Wygrana na koniec sezonu.
AC MILAN – AC MONZA 2:0
Ivan Gazidis wziął udział w spotkaniu Web Summit 2020, poświęconemu zagadnieniom technologii i marketingu cyfrowego na świecie. Dyrektor generalny Milan wypowiedział się na temat projektów klubu w tym kontekście, a jego słowa przytoczyło Radio Rossonera:
Ewolucja medialna sportu w obliczu pandemii: "Wiele badań pokazuje, że ponad 90% użytkowników Facebooka używa telefonu komórkowego jako drugiego ekranu, podczas oglądania jakiegoś wydarzenia w telewizji. To dotyczy zwłaszcza młodych, a moje dzieci też są tego przykładem! Dotarcie i zaangażowanie kibiców oraz tego typu publiki poprzez platformy cyfrowe jest kluczowe, zważywszy na to, iż te same kanały komunikacji jeszcze 5-10 lat temu nie istniały. Oczywiście, to wszystko stanowi ogromną szansę dla piłki nożnej, gdyż piłkarski świat ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o treści. Pozwala to klubom na elastyczne podejście do materiałów, które chcą przekazywać i dystrybuować, przy czym ta dystrybucja jest ułatwiona, bo dostosowana do nowych platform cyfrowych. Sposoby dystrybuowania treści zmieniają się radykalnie, czego dowodzi na przykład zainteresowanie tym tematem takich kolosów jak Amazon.
Kluczową kwestią jest marka. Milan jest na piątym miejsc w świecie wśród klubów, które śledzi najwięcej osób. To znak, że marka Milanu jest rozpoznawalna wszędzie. W rzeczywistości rozmiar naszego biznesu w tym momencie jest o wiele mniejszy, niż pierwszej czwórki, co stanowi ogromną szansę, jeśli chodzi o potencjał rozwoju. To samo dotyczy całej włoskiej piłki. W kolejnych latach zobaczymy fundusze inwestycyjne i inne wielkie światowe marki, które będą chciały wejść do świata piłki, aby wykorzystać te możliwości.
Przykładowo, 27 listopada zorganizowaliśmy live show we współpracy z Roc Nation, podczas którego młodzi artyści z całego świata mogli się zaprezentować i bawić widzów. 50% publiczności obserwowała to wydarzenie poprzez TikTok - platformę, które jeszcze dwa lata temu nie istniała. Mecze na żywo na pewno pozostaną kluczową kwestią i centralnym punktem, ale dziś mam wiele nowych sposób i możliwości interakcji z publicznością".
Nowy stadion: "Projekt dotyczący budowy nowego stadionu jest naprawdę ekscytujący. Jak już wspomniałem, doświadczenie związane z oglądaniem meczu na żywo na stadionie jest i pozostanie centralnym punktem, a ludzie będą nadal poszukiwali interakcji z innymi ludźmi, kontaktu z przyjaciółmi. Doświadczenia multimedialne, o których mówiłem wcześniej, nie stoją w sprzeczności z doświadczeniem meczu na żywo. Przeciwnie - starają się je wypromować i rozwinąć. Użytkownicy poszukują stale nowych wrażeń, innych, bardziej spersonalizowanych, w przeciwieństwie do tych, które otrzymują zazwyczaj - zawsze takich samych i jednakowych dla wszystkich. Mediolan zasługuje na najlepszy stadion na świecie i taki mu dostarczymy".
Mniejsze przychody włoskich klubów: "Mówiłem o 70 milionach rocznie, które są znaczną sumą. W rzeczywistości nie tylko to stanowi problem. Pasja dla piłki, poczucie przynależności i poziom interakcji z treściami, które generuje piłka nożna są o wiele ważniejsze. Posiadanie struktur i środków przekazu pozwalających wszystko połączyć i zaoferować kibicom to, czego pragną, jest kluczowe, aby podtrzymać tę samą pasję i zaangażowanie ze strony fanów".
Pozycja polityczna Milanu i radzenie sobie z trudnościami 2020 roku: "W świecie piłki brakuje jednego, prawdziwego i uniwersalnego przywództwa w tym sensie, że jest wiele różnych organizmów z różnymi strefami wpływów. Do tego dochodzą kluby, które są prawdziwą komercyjną duszą piłki. Z naszej strony robimy wszystko, aby Milan był obecny we wszystkich ważnych dyskusjach zarówno z UEFA, FIFA czy Lega Serie A. To kluczowe, aby być aktywną stroną w tego typu ważnych dyskusjach. Na nasze szczęście mamy już znaczny wpływ, gdyż słowo 'Milan' ma duże znaczenie w świecie piłki i chcemy nadal wykorzystywać nasze wpływy i naszą uprzywilejowaną pozycję, aby sięgnąć po wcześniej wspomniane szanse".
Powrót marki Milanu do dawnej chwały: "Jestem absolutnie przekonany, że tak się stanie. Nazwy takich klubów jak Milan czy Liverpool, które w ostatnich latach mierzyły się z kryzysami, nie znikają tak po prostu. My mamy nasz specjalny projekt, oparty na młodej drużynie, najmłodszej w pięciu najlepszych ligach europejskich, która pokazuje efektowną grę. Jestem pewien, że kiedy klubowi stworzy się odpowiednie warunki do tego, aby dobrze sobie radził, to Milan pofrunie".
W tej chwili, niestety, znacznie więcej klubów jest popularniejszych od Milanu:
Real, Barca, Live, United, Bayern, Juve, Chelsea, City, Arsenal, PSG...
A minimalnie większą lub podobną popularność ma Borussia, Atletico i Tottenham
City i PSG to zyskują ale dalej w tyle. BVB, Totki też nie mają podjazdu.
Może i sportowo mamy posuchę, ale dzięki wspaniałej historii i 7 tytułom LM zawsze będziemy w czubie jeśli o to chodzi.
Wyżej od nas będziesz miał Real, Barcę, Man U, Liverpool i zapewne teraz Bayern.
@kamilus - ranking który wrzuciłeś jest oparty na popularności w social mediach po ilościach wyświetleń itd, jeśli chodzi o liczbę kibiców to Milan jest w okolicach 5-7 miejsca ;)
Jak tylko wrócimy do LM, zabawimy tam 2-3 sezony pod rząd, jakaś 1/4 lub 1/2 finału i wracamy do 5tki.
Poza Europą, jest Azja i USA. Reszta jest guzik warta jako rynki zbytu, ze względu na zbyt małą popularność kopanej.
No zapomniałem o specyficznej zakochanej po uszy w kopanej Ameryce Południowej, ale oni kochają swoje kluby i kropka.
Bez social mediów to może i jesteśmy wyżej, ale jak zliczysz takich kibiców? Nie wiem czy w ogóle jest jakiś sposób, więc opieranie się na tego typu szacowanych danych jest moim zdaniem błędem i lepiej opierać się na tym, gdzie są konkretne liczby. Plus do takich kibiców na social mediach łatwiej dotrzeć niż do pozostałych, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy przemieszczanie się jest utrudnione, a mecze rozgrywane przy pustych trybunach.
A skąd wytrzasnąłeś te swoje dane? Od kiedy liczba followersów oznacza wyświetleń?
A już pisanie, że Juve jest mniej popularne od Torino w Turynie to jakiś żart. Oni potrafią sprzedać więcej karnetów (29 000) niż cała pojemność stadionu Torino (28 000).
@kamilus - masz np ilości sprzedawanych koszulek, frekwencje na różnych tournee itd, wiadome że to szacunki i że Milan w ostatnich latach zaliczył spadek ale na pewno niżej niż BVB, Tottenham czy PSG nie jesteśmy, tego jestem pewien.
Na samej młodzieży daleko nie zajedziemy. Milan musi poprostu wygrywać a tylko nie stawiać na młodych.
Jak widać rutyna i doświadczenie plus młodość i fantazja to jest ideał.