SCUDETTO


Boniek: "Zarządzanie kryzysem Piątka było niewłaściwe. Nie rozumiem, dlaczego odszedł do Herthy"

1 maja 2020, 21:38, cinassek Aktualności
Boniek:

W rozmowie z włoską stacją telewizyjną Sky na temat styczniowego odejścia Krzysztofa Piątka z Milanu wypowiedział się następująco prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej, Zbigniew Boniek. Oto jego słowa: "Rozwój Piątka był gwałtowny, potem Krzysztof się poślizgnął. Musi wrócić do formy, wie jak grać w piłkę, łatwo mu przychodzi zdobywanie bramek. W Genoi i Milanie od razu zrobił się na niego boom, strzelał regularnie. Zarządzanie jego kryzysem było niewłaściwe. Według mnie powinien zostać w Milanie i dostawać czas może wchodząc za Ibrahimovicia albo grając razem z nim. Został sprzedany do Herthy Berlin. Nie rozumiem, dlaczego odszedł. Mam nadzieję, że pewnego dnia wróci do Włoch, posiada wystarczającą jakość".



24 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
FanatykACM
FanatykACM
2 maja 2020, 13:07
Jak to mówią z deszczu pod rynne...
0
Rafał0209
Rafał0209
2 maja 2020, 10:57
Trochę w tym prawdy jest , tak naprawdę Piątek miał kapitalne parę miesięcy w Milanie i kilka gorszych a o ilu obecnych graczach można powiedzieć że mieli lepszy okres a jednak są tutaj i regularnie dostają szanse na odbudowę ,nie wiem czy to dobrze czy źle że Krzysiek odszedł, ja byłem za tym by pozostał jeszcze jeden rok przy oczywiście nowym trenerze.
2
Fushnikov
Fushnikov
3 maja 2020, 13:49
przecież on nigdzie nie chciał odchodzić xD
Widziałeś jego miny?? Tak samo wyglądał Bonuc i Igła przychodząc do nas. Zostali potraktowani jak szmaty.
0
GiveMeReason
GiveMeReason
2 maja 2020, 10:07
Ciekawe czy na zacięcie się Piątka nie miał wyływu kunszt trenerski Dzbanpaolo.
Moim zdaniem gdyby został z nami Gattuso i wykupiliby Bakayoko walczylibyśmy o top 4
0
Mirek99999999
Mirek99999999
2 maja 2020, 10:42
Piątek już na początku okresu przygotowawczego wyglądał jak cień samego siebie, nawet dzieciaki z Primavery wyglądały lepiej niż on w sparingach. Jeśli by się dobrze przyjrzeć końcówce zeszłego sezonu to już wtedy było widać, że schodzi z niego powietrze więc twierdzenie, że to wina Giampaolo to spore nadużycie (nie twierdzę, że MG nie dołożył cegiełki pod upadek Piątka w Milanie, co najwyżej przyspieszył to co było nieuniknione)
4
patoo_07
patoo_07
2 maja 2020, 12:19
Zgadzam się, że nie wykupienie Bakayoko, to był strzał w kolano.
5
KKP19
KKP19
2 maja 2020, 13:41
z tego co pamietam większość kibiców nie wyobrażała sobie, aby został po tym co odwalił w kluczowym momencie sezonu i jego braku profesjonalizmu. Baka bardzo by nam sie przydal, ale czasu się niestety nie cofnie.
2
Corsa
Moderator Corsa
2 maja 2020, 08:54
Jak dla mnie Pan Boniek jest nieco rozgoryczony faktem, że nasz nowy, sztandarowy produkt eksportowy powoli okazuje się nadmuchanym balonikiem, stąd te słowa.

Akurat sprzedaż Krzyśka była najlepszą decyzją, mamy szczęście, że poszedł do Berlina w ostatniej chwili. Jego wartość i tak mocno spadła, a mogła spaść jeszcze bardziej gdyby grał u nas dalej, bo kompletnie nic nie zapowiadało rychłego przełamania, co widać i u nowego pracodawcy. Teraz przyszła pandemia, ceny wszystkich piłkarzy dodatkowo poleciały mocno w dół. Na dzień dzisiejszy nikt nie da za niego więcej niż 15-18 milionów. Zatem uratowaliśmy ile się dało i nie musimy się martwić czy chłopaka można naprawić czy to jednak kompletny niewypał. Kosztowało to nas prawie 10 milionów, ale tyle trzeba było zapłacić za ryzykowną decyzję sprowadzenia debiutanta, który dopiero pierwszy raz wykręcał niezłe liczby.

Ilu to było napastników, którzy niespodziewanie zdobywali koronę króla strzelców, a po chwili totalnie przepadli w przeciętności. W tamtej chwili Piątek strzelałby na zawołanie w każdym klubie, nawet w Brescii, miał szczęście i element zaskoczenia. Jedno i drugie w końcu się kończy i trzeba bronić się wyłącznie umiejętnościami, a nie ma co się oszukiwać, Piątek bazował głównie na instynkcie.

Bądźmy szczerzy, gdyby ktoś z dużych graczy był przekonany co do niego, to nigdy byśmy nie wygrali tego wyścigu. Tutaj całe zamieszanie zrobili dziennikarze, prześcigając się w plotkach, a faktycznych zainteresowanych nie było wielu, ani jak strzelał, ani tym bardziej jak przestał, co dobitnie pokazuje transfer do takiej Herty.
Edytowano dnia: 2 maja 2020, 09:00
8
PaoloACM
PaoloACM
2 maja 2020, 14:20
Popieram. Ładnie sklejone trzeba przyznać ;) temat wyczerpany. Jakby ktoś jeszcze miał jakieś wątpliwości polecam się zapoznać :D
1
matten
matten
2 maja 2020, 08:11
Zgadzam się z prezesem Bońkiem. Uważam, że Piątek powinien był zostać i uczyć się od Ibrahimovicia. Jeśli nie mógł znieść pozycji zmiennika to powinien był wybrać jakiś inny klub, bo w Hercie jest chyba jeszcze większe zamieszanie niż w Milanie i raczej ciężko oczekiwać, że w perspektywie 2-3 lat ten klub na poważnie włączy się do walki o LM.
1
Milanboy
Milanboy
2 maja 2020, 00:42
I ma absolutną rację, ja w ogóle nie rozumiem jednego w tym klubie, czemu tutaj nie ma cierpliwości do niczego, ani do zarządzania, ani do piłkarzy, ani do wszystkiego, tutaj miej troszkę gorszy okres i już wylatujesz, to jest słabe, Benzema potrafił tak cieniować w Realu Madryt że oczy od tego krwawiły a jest po dzień dzisiejszy, Mandzukic także nigdy nie był wybitnym goleadorem i także miał momenty gdzie liczbowo wyglądał bardzo źle a został, mogę wymieniać nawet gorszych zawodników jak Arek Milik którego epizod w Napoli można ocenić jako jedną wielką kontuzje, dopiero ten sezon i poprzedni ratują jego karierę w tym klubie i nie piszczcie ze dzienniki to napompowały, sam Piątek swoją grą to robił, sorki, on wykonywał najtrudniejszą robotę bardzo skutecznie w tamtym sezonie, czyli strzelał gole i to na wagę punktów, to nadal według mnie dobry zawodnik który nie powiedział ostatniego słowa.

To jest niepojęte jak w tym klubie brakuje cierpliwości i mądrej głowy, potem mamy to co mamy.
Edytowano dnia: 2 maja 2020, 00:45
0
serginho83
serginho83
2 maja 2020, 01:34
Nie pomyślałeś o tym, że Piątek to po prostu zwyczajny, średni piłkarz... ;) dał nam w pewnym momencie dużo radości, tak jak piszesz po prostu wygrywał nam mecze ;) ale dalszy czas w Milanie zweryfikował jego umiejętności i nie chce wymieniać braków jakie posiada... Niech mu się wiedzie... cierpliwości napewno w Milanie brakuje, ale nie co do Piątka ;)
5
PaoloACM
PaoloACM
2 maja 2020, 01:47
Co Ty opowiadasz za historie panie kolego? W Milanie to cierpliwości aż nadto. Popatrz jak cierpliwie podchodzimy do naszych prawych obrońców, do Kessiego czy do Hakana na skrzydle. Jesteśmy tak cierpliwi ze Biglii się zdąży kontrakt skończyć ;)
10
TwojaStara
TwojaStara
2 maja 2020, 04:39
Milik gorszy od Piątka ? Nie respektuję tej opinii.
1
Corsa
Moderator Corsa
2 maja 2020, 08:06
Suso, Kessie, Hakan, Biglia, Conti z Calabria są dowodami na zbytnią wręcz cierpliwość.

Benzema z Mandzukic to zupełnie inna kategoria, miewali słabsze okresy, ale oni potrafili utrzymać przed nimi świetną dyspozycję na dłużej niż tylko jeden sezon.
0
Dozen
Dozen
2 maja 2020, 10:04
HAhaha. sprzedaz Piatka to jedna z najlepszych trannsferowych decyzji tej dekady.
1
Milanboy
Milanboy
2 maja 2020, 10:56
PaoloACM-nie, my nie posiadamy cierpliwości, jakbyśmy ją posiadali to Rinno byłby nadal na ławce trenerskiej, napastnik za napastnikiem w ostatnich latach nie opuszczałby ekipy oraz nie byłoby tylu zmian w zarządzie.

serginho83 - przecież tutaj taki Bonucci potrafił obniżyć loty znacząco kiedy tutaj trafił, każdy prócz wyjątków kto trafia do Milanu obniża niesamowicie swoje loty, przykład Kessiego i Bigli jest bardzo trafiony.
1
PaoloACM
PaoloACM
2 maja 2020, 14:15
Milanboy mój komentarz był z przekąsem. Co nie zmienia faktu ze to co napisałeś jest trochę „populistyczne”. Jednym dajemy za dużo czasu innym za mało. Wiec nazwanie naszego problemu zwykłym brakiem cierpliwości nie oddaje tego jak wiele czynników ma wpływ na sukces bądź porażkę w klubie piłkarskim czy nawet karierze danego zawodnika. Dodatkowo nadmienię ze Gattuso nie jest wcale potwierdzeniem na brak cierpliwości w klubie ponieważ nie został zwolniony. Nie zgadzał się z kierunkiem w którym podąża klub i rozstał się z nim za porozumieniem stron. Jeśli chodzi o napastników to trzeba przyznać ze faktyczne nie mamy do nich cierpliwości choć z drugiej strony patrząc na nazwiska a raczej półśrodki przy wyborach dokonanych pod ta pozycje to nie ma się co dziwić. Większość była po prostu totalnym niewypałem a pomyłka było ich zatrudnienie na początku. Z Piatkiem to jest tak ze zaliczył wejście smoka ale chwile przed tym jak go sprzedali był naprawdę cieniem samego siebie. Bez zbędnego ekscytowania się był po prostu drewnem. Moim zdaniem jego sprzedaż była oparta o aspekty finansowe a nie sportowe. W Milanie widzieliśmy prawdopodobnie najlepsza i najgorsza wersje Polaka. Kiedy pojawila się dobra oferta za niego nie podjęto ryzyka tylko „bezpiecznie” sprzedano go za podobna kasę jaka w niego zainwestowano. Można to nazwać brakiem cierpliwości chociaz ja powiedziałbym ze brakiem wiary albo bezpiecznym wyjściem bo kolejne pół roku takiej formy Krzyska jaka prezentował w tym sezonie mogło oznaczać wielka stratę i finansowa i wizerunkowa. Tez mi się serce radowało w poprzednim sezonie jak Krzychu odpalał rewolwery i broniłem go prawie do samego końca ale później już nie było punktu zaczepienia. Może gdybyśmy nie dali za niego 35 baniek to mógłby iść na wypożyczenie do Genoi ale ta cena zrobiła swoje. Trzeba powiedzieć ze patrząc na jego „popisy” w Herthcie podjęto chyba właściwa decyzje. Być może jeszcze wskoczy na swój najlepszy poziom ale w Milanie mieliśmy w ostatnich 6-7 latach już za dużo zawodników szukających swojej tożsamości, szansy czy najlepszej formy.
0
CandyAmigo
CandyAmigo
2 maja 2020, 00:26
A ten znowu się wymądrza... Wszystko musi skomentować i na wszystkim zna się najlepiej, jakby zjadł wszystkie rozumy.
0
Milanboy
Milanboy
2 maja 2020, 00:47
Myślę że osoba która była fenomenalnym piłkarzem ma prawo w pełni komentować swoją dziedzinę, na dodatek komentuje w dużej mierze rzeczy związane z ligą włoską która zna świetnie.
9
serginho83
serginho83
1 maja 2020, 23:05
Piątek to nie jest zawodnik na Milan, jakiego my wszyscy chcemy, i nigdy nie będzie... tyle w temacie... ale oczywiście życzę mu wszystkiego najlepszego, niech strzela w Bundeslidze :)
3
DarthImpaler
1 maja 2020, 23:23
Niech strzela ile wlezie byle dalej od Milanu. Piątka wykreowali dziennikarze i 1 sezon (a w zasadzie 0,5 sezonu) w serie A i kryzys napastników w Milanie. Jak to zwykle bywa sezon 2 weryfikuje napastnika czy jest "gwiazda" czy jest "jednosezonowcem" jakim krzysiek się okazal.
5
Vol'jin
Vol'jin
1 maja 2020, 22:47
Raczej pytanie do agentów z Fabryki Futbolu. Jak sobie przypominam ich gadki po transferze do Herthy to banan na gębie

a teraz pompowanie balonika jak Labbadia zrobi z Polaka goleadora xD
12
KKP19
KKP19
1 maja 2020, 22:41

Boniek został także zapytany, czy w kontekście reprezentacji Polski transfer Piątka do Herthy to dobra zmiana. - To nie ma żadnego znaczenia. Zawodnik przyjeżdżający na reprezentację musi być w formie, musi grać. Czy będzie grał w Niemczech albo we Włoszech to nie ma znaczenia. Ważne, żeby był pozytywnie nastawiony. Żeby nie przyjeżdżał z klubu, w którym na 10 meczów było 10 porażek - zakończył prezes PZPN.

ciekawe, ze wtedy tak nie mówił...
Edytowano dnia: 1 maja 2020, 22:44
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się