SCUDETTO


Altafini skrytykował politykę transferową Milanu

16 czerwca 2020, 08:31, Adam6 Aktualności
Altafini skrytykował politykę transferową Milanu

Napastnik Milanu z lat 1958-65, Josè Altafini, w wywiadzie z Radiem Sportiva odniósł się do aktualnej sytuacji Rossonerich

- Nie mogę powiedzieć, że w Milanie panuje chaos, ale na pewno dezorientacja. Nie ma graczy, którzy zmieniliby oblicze drużyny. Od dawna ściągają takich zawodników jak teraz Kalulu. 

Altafini swoje największe sukcesy w karierze świętował właśnie w barwach klubu z San Siro. Zdobył z zespołem 2x mistrzostwo Włoch (1958/59 i 1961/62) i 1x Ligę Mistrzów (1962/63). Dla Milanu strzelił prawie 150 goli, a w 1962 roku został królem strzelców Serie A (22 bramki). Co ciekawe najpierw grał dla reprezentacji Brazylii, a następnie Włóch. Z Canarinhos zdobył w 1958 roku mistrzostwo świata. 



23 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
jasiom22
jasiom22
17 czerwca 2020, 14:17
Kadra nie jest problemem, bajzel w zarzadzie i brak konkretnego trenera to podstawa, a czy Kalulu bedzie lepszy od Calabrii to niech sam pokaże na treningach. Co do polityki transferowej ogolnie, to bez przesady.. Juz lepiej niech Elliott realizuje swoj plan młodych z kapelusza, niz opiera zespol na Ibrze czy Jacku, jak ma is nowe, to niech juz przyjdzie to nowe... Na poczatek Rangnick.
0
Dohtor
Dohtor
16 czerwca 2020, 13:47
Ameryki nie odkrył
1
MK92
MK92
16 czerwca 2020, 13:30
Altafini to człowiek, który zawsze mówił bez ogródek o tym, co myśli. Tutaj nasza brazylijska legenda też ma sporo racji, tyle że łatwo się mówi, a Milan od paru lat tkwi w tak złej pozycji, że ciężko jakichś doświadczonych i dobrych piłkarzy sprowadzać, bo oni chcą grać o trofea i zarabiać grube pieniądze. W tej chwili możemy coś zbudować raczej tylko na młodych i obiecujących piłkarzach na dorobku.
1
Zako
Zako
16 czerwca 2020, 13:18
Nie zebym nie twierdził, ze nie jest tak jak mówi, ale ciekawe, czy znalazłby się wywiad Bobana, w którym wypowiada podobne słowa nt jakigos piłkarza i jego transferu do Milanu zanim objął funkcję dyrektora :P
1
JanekACM22
JanekACM22
16 czerwca 2020, 12:25
Wszyscy to widzą...
0
milan78
milan78
16 czerwca 2020, 11:28
Pozbycie się kogoś z dwójki Calabria/Conti i pozyskanie tego pana to byłby prawdziwy krok do przodu w rozwoju klubu.Bez dwóch ,trzech nabytków na takim poziomie awans sportowy to mżonka

https://www.90min.com/posts/thomas-meunier-expected-to-follow-thiago-silva-edinson-cavani-out-of-psg
0
Dozen
Dozen
16 czerwca 2020, 10:15
Jak on smie krytykowac Gazidisa?no nie
1
hyrus13
hyrus13
16 czerwca 2020, 10:06
Ech, stetryczały mądrala, co on się tam zna. Kalulu to super transfer i w ogóle jest git. Prawda?
4
tomasz696
tomasz696
16 czerwca 2020, 10:22
Widziałeś go czy sugerujesz to po cenie transferu i że w Lyonie nie grał?
7
hyrus13
hyrus13
16 czerwca 2020, 11:28
Wiesz czym się sugeruje? Tym, że ma 20 lat, a nie zagrał minuty w dorosłej piłce. Tym, że Lyon nie dał mu nowego kontraktu i tym, co mówi facet, który dla Milanu strzelił prawie 150 bramek.

Wiele o nim mówi też to, że ludzie, którzy kiedyś zachwycali się transferami Hakana czy Rodrigueza (a rok temu dziwili się po cholerę nam Theo) teraz uważają, że Kalulu to dobry transfer.

Póki co, za tym, że to dobry transfer nie przemawia nic, poza tym, że będzie „za darmo”, a o tym ile to darmo kosztuje dowiemy się za jakiś czas.

Raz jeszcze: Ely przyszedł za darmo, a klub zapłacił za to 9 mln.
7
Marcos Salinas
Marcos Salinas
16 czerwca 2020, 12:31
tomasz696
Człowieku wbij sobie do głowy. że futbol młodzieżowy nie ma ogromnego przełożenia na dorosłą piłkę, a we Włoszech nie takie gwiazdy młodzieżówek odbijały się od ściany.Ogólnie zespoły u21/u23= co najmniej 2 szczeble niżej w seniorskim futbolu, dlatego traktowanie takich zakupów jako wzmocnień(w przypadku tej pozycji są one niezbędne) jest śmieszne.
0
Jalapeno
Jalapeno
16 czerwca 2020, 09:48
Musi być balans między doświadczeniem, a młodym polotem. Nawet Ajax z poprzedniego sezonu miał w każdej formacji lidera, kogoś starszego, kto mógł dyrygować młokosami. Dlatego błędne jest używanie określenia "dzieciaki z Ajaxu", bo tak wcale nie było.

W obronie był Blind, w pomocy Schone, a w ataku Tadić i każdy z młodych miał autorytet i zawsze czuł starszą rękę obok siebie. Ani samymi dzieciakami nic nie zdziałasz, ani samymi dziadkami. Fajnie by było sprowadzić kogoś doświadczonego, nawet na sezon czy dwa, ale jednocześnie nie zapominając o tym, że młodzieńcza fantazja również może zrobić dużo dobrego.

Kalulu byłby dobry pod warunkiem, że miałby rywalizacje z Abate na przykład. Z kim on ma walczyć o skład? Z Contim? Potem się taki gracz nie stara, bo wie, że nawet jak zagra tragicznie, to i tak lepiej od Contiego i nadal będzie wystawiany. Smutne. To, że źle działamy na rynku transferowym to nie jest żadne odkrycie.
2
Nesta_13
Nesta_13
16 czerwca 2020, 10:31
Zgodzę się w 99 procentach, ponieważ o ile samymi dzieciakami nic nie zdziałasz, o tyle samymi dziadkami już tak :D
6
Jalapeno
Jalapeno
16 czerwca 2020, 10:45
Tylko trzymanie w kadrze samych dziadków nie jest dobre, bo wymiana pokoleniowa musi być zawsze, a jednak dobrze mieć już młodych i powoli ich wprowadzać. Fakt, źle to trochę ująłem, bo zdziałać idzie dużo, ale jak chcesz budować klub przyszłościowo, to trzymanie samych dziadków nie przystoi - tak to powinno "brzmieć". ;d
0
Vol'jin
16 czerwca 2020, 10:47
Schone siedział w Ajaxie od momentu przyybycia z Danii, Blind, Tadić wracali jako niewypały z Anglii

tutaj kibice chcą piłkarzy doświadczonych na topie, o czym my tu chcemy gadać, skoro tamci byli w stanie zejść z wymagań finansowych to takie Rakiticie (notabene robienie z niego kogoś kto będzie liderem brzmi śmiesznie) czy Modrić przyjdą tu za czapkę gruszek?

Takim Schone jest w Milanie już Romagnoli i nie mówcie, że 25 lat to już nie pora by wziąć towarzystwo za mordy tylko czy te cechy ma Włoch ^
Edytowano dnia: 16 czerwca 2020, 10:48
2
daro12555
daro12555
16 czerwca 2020, 11:15
To mamy obecnie zlatana ,Musachio ,Jacka ,duńczyka i nie są gorsi na pewno piłkarską od schona czy Blinda
0
Jalapeno
Jalapeno
16 czerwca 2020, 11:27
Vol'jin

To musi być tylko lider mentalny?

Przecież wystarczy jeden lider na boisku, kapitan, ale mogą być i również liderzy sportowi, którzy już swoje w życiu pograli, mają sporo doświadczenia i będą nawet w małym stopniu autorytetem dla zawodników, którzy mogą być przyszłością danej drużyny. Do tego sporo się mogą od nich nauczyć, itp. To chyba logiczne. ;d

daro1255

No mamy, ale za to też mamy młokosów jakoś gorszych o 5 półek od tych z Ajaxu. Neres, van de Beek i jeszcze wtedy De Jong i De Ligt. ;)
Edytowano dnia: 16 czerwca 2020, 11:30
0
matten
matten
16 czerwca 2020, 09:48
Zgadzam się. Od sprzedaży klubu przez pana Berlusconiego w gabinetach panuje chaos. Panowie Fassone i Mirabelli przewalili mnóstwo pieniędzy na nieudane transfery, a Maldini i Boban dokonali fatalnych decyzji jeśli chodzi o wybór trenera.
Moim zdaniem koncepcja Elliota, aby ściągać młodych, nieznanych zawodników i systematycznie zwiększać ich wartość, nie jest błędna, ale do tego trzeba mieć odpowiedniego dyrektora sportowego i skauting. Mam nadzieję, że od nowego sezonu obejmie nas Rangnick, a wtedy uwierzę, że taki plan ma sens.
4
Marcos Salinas
Marcos Salinas
16 czerwca 2020, 09:37
O ile wcześniej problemem było sama realizacja projektu(pseudo gwiazdki z importu po swoim prime jako liderzy nowego zaciągu, bezmyślne zmiany na ławce trenerskiej, idiotyczne ruchy w sektorze młodzieżowym itd.), tak teraz najważniejszy błąd tkwi w założeniach.Nie da się skutecznie rywalizować przeciwko zespołom, gdzie trzon stanowią wielokrotni uczestnicy europejskich pucharów dysponując kadrą zdominowaną przez niedojrzałą oraz niemającą pojęcia o specyfice ligi dzieciarnią, co ma maksymalnie 1-2 sezony w dorosłym futbolu, a często do takiego transferu wystarczy zagrać parę dobrych spotkań...
1
TR3V0R
TR3V0R
16 czerwca 2020, 08:42
no i dobrze mówi. Sprowadzamy samych jaśków, a nie ma kogoś takiego, kto mógłby wziąc mecz ,,na swoje plecy''. Brakuje nam takich doświadczonych dobrych graczy, a mając w 11-stce samych młodych graczy, za dużo nie ugramy
6
Nygusss12345
Nygusss12345
16 czerwca 2020, 09:46
Nie do końca sie z Tobą zgadzam. Jest dużo zespołów, które bazują swoją gre na młodych graczach i wychodzi im to świetnie. Pamiętaj o tym, że u nas od dawna trenują ten klub byli piłkarze, lub ludzie bez dużych osiągnięć tak naprawdę, aby odbudować taką Sampdorie wystarczy taki Giampolo, lub Pioli jednak, aby odbudować tak wielką firmę jaką jest Milan potrzeba trenera z pasją. Z niekonwencjonalnym tokiem myślenia. Nie wiem ,cze będzie to Rangnick, ale wiem, że jeśli ktoś może zbudować coś z niczego to właśnie ta osoba, która jest wstanie to zrobić. Zwyczajnie po prostu już udowodnił to dwukrotnie, że jest wstanie to zrobić. Nieeeeeee w pilkarzach leżał nasz problem, a w ludziach, którzy nimi dysponowali.
6
dykt4tor
dykt4tor
16 czerwca 2020, 10:00
Tylko żaden doświadczony dobry gracz nawet na nas nie spojrzy.
0
TR3V0R
TR3V0R
16 czerwca 2020, 10:01
o właśnie, zbytnio nie doprecyzowałem mojej wypowiedzi, ale mam identyczne zdanie jak twoje. Nie pociągniemy za dużo jak prowadzić nas będą byli pilkarze. Wielkie +1 dla kolegi.
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się