SCUDETTO


"Piątkowi być może lepiej idzie samemu". Giampaolo chce zmienić taktykę także dla Polaka

28 sierpnia 2019, 11:53, cinassek Aktualności

Jak przytacza La Gazzetta dello Sport, Marco Giampaolo jest jedynym trenerem, który w poprzednim sezonie w każdym meczu użył tego samego ustawienia: 4-3-1-2. Z tą myślą szkoleniowiec rozpoczął także pracę w zespole rossonerich, ale falstart w Udine sprawia, że zamiary te mogą ulec szybkiej zmianie. Obecnie Włoch ma pochylać się nad zastosowaniem w potyczce z Brescią jednego z dwóch wariantów: 4-3-3 lub 4-3-2-1. Według mediolańskiego dziennika, nowa formacja ma pomóc także przełamać strzelecką niemoc Krzysztofowi Piątkowi. Giampaolo stwierdził po porażce na Dacia Arena, że "Piątkowi być może idzie lepiej samemu".

Mikrocykl treningowy w Milanello trwa, decyzje zapadną już wkrótce.



59 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
krasy1970 ACM
krasy1970 ACM
29 sierpnia 2019, 10:38
To przykre kilka miesięcy przygotowań, sparingi a trener po jednym meczy już panikuje i nie wie co ma grać i jakim ustawieniem. Pachnie mi dużym sukcesem na koniec sezonu może 10 - 11 miejsce jest w naszym zasięgu,
1
adamos
adamos
29 sierpnia 2019, 07:55
Suso samolub, nie umie, bądź nie chce podać do Piątka.
0
29 sierpnia 2019, 08:45
xD
0
Seca
Seca
28 sierpnia 2019, 22:05
Jakos nie widac zeby Piatkowi w kadrze przeszkadzal Lewandowski... Tutaj chodzi bardziej o partnerow jakich ma w Milanie. W kadrze faktycznie tez go koledzy umiejetnosciami nie rozpieszczaja ale ma Lewego a nawet Zielinskiego. Zas w Milanie...
0
muamba_kabumba
muamba_kabumba
28 sierpnia 2019, 21:36
Problem Piątka akurat nie wynika z tego .. czy koło niego gra 2 napastnik czy też nie. Chłop jest bardzo dobry w wykończeniu i potrafi się odnaleźć w 16 rywala .. natomiast w rozgrywaniu, kontrach, dryblingach i budowaniu ataku pozycyjnego jest raczej bezproduktywny. Trzeba to sobie jasno powiedzieć.
2
Bandon
Bandon
28 sierpnia 2019, 19:28
Nie chcę nic mówić, ale to wygląda jak moje początki w FM. Zaczynam, mam swoją wizję na zespół, układam pod to wszystko. Idzie do dupy, zero efektów i ratuję się jakimiś randomowymi rozwiązaniami z internetu xD
2
PaoloACM
PaoloACM
28 sierpnia 2019, 19:45
Hehehe dobre brzmi znajomo xD
0
PaoloACM
PaoloACM
28 sierpnia 2019, 22:09
Ty tak to opowiadasz jakbyś o mnie opowiadał:)
0
BadMad
BadMad
30 sierpnia 2019, 01:12
Lol. Należy ufać ze Zvonko+Paolo namiętnie pykaja od lat w efema%-)
0
Nereo
Nereo
28 sierpnia 2019, 19:19
Oczywiście, że Piątkowi lepiej idzie samemu. Temu także zawdzięcza tak znakomite wejście w ligę w barwach Genoi - Piątek grał sam i absolutnie nie towarzyszył mu żaden Christian Kouame. Każdy kto twierdzi inaczej jest wywrotowcem i defetystą.
0
LunaS
LunaS
28 sierpnia 2019, 17:31
Ja jakbym byl giao to bym krzyska dał na ławke na 1,2 mecze, moze by cos to dalo, bo teraz to wyglada ze krzycho to jak cr7 trzeba pod niego sklad robic ...
0
Mi(L)anista
Mi(L)anista
28 sierpnia 2019, 17:02
Piątek obecnie nie zasługuje na grę w pierwszej jednastce. Każdy mecz towarzyski ostatniego lata wliczając pierwszą kolejkę obecnego sezonu Piątek był najsłabszym bądź jednym z najsłabszych zawodników na murawie. Więc szansę powinien dostać inny napastnik z kadry Milanu.
0
ksieciunio
ksieciunio
28 sierpnia 2019, 16:47
Witam wszystkich sympatyków rossonerich! W przykrością stwierdzam, że tutejsi moderatorzy są bardzo wyczuleni na jakiekolwiek krytyczne słowa w stronę piłkarzy/trenerów/zarządu Milanu. Uprzejmie proszę ich o wyjaśnienie: za co właściwie dostałem bana skoro w moim poście nie padło ANI jedno przekleństwo (a to był jego rzekomy powód)? Kolejne pytanie: czy komentarze służą tylko temu by kadzić? Jakim prawem pisanie prawdy - choć jest to prawda bardzo smutna i brutalna - jest karane banami rzekomo za jakieś niestworzone przewinienia?
2
BadMad
BadMad
30 sierpnia 2019, 01:15
Nie fandzol krytyka sluszna lub nie jest akceptowana niejednokrotnie ponad stan%-)
0
FanatykACM
FanatykACM
28 sierpnia 2019, 13:50
A może wypróbować taktykę z Piątkiem na szpicy (4-3-2-1) ...? hmm
0
Dohtor
Dohtor
28 sierpnia 2019, 14:20
W obecnej sytuacji choinka wydaje się bardzo rozsądnym rozwiązaniem.
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
28 sierpnia 2019, 14:22
Reszcie może pomóc, a w przypadku Piątka niewiele zmieni, gdyż jego głównymi problemami są czytelność w ruchach i słabe przygotowanie siłowe.Albo ktoś z nim porządnie popracuje indywidualnie nad tymi mankamentami albo w zimie trzeba będzie szukać porządnego napastnika, który usadzi Polaka na ławie.
0
LunaS
LunaS
28 sierpnia 2019, 15:29
Myślalem ze próbuje sie przed sezonem, ale widać ze bedziemy probowac na żywca. Z benfika dobrze to wygladalo.
0
mavachi
mavachi
28 sierpnia 2019, 13:22
Jak ja mam ogladac xa plecami Piatka Kebaba i Suso to wole isc na spacer i sie nie wkurzac...Czemu wszyscy praktycznie w Europie graja skrzydlowymi, a tutaj ktos sobie wymyslil choinke...Juz widze to samo ustawienie z Interem i walke Piatka z De Vrijem, Skriniarem i Ranocchia.
0
Tomasz Czwartek
Tomasz Czwartek
28 sierpnia 2019, 14:31
W formacjach 4312 oraz 4321 nie rezygnuję się atakowania skrzydłami, tę rolę w teorii mają pełnić boczni obrońcy włączający się do akcji po to aby środek pola mógł być bardziej zagęszczony.

Poza tym tyle co minął sezon pt. "atak skrzydłem i wrzutka" i nie było zbyt wielu pozytywnie nastawionych do naszej gry z nominalnymi skrzydłowymi.
1
cbvirus
cbvirus
28 sierpnia 2019, 13:20
Trudno ocenić czy lepiej się czuje sam czy z kimś skoro nasza pomoc nie jest w stanie wykreować żadnej klarownej sytuacji. Tam mógłby grać jakikolwiek napastnik i po tych ostatnich meczach mielibyśmy o nim tyle samo do powiedzenia.
2
Krauser
Krauser
28 sierpnia 2019, 13:13
Piątek to stary typ napastnika, który powinien stać w polu karnym i czekać na piłkę. On ma bardzo dobre wykończenie, ale w pozostałych aspektach jest przeciętny do bólu, żeby nie powiedzieć że po prostu słaby. Poza polem karnym to kompletnie się nie odnajduje. Jak pomoc nie wykreuje mu okazji, to sam nic nie zrobi.
2
Marcos Salinas
Marcos Salinas
28 sierpnia 2019, 13:24
Poprzedni sezon pokazał co innego(w szczególności bramki z Atalantą czy Napoli).Potencjał jest, niestety blokuje go fatalne przygotowanie taktyczno-siłowe(oddychanie rękawami po 60 minucie+wciąż nie wyeliminowana ogromna przewidywalność w ruchach) oraz charakter zawodnika(Polak jest strasznie uparty w swoich przekonaniach, co było można kilkukrotnie dostrzec jak żądał od partnerów-czy to Suso czy Castillejo czy w poprzednim sezonie Hakana -górnych piłek i żadne tłumaczenia owych zawodników nie dawały zmiany na lepsze).
Edytowano dnia: 28 sierpnia 2019, 13:24
0
El Diablo
El Diablo
28 sierpnia 2019, 13:13
Następny nawiedzony, to niech przeanalizuje mecze Krzyśka w Genui.
4
LunaS
LunaS
28 sierpnia 2019, 13:07
Jak Kristof lubi samemu to może tenis ... a tak serio - on po prostu potrzebuje mocnej pomocy. Dziwne że ani Suso, ani Hakan ani Paqueta nie robia różnicy w środku pola ... może to nie są takie kozaki jak nam się wydaje ..
0
Dejv23
Dejv23
28 sierpnia 2019, 13:24
No ale zaraz ,czy Piątek w Genoi miał mocną pomoc?
Ja osobiście nie chce nic mówić ale tak koszulka nr. 9 mi śmierdzi od paru sezonów .Obym się mylił i mam nadzieje że Piątek wkrótce zacznie błyszczeć .Ogóllnie poza obroną to z przodu mamy takich zawodników ,że jak grają to lepiej ,żeby siedzieli na ławie zaś na ławie siedzą ci ,którzy mogliby coś fajnego pokazać ale no jakby grali to by pokazywali pewnie poziom taki jak ci co grają ,wiec koło by się zataczało :/ takie są moje odczucia(oczywiscie z małymi wyjątkami)
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
28 sierpnia 2019, 13:28
Kozaki?Ja bardziej winiłbym sferę mentalną za ich nierówną lub stałą, słabą postawę.Żaden z nich nie ma mocnego charakteru, stąd jak przychodzi kryzys lub presja strach plącze nogi.
1
DarthImpaler
DarthImpaler
28 sierpnia 2019, 13:49
W szatni brakuje po prostu jakiegoś "mistrza" który mógłby zmotywować resztę tych młodych do grania.
1
LunaS
LunaS
28 sierpnia 2019, 15:35
Hakan najbardziej na razie zawodzi, jakby bał sie brać na barki odp. Pakieta to 22 lata chyba, gral pół sezonu, nie wyglada na kohos kto pociagnie, suso i kessie chyba najbardziej sa predysponowani w tej chwili ... na prawde aż dziw że to tak wyglada. Mecz z brescia kluczowy dla morale.
0
Diavo
Diavo
28 sierpnia 2019, 13:06
Głupotą jest ustawianie taktyki pod jednego gracza.. najpierw chciał zbawić naszą grę, opierając się na Suso (pisałem przed sezonem ,że głupotą njest opierać się na graczy,który gra tylko połowę sezonu i w dodatku jedną połowę meczu). Teraz chce zrobic miejsce Piątkowi. Ja już tęsknię za Gatusso ;). Tak wiem to pierwszy mecz,ale wybory personalne i brak pomysłu na grę po dwóch miesiącach skazują trenera na krytykę. Nawet z Lecce byśmy się męczyli.
1
vorti
vorti
28 sierpnia 2019, 12:44
Rozumiem, że trener nie potrafi przyznać się do błędu i złej oceny zawodników, ale po co brnąć dalej w jakieś głupie przepychanki dla kogo się zmienia ustawienie? Piątek nie czuje się lepiej osamotniony, ba on czuje się tam gorzej. Potrzebujemy kogoś kto tą piłkę wrzuci i będzie szansa na wykończenie, to jest największą zaletą Piątka. Kto ma to zrobić? Suso podaniem na wysokości jajek? Kaszanoglu centrostrzałem? W meczu z wielkim mistrzem Kosowa to wyglądało dobrze, bo zamiast kury Samu był Leao, który biegał po obydwu bokach i potrafi dograć piłkę w pole karne. Trenerze myśl! Po co szukać kwadratowych jaj w ustawieniach i dupie marynie jak winni są kiepscy jak sik węża piłkarze ławkowicze.

Ile dała nam zmiana 3 zawodników w meczu w Kosowie? Jack-Piatek-Leao i gra wyglądała całkiem inaczej, lepiej.
5
MilanFanJ
MilanFanJ
28 sierpnia 2019, 12:52
dokładnie! taka trójka z przodu robiła w meczu z mistrzami Kosowa najwięcej zamieszania. czekam aż zagrają tak w serie a
0
Krauser
Krauser
28 sierpnia 2019, 13:08
Słowo klucz "mistrz Kosowa"
3
matten
matten
28 sierpnia 2019, 12:40
Nie chcę krytykować trenera Giampaolo po jednym meczu, ale trochę niepokoją mnie te wiadomości o zmianie formacji. Wygląda to tak jakby trener spanikował po słabym występie z Udinese...
Jak dla mnie powinniśmy trochę pograć w ustawieniu 4-3-1-2, które było szlifowane podczas letnich przygotowań i nie zrażać się ciężkim początkami. Może zamiast zmieniać ustawienie warto dać szansę zawodnikom, których kupiliśmy podczas letniego mercato? Nie obserwuję treningów, ale nie chce mi się wierzyć, że Leao czy Bennacer nie są w stanie zagrać choćby 45-60 min. Powrót do 4-3-3 jest w moim mniemaniu absurdalny, bo do tego ustawienia trzeba mieć klasowych skrzydłowych. W Milanie ich nie ma i prawdopodobnie nie zdążymy ich kupić, bo do końca okienka zostało już niewiele czasu.
Co do Piątka to widać, że ma dołek formy, ale partnerzy też mu nie pomagają. W zeszłym sezonie potrafił zdobyć gola z połowy sytuacji, a podczas przygotowań przedsezonowych i meczu z Udinese brakowało mu tego "instynktu" strzeleckiego.
1
vorti
vorti
28 sierpnia 2019, 12:52
Jest jedno "ale". Nie mamy najważniejszej pozycji obsadzonej czyli treq.
0
El Diablo
El Diablo
28 sierpnia 2019, 13:07
No nie wiem czy nie mamy trequartisty. Skoro na tej pozycji próbowali byli Suso i Jack, to szansę aby się tam sprawdzić powinien dostać również Paqueta. Wiem, że nawet Zico się wypowiadał, iż Brazylijczykowi najbardziej pasuje mezzala, ale kto w tym zespole ma sobie poradzić na "dziesiątce" jak nie właśnie on.
0
vorti
vorti
28 sierpnia 2019, 13:09
No mógłby go spróbować, ale co z tego jak trener po pierwszym treningu stwierdzil, że to mezzala? Szkoda gadać...
0
Zenus
Zenus
28 sierpnia 2019, 12:39
"Być może..."?? To znaczy co?
Trener będzie teraz ustawial zespół na chybił trafił?
Nie widać tego na treningu? Brak jakichkolwiek testów pod tym kątem przez cały okres przedsezonowy?
Przepraszam ale ja już mam nie małe "ciśnienie" na tą sytuację która pogłębia się od 8 lat. Co jakiś czas czytam że jak zarząd nie zrobi "tego" lub piłkarze nie zaczną grać "tak i tak" to popadniemy w przeciętność... My już jesteśmy przeciętni i to od lat.
0
patoo_07
patoo_07
28 sierpnia 2019, 12:31
Piątek przede wszystkim musi być w centrum. Jak odstaje podania na lewą stronę to o kant dupy idzie to rozbić, bo on ma tyle wspólnego z dryblingiem co Donnaruma. Może grać z drugim napastnikiem, ale musi to być ktoś, kto będzie atakował po całej szerokości boiska i w każdej akcji będzie po tej stronie gdzie piłka, a nie tak jak Samu przywiązany do prawej strony.
0
Rafalzki
Rafalzki
28 sierpnia 2019, 12:25
ustawienie, czy sam czy w parze, nie ma to większego znaczenia do momentu aż wreszcie koledzy zaczną dogrywać do niego jakieś konkretne piłki. To raz. Dwa to gołym okiem widać, że piłkarze są źle przygotowani do sezonu, mają beton w nogach jeszcze. I to nie jest wina piłkarzy w tym przypadku bo to nie oni ustalają plan treningowy na okres przygotowawczy, winny tej sytuacji jest trener i jego sztab.
1
MariuszR06
MariuszR06
28 sierpnia 2019, 12:30
Oby to był beton w nogach po kondycyjnych przygotowaniach, a nie brak sił z braku owych przygotowan..
0
Bufor85
Bufor85
28 sierpnia 2019, 12:08
Ponieważ Piątek miał z kim grać Christian Kouame pomagał Piątkowi w zdobywaniu bramek. A u nas mają go głęboko w d....
1
MariuszR06
MariuszR06
28 sierpnia 2019, 12:15
U nas najpierw Suso spróbuję z 10 razy, to samo zagranie.. Zejście na lewą nogę i strzał po długim...Wtedy pomyśli, żeby podać, ale tak, żeby wymusić podanie do siebie i strzał... Irytuje mnie on ostatnio.
6
Marosso
28 sierpnia 2019, 12:38
MariuszR06
To co napisałeś prawie nic dodać nic ująć natomiast dlatego napisałem prawie bo mnie tez to irytuje ale chyba już z 2 lata .... Każdy ma inną optykę na tego zawodnika, jedni widzą głównie statystki ale gdyby potrafił grać inaczej statystyki moim zdaniem byłyby lepsze tylko rozłożone na całą drużynę
1
DarthImpaler
DarthImpaler
28 sierpnia 2019, 13:56
Wszyscy piszą o Suso że "schodzi na lewa i strzela i każdy o tym wie" ale ja jakoś zauważyłem jego spadek formy dopiero jak zaczął kombinować z prawą nogą. Jak zaczął próbować schodzić do prawej (chcąc zaskoczyć przeciwnika?) to wtedy przestało mu wychodzić do lewej.
0
Zuber
28 sierpnia 2019, 12:08
Może pora skończyć z tymi świętymi krowami i niech to oni się dostosują do taktyki? Co mecz będziemy zmieniać taktykę, bo ten nie umie grać samemu z przodu, tamten nie umie grać na środku tylko na skrzydle. Trzymaj mnie ktoś, bo takiego kabaretu to dawno nie było tutaj.
8
MariuszR06
MariuszR06
28 sierpnia 2019, 12:12
Suso i Hakan pierwsi na ławkę..
9
MilanHomer
28 sierpnia 2019, 12:17
Suso, Czalanoglu, Calabria, Borini, Castijeho ława. Piątek tylko dlatego, że Polak, jeszcze jeden mecz i jak słabo też ława. A kto za nich, nawet Tsadjout czy Maldini. Gorzej się nie da zagrać.
9
Manolas
Manolas
28 sierpnia 2019, 11:58
Co za bzdury, u nas grając samemu strzelał z pół sytuacji mając nad sobą Bożą i Pippowską opiekę. Z Genoą dużo miejsca robił mu wybiegany Koumane( jak swego czasu Niang Bakce u Mihy) i to wówczas wpakował 13 bramek w pół sezonu w strzeleckim klasycznym stylu.
7
Cervusius
Cervusius
28 sierpnia 2019, 12:00
Dokładnie. W Milanie najsprawniej grał w duecie z Cutrone, kiedy grał sam stał osamotniony i machał rękami czekając na piłki.
1
MilanFanJ
MilanFanJ
28 sierpnia 2019, 12:00
święta prawda. liczę cały czas, że razem z Leao będą grali tak jak w Genui z Koumane. ewentualnie z Correą czy Evertonem? trzymajmy kciuki :)
3
Bufor85
Bufor85
28 sierpnia 2019, 12:10
To nic nie da jeśli w pomocy będą osoby, które olewają Piątka.
2
Cervusius
Cervusius
28 sierpnia 2019, 12:14
Bufor85

kogo masz na myśli? ;-p
0
MilanHomer
28 sierpnia 2019, 12:14
Bufor85
"Wielki" Suso nie rozegra z nim tiki-taki, to go olewa i gra z "Wielkim" Samu.
Efekt taki, jak widać było w Udine.
3
Bufor85
Bufor85
28 sierpnia 2019, 12:16
Cervusius mam na myśli Suso z Samu - dwaj rodacy i Hakana. O Borinim nie wspomnę bo on i tak biegnie jak osiołek za marchewką.
2
patoo_07
patoo_07
28 sierpnia 2019, 12:34
Może też dlatego, że każde podanie do Piątka na ścianę kończy się stratą?
0
patoo_07
patoo_07
28 sierpnia 2019, 13:07
Bożą i Pippowską? Boża to pewnie ta od Konona i Majora. A Pippowska?
0
acmkaka
acmkaka
28 sierpnia 2019, 11:57
Piątka ustawić na pomocy za Boriniego, niech pokaże na co to stać.
0
vorti
vorti
28 sierpnia 2019, 12:38
To nie Borini xD
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się