Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?



MN: Według Cardinale etap Rafaela Leão w Milanie należy uznać za zakończony

26 maja 2026, 11:25, Redakcja Aktualności
MN: Według Cardinale etap Rafaela Leão w Milanie należy uznać za zakończony

Z poniedziałkowego spotkania Gerry'ego Cardinale z niektórymi przedstawicielami prasy, które odbyło się w hotelu Four Seasons w Mediolanie, wynikło stanowisko właściciela Milanu w sprawie Rafaela Leão. Według Cardinale (który kieruje się wytycznymi Zlatana Ibrahimovicia) etap Portugalczyka w Milanie należy uznać za zakończony. Pojawiły się nawet nieoficjalne informacje, że wystarczą oferty nienależące do "kosmicznych" (od poziomu 40 milionów euro), aby w pełni otworzyć się na sprzedaż Leão. 

Naturalne jest, że to, co wyszło na jaw, dotarło do zawodnika, który mimo wszystko zakończył sezon jako najlepszy strzelec Milanu w lidze z dziewięcioma golami, grając niemal przez cały sezon na nie swojej pozycji (ale to już inna historia). Z ludzkiego punktu widzenia można zrozumieć, że nie musiało mu się to spodobać, tym bardziej że teraz otwiera się ważny rozdział dotyczący lata, które Leão spędzi, obecnie koncentrując się na mundialu z Portugalią.

Rafa ma jeszcze dwa lata kontraktu i to jest pewne. Zawodnik, jeśli pojawi się ważna oferta z Premier League lub La Liga, weźmie ją pod uwagę, natomiast na ten moment nie rozważa kierunków pobocznych, takich jak Turcja czy Arabia Saudyjska. Aby zrealizowało się to, co Cardinale zasugerował w swoim "nieoficjalnym" wywiadzie, potrzebne są dwa warunki: musi pojawić się konkretna oferta dla zawodnika oraz oferta satysfakcjonująca Milan za kartę zawodniczą. Bez spełnienia obu tych warunków Leão jest gotów pozostać w Milanie i wypełnić kontrakt do końca.

Jeśli chodzi o zainteresowanie ze strony Galatasaray i Fenerbahçe, z informacji MilanNews wynika, że były jedynie wstępne sondy z osobami reprezentującymi interesy Leão, ale na obecny moment nie wyszło to poza ten etap. Dodatkowo jego nazwisko miało być wykorzystywane jako część obietnic wyborczych niektórych kandydatów na prezydenta Galatasaray i Fenerbahçe. Zanim jednak dojdzie do jakichkolwiek rozmów, trzeba będzie ustalić, z kim w ogóle miałyby rozmawiać zainteresowane kluby. I co się stanie, jeśli nowy trener będzie chciał stawiać (również) na niego?


R E K L A M A





58 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
JAJO
26 maja 2026, 20:21
Szkoda tylko, że jego kres przychodzi po takim tragicznym sezonie. Trzeba było sprzedawać jak był na topie.
0
Pablo78
Pablo78
26 maja 2026, 19:58
A Pulisić który sobie bimbał sezon najbardziej zawiódł wszystkich i takiego mamy trzymać bo jankes jak właściciel....słabe!!!!!!!!!!!!
0
Pablo78
Pablo78
26 maja 2026, 19:56
Czy my zawsze musimy pozbywać się "za free" piłkarzy jakościowych....bo potem dostajemy zamienników którzy są bez jakości, to tak jakby kibicom dać szmatą w twarz....i znowu latami budowanie...rywale nam uciekają a my sezony kolejne stracone sportowo.
0
Paolo03
Paolo03
26 maja 2026, 19:34
Mimo wszystko Leao jest wart więcej niż 40 mln. Jego wiek, potencjał, doświadczenie juz europejskie oraz gra w reprezentacji sprawiają że spokojnie 65 mln można wołać.
1
SilvioBerlusconi
SilvioBerlusconi
26 maja 2026, 18:08
Ja nigdy nie zrozumiem jednego. Dlaczego to na Leao spada największy hejt jeśli tutaj od ręki można wymienić 5-8 piłkarzy którzy na to bardziej zasługują xD Praktycznie tylko Mike, Rabiot i naciąganie Pavlović obronili się w tym sezonie (Modricia nie liczę, bo z nim się już raczej żegnamy) + betoniarka Maxa która chyba miała pokazać wady zamiast zalet piłkarzy.

Skończy się frajerską sprzedażą za 35 do La Ligi gdzie ponownie odpali a my skończymy z belgijskim talentem za 40 którego posadzimy na ławę po 2 miesiącach.

Może decyzję o Leao pozostawmy nowemu trenerowi?
1
JACHU_ACM1899
JACHU_ACM1899
26 maja 2026, 18:09
No Jashari przezto jak go ustawiał ustawiał nasz wybitny taktyk większy wtop nuż Dwa Kaatellaare.
Trzymajmy się z dala od belgijskiej ligi
0
elszyc22
elszyc22
26 maja 2026, 16:20
Na każdego przychodzi czas. Nie mniej boje sie, że odbije się nam to czkwaką. Opchniemy go za jakies 40 mln, przejdziemy na gre skrzydłami i sprowadzimy jakiegoś perspektywicznego chłopaczka z Belgii za 35 + bonusy, który się nie sprawdzi. Nie chce krakać ale sami wiecie o jaki schemat chodzi. Coś w stylu Kalulu na Memersona czy Theo na Espumisana.
0
Gol
Gol
26 maja 2026, 15:40
Leao padł ofiarą beznadziejnych wyborów w Milanie z kilku ostatnich lat. Nie kupujesz Ferrari do jeżdżenia nim jak dostawczakiem InPostu a mniej więcej takie były oczekiwania Allegriego. Fakt, on Mbappe i jeszcze kilku innych piłkarzy nie nadaje się do współczesnego futbolu opartego na bieganiu i pressingu, z reguły to też widzą kibice, że ktoś biega (co z tego że bezsensu jak Alexis xd) a jak ktoś nie biega to odrazu jest nacenzurowany, że leń. Daleko mi od takich stwierdzeń, mi się wydaje, że Leao był rozczarowany klubem, taktyką i strategią na mecz, stąd nie chciało mu się faktycznie starać bo nie wiedział co ma grać. Obstawiam, że w nowym klubie jeżeli wybierze coś pod granie w piłkę, a nie okopanie się ze strachu przed Cagliari na swojej połowie, będzie znowu gwiazdą siejąca postrach w szeregach rywala, a my będziemy z jakimś pseudo skrzydłowym mieć 4 gole i 3 asysty w 35 meczach bo kibice uznali że to głównie Portugalczyka wina i go wygwizdali bo dlaczego nie umie grać na ścianę jak Giroud. Nie mniej wydaje mi się że ten rozdział dobiegł końca dla obu stron. Milan potrzebuje kogoś sprzedać, Leao pewnie chce odejść także po temacie.
0
Misiak
Misiak
26 maja 2026, 15:24
Dobra decyzja
0
JACHU_ACM1899
JACHU_ACM1899
26 maja 2026, 15:02
Jeśli ma przyjść normalny trener grający 4-3-3 to w życiu bym go nie sprzedawał poniżej 80 mln bo odpłaci namgra na swojej pozycji.
To byłby idiotyzm na miarę Theo - sprzedać przechodząc na 3-5-2
2
RayLuka
RayLuka
26 maja 2026, 14:58
A ja w ocenie kogokolwiek mam dylemat. Najważniejszy jest trener i nowy trener niech sobie wybierze z kogo i co może zrobić. Jak się zna to oceni czy jest potencjał i będzie pasował do jego wizji czy nie. Leao został ofiarą taktyki i strategii Allegiriego i za to go nie mogę obwiniać.
0
Misiak
Misiak
26 maja 2026, 15:24
Już każdy go wybierał i nic, mega leń
0
savicevic88
savicevic88
26 maja 2026, 14:56
Jeżeli przez pubalgię/lenistwo/życiowe wizje/złe ułożenie gwiazd Leao nie był w stanie robić tego czego wymagał od niego Allegri/Ibrahimović (xD) a czego wymagał będzie nowy trener (Iraola?) no to droga wolna. Odpowiednia oferta i cześć jak czapka.
1
Sebolinho10
Sebolinho10
26 maja 2026, 14:36
Prędzej bym zdecydował się na sprzedaż totalnie bezproduktywnego Pulisica
2
savicevic88
savicevic88
26 maja 2026, 14:52
Amerykanin sprzeda Kapitana Amerykę?

No way! xD
0
daro12555
26 maja 2026, 13:54
O Leao powinien nowy trener zdecydować i tyle .
1
ósmy
ósmy
26 maja 2026, 13:38
To całkiem logiczne, ze teraz sprzedamy Rafę, zważywszy na To, że prawdopodobnie teraz przejdziemy na grę skrzydłami.
Cały Milan.
1
deshaun
deshaun
26 maja 2026, 13:32
Dla niego i dla Milanu będzie lepiej jak odejdzie za dobre pieniądze.
Chłop ma talent, ale w Milanie już więcej nic nie pokaże, a w nowym zespole (może lidze) rozwinie się jeszcze i będzie znów topowym zawodnikiem.

Nie wierzę w stwierdzenia, że nowy trener wykrzesa z niego więcej, bo już było kilku takich...
1
Corsa
26 maja 2026, 13:01
Leao to leń, nie ma co z tym dyskutować, ale uważam, że padł ofiarą beznadziejnych wyborów RB. Cardinale & spółka tak bardzo osłabili ten Milan, że i sam Rafa zrównał się poziomem z resztą zespołu. Max zabił już całkiem potencjał tego chłopaka.

U nas raczej nie odpali, trzeba szukać nowych zawodników, nowego impulsu.
4
landik
26 maja 2026, 13:01
Nie jedyne czego ofiara padł ten chłopak to jego własne lenistwo.
6
Corsa
26 maja 2026, 13:08
@landik, bez wątpienia, jego charakter mocno przyczynił się do tak mocnej obniżki formy, ale mimo wszystko uważam, że w lepszej drużynie wyglądałby zupełnie inaczej.
1
Von Strauss
Von Strauss
26 maja 2026, 13:11
Ja twierdzę, że jeszcze gdzieś tam leży problem "mięśniowy" Leao, który przypomina mi "upadek" Kaczora. Może to nie jest aż tak jak u Pato, ale ja widzę u Leao ograniczenia, możliwe, że wynikające właśnie z problemów zdrowotnych.

Pytanie jest zasadniczo takie - czy da radę doprowadzić go do pełni zdrowia pod względem mięśniowym - i czy wtedy będzie biegał i dawał coś więcej drużynie. Jeśli nie - to faktycznie lepiej, żeby spróbować gdzieś go wcisnąć.

"Z niesmakiem zabieram swoje zabawki i spływam. Zlikwiduj moje konto. Na pewno tu nie wrócę"

Maximilanista jest niesłowny.
2
Vol'jin
26 maja 2026, 14:17
Nasz Piotruś pan w innym dużym klubie grałby max 15 minut

On nawet w tej reprezentacji Portugalii jest nijaki od lat, ale pewnie to wina Ronaldo :)
0
Dohtor
Dohtor
26 maja 2026, 12:55
I teraz pytanie czy jak będzie nowy trener to może by go ogarnął ? :(
0
landik
26 maja 2026, 12:59
Tak jak Fonseca chciał i skończył z waterbreakiem?
2
Muniek33
Muniek33
26 maja 2026, 12:55
Nie ma się z czego cieszyć. Przecież tym klubem rządzą idioci, sprzedadzą tego za 40, a kupią jakiś szrot z Chelsea, pewnie Garnacho za 60 albo Liam Delap
4
GrandePaoloM3
GrandePaoloM3
26 maja 2026, 12:48
To co, w miejsce Rafała Christos Tzolis z Brugge? Wycena na 30mln, 22g29a we wszystkich rozgrywkach w tym sezonie, ciekawe jakby chodził pod Iraolą
Edytowano dnia: 26 maja 2026, 12:49
0
Von Strauss
Von Strauss
26 maja 2026, 12:57
A na fałszywą 9 dwudziestosześcioletni portugalczyk z Al-Nassr ze statystykami 20g/14a i to w samej lidze? xD

"Z niesmakiem zabieram swoje zabawki i spływam. Zlikwiduj moje konto. Na pewno tu nie wrócę"

Maximilanista jest niesłowny.
0
Tanger
Tanger
26 maja 2026, 12:58
Rozumiem, że taki żarcik, biorąc po uwagę, że to Brugge xD
1
GrandePaoloM3
GrandePaoloM3
26 maja 2026, 13:08
@Tanger, gdybym nie wiedział jakie interesy robiliśmy z tym klubem to bym bardzo naciskał, bo gościu mvp sezonu, ale owszem to miał być taki żarcik, jeszcze ta wycena znamienna :D
0
M3TR0
M3TR0
26 maja 2026, 12:39
Jakie piękne wiadomości się tu pojawiły w dwa ostatnie dni :). Jedno zdanie - 2 lata za późno.
1
k__f__c
k__f__c
26 maja 2026, 12:36
Ach, 40 banieczek, przyjdzie nowy Gimenez i może starczy na jakiegoś kolejnego Odogu :]

Z Leao wystarczylo nie robić lidera drużyny na siłę i by się to wszystko tak nie posypało.
Tak samo jak Kaka mogł być najlepszym piłkarzem, ale od liderowania byli Maldini, Nesta, Seedorf, Gattuso, Pirlo...
2
Milanboy
26 maja 2026, 12:33
Genialny zawodnik, ale zgadzam się z tym, jego czas dobiegł końca. Pożegnanie Rafy mnie nie zaboli mimo jego ogromnego wkładu w tą drużynę.

1
kasperczan
26 maja 2026, 12:33
Wymiana na Martinellego ;)
0
KINKEY
26 maja 2026, 12:16
Za Leao jest tyle plusów co minusów. Wkurzał mnie tym chodzeniem po boisku chyba że to wynikało z kontuzji.
Ale na spokojnie pomyślmy nie wymienimy całego składu więc też trzeba ostrożnie sprzedawac i mieć na oku kogoś ciekawego i pieniądze. Za 40 baniek czy 50 nie kupimy coś czuję nikogo porównywalnego a zakładając że z tej kasy musimy przecież dwóch zawodników kupić bo to pewnie ma na myśli Cardinale żeby pokryć straty finansowe, to nawet klasowy trener z topu by nam nie pomógł z tą kadra.
0
dominord
26 maja 2026, 12:16
Uwielbiałem Rafę w sezonie mistrzowskim, dał nam wiele.

Tylko, że już nie daje. Owszem Allgeri go wykastrował już na dobre, ale i tak sądzę, ze dla wszystkich będzie najlepiej jak odejdzie. Jak ktoś niżej wspomniał, my potrzebujemy drużyny w pierwszej kolejności. Teraz za dużo się kręci wokół Leao, tu bo kontuzja, tu bo nie strzela, tam bo wrzuci post na insta. My tego nie widzimy, ale przypuszczam, że on może nieźle rozwalać kolektyw w drużynie.
Dodatkowo sądzę, że jeśli ma przyjść trener, który jak np Iraola, nie pracował w wielkim klubie, to łatwiej będzie mu trafić do piłkarzy i stworzyć zespół, jeśli nie będzie musiał reanimować kariery Portugalczyka. W tym można też upatrywać porażek poprzednich trenerów, którzy tego próbowali i być może za bardzo chcieli ustawić wszystko pod tą jedną gwiazdę, a zaniedbywali resztę piłkarzy.
Czasami rozstanie i oderwanie się od najłatwiejszej drogi jest najlepsze.
1
KINKEY
26 maja 2026, 12:21
Tak tylko to też są błędy trenera że ustawia drużynę pod jednego zawodnika widząc że jest pod formą czy też ma kontuzje. Druga sprawa to kadra zespołu jak nie masz armat to liczysz na tego gwiazdora. Czy trener ma sam ściągnąć zawodnikow którzy będą mu dawali swobodę taktyczna. Nie tu rola właściciela i zarządu żeby dać mu odpowiednie narzędzia. U nas każdy trener będzie miał na tą chwilę tylko alternatywy swoich pomysłów. Bo skutecznie go ogranicza.
0
Tzeentch3
26 maja 2026, 12:42
@dominord
"za bardzo chcieli ustawić wszystko pod tą jedną gwiazdę" - tylko do Fonseki to nie pasuje, który właśnie próbował pokazać życie bez Leao tylko nie miał czym (Okafor przeplatał gorsze momenty z tragicznymi), a i sam trener stwierdził po którejś akcji z Leao, że żaden piłkarz nie jest większy od Milanu. Po prostu Portugalczyk nie miał nigdy prawdziwej konkurencji, żeby go ktoś motywował/zastąpił (Pulisic bardziej musiał pustą prawą stronę boiska uzupełniać niż walczyć z Leao o skład).
0
Jaca23
26 maja 2026, 12:15
Wszystko powinno zależeć od kolejnego trenera. Jeśli ten będzie stawiał mocny nacisk na pressing to nie ma co zatrzymywać Leao na siłę. Jednak to nadal klasowy gracz i wracając na skrzydło znowu robiłby różnice na boisku.
0
mariokopi
mariokopi
26 maja 2026, 12:05
Ironią jest to, że czepiacie się zawodnika ofensywnego o braki w defensywie, mając w tejże formacji (z całym szacunkiem - albo i bez) same wynalazki które w każdym innym poważnym zespole siedziałyby na ławce rezerwowych.
2
Diavo
26 maja 2026, 12:39
Poniekąd masz racje, ale mój ojciec obejrzał kilka meczów Milanu i nawet jemu rzucało się w oczy, że Rafałek chodzi po boisku,a całą drużynę nazwał "boroki".
Pulisic co mecz 10km przebiegniętych.
Teraz zestaw sobie Khvicha Kvaratskhelia, a Leao i odpowiedz ile jeden i drugi daje drużynie ;)
0
Woolfik92
Woolfik92
26 maja 2026, 12:00
Najpierw sciagnac trenera, a pozniej sie pozbywac zawodnikow, nie na odwrot. Jesli nowy trener za wszelka cene bedzie chcial Leao, i zagra formacja ktora bedzie do niego pasowac, to nie widze przeszkody, i mam nadzieje ze ktos u gory tez o tym wie.
7
skoropian
skoropian
26 maja 2026, 11:56
Uważam, że u innego trenera, grając na swojej pozycji Rafa jeszcze pokaże swoją wartość.
1
Diavo
26 maja 2026, 11:48
Gdzie Rafa grał dobrze? U Padre, ale wtedy Kessie,Hakan i Theo robili robote za niego w obronie,z czasem i to uległo pogorszeniu (odejście Hakan i Kessiego),a wszyscy nauczyli się grać na Leao.
Gdzie Rafał grał źle? U Fonseci, u Sergio i u Maxa, przypadek?
1
Trefniś
Trefniś
26 maja 2026, 11:41
Rafa to przede wszystkim musi ogarnąć swoje zdrowie, bo gra cały sezon z kontuzją. Bez sensu to było forsowanie się. Jak kiedyś Maignan, który chciał na siłę grać i prawie cały sezon stracił.
4
Von Strauss
Von Strauss
26 maja 2026, 13:06
Problem z Leao jest chyba głębszy. On ma złą budowę ciała pod intensywną grę w piłkę. Chyba kwestia budowy mięśni u niego powoduje wieczne problemy, a tego, nawet z odpowiednią dietą i ćwiczeniami, czasem nie da rady zmienić. Pytanie pierwsze jest więc takie, czy da radę go wyleczyć i umożliwić mu bieganie. Drugie - czy on będzie wtedy biegał jak mu trener powie czy nie?
Jeśli choć jedna z odpowiedzi będzie negatywna - no cóż, może lepiej będzie się pożegnać.
0
Arva
Arva
26 maja 2026, 13:29
@Von Strauss zapomniałeś dodać tej końcówki o Maxim. xddd
0
Trefniś
Trefniś
26 maja 2026, 13:42
Na razie (odpukać) ten zadufek się nie pojawia xD
0
Smigacz90
Smigacz90
26 maja 2026, 11:37
To nowy trener powinien ustalać skład jak mu odpowiada.
2
Marcos Salinas
Marcos Salinas
26 maja 2026, 11:52
Jakby miał z 200-250 mln. do dyspozycji to tak, a przy opcji low cost wszystko włącznie z profilem trenera powinno być oparte o rzetelną, kompleksową analizę nowego DS.
1
Gieno
Gieno
26 maja 2026, 11:37
Ja jestem za tym zeby został,co prawda nie raz juz go mioałem dość i tez mnie denerwował do tego stopnia że chiałem żeby odszedł ale teraz dałbym mu jeszcze jedna szanse jesli by przyszedł dobry trener i wystawiał go tam gdzie najlepiej sie czuje to jeszcze byśmy mieli pożytek z niego a nikt lepszy niestety nie przyjdzie za niego
1
Arcadias
Arcadias
26 maja 2026, 11:35
Obrońców Leao, wierzących w jego talent i potencjał zapraszam na lewo, przeciwników upatrujących w nim całe zło tego świata, zapraszam na prawo.

Jak wspominałem w poprzednim newsie - moim zdaniem czas Leao w Milanie dobiegł końca. Chcę zobaczyć DRUŻYNĘ, która funkcjonuje jak jeden, silny organizm. Nie zespół uzależniony od tego, czy Rafa będzie miał dzień, czy nie. I wiem, wiem. Allegri, stawianie na dziewiątce, kontuzja. Tyle, że zjazd Rafy zaczął się jeszcze przed panem Corto Muso. Jedyny moment, w którym chłopak grał na miarę swojego potencjału i talentu, przypadł na okres zdobycia scudetto. Od tej chwili było już coraz gorzej. A przez to, że Pioli dał mu pełną swobodę działania na lewej stronie (co oczywiście na tamten czas było niezwykle efektywne), teraz każdy kolejny trener będzie miał trudny orzech do zgryzienia, bo nie zmusi Rafy do zaangażowania w fazę pressingu i defensywy. Jak z dzieckiem, któremu puściło się parę razy bajkę do śniadania i które teraz nie wyobraża sobie bez tego życia.

Podziękować za lata współpracy, puścić filmik, który go doceni (bo faktycznie na to zasługuje), zrobić oficjalne pożegnanie na stadionie i ruszyć dalej.
Edytowano dnia: 26 maja 2026, 11:36
9
Semper Fideli
Semper Fideli
26 maja 2026, 11:46
podpisuje sie pod tym ! I ide na prawo :)
2
luba17
luba17
26 maja 2026, 12:01
jestem z prawej ;D
2
Tzeentch3
26 maja 2026, 12:03
W sumie do pierwszego zdania to można jeszcze bardziej odbić w lewo - ma talent i potencjał tylko po prostu mu się nie chce i to jest główny problem :)
1
Semper Fideli
Semper Fideli
26 maja 2026, 11:30
To jest jedyna słuszna decyzja dla Milanu i dla Rafy, ta toksyczna miłość powinna sie zakonczyć sezon czy 2 wcześniej.

Podporządkowanie duzyny pod niego to najwiekszy bład. Mimo całej sympatii do niego wierze ze gdzies indziej moze jeszcze blyszczeć ale w tym momencie trzeba do sprzedac
5
Rafalzki
Rafalzki
26 maja 2026, 11:34
moim zdaniem to ta drużyna była przez cały sezon podporządkowana pod archaiczne wytyczne trenera a nie jednego zawodnika...
5
Semper Fideli
Semper Fideli
26 maja 2026, 11:45
rafa
w tym sezonie jak najbardziej ale wiekszosc pobytu leao w Milanie to robienie wszystkiego aby on grał i grać na niego. Moim zdaniem zrobili mu tym krzywde bo to nie typ lidera ale to tylko opinia z przed tv :D
2









PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI