SCUDETTO


Gazidis: "Jestem pewien, że dzięki odpowiednim warunkom Milan powróci do dawnej chwały"

4 grudnia 2020, 16:38, Ginevra Aktualności
Gazidis:

Ivan Gazidis wziął udział w spotkaniu Web Summit 2020, poświęconemu zagadnieniom technologii i marketingu cyfrowego na świecie. Dyrektor generalny Milan wypowiedział się na temat projektów klubu w tym kontekście, a jego słowa przytoczyło Radio Rossonera:   

Ewolucja medialna sportu w obliczu pandemii: "Wiele badań pokazuje, że ponad 90% użytkowników Facebooka używa telefonu komórkowego jako drugiego ekranu, podczas oglądania jakiegoś wydarzenia w telewizji. To dotyczy zwłaszcza młodych, a moje dzieci też są tego przykładem! Dotarcie i zaangażowanie kibiców oraz tego typu publiki poprzez platformy cyfrowe jest kluczowe, zważywszy na to, iż te same kanały komunikacji jeszcze 5-10 lat temu nie istniały. Oczywiście, to wszystko stanowi ogromną szansę dla piłki nożnej, gdyż piłkarski świat ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o treści. Pozwala to klubom na elastyczne podejście do materiałów, które chcą przekazywać i dystrybuować, przy czym ta dystrybucja jest ułatwiona, bo dostosowana do nowych platform cyfrowych. Sposoby dystrybuowania treści zmieniają się radykalnie, czego dowodzi na przykład zainteresowanie tym tematem takich kolosów jak Amazon. 

Kluczową kwestią jest marka. Milan jest na piątym miejsc w świecie wśród klubów, które śledzi najwięcej osób. To znak, że marka Milanu jest rozpoznawalna wszędzie. W rzeczywistości rozmiar naszego biznesu w tym momencie jest o wiele mniejszy, niż pierwszej czwórki, co stanowi ogromną szansę, jeśli chodzi o potencjał rozwoju. To samo dotyczy całej włoskiej piłki. W kolejnych latach zobaczymy fundusze inwestycyjne i inne wielkie światowe marki, które będą chciały wejść do świata piłki, aby wykorzystać te możliwości. 

Przykładowo, 27 listopada zorganizowaliśmy live show we współpracy z Roc Nation, podczas którego młodzi artyści z całego świata mogli się zaprezentować i bawić widzów. 50% publiczności obserwowała to wydarzenie poprzez TikTok - platformę, które jeszcze dwa lata temu nie istniała. Mecze na żywo na pewno pozostaną kluczową kwestią i centralnym punktem, ale dziś mam wiele nowych sposób i możliwości interakcji z publicznością". 

Nowy stadion: "Projekt dotyczący budowy nowego stadionu jest naprawdę ekscytujący. Jak już wspomniałem, doświadczenie związane z oglądaniem meczu na żywo na stadionie jest i pozostanie centralnym punktem, a ludzie będą nadal poszukiwali interakcji z innymi ludźmi, kontaktu z przyjaciółmi. Doświadczenia multimedialne, o których mówiłem wcześniej, nie stoją w sprzeczności z doświadczeniem meczu na żywo. Przeciwnie - starają się je wypromować i rozwinąć. Użytkownicy poszukują stale nowych wrażeń, innych, bardziej spersonalizowanych, w przeciwieństwie do tych, które otrzymują zazwyczaj - zawsze takich samych i jednakowych dla wszystkich. Mediolan zasługuje na najlepszy stadion na świecie i taki mu dostarczymy".

Mniejsze przychody włoskich klubów: "Mówiłem o 70 milionach rocznie, które są znaczną sumą. W rzeczywistości nie tylko to stanowi problem. Pasja dla piłki, poczucie przynależności i poziom interakcji z treściami, które generuje piłka nożna są o wiele ważniejsze. Posiadanie struktur i środków przekazu pozwalających wszystko połączyć i zaoferować kibicom to, czego pragną, jest kluczowe, aby podtrzymać tę samą pasję i zaangażowanie ze strony fanów". 

Pozycja polityczna Milanu i radzenie sobie z trudnościami 2020 roku: "W świecie piłki brakuje jednego, prawdziwego i uniwersalnego przywództwa w tym sensie, że jest wiele różnych organizmów z różnymi strefami wpływów. Do tego dochodzą kluby, które są prawdziwą komercyjną duszą piłki. Z naszej strony robimy wszystko, aby Milan był obecny we wszystkich ważnych dyskusjach zarówno z UEFA, FIFA czy Lega Serie A. To kluczowe, aby być aktywną stroną w tego typu ważnych dyskusjach. Na nasze szczęście mamy już znaczny wpływ, gdyż słowo 'Milan' ma duże znaczenie w świecie piłki i chcemy nadal wykorzystywać nasze wpływy i naszą uprzywilejowaną pozycję, aby sięgnąć po wcześniej wspomniane szanse".

Powrót marki Milanu do dawnej chwały: "Jestem absolutnie przekonany, że tak się stanie. Nazwy takich klubów jak Milan czy Liverpool, które w ostatnich latach mierzyły się z kryzysami, nie znikają tak po prostu. My mamy nasz specjalny projekt, oparty na młodej drużynie, najmłodszej w pięciu najlepszych ligach europejskich, która pokazuje efektowną grę. Jestem pewien, że kiedy klubowi stworzy się odpowiednie warunki do tego, aby dobrze sobie radził, to Milan pofrunie".



13 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
4 grudnia 2020, 22:19
https://m.youtube.com/watch?v=hzTcGsSkkeI
3
Victor Van Dort
Victor Van Dort
4 grudnia 2020, 21:12
Ivan dobrze kmini, miło widzieć taki rozmach i perspektywy które sugerują że Elliott szybko się z ACM nie rozstanie... skąd klub ma kibiców? A no, kibicem zostaje się zazwyczaj w czasie dzieciństwa, dorośli nie zostają kibicami oni nimi już są lub nie i raczej już nie będą.
4
mufi
mufi
4 grudnia 2020, 19:58
w skrócie ! robimy z Milanu dziecinnych kibiców :)
0
MrAncelotti
MrAncelotti
4 grudnia 2020, 17:56
O co chodzi z tym top 5 klubów najpopularniejszych na świecie? Ciągle Scaroni lub Gazidis to powtarzają, nie wiem czemu.

W tej chwili, niestety, znacznie więcej klubów jest popularniejszych od Milanu:
Real, Barca, Live, United, Bayern, Juve, Chelsea, City, Arsenal, PSG...
A minimalnie większą lub podobną popularność ma Borussia, Atletico i Tottenham
2
kamilus
kamilus
4 grudnia 2020, 18:12
Aż z ciekawości sprawdziłem i wychodzi na to, że nie ma nas nawet w top 10: https://www.ispo.com/en/markets/top-10-europes-most-popular-football-clubs-instagram-facebook-twitter-and-tiktok
2
grzesiekpl88
grzesiekpl88
4 grudnia 2020, 18:14
Juventus nie ma nawet najwięcej kibiców w Turynie (większość Turyńczyków kibicuje Torino), na cały świat licząc to nie mają do nas podjazdu nawet, może się ciut zbliżyli dzięki Ronaldo. Inter nawet ma więcej kibiców niż Juventus na świecie.
City i PSG to zyskują ale dalej w tyle. BVB, Totki też nie mają podjazdu.

Może i sportowo mamy posuchę, ale dzięki wspaniałej historii i 7 tytułom LM zawsze będziemy w czubie jeśli o to chodzi.
Wyżej od nas będziesz miał Real, Barcę, Man U, Liverpool i zapewne teraz Bayern.

@kamilus - ranking który wrzuciłeś jest oparty na popularności w social mediach po ilościach wyświetleń itd, jeśli chodzi o liczbę kibiców to Milan jest w okolicach 5-7 miejsca ;)

Jak tylko wrócimy do LM, zabawimy tam 2-3 sezony pod rząd, jakaś 1/4 lub 1/2 finału i wracamy do 5tki.
Edytowano dnia: 4 grudnia 2020, 18:17
10
MilanHomer
4 grudnia 2020, 18:14
Podbijam do tematu.
Poza Europą, jest Azja i USA. Reszta jest guzik warta jako rynki zbytu, ze względu na zbyt małą popularność kopanej.
No zapomniałem o specyficznej zakochanej po uszy w kopanej Ameryce Południowej, ale oni kochają swoje kluby i kropka.
0
kamilus
kamilus
4 grudnia 2020, 18:24
@grzesiekpl88
Bez social mediów to może i jesteśmy wyżej, ale jak zliczysz takich kibiców? Nie wiem czy w ogóle jest jakiś sposób, więc opieranie się na tego typu szacowanych danych jest moim zdaniem błędem i lepiej opierać się na tym, gdzie są konkretne liczby. Plus do takich kibiców na social mediach łatwiej dotrzeć niż do pozostałych, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy przemieszczanie się jest utrudnione, a mecze rozgrywane przy pustych trybunach.
1
MrAncelotti
MrAncelotti
4 grudnia 2020, 18:26
@grzesiekpl88

A skąd wytrzasnąłeś te swoje dane? Od kiedy liczba followersów oznacza wyświetleń?
A już pisanie, że Juve jest mniej popularne od Torino w Turynie to jakiś żart. Oni potrafią sprzedać więcej karnetów (29 000) niż cała pojemność stadionu Torino (28 000).
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
4 grudnia 2020, 19:50
Poczytaj sobie historię o Grande Torino, derbach Turynu itd, tam się kibicuje z pokolenia na pokolenie i ciekawostką jest właśnie fakt, że mimo iż Juve we Włoszech ma najwięcej kibiców to w Turynie ma mniej niż Torino, wynika to historycznie głównie z tego, że Torino kibicuje klasa "średnia" i pracownicza a Juventusowi bardziej zamożni.

@kamilus - masz np ilości sprzedawanych koszulek, frekwencje na różnych tournee itd, wiadome że to szacunki i że Milan w ostatnich latach zaliczył spadek ale na pewno niżej niż BVB, Tottenham czy PSG nie jesteśmy, tego jestem pewien.
5
gattusoBDG
gattusoBDG
4 grudnia 2020, 17:20
"My mamy nasz specjalny projekt, oparty na młodej drużynie, najmłodszej w pięciu najlepszych ligach europejskich, która pokazuje efektowną grę." - brzmi jak wypowiedź Wengera sprzed kilku lat :)
1
dysha1992
dysha1992
4 grudnia 2020, 17:57
I zapimnial dodać, że zanim przyszedł Zlatan to graliśmy jedno wielkie g...
Na samej młodzieży daleko nie zajedziemy. Milan musi poprostu wygrywać a tylko nie stawiać na młodych.
1
MilanHomer
4 grudnia 2020, 18:11
Tyle, że najlepsi u nas niekoniecznie są młodzi :) Ibra rozpoczął 40 rok życia, Rebić 27 lat, Kjaer 31 lat. Do tego dużo młodsi Kessie 24, Benek 23, Theo 23, Calabria 24 oraz gówniak Alexis vel Snikers z tego forum 21 lat.
Jak widać rutyna i doświadczenie plus młodość i fantazja to jest ideał.
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się