SCUDETTO


Maldini: "Nowy napastnik? Mamy w drużynie wiele alternatyw"

27 grudnia 2020, 09:49, Adam6 Wywiady
Maldini:

Paolo Maldini udzielił wywiadu stacji Rai 2, w którym poruszono m.in. kwestię najbliższego okna transferowego. Oto, co miał do powiedzenia dyrektor Milanu:

Postawa zespołu?  Drużyna sprawia, że jestem zadowolony ze sposobu, w jaki gra, swojego sposobu bycia, swojej odwagi. Tych cech wymagaliśmy od graczy, których ściągaliśmy. Także w sierpniu 2018 roku, gdy przyjąłem tę pracę. 

Zmiana wyników?  Wierzysz w to co robisz, wierzysz w graczy i czekasz na nich. To zespół, który musiał odbudować bazę, która na przestrzeni lat ulegała zmianie i nie mogła się ponownie uruchomić. Po 18 miesiącach widzimy pierwsze efekty.

Powrót do Milanu?  Nie sądziłem, że to było konieczne w moim życiu. Byłem poza piłką przez 9 lat, nie z myślą, że kiedyś wrócę, ale z myślą, że jeśli to się stanie, to bym się tym cieszył. 

Stawianie na młodych?  Muszą mieć czas na przystosowanie się. Nie wszystkie kluby są takie same i dają taki sam stres i mają takie same wymagania. Milan wiele od ciebie wymaga, a młody człowiek musi się do tego przyzwyczaić. To wymaga czasu. 

Daniel Maldini?  Nadal mieszka ze mną w domu, widuję go codziennie. W Milanello traktujemy się na równych zasadach. Trochę podobna sytuacja, gdy byłem w Milanie z moim tatą. Piłka nożna to sport demokratyczny, Daniel jest w Milanie, bo zasługuje na to, by tu być. 

Dynastia Maldinich?  To coś wyjątkowego. Zarówno mój tata, jak i ja mieliśmy szczęście, że odnieśliśmy tak wiele sukcesów. Pragnienia Daniela są podobne. 

Rekordowo szybka bramka Leao?  Niepodrabialna. Jednak jeśli czegoś nie spróbujesz, to na pewno się nie uda. 

Kontuzja Ibrahimovicia?  Był zły z tego powodu, ponieważ był już blisko powrotu. W erze Covid problemy mięśniowe to coś normalnego. Teraz zagrożeniem jest nie tylko choroba, ale i ciągła gra co kilka dni. 

Zimowe okno transferowe?  To będzie kreatywny okres, będziemy szukać okazji. Nie będzie wielu zmian, bo ta drużyna pokazała, że może być konkurencyjna. 

Nowy napastnik? Mamy Zlatana i wiele alternatyw, takich jak Leao, Rebić i Colombo. Daniel też tam grał, mamy szereg młodych zawodników, w których wierzymy. Dotrzymaliśmy słowa, grali i jesteśmy pierwsi w tabeli.

Życzenia dla siebie na 2021 rok?  Chciałbym powrotu do normalności. Nie możemy przestać marzyć. Jestem realistą, ale sny czasami sprawiają, że dokonujesz niespodziewanych rzeczy. 



55 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
mpt1899
mpt1899
27 grudnia 2020, 23:19
Dzisiaj wyczytałem, że podobno w grę wchodzi wymiana Krunica na Izzo.
0
LunaS
LunaS
27 grudnia 2020, 19:55
Cutrone wróci :)
0
Rinder
Rinder
27 grudnia 2020, 17:03
Kilku ciekawym młodym piłkarzom kończą się kontrakty w czerwcu - Brian Brobbey czy Folarin Balogun. Fajnie gdyby któregoś udało się ogarnąć.
Jest jeszcze m.in. Riqui Puig, ale on pewnie kontrakt przedłuży.
1
SICKBOY
SICKBOY
27 grudnia 2020, 15:27
Javi Martinez/Simakan
Gomez
Scamacca

Wedle mnie te trzy transfery załatwiłyby sprawę.
Czyli obrońca który może grać również jako defensywny pomocnik.
Gomez który może śmigać na skrzydle bądź rozgrywać jako trequartista.
Scamacca który liznął już nieco gry w Serie A i ze względu na warunki fizyczne idealnie mógłby wpasować się w buty Zlatana czerpiąc z jego nauk garściami.

Na długo przed tym jako priorytet postrzegałem przyjście Thauvina ale Samu powolutku zaczyna dawać radę. Zamieszałbym tam jeżeli pojawiłaby się okazja nie do przepuszczenia.

Z drużyny na wypożyczenie powinien odejść Kalulu któremu trudno byłoby o miejsce w składzie po dokonanym wzmocnieniu na środku obrony.
Najlepiej aby był to jakiś włoski klub w rodzaju Spezii czy Benevento z dużą miarą gwarancji gry w zamian za podział pensji. W sumie to samo zrobiłbym z Maldinim czy Colombo, ale tu już marna szansa na poziom Serie A i chętnych na takie rozwiązanie.

Definitywny rozbrat z Mussachio, tutaj właśnie upatrywałbym szansę na zejście Genoi z wypożyczenia czy też jako definitywne rozliczenie z Sassuolo w zamian za Scamaccę.

Oczywiście jeżeli udałoby się przekonać Papu do transferu, a mamy do tego argumenty, powinniśmy wliczyć w to Caldarę.

Jedynie Simakan czy też Javi Martinez byłby transferem opartym wyłącznie na czystej gotówce. Jeżeli ściśle liczymy każdy grosz, mimo że są tą wzmocnienia z kategorii 2in1 to rozważyłbym, gdyby takowa oczywiście była, ofertę za Leao. Poza całą otoczką jego rzekomego talentu, wydaję mi się że jego mentalność znacznie odbiega od reszty całej drużyny, mogę być za to krytykowany, ale za dużo nauczyły mnie takie przypadki jak Niang czy Balotelli przez lata.

1
Adamek189
Adamek189
27 grudnia 2020, 14:39
Wypożyczy Jovica. To będzie z korzyścią dla Realu i Milanu.
3
Margiorno
Margiorno
27 grudnia 2020, 20:09
Ja szczerze nie chciałbym tego toksycznego dzbana w Milanie. Jeszcze zepsuje atmosferę w szatni. Nie potrzebny nam gracz który wdaje się w kłótnie z trenerami, która skacze sobie ze ściany przez co doprowadza do kontuzji, a mogło skończyć się gorzej...
4
pazioni
Moderator pazioni
27 grudnia 2020, 14:27
Jednak mam przeczucie, że jakiś napastnik przyjdzie.
4
GiveMeReason
GiveMeReason
27 grudnia 2020, 14:21
ŚO, zmiennik Kessiego, Giroud i można będzie też marzyć o LE, akurat nie mamy jeszcze tego pucharu.
0
Vol'jin
Vol'jin
27 grudnia 2020, 14:25
zmiennik Kessiego, ---> Tonali ...prędzej to Bennacer nie ma zmiennika ^

dwa co wy z tym Giroudem? Zobaczcie na jego zarobki, dwa on przy zdrowym Ibrze będzie miał taką samą sytuację jak w Londynie, a on chce grać
10
GiveMeReason
GiveMeReason
27 grudnia 2020, 15:15
Moim zdaniem Tonali jest zmiennikiem właśnie Bennacera, za Kessiego widziałbym 2 takiego byczka nie do przepchnięcia.
Giroud to takie moje małe marzenie, fajnie jakby przyszedł, chociaż myślę, że skończymy bez zmian w ataku.
3
jasiom22
jasiom22
27 grudnia 2020, 17:54
Giroud zdecydowanie nie. A co do zmiennikow, to nie ma znaczenia kto jest czyim (jakby nie było to Bennacer i Tonali grają wymiennie), jednak wiadomo że chodzi o wymianę Krunicia na kogoś lepszego i tyle. Moje marzenie to wymiana Castillejo na kogoś zdecydowanie silniejszego.
2
banan1899
banan1899
27 grudnia 2020, 14:08
W temacie napastnika - jeśli Piątek rzeczywiście miałby wrócić go Genoi to myślę że Scamacca może być na rzeczy.
0
Vol'jin
Vol'jin
27 grudnia 2020, 14:15
Carvenali mówił ostatnio, że Scammaca wraca do Saussolo i ma być gotów do rywalizacji z Caputo na już :)
0
Zirytowany
Zirytowany
27 grudnia 2020, 13:45
Colombo, Maldini, Roback Rebic, Leao to niestety nie są alternatywy. Pierwsza trójka to uczniowie, a Chorwat i Portugalczyk nie za bardzo czują się w roli środkowego napastnika, zwłaszcza Chorwat zagubiony.
1
mpt1899
mpt1899
27 grudnia 2020, 13:43
Jak ja bym chcial Petagne w Milanie.
3
banan1899
banan1899
27 grudnia 2020, 14:03
Spor meczów widziałem z nim w składzie i niczym specjalnym się nie wyróżniał. Czym Cię przekonuje?
1
banan1899
banan1899
27 grudnia 2020, 14:58
Pewnie tym ze jest wychowankiem
0
mpt1899
mpt1899
27 grudnia 2020, 19:47
Jest silny, dobry technicznie, szybki, dobrze gra tylem do bramki i glowa i bardzo dobrze porusza sie bez pilki. Moim zdaniem pasowalby do naszego stylu gry. Wydaje mi sie, ze przy regularnej grze moglby pokazac pelnie swoich mozliwosci bo w Napoli gra same kawalki a w SPAL to czesciej musial sobie kreowac niz ktos cos zrobil dla niego.
@Dodge dla mnie aspekt wychowanka, cena czy nazwisko to nie jest zadne kryterium do oceny pilkarza.
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
27 grudnia 2020, 21:26
mpt1899
No akurat w Napoli ostatnio pokazuje, że dalej jest ociężałym turem od zadań specjalnych, a nie napastnikiem do pełnowymiarowej gry. Z tego typu piłkarzy zdecydowanie wolę takiego Lasagnę, który dużo bardziej nadaje się do agresywnego pressingu od Petagni.
0
mpt1899
mpt1899
27 grudnia 2020, 23:12
Wiem, że w Napoli tak wygląda. Moim zdaniem on tam w ogóle nie pasuje.
0
Jaca23
Jaca23
27 grudnia 2020, 13:41
Zasłona dymna. Podobnie mieliśmy w sytuacji, gdy szukali obrońcy, a wszędzie mówili, że go nie potrzebują. Teraz obrońca zapewne jest już zaklepany (Simakan?), a do tego dojdą jeszcze jakieś transfery i mam nadzieję, że jednym z nich będzie zmiennik Zlatana. Po cichu liczę na Papu, bo to typowa okazja, żeby sprowadzić zawodnika, który z miejsca podniesie jakość drużyny niewielkim kosztem.
1
Alcatraz77
Alcatraz77
27 grudnia 2020, 21:36
Papu to faktycznie okazja, w naszym przypadku konkurencja dla Hakana i Brahima, dlatego przy pozytywnym zakończeniu rozmów z Turkiem mało realny transfer. Zaburzający hierarchię. Stoper, defensywny pomocnik oraz napastnik, w dalszej kolejności lewy obrońca. Jeśli Samu odejdzie to ktoś w zamian.
0
inzaghi67
inzaghi67
27 grudnia 2020, 12:50
No jeśli przyjdzie nam grać z jakimś Tottenhamem w LE i faktycznie chcemy coś tam ugrać to chyba rezerwowy napastnik by się przydał.
1
Vol'jin
Vol'jin
27 grudnia 2020, 12:25
Mimo wszystko wolę zostać z tym co mamy niż ładować się w półśrodki bo musi być napastnik ...

Nie stać Milanu na opłacenie rezerwowemu napastnikowi 4-5 mln euro (jak Polskiemu Kaliniciowi w marnowaniu setek ---> Milik), Giroud też pewnie bedzie chciał dużą kwotę w pensji
6
inzaghi67
inzaghi67
27 grudnia 2020, 12:53
Po co Giroud jakiś kiedy mamy Ibrę. Po prostu warto mieć typowego środkowego napastnika na ławce który faktycznie gra na tej pozycji. Nawet na wypożyczenie na pół roku
0
Vol'jin
Vol'jin
27 grudnia 2020, 12:55
a trzymanie rezerwowego pobierającego 5-6 mln euro (pensja Francuza) w Milanie jest nierealna
Po za tym Francuz chce grać a nie wchodzić na boisko kiedy Ibra jest niedysponowany, wtedy lepiej mu w Londynie zostać ;]

więc zejdźcie na ziemię ... a branie jakiś Pavolettich etc jest dla mnie idiotyczne
Edytowano dnia: 27 grudnia 2020, 12:58
3
karp_fso
karp_fso
27 grudnia 2020, 14:30
Zawsze można pomyśleć nad jakimś wypożyczeniem do końca sezonu.
0
27 grudnia 2020, 11:25
Bardzo mi się podoba postawa Maldiniego w kwestii napastnika. Jeżeli pojawi się okazja na kogoś konkretnego to Milan na pewno tego nie prześpi. Ale na pewno nie powinniśmy kupować kogoś "na ławkę" oraz emeryta.
1
Mil_online
Mil_online
27 grudnia 2020, 13:56
Więc wychodzi na to, że powinien to być jakiś prospekt, do pobierania nauki od Zlatana, ale jednocześnie już w miarę ograny na tym poziomie.

Scamacca?
1
Demick
Demick
27 grudnia 2020, 11:10
Balotelli na ławkę xd
4
Jaca23
Jaca23
27 grudnia 2020, 13:38
Już jest, w Monzy.
0
kamilus
kamilus
27 grudnia 2020, 10:57
Ja po cichu mam nadzieję, że Maldini przynajmniej spróbuje jakoś "wykorzystać" Laxalta i Caldarę, którzy jeszcze jakąś wartość mają, ale swojej przyszłości w Milanie już chyba nie. I nie miałbym nic przeciwko, gdyby tego pierwszego + gotówkę (10 mln?) wymienić za Edouarda, a tego drugiego (nawet w stosunku 1:1) za Papu. :)
4
Corsa
Moderator Corsa
27 grudnia 2020, 11:09
Laxalt za Ajera, Caldara za Papu, wszystko w stosunku 1:1, piękna sprawa :)
1
kamilus
kamilus
27 grudnia 2020, 11:35
Milan wycenia Laxalta prawdopodobnie na 10-12 mln, Celtic Ajera na 20-25 mln, więc nie ma opcji na wymianę 1 do 1. :)
4
Corsa
Moderator Corsa
27 grudnia 2020, 12:08
Powinni trzymać się cen z transfermarktu, a zatem jeszcze dopłacić nam milion :D
3
Corsa
Moderator Corsa
27 grudnia 2020, 10:56
Pamiętajmy, że wisi nad nami 20 baniek za Tonalego, które będzie trzeba zapłacić z końcem sezonu. Ze względu na odejście Musacchio zarząd raczej skupi się na środku obrony, to będzie priorytetem. W ataku postawią wszystko na Leao. Wątpię, że bez żadnej sprzedaży uda się sprowadzić dwóch zawodników, na przyzwoitym poziomie.
0
27 grudnia 2020, 10:52
Nie ma zadnej alternatywy
0
kamilus
kamilus
27 grudnia 2020, 10:58
"Nie ma żadnej mafii" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
6
MrAncelotti
MrAncelotti
27 grudnia 2020, 10:48
Taką okazją będzie Milik i Thauvin.
0
kamilus
kamilus
27 grudnia 2020, 11:37
Milik w styczniu to żadna okazja, bo nie dość, że sam zawodnik chce 5 mln netto rocznie (a grając już we Włoszech nie załapałby się na ulgę podatkową), to jeszcze Napoli chce za niego 18 mln.
7
TR3V0R
TR3V0R
27 grudnia 2020, 14:15
a nikt tyle nie da i drugie pół sezonu będzie gnił w ławie :p
0
karp_fso
karp_fso
27 grudnia 2020, 10:45
Raczej zasłona dymna. Maldini jak łysy za swoich najlepszych lat, mówi że nic nie będzie, a pewnie jakieś rozmowy się już toczą. Poza tym dzięki temu zabezpiecza się przed ewentualnym fiaskiem - jakby nie pykło to przecież powie, że nic nie obiecywał xD
7
Demick
Demick
27 grudnia 2020, 10:44
Nie mamy wcale takiej złej ławki ;) Leao też sobie radzi na ataku. Zresztą spokojnie, zaraz Ibra wróci do składu. Bez sensu będzie kupowanie kogoś na siłę już teraz.
2
Rafał0209
Rafał0209
27 grudnia 2020, 10:44
Alternatywy są owszem tylko brak podstawowego napastnika na cały sezon ,Zlatan raptem ile meczów zagrał w tym sezonie do tej pory , trzeba być wielkim optymistą by polegać na prawie 40 letnim graczu że mu nic w strzyknie w mięśniach i dogra sezon do końca .
0
wielki prostownik
wielki prostownik
27 grudnia 2020, 10:40
Nie, nie ma żadnych sensownych alternatyw. Rebić sobie nie radzi na 9 a Leao to nie jest lis pola karnego. Ale Maldini nie powie przecież publicznie że za wszelką cenę musi kupić napastnika bo zaraz ceny jakie mu zaśpiewają zaczną zwalać z nóg. Spokojnie zaczekajmy co się wydarzy.
2
Rossu
27 grudnia 2020, 10:33
Spokojnie, to tylko typowa zagrywka Maldiniego. W przypadku Zlatana też podobnie w ten sposób działał, Piątek miał zostać i byliśmy konkurencyjni, później wiadomo co się wydarzyło. W Milanie ufam mu jak nikomu innemu.
Edytowano dnia: 27 grudnia 2020, 10:33
8
Olli666
Olli666
27 grudnia 2020, 10:25
SO SP/SPD i N te pozycje zima obowiązkowo trzeba wzmocnić. Zaś latem w zależności od odejść ale przedeeszystkim bym wzmocnił PO (za contiego), SPO (za diaza), LO (za dalota), PP (za samo) i N (jeśli zlatan odejdzie). Zobaczymy co się wydarzy, choć nie licze na fajerwerki to chciałbym ujrzeć te 3 transfery, nie ważne czy to będą definitywne czy wyp. ważne by wzmocnić te 3 pozycje kimś kto da jakość. Bo jeśli planują ściągnąć jakiś 17/18/19 latków którzy jak kalulu nie mieli ani jednej min w seniorskiej piłce to mogą się przejechać gdyż nie każdy może tak pozytywnie zaskoczyć jak młody Francuz. Ufam Maldiniemu bo on wie czego my potrzebujemy.
2
TR3V0R
TR3V0R
27 grudnia 2020, 10:24
nie no nie oszukujmy się. Jedyną alternatywą Zlatana jest Leao. Rebić sobie nie radzi na napadzie, a o Maldinim czy Colombo to nawet nie ma co pisać. Przydałby się jeszcze jeden napastnik, który spokojnie mógłby w takiej sytuacji jak teraz wskoczyć na napad i pomagać drużynie :p
1
milan1986
milan1986
27 grudnia 2020, 10:19
Nie, nie mamy.
0
Corsa
Moderator Corsa
27 grudnia 2020, 10:16
Słowa o napastniku nie napawają optymizmem. Na tej pozycji wzmocnienie jest koniecznie, bo ani Leao ani Ante nie dają jakości, męczą się.

W polu karnym potrzebujemy typowego lisa, z instynktem. O Colombo i Daniele szkoda gadać, w chwili obecnej nadają się tylko do zbierania bobków, po tym lisie ;)
0
kamilus
kamilus
27 grudnia 2020, 10:21
Albo tak mówi z tego względu, by kluby, z którymi będzie negocjował, nie miały lepszej pozycji negocjacyjnej. Zwykle ceny dla Milanu to + 15-20% więcej niż dla pozostałych (vide Miranczuk) i dobrze by było podjąć jakieś działania, by takie działania ukrócić.
1
Corsa
Moderator Corsa
27 grudnia 2020, 10:48
Niby tak, jednak mimo wszystko kiedy zgłosimy się po jakiegoś zawodnika, to dany klub zastosuje podobny zabieg, ogłaszając zainteresowanie ze stronny innych.

Równie dobrze słowa te mogą być zapowiedzią dalszych oszczędności, powtórki z ostatniego okienka. Tego właśnie się obawiam, zarząd zaślepiony wynikami ponad stan dojdzie do wniosku, że skoro tak dobrze nam idzie, to spokojnie damy radę dociągnąć do końca na tym co mamy.
0
tober12
tober12
27 grudnia 2020, 09:55
Nieeee no Panie Maldini, ale taki Giroud to by się przydał jak nic.
4
dave25
dave25
27 grudnia 2020, 10:18
Idealny na ligę włoską
2
Cervusius
27 grudnia 2020, 10:18
To już się robi powoli standardem z jego strony, żeby mieć dobrą pozycję negocjacyjną i nie wyjść na desperata. Jak zaraz przyjdzie Massara i powie, że "nie ma nic na linii Jovic-Milan" to już można koszulki szykować, tak jak to było choćby z Hauge.
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się