Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Niski koszt i duży potencjał. Milan ma kompletną defensywę na przyszłość

10 marca 2023, 10:54, Redakcja Aktualności
Niski koszt i duży potencjał. Milan ma kompletną defensywę na przyszłość

Milan znalazł się wśród ośmiu najlepszych ekip Ligi Mistrzów i jest to w dużej mierze zasługa bardzo młodej defensywy - czytamy w piątkowym Tuttosport. Stefano Pioli zdecydował się na wystawienie defensorów, których średnia wieku wyniosła zaledwie 23,8 lat.

Pierre Kalulu został kupiony za jedyne 500 tys. euro, Fikayo Tomori kosztował 29 mln euro, Malick Thiaw przybył z niemieckiego Schalke za 5 mln euro. Mike Maignan dołączył z Lille za niecałe 15 mln euro. W sumie pozycja bramkarza i obrońców została zbudowana za jedyne 50 mln euro, bez potrzeby inwestycji na najbliższy sezon.

Tomori, mimo kilku trudnych spotkań jest jednym z najlepszych defensorów w Serie A. Dziś jego wartość jest dwa razy większa niż w momencie zakupu. Kalulu i Thiaw są jeszcze bardzo młodzi, ale grają z imponującym spokojem.

Do tego można wspomnieć o Theo Hernándezie. Milan zapłacił za jego transfer 22 mln euro, a dziś jest jednym z najlepszych bocznych obrońców świata. Paolo Maldini i Frederic Massara działając we współpracy z Geoffreyem Moncadą zasługują zatem na wiele pochwał.

Biorąc pod uwagę, że zawodnicy są wciąż bardzo młodzi, istnieje duża szansa na jeszcze lepszą grę. "Odrodzenie" Milanu przyszło właśnie w chwili, gdy Stefano Pioli postanowił postawić na trzyosobową linię obrony. To przywróciło równowagę w składzie. Kolejnym pozytywnym aspektem jest również elastyczność zawodników. Kalulu, Thiaw i Tomori są w stanie dostosować się do sytuacji. Pierwszy z nich przybył jako prawy obrońca, a ostatecznie gra jako środkowy defensor w czteroosobowej obronie. Thiaw może występować w obu formacjach i na dowolnej roli środkowego obrońcy, to samo można powiedzieć o Tomorim.


R E K L A M A





38 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
chory
chory
10 marca 2023, 17:19
Kjaer już troche wiekowy jest, a Gabbia to Gabbia powinien być na wypożyczeniach a grzeje ławe, fajny byłby taki Ndicka jako 3/4 w hierarchii
1
wielki prostownik
11 marca 2023, 07:46
Gabbia jest tu tylko dlatego żeby wypełnić limit wychowanków. Podobnie jak Pobega. Obaj nie nadają się do gry na tym poziomie.
1
DarQ
DarQ
10 marca 2023, 16:37
Obrona prezentuje się super. Maldini zna się.
Wkomponowanie Thiawa przez Piolego (może była presja) jest mega symboliczne i zarazem wyraziste statystycznie.
Traciliśmy w ostatnich spotkaniach 4,5 gole..pyk...i już żadnego w kolejnych.
To, że tak długo trener czekał jest dla mnie zagadką podobną do sytuacji Adliego i Bakayoko.
Wpuszczasz młodego , on z każdym kolejnym meczem popełnia coraz mniej błędów, modlisz się by nie były to błędy o mocy straconego gola i po jakimś czasie zawodnik odwdzięcza ci się solidnością.
Z Malickiem było inaczej. Nie było tu elementu uczenia się na błędach. Młody wyważył butem drzwi z futryną. On praktycznie jak gra to nie popełnił żadnego dużego błędu , tylko kilka małych , których nawet najlepsi się nie wystrzegają.
Jak będę następnym razem na San Siro to tylko z banerem- Malick, chcę mieć z Tobą dziecko.
3
Michał92
Michał92
11 marca 2023, 01:26
Haha xd
0
mmielczar123
mmielczar123
10 marca 2023, 13:39
To może być kontrowersyjne, ale uważam, że najłatwiejsza drużyna do przejścia w ćwierćfinale to może być Napoli. Ich siła tkwi przede wszystkim w ciągłości i umiejętności punktowania w prawie wszystkich meczach z dołem i środkiem tabeli, a z czołówką potrafią się męczyć - porażki z Lazio i Interem, męczarnie z Romą, a na naszym tle wyglądali fatalnie i gdyby nie ogromny pech, po prostu byśmy ten mecz wygrali. Mieliśmy wtedy 22 strzały (w tym 2 poprzeczki), a Napoli oddało 9 strzałów. Eintracht przez pierwsze 20 minut totalnie ich zdominował. W zasadzie wypadnie im Kvara albo Osimhen i w ataku będą wyglądali 2 razy gorzej. Wiadomo, że to byłby ciężki mecz, ale gdyby obrona była w takiej formie jak teraz, to Thiaw schowałby Nigeryjczyka do kieszeni, Kalulu zająłby się Gruzinem, Tomori prawoskrzydłowym, a dostępu do bramki broniłby jeszcze Mike. Do meczów 1/4 jeszcze wiele się pozmienia, ale uważam, że w formie i bez kontuzji najważniejszych graczy, dalibyśmy radę drużynie Spala.
6
Masa
Masa
10 marca 2023, 13:28
A jakoś niedawno pojawił zie tutaj felieton o „4 tragicznych okienkach transferowych” czy jakoś tak ;-)
1
mmielczar123
mmielczar123
10 marca 2023, 13:41
No tak, bo oni (oprócz Thiawa) przychodzili wcześniej, a chociażby przez oba styczniowe okienka kupiliśmy tylko Lazeticia i Vasqueza, którzy razem nawet 30 minut nie zagrali.
0
Tanger
Tanger
10 marca 2023, 14:02
Jeden Thiaw udanego okienka nie czyni :P
0
Jaca23
Jaca23
10 marca 2023, 13:20
Maldini ma nosa do obrońców i to wiadomo nie od dziś. Sam powiedział, że piłkarz musi mieć odpowiednie cechy, a oni nauczą go bronić. Oby też w innych formacjach trafiały nam się takie perełki jak Thiaw czy Kalulu, ale jak wiadomo najpierw muszą dostać szanse ;)
0
Tanger
Tanger
10 marca 2023, 14:04
Może w takim razie pasowałoby zatrudnić osobnych dyrektorów od transferów do każdej formacji. Speca od obrony już mamy. Teraz pomoc i atak :D
2
ósmy
ósmy
10 marca 2023, 13:17
Jeszcze tylko "darmowy" Umtiti, któremu się kończy wypożyczenia, a którego nie chcą w Barcelonie, no i powrót Caldary;)
1
mmielczar123
mmielczar123
10 marca 2023, 13:43
Ja bym to widział właśnie tak - Fik, Kalulu i Thiaw jako podstawowi, pierwszy do wejścia Kjaer i ktoś nowy (np. Umtiti) + Caldara jako ten 6-ty. Gabbia mógłby się ogrywać na wypożyczeniu, ale pewnie jako wychowanek zostanie.
1
biedrus
biedrus
10 marca 2023, 13:07
Ja bym do tego dodał, że dwóch rezerwowych środkowych obrońców też zostało ściągniętych za grosze (Simon) lub za darmo (Gabbia - wychowanek), a przy przejściu na czwórkę obrońców - prawy także jest wychowankiem (Calabria).
0
Semper Fideli
Semper Fideli
10 marca 2023, 13:00
Szukać nadal bo Simon lepszy nie będzie a zjazd będzie coraz widoczniejszy. Gabbie w końcu wypożyczyć jak zagra pełne 3x spotkań może być tylko lepszy.
0
karp_fso
karp_fso
10 marca 2023, 12:17
No koszt naszej formacji obronnej, to obecnie koszt jednego klasowego stopera. Mimo, że Tomori jest ostatnio bez formy (dobry mecz z Tottkami nie wymazuje baboli w poprzednich meczach), to i tak za tę kasę to mamy bardzo mocny skład.
3
fryta777
fryta777
10 marca 2023, 11:05
Szkoda że Scalvini taki drogi bo byłby idealnym dopełnieniem defensywy. Gdzieś tam czytałem kiedyś że M&M są pod wrażeiniem Piero Hinacpie z Leverkusen też byłoby spoko go przywitać. Moim zdaniem przydałby się jeszcze jeden SO na wysokim poziomie przy grze w trójkę
2
Victor Van Dort
10 marca 2023, 11:03
Nie jest sztuką płacić po 35-40mln za dobrego defensora (Botman, Bremer), sztuka jest kupić trzech w cenie jednego:)
10
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 10:58
Moncada TOP
6
mmielczar123
mmielczar123
10 marca 2023, 11:18
xDDD
0
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 11:21
Hahaha No tak zapomniałem, dla Miszcza to tylko skaut
2
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 11:28
Zapominasz się, to fakt. I kolejny fakt, że jest tylko i aż scoutem.
W ogóle Kalulu nawet ostatnio udzielił wywiadu, nie wiem czy czytałeś.

Czy według ciebie to Moncanda negocjował transfery, kontrakty, trenował tych piłkarzy i wystawił ich tak by zaczęli błyszczeć?
Pewnie tak xD
Edytowano dnia: 10 marca 2023, 11:32
0
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 11:31
Dubel
Edytowano dnia: 10 marca 2023, 11:33
0
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 11:33
Nie, to szef działu skautingu. Moncada i jego dział zrobił to, co jest najważniejsze, znalazł piłkarza i odpowiednio oszacował jego potencjał, mentalność i przygotował potencjalną ścieżkę rozwoju.
4
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 11:33
Ty serio myślisz, że suche cyferki, teoria i analiza jest czymś nadrzędnym. Jakby pracownik restauracji odpowiedzialny za znajdowanie dobrych składników jest lepszy od tych co negocjują ich zakup, od kucharzy, szefa kuchni czy nawet własnego szefa xD
Odlatujesz i jesteś zaślepiony swoją agendą.
2
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 11:39
A to fakt, jestem zalepiony swoim spojrzeniem na futbol w którym liczby są fundamentalne. Po co ci dobry kucharz skoro masz fatalne składniki. Tak samo po co ci dobre składniki, skoro masz fatalnego kucharza. Moncada i cały skauting jest bardzo ważny, bo to pierwszy fundamentalny krok. Dla ciebie jie jest nic warty, bo ty zaś ślepo wierzysz, że to tylko dlatego, ze Maldini pogada z piłkarzem, a Pioli potrenuje. Nie to wszystko to jeden wielki proces, ale najpierw musisz znaleźć idealne składniki, by dobrze ugotować i to powie ci wielu kucharzy.
8
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 12:13
"Dla ciebie nie jest nic warty..."
I tym akapitem właśnie pokazałeś, że nie jesteś na tyle dojrzały by prowadzić dyskusje z innym punktem widzenia. Po pierwsze kłamiesz, bo nigdy tak nie pisałem. Pisałem wręcz przeciwnie. Doceniam mocno gościa i cieszy mnie renesans scoutingu.
Po drugie, przypisujesz mi coś czego nawet nie zasygnalizowałem i sam pokazujesz swoją ignorancję. Ja właśnie widzę cały ten proces i umiem obiektywnie ocenić kto i za co może zbierać pochwały i uznanie.
Ten za scouting, tamten za budowanie kadry, a kolejny za trening. Nie byłoby powrotu Milanu, gdyby z tego scoutingu nie umieli skorzystać.
Wybrałeś sobie gościa i zaczynasz mu wszystkie zasługi przypisywać, nawet za Tomoriego...
Edytowano dnia: 10 marca 2023, 12:17
1
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 12:17
Fakt, jestem ignorantem itp, ale ty tez kłamiesz pisząc „ Wybrałeś sobie gościa i zaczynasz mu wszystkie zasługi przypisywać, nawet za Tomoriego”
Transfer Massary to transfer Maldiniego i Massary, ściągnęli gotowy produkt, który nie grał. Ja doceniam jego prace na poziomie pracy Maldiniego, Massary i Pioliego, bo to jest równie ważna praca.
Fakt dosłownie nie napisałeś, ale swoimi wypowiedziami to mocno sugerujesz, sprowadzając go do zwykłego skauta.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 12:24
No tak. Jest wybitny jak widać, jedyny w swoim rodzaju, bo cały powrót Milanu to jego zasługa. To sugerujesz ty.

Napisałeś pieśń pochwalną dla scouta przy newsie, który pokazał jak umiejętnie zbudowano obronę klubu rozsądnym kosztem i ustawieniem na boisku. Co innego niby sugerujesz.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 12:28
Nie, sugeruje, ze w dużej mierze to jest jego zasługa.
A bo widzisz 2 z 4 tych zagrodników, to piłkarze którzy wyszli od niego, za bardzo małe pieniądze i bez jego pracy, nie byłoby ich w klubie.
Maconda TOP, to nie pleśń pochwalna.
1
landik
landik
10 marca 2023, 12:54
Wiadomo szkoda że skauting w Milanie leżał.
0
Jaca23
Jaca23
10 marca 2023, 13:07
Moncada to wybitny fachowiec w swoim fachu. Tylko tyle i aż tyle, zależy jak kto ocenia. Nie wiem jaki sens ma dalsza dyskusja.
3
Sebolinho10
Sebolinho10
10 marca 2023, 13:38
Miszcz....bredzisz, naprawdę bredzisz. Przeczytałem mnóstwo Twoich komentarzy na tej stronie, z wieloma idzie się naprawdę zgodzić i trudno jest wgl coś podważyć, ale tutaj bredzisz. Skaut jest po to żeby wychwytywał dobrze zapowiadających się piłkarzy, mieszczących się w kryteriach jakie zostają postawione jak np (ewentualny koszt transferu).

To skaut wychwytuje, obserwuje, szacuje jego potencjał i ocenia. Moncanda to szef działu skautingu w Milanie, robią to co do nich należy, robią to dobrze i zasługują na pochwały. Nasz skauting leżał i kwiczał, teraz jest fundamentalny w kwestii budowania drużyny. To że jest skautem i ,, aż tylko skautem,, to nie znaczy że trzeba mu umniejszać zasługi dla odbudowania tego klubu (a to właśnie robisz).

Piekarz to też ,,tylko,, piekarz, ale dzięki niemu masz w domu świeży chleb. Nikt nie oczekuje byś mu za to gratulował i dziękował, ale nie szkodzi docenić pracy tego czy tamtego, niezależnie co robi.

Moncanda znalazł tych piłkarzy, oszacował ich potencjał i w dużej mierze dzięki niemu mamy takiego piłkarza, a nie innego ciapka. Jak wspomniał Alessio_re6... ,, Po co ci dobry kucharz skoro masz fatalne składniki. Tak samo po co ci dobre składniki, skoro masz fatalnego kucharza,, i tak samo działa to w tym przypadku.

Za to Twój tekst rozbroił mnie totalnie i przyznam że dawno takiej bzdury nie przeczytałem ,,Czy według ciebie to Moncanda negocjował transfery, kontrakty, trenował tych piłkarzy i wystawił ich tak by zaczęli błyszczeć?,,

Wytłumacz mi jaki sens ma ta treść? Chyba logiczne jest że Moncanda jest od wyszukiwania piłkarzy a nie od podpisywania kontraktów i trenowania. Gdyby Moncanda nie wyszukał piłkarza, to kogo Maldini by podpisał? A kogo Pioli by trenował skoro Maldini nie podpisał piłkarza, ponieważ Moncanda takiego nie znalazł? Wszystko to nazywa się procesem. Moncanda jest od scautingu, Maldini od zarządzania, a Pioli od trenowania. Idąc Twoim tokiem rozumowania można powiedzieć że Maldini to pionek Cardinale, a Pioli to tylko trener, bo koniec końców i tak wszystko zależy od piłkarzy.

Z łaski swojej skończ siać farmazony. Jeśli nie masz o czymś pojęcia, to albo zapytaj, albo lepiej nić się nie odzywać niż wygadywać głupoty.
Edytowano dnia: 10 marca 2023, 13:39
3
Sebolinho10
Sebolinho10
10 marca 2023, 14:03
Kolejna osoba, która twierdzi, że kogoś nie doceniam, podczas gdy to robię, a dyskusja tyczy się innej istoty.
Nie umiecie czytać ze zrozumieniem tego co pisze, ale to mnie się czepiacie że walczę mitem boskiego analityka, który umniejsza pracę innych.

Pozdrawiam.
A ten ton to zachowaj dla siebie.
0
Tanger
Tanger
10 marca 2023, 14:07
A cała awantura zaczęła się od komentarza "Moncada TOP". Miłego piątku :)
0
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 14:07
Ale to ty tworzysz mit boskiego analityka, szefa skautów i potem z nim walczysz. Nikt nigdy nie postawił go w roli najważniejszej osoby w klubie, śle gdy ktoś uważa go za równie ważnego co Maldini czy Pioli w odbudowie, to uznajesz, ze ktoś tworzy mit boskiego analityka.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
10 marca 2023, 15:32
Ok. Miłego dnia.
0
Sebolinho10
Sebolinho10
10 marca 2023, 22:52
,,A ten ton zachowaj dla siebie,, xDDDD Z choinki się gościu urwałeś czy jak?

Mówiąc że to skaut i tylko skaut, podważasz jego dokonania gościu. To Ty się naucz czytać ze zrozumieniem, ale zanim wdasz się w dyskusję, to najpierw zacznij rozumieć to co sam piszesz...bo ewidentnie tej umiejętności Ci brakuje. Najpierw podważasz jego dokonania twierdząc ze to tylko skaut, że to nie on podpisuje, nie on trenuje, a potem piszesz że go doceniasz xDDD

On wykonuje swoją robotę i wykonuje ją bardzo dobrze i jest TOPem w tym co robi. Pierwszym i jedynym który to wyśmiał jesteś Ty, a potem twierdzisz że doceniasz haha

Gościu odłóż to co bierzesz, poważnie xDD
0
Sebolinho10
Sebolinho10
10 marca 2023, 23:28
Aha, ok. Miłego weekendu tym razem życzę.
0







PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI