SCUDETTO


Chelsea i Bayern w finale Ligi Mistrzów!

25 kwietnia 2012, 23:42, Szewczenko Aktualności


59 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
gimlord123
27 kwietnia 2012, 21:17
Nie rozumiem takiego myślenia, że w dwumeczu Barca-Chelsea odpadł zespół lepszy. To Chelsea lepiej się broniła, straciła 2 bramki, a Barca 3. To Chelsea lepiej atakowała, strzeliła 3 bramki, a Barca 2. Nie zgadzam się również z opinią, że każdy zespół może grać catenaccio, bo do tego potrzeba dobrego trenera, taktyki, którą on przekaże drużynie i wykonawców. Ciekaw jestem jak zaprezentowałaby się Chelsea, gdyby Villas-Boas był na ławce trenerskiej w dwumeczu z Barcą. Co do drugiego półfinału LM Real-Bayern, to liczyłem na więcej od Królewskich. Po strzeleniu dwóch bramek piłkarze i Mou wiedzieli, że wystarczy jeden gol dla Bayernu i będzie dogrywka, a jednak oddali inicjatywę Bayernowi (ciekaw jestem czy zrobili to, bo była to wskazówka Mourinho, czy po prostu wzięło górę zmęczenie po Gran Derby). Dogrywka była dobrym bronieniem się Realu i bezskutecznych próbach strzelenia gola przez Bayern. W karnych zgadzam się z Mou, pudłują ci co strzelają, Ronaldo, Kaka, Ramos, Kroos i Lahm spudłowali, bo próbowali, dla mnie większym wstydem byłoby to, gdyby bali się strzelać. Cóż, ja bym Ramosa jednak do strzelania karnego nie wybierał, był przecież Higuain, Marcelo, Granero, a wiadome jest, że Ramos najmocniejszej psychiki nie ma, podobnie jak strzału.
0
Michał Nowak
26 kwietnia 2012, 23:40
P.S. Znowu zapomniałem skomentować post KorekACM (#42) :) Chłopie, a czy nie lepiej byłoby zamiast Mexesa ściągnąć jeszcze Cristiano Ronaldo oraz wyrzucić staruszka Abbiatiego i wystawiać za niego Messiego? Pozdrawiam, MN
0
Michał Nowak
26 kwietnia 2012, 23:25
Kacapa7, równie dobrze możesz powiedzieć, że każda drużyna może grać tak, jak Barcelona, MU, Milan czy Sokół Pniewy :) Tu nie chodzi o wyimaginowaną możliwość ustawienia zespołu tak czy inaczej, tylko o odpowiednie, czyli pozwalające liczyć na sukces w możliwie największym stopniu, dobranie taktyki pod konkretnego przeciwnika, z uwzględnieniem aktualnie posiadanego składu. Na tym, m.in. polega praca trenera i zapewne jest to jeden z powodów, dla którego ani Ty, ani ja tego zawodu nie wykonujemy :) Nie jest więc tak, że każda drużyna może sobie grać catenaccio z Barcą, ale tylko tym najlepszy się uda. Wyniki w La Liga świadczą o tym, iż nie zawsze trzeba przed swoim polem karnym parkować autobusu na 90 minut, ani być Chelsea, by urwać Blaugranie punkty. Póki futbol jest grą zespołową, póty najważniejszy będzie trener i jego umiejętności taktyczne (choć przy obecnej liczbie rozgrywanych spotkań coraz ważniejsze jest przygotowanie fizyczne). Grupa najznamienitszych piłkarzy, bez odpowiednio dobranej strategii nie będzie gromiła każdego przeciwnika, tak jak orkiestra nie może wykonać koncertu bez dyrygenta - niby każdy wie, co i jak ma robić, ale w pewnym momencie wszystko zaczyna się rozłazić. Pozdrawiam, MN
0
semek26
26 kwietnia 2012, 21:16
Bardzo dobrze Barca sie powoli będzie kończyć za duż razy wygrali i już im starczy . Brawo Bayern.
0
milan2002
milan2002
26 kwietnia 2012, 21:04
Największe gratulacje należą się Chelsea. Grając w 10 przeciwko Barcelonie na Camp Nou wywalczyli remis i awans. Szkoda mi za to Realu. Ronaldo i Kaka strzelali karne dobrze. Mieli pecha, że Neuer ich wyczuł. W moim odczuciu sprawę zawalił Ramos. W finale będę trzymał kciuki za graczy z Londynu.
0
Kacapa7
Kacapa7
26 kwietnia 2012, 18:42
Michał Nowak Jeśli chodzi o dwumecz według mnie Chelsea była słabszą drużyną i nie zasłużyła na wygraną na Stamford, a także na remis na Camp Nou. To jest moja obiektywna ocena, a nie dlatego, że dopingowałem Blaugranę. Każda drużyna potrafi postawić autobus w polu karnym i bronić się przez 90min, a nóż może uda się wyjść z kontrą i coś strzelić. Przecież Milan też bronił się przez 90min na Camp Nou i zremisował 2-2 i co czy to zasługa geniuszu taktycznego Allegriego, że postawił całą drużynę na 30 metrze od bramki? Czy Di Mateo też można uznać za geniusza skoro jego drużyna przez cały mecz broniła się niemalże we własnym polu karnym? Mecz o SPH to był dla mnie geniusz taktyczny Mourinho tam może i Real przegrał, ale grał jak równy z równym. Valdes może mówić, że jest największym pechowcem tego sezonu. Chłopak stoi przez 90min między słupkami nic nie robi czasem poda piłkę do Puyol, a mimo to strzelają mu bramki oddając jeden strzał na bramkę. Chelsea w dwumeczu oddała 4 strzały. Jeden z połowy wylądował w rękach Valdesa, a 3 w siatce.
0
primo2p
primo2p
26 kwietnia 2012, 18:31
Chelsea pokazał charakter, bo przegrywając dwoma golami i grając w 10 dała radę pokonać Barcę, która rozegrała wg. bardzo dobre zawody. Natomiast Bayern pokazał na prawdę klasę, w pierwszym meczu byli lepsi od Realu bez dwóch zdań, a we wczorajszym rewanżu także lepiej się prezentowali.... Zasłużyli na finał i to gdzie go zagrają;d Gratulacje! Możemy się uczyć od obydwu finalistów:)
0
cenamilan7
26 kwietnia 2012, 16:32
LajcikAcM77 Ty już lepiej nie komentuj ...
0
26 kwietnia 2012, 15:57
obie druzyny awansowaly calkowicie zasluzenie udawadniaja ze nie jest tak ze w Europie sa dwa kluby z Hiszpanii i reszta plebsu oraz ze zarowno Barca jak i Real bez wydatnej pomocy sedziow wiele traca na swojej wartosci.. adios real, adios barca, naprzod walczaki z Chelsea i technicy z Bayernu :)
0
SzymonC90
26 kwietnia 2012, 15:54
Wymarzony finał ;) Wszyscy zachwycali się, że będzie GD, a tutaj takie miłe zaskoczenie.
0
kondiACM
26 kwietnia 2012, 15:47
Lajcik Ronaldo strzelił w meczy 2 bramki ... Karny mu się nie udał. Strzał dobry tylko to było do przewidzenia że będzie strzelał w odwrotny róg niż za pierwszym razem. Sam bym wybrał ten róg jakbym miał bronić. Karnego nie strzelił też Kaka którego uderzenie też był dobre. No i Ramos którego piłka gdzieś na dach Bernabeu poleciała. Ale mecz ogólnie piękny :D
0
ronaldo0713
26 kwietnia 2012, 14:59
szkoda ja tam chcialem zeby real wygral bo gra tam kaka i ronaldo a ja im życze zawsze dobrze
0
Kacapa7
Kacapa7
26 kwietnia 2012, 14:58
LajcikAcM77 To już mogłeś nie dodawać tego drugiego komentarzu. Ronaldo strzelił 2 bramki i zaliczył asystę przy golu Ozila, więc miał udział przy wszystkich golach Realu w konfrontacji z Bayernem. Messi asystował przy golu Iniesty. Na nikogo nie możemy zwalić winy - przegrała cała drużyna.
0
lajcik1337
26 kwietnia 2012, 14:48
Sorry za 2 komentarze, ale przez Messiego i Ronaldo, nie mają awansu ani Barca ani Real:)
0
lajcik1337
26 kwietnia 2012, 14:45
Brawo Bayern Brawo Chelsea, super zagrali pokazali charakter i poziom gry.
0
Kacapa7
Kacapa7
26 kwietnia 2012, 14:21
No i co się stało z tym Galaktycznym Realem? Wczoraj wiele osób twierdziło, że piłkarze Mourinho grają wielki futbol, więc w takim razie zapytam gdzie był ten wielki futbol? No był. Jasne, że był ale w wykonaniu Bayernu. Naprawdę świetna postawa Bawarczyków dawno nie widziałem, żeby jakakolwiek drużyna z wyjątkiem Barcelony zagrała takie spotkanie na Santiago Bernabeu. Gdyby nie kiepska skuteczność gości mecz zakończyłby się w 90min, ale dogrywka i rzuty karne zawsze są ciekawsze dla widowiska. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło i przynajmniej w tej parze drużyna lepsza w dwumeczu awansowała. Paradoksem będzie jak Chelsea wygra finał LM. Szczęśliwy awans z Napoli, z Benficą bardzo nerwowo, z Barceloną to już w ogóle szkoda gadać, a teraz zostanie im jeszcze Bayern, który pewnie będzie dominował w tym meczu.
0
masterMC
26 kwietnia 2012, 14:13
Jak zobaczyłem po dluzszej przerwie Bayern w akcji byłem w szoku !!! Teraz widac jak nasz Milan stoi w miejscu ba moze nawet zaczal sie cofac Taki Gustavo kupiony za 20 mln Euro wczesniej o nim nie sluszalem bo nie ogladam Bundesligi a trzymal cały srodek boiska z czym My do Europy :/
0
forzamichal1899
26 kwietnia 2012, 14:00
szkoda Realu bo byli zbyt zmęczeni na ten mecz rewanżowy z bayernem. Nie wiem co za kretyn im ustawił taki terminarz ze barca i real grały gran derbi miedzy półfinałami. Widac było zmeczenie obu druzyn i mi sie wydaje ze to chyba to zawarzyło na ich odpadnieciu.
0
KorekACM
26 kwietnia 2012, 13:55
Moim marzeniem jest taki skład Abiatti Abate-Silva-Mexes-Alaba Hamsik Ganso-Hazard Boateng Pato(jak nie będzie miał tyle kontuzji)-Ibra(Shaarawy)
0
Hali1550
26 kwietnia 2012, 13:51
Tak naprawdę to musi zostać u nas Silva i Boa(może też przestanie być tak często kontuzjowany) co do Ibry mam mieszane uczucia ... jeśli go sprzedamy to musimy kupić kogoś z takim samym talentem jak on ... Pato zostawić jeszcze chociaż do zimy a może się uda ... wywalić z drużyny bezużytecznych , wypalonych graczy , sprowadzić za nich młodszych głodnych gry graczy do tego jakieś 2-3 gwiazdy np: Alaba , Hamsik , Balotelli i jedziemy z każdym !
0
Blady19921002
Blady19921002
26 kwietnia 2012, 13:44
http://tiny.pl/hpl75 ?????????????????????
0
KorekACM
26 kwietnia 2012, 13:42
Wolałem Real w finale ale jak ma być Bayern-Chelsea to całym sercem jestem za Chelsea zasłużyli na wygranie 1 raz w historii klubu LM,po tym jak sędziowie 3 lata temu Barce pościli do finału na niekorzyść Chelsea.
0
ORGANISTA
26 kwietnia 2012, 13:24
KAZUYAH - to zdecyduj sie czy masz pretensje ze jedni atakowali czy jednak ich nie masz, bo drudzy strzelili gole.
0
Darek
26 kwietnia 2012, 12:56
Bayern, Chelsea, Real, Barcelona, Milan. Według mnie każda z tych drużyn mogłaby wygrać tę edycję Ligi Mistrzów. Wszystko zależy od szczęścia, kontuzji, decyzji sędziów, ale przede wszystkim dyspozycji danego dnia! Tamten Milan rozbijający u siebie Arsenal mógłby poradzić sobie wówczas z każdym, a obecnie z każdym moglibyśmy przegrać. Czynnik szczęścia też jest niezwykle istotny.
0
kamilus
kamilus
26 kwietnia 2012, 12:48
Eravier - Milan w meczach z Barceloną, tak jak Chelsea, miał po 1 setce (liczę te naprawdę stuprocentowe okazje). A że Robinho to nie Drogba, to zamiast 2 goli mieliśmy 0.
0
rafal996
rafal996
26 kwietnia 2012, 12:37
Eravier, oczywiście, że Milanowi zabrakło skuteczności. Być może wystarczyłoby, żeby Robinho strzelił z kilku metrów zaraz na początku, bo Milan rozpoczął naprawdę imponująco i był w stanie Barcelonę pokonać. Mimo tego kryzysu w którym jesteśmy, uważam że naprawdę wtedy Milan grał bardzo dobrze i zabrakło niewiele. Co do Chelsea, to też zagrali dwa dobre mecze, z tą różnicą że oni stwarzając sobie trzy sytuacje, byli w stanie je wykorzystać w komplecie. I trzeba zaznaczyć, że Barcelona z meczu na mecz grała coraz gorzej, z nami naprawdę znacznie lepiej wyglądali. Już pomijam fakt, że wszystkie karne podyktowane przeciwko nam Messi strzelił, natomiast przeciwko Chelsea wszyscy widzieli.
0
Milanese
26 kwietnia 2012, 12:01
najlepszy z mozliwych finałów. Kibice oraz piłkarze obu hiszpańskich zespołów zostali sprowadzeni na ziemię. Dobrze dla futbolu. Pewna odskocznia od tej chorej napinki na sędziów i kto ma jakie wpływy w UEFA.
0
Eravier
Eravier
26 kwietnia 2012, 11:50
Co do wczorajszego meczu i zdominowania tego spotkania przez Bayern to jestem pewien, że to była taktyka Mou (po części skuteczna, bo odrobili straty), która w efekcie okazała się jednak błędna. Myślę, że gdyby Real kontrolował ten mecz, na co na pewno było ich stać, to wynik mógłby być zupełnie inny. A jeszcze wracając do Chelsea. Myślę, że Milan z Barceloną wcale nie grał gorzej. Ba ! W pierwszym meczu zagraliśmy o niebo lepiej niż Chelsea. Nie dopuściliśmy Barcy do tylu sytuacji, a sami mieliśmy ich co najmniej kilka i to stuprocentowych. Problem w tym, że Chelsea grając jednym napastnikiem (Maty w ataku to ja za bardzo nie widziałem) potrafiła strzelić więcej bramek niż my grając teoretycznie bardziej ofensywnym ustawieniem i mając teoretycznie większy potencjał w ataku. Gdybyśmy zagrali skutecznie to mogliśmy przejść Barcelonę. Takie jest moje zdanie. Wiemy jak teraz prezentuje się Milan, ale nie można zapominać, że w LM graliśmy na prawdę nieźle w tym sezonie. Mieliśmy pecha w losowaniu a mimo to nie przegraliśmy wyraźnie z Barceloną i stać nas było na niespodziankę (patrząc na przebieg dwumeczu a nie na wynik, bo ten jest nieco mniej korzystny). Ciekaw jestem finału i na pewno obejrzę go z przyjemnością, bo przynajmniej będę miał komu kibicować (w moim wypadku będzie to Chelsea), ale nie będę płakał jak wygra Bayern, bo im też się to należy za utrzymywanie zawsze wysokiego poziomu w LM. Klasowo odstajemy od Realu, Barcy czy Bayernu (co do Chelsea nie jestem pewien, bo ten sezon mają kiepski i na prawdę szczęśliwie awansowali do finału), ale nie jest to wielka przepaść co pokazaliśmy w 4 meczach z Katalończykami w tym sezonie. Gdyby nie ta fala kontuzji... ah, można sobie gdybać. Nie ma co załamywać rąk, kilka wzmocnień, mniej kontuzji i w przyszłym sezonie znów można mieć nadzieję.
0
Forza
Forza
26 kwietnia 2012, 11:33
Ładne mecze :) ale finał będzie mniej emocjonujący :)
0
KAZUYAH
26 kwietnia 2012, 11:15
ORGANISTA Atakowali tyle, ile potrzebowali i strzelili 3 gole.
0
KaczyACM
26 kwietnia 2012, 11:11
tak myslalem :)
0
WILK
26 kwietnia 2012, 10:54
Kaczy, żarty sobie stroje, uśmiechnięta buźka na końcu o tym świadczy Pozdro
0
KaczyACM
26 kwietnia 2012, 10:39
Real gdyby naciskal tak jak przez pierwsze 15minut to Bayern nie mial by czego szukac ale widac bylo mzeczenie i Bayern sie nie poddal za co wielkie brawa strzelil gola i wytrzymal nerwowke w karncyh . GRATULACJE dla klubu ktory lubie zaraz po MILANIE ...!!!! WILK jaki rewanz?
0
WILK
26 kwietnia 2012, 10:36
Też się cieszę, że nie ma Realu i Barcelony w finale PS: Kiedy jest rewanż w Londynie ?? :)
0
Hali1550
26 kwietnia 2012, 10:02
Piękny mecz ;) Brawo Bayern :) Powiem tylko tyle : David Alaba !
0
kamilus
kamilus
26 kwietnia 2012, 09:41
Wystarczy spojrzeć na statystyki strzałów: Bayern 17, Real 13. Bawarczycy na SB oddają o ok. 40% więcej strzałów niż gospodarze - niezbyt często można zobaczyć takie coś. Ale też widać, jak Milan finansowo odstaje od Bayernu - tam po ok. 9 mln za sezon zarabia przynajmniej 3-5 graczy, do tego kupowani są mniej znani w Europie zawodnicy (np. Luiz Gustavo) za ponad 20 mln euro. U nas, jak już Zlatan miał zarabiać podobnie, to trzeba było pytać resztę zespołu czy ma coś przeciwko, a transfery za taką kwotę zdarzają się raz na parę lat. Co do kwestii sportowej - Milan, sprowadzając rok temu graczy za darmo, notuje progres w LM awansując o rundę dalej. W lidze walczymy do końca, ale pewnie przegramy kilkoma punktami, więc też nie będzie tragedii (bo mamy awans do LM bez kwalifikacji). Niestety przez taki obrót spraw Silvio może sobie wmówić, że po co inwestować w nowych graczy, skoro dzięki obecnej polityce transferowej i tak jest dobrze...
0
Gol
Gol
26 kwietnia 2012, 09:38
Chaos85 ? - Hahaha ! Tak mogę skwitować twoje słowa, jak to miał być przedwczesny finał, a Real po 15 minutach nic nie grał. Bayerm owszem grał świetnie, mieli znakomitą defensywę, skrzydłowi świetnie sprawdzają się w tej drużynie, świetna taktyką i szybkie i dynamiczne akcję tylko dodawał uroku. Natomiast Real ? Poza 2 bramką Ronaldo (można się kłócić czy nie było spalonego) nie pokazał nic. Iker zasłużył u nich na najwyższą notę bo obronił dwa karne i to wszystko. Bayern ich totalnie rozbił i powinien awansować już po 90 minutach. Finał to będzie Bayern - Chelsea, tam przynajmniej są wyrównane szanse, moim zdaniem minimalnym faworytem jest Chelsea (znacznie lepiej wykorzystuje nadarzające się okazję, jak wczoraj przypomnę sobie co zrobił Gomez to...).
0
boateng1987
boateng1987
26 kwietnia 2012, 09:33
Na taki finał liczyłem. Szkoda mi tylko Kaki. Przynajmniej Barca nie obroni pucharu. Niech wygra lepszy.
0
18Zlatan99
26 kwietnia 2012, 09:05
Wg mnie ten finał jest dobry... W końcu po co kolejne Gran Derbi w Monachium. A tu bedzie ciekawy mecz . Nikt nie bedzie stwaial na bramce autobusu przynajmniej :D
0
rafimilan
26 kwietnia 2012, 08:54
Chaos85 To jest człowiek, który jest zamroczony w swój klub... Nie lubi Milanu.
0
gorylmagila
gorylmagila
26 kwietnia 2012, 08:34
Po wczorajszym meczu LM oraz po przeczytaniu dzisiejszych komentarzy naszło mnie nie pohamowane uczucie smutku. Dlaczego smutku ? Porównałem sobie poziomy uczestników ligi mistrzów na poziomie półfinałowym i wyszło mi, że my jesteśmy w wielkiej czarnej nie napiszę już dalej. Prawda jest taka, że my możemy ewentualnie marzyć o przejściu drugiej rundy play-off w LM, bo po prostu jesteśmy za słabi. Niestety jesteśmy słabi, minie parę lat jak (mam nadzieję), zanim odbudujemy swoją potęgę, oczywiście jak pójdziemy dobrą drogą, jeśli jednak nie będziemy szli do przodu tylko będziemy robili zygzaki to miną dekady zanim zaczniemy coś znaczyć. Trzeba po tym sezonie usiąść zrobić głęboką analizę i wytyczyć szlak, którym nasz klub będzie kroczył dalej. Każda opieszałość, niezdecydowanie jest wodą na młyn dla naszych przeciwników. Dajmy przeciwnikom się rozpędzić a nie będziemy nawet wymieniani jak faworyci do zdobycia scudetto, a w LM będzie losowani z 3 koszyka. Zbierają się nad nami czarne chmury, niech przychodzi wiatr zmian.
0
Cactus
Cactus
26 kwietnia 2012, 07:35
Bayern mi naprawdę zaimponował. Pokazali, że są drużyną absolutnie światowej klasy i potrafili dyktować warunki gry na Bernabeu. W finale stawiam na Bayern.....ale Chelsea pod wodzą Di Matteo stać na niespodzianki.
0
Vite
26 kwietnia 2012, 07:29
Fajnie, że nie ma Barcy i Realu w finale. Wczoraj mecz o taką stawkę a nie było żadnych większych spięć pomiędzy drużynami - było nawet kilka przyjaznych, zaskakujących gestów. A Real z Barcą to by się pewnie bili w ewentualnej dogrywce...
0
ORGANISTA
26 kwietnia 2012, 01:45
KAZUYAH - a kto bronil chelsea atakowac? przeciez chyba nie guardiola? mogli grac akcja za kację. to ze sie stali we wlasnym polu karnym jaka to wina barcelony? chyba tylko taka ze chelsea byla zwyczajnie przestraszona sily barcy.
0
kusniak_22
kusniak_22
26 kwietnia 2012, 01:24
Cieszy mnie ten finał, bo już rzygam Realem i Barcą i podniecaniem się nimi na każdym kroku. Bayern myślę że powinien wygrać LM i w sumie zasłużenie.
0
Eravier
Eravier
26 kwietnia 2012, 01:06
Chelsea szczęśliwie przechodzi Napoli, później szczęśliwie Benficę i cudem Barcelonę. Pytanie czemu Milan nie może grać w finale, a gra w nim Chelsea... No ale taki jest futbol. Mimo wszystko kibicuję w finale Chelsea, bo należy im się to zwycięstwo jak mało komu (patrząc na ostatnich kilka sezonów). Podobnie jak Blady uważam, ze w finale nie powinno być zawieszeń za kartki (pomijając brutalne faule). Ten finał na pewno będzie emocjonujący, ale jego poziom może być trochę zaniżony przez liczne absencje.
0
Darek
26 kwietnia 2012, 00:59
Chciałem finał Bayern - Chelsea :) Real nie zdobędzie 10 Pucharu Europy, czyli nie ucieknie nam w klasyfikacji. Barcelona nie zdobędzie 5 Pucharu Europy, więc nie zbliży się do nas :) W finale życzę zwycięstwa Londyńczykom. Niech wygra włoski trener. Ostatnim był Ancelotti :) Powodzenia Di Matteo!
0
milankamil1000
26 kwietnia 2012, 00:40
Hmm, Liczyłem na Real i Kake lecz niestety gratuluje Bayernowi którego nie lubię ; p Forza BvB Forza ACM Forza Górnik Zabrze i tyle w temacie xD Pozdro dla kibiców wszystkich klubów na swiecie
0
Szpilaacm
26 kwietnia 2012, 00:15
Chaos85 Uparty i twardy z Ciebie troll:) NIe przeczytałem jeszcze (chyba) żadnego twojego pozytywnego komentarza. Naprawde wszystko widzisz w czarnych barwach i tak bardzo lubisz prowokować ?
0
Oxidosis
Oxidosis
26 kwietnia 2012, 00:07
Chaos85 Niby masz rację, ale nie wiem w jakim celu próbujesz prowokować innych, skoro każdy z nas doskonale zdaje sobie z tego sprawe.
0
1  2    >

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się