SCUDETTO


UEFA dokona zmian w przepisach dot. podwójnego znaczenia gola zdobytego na wyjeździe?

5 lutego 2019, 15:14, Redakcja Aktualności
UEFA dokona zmian w przepisach dot. podwójnego znaczenia gola zdobytego na wyjeździe?

Jak informuje Sky Sports, UEFA podczas zebrania delegatów, które odbędzie się w najbliższy czwartek będzie wstępnie zastanawiała się nad zniesieniem zasady podwójnego znaczenia gola zdobytego na wyjeździe w europejskich pucharach. Zasada ta pozostaje niezmienna od 1965 roku. Celem wprowadzenia zmian ma być zmniejszenie liczby dogrywek i rzutów karnych. Po dokonaniu i zatwierdzeniu zmian, zespół który na wyjeździe wygra 2:1, a u siebie przegra 0:1 będzie zmuszony grać dogrywkę (w obecnych przepisach, drużyna ta mimo niekorzystnego wyniku w drugim meczu uzyskałaby awans do następnej rundy rozgrywek).



39 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
gldfish
gldfish
6 lutego 2019, 11:25
A ja Wam przekażę ciekawy pomysł mojego kolegi. Po 90min przy remisie powinny być od razu rzuty karne, po których następuje dogrywka. Jeśli dogrywka nie przynosi rezultatu to przechodzi ten, co wygrał karne. W ten sposób drużyna przegrywająca karne będzie gryzła trawę w dogrywce i nie będzie żadnych szachów :)
0
mmbdg
mmbdg
6 lutego 2019, 12:00
W większości przypadków dogrywka jest już dobijaniem fizycznym obu drużyn, co jest fatalne dla oka. Więc trawę to gryźliby, ale dosłownie. Poza tym, karne przed dogrywką wybijają z rytmu meczowego, rozprężają fizycznie i psychicznie. Nie jest to, moim zdaniem, dobry pomysł.
0
gldfish
gldfish
6 lutego 2019, 13:19
Przerwa na karne to też odpoczynek. Skoro już musi być i to i to, pomysł wydaje się po prostu ciekawy z pkt widzenia widza. A rozprężanie? Mówimy o sportowcach grających na wysokim poziomie. Bez przesady
0
KaSeL85
KaSeL85
5 lutego 2019, 20:24
Bardzo dobrze, że to zniosą. Durna to była zasada. Remis to remis, co za różnica gdzie się strzeliło więcej bramek?
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
5 lutego 2019, 19:28
Ja uważam, że wystarczy zlikwidować dogrywki. Dogrywka jest idiotyzmem, jeśli drużyny przez 180min nie potrafią przechylić szali zwycięstwa to dodatkowe 30min w 90% meczów oznacza cierpienie dla oczu kibica który musi oglądać szachy w oczekiwaniu na rzuty karne. Gol na wjeździe to nadal gol i zasada większej wagi jest głupia. Jest remis w dwumeczu - rzuty karne i tyle.
3
yagi
5 lutego 2019, 20:17
Z dogrywką się zgadzam - zlikwidować. Natomiast podwójną wagę goli na wyjeździe w przypadku remisu bym zostawił - dla mnie karne to loteria (jak dla każdego) i każde dodatkowe kryterium, zapobiegające graniu karnych jest ok - szczególnie takie, które funkcjonuje już długo i które każdy zna. Bez wagi goli na wyjeździe, mamy remis 1:1, potem 2:2 i karne.
1
grzesiekpl88
grzesiekpl88
5 lutego 2019, 20:41
No i słusznie, że loteria. Skoro drużyny przez 180min nie rozstrzygnęły dwumeczu to mając świadomość karnych prędzej by się starały ich uniknąć. Aczkolwiek dla mnie zasada goli może zostać, byle dogrywek nie było.
0
KaSeL85
KaSeL85
5 lutego 2019, 20:53
Zgadzam się, że dogrywki nie mają sensu. Z jednej strony zwykle są nudne, z drugiej szanse dla obu drużyn nie są wówczas jednakowe. Jedna drużyna gra 30 min więcej na swoim boisku, z kolei gospodarz jak już straci gola, to by wygrać musi strzelić dwie bramki. A może jeżeli dogrywka zakończy się bezbramkowym remisem to powinna wygrać drużyna przyjezdna? W końcu potrafiła grać dłużej na wyjeździe bez straty gola? Zlikwidować i tyle, i dogrywki, i zasadę goli na wyjeździe.
1
Luksta1805
Luksta1805
5 lutego 2019, 18:55
No nareszcie !! Ta zasada ze wygrywa drużyna która ma więcej bramek na wyjeździe jest beznadziejna.
1
Krauser
Krauser
5 lutego 2019, 18:41
UEFA jak zwykle wciska kit. Zmiana przepisu sprawi że będzie więcej dogrywek, a dzięki temu będzie dłuższy mecz i oczywiście więcej bloków reklamowych. A co to oznacza drogie dzieciaczki? Więcej kasy dla UEFA i wszystko jasne.... A co będzie miał z tego kibic? Wiejącą nudę z telewizora. Bo po co atakować rywala w pierwszym meczu na wyjeździe, jak można wymęczyć 0:0 a potem na swoim stadionie w rewanżu powalczyć o zwycięstwo. Wcześniej ten wynik, był by bardzo ryzykownym, a po zmianie przepisów BIERZEMY W CIEMNO ten wynik.
4
jasiom22
jasiom22
5 lutego 2019, 19:02
dokładnie.
0
viviek89
viviek89
5 lutego 2019, 21:49
jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co:-) a jesli chodzi o sprawiedliwosc to po remisie w dwu meczu bez zadnych dogrywek i karnych. trzeci mecz na neutralnym terenie i wtedy ew dogrywka i karne. no na to ueafa jeszczennie wpadla, to dopiero bylby hajs hahaha
0
MiamiMilan
MiamiMilan
6 lutego 2019, 02:50
Podpisuje sie pod tym co napisales. Chodzi o wiecej dogrywek i wiecej $ dla UEFA a mecze stana sie nudne jak flaki z olejem.
0
5 lutego 2019, 18:35
Cyt:"Celem wprowadzenia zmian ma być zmniejszenie liczby dogrywek i rzutów karnych." - kom: Albo tu jest jakiś błąd słowny albo logiczny. No wydaje się jasne, że będzie odwrotnie. Po zniesieniu tej zasady (skądinąd źle nazwanej, bo ten gol na wyjeździe nie liczy się wcale podwójnie) będzie więcej dogrywek i rzutów karnych. Co do samej zmiany jestem jak najbardziej za. Premiowanie drużyny, która przy równym bilansie strzeliła więcej bramek na wyjeździe jest niesprawiedliwe i często zabija widowisko. Drużyny (szczególnie te teoretycznie słabsze) , gdy grają pierwszy mecz u siebie, to graja często na 0:0 bo to ich stawia w relatywnie dobrej sytuacji przed rewanżem.
4
Rafał0209
Rafał0209
5 lutego 2019, 17:55
właśnie to jest bardzo dobra decyzja , to nie jest tak jak u siebie wygrywam 1:0 a na wyjeździe przegrywam 2:1 w 60 minucie to bronie wyniku z pierwszego meczu to właśnie od lat zabija piękno futbolu kalkulacja , a z nowymi zasadami mamy remis i obie drużyny walczą o awans i zwycięstwo za wszelką cene w 90 minutach , Pamiętacie półfinał LM z 2003 Inter -Milan 0:0 1:1 jeden stadion dwa mecze my się cieszyliśmy oni nie, ale myśle że gdyby było odwrotnie do dziś byśmy narzekali na ten system , dla mnie najważniejsze są bramki jak w ich przypadku jest remis powinny zwycięzce wyłonić rzuty karne .
4
grayman88
grayman88
5 lutego 2019, 17:53
Mecze bylyby lepsze gdyby nie bylo dogrywek tylko odrazu karne. Zasada bramek na wyjezdzie nie ma sensu dzis...
5
Gullit80
Gullit80
5 lutego 2019, 17:40
UEFA powinna wprowadzić zmiany po 1. Mecz tylko 90 minut jak jest przerwa w grze do zatrzymanie czasu a nie doliczanie później 2 minut w 1 połowie i 4 w drugiej. Po 2. Dogrywka jedynie 10 minut i karne. Po 3.Zmiany w meczu z 3 na 6(włcznie z bramkarzem). Po 4. Żadnych podwójnych czy pojedynczych goli na wyjeździe. Krótko skoro w pierwszym meczu było 2:1 a w drugim 1:0 to o awansie decyduje wyższy wynik. Wtedy mecze byłyby ciekawsze.
Edytowano dnia: 5 lutego 2019, 17:45
0
Krisu
Krisu
5 lutego 2019, 18:19
Nie no 6 zmian w meczu to zdecydowanie za dużo. Obecne 3 są optymalne. Zgodziłbym się żeby w razie dogrywki trener miał dodatkowe 2-3 zmiany
0
dyster
dyster
5 lutego 2019, 19:17
Co do punktu pierwszego, to zorientuj się proszę ile mniej więcej czasu piłka jest naprawdę w grze. Wyjdzie Ci ile to 90 minut musiałoby wtedy trwać. :)
0
wielki prostownik
wielki prostownik
5 lutego 2019, 17:33
Bez sensu. Tylko zwiększy się liczba dogrywek. Swoją drogą to należałoby się zastanowić nad ich likwidacją. Zazwyczaj jest to dodatkowe 30 minut człapania wycieńczonych zawodników po boisku gdzie niewiele się dzieje. 90 minut i powinny być karne.
1
matten
matten
5 lutego 2019, 17:25
Szczerze? Myślę, że niewiele to zmieni. Osobiście wolałbym, aby zrezygnowali z dogrywek i od razu rozgrywano rzuty karne... pozwoliłoby to trochę odpocząć piłkarzom i niekiedy również kibicom (:
4
Siwus
Siwus
5 lutego 2019, 17:41
Zgadzam się brak dogrywki od razu karne. Już nie pamiętam kiedy ostatnio oglądałem jakąś ciekawą dogrywkę a tylko to męczy kibiców i piłkarzy
1
mpt1899
mpt1899
5 lutego 2019, 17:14
Dluzsze mecze = wiecej reklam = wiecej kasy z praw TV. Mogliby tylko wymyslec lepszy kit a nie traktowac kibicow, pilkarzy czy wladze klubow jak bezmozgow.
Edytowano dnia: 5 lutego 2019, 17:16
4
Danielinho7
Danielinho7
5 lutego 2019, 15:58
Bramka na wyjeździe dodaje uroku piłce nożnej. Zwyczajnie promuje ofensywny futbol. Ale potrafi być też strasznie niesprawiedliwa podczas dogrywek! Jak już się gra ekstra 30 min i drużyna grająca na wyjeździe strzela bramkę to gospodarz nagle potrzebuje 2 bramki żeby wygrać -.- więc wywalić bramki na wyjeździe ale TYLKO podczas dogrywek
Edytowano dnia: 5 lutego 2019, 15:59
7
Siwus
Siwus
5 lutego 2019, 16:18
Raczej bramka na wyjeździe promuje defensywny futbol. Pamiętam jak kiedyś Ferguson mówił, że dla niego najbardziej liczy się czyste konto u siebie bo to jest ważniejsze od wygrania. Jak dla mnie mogliby te zasadę znieść a po meczu bez dogrywki karne, i tak większość meczy jest rozstrzygane w karnych a w dogrywkach biegają byleby nie stracić. Albo jak pisał Krisu dogrywka skrócona do 2x10.
1
Danielinho7
Danielinho7
5 lutego 2019, 16:39
No nie wiem. Grasz u siebie to chcesz przycisnąć jednak, a na wyjeździe bronić wynik. Ale jako że jest ta "bramka na wyjeździe" to też wyjazdowym opłaca się atakować i trochę otworzyć.
0
Siwus
Siwus
5 lutego 2019, 17:40
Też ale jednak grasz u siebie i masz z tyłu głowy, że lepiej wygrać 1:0 niż np 2:1 i gra się bardziej zachowawczo. No nawet głupi przykład z meczu Milan-Inter, pierwszy 0:0 drugi 1:1, mecz rozgrywany na tym samym stadionie i Milan awansuje (nie żeby mi było przykro) bez niczego. Jak dla mnie ten przepis działa hamulcowo na drużyny ale to już kwestia sporna
1
Krisu
Krisu
5 lutego 2019, 18:17
@Danielinho7 właśnie że jest na odwrót; Grasz u siebie to bronisz się żeby nie stracić, bo jak rywal strzeli to przy bramkowym remisie jego gole będą liczone x2. I znowu jak jesteś na wyjeździe to jedziesz z k***ami do przodu bo twoje ewentualne gole będą x2 a rywala z racji tego że gra u siebie x1
0
epl
epl
5 lutego 2019, 15:50
Dziwna argumentacja (dogrywek raczej przybędzie), ale co do zasady to jest to jedyne sprawiedliwe wyjście. Niby dlaczego miałoby się wartościować gole? Każdy powinien być wart tyle samo.
3
OLRevan
OLRevan
5 lutego 2019, 15:45
Czyli gra na wyjeździe będzie polegała na tym by nie stracić bramki. Super zmiana promująca więcej autobusów
2
Antonio10
Antonio10
5 lutego 2019, 15:37
Zróbmy jak w zamierzchłych czasach - rzut monetą i po sprawie :P
2
ACstach
ACstach
5 lutego 2019, 15:35
Zmniejszenie?? Ci "panowie" to chyba już są tacy starzy, że sami nie ogarniają swoich przepisów. Ręce opadają, a już myślałem, że niżej upaść dzięki srUefie nie mogą.
3
Vol'jin
Vol'jin
5 lutego 2019, 15:34
No to w dwumeczach będą szachy po 0-0 :)
1
banan1899
banan1899
5 lutego 2019, 15:29
To chyba więcej tych dogrywek będzie!
3
szfarceneger
szfarceneger
5 lutego 2019, 15:27
Ten przepis redukuje ilość dogrywek do minimum, więc powinien zostać.
1
Krisu
Krisu
5 lutego 2019, 15:27
Zdecydowanie lepsze dla widowiska bo zdarzały się sytuacje gdzie gospodarz drugiego meczu przy pełnym stadionie wygrywał mecz i ... nie awansował dalej. Ludzie przychodzą na stadion w liczbie która przerasta mieszkańców większości miejscowości na świecie, wydają dość sporą ilość pieniędzy na bilety, gadżety i często też transport i nocleg. I pomimo dobrego meczu drużyny której kibicują muszą wracać do domu ze spuszczonymi głowami. Ale z drugiej strony strzelanie bramek na wyjeździe jest często większym wyczynem niż przed własną publicznością, tylko czy na tyle dużym żeby dawało AŻ TAKĄ przewagę w dwumeczu? Poza tym co do dogrywek też wydaje mi się że gdyby ją skrócić do 2x10min lub nawet mniej to zadziałało by to na plus; Mamy często sytuacje że drużyna gra w rodzimej lidze w sobotę, później we wtorek w LM gdzie dochodzi do dogrywki (która w obecnej formie jest MEGA wyczerpująca) i jeszcze karnych, a w sobotę kolejna kolejka w lidze. Ciekawi mnie jeszcze JAK zamierzają zmienić rzuty karne, o ile w ogóle.
Edit: Dobra, widzę że za szybko przeczytałem i zrozumiałem to tak jakbym sam chciał to zrozumieć. Przecież redukując wagę bramek na wyjeździe doprowadzą do większej ilości dogrywek -_-
Edytowano dnia: 5 lutego 2019, 15:33
0
The Legend
The Legend
5 lutego 2019, 15:23
"Celem wprowadzenia zmian ma być zmniejszenie liczby dogrywek i rzutów karnych" - a przeciez logiczne jest to, ze po wprowadzeniu tego przepisu, dogrywek bedzie jeszcze wiecej. Coz za idiotyczna argumentacja. Jak dla mnie, to ta zmiana powinna sie tyczyc tylko dogrywek - na chwile obecna przepisy mowia o "podwajaniu" wyjazdowych bramek zdobytych w dodatkowym czasie gry, co wg mnie jest bardzo niesprawiedliwe. P.S. Pol-zartem, pol-serio: pomysl zostal pewnie rzucony przez przedstawicieli klubu FC Barcelona, po ostatnim polfinale z Roma. Wiadmo, ze dodatkowe 30 minut ZAWSZE faworyzuje silniejszy kadrowo klub.
Edytowano dnia: 5 lutego 2019, 15:35
15
Milanboy
Milanboy
5 lutego 2019, 17:08
Dziwne, bo Barcelona to ofensywny zespół xd
0
Umberto
Umberto
5 lutego 2019, 15:20
Przecież przez ten przepis będzie więcej dogrywek i karnych, od za tłuki
14

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się