiną Comisso. Żaden z nich nie był złym trenerem. Tak samo żaden z ostatnich trenerów Romy czy Juve nie był zły. Po prostu trafili na okres zarządzania na słabym poziomie. Przed 2019 w Milanie nie było żadnych szans na sukces.

Co mnie bawi, to że teraz nagle to zarząd pada ofiarą nadmiernej krytyki, a nie trener. Zawsze na odwrót do tego co być powinno.
0
PanPrzemus313
PanPrzemus313
9 marca 2023, 08:07
Teraz tylko ustabilizować sytuację w Serie A bo mamy większe możliwości niż Rzymianie i sezon udany
1
Marcin1995
Marcin1995
9 marca 2023, 08:07
Niesamowity sukces wczoraj ale musimy mocno teraz w lidze odbić bo prawdopodobnie zaraz zwrócą punkty juve i tabela będzie wyglądać jeszcze gorzej
1
biedrus
biedrus
9 marca 2023, 08:23
Jakie szanse na zwrot? Co się dzieje w tym temacie?
0
checa1983
checa1983
9 marca 2023, 08:30
"Życie vide: magia juve ..."
0
Von Strauss
Von Strauss
9 marca 2023, 08:39
Juve już zaczęło kombinować, tu odwołanie, tam odwołanie, tu 5 mln do łapy, tu mercedes przed domem, tu seryjne samo..., a nie, to nie Napoli, tak daleko to nie pójdzie.
1
Marcin1995
Marcin1995
9 marca 2023, 08:44
@biedrus: Podobno Coni zarządało od prokuratora który prowadził sprawę zysków kapitałowych jakiejś karty której ten nie chciał pokazać prawnikom Juve,mówi się o niedotrzymaniu terminów itd, w takim przypadku kara prawdopodobnie zostanie cofnieta tym bardziej że to był 1 z punktów odwołania Juve
0







PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI