Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

LGdS: Allegri chce, by Leão był liderem jego Milanu. Już rozmawiał z Portugalczykiem

30 czerwca 2025, 09:38, Adam6 Aktualności
LGdS: Allegri chce, by Leão był liderem jego Milanu. Już rozmawiał z Portugalczykiem

La Gazetta dello Sport podaje, że Massimiliano Allegri oczekuje, iż Rafael Leão w nadchodzącym sezonie zrobi krok naprzód jeśli chodzi o swoją dojrzałość na boisku, jak i poza nim. Włoch chce, aby skrzydłowy został liderem jego Milanu. Max przekazał to zawodnikowi w rozmowie telefonicznej, jaką z nim odbył. Allegri chciał jak najszybciej znaleźć kontakt z Portugalczykiem i stwierdził, że oczekuje od niego mniej wahań formy, w porównaniu z ostatnimi sezonami. Nowy szkoleniowiec Rossonerich ma także liczyć, że jednym z liderów zespołu będzie Matteo Gabbia. 


R E K L A M A





42 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
wielki prostownik
wielki prostownik
1 lipca 2025, 17:50
Leao i lider...... To nie ma szans powodzenia.
0
karp_fso
karp_fso
30 czerwca 2025, 14:54
Leao ma już 26 lat i dziwię się, że nie naciska na transfer wychodzący, bo zaczyna być coraz mniej czasu na wielkie sukcesy. A w tym sezonie nawet Ligi Mistrzów nie powącha.

On osobowości lidera nie ma. Może być największą gwiazdą zespołu (zresztą - jest), ale nie liderem. Nie ta osobowość.
3
boguc69
boguc69
1 lipca 2025, 12:50
skoro nie naciska na transfer ambicji też nie ma - ma najlepszą pensję w klubie i doskonale wie, że wszędzie indziej za taki hajs musiałby dawać z siebie 10x tyle albo ugrzązłby na ławce

jest u nas 6 lat - już samo to świadczy, że "gwiazda" z niego niewielka, bo gdyby był mega kocurem, jak go tu co poniektórzy przedstawiają, do po 2-3 latach by go już nie było, jak Tonaliego czy Reijndersa
0
Jedrek1972
Jedrek1972
30 czerwca 2025, 14:50
Te wydaje mi się że wciąż dzieciak ale mogę mylić się i mam nadzieję że mylę się
0
Jaca23
Jaca23
30 czerwca 2025, 12:10
Pierwszy błąd Maxa. Leao nie nadaje się na lidera i myślałem, że każdy już to wie. Rafa gra tym lepiej im mniej presji na nim spoczywa. Jeśli chodzi o umiejętności to okej, powinien być w centrum projektu, ale na pewno nie jako lider szatni. Allegri powinien jak najbardziej go odciążyć i pozwolić, żeby robił to co potrafi najlepiej na skrzydle jak za Piolego. To jedyna opcja, żeby zyskała zarówno drużyna jak i sam Leao.
1
boguc69
boguc69
30 czerwca 2025, 12:58
może myśli, że przy okazji nauczy go wreszcie gry w obronie? XD
1
Victor Van Dort
Victor Van Dort
30 czerwca 2025, 11:33
Max może sobie chcieć, Leao nie ma predyspozycji by być liderem, taka łatka tylko będzie go obciążać, to nie ten typ osobowości, przynajmniej w rozumieniu Carla Gustawa Younga który wyróżnił cztery typy osobowości (podstawowe): osobowość dominującą (lider, kolor czerwony, jest nastawiony na cel) bywa chamski i nie zwraca uwagi na uczucia i opinie innych, potrafi pod presją szybko podejmować decyzje. Osobowość przyjacielska (idealny członek zespołu, myśli kolektywnie, dba o wspólne dobro, kolor zielony, nastawiony na relacje, człowieczeństwo jest dla niego najważniejsze), osoba która nie lubi być w centrum uwagi, nie lubi presji, robi swoją robotę po cichu i bez rozgłosu. Osobowość analityczna,(samotny wilk) kolor niebieski to osoba zamknięta w sobie, skupiony na celu,woili pracować sam, długo i dokladnie wszystko analizuje, dla niego wartością jest to żeby robić rzeczy dobrze (etos pracy), najlepiej jak się da, perfekcjonista, czasami blokuje go nadmiar informacji które próbuje przetworzyć i zbyt duża dokładność na co potrzeba dużo czasu, bardzo długo podejmuje decyzje. No i dochodzimy do Leao, czyli osobowość entuzjastyczna, kolor żółty (pogodny, przyjazny, lubiący mieć dużo ludzi w około siebie , lubiący się popisywać, lubiący się bawić, gadatliwy, wszędzie go pełno, ma nieszablonowe myślenie i jest bardzo kreatywny, nie lubi brac odpowiedzialności nie nadaje się na lidera.
0
Von Strauss
Von Strauss
30 czerwca 2025, 17:39
Nie cierpię typów osobowości, bo to próba wpisania w ramy czegoś czego się w ramy wpisać nie da. Zwłaszcza w sztywne cztery typy. Bowiem ja jestem chamski i nie zwracam uwagi na uczucia i opinie innych, nie lubię presji i lubię robić swoją robotę po cichu, jestem skupiony na celu i wolę pracować sam i dokładnie analizuje a jednocześnie jestem gadatliwy, jest mnie wszędzie pełno i nie lubię być liderem.

No gówno, wychodzi mi kolor czarny. Idę pograć w CK bo już za dużo się poudzielałem.

Pamiętajcie - nie dajcie zamknąć się w sztywne ramy psychologii - każdy jest inny i ramowanie jest krzywdzące.
0
Pavlović31
Pavlović31
30 czerwca 2025, 11:22
Może jeszcze dać mu opaskę kapitańską?
1
Tanger
Tanger
30 czerwca 2025, 11:13
I co ten biedny Leao ma począć. Wszyscy by chcieli, żeby brał na plecy całą drużynę i robił wynik, a on po prostu lubi sobie hasać po skrzydle. Jak mu jeszcze Max powie, że jego głównym dostarczycielem piłek będzie Maignan, to już w ogóle kaplica.

Co powiedzielibyście na 3-5-2 w następującym składzie:

Maignan - Tomori, Gabbia, Pavlović - Mr. X, Modrić, Ricci, Fofana, Alexis - Leao, Gimenez

Na papierze jakoś by to wyglądało, ale wciąż brakuje tu typowej 6-tki, nie wiadomo kto miałby obsadzić lewe wahadło po wypchnięciu Theo, no i wiemy jak Leao gra na innej pozycji niż typowe lewe skrzydło.
0
Rafalzki
Rafalzki
30 czerwca 2025, 11:30
totalnie nietrafiony pomysł moim zdaniem. Do 3 w obronie trzeba mieć ogarniętych obrońców... A my takowych nie mamy. Cała reszta drużyny też średnio pasuje pod to ustawienie.
0
Tanger
Tanger
30 czerwca 2025, 11:35
@Rafalzki

Skoro w klubie wszystko robią na opak, to możliwe, że i takie ustawienie zostanie wypróbowane.

No i oczywiście uwzględniłem tutaj tylko piłkarzy, którzy z dużą dozą prawdopodobieństwa będą zakładać czerwono-czarną koszulkę po wakacjach. Plotki łączące Modricia i Ricciego są najbardziej intensywne. Niewykluczone, że dołączą jeszcze jacyś piłkarze, w tym nowy ŚO.
1
Szewa90
30 czerwca 2025, 12:27
Ustawiłeś Saelemakersa za Pulisica?:)
0
Tanger
Tanger
30 czerwca 2025, 12:29
@Szewa90

No tak, tak wyszło, bo Pulisic nie ma na wahadle racji bytu. Mógłby grać jedynie jako drugi napastnik.
0
Sebolinho10
Sebolinho10
30 czerwca 2025, 14:55
Bardziej bym widział ustawienie 3-4-3 albo jak kto woli 5-2-3

Maignan w bramce
Obrona Tomori/lub ktoś nowy-Gabbia-Pawlowic
Na lewym wahadle/pomocniku ktos nowy za Theo, na prawym Saelemakers. W środku Modrić-Ricci/+ ktoś do rotacji
Lewe skrzydło Leao, prawe Pulisic i napad Gimenez.

Mimo wszystko i tak nie uważam tego za jakies super dobre rozwiązanie.
0
Sebolinho10
Sebolinho10
30 czerwca 2025, 10:41
A mnie się wydaje że to jest po prostu sposób Maxa na to by dotrzeć do głowy Leao. Nikt kapitana z niego nie robi.
0
OldSchool
OldSchool
30 czerwca 2025, 11:10
Dwóch Portugalczyków w zeszłym sezonie też próbowało....
Moim zdaniem nie tędy droga, jemu trzeba pomóc w grze, przestrzeni , taktyce itd. a nie tworzyć niby lidera.
2
Sebolinho10
Sebolinho10
30 czerwca 2025, 12:56
Tych dwóch Portugalczyków tak próbowało że zesrali nam cały sezon. Tutaj wyznaczników bym nie szukał bo pod ich okiem prawie każdy grał fatalnie, nie tylko Leao
0
palonettoACM
palonettoACM
30 czerwca 2025, 10:40
Leao liderem Milanu odcinek 2137.
3
cbvirus
cbvirus
30 czerwca 2025, 10:39
A tak w sumie to co z Florenzim? On nie miał wygasającego kontraktu? Gość już 2 lata siedzi w szpitalu/na ławce
0
Tzeentch3
30 czerwca 2025, 11:00
Podawali, że nie dostał propozycji przedłużenia kontraktu jako piłkarz, ale miał dostać propozycje zostania w klubie.
0
Arcadias
Arcadias
30 czerwca 2025, 10:21
Mam nadzieję, że to tylko wymysł dziennikarzy. Leao ma tyle wspólnego z cechami lidera, co Allegri z ofensywną piłką.

Kompletnie nie rozumiem, czemu, z uporem maniaka, próbujemy zrobić z Leao lidera, kiedy widać, że się do tego kompletnie nie nadaje. Osobiście nie zgadzam się z tym, że umiejętności boiskowe powinny determinować, kto zostaje liderem i najbardziej wiodącą postacią w zespole. Tak samo, jak nie zgadzam się z tym, że opaskę kapitańską nosi osoba z największym stażem w drużynie. Okay, kapitan czy lider musi mieć jakieś umiejętności, a nie pełnić jedynie roli atmosferoadlicia, jednak uważam, że to odpowiednie cechy charakteru powinny stanowić o tym, kto zostaje "przywódcą" i jedną z najważniejszych osób w zespole. Gdybyśmy mieli iść tym tokiem rozumowania, to na pewnym etapie historii Milanu liderem byłby Menez, Balotelli czy Taarabt.

Nie przepadam za Leao i nie raz już to mówiłem. Postaram się jednak, aby moja wypowiedź była, jak najmniej przesiąknięta antypatią do Portugalczyka. Rafa ma to do siebie, że najlepiej wygląda, kiedy nie spoczywa na nim duża odpowiedzialność. Kiedy dysponuje taką wolnością, na jaką pozwolił mu, swego czasu, Pioli. Obarczanie go dodatkową presją, to samobójstwo, ponieważ ani nie spełni swojej roli jako lider, ani jako skrzydłowy. To piłkarz, który w kolejce do liderowania, powinien być bardzo, bardzo daleko z tyłu. Chimeryczny, z dużymi wahaniami formy i brakiem zdolności do jej ustabilizowania, z leniwym i ospałym podejściem do gry defensywnej. O cyrku przy okazji "cooling break" nawet nie wspominam. Rafa to taki kolega z orlika, który przychodzi się "pokiwać", zrobić kilka sztuczek, parę dryblingów, ale który powie ci, że do obrony masz wracać sobie sam. A on będzie sobie dreptał. No ale z jakiegoś powodu kolejny trener uważa, że Leao okaże się świetnym liderem. Ile razy to już było? Ile razy się udało? Może to próba "zbudowania" Rafy. A przynajmniej mam taką nadzieję.
Edytowano dnia: 30 czerwca 2025, 10:30
1
Von Strauss
Von Strauss
30 czerwca 2025, 10:52
Przepraszam, ale ja nie raz widziałem Leao wracającego do obrony. Tylko wtedy, gdy wracał do obrony był praktycznie niewidoczny z przodu i dostawał najgorsze noty. Problem z Rafą jest tej natury, że każdy trener i wielokrotne zmiany pomysłu na grę odbijały się głównie na nim. Próbowano z niego robić drugiego napastnika, próbowano grać z nim jako fałszywą 10 na skrzydle, jako wysuniętym skrzydłowym, rozgrywającym na skrzydle itd. Piłkarz jego potencjału powinien być modelowany w jedną stronę - a pomysły Piolego, a później Fonseci i Conceicao co chwilę zmieniały koncepcję gry skrzydeł. I tu wielka chwała dla Pulisicia, który jest dużo bardziej elastyczny.
1
Arcadias
Arcadias
30 czerwca 2025, 11:30
Też widziałem Von Strauss, nie będę zakłamywał rzeczywistości, ale o wiele częściej widziałem, że tego nie robił. Wykonywał drybling, tracił piłkę i to kończyło jego udział w dalszej grze. Jego pressing też zazwyczaj był mierny.

Co do pozycji - wielu zawodników ofensywnych (a przynajmniej tych topowych) jest teraz bardzo elastycznych, a ich wymienność pozycji w ataku pozwala na zastosowanie różnych roszad w trakcie gry. Okay, możemy Leao przywiązać do lewego skrzydła, ale nie powiesz mi, że nie zauważyłeś, że obrońcy w Serie A coraz lepiej radzą sobie z jego dryblingami. Tak samo jak coraz lepiej radzili sobie z dryblingami Meneza, Taraabta czy Deulofeu. Jeśli Rafa chce dogonić swój talent, to musi zacząć się bardziej rozwijać lub bardziej angażować w grę taktyczną. W innym wypadku będzie coraz gorzej, bo obrońcy w Serie A, z czasem, potrafią adaptować się do tego, co pokazują ich ofensywni nemezis.
Edytowano dnia: 30 czerwca 2025, 11:33
1
boguc69
boguc69
30 czerwca 2025, 13:06
jak raz nawet widziałem, jak Leniało wykonał wślizg w obronie!!! XD

prawda jest taka, że przez jego brak gry w obronie bardziej dojeżdżany po lewej stronie był Theo, bo to chyba logiczne, że łatwiej byłoby bronić we dwóch niż samemu, logiczne dla wszystkich oprócz jednego gościa. stąd wzięła się cała nagonka na Theo, bo to normalne, że bez wsparcia robił więcej błędów, stąd wzięła się niechęć do podwyżki dla Theo i na koniec niechęć Theo do Milanu...

a można tego było w bardzo prosty sposób uniknąć - proszę sobie wyobrazić, że Leniało miałby się tak angażować w pomaganie Theo w obronie tak, jak Theo angażował się w pomaganie na lewej stronie w ataku
0
Von Strauss
Von Strauss
30 czerwca 2025, 17:14
boguc69

Nie zgodzę się. Theo był dojeżdżany głównie przez brak Kessiego na lewym boku, który asekurował zarówno Theo jak i Leao; przez to, że musiał w defensywie asekurować bomby z opóźnionym zapłonem (Tomori, Thiaw i Pavlović); przez to, że zamiast zajmować się obroną zajmował się rajdami i zaczepkami (z Dumfriesem, sędziami itd.) I tu nawet gra Leao w obronie nic nie zmieniłaby - bo tam wyciągnięto jeden element, którego nie uzupełniono i wszystko zaczęło się sypać.

Arcadias

Ja dużo częściej niż niewracającego Leao widziałem głupio tracących piłkę obrońców czy pomocników. I mało który z nich naprawiał błąd, często kończyło się to bramką dla przeciwnika - a dodatkowo w ofensywie mało co dawali. Czy to oznacza, że są jeszcze gorsi od Leao? W takim czysto "statystycznym" podejściu - tak. Proponowałbym zacząć darzyć antypatią całą resztę zespołu - bo prócz Pulisicia i już nieobecnego Reijndersa reszta często grała kupę, ale to było mniej widoczne - bo mało kto zwraca uwagę, że środowi pomocnicy w sytuacji przegrywania 1/2:0 wymieniają 10 podań w środku pola bez zdobycia choćby metra przestrzeni - ale nabijają sobie skuteczne passy; albo robią sobie kółeczka z piłką.

Co do elastyczności - no nie powiedziałbym, że większość topowych zawodników w ofensywie jest elastyczna. Haaland, Vinicius czy nawet Dembele (o Lewandowskim nie wspominając) są raczej zawodnikami wyspecjalizowanymi w konkretnym typie gry. I pragnę zauważyć, że zawodników z przodu rozlicza się z bramek lub asyst - gdy Leao grał ofensywnie, bramek było więcej, gdy wrzucono go w rozgrywanie na skrzydle - było więcej asyst. Problem z tym, że "obrońcy w Serie A coraz lepiej radzą sobie z jego dryblingami" jest natomiast tej natury - że Leao jest podwajany i potrajany, a jego główną akcją jest zejście do linii końcowej i zgranie do środka piłki lub wejście w przednim rogu pola karnego i próba strzału. Ile drużyna zmarnowała patelni od Leao - nie zliczę. Gdyby nasz przód potrafił wykorzystać podania, to myślę, że i Leao byś oceniał inaczej - bo w statystyce miałby z 5-6 asyst więcej spokojnie.
0
boguc69
boguc69
30 czerwca 2025, 21:48
zacznę od końca - ile sytuacji zmarnował sam Leniało? jego opanowanie i wykończenie to temat na godziny treningów. chciałbym zobaczyć statystykę punktów straconych przez błędy Theo vs te stracone przez niewykorzystane sytuacje skrzydłowego

obrona zaczyna się od napastnika i uczestniczy w niej 10 zawodników. Mbappe, Vini, nawet Lewy zasuwa w obronie, bo po coś się tą obronę stosuje. u nas jest jeden gość, który totalnie tego nie rozumie

mamy chyba najszybszą lewą stronę w całej lidze - wrócenie do obrony skrzydłowego nie powinno być najmniejszym problemem. nawet gdy ktoś mija Theo, to mając obok siebie choćby biegnącego drugiego zawodnika już musi zmienić styl gry - nie może swobodnie biec, nie może swobodnie dośrodkować, nie może swobodnie wbiec w pole karne i strzelić. wymusza to na atakującym kompletnie inne zachowania. trzeba być naprawdę pozbawionym zwojów w mózgu, żeby tak prostej rzeczy nie zrozumieć
0
Von Strauss
Von Strauss
1 lipca 2025, 09:06
boguc69

Widziałeś heatmapy zawodników w lidze? Mbappe, Viniciusa i Leao? Powiedziałbym, że wielkiej różnicy między Viniciusem a Leao nie ma, a Mbappe raczej w defensywie jest statystą.

Chcesz suchą statystykę?

(Mbappe, Vini, Leao):
Przechwyty: 0,0; 0,1; 0,2
Odbiory na mecz: 0,2; 0,7; 0,5
Odzyskane piłki na mecz: 1,1; 2,4; 1,9;
Straty prowadzące do strzału: 0; 2; 0
Straty prowadzące do bramki 1; 0; 0
Strata posiadania: 12,8; 15,4; 10,9
Wygrane górne piłki: 0,1 (40%); 0,0 (13%), 0,8 (52%)

Inaczej będzie pewnie wyglądało porównanie z Fodenem czy Bernardo Silvą - ale to już specyfika tego, że to nie są typowi skrzydłowi ani napastnicy i styl gry Pepa wymaga innego typu zawodników.

Robicie z Leao głównego winnego tego, że reszta drużyny gra kupę. A Leao ma całkiem całkiem statystyki. Jeśli chodzi o zmarnowane sytuacje (takie prawie setki) to to jest porównywalne z Vinim, przy trochę słabszej skuteczności strzałów/gol (ok. 2% różnicy). Owszem, uważam, że mógłby być bardziej dokładny - ale bądźmy szczerzy - nie każdy jest Lewandowskim czy Haalandem, żeby mieć 20% czy 23% skuteczność.

Prawda jest taka, że owszem - Leao nie jest zbyt defensywnie usposobiony - ale w rzeczywistości część skrzydłowych gra tak samo i ciężko znaleźć kogoś kto będzie dawał podobne możliwości z przodu i będzie dawał więcej z tyłu, a nie będzie kosztował fortuny.
0
boguc69
boguc69
1 lipca 2025, 12:47
tu nie chodzi o suche statystyki przechwytów, odbiorów tylko o to, że już samą swoją obecnością w grze obronnej wymagasz na atakującym innych zachowań i rozwiązań, ktoś jak nie pojedzie swoim prawym skrzydłem to musi piłkę wycofywać albo zgrywać do środka, to naprawdę nie jest żadna fizyka kwantowa, żeby tego nie rozkminić

a ktoś taki o kim wspomniałeś za w miarę "normalny" hajs - pewnie nawet takiego jednego mamy, po naszej prawej stronie
0
Von Strauss
Von Strauss
1 lipca 2025, 19:54
Jak już przerzucisz zawodnika z naszej prawej na lewą, to znajdź kogoś na prawą o podobnych statystykach i stylu gry.
Bo ja bym raczej powiedział, że na swój sposób to ewenement, bo wyjątkowo grał bardzo dobrze z przodu jak i z tyłu (jak się przejrzy to większość jest raczej zbliżona bardziej do Leao niż Pulego - ewentualnie bliżej im do Saelemaekersa na skrzydle - czyli w miarę dobrze defensywnie, ale tylko poprawnie ofensywnie).

Do tego ja bym nie powiedział, że Leao się nie wracał i nie pomagał w defensywie - wracał (tyle, że on nie ma zdolności do ustawiania się w defensywie), ale z tych wszystkich obejrzanych przeze mnie spotkań kreuje się obraz zawodnika, który miał określone pole gry - i się go trzymał, przez co z reguły był dalej niż reszta zawodników. I tu postawmy pytanie - sam tak wybrał czy trener tak chciał?
0
ósmy
ósmy
30 czerwca 2025, 10:17
Rafa, kim jesteś?
- Jestem zwycięzcą.
Powtórz Rafa, kim jesteś?
- Jestem zwycięzcą!
Jeszcze raz, kim jesteś!?!
- Jestem zwycięzcą, zwycięzcą, zwycięzcą!!!
0
mikj
mikj
30 czerwca 2025, 10:01
Allegri: Rafa masz mieć mniej wahań formy.
Leao: Skoro tak mówisz Max.

Leao 2025/26 60 G/A
2
MisiuACM
MisiuACM
30 czerwca 2025, 11:01
I złoty but :D
0
kozik___13
kozik___13
30 czerwca 2025, 09:53
Cześć Leao! Będziesz moim liderem?!
1
Diavo
Diavo
30 czerwca 2025, 09:49
Pytanie jak Leao poradzi sobie z taką presją;)
0
Rafalzki
Rafalzki
30 czerwca 2025, 09:48
o Matko Boska... Z całym szacunkiem i sympatią dla Włocha ale jeśli przyszłość Milanu ma być budowana na przeciętnym Gabbii to słabo to widzę...
2
DragonAC
DragonAC
30 czerwca 2025, 10:06
Z Gatiego zrobil dobrego obrońcę to czego nie może zrobić z Gabbi
6
Rucz4j
Rucz4j
30 czerwca 2025, 10:09
Chciałbym żeby reszta naszych obrońców w poprzednim sezonie była tak przeciętna jak Gabbia
12
mariokopi
mariokopi
30 czerwca 2025, 10:42
Tak, zdecydowanie. Wtedy byśmy zajęli 8 miejsce w lidze a nie 8... :))))
0
Master of AC Milan
Master of AC Milan
30 czerwca 2025, 10:56
Gabbia od 1.5 roku gra jak profesor, a niektórzy widzą go dalej jako elektryka sprzed wypożyczenia.
6
Rafalzki
Rafalzki
30 czerwca 2025, 11:28
zwłaszcza z Dinamo w Zagrzebiu zagrał jak profesor...
1
hyrus13
hyrus13
30 czerwca 2025, 09:45
„Stwierdził, że oczekuje od niego mniej wahań formy”.

Być może nikt wcześniej Rafałowi tego nie zakomunikował. To się może udać.
24









PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI