SCUDETTO


Projekt "nowego San Siro" trafił do miasta: 60 tysięcy miejsc, inwestycja rzędu 1,2 mld euro

10 lipca 2019, 16:12, cinassek Aktualności
Projekt

Przedstawiciele AC Milan oraz FC Internazionale zaprezentowali dziś władzom miasta Mediolan studium wykonalności, które zakłada budowę nowego stadionu w dzielnicy San Siro oraz zagospodarowanie otaczających go terenów.

To pierwszy krok w kierunku budowy nowego obiektu dla obu mediolańskich klubów, który stanowiłby centrum nowoczesnej i funkcjonalnej dzielnicy - czytamy w komunikacie klubu.

Projekt nie zawiera na razie konkretnych planów architektonicznych stadionu oraz przyległych terenów, ale przewiduje budowę obiektu na około 60 tysięcy miejsc w pobliżu obecnego San Siro, jak również wielofunkcyjnego centrum handlowo-usługowego, z naciskiem na sport i rozrywkę, które przyciągałoby przez cały rok mieszkańców oraz turystów, a także gwarantowało 3500 nowych miejsc pracy.

Projekt przewiduje inwestycje na 1,2 mld euro, które mają przywrócić blask piłkarskiemu Mediolanowi.

Środki mają zapewnić oba kluby w zamian za prawo użytkowania  terenów przez 90 lat.

Po głębokich analizach Milan i Inter doszły do wniosku, że modernizacja San Siro jest nieopłacalna i uniemożliwiałaby klubom oraz kibicom normalne funkcjonowanie.

Teraz przedstawiciele Rossonerich i Nerazzurrich czekają na ruch ze strony miasta.



41 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
jasiom22
jasiom22
11 lipca 2019, 12:53
Ja tego troche nie ogarniam, po pierwsze formuła taka sama jak była, wł.miasta, stadion dzielony... myslałem ze jednak chodziło o autonomie, dwa: dzielenie stadionu z Interem miałoby sens, a raczej wytłumaczenie jezeli oba kluby zostałyby na starym San Siro - to byłoby zrozumiałe.. A tak to po co? Dzielene kosztow... Ale zyskow tez, a kazdy ruch uzalezniony od wspolwlascicieli i miasta. Bez sensu.jeszcze to gadanie o burzeniu San Siro, Nie lepiej wykupic grunty portello czy gdzie indziej i byc na swoim jak juve? Ten model dziala. Dalej rozmiar i koszt... Teraz jest moda na mniejsze stadiony, optymalizowanie kosztow, jezeli klub mialby byc sam na swoim, to 60k byloby okej - duzy pozadny sadion do tego kompleks. Ale jezeli ma byc wielkie centrum/dzielnica i dwa kluby na jednym to bedzie wiekszy scisk, i wyciskanie kibicow jak w anglii.. Ceny biletow beda tylko rosnac.. Dla biznesu okej, dla kibicow mniej.... Ale przede wszystkim wracamy do tego ze to teren miasta, miasto bedzie tylko stawiac warunku, pierwszy akurat sluszny bedzie taki zeby san siro zostalo, pewnie przerobione na centrum handlowe... To dobra opcja, tylko dlaczego nie mozna od razu tego Ugodnie zasugerowac tylko to glupie gadanie o nowy stadionie na miejscu starego jak nie ma sie gruntow. Czytaj, od razu kluby ida w strone wyciskania kasy i sporu z miastem, bardzo bym sie zdziwil gdyby miasto sie od tak zgodzilo... Pewnie za dwa dni bedzie odpowiedz "nie bo nie" otwarcie olimpiady, i atalanta moze grac w LM... A potem ze dalej miasto jest chetne do rozmow, w miedzy czasie zrobia jakis remoncik kas za niecaly milion, i bedzie ze przeciez miasto dba, jak w polsce...dogadanie sie z miastem to minimu 5 lat gadania.. Ale przed wyborami ktos moze lyknac pomysl zeby obiecac super stadion, za cudze pieniadze, koszt swoja droga tez absurdalny... Wiadomo ze wieksza czesc to przystadioniwe parkingi czy to centrum, a stadion to tylko pretekst dla developerow.tak czy siak, co by nie powstalo to bedzie progres.. Jednak jezeli Milan ma wrocic do LM, to taka budowa stadionu jutro tez by nie pomogla... Mega obciazenie dla wlascicieli, a inter jest teraz w lepszej pozycji, w pewnym sensie bardziej fartem niz jakoscia na boisku. Jak dla mnie, duzo absurdow. Ale kto wie.. Co sie z tego urodzi...
0
mpt1899
mpt1899
10 lipca 2019, 22:22
Podobno do projektu i budowy tego wszystkiego wybrani beda najlepsi architekci i liderujace firmy budowlane na swiecie. Oby to wypalio. Az mnie ciarki przechodza. Caly czas mam przed oczami slowa ivana: "Milan bedzie mial najpiekniejszy stadion na swiecie". Oby.
Edytowano dnia: 10 lipca 2019, 22:22
2
MK92
MK92
10 lipca 2019, 21:30
Pojemność 60 tysięcy miejsc wydaje się być wyważona w sam raz pomiędzy spotkaniami z beniaminkami a derbami Mediolanu. Ciekawi mnie, na jakiej zasadzie będzie wyglądało prawo Milanu i Interu do użytkowania tego obiektu. Czyżby coś na wzór znanego w Polsce użytkowania wieczystego? No i oczywiście sama koncepcja architektoniczna też rozbudza wyobraźnię.
1
Nesta_13
Nesta_13
10 lipca 2019, 20:38
'Środki mają zapewnić oba kluby w zamian za prawo użytkowania terenów przez 90 lat.' Czyli stadion własnością klubów czy miasta w końcu?
Edytowano dnia: 10 lipca 2019, 20:39
0
MilanHomer
MilanHomer
10 lipca 2019, 20:49
Stadion może być Milanu i Interu, ale ziemia, tereny pod nim miejskie.
0
Nesta_13
Nesta_13
10 lipca 2019, 21:12
No to jeszcze wydaje się logiczne. Nie rozumiem tylko dlaczego dają nam coś na wzór prawa użytkowania wieczystego za to, że płacimy za budowę stadionu.
0
mpt1899
mpt1899
10 lipca 2019, 21:53
Nesta bo wtedy kluby beda dzielily wszystkie przychody miedzy siebie a nie jak teraz placimy dzierzawe, ponosimy koszta remontow, koszta murawy a wplywy to jedynie kasa z biletow i muzeum. Dlatego Sali tak zalezy abysmy pozostali na San Siro. Do wszystkich co mowia ile to kosztowal stadion Juve, prosze nie porownywac stadionu w Turynie do duzo wiekszego stadionu wraz z calym komplekesm sportowym i rekreacyjnym w Mediolanie.
Edytowano dnia: 10 lipca 2019, 21:58
1
SuperSnajper
Moderator SuperSnajper
10 lipca 2019, 20:30
60 tys. wydaje mi się trochę za mało. Preferowałbym cos bliżej 70, ewentualnie te 60, ale z opcja rozbudowy na kolejne 6-10 tysięcy
1
MilanHomer
MilanHomer
10 lipca 2019, 20:51
Jeżeli zapełni się te 60 tys. miejsc, to wtedy mogą windować ceny za karnety i bilety w dniu meczowym. Tak jest w Premier League
4
SuperSnajper
Moderator SuperSnajper
10 lipca 2019, 21:43
To wiem tylko nie zmienia to tego, że średnio mi się taka perspektywa podoba. Tym bardziej, że powinno się dać znaleźć ekonomiczna opcje z większa ilością miejsc i nie aż tak drogimi biletami.
1
KKP19
KKP19
10 lipca 2019, 22:36
Wolę 65000 widzow przy biletach kosztujacych 10e niż 6500 z biletami 100 euro, jeśli ktoś wie o co mi chodzi xD
0
zbylon
zbylon
10 lipca 2019, 20:20
Nauczcie się czytać ze zrozumieniem. Nikt nie powiedział, że koszt stadiony to 1,2 mld euro. Koszt wszystkich inwestycji w okolicy to 1,2 mld - szacunkowo. Stadion i to centrum miałyby tą dzielnicę "rozruszać" w kierunku dalszych inwestycji. Projekt rozłożony na kilkanaście albo i kilkadziesiąt lat.
3
Nereo
Nereo
10 lipca 2019, 20:16
60 tysięcy miejsc wydaje mi się optymalne - większy stadion to niepotrzebny luksus.

Widzę też różne komentarze dotyczące kosztów, mówiące że "inni zbudowali taniej". A Tottenham zbudował 62 tys. miejsc za miliard funtów. Koszty budowy mogą się diametralnie różnic, najważniejsze że nasz obiekt miałby na siebie zarabiać też w dni bez piłki nożnej. Popieram.
1
skazany na bany x2
skazany na bany x2
10 lipca 2019, 18:59
o jeju! aż tyli??!!
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
10 lipca 2019, 18:52
Jeśli Elliott zamierza wydać 600mln na taką inwestycję to na pewno na tym zarobią, idiotami nie są. Wystarczy postawić ogromną galerię handlową i jak się rozkręci to jakiś fundusz nieruchomości ją kupi jako inwestycję za kilkaset mln euro. Easy money.
1
daro12555
daro12555
10 lipca 2019, 18:01
Na 65-70 tys .60 tys trochę mało
1
ForzaMilan!!!
ForzaMilan!!!
10 lipca 2019, 18:00
Juventus sam buduje stadion za 128 mln. euro, Inter i Milan budują obiekt za 1.2 mld. Czyli niemal 10 razy więcej.. to nawet jeżeli sami byśmy budowali obiekt to 600 mln euro to dalej kwota prawie pięciokrotnie większą niż ta Juve, naprawdę nie można wybudować stadionu za 5 razy więcej niż Juventus bez wyciągania w to tej przylepy Interu.. ?
0
daro12555
daro12555
10 lipca 2019, 18:04
Ja tez tego nie kumam stadion droższy chyba nawet od nowe Wembley .600-700 mln powinno być wystarczająco ,to ile remont niby San Siro by kosztował?
1
ForzaMilan!!!
ForzaMilan!!!
10 lipca 2019, 18:20
To są jakieś bzdury skoro Milan ma wyłożyć 600 mln euro. To za taka ogromną kwotę naprawde wielu inwestorów wybuduje nam stadion i to na 70 Czy 80 tys.. A tu grubo ponad mld.. jaja jakieś.
0
Zuber
Zuber
10 lipca 2019, 18:21
To chyba nie tylko chodzi o koszty budowy, ale też o miejsce, miasto nie jest takie chętne, żeby wydać ziemie pod dwa stadiony.
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
10 lipca 2019, 18:36
Jestem pewnien, że oprócz dzierżawy terenu (a to nie będzie tanie) koszty te obejmują całą infrastrukturę wokół stadionu, pewnie jakiś hotel, sklepy itd. Aczkolwiek nawet biorąc to pod uwagę to ta kwota to jakiś kosmos.
1
ForzaMilan!!!
ForzaMilan!!!
10 lipca 2019, 18:53
No Grzesiu, też to wziąłem pod uwagę no ale ile sklepy i galerie mogą kosztować, Juve tez musi płacić dzierżawę.. Kurde może się po prostu na tym nie znam, ale dla mnie to wgl się nie kalkuluje.. narodowy kosztował 1.8 mld złotych.. więc no za taka kasę to Milan z Interem zafundować powinni sobie po Narodowym z zamykanym dachem i zostawić jeszcze sporo mln na tłuste okienko transferowe :)
0
ForzaMilan!!!
ForzaMilan!!!
10 lipca 2019, 20:11
To jest jakiś gruby projekt i coś więcej niż tzw. "Kurnik", restauracje i sklepy. Z komunikatu wynika, że to będzie wielkie centrum sportowe w Mediolanie. 3500 miejsc pracy o czymś świadczy.
W dodatku trzeba będzie też zorganizować infrastrukturę w dzielnicy. To jest projekt na coś więcej niż kawałek ziemi z stadionem.
Z niecierpliwością czekam na szczegółowy projekt.
Edytowano dnia: 10 lipca 2019, 20:14
1
ksieciunio
ksieciunio
10 lipca 2019, 23:23
Kochani nie zapominajcie kiedy oddano Juventus Stadium do użytku. Przy dynamice cen w budownictwie te 10 lat to przepaść.
4
10 lipca 2019, 17:46
Niech zaprojektują go tak żeby w razie potrzeby bez problemu rozbudować go o 8-12tysiecy w ciągu kilku miesięcy
0
10 lipca 2019, 17:36
Dla tych co mają wątpliwości:
Stadion i obiekty będą należeć do Milanu i Interu. Do miasta należy teren na którym ten stadion będzie zbudowany.
0
daro12555
daro12555
10 lipca 2019, 18:11
Stadion będzie należeć do miasta tak przynajmniej pisze na innej stronie .Więc nie widzę w tym żadnej logiki .
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
10 lipca 2019, 18:38
@up - przecież to bzdura jakaś, zamiast dzierżawić stadion od miasta wybudujemy obiekt za 1,2mld miastu? xD
5
wielki prostownik
wielki prostownik
10 lipca 2019, 19:33
grzesiekpl88 Może i wygląda to absurdalnie ale nie pisałbym, że to bzdura. Nie znamy treści umów z miastem itp. więc nie znamy szczegółów. Ale byłbym spokojny. Co jak co ale na finansach Elliot się zna i przekalkulowali wszystko milion razy. Na pewno tak jest najkorzystniej.
1
wielki prostownik
wielki prostownik
10 lipca 2019, 20:13
Wszystko jest w komunikacie. Budujemy ogromne centrum, na którym skorzysta całe miasto. Tysiące miejsc pracy, rozwój infrastruktury w dzielnicy i turystyki.
W zamian, miasto daje nam tereny na 90 lat. A co za 90 lat? Pewnie trzeba będzie te tereny wykupić.
1
MilanHomer
MilanHomer
10 lipca 2019, 20:56
grzesiek
Nie miastu, bo on nie będzie należał do miasta, tylko grunty pod stadionem. Juve ma tak samo, płaci daninę miastu za użytkowanie gruntów. Tak samo jak deweloper postawi blok na terenach miasta. Czy budynek jest prywatny, czy miejski? Kupisz w takim mieszkanie i masz rachunki za użytkowanie "wieczyste" gruntów pod budynkiem.
1
mpt1899
mpt1899
10 lipca 2019, 21:35
Zgadzam sie Miszcz. W UK tez tak to dziala. Nazywa to sie leaesehold czyli klub bedzie wlascicielem wszystkiego co jest na gruncie ale nie gruntu. Na poczatku wyglada to jak bezsens ale po uplywie tych 90 lat miasto bedzie mialo wybor: wyrzucic kluby z gruntow i wyplacic wartosc obiektow lub przedluzyc lease. W 99% konczy sie to przedluzeniem za smieszne pieniadze (zalozmy 10M na kolejne 90 lat) bo nikt chyba nie wyrzuci 2 dojnych krow i jeszcze wyplaci im zalozmy 20MLD. Przedluzenie pewnie bedzie juz latwione po jakis 60-70 latach. Z topowych klubow w PL to chyba tylko Arsenal wykupil grunty (freehold). Te grunty w tej chwili kosztuja miasto a jak Milan i Inter wybuduja to centrum sportowo-rekreacyjne ze sklepami i hotelami to miasto bedzie mialo wplywy z podatkow + na pewno to przyciagnie wiecej turystow. Do tego 3500 miejsc pracy no i odejda im koszty utrzymania gruntow. Jezeli takie cos by powstalo to az strach sie bac jakie przychody by byly z tych obiektow dla klubow. Kibice Juve chyba by sie pocieli z tym swoim mega 45 tysiecznikiem. A co sie stanie za 90 lat to chyba ani zarzad, ani pilkarze ani nawet najmlodsi kibice sie w tej chwili o to nie martwia. Do dziela Panowie. 1.3MLD-"Maja rozmach s.....y". ForzaMilan;)!!!!!
Edytowano dnia: 10 lipca 2019, 21:46
4
Krauser
Krauser
10 lipca 2019, 17:16
Trochę mały ten stadion. W poprzednim sezonie Milan miał średnią 54 tys. na mecz a Inter 61 tys. I śmiało można przyjąć, że ta średnia będzie rosnąć w następnych latach dla obu klubów (Inter już pobił rekord sprzedaży karnetów) . Więc te prognozowane 60tys. to już wygląda na mało, a co dopiero za parę lat jak oba kluby jeszcze zwiększą poziom sportowy.
0
matten
matten
10 lipca 2019, 17:08
Brzmi sensownie. 60 tys. miejsc to chyba optymalna pojemność. Ciekawe ile będzie trwała budowa?
1
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
10 lipca 2019, 17:08
Czyli nie zmieni się nic? Dalej będą wynajmować od miasta ?
1
Katan
Katan
10 lipca 2019, 16:27
Mnie bardziej interesuje to czemu właścicielem całego tego kompleksu ma być miasto ?
0
Yabaye
Yabaye
10 lipca 2019, 16:27
Nie dla dzielenia obiektu z Interem. Nie po to szukamy opcji na nowy stadion aby to dzielić i podwójnie eksploatować
1
deTomasso
deTomasso
10 lipca 2019, 16:23
Niestety wraz z wzrostem jakości stadionu wzrosną ceny biletów:(
1
hyrus13
hyrus13
10 lipca 2019, 16:19
Bardzo mi się podoba pomysł budowy "wielofunkcyjnego centrum handlowo-usługowego". Takie coś zawsze będzie zarabiać, Tottenham budując swój stadion zaczął właśnie o centrum handlowego.
0
Zielony2009
Zielony2009
10 lipca 2019, 16:18
O, to tanio bardzo.
4
filipacm
filipacm
10 lipca 2019, 17:14
Promocja wręcz
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się