SCUDETTO


Ogromna kontrowersja z udziałem tureckich piłkarzy. Brał w tym udział Calhanoglu

12 października 2019, 11:01, cinassek Aktualności
Ogromna kontrowersja z udziałem tureckich piłkarzy. Brał w tym udział Calhanoglu

Od piątkowego wieczoru szeroko komentuje się sprawę, w którą mocno zaangażowany jest także pomocnik Milanu, Hakan Calhanoglu. Reprezentacja Turcji w kwalifikacjach do Euro 2020 pokonała 1:0 Albanię po golu w doliczonym czasie gry, a piłkarze postanowili celebrować gola w wymowny sposób (zdjęcie).  Mnóstwo osób nie ma wątpliwości, że salut oznacza pełne poparcie dla tureckiego rządu w istotnej sprawie politycznej, którą świat żyje w ostatnich dniach - atakiem na terytoria zajmowane przez Kurdów. Póki co nie wiadomo, jak do wszystkiego podejdzie UEFA i czy zdecyduje się wyciągnąć wobec zawodników jakieś konsekwencje.



84 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
13 października 2019, 22:33
Sorry, ale po tej chamówie nie wyobrażam sobie kibicować komuś takiemu. Jak można popierać systemową eksterminację innego narodu? Już nie wystarczy im rzeź Ormian, którą urządzili stulecie temu?
1
Vol'jin
Vol'jin
13 października 2019, 13:36
Kibice Romy domagają się kary na Underze ^

0
TygrySyberyjskiii
TygrySyberyjskiii
13 października 2019, 11:25
Pretensje to miejcie do Trumpa
0
13 października 2019, 22:32
Trump kazał eksterminować Erdoganowi Kurdów? A to ciekawe... Czyli Polacy nie powinni mieć pretensji do Niemców o inwazję, ale do Francji i Anglii za wycofanie się rakiem z traktatów pomocowych?
0
TygrySyberyjskiii
TygrySyberyjskiii
14 października 2019, 02:33
Róznica jest taka że Polacy podczas II WŚ byli sojusznikami Anglii i Francji tylko na papierze, a Kurdowie faktycznie pomagali USA w walce z ISIS.
0
TygrySyberyjskiii
TygrySyberyjskiii
14 października 2019, 19:03
To Amerykanie walczyli z ISIS a nie ich wspierali w nadziei na obalenie Assada? Mogło mi się pomylić przez to, że ISIS korzystała z amerykańskiego sprzętu ;)
0
krisss811
krisss811
13 października 2019, 00:41
Co on jeszcze robi w Milanie??. U naszego nowego trenera pewnie znowu będzie grał w pierwszym składzie.
1
DolceMilan
DolceMilan
12 października 2019, 19:33
Hakan! Do pustej się nie...
2
Corsa
Moderator Corsa
12 października 2019, 19:06
Każdy z większych klubów, w tym Milan przekazuje niemałe pieniądze fundacjom zajmującym się walką z głodem na świecie, pomagającym ofiarom wojen etc. każdy z nich w ten sposób manifestuje swoje stanowisko, wyrażając sprzeciw. Cała masa piłkarzy angażuje się w rozmaite akcję, wspierają i spotykają się indywidualnie z ofiarami przeróżnych nieszczęść na całym świecie. Nie jest istotne to czy robią tak głownie dla dobrego pr'u, aby się wybielić i dobrze wyglądać. Liczy się fakt, że dany klub ze względu na swoją historię chce być postrzegany jako honorowy, prawy i dzięki temu tak właśnie się dzieje. Piłkarze noszący dane barwy powinni mieć to na uwadze, bo zachowanie jakie zaprezentowali Turcy nie plami tylko ich własnego nazwiska czy reprezentacji, ale też oblewa pomyjami klub w którym grają na co dzień. Nie ma tłumaczenia, że ich gest był drobnostką i jest to czepianie się na siłę, poprawność polityczna. Stadion to nie miejsce na takie manifestacje. Od piłkarzy, którzy grają w naszym Milanie oczekuję, że na boisku jak i poza nim będą reprezentować odpowiednie wartości, których jako kibic nie będę musiał się wstydzić. Hakan w moich oczach jest skończony, jako piłkarz już od dawna, a teraz jeszcze jako człowiek. Każdy z nich powinien zostać ukarany.
14
Ekler
Ekler
13 października 2019, 03:46
nie róbmy z przynależności klubowej jakiejś religii i nie twórzmy sami przykazań, jeśli nie zostały odgórnie ustalone w jakimś spisanym etosie kibica Milanu. To po pierwsze. Po drugie samo wplatanie polityki i manifestacja prywatnych poglądów w sporcie jest złe, bo zawsze tworzy niepotrzebną kontrowersję, nic nie wnosząc do danej dyscypliny. Moim zdaniem właśnie boisko powinno być strefą czysto sportową bez ingerencji ideologii, skoro nikt nie może manifestować swoich wartości to też nie ma problemu z późniejszym rozstrzyganiem poprawności i tego jak postąpić z daną sytuacją, bo karzesz takiego delikwenta za złamanie regulaminu, bez mimowolnego opowiadania się po którejś ze stron. Boisko to nie miejsce na takie sprawy, a wobec wszechobecnego fałszu i tworzenia takiego pr'u jaki się w danej chwili opłaca, my jako kibice zamiast potępiać moralnie jakieś manifesty, powinniśmy dążyć do usunięcia tych aspektów z boiska.
Edytowano dnia: 13 października 2019, 03:55
1
Corsa
Moderator Corsa
13 października 2019, 07:39
@Ekler, jasna sprawa, nikt nie oczekuje żeby piłkarz był ideałem z krystalicznym sumieniem, wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, ale jednak wymagamy od nich ciut więcej. Obserwuje ich multum młodych ludzi, dla których zawodnicy ci często są bezsprzecznym autorytetem, dlatego Hakan i koledzy powinni też o tym pomyśleć. Paradoksalnie piłkarz ma bardzo podobną sytuację jak polityk czy inny ksiądz, zwrócone są na niego wszystkie oczy, każda wpadka odbijają się szerokim echem. Pełna zgoda, z tym, że sport powinien być uwolniony od polityki i wszelkich poglądów, ideologii. Tak jak pisałem w postach poniżej, w czasie igrzysk zawsze zawieszano spory i liczyła się tylko rywalizacja między zawodnikami, bez podtekstów.
1
dziadek
dziadek
12 października 2019, 19:01
Rzyg.
0
piotr
piotr
12 października 2019, 18:13
Won z AC Milan.
2
zbychoski
zbychoski
12 października 2019, 17:33
Milan powinien mieć jaja i zerwać kontrakt z tym złamasem. Wstyd mi jako milaniście, że taki złamas gra u nas..
7
krisss811
krisss811
13 października 2019, 00:37
Wszytko ok ale nie zerwać tylko sprzedać, trochę kasy się przyda.
1
Fushnikov
Fushnikov
12 października 2019, 16:44
Zawiesić do końca sezonu!! Najlepiej to gry klubowej bo reprezentacja ich mnie nie interesuje :)
7
roox
roox
12 października 2019, 16:23
"Hakan powinien odejść"..................
.........................................................ze względu na całokształt.
0
vorti
vorti
12 października 2019, 16:19
https://twitter.com/cengizunder/status/1182595644084641792?s=19

Tu już logicznie wiadomo o co chodzi.
0
Nereo
Nereo
12 października 2019, 16:06
Oburzające. Hakan dowiódł że nie pasuje do Milanu nie tylko pod względem sportowym, ale też emocjonalno-intelektualnym. Drużyna może grać słabo, ale oczekuję że jej piłkarze będą prezentować pewne wartości.
7
MilanHomer
MilanHomer
12 października 2019, 14:49
Jak tak popierają swego guru Erdogana, to niech idą na front z Kurdami walczyć. Po drugie za takie "popisy", propagowanie wojny i ludobójstwa, to za jaja powiesić, na pierwszej gałęzi.
12
AlexisRossonero
AlexisRossonero
12 października 2019, 14:34
Niesamowicie jest mi szkoda Kurdów i potępiam całym sercem działania Turcji, która według mnie powinna zostać wyrzucona natychmiastowo z NATO.. Kurdowie to dumny naród, który walczy o swoją niepodległość z kolejnymi okupantami i zdrajcami narodu.. Tak było z poprzednim reżimem w Syrii, tak było z Deash i teraz jest z Turcją.. Już nie wspomnę o tym, że zostali po prostu wydymani przez naszego "sojusznika" Trumpa, który obiecał im bezpieczeństwo, kazał znieść wszelkie umocnienia obronne na granicy, po czym wycofał swoje wojska i poinformował Kurdów o nadchodzącej interwencji militarnej Turcji.. Już nie chcę nawet wspominać o Erdoganie, który wykorzystał "zamach stanu" dla umocnienia swojej totalitarnej pozycji w państwie i który nazywa Kurdów terrorystami.. Żałosne jest to, jak w XXI wieku dalej słabsi są wykorzystywani przez mocarstwa, prawda obracana jest w kłamstwo w mediach, a dany kraj atakuje bez skrupułów suwerenne terytorium pod jakimś niedorzecznym pretekstem.. Zachód milczy i jak zawsze wyraża "zaniepokojenie".. To samo było z Ukrainą i zajęciu Krymu przez Rosję.. Krew po prostu zalewa.. Mam nadzieję, że Kurdowie sobie poradzą.. A reprezentacja Turcji powinna zostać surowo ukarana za tę żenującą celebrację gola.. To tyle ode mnie..
18
Kosmateus123
Kosmateus123
12 października 2019, 14:41
Nie jestem pewien o co chodziło w tej celebracji, ale w kwestii zdrady przez USA, to nic nowego (vide Jałta...). Jeśli UEFA się czepi, czy może to oznaczać, że Hakan nie będzie grał?
1
AlexisRossonero
AlexisRossonero
12 października 2019, 15:15
Przez tę celebrację chcieli poprzeć działania wojenne przeciwko Kurdom i poparcie dla rządu. Szczerze? Mam taką nadzieję.. Żadna strata dla Milanu
1
Rogal#62
Rogal#62
12 października 2019, 14:13
Generalnie to ten nasz Hakan jest jakiś problematyczny. W Bundeslidze miał pół sezonu w plecy niby za niewinność. W Milanie od początku jak nie depresja to sprawy rodzinne albo brak aklimatyzacji. Grał fatalnie albo przyzwoicie, niestety tak chimeryczny zawodnik na jego pozycji to katastrofa. Teraz jeszcze miesza politykę w sport. Na dodatek bardzo, bardzo sk***syńską politykę. Mam nadzieję, że w zimie wróci sobie do Turcji.
3
Maximilanista
Maximilanista
12 października 2019, 14:06
Znam osobiście dwóch dumnych synów kurdyjskiego narodu. Jeden z nich jest z Rojavy - republiki, ktora rządzi się wedle zasad poszanowania praw człowieka i praw kobiet, demokracji bezpośredniej i samorządnej. Kiedyś miał ojca (którego właściwie nie znał) i trzech braci. Dziś ma tylko jednego brata. Ojciec zginął dawno temu, zamordowany przez reżim Saddama,a zdradzony - jak wszyscy Kurdowie - przez Busha seniora. Bracia polegli w walce z Daesh (bo nie istnieje nic takiego jak ISIS, nazwa propagowana w zachodnich mediach). Tylko Kurdowie realnie walczyli i walczą z islamskimi fanatykami, którym światowe mocarstwa z USA na czele pozwalały tam funkcjonować, wydobywać ropę i nią handlować. U boku wojowników i wojowniczek z Rojavy walczą też wdowy po syryjskich cywilach, wymordowanych przez Daesh lub przez Assada czy bomby ruskie, jankeskie czy brytyjskie. Walczą na tyle skutecznie, że nieomal zmietli z powierzchni ziemi fanatyków spod znaku półksiężyca. A amerykańska armia - najpotężniejsza siła militarna w historii cywilizacji - tego nie była w stanie (he he) uczynić.

Niestety, Kurdowie z Rożawy są solą w oku światowych mocarstw, bo budują anarchistyczne, oparte o prawdziwy samorząd struktury społeczne i mogą dać "zły" przykład innym krajom. No to Trump ubił interes ze zbrodniarzem Erdoganem i kolejny amerykański prezydent w historii wykorzystał dzielnych Kurdów do własnych celów, a potem skazał na gehennę.

Jeśli piłkarze z areny sportowej czynią sobie scenę do manifestacji politycznych, powinni być bezwzględnie karani, bo to ONI - nie ci, którzy reagują poprzez sankcje - zmieszali sport z polityką.

A za ten obrzydliwy, wazeliniarski wobec dyktatotra oraz bezmyślnie nacjonalistyczny gest Hakan Calhanoglu dla mnie przestał istnieć. Hańba.
29
urugwajczyk
urugwajczyk
12 października 2019, 14:15
Wszystko dobrze zobrazowałeś i zgadzam się z większością tego co napisałeś, z jednym wyjątkiem - Hakan i pozostali piłkarze którzy celebrowali gola w ten sposób są na moje oko raczej marionetkami w rękach Erdogana. Zachowali się słabo - fakt, nie należy im tego odpuszczać, ale ich zachowanie jest zapewne podyktowane przez turecki rząd aniżeli przez ich poglądy.
2
Vol'jin
Vol'jin
12 października 2019, 15:15
Zawsze mogą nie zgadzać się z linią partii tylko niesie to ze sobą konsekwencje czego dowodem jest sytuacja Enesa Kantera który nie może nosa wychylić po za rejon USA
0
maciejh
maciejh
12 października 2019, 13:33
a piątek z izraelem cieszynki nie chciał zrobić bo niepoprawność polityczna...
2
Vol'jin
Vol'jin
13 października 2019, 22:38
Za to Izraelczyk już bez krępacji robił "pistolety" w ostatnim meczu (chyba z Austrią). Ciekawe...
0
kupczyk1981
12 października 2019, 13:19
Dobrze kojarzysz!!!Erdogan to świr.Zresztą znam kilku turków osobiście i tylko jeden z nich jest normalny......
2
cbvirus
cbvirus
12 października 2019, 13:17
Wykluczyć Hakana do końca sezonu. Zespół też będzie miał z tego pożytek.
17
grayman88
grayman88
12 października 2019, 13:14
Kurdowie walczyli z Isis. Dobrze kojarzę?
8
cbvirus
cbvirus
12 października 2019, 13:16
Tak, a teraz zostali wydymani.
9
Corsa
Moderator Corsa
12 października 2019, 12:52
Hakan to bierze udział we wszystkim oprócz dobrej gry na boisku.
25
Jalapeno
Jalapeno
12 października 2019, 12:41
Demiral to najwiekszy, piłkarski swirus obecnych czasow (mowie o aspektach na boisku).
0
IL Capitano 3
IL Capitano 3
12 października 2019, 13:39
Kompletnie zapomniałeś o Diego Costa,Sergio Ramos,Felipe Melo,Gary Medel,Pepe, i jeszcze kilku by się znalazło którzy są dużo większymi świrami niż Demiral.
0
hyrus13
hyrus13
12 października 2019, 12:33
Sukinsynów powinno się wykluczyć z UEFA. Turcja nie jest żadnym europejskim państwem pod względem geograficznym, pod względem mentalnym również.
20
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 października 2019, 12:37
Nie powinno się mieszać polityki ze sportem. Takie moje zdanie, piłkarz do nikogo nie strzela, czemu ma być ukarany za to co robi jego rząd?
A jeśli idzie o wykluczenie Turcji to będąc precyzyjnym również Izrael, Gruzja, Armenia czy Azerbejdżan nie powinny grać dla UEFY.
Edytowano dnia: 12 października 2019, 12:52
3
hyrus13
hyrus13
12 października 2019, 12:58
To może niech piłkarze nie gloryfikują bandziorów? Poza tym wywód dotyczący Turcji jest bez związku z tym zdarzeniem. Zwyczajnie, Turcja czy Kazachstan nie powinny należeć do UEFA, bo nie są państwami europejskimi.
4
Corsa
Moderator Corsa
12 października 2019, 12:58
@grzesiekpl88, wiadomo co każdy myśli, ale co innego jeśli zaczyna się z tym obnosić i wprowadzać politykę do świata sportu. Po co to zrobili, no po co? Wsadzili kij w mrowisko i jak najbardziej powinny być tego konsekwencje. Chcą wyrazić poparcie niech robią to indywidualnie na swoich mediach, a nie podczas sportowej rywalizacji.
2
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 października 2019, 13:09
Oczywiście się zgadzam, że to gest głupi i niepotrzebny, ale żadna kara raczej ich poglądow nie zmieni. Jak ktoś jest idiotą to na to nic nie poradzisz, na świecie jest dużo zła i złych ludzi ale zawsze znajdą się tacy co za nimi pójdą. Macie w sumie rację, co do tego że nie powinni tego robić podczas meczu tylko na swoich profilach w necie.
Edytowano dnia: 12 października 2019, 13:10
1
matten
matten
12 października 2019, 13:25
@grzesiekpl88
Ciekawe co byś napisał gdyby w kwietniu przyjechała do nas reprezentacja Rosji, a piłkarze celebrowaliby bramkę/zwycięstwo robiąc samolocik.
Widać, że nie był to żaden spontaniczny gest, ale było to wcześniej przygotowane przez drużynę, więc kara jest jak najbardziej na miejscu.
3
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 października 2019, 13:52
@matten - widzisz kwestia wrażliwości. Mnie gesty nie ruszają bo co mi gest zrobi ? Jak ktoś robi kołyskę to też mam się czuć urażony bo moja żona poroniła kiedyś ? Społeczeństwo aktualnie jest przewrażliwione i roszczeniowe i tyle, byle gest czy słowa i wielce urażeni wszyscy. Jak wam tak sytuacja przeszkadza to kupować bilet na samolot i lećcie pomagać kurdom a nie oburzajcie się na gesty. Ja po przeczytaniu newsa stwierdziłem, że są idiotami i tyle, po co drążyć, wyobrażacie sobie zawieszenie połowy drużyny narodowej za gest nie na miejscu ?
Edytowano dnia: 12 października 2019, 13:58
1
Corsa
Moderator Corsa
12 października 2019, 14:07
@grzesiekpl88, łatwo powiedzieć, że nie rusza Cię jakiś gest skoro bezpośrednio Cię nie dotyczy. Człowieku, to jest wojna, zwyczajna ludzka przyzwoitość zabrania pochwalania tego. Jutro będziesz wcinał w wygodnych kapciach rosół z kluskami, a tam giną ludzie. Nie brnij w głupie tłumaczenia, bo to już jest bronienie własnego zdania na siłę, wbrew logice.
3
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 października 2019, 14:19
Ehh w ogóle nie rozumiesz sensu mojej wypowiedzi. Obrazać ten gest może Kurdów a nie media czy nas. Mi chodzi o to, że każdy ma wolność poglądow i nic mi do tego co chce powiedzieć czy pokazać dopóki bezpośrednio kogoś nie krzywdzi. Jeżeli UEFA uzna to za naruszenie i ich ukara to ich sprawa, ja nie widzę powodu żebym miał się tą sprawą przejmować. Bardziej mnie wkurza, że tam giną ludzie niż to że kilku idiotów na boisku sobie zasalutowało w geście poparcia mordercom i powinno się ich ukarać lub nie.

Co dziwniejsze to jedynie kilka osób zwróciło uwagę na realny problem i zdecydowanie potępiło działania Erdogana a większość się skupiła na głupim zachowaniu Hakana i kolegów. Prawda jest taka, że nic z tym i tak nie zrobimy więc sobie niektórzy odbijają krytyką gestu co i tak jest bezcelowe, tak samo jak malowanie przez Francuzów kredą po chodnikach po tragedii jaka się wydarzyła. Wolę wspierać organizacje dobroczynne i samemu czynić dobro niż zawracać sobie głowę głupotami typu ktoś kogoś obraził gestem.
Edytowano dnia: 12 października 2019, 14:38
0
Corsa
Moderator Corsa
12 października 2019, 16:44
Grzesiek, czy Ty czytasz co piszesz? Hitlerowi też salutowano i nikomu to nie przeszkadzało do czasu aż spotkania w piwnicy nie przemieniły się w krwawy mord. Od takich drobnych gestów wszystko się zaczyna i jeżeli mają one w minimalnym stopniu zły wydźwięk to powinny być piętnowane. Szczególnie, że boisko nie jest miejscem do manifestowania swoich poglądów, religii, polityki. Idea igrzysk olimpijskich zakładała, że wszystkie spory, wojny na ich czas odkładano na bok, liczyła się tylko rywalizacja sportowa. Taka jest idea całego sportu i tak powinno pozostać. Jeśli chłopaki chcą wyrazić solidarność i poprzeć działania polityków oraz żołnierzy, to niech jadą na front i tam im zasalutują. Nie uraził mnie ich gest, bo jak 3/4 mam w nosie tamtejszą sytuację, wkurzyło mnie, że z areny sportowej robi się targowisko, a z drugiej strony po ludzku szkoda mi ofiar w tym sporze. Zdarzały się zawsze sytuacje gdzie przemycano do sportu smaczek polityczny, jak np Kozakiewicz w Moskwie, ale to zupełnie inna sytuacja, to my byliśmy poszkodowani, my cierpieliśmy z ręki Rosjan i byliśmy w tym pojedynku Dawidem, który na arenie sportowej udowodnił, że tutaj ich potęga jest bezsilna. Takim zachowaniom zawsze się kibicuje i popiera je cały świat. Jednak w przypadku Turków to oni są agresorem i na domiar złego zamanifestowali to na boisku, dając jasny przekaz - "jesteśmy do was silniejsi, lepsi, obojętnie czy w wojnie czy na boisku". Jest to upokorzenie zarówno upokorzenie przeciwnika jak i jego kibiców, średnio widzę tutaj zachowaną ideę sportu. Dlatego potępiam to w całości nie tylko jako człowiek, ale jako kibic. Jeśli Ciebie ten ich gest totalnie nie rusza, to Twoja sprawa, ale nie wygaduj, że nie ma w tym nic złego.
4
Corsa
Corsa
13 października 2019, 22:41
@grzesiekpl88 - a jakby repra Niemiec zrobiła "salut rzymski" to też byś ich nie chciał obwiniać? Pieski Erdogana pokazały co pokazały z poczucia związku z tym zbrodniarzem i powinni być ukarani surowo, moim zdaniem.
Tym bardziej jak popatrzysz czemu oni w ten sposób przyklasnęli ( czyli drugiej po Ormianach, rzezi etnicznej prowadzonej przez Turków).
1
Majkel69
Majkel69
12 października 2019, 12:32
Turcja wyszła z I WŚ pokonana, ale pchnęło ją to na drogę reform które uczyniły z tego państwa islamskiego dużo bliższe Europie. Panowała demokracja i armia stała na straży by nigdy żaden prezydent nie mógł zagarnąć władzy dyktatorskiej i pchnąć kraj na drogę islamskiej czy jakiejkolwiek innej radykalizacji... Parę lat temu, Erdogan przeprowadził udawany zamach wojskowy na swoją władzę by przejąć kontrolę nad armią i pozbawić dowództwa niezależnych od siebie generałów i teraz trzyma kraj za jaja i nikt już jego władzy nie zagrozi, może sobie urządzać czystki etniczne na Kurdach a świat nie zareaguje bo trump mu na to pozwolił, a Ameryka reaguje na zbrodnie przeciw ludzkości tylko gdy jest jej to na rękę, w innych wypadkach akceptuje je albo sama je popełnia. Zmierzam do tego, że szkoda mi Kurdów i szkoda mi Turków zwłaszcza, że najwyraźniej nie widzą sami co się z ich krajem stało. Tak jak Niemcy nie rozumieli co się dzieje z ich krajem gdy adolf wygrał wybory w 1932 roku.
14
rafal0477
rafal0477
12 października 2019, 12:23
Rolada wołowa ? To nie urazisz ich
2
rafal0477
rafal0477
12 października 2019, 12:20
Sniper, to żadna poprawność polityczna tylko beznadziejny głupi gest pochwalający napaść na inny naród-ludzi w imię własnych chorych interesów i ambicji. To jakby salutować hitlerowski gest, to jest to samo i dalej uważasz,że to poprawność polityczna? Nie mieszaj w to Piątka bo tam nie ma żadnych ukrytych aluzji. Powinni ich zawiesić i tyle. Smacznego obiadu życzę i pewnie Kurdowie by się chętnie z Tobą zamienili ale akurat muszą walczyć o swoje przetrwanie..
20
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 października 2019, 12:41
Salutowanie nie jest gestem zabronionym więc dlaczego mają być ukarani ? Nie stanęli przecież z banerem "popieramy mordowanie" ani nie strzelają do nikogo, takim tokiem rozumowania się zabiera wolność człowieka bo "nie wypada". Tak samo jak było z gestem Piątka no bo jak pistolety i Izrael, mieszanie polityki ze sportem przyprawia mnie o mdłości.
0
Nesta_13
Nesta_13
12 października 2019, 12:50
Bez jaj Grzesiek, przecież każdy wie o co chodzi... W takich okolicznościach, w takim czasie taki gest może oznaczać tylko jedno. Co np. już nie można powiedzieć o pistoletach Piątka, które wykonuje regularnie i jego właśnie zachowanie można oceniać pod kątem poprawności politycznej.
11
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 października 2019, 12:56
Oczywiście, że każdy wie. Ale nie powinno się karać piłkarza za gest, który nie jest zabroniony. Co innego jakby wykonali gest karany przepisami (środkowy palec czy hitlerowski salut). Po to są przepisy żeby takie sprawy regulować. Wojna to najgorsze draństwo, które zdecydowanie potępiam jak i rownież ich gest, ale uważam że nie można kogoś karać za poglądy polityczne.
Edytowano dnia: 12 października 2019, 12:59
0
cbvirus
cbvirus
12 października 2019, 13:20
grzesiekpl88

Czyli gdybym zobaczył na ulicy, że jakiś osiłek (Turcja) okłada starszą Panią (Kurdów bez państwowości, organizacji, którzy przez lata bronili się przed ISIS) i zaczął klaskać, to Twoim zdaniem nie powinienem zostać ukarany, bo klaskanie nie jest zakazanym gestem? Chyba żartujesz. Kontekst jest oczywisty i należy z tego wyciągnąć konsekwencje.
5
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 października 2019, 13:50
A dlaczego miałbyś zostać ukarany ? Ja bym zareagował i stanął w jej obronie, a później powiedziałbym Ci że jesteś idiotą (tak jak potępiam ich zachowanie) ale nie widzę niby czemu miałbyś być ukarany za klaskanie... co to Korea czy co, że masz się zachowywać jak wódz nakazał bo inaczej obóz czy co ?
Za co siedzisz ? "Klaskałem jak bili starszą Panią", toś wymyślił :D
Edytowano dnia: 12 października 2019, 14:00
0
cbvirus
cbvirus
12 października 2019, 15:51
Oczywiście, bo zarówno nieudzielenie pomocy jak i nie wezwanie policji w tego typu sytuacjach podlega karze. Natomiast klaskanie i aprobowanie tej sytuacji jest dodatkowo naganne z moralnego punktu widzenia i mogłoby wpłynąć na wymiar tej kary.
1
SNIPER
SNIPER
13 października 2019, 13:19
Rozumiesz pojęcie poprawność polityczna? To inaczej to, że za chwilę zanim się odezwiemy będziemy się musieli zastanawiać jakich słów możemy użyć, jakich gestów, jak się ubrać i czy w ogóle wolno nam się odezwać w miejscu gdzie jesteśmy. Nie chodzi mi o Turków bo nie popieram ani ataku ani tego, że ktoś to popiera. Chodzi o to, że sam gest wystarczył, by tylu ludzi od razu chciało ich zawieszać, karać. Lincz tylko za to, że ktoś się czegoś domyśla. Jeśli faktycznie opowiedzą się za stroną atakująca to można ich krytykować. Do tej pory nie widziałem nigdzie wywiadu np Hakana, gdzie przyznałby się, że popiera Erdogana i atak na kurdów. A jeśli się okaże, np że ten gest był wzięty z gry komputerowej czy filmu tylko barany wybrały najgorszy moment na to?

Ja krytykuje tylko poprawność polityczną. 21 wiek a społeczeństwo się cofa intelektualnie. Za chwilę pojawi się kolejny ruch, dla którego coś będzie obraźliwe i co ciekawe kiedy w imię poprawności politycznej pojawia się hejt na zawodników na podstawie domysłów. A gdyby Piątek wykonał cieszynkę w meczu z Izraelem a ich dziennikarze doszukaliby się w tym czegoś co ICH ZDANIEM było obraźliwe to większość z was uważałaby to za atak na wolność zawodnika.

A co do rolady to śląska jest wieprzowa. I dopóki nie wyrażam rasistowskich opinii na czyjś temat a ten ktoś czuje się urażony to znaczy, że jest chory na głowę. To nie ja mam kombinować co zjeść żeby się ktoś przypadkiem do czegoś nie doczepił

Miłej niedzieli wszystkim. Zakończmy ten temat. Pozdrawiam
0
MrCostacurta
MrCostacurta
12 października 2019, 12:13
Jeśli UEFA nie chce im robić rekalmy to powinna olać całą sprawę zamiast sama mieszać się w politykę. Już sam fakt że o tym się mówi oznacza że wykonując ten gest dopięli swego.
2
matten
matten
12 października 2019, 12:07
Co za barany :( Mam nadzieję, że będzie za to jakaś kara, bo inaczej tylko czekać aż inni głupcy będą prowokować przy następnej okazji.
1
12 października 2019, 12:03
A może słońce ich raziło?
0
SNIPER
SNIPER
13 października 2019, 22:45
To mogli sobie ryje pomalować czarną farbą jak ten turecki bramkarz na MŚ2002 :P
0
SNIPER
SNIPER
14 października 2019, 20:01
Recber Rustu!! Dobry bramkarz. Baboli parę miał ale nawet w Barcie kopnął parę razy piłkę z tego co pamiętam.
0
SNIPER
SNIPER
12 października 2019, 11:41
Chora poprawność polityczna. Piątek nie pokazuje rewolwerów po golu przeciwko Izraelowi, Turcy pod lupą za salutozanie (to też Cieszynka Kessiego - czyżby ukryta opcja Turecka :O??). Ronaldo przeciwko Atletico łapie się za krocze na złość Simeone i jest ok, Simeone robi to samo jest burza w internetach. Ludzie. A może przestaniemy doszukiwać się czegoś czego nie ma? Za chwilę nie będę mógł kibicować Milanowi bo ma takie same barwy co ukraińscy banderowcy.

I nie chodzi mi tu ani o Hakana ani o Turcję. Co się dzieje z naszym społeczeństwem, że tolerujemy chory wymysł jakim jest poprawność polityczna. Jak ktoś jest przewrażliwiony to zawsze się czegoś doszuka.

Ps jestem ślązakiem.jutro tradycyjny śląski obiad. Będzie rolada. Czyżbym chciał urazić muzułman?hmm
11
SNIPER
SNIPER
12 października 2019, 12:02
Nic dodać nic ująć zgadzam się w 100%
1
Nesta_13
Nesta_13
12 października 2019, 12:28
Sniper, przykłady które podałeś to rzeczywiście poprawność polityczna, w szczególności ta z Piątkiem w meczu z Izraelem. Ale oddawanie hołdu żołnierzom napadajacym na inny naród to jest przecież przesada. Jest wojna, Turcja zaatakowała inny kraj, UMIERAJĄ LUDZIE, cywile. Nie wiem jak można wyrażać aprobatę takiemu działaniu. Tym bardziej ze np. Piątek ma od zawsze taką cieszynke pistoletów, a tamci zawodnicy nie. Obudź się człowieku.
16
hyrus13
hyrus13
12 października 2019, 12:36
Tak twoje przykłady są całkowicie adekwatne z tym co robi teraz Turcja. Brawo za otwarty i analityczny umysł. Wątek na temat rolady idealnie oddaje twój poziom i stan wiedzy.
5
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 października 2019, 12:37
Mamy wolność słowa i poglądów, jeśli popierają swój rząd i ludobójstwo to ich sprawa, jako wolni ludzie mają do tego prawo. Mnie też drażni karanie za gesty, nikomu krzywdy nie robią przykładając sobie dłoń do skroni. Zły przykład owszem i to należy potępiać ale uważam, że karać się nie powinno. Tym bardziej, że to jedynie domysły mediów jakie przesłanie mieli.
Edytowano dnia: 12 października 2019, 14:06
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 października 2019, 12:39
A może strzelili w 90min i meldowali trenerowi wykonanie zadania? Tego żaden analityczny umysł nie wziął pod uwagę?
1
Nesta_13
Nesta_13
12 października 2019, 12:56
Grzesiek, chodzi mi o zawodników którzy wyrażają w ten sposób aprobatę Erdoganowi. Jak to ich ludzie ich sprawa? Kur... błagam cię zaatakuje nas jakiś kraj, zabiją ci matke i nadal będziesz tak mówić ze w sumie to ich sprawa bo wybrali sobie taki rząd? Co za żałosne podejście. Z resztą przecież Erdogan przejął władze de facto siłą, więc jaki to był wybór?
8
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 października 2019, 13:05
Kolego, jest różnica miedzy strzelaniem do kogoś a gestem czyż nie ? Mylisz wolność poglądow z faktycznymi działaniami. Są ludzie, którzy mają Che Guevarę czy Bandere za bohaterów i mają do tego poglądu święte prawo bo to ICH ŻYCIE. Rozumiesz o co mi chodzi ? Można i trzeba to potępiać ale nie można kogoś karać za to w jakiej kulturze się wychował. Wielu takich drani było popieranych przez ludzi, nic z tym nie zrobisz.
0
Corsa
Moderator Corsa
12 października 2019, 13:05
tutaj każdy wiedział do czego ten gest się odnosi, Turcy nigdy wcześniej nie używali takiej cieszynki, gwarantuję Ci, że nie pojawi się ona już w żadnym innym meczu. Swoją postawą pochwalili akt przemocy, wojnę, porównywanie tego z pistoletami Piątka jest nie na miejscu, bo przy radości Krzyśka nikt nie ma wątpliwości, że jest to gest zwykłej radości bez żadnych podtekstów. Tutaj było inaczej, ich gest był bezmyślny, wykonany z premedytacją.
8
SNIPER
SNIPER
12 października 2019, 13:57
Nesta, Hyrus

Ewidentnie jesteście nadwrażliwi na szczegóły pomijając ogół. Chyba też bardzo nie lubicie Hakana.
Wystarczy ZE ZROZUMIENIEM przeczytać mój komentarz i artykuł. Po pierwsze nie pochwalam terroryzmu, wojny czy ataków militarnych i nie wiem gdzie coś takiego wyczytaliście. Po drugie tylko wy i dziennikarze twierdzicie, że ten gest jest pochwałą w stronę Erdogana. Jeśli któryś z piłkarzy oficjalnie wypowie się pozytywnie za tym co zrobił rząd Turcji można ich potępiać (lub jeśli tak jak Özil otwarcie zademonstruja poparcie dla tureckiego rządu. Po trzecie zamiast atakować mnie lepiej sprawdźcie co oznacza poprawność polityczna czy jak to się mówi uderz w stół a nożyce się odezwą. Po czwarte sport to sport. Polityka to polityka. Te dwie kwestie powinny być oddzielone. A dziennikarze mogliby najpierw zapytać wprost zawodników co oznaczał ten gest bo równie dobrze mógł odnosić się do czegoś zupełnie innego tylko chłopaki nie pomyśleli co robią
1
Zielony2009
Zielony2009
12 października 2019, 15:19
SNIPER
yyyy nie, rozumiem, że wielu ludzi może się czuć nieswojo w dzisiejszym świecie gdzie poziom wrażliwości jest wysoki, ale tutaj chodzi o wojnę gdzie jeden naród napada na drugi to chyba każdy powinien zrozumieć i zachować trochę empatii.

grzesiekpl88
ten kto popiera działania Erdogana i jeszcze się z tym publiczne obnosi jest współwinny. Jeszcze pół biedy jakby twitta wstawił jakiś pasterz kóz z Anatolli, ale to są piłkarze, których głos jest wszędzie słyszany. Wielu Turków teraz może przychylniej patrzeć na zbrodnie rządu skoro ulubieni piłkarze to popierają.
Edytowano dnia: 12 października 2019, 15:23
3
Zielony2009
Zielony2009
12 października 2019, 15:54
#corsa "porównywanie tego z pistoletami Piątka jest nie na miejscu, bo przy radości Krzyśka nikt nie ma wątpliwości, że jest to gest zwykłej radości bez żadnych podtekstów..." nikt nie ma wątpliwości? W meczu z Żydami jej nie zaprezentowal więc chyba były wątpliwości:)
0
Marios77
Marios77
12 października 2019, 11:33
Czysty ARAB....
0
vorti
vorti
12 października 2019, 11:22
https://twitter.com/TeamMilanAC/status/1182804284364201986?s=19


Dalej niech pajacuje zamiast grać.
2
Cactus
12 października 2019, 11:46
Ta akcja to idealny obraz gry Calhanoglu. Poprowadzi fajnie piłkę, a w kluczowym momencie zagra tak niechlujnie, że wszystko idzie w łeb.
1
lejnamur
lejnamur
12 października 2019, 11:16
Może to pomoże pogonić go z Milanu.
0
dejtfid1899
dejtfid1899
12 października 2019, 11:04
Dobrze ze nie odpalili pistoletów.
0
ACstach
ACstach
12 października 2019, 11:04
Niech powołają Hakana do wojska, może tam będzie lepiej strzelał.
Edytowano dnia: 12 października 2019, 11:04
27
Cactus
12 października 2019, 11:11
Meh. Nie będzie się to opłacało armii. Nie przy tym stosunku strzałów to trafień :D
5
ACstach
ACstach
12 października 2019, 11:14
Prawdopodobnie tak, ale może mimo wszystko lepiej mu będzie szło strzelanie palcami niż nogami.
Edytowano dnia: 12 października 2019, 11:17
3

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się