SCUDETTO


Milan i Inter jednak zdecydują się na budowę nowego stadionu?

4 marca 2019, 11:38, Ginevra Aktualności
Milan i Inter jednak zdecydują się na budowę nowego stadionu?

Jak donosi portal CalcioFinanza, powołując się na La Repubblica, Milan i Inter są bliskie podjęcia decyzji o budowie nowego stadionu, co wkrótce mają oficjalnie zakomunikować władzom miasta. Mediolańskie kluby nie będą modernizować San Siro, ale postawią na budowę nowego obiektu w bliskiej odległości od obecnego stadionu. Milan, całkowicie przekonany do idei nowego obiektu, czeka jeszcze na ostateczne potwierdzenie Interu w kwestii porzucenia San Siro, które może zostać zburzone. Patronem projektu jest Paolo Scaroni, a koszt budowy, która miałaby zostać ukończona do 2023 roku, szacuje się na 600 mln euro. Kluby liczą na uzyskanie około 25 mln rocznie z praw do nazwy nowego stadionu, co pomoże w finansowaniu projektu. Włodarze obu klubów przebywali ostatnio w USA na spotkaniach z konsultantami Goldman Sachs, którzy doradzają w kwestiach finansowania budowy.   

Projekt "nowego San Siro" przewiduje budowę najnowocześniejszego obiektu w Europie, mogącego pomieścić 60 tysięcy widzów. Stadion stanąłby na terenie obecnych parkingów i miałby się wzorować na amerykańskich Mercedes Benz Arena w Atlancie oraz MetLife Stadium w Nowym Jorku, z rozsuwanym dachem, trybunami bliżej boiska, które wraz z pierwszym pierścieniem znalazłoby się poniżej poziomu otaczającego stadion terenu, ograniczając wpływ na wygląd okolicy (władze miasta nie zgadzają się na zwiększenie wysokości). W trakcie budowy kluby będą grały na obecnym San Siro. Nowy stadion będzie miał osobne wejścia dla kibiców Milanu i Interu, kluby podzielą się lożami oraz przeniosą swoje muzea i sklepy. Tereny przyległe zostałby objęte modernizacją. Jeśli Mediolan i Cortina zostaną organizatorami zimowej olimpiady 2026, inauguracja miałaby mieć miejsce już na nowym obiekcie Milan i Interu. 



75 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
zbylon
zbylon
5 marca 2019, 10:19
Pomysł z budową wspólnego stadionu to bardzo dobry pomysł. Koszta użytkowania podzielone między klubami na pół, to jest bardzo fajna optymalizacja.
0
Victor Van Dort
Victor Van Dort
5 marca 2019, 03:20
Wielu Polaków ma sentyment do fiata 126p jednak na drogach coraz trudniej go spotkać, nie żeby ich już nie było wciąż da się je kupić ale sentyment jest fajny jak się o nim myśli a praktyka i matematyka pokazuje że aby skutecznie sobie radzić w teraźniejszości trzeba mieć narzędzia o podobnej użyteczności jak konkurencja. Jeśli unikalna relacja klubów z Mediolanu może być naszą przewagą to dlaczego mielibyśmy się wzdrygać? Pojemność też na pewno nie jest liczbą przypadkową i moim zdaniem nie opłaca się budować nic większego niż 60tyś, w tym aspekcie liczy się średnia na mecz więc co z tego że raz na jakiś czas na atrakcyjny mecz przyjdzie te 80tyś jak w meczu z bylekim będzie po 40tyś to się zwyczajnie nie opłaca. Budując dom, planuje się dla kogo on będzie i jaki on będzie, każdy patrzy na swoje potrzeby i chce na nie odpowiedzieć. Nikt (lub prawie) nie buduje sobie dodatkowo sali balowej w której mógłby organizować rodzinne eventy jak zjazdy , chrzciny, komunie, wesela...itd., bo to było by nieopłacalne. Inną nie mniej ważną kwestią jest marketing i elitarność, lepiej nich będzie problem z kupieniem biletu na Milan i lekki szał na tym punkcie niż jak by zawsze bilety były dostępne, zakładając że na Milan w przyszłym sezonie będzie średnio chciało chodzić 65tyś to lepiej wybudować stadion zawsze pełny(60tyś) niż zawsze niepełny (70tyś) dodatkowo tak duży obiekt mógłby nie odpowiadać potrzebom Interu bo każdy z klubów ma być zadowolony a docelowo Mediolan musi znów stać się stolicą piłki klubowej:)
Na zdrowy rozum, zaufajcie ludziom którzy pchają kasę w ten Milan nie są z pierwszej łapanki a efekty ich pracy już widać a to dopiero początek.
2
adamos
adamos
5 marca 2019, 08:00
Milan awnasuje do LM nagle liczba kibicow na stadionie wzrośnie do 80 tys na kazdym meczu.
0
Victor Van Dort
Victor Van Dort
5 marca 2019, 12:34
@up nie ma szans na regularne 80tyś w Mediolanie, nawet jeśli Milan wróci do czołówki to nie te czasy że będzie taką publikę przyciągał co mecz, to nie te czasy że piłka była jedyną dostępną powszechnie rozrywką, reguralne 80tyś nie jest możliwe w Mediolanie. W Katalonii gdzie piłka jest główną rozrywką i jest traktowana jako sprawa niemal narodowa/patriotyczna a wizyta na stadionie jak obowiązek uczestniczenia w obrządku religijnym nie przebija 80tys a klub od ponad dekady jest na szczycie, mają Messiego i nie tylko, klub gra od lat b.dobrze ale nie jest wstanie przebić 80tyś. Średnia widownia w FCB, Sezon 2014/15 - 70, 434, Sezon 2015/16 - 75,361, Sezon 2016/17 - 77, 876, Sezon 2017/18 - 71,180, Season 2018/19 - 77, 401.
Widownia na Cap Nou poszczególne mecze: Barça - Alavés 52,356, Barça - Huesca 71,053, Barça - PSV 73,462, Barça - Girona 76,055, Barça - Athletic 78,015, Barça - Sevilla 88,712, Barça - Alavés 86,290, Barça - Real Madrid 93,265
0
Gerada
4 marca 2019, 23:49
Pomysł jak najbardziej optymalny. Przynajmniej z perspektywy takiego laika jak ja. Co do osób nie rozumiejących dlaczego Milan chce w tej kwestii współpracować z Interem to należy podkreślić to co .m.in. zauważył niżej w komentarzach tommyb1: rywalizacja wewnątrz Mediolanu jest nietypowa na skalę światową. W Polsce (i w sumie nie tylko) jesteśmy przyzwyczajeni, że jak ktoś ma na mieście szalik lokalnego rywala to jest wrogiem... W Mediolanie, chodząc w barwach Milanu całymi dniami po mieście, parę razy "zaczepiali" mnie kibice Interu i... z kilkoma z nich mam do tej pory wspólne zdjęcia... W Mediolanie rywalizacja między kibicami i klubami wygląda tak jak przekomarzanie z kumplami - podśmiewasz się i dogryzasz ale idziecie razem na piwo, a jak któryś będzie w potrzebie to drugi pomoże. Kluby po prostu chcą ze sobą współpracować zamiast rzucać sobie kłody pod nogi i nie widzę w tym nic dziwnego.
Edytowano dnia: 4 marca 2019, 23:50
4
Matim
Matim
5 marca 2019, 08:45
Dokładnie. Będąc na derbach widziałem jak ludzie w koszulkach Milanu i Interu idą na mecz ramię w ramię i tak samo wychodzą pomimo wyniku (wtedy Milan wygrał 1:0 po bramce de Jonga). Jak dla mnie wspólny stadion z Interem ma pewien urok i nadaje dodatkowego smaczku meczom derbowym. Mi się pomysł nowego, wspólnego stadionu podoba. :)
1
zbylon
zbylon
5 marca 2019, 10:17
Dokładnie, za dawnych czasów mówiło się, że to jak niezbyt przepadający za sobą kuzyni, ale jednak rodzina.
0
comicowy
comicowy
4 marca 2019, 22:06
Chciałbym poznać argumentację przeciwników budowy stadionu na pół. Dotychczasowy argument to "kluby wielkie jak Milan nie powinni dzielić stadionu, bo nikt inny nie dzieli".
4
mpt1899
mpt1899
4 marca 2019, 21:12
Stadion powinien byc wlasny. A co do pojemnosci to 70000 bylo by optymalne.
0
wilku94
wilku94
4 marca 2019, 17:50
Dla mnie budowa stadionu na spółkę z Interem mija się z celem. Uważam, że kluby będą się dusić razem na stadionie. Milan nie powinien oglądać się na Inter i powiedzieć w prost: budujemy swój stadion na 65-70 tys. kibiców. Jeżeli chcemy mieć najnowocześniejszy stadion na świecie, świecić przykładem i wrócić na szczyt to nie można sobie pozwolić na budowę małego kurnika na 55-60 tys. kibiców. Im będą co raz to lepsze wyniki + LM, to i kibice się znajdą, aby na 70% spotkań w sezonie wypełnić stadion po brzegi.
0
marcel massaro
marcel massaro
4 marca 2019, 18:57
Masz rację, że gdy tylko znów wrócimy do Ligi Mistrzów, to i kibice zaczną coraz większymi ilościami na stadion przychodzić, a to że nowy stadion jest potrzebny, to już chyba każdy widzi; San Siro jest już mało funkcjonalne, a jeśli chcemy liczyć się w "finansowym futbolu", to koniecznie jest potrzebny nowy obiekt. Zastanowiłbym się tylko czy aby pomysł wybudowania go wspólnie z Interem jest akurat złym pomysłem. Zauważ, że w dzisiejszych czasach utrzymanie stadionu i zapewnienie mu płynności finansowej i generowanie przychodów jest rzadko spotykane w europejskim futbolu. Z reguły kluby albo wychodzą na zero, albo dokładają do interesu. Na palcach jednej ręki można policzyć te zespoły, które zarabiają jeszcze na swoim stadionie. Według mnie pomysł współudziału w nowym obiekcie przez dwa kluby jest całkiem realny i posiada ogrom plusów ekonomicznych. Po pierwsze koszty byłyby rozkładane na dwa podmioty, nie jeden, a do tego rozgrywanych byłoby w sezonie około 50-55 meczów, a nie tylko połowę z tej liczby. Wiadomo, że poza rozgrywkami stricte piłkarskimi trzeba byłoby jeszcze zorganizować jeszcze od 4 do 8 innego rodzaju imprez masowych, by stadion mógł sam na siebie zarabiać. Rodzina Singerów nie jest pierwszą lepszą bogatą rodziną, do tego wychowani są w Stanach, a tam wiedzą jak zarabiać pieniądze na wszystkim, więc i w tym przypadku na pewno ocenią każdą możliwą ewentualność i wybiorą tą, która będzie najbardziej opłacalna. Według mnie Milan z Interem powinni wybudować wspólnie stadion, jednakże pod warunkiem, iż zostanie również przez nich zatrudniony inny podmiot, który będzie fachowo zajmował się promowaniem obiektu, zapewnieniem odpowiedniej ilości dochodowych imprez oraz innych atrakcji, które przynosiłyby zyski (poza koncertami w wakacje, można byłoby przecież na stadionie uruchomić restauracje, pomieszczenia konferencyjne do wynajęcia). A pomysł na branie przykładów z USA jest jak najbardziej trafiony - za oceanem powstają perełki architektoniczne, więc jest co podglądać. Gdyby stadion był podobny do tych, jakie mają powstać za parę lat w Los Angeles czy Las Vegas, lub choćby, w europejskich warunkach, do Estadio na Luz, to byłoby super. Nie mamy się o co martwić z naszej strony, to nie Berlusconi z Gallianim podejmują decyzję, miejmy nadzieję, że sąsiedzi zza miedzy również przychylnie spojrzą na ten pomysł.
5
Orzelek79
Orzelek79
4 marca 2019, 17:01
Wizja dzielenia się z Interem trochę mi się nie podoba z mentalnego punktu widzenia ale ze strony czysto ekonomicznej koszt budowy rozkłada się na 2 kluby. Szkoda mi troche SS ale stadiony na których ma się wzorować nowy obiekt są super , szczególnie ten w Atlancie .
0
Wilk87
Wilk87
4 marca 2019, 16:58
Jak dla mnie, jeśli mają zbudować nowy stadion i dzielić go z Interem, to już wolę by inter zbudował sobie nowy a Milan został na San Siro.
0
Vol'jin
4 marca 2019, 17:00
i Inter będzie trzepał lepszy profit bo modernizacja San Siro, wykup od miasta i nawet rentownośc obiektu będzie mniejsza od nowego stadionu
3
_GAHU_
_GAHU_
4 marca 2019, 16:42
W sumie nie spodziewałem się takiego rozwiązania. Mam sentyment do San Siro zresztą jak chyba każdy kibic Milanu czy Interu ale kierując się rozsądkiem - pozostanie jednego klubu na tym stadionie i podjęcie się modernizacji to jak reanimacja umrzyka i to za naprawdę grubą kasę. Wizja nowego stadionu dla obu klubów z osobnymi wejściami dla kibiców Milanu i Interu mi się podoba ale pojemność musi być większa. Jeśli wrócimy do LM to nie mam wątpliwości że 60tys. To będzie zwyczajnie za mało - szczególnie jeśli będziemy dochodzić w tej LM dalej niż faza grupowa.Skoro obecnie na mecz ligowy z Sassuolo przychodzi 60tys to tyle samo będzie chętnych na mecz z Realem czy MC w LM? 70-75tys. i wg mnie takie rozwiązanie będzie naprawdę dobre
0
SuperSnajper
Moderator SuperSnajper
4 marca 2019, 16:29
Nowy stadion - TAK.
Pojemność ponad 60, wolałbym coś bliżej 70 tys.
Czy z Interem? Nie mam zdania, niech mądre głowy zdecydują jak będzie najlepiej
Edytowano dnia: 4 marca 2019, 16:29
1
Milanboy
Milanboy
4 marca 2019, 16:36
dla mnie Milan może i opuścić San Siro, ale nie chcę po prostu wyburzenia tego obiektu, za bardzo jest legendarny po prostu, i zawsze z Mediolanem kojarzyłem właśnie ten stadion, jak większość ludzi na świecie prócz mody
2
Milanboy
Milanboy
4 marca 2019, 16:08
Ja nie mogę, wiem, może i teraz pojadę nostalgią, ale dla mnie zburzenie ew San Siro byłoby okropne ze strony miasta, przecież ten stadion jest równie legendarny co Camp Nou, Old Trafford,Anfield,Wembley,Maracana,Bernabeu i wiele innych ikonicznych stadionów, ja osobiście jestem w pełni na nie, do tego dzielenie z Interem co jeszcze bardziej mnie irytuje. Jeśli chcą coś z nim zrobić to niech zrobią z niego narodowy chociaż stadion, bo dla mnie burzenie wydaje się naprawdę absurdalnym pomysłem, San Siro jest także ikoną już tego miasta przecież tak?
2
Gol
Gol
4 marca 2019, 15:34
Moim zdaniem dobre podejście do tematu, nie ma co rozwodzić się nad sentymentami, już raz przypłaciliśmy za trzymanie mistrzów do końca kariery. Moim zdaniem jednak nowy stadion powinienem mieć około 65-70 tysięcy miejsc, gdyż ani Milan, ani Inter nie stać na to żeby odprawić kibiców z kwitkiem, zwłaszcza gdy oba kluby wrócą na stałe do LM i zaczną walczyć o Scudetto. Plany w każdym razie ambitne, zobaczymy co z tego wyjdzie.
5
matten
matten
4 marca 2019, 15:26
Budowana nowego stadionu wspólnie z Interem wydaje się optymalnym rozwiązaniem, aczkolwiek mam już trochę dość tych spekulacji i chciałbym zobaczyć jakieś konkrety, bo o nowym stadionie mówi się od lat :/
1
daro12555
daro12555
4 marca 2019, 15:14
Vol'jin-utrzymywanie jednego stadionu przez dwa wielkie klubu jest trochę śmieszne ,tylko w Mediolanie tak robią .
0
tommyb1
tommyb1
4 marca 2019, 22:25
Daro bo nigdzie na świecie nie ma takiej sytuacji jak w Mediolanie żeby dwa kluby z jednego miasta potrafiły jakikolwiek współpracować. Wszędzie jest kosa na maxa
0
tommyb1
tommyb1
4 marca 2019, 15:05
Stadion powinien być wg mnie na minimum 70 tysięcy a najlepiej około 80. W sytuacji w której jesteśmy teraz potrafi przyjść 61 tys na Saskow. Potencjal mamy spokojnie żeby to była średnia frekwencja już w przyszłym sezonie. Apropos wzorowana się na powyższych stadionach to myślę podobnie jak Vol'jin. Stadion Falcons zdecydowanie na tak.
1
daro12555
daro12555
4 marca 2019, 14:57
Nie z Interem po co mieć co roku 25 mln ,jak można mieć praktycznie 50 mln za nazwę stadionu .Milan i Inter muszą się rozłączyć .60 tys trochę mało idealnie było by 70 tys ,bo już 80 to za dużo .
0
Vol'jin
4 marca 2019, 15:00
a nie pomyślałeś o tym, że na dłuższą mętę obu klubów może nie interesować samodzielnie utrzymanie swoich stadionów? Oba kluby na ten moment raczej interesuje jak się wyrwać od płaczenia daniny miastu
Edytowano dnia: 4 marca 2019, 15:01
2
Vol'jin
4 marca 2019, 14:38
http://stadiony.net/stadiony/usa/mercedes_benz_stadium to robi wrażenie, bo MetLife stadium wygląda jak kwadratowe Camp Nou
4
nokoments
nokoments
4 marca 2019, 15:28
Z zewnątrz wygląda dziwacznie, ale w środku mega mi się podoba.
0
adamos
adamos
4 marca 2019, 14:33
a co z obecnym San - Siro się stanie? Jakieś plany ma miasto?
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
4 marca 2019, 14:52
Jak napisano w artykule prawdopodobnie zostanie wyburzone.
3
viviek89
viviek89
4 marca 2019, 17:10
toz to swietokradctwo by bylo :'(
1
Kaakanero
Kaakanero
4 marca 2019, 14:05
I mi sie podoba takie coś, wiem że San Siro piękna historia, ale nic nie trwa wiecznie, żeby osiągać maksymalne zyski musi być nowy stadion zaplanowany od podstaw. Druga sprawa, że razem z Interem no cóż... oni też są jakąś nieoderwalną częścią naszej historii, a derby na 2 różnych stadionach już by nie było tego samego klimatu... Jedyne co bym się przyczepił to pojemność koło 70k powinno być na spokojnie. Fajnie, że coś ruszyło z tematem :)
2
Artemik
Artemik
4 marca 2019, 13:55
Nie jestem pewien czy na dłuższą metę pomysł na budowę stadionu razem z Interem wyjdzie nam na dobre...
0
Deus
Deus
4 marca 2019, 13:23
Pomysł z nowym stadionem na 60 tysięcy wspólnym z Interem mi się podoba. Szkoda tylko SS jeżeli ma zostać zburzone. Jest takie piękne :/
1
gorylmagila
gorylmagila
4 marca 2019, 15:49
Jest takie piękne ... Pudrowanie trupa. Gratis jeszcze za duże pieniądze.
2
Daniel Maldini
Daniel Maldini
4 marca 2019, 13:08
Ciekawe, jakie byłyby koszta modernizacji SS i czy w ogóle istnieje techniczna możliwość modernizacji tego stadionu do poziomu, który satysfakcjonowałby pomysłodawców. Mam sentyment do San Siro, ale jest wiele miejsc, gdzie mecze ogląda się tragicznie - za sprawą zasłaniających barierek. Każdy chwile popłacze, a czas idzie do przodu. Tylko, czy 60 tys. to nie odrobinę za mało?
0
Yabaye
Yabaye
4 marca 2019, 13:20
Ile razy w tym sezonie mieliśmy 60 tysięcy? Wydaje mi się, że to za dużo. Płacenie za puste krzesełka
1
nokoments
nokoments
4 marca 2019, 13:43
Yabaye, średnia w tym sezonie to 52 tys., czyli dość blisko tych 60 tysi. Na Sassuolo było 61k i zważywszy na to, że do końca sezony będziemy się bili o miejsce w LM to na pozostałych meczach domowych będzie podobna ilość fanów, zwłaszcza, że mamy przecież jeszcze Inter i Lazio na rozkładzie. Jeśli wejdziemy do LM i Elliott zrobi fajne transfery w lecie to samych karnetów sprzedadzą ponad 40k, a frekwencja może spokojnie dojść do tej jaką ma Inter, czyli średnio 56 tys. w tym sezonie. Milan potrzebuje dużego stadionu.
10
Daniel Maldini
Daniel Maldini
4 marca 2019, 13:43
Ok, w tym sezonie i w poprzednich nie mieliśmy gigantycznej widowni. Aczkolwiek trzeba brać pod uwagę, że frekwencja rośnie wraz z wynikami. To jest AC Milan, czyli klub, który aspiruje o coś więcej niż walka w sezonie o Top4 ligi włoskiej, a stadion buduje się na lata.
2
Daniel Maldini
Daniel Maldini
4 marca 2019, 13:50
Yabaye Kolejna osoba, która nie rozumie że nie mona porównywac frekwencji nowego ze starym stadionem... Ech... Na stare Del Alpi przychodziło po 15-20tys widzów. Teraz po 40 bo stadion tyle ma. I bardzo tego żałują. Była już o tym mowa wielokrotnie. Zła widoczność, zasłaniające barierki. Jak ktoś może w ogóle porównywać frekwencję SS i twierdzić że na nowym będzie podobnie... Tak jeszcze nigdy nie było, żeby było podobnie gdy powstał nowoczesny stadion. Jeżeli Milan wybuduje stadion na 70-tys to 60-tys będzie na lidze na najgorsze mecze i to pewnie tylko dlatego że karnetowcy nie przyjdą.
1
Daniel Maldini
Daniel Maldini
4 marca 2019, 13:52
nokoments Widzę że Ty myślisz przynajmniej...
0
mpt1899
mpt1899
4 marca 2019, 21:08
Z dwa lata temu Calcio Finanza wyliczyla, ze do pelnego remontu SS (a to jest od kibli do samej konstrukcji stadionu) i dostosowanie do dzisiejszych i przyszlosciowych standardow potrzebne by bylo 300-400M euro. Marzyl mi sie czerwono-czarny stadion ale z Interem to moge o tym zapomniec (chociaz oswietlenie sprawia cuda to to nie to samo). Tak czy siak oba kluby napewno zasluguja na nowy obiekt. Sentyment do SS zawsze bedzie ale chyba juz czas ruszyc naprzod. ForzaMilan!!!
3
acmti__
acmti__
4 marca 2019, 13:06
To chyba impuls dla mnie, żeby w końcu zebrać dupę i odwiedzić to miejsce póki jeszcze jest.
4
Yabaye
Yabaye
4 marca 2019, 12:40
Nowy dla nas. Nie dla Milanu i Interu. I nie 60 tysięcy, tylko 45. I dużo miejsc do wynajmu na gastro czy biznes.
0
nokoments
nokoments
4 marca 2019, 13:30
45? Przecież na mecze z Empoli i Sassuolo przyszło dużo więcej ludzi. Jak wrócimy do LM to i 60k będzie mało.
0
Panicz
Panicz
4 marca 2019, 14:10
45k? Daje sobie uciąć obie kończyny że jak Milan wróci do LM, to na obojętnie jakim meczu będzie około 65 tysięcy kibiców.
0
adamos
adamos
4 marca 2019, 14:34
60 to minimalne minimum. Powinno byc na 80 tys.
1
ForzaMilan!!!
ForzaMilan!!!
4 marca 2019, 12:37
No i w sumie wszystko pięknie, ale po co ten Inter :/
1
szfarceneger
szfarceneger
4 marca 2019, 12:34
Chyba trzeba się będzie wybrać na San Siro póki jeszcze istnieje.
5
ForzaMilan!!!
ForzaMilan!!!
4 marca 2019, 12:28
Zburzenie SanSiro? :( jejku az mi mi się koparka otworzyła, porzucić okej, ale burzyć SanSiro :(
Edytowano dnia: 4 marca 2019, 12:37
0
Owiec
Owiec
4 marca 2019, 16:08
Fakt że z sentymentu serce boli...ale potem po co takiemu Mediolanowi kolejny duży stadion? Jeszcze taki stary i nieużywany jak wcześniej :/
1
milan78
milan78
4 marca 2019, 12:27
Czyli przyjmujemy model funkcjonowania Arsenalu(do niedawna) i Tottenhamu(obecnego).Zatem z wielkich transferów do klubu w najbliższych latach nici.Priorytetem regularna gra w LM.Stąd m.in.Gazidis i Leonardo.Pierwszy ma doświadczenie w tego sposobie funkcjonowania klubu,drugi zna doskonale rynek południowoamerykański i wie jak" łowić" dobrze i niezbyt kosztownie.Pytanie jak na taki sposób zarządzania klubem zareaguje przeciętny kibic...W Arsenalu z poczatku była akceptacja,potem kibice zaczęli to kontestować.Gattuso(bądź ktokolwiek bedzie trenerem Milanu) za jakis czas powtórzy slowa ,ktore dzisiaj mówi Pocchettino https://www.telegraph.co.uk/football/2019/03/01/mauricio-pochettino-magic-guy-could-win-trophies-tottenhams/
0
comicowy
comicowy
4 marca 2019, 22:04
Czego Ty oczekujesz? Że do średniaka, który od kilku lat nie grał w LM przyjdą wielcy zawodnicy? Od razu Messi, Isco czy inny Salah. Naszą jedyną opcją jest angażowanie wychowanków i szukanie talentów w Europie i za Oceanem. Przyjdą wyniki i regularne dojście do ćwierćfinału LM, to przyjdą transfery na miarę walki o Europę.
1
4 marca 2019, 12:26
Nie podoba mi się ten pomysł z wyburzeniem SS, a rozwiązanie jest proste. Inter i Milan budują nowy stadion (i nie na 60-tyś bo to klitka i wstyd) na co najmniej 70-tys widzów. Troszkę dalej niż przy SS. Po wybudowaniu obie drużyny przenoszą się na nowy obiekt, a w tym momencie rusza przebudowa czy modernizacja SS, w której również oba kluby biorą udział. Gdy ta dobiegnie końca Milan z Interem się dogadują kto wraca na SS, a kto zostaje na tym "najnowocześniejszym" stadionie w Europie. Jeżeli się nie dogadają zadecyduje "rzut monetą". Budowa klitki na 60-tys dla dwóch tak potężnych klubów to jest jakaś kpina.
0
Rocker
Rocker
4 marca 2019, 12:32
Rzut monetą rozwala wszystko! Uberplan!!!
11
Rocker
Rocker
4 marca 2019, 13:43
Daj swój plan dla opcji że każdy ma mieć swój stadion cwaniaku
0
Rocker
Rocker
4 marca 2019, 15:31
Poczekaj, rzucę tylko monetą czy brnąć w tą dyskusję czy nie ;)
0
Rocker
Rocker
4 marca 2019, 16:04
Zamiast rzucać doucz się co to cudzysłów
0
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
4 marca 2019, 12:04
Gdzieś w topowych ligach w Europie ktoś się dzieli stadionem ? Czy tylko Mediolan zostanie?
0
Vol'jin
4 marca 2019, 12:07
Roma/Lazio. Swego czasu dopóki TSV nie padło problemom finansowym to Allianz Arena była na pół dzielona Mediolan to nie Londyn gdzie jest tuzin klubów z tuzinami stadionów ^
0
szfarceneger
szfarceneger
4 marca 2019, 12:16
Oprócz Rzymu jeszcze Genoa.
0
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
4 marca 2019, 12:22
A Roma nie buduje własnego stadionu?
0
Mirek99999999
Mirek99999999
4 marca 2019, 11:59
Z jednej strony nowoczesny stadion, z drugiej sentyment do San Siro, z jednej strony stadion za połowę kosztów, z drugiej dzielenie stadionu z Interem, a co za tym idzie masa kompromisów (również dotyczących wyglądu i kolorystyki na stadionie). Mam mieszane odczucia. San Siro nie opłaca się remontować, a jeśli mamy gonić europejski top to nowoczesny stadion to priorytet ale jeśli ma się to odbyć kosztem dzielenia stadionu z Interem to ten pomysł podoba mi się średnio.
1
krystian.o1979
krystian.o1979
4 marca 2019, 13:14
Ibarbo. Jak nie interesują cię zyski i wydatki, to wyciągaj portfel i zapłać za nowy stadion. Może być nawet na 90 tyś.
1
4 marca 2019, 11:46
Szkoda że z Interem , takie kluby powinny mieć osobne obiekty w moim odczuciu.
2
comicowy
comicowy
4 marca 2019, 11:52
Niby dlaczego? Koszty zmniejszone o połowę.
1
grzesiekpl88
grzesiekpl88
4 marca 2019, 11:53
To akurat nie ma aż tak wielkiego znaczenia, bo wtedy hajs za prawa do nazwy i z dnia meczowego trafiają do kasy klubu a nie w dużej części do miasta. Każde wydarzenie typu koncert itd kolejne wpływy. No i co ważniejsze loże VIP w ilości kilkukrotnie większej niż na SS to są też olbrzymie wpływy. Bo takie loże potrafią kosztować dziesiątki/setki tys euro za sezon. A koszty utrzymania i budowy stadionu podzielą się na pół, więc to jest dobry interes.
Edytowano dnia: 4 marca 2019, 11:54
1
Mirek99999999
Mirek99999999
4 marca 2019, 12:00
Koszty mniejsze o połowę, ale zyski również mniejsze o połowę:)
0
Vol'jin
4 marca 2019, 12:00
Mediolan to nie Londyn, że masz tuzin klubów i tuzin stadionów. Wpływy byłyby dzielone jak to było z Allianz Arena pomiędzy Bayernem i TSV. Pytanie jak zyski będą dzielone z wydarzeń komercyjnych, niekoniecznie związanych z piłką ^ Propo Lazio też myśli o stadionie i rozmawia z Eliottem ;]
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
4 marca 2019, 12:09
Mirek - no właśnie nie. Wydarzenia komercyjne to pewnie będzie kalendarz terminów i zgarniamy cały zysk z wydarzenia i tu faktycznie zysków mniej bo połowa terminów nasza tylko. Ale na SS jest kilkanaście loży VIP tu połowę obstawiamy tylko na derby, reszta meczów masz całość dostępną. A na nowym stadionie mozna ich zrobić multum. Na tym się robi największą kasę w dniu meczowym.
A wpływy z dnia meczowego zostają w kasie klubu, bez konieczności płacenia za wynajem który jest droższy niż utrzymanie. Także nawet biorąc pod uwagę konieczność podzielenia się zyskami to wyjdziemy dużo lepiej niż obecnie. Skoro takie coś jest brane pod uwage to na pewno dobrze to przekalkulowano.
Edytowano dnia: 4 marca 2019, 12:10
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
4 marca 2019, 12:44
Nie interesują mnie zyski i wydatki , dla mnie tak wielkie kluby powinny mieć osobne obiekty.Nawet Roma będzie uciekać od Lazio.
1
Alcatraz77
Alcatraz77
4 marca 2019, 16:43
Koszty utrzymania dzielone po pół , zyski z nazwy i imprez komercyjnych na utrzymanie obiektu(jeśli wystarczy) natomiast zysk z dnia meczowego całkowicie na konto klubów. Do tego jeszcze mogą dość inne zyski z powierzchni handlowych. Układ bardziej korzystny niż budowa samodzielna. Dodatkowo lokalizacja stanowić będzie to przedłużenie historyczne, nawyki kibicowskie, puby i cała około stadionowa otoczka się nie zmieni! Jakby modernizacja, ale w postaci budowy!
1
MK92
MK92
4 marca 2019, 11:45
No i pięknie. Akurat w 2026 roku wypadnie stulecie San Siro i byłaby to dobra data na inaugurację nowego obiektu. Stadion na 60 tysięcy miejsc byłby idealny. W sumie szkoda tylko, że nie wyszło z tą pierwotną lokalizacją w dzielnicy Portello obok Casa Milan, ale jak się spojrzy na mapę Mediolanu, to i do San Siro nie jest od siedziby Milanu daleko. No i koszt budowy z Interem będzie mniejszy o połowę.
0
alepadaka
alepadaka
4 marca 2019, 12:05
Wydaje mi się, że inauguracja OLIMPIADY by się odbyła w 2026 roku na tym stadionie, a nie inauguracja samego stadionu.
1
Ginevra
Ginevra
4 marca 2019, 12:07
Inauguracja 2023. Wybaczcie, uciekło wcześniej.
Edytowano dnia: 4 marca 2019, 12:07
1
Panicz
Panicz
4 marca 2019, 13:48
Gdyby miał być otwarty w 2026 to by znaczyło że ładnie sie ktoś ociąga, taki Tottenham buduje stadion 2 lata i już jest praktycznie gotowy. Sezon 19/20 rozpoczną na nowym obiekcie na 61k kibiców.
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się