SCUDETTO


Burzliwy dzień w kwestii powstania Superligi [22:07]

19 kwietnia 2021, 08:44, cinassek Aktualności
Burzliwy dzień w kwestii powstania Superligi [22:07]

[08:44]: Po nocnych komunikatach dotyczących powstania Superligi z udziałem m.in. AC Milan (ZASADY), a także po wcześniejszym "komunikacie ostrzegawczym" UEFA, cały świat piłkarski czeka na dalsze informacje. Co z końcówką obecnego sezonu w ligach krajowych i rozgrywkach międzynarodowych? Czy "rewolucjoniści" będą zawieszeni przez UEFA? Najbliższe godziny powinny przynieść istotne informacje w tej sprawie.

[09:05]: Według przekazów medialnych, w najbliższych dniach grono klubów-założycieli Superligi ma powiększyć się o Bayern Monachium, RB Lipsk i FC Porto.

[10:00]: Na tę chwilę panuje jeden wielki chaos medialny. Pytań jest wiele, odpowiedzi - mało. Kluby w komunikacie założycielskim określiły, że chcą wystartować z rozgrywkami "najszybciej jak to możliwe". UEFA groziła natomiast w niedzielę, że biorących udział w Superlidze zawiesi nawet w rozgrywkach krajowych. Co z losami obecnego sezonu, co z kolejnym? Na tę chwilę nie ma żadnych decyzji, ani odnośnie rozgrywek krajowych, ani międzynarodowych. W Lidze Mistrzów pozostała jedna ekipa "spoza układu", Paris Saint-Germain, w Lidze Europy są natomiast dwie takie drużyny, Villarreal oraz Roma.

[10:15]: UEFA przegłosowała zmiany w Lidze Mistrzów wchodzące od 2024 roku. Postanowiła podążać swoją drogą.

[11:25]: Podczas dzisiejszego spotkania UEFA, na którym zatwierdzona została reforma w Lidze Mistrzów, temat Superligi ma nie być poruszany. Na tę chwilę wszystko wskazuje na to, że z losami sezonu 2020/2021 (nie)spokojnie podążamy do końca.

[11:57]: Według La Gazzetta dello Sport, Atalanta, Sassuolo i Hellas już zażądali wyrzucenia Interu, Milanu i Juventusu z Serie A.

[12:10]: BBC podaje, że jeszcze w piątek rozmawiano o nowym formacie Ligi Mistrzów, a ze strony ECA najbardziej zaangażowani byli Andrea Agnelli (Juventus), Ed Woodward (Manchester United) oraz Ivan Gazidis. Po czym w niedzielę ogłoszono powołanie Superligi, w której występować mają kluby, które wspomniana trójka reprezentuje, co spotęgowało wściekłość UEFA.

[14:00]: Jak podają włoskie media, o 17:30 dojdzie do nieformalnego spotkania przedstawicieli klubów Serie A, naturalnie pomijając ekipy "rewolucjonistów", w tym Milan. Niektóre kluby - jak Hellas czy Cagliari - wnoszą o natychmiastowe wykluczenie Interu, Milanu i Juventusu z włoskich rozgrywek.

[14:51]: Hellas Werona zareagował na doniesienia medialne i w oficjalnym oświadczeniu poinformował, że nie wystawił żadnego żądania usunięcia z ligi jakiegokolwiek klubu.

[15:08]: UEFA oficjalnie potwierdziła - w porozumieniu z FIFA - że piłkarze biorący udział w Superlidze nie będą mogli zagrać na Euro i mundialu. Co więcej, podczas jutrzejszego Kongresu może pojawić się opcja przeforsowania zapisu, na mocy którego kluby musiałaby się zgodzić na wyłączną grę w pucharach pod jurysdykcją UEFA. Kto nie podpisze tego dokumntu - a więc dwunastka od Superligi - straci możliwość gry nie tylko w pucharach pod egidą UEFA, ale i w ligach krajowych.

[16:18]: Szef UEFA, Aleksander Ceferin, powiedział, że "nigdy nie spotkał bardziej fałszywej osoby" od sternika. Juventusu, Andrei Agnellego. Włoch jeszcze w sobotę miał zapewniać Słoweńca, że popiera nadchodzącą reformę Ligi Mistrzów.

[17:43]: Stacja Sky podaje, że niespodziewanie przedstawiciele Milanu, Interu i Juventusu również pojawili się na spotkaniu z innymi klubami Serie A.

[19:30]: Głos zabrali już nawet szefowie rządów Wielkiej Brytanii oraz Włoch. Obaj są przeciwni utworzeniu Superligi, ten pierwszy zapowiada nawet, że "zrobi wszystko, aby to powstrzymać".

[19:53]: Sky: Spotkanie przedstawicieli włoskich klubów zakończone. Stanowisko Milanu, Interu i Juventusu jest wyraźne - chcą kontynuować grę w Serie A.

[20:55]: Pierwsze doniesienia po spotkaniu mówią, że z gigantycznym atakiem spotkali się przedstawiciele Juventusu i Interu - Andrea Agnelli oraz Giuseppe Marotta. Szefa Juventusu oskarżono o sabotaż, dyrektorowi Interu kazano porzucić funkcję w związku. "Oni są zdrajcami i powinni się tego wstydzić" - przyznał szef Torino, Urbano Cairo.

[22:07]: Kolejne doniesienia medialne mówią, że kluby "przechodzące" do Superligi będą uznawały trofea wywalczone w Lidze Mistrzów czy Pucharze Europy. Liderem pozostanie Real Madryt z trzynastoma triumfami, dalej będzie Milan - siedem zwycięstw - podium skompletuje Liverpool zwyciężający sześć razy.



915 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
milan2002
19 kwietnia 2021, 12:12
Ale bajzel się zrobił.
0
DarthImpaler
DarthImpaler
19 kwietnia 2021, 12:11
Hahaha hellas kur... Otwieram popcorn i czakam kto następny Hertha? Może jakieś Getafe zada wywalenia realu Barcelony i atletico
16
deshaun
deshaun
19 kwietnia 2021, 12:17
NIeoficjalnie się mówi, że mamy poparcie Monzy oraz Ruchu Chorzów
12
iMmortal_1899
iMmortal_1899
19 kwietnia 2021, 12:10
Jeszcze dojdzie do tego, że Sassuolo zbojkotuje środowy mecz z nami.
3
spread
spread
19 kwietnia 2021, 12:24
A niech tak robią, 3 punkty dla nas :)
6
ksieciunio
ksieciunio
19 kwietnia 2021, 12:46
Niech bojkotują, gdyby nie Milan i Juve to nikt na świecie nie wiedziałby nawet że istnieje coś takiego jak Sassuolo czy Atalanta..
3
iMmortal_1899
iMmortal_1899
19 kwietnia 2021, 13:02
Ale mecz mimo wszystko bym obejrzał i mam nadzieję, że tak będzie.
0
biedrus
biedrus
19 kwietnia 2021, 12:09
Wiadomo, że UEFA ma swoje za uszami, ale robić coś takiego? Niektórzy tu piszą z niekłamaną radością, że teraz problemy to będą miały takie drużyny jak jakaś Sevilla, Benfica czy Ajax. Czemu mają mieć problemy? Już ich stłamszono, już nie mogą walczyć jak równy z równym z pieniędzmi w najbogatszych ligach.
Często z kumplem wspominamy jakie to fajne czasy były jak Crvena Zvezda mogła wygrać PM. Dzisiaj ci co będą grali w tym tworze, wykupią 400 najlepszych zawodników świata i będą sobie grali między sobą. Czy to będzie takie fajne? Chyba nie. Tak, nas zaprosili do stołu, ale tylko przez historię. Gdyby nie to, też byśmy tu psioczyli, w końcu udany sezon, ale jego wynik i tak nie ma znaczenia. Czy my jeszcze o coś gramy w ogóle?
1
FanACM
FanACM
19 kwietnia 2021, 12:32
Atalanta tez mogła zdobyc 18 mistrzostw Włoch wygrać 7 razy CL byli by Wielcy xD i grali w Super Lidze.
4
vorti
vorti
19 kwietnia 2021, 12:09
"Nie bój się zmiany na lepsze"

Tyle negatywnych komentarzy to strach i całkowicie to rozumiem, ale musimy pamiętać o tym, że kluby robiące gigantyczne pieniądze są po prostu okradane przez UEFE i powiedziały dość. Powinniście się cieszyć, że jesteśmy jednym z uczestników rewolucji footballu i piszemy historię. Sentyment i strach przed nowym trzyma wielu z nas w niepewności, ale nie ma się czego bać i żałować. To naprawdę przemyślany pomysł i zapewne powstana projekty, które będą wspierać i promować mniej medialne zespoły oczywiście przy dodatkowym ucięciu głowy hydrze.
5
biedrus
biedrus
19 kwietnia 2021, 12:14
Cieszyć się? Klub, który nie gra prawie 10 lat w LM, w LE od wielkiego dzwonu, bez sukcesów w średniej Serie A? Nas tam nie powinno być, ktoś tylko stwierdził, że jesteśmy lepsi marketingowo (bo tu chodzi tylko o kasę) od Sevilli, Benfici czy Atalanty
1
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 12:24
Masz racje Milanu nie powinno nigdzie być. Wgl po chu... ten Milan istnieje ?
5
AlexTheWind
AlexTheWind
19 kwietnia 2021, 12:09
Czy Atalanta, Sassuolo i Hellas zdają sobie sprawę z tego, że bez Interu, Milanu i Juventusu Serie A nie będzie miała kasy, a ewentualny awans do LM będzie bez znaczenia, bo LM bez klubów założycielskich SuperLigi nie będzie miała sponsorów?
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 12:10
6
boro215
boro215
19 kwietnia 2021, 12:07
Ciezko stwierdzic jak to sie skonczy...boje sie jesli wywala klub ze struktur UEFA, to skonczy sie to wydaleniem z ligi, a sam Milan zostanie sprowadzony do cyrku objazdowego w stylu Harlem Globetrotters...etatowi reprezentanci nie beda chcieli grac w takim klubie, a przynajmniej ci, ktorzy nie przedkładają pieniedzy ponad prestiż sportowy
0
Master of AC Milan
Master of AC Milan
19 kwietnia 2021, 12:06
Zaczyna się jazdą.
0
Miguś
Miguś
19 kwietnia 2021, 12:05
Popieram Atalante. Pokazali na przestrzeni ostatnich lat że można się rozwinąć dzięki mądremu zarządzaniu i inwestowaniu w młodych graczy a pieniądze to nie wszystko. I teraz co? To nie będzie miało znaczenia bo nie należą do jakiejś śmiesznej elitarnej grupki.
7
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 12:07
Ale co ma być teraz ? Niech teraz ligę mistrzów wygrają nikt im nie broni XD
4
olhan
olhan
19 kwietnia 2021, 12:04
swoją drogą ciekawe czy Konami kupuje już prawa do SuperLigi czy może EA zrezygnuje z nazwy FIFA? ;)
5
boro215
boro215
19 kwietnia 2021, 12:08
Wpadlem na to samo xd
1
Cervusius
Cervusius
19 kwietnia 2021, 12:02
Fundatorzy Superligi ogłosili nadzwyczajne spotkanie kryzysowe w odpowiedzi na apel Hellasu i Sassuolo
13
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 12:06
Nie spodziewali się?
0
Cervusius
Cervusius
19 kwietnia 2021, 12:08
boją się że Hellas zbojoktuje nowe rozgrywki i przestaną one mieć sens
10
KrzychuACM
KrzychuACM
19 kwietnia 2021, 11:58
[11:57]: Według La Gazzetta dello Sport, Atalanta, Sassuolo i Hellas już zażądali wyrzucenia Interu, Milanu i Juventusu z Serie A.

xD
3
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 11:59
„Te kochane małe kluby”
5
Cimar94
Cimar94
19 kwietnia 2021, 11:59
I mają rację. My zarobimy sobie nieproporcjonalnie więcej na Super Lidze, odjedziemy reszcie ligi finansowo i to ma być fair? Nie. Gary Neville o tym mówił.
11
kusniak_22
kusniak_22
19 kwietnia 2021, 12:03
Szczerze to śmiać mi się chce,bo o ile Atalanta może mieć jakiekolwiek ale to Sassuolo i Hellas to jakiś żart. Nigdy o nic te kluby nie walczyły więcej niż o LE i nie będą. Wykluczenie z Serie A ? Dobry żart, bo Milan, Inter czy Juve utrzymują tą ligę. Ponadto to chodzi o europejskie puchary. Dalej Hellas może przecież grać w LM, nikt im nie broni..
6
Cimar94
Cimar94
19 kwietnia 2021, 12:04
Ale w Super Lidze już im broni.
0
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 12:05
Nie ma możliwości, żeby Milan, Inter i Juventus z przychodami rzędu 300 mln za samo uczestnictwo (!) w SL mogły grać w jednej lidze z pozostałymi drużynami które zarabiały by maksymalnie połowę tej kwoty i to za zwycięstwo w LM.

Gigantyczne dysproporcje finansowe, spowodowałby że tylko te 3 kluby by o coś grały.
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 12:07
2
KrzychuACM
KrzychuACM
19 kwietnia 2021, 12:05
Cimar94

To, że sytuacja finansowo wygląda lepiej to jeszcze nie oznacza, że ktoś komuś odjedzie. Wczoraj nie widziałem różnicy między Juventusem i Atalantą, a różnica w finansach jest ogromna :) Swoją drogą my też za Berlusconiego robiliśmy szalone transfery (Nesta - 31 baniek w 2002, 36 baniek za Inzaghiego w 2001) i jakoś nikt nie płakał, że ktoś komuś odjechał
3
kusniak_22
kusniak_22
19 kwietnia 2021, 12:07
Cimar94: a od kiedy szukasz sprawiedliwości ? A sprawiedliwe jest, że Arab kupuje PSG robi transfery po 300 mln za piłkarza, później UEFA karze Milan za FFP, a PSG obchodzi kolejne przepisy jak chce i nie zostaje w żaden sposób ukarane ? UEFA to jedno wielkie dno już od kilkunastu lat.
8
Cimar94
Cimar94
19 kwietnia 2021, 12:08
Arab obchodzący przepisy FFP to nadal większa sprawiedliwość niż to co dziś dzieje się na naszych oczach. Lepsza mniejsza sprawiedliwość, od jej całkowitego braku.
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 12:09
3
Marcos Salinas
Marcos Salinas
19 kwietnia 2021, 12:08
Nie ma co się dziwić. Z ich perspektywy SL oznacza zatrzymanie jakiegokolwiek rozwoju. No chyba, że UEFA w końcu pójdzie po rozum do głowy i przynajmniej spróbuje podjąć się zadania ratowania regionalnego futbolu.
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
19 kwietnia 2021, 12:09
To teraz wizja tego co się stanie jeśli prośbę tych klubów postanowią spełnić.

Stacje TV zerwą umowy, podobnie sponsorzy tytularni, po czym przystąpią do nowych rozmów (za drastycznie mniejsze stawki, bo brak czołowych marek to niższa oglądalność i niższe kwoty).

Wtedy wyjdzie Lega Calcio i powie tym klubom "wywaliliśmy ich ale mamy teraz 40% kasy co w zeszłym roku, więc wy od teraz też dostajecie 40% tego co do tej pory. Pasuje?"

XD
4
Marcos Salinas
Marcos Salinas
19 kwietnia 2021, 12:14
WinstonSmith
A poziom sportowy to co? Czy naprawdę chcemy, żeby wszystkie najważniejsze rozgrywki krajowe wyglądały jak pierwsze 5 lat we Francji po wejściu Szejków do Paryża ?
0
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 12:19
WinstonSmith - Wszystkie stacje telewizyjne będą chciały renegocjować warunki umowy, nawet przy pozostaniu tych drużyn, bo dysproporcje finansowe między klubami z SL i pozostałymi klubami, będą za duże i wpłynie to na atrakcyjność ligi.

To tak jakby w F1, Mercedes, Ferrari i Red Bull sobie wprowadzili, że albo mogą korzystać z dużo mocniejszych silników niż reszta, albo oni nie będą jeździli w wyścigach.
0
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 12:26
Porównanie do F1 nietrafione bo tam za czasów Berniego Ecclestone'a też były propozyjce (podsycane przez Ferrari) co do odłączenia się od cyrku z powodu zbyt małego procentu kasy z tv, która szła do zespołów.

I co? Ecclestone sprzedał F1, przyszły nowe władze i nowe reguły.

A w piłce? Po jednej aferze przychodzą asystenci aferzystów i złodziei, mówiąc "teraz będzie uczciwie". A nie jest.

UEFA bierze 70% kasy z Ligi Mistrzów, a to kluby w niej grające tworzą jej popularność, nie znaczek UEFA.

I teraz ta skorumpowana i chciwa organizacja szantażuje kluby, które nie chcą być więcej dymane, bo w dobie covidu nie da się upudrować tego gwałtu dobrym makeupem z biletów i pamiątek klubowych.

Prawda jest taka, że Super Liga to narzędzie negocjacyjne od 10 lat (ale niektórzy już o tym zapomnieli) do walki z pazernością UEFY.

I więcej % kasy z tv i reklam w rękach klubów to też ukłon w stronę mniejszych drużyn w Lidze Mistrzów, bo jeśli dzięki temu straszakowi podział nie będzie już 70/30 dla UEFY, a np. 50/50 to nawet za bycie "dostawcą punktów" w grupie będzie więcej kasy.
0
ksieciunio
ksieciunio
19 kwietnia 2021, 12:32
Atalancie się nie dziwię - gdzie znajdzie innego frajera któremu będzie mogła sprzedawać swoich piłkarzyków ze szkła za gruby hajs?
5
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 12:57
WinstonSmith - Przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem, nie interesuje mnie od strony prawnej F1. Pisałem, że skoro jeden klub będzie dysponował budżetem na poziomie 400 mln euro, a kluby pokroju Torino czy Sampdorii - 40 mln euro, to poziom ligi dramatycznie spadnie, liga będzie wyglądać jak La Liga obecnie (gdzie tak to wygląda właśnie z powodu faktu, że Real, Barcelona i Atletico zgarniają prawie cała pule za prawa telewizyjne zostawiając reszcie ochłapy), a porównując do świata motoryzacji to tak jakby bogaci mieli dodatkową możliwość wsadzenia dużo bardziej wydajnej jednostki niż biedniejsze stajnie i dzięki temu ich bolid zamiast 300 km/h jechałbym 400 km/h i tylko resztę stawki dublowali.

"UEFA bierze 70% kasy z Ligi Mistrzów, a to kluby w niej grające tworzą jej popularność, nie znaczek UEFA." - Bez UEFA piłka nożna nie byłaby w tym miejscu co jest, co kompletnie pomijasz.
Ich puchary i rozgyrwki sprawił że Milan stał się popularny i znany na cały świat, gdyby nie UEFA, to nie mielibyśmy piłki w takim kształcie jak jest obecnie. To właśnie UEFA pozwoliła tym klubom zgarniać takie horrendalne kwoty, to dzięki występom w tym rozgrywkach Milan jest dużą marką.
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 13:01
0
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 13:04
@Gol: i dlatego UEFA ma brać coraz więcej kasy, a koszty organizacji spotkań przy pustych trybunach ma ponosić klub?
Spoko logika XD

Zrozum, że o tym wyzysku UEFY mówi się przynajmniej od dekady i władze europejskie nie zrobiły z tym nic.

Dam Ci za to inne porównanie: sporty walki.

Tam są różne federacje (np. boks) i nikt nie jest tak małostkowy, by za walkę o pas WBF banować pięściarza w WBO.

UEFA jednak jest tak zapatrzona w kasę, którą dostaje dzięki klubom, że nie umie tego zrozumieć. I straci, bo bez topowych klubów Liga Mistrzów będzie jak Liga Europy "niby puchar, ale wiadomo że drugiego sortu".
1
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 13:36
WinstonSmith - "dlatego UEFA ma brać coraz więcej kasy, a koszty organizacji spotkań przy pustych trybunach ma ponosić klub?
Spoko logika XD"

- Niby na jakiej podstawie, coraz więcej kasy zabierać ? Ile jeszcze potrwa sytuacja z pustymi trybunami skoro już dyskutuje się otwarcie na 20/30% pojemności w ligach ? Inne branże nie dostały po kieszeni ? No biedne kluby pozostawione same sobie, matko jak oni do pierwszego wytrwali, postanowili więc zaorać całą resztę pozostałych klubów występujących w ligach starego kontynentu i albo grajmy w jednej lidze ale mamy budżet 10 razy większy i tak czy siak rok w roku ktoś z SL zdobywa mistrzostwo, albo nie gramy wcale. Tak czy siak oglądalność poleci, biedne kluby będą dostawać jeszcze mniej, a bogate jeszcze więcej.

Pisałem już WS, na początku tych plotek o SL, że oni szybko obrócą narracje tłumu na UEFĘ, że to federacja jest zła etc. To jest bardzo zgrabna wymówka - "Chodzi o to, że kluby chcą mieć zapewnione stałe źródło dochodu bez względu na wynik sportowy i to wszystko. Reszta to będzie ładnie ubrana PRowa gadka, zrzucanie winy na federacje, wyciąganie sobie wzajemnie brudów i wmawianie, że utworzenie takich elitarnych rozgrywek pozwoli klubom wejść na wyższy poziom.

Już od dawno, Panowie w garniturach zarządzający klubami wiedzieli, że za dużo zależy od piłkarzy, a za mało od nich i chcieli znaleźć rozwiązanie."

Perez praktycznie zrobił kopiuj wklej tego co jest powyżej, a wy się podpaliliście w atakach na UEFE zamiast, sobie uświadomić, że SL najbardziej uderza w mniejsze kluby, które zabierały część wypłaty większym.
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 13:39
0
Victor Van Dort
Victor Van Dort
19 kwietnia 2021, 11:58
Mnie w całej tej sytuacji śmieszy najbardziej jak UEFA odwołuje się do idei sportu ducha rywalizacji i tych wszystkich pięknych górnolotnych filozoficznych definicji piłki nożnej a sama jest organizacją do szpiku kości zepsutą,skorumpowaną, handlująca każdymi mistrzostwami, mającą liczne przypadki aresztowań prominentnych działaczy na czele z Platinim którego sami utopili, to jest gniazdo żmij i teraz ktoś im zagroził i oni udają świętoszków kiedy tak naprawdę chodzi o władzę i pieniądze. Wszystkie ich działania są pozorowane a w tle najważniejsze są pieniądze wpływy i władza jak jest finansowym fair Play Milan dostaję po dupie PSŻ i Manchester City jakimś dziwnym trafem nie zostali ukarani bo albo ktoś zgubił dokumenty albo ktoś nie dostarczył dokumentów na czas albo inny błąd proceduralny wystąpił który uniemożliwił ukaranie tych klubów a więc UEFA może udawać głupią robić idiotów z wszystkich i nie wykluczyć klubów który których wykluczenie byłoby nieopłacalne dla nich samych. Moim zdaniem może nie od razu ale UEFA przegra tą bitwę i superliga powstanie i UEFA będzie musiała grzecznie się dogadać i zgodzi się na mniejszy procent po drodze może będą jakieś batalie sąddy cuda na kiju jakieś wykluczenia kto wie może nas wyrzuca z serie a ale nawet jakby nas wyrzucili na rok czy dwa tol nie mogliby nas wyrzucić superligi trudno też sobie to wyobrazić jak te wszystkie kluby są wyrzucane ze swoich rozgrywek.
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 12:14
12
ACstach
ACstach
19 kwietnia 2021, 12:09
To się właśnie nazywa hipokryzja.
0
Vol'jin
Vol'jin
19 kwietnia 2021, 11:53
a propo to Agnelli kilka miesięcy temu rzucił tekstem o zakazie transferów pomiędzy klubami grającymi w LM. Chyba miał na myśli Superligę xD
2
looko
looko
19 kwietnia 2021, 11:53
Z tego nic nie będzie choć powstanie...
0
87acm87
87acm87
19 kwietnia 2021, 11:49
Dziwna sprawa..tzn, że w lidze będziemy grać tylko o mistrza i tyle? A w połowie sezonu już zaczną kluby odpuszczać skoro np. TOP4 będzie premiowane do niczego? Trzeba chyba poczekać na rozwój sytuacji.
1
Rafał0209
Rafał0209
19 kwietnia 2021, 11:47
Podobno Real w sezonach kiedy wygrywa LM zarabia na niej do 150mln a tu na start każda z drużyn ma zarobić 350, ale będzie bitka na transfery.
1
Vol'jin
Vol'jin
19 kwietnia 2021, 11:50
nie będzie, bo te 350 mln musi być przeznaczone na infrastrukturę/straty związane z Covidem^
2
Cimar94
Cimar94
19 kwietnia 2021, 12:00
No i jak każdy tyle dostanie, to taki Dalot z United (uczestinka) będzie kosztował 100 mln.
1
chory
chory
19 kwietnia 2021, 11:40
mourinho zwolniony z tottenhamu
0
ANDREW1985
ANDREW1985
19 kwietnia 2021, 11:45
był przeciwko nowej super lidze i odmówił wyprowadzenia zespołu na trening
7
dominord
dominord
19 kwietnia 2021, 11:39
Watzke oficjalnie potwierdził, że BVB nie weźmie udziału w SL.
4
Vol'jin
Vol'jin
19 kwietnia 2021, 11:44
sam by się pewnie zgodził, ale w Niemczech do takich decyzji po za RB Lipskiem zgodę musi wyrazić rada nadzorcza a tam sporo kibiców w nich siedzi ;)
1
MilanistaMarek
MilanistaMarek
19 kwietnia 2021, 11:37
Będziemy mieć wielkie kłopoty przez to wszystko!!!! A w dodatku jesteśmy najsłabszym klubem w całej stawce!!
3
DarthImpaler
DarthImpaler
19 kwietnia 2021, 11:40
Co ty pierdolisz
8
DarthImpaler
DarthImpaler
19 kwietnia 2021, 11:44
Podejście niewolnika.

Skoro okradająca kluby UEFA nie chce renegocjować stawek w swoich rozgrywkach (choćby by zmniejszyć straty covidowe) to normalnym jest chęć zrobienia rozgrywek po swojemu.

I beka z tego strachu przed "problemami". Myślisz, że Lega Calcio chętnie zobaczy zerwane kontrakty reklamowe i telewizyjne? Bo przecież stacje będą chciały niższych stawek, skoro w lidze zakaz ma Inter, Milan i Juve.

Wierzysz, że jak to działacze ligi potem uzasadnią np. Cagliari czy innemu Torino? "Wywaliliśmy te kluby bo nam kazali i teraz telewizje dają nam 40% kasy z zeszłego roku, więc wy też dostajecie 40% mniej kasy"

To UEFA ma problem, dlatego od razu rzuca się do gardeł największymi pogróżkami - bo nie mają innych argumentów.
9
MilanistaMarek
MilanistaMarek
19 kwietnia 2021, 11:45
Ceny piłkarzy wzrosną, wypłaty dobrych zawodników również, nie będzie nas stać chyba że będziemy kupować piłkarzy z pilskiej ligi, zarabiać będą cztery bądź pięć drużyn
0
Wiesław Śmietana
Wiesław Śmietana
19 kwietnia 2021, 11:50
MilanistaMarek - ktoś ci płaci za pisanie tych głupot?
3
Wiesław Śmietana
Wiesław Śmietana
19 kwietnia 2021, 11:53
Ty chyba serio urwałeś się z choinki, chłopie... Jeśli już to przesrane mają teraz kluby typu Lazio, Roma, Napoli czy inne Seville.

Bo Milan będzie miał kasę właśnie z SuperLigi (jako jej współzałożyciel) i nawet jak piłkarze oraz kontrakty podrożeją to będzie nas stać bardziej niż innych spoza tego nowego pomysłu.
1
MilanistaMarek
MilanistaMarek
19 kwietnia 2021, 11:53
Poczekamy zobaczymy
0
MilanistaMarek
MilanistaMarek
19 kwietnia 2021, 12:03
A paza tym myślicie ze inne kluby nie będą na tym korzystać, nawet jak będziemy zarabiać 400 mln rocznie z tytułu Super Ligi to za transfery typu Belitti, Veratti, Gosens trzeba będzie zapłacić 150 mln euro, myślicie ze innymi klubami zarządzają idioci ? Agenci to samo będą chcieli dużo więcej kasy, co z tego za dużo zarobimy a będziemy musieli więcej wydawać, każdy patrzy na to ile zyskamy a patrzcie też ile będą kosztowały nas transfery wypłaty piłkarzy, ceny za bilet na mecz
0
19 kwietnia 2021, 11:36
Dla tych, którzy uważają, że należy bronić 70% stawki z Ligi Mistrzów dla UEFY proponuję:
ZGŁOŚCIE POMYSŁ ŻEBY TO DZIAŁACZE UEFY GRALI W TYCH MECZACH LIGI MISTRZÓW ZAMIAST PIŁKARZY (ALBO GRALI 70% CZASU).

Skoro ich wkład jest wyceniany na 70% kasy, a wszystkie kluby grające w Lidze Mistrzów dostają ledwie 30% do podziału to mniemam, że oficjele UEFY są w stanie zgotować nam lepsze widowisko, nieprawdaż? XD

Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 11:40
16
Rocker
Rocker
19 kwietnia 2021, 11:24
Jeśli uefa zawiesi kluby w rozgrywkach ligowych, to wystarczy nie dzielić Superligi na dwie grupy i wtedy grać każdy z każdym niedziela - środa, a potem pierwsza szesnastka tabeli systemem pucharowym. I liczba spotkań zacznie się zgadzać, więc i pieniądze się zaczną zgadzać ;)
2
zycumilanista
zycumilanista
19 kwietnia 2021, 11:28
Ja sobie nie wyobrażam, żeby Milan nie miał już okazji zwyciężyć własnej rodzimej Ligi. Każdy marzy o LM ale to wygrana na krajowym podwórku jest tym maratonem do którego każda drużyna startuje co roku.
5
Rysiu
Rysiu
19 kwietnia 2021, 11:36
La samych lig krajowych to będzie nie opłacalne bo stracą kupę kasy od tv. W końcu ligi się ugną.
2
DarthImpaler
DarthImpaler
19 kwietnia 2021, 11:44
I wyobrażasz sobie że la liga będzie bez realu. Barcelony i atletico?? Angielska bez united city arsenalu chelsea Liverpoolu ? I włoska bez jufe interu i Milanu? Niemiecka bez Bayernu?
3
Rocker
Rocker
19 kwietnia 2021, 15:06
DarthImpaler, mówię tylko, że wykluczenie z lig krajowych to żaden finansowy bat na drużyny z Superligi, a w gruncie rzeczy do pieniędzy to wszystko się sprowadza.
0
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 11:24
Wkurza mnie to! Realowi i Barcy pali się dupsko(za przeproszeniem) i takie rozgrywki ich uratują, dlatego wychodzą z tym akurat teraz. My przez długie lata cierpieliśmy za nieodpowiednie decyzje/zarządzanie, a im ma się upiec? To niesprawiedliwe!
8
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 11:30
Do tego przez lata w LM przepychali ich sędziowie. Kiedyś nawet Milan się na tym przejechał.
5
SilvioBerlusconi
SilvioBerlusconi
19 kwietnia 2021, 11:22
Nie potrafię zrozumieć tej wszechobecnej gównoburzy dotyczącej tej Super Ligi. W zwykłej formule i tak mam podział na biedniejszych i bogatszych. FFP jest śmiechem na sali i pluciu w mordę właśnie tym biedniejszym. Jest szansa oglądać fajne i wartościowe spotkania co z pozycji kibica jest dla mnie super opcją.
Ja rozumiem, że to tworzy jeszcze większy podział. Rozumiem, że zamyka szanse na jakikolwiek sukces mniejszym, ale dla mnie jako kibica jest to dużo bardziej atrakcyjne.

A no i propo tej gównoburzy i podziału na biednych i bogatych. Jakie możliwości ,,wyrównania" szans daje dzisiejsza Liga Mistrzów? XD Jedynie nie pozwoli uciec bardziej tym bogatym, ale w zamian posiadają różne benefity pokroju FFP.

Piękny pstryczek w stronę UEFY. Swoją drogą także fajne traktowanie ludzi jak niewolników. Zagrasz tam to nie zagrasz w reprezentacji.
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 11:23
11
TR3V0R
TR3V0R
19 kwietnia 2021, 11:14
"Gdyby FIFA i UEFA zawsze były uczciwe i czyściutkie moralnie, mogłyby pouczać tych, którzy stworzyli SuperLigę. Dzisiaj ci, którzy wielokrotnie łamali zasady i robili wszystko dla pieniędzy próbują uczyć uczciwości tych, którzy spotkali się na zapleczu i chcą robić swój biznes"
Mateusz Borek idealnie podsumował. Ja się z nim zgadzam w 100%
23
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 11:21
UEFA od lat szła na rękę "gigantom" i robiła wszystko żeby ich zadowolić. Ciekawe jak mędrzec Mateusz będzie śpiewał jak kluby wypną się na unię i przestaną zwalniać piłkarzy na mecze kadry.
0
kusniak_22
kusniak_22
19 kwietnia 2021, 11:22
Ja również, taka jest prawda, że UEFA to jeden wielki syf.
2
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 11:34
@hyrus13 chłopcze skończ ze swoimi czarnymi myślami kibicu Uefy i małych klubów bo mam wrażenie że obsmarkasz się jak dalot w ostatnim meczu
5
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 11:39
UEFA od lat szła na rękę WYŁĄCZNIE sobie, dlatego przepychała Barcelonę czy ignorowała wały PSG "bo oglądalność". Tylko że z tego niewiele spływało faktycznie do klubów.

Teraz kluby chcą wziąć sprawy we własne ręce i pod naciskiem szantażu pt "nie zagracie w ligach ani reprezentacjach" niektórym odwaliło i życzą własnym klubom upadku.

PS. Jak tam ukaranko dla Kataru za uśmiercenie kilku tysięcy niewolni... ekhem, pracowników podczas stawiania stadionów na MŚ? ;)
6
TR3V0R
TR3V0R
19 kwietnia 2021, 12:19
Jak im szla na rękę? Co ty gadasz w ogóle? UEFA została z ręką w nocniku i nic nie mogą zrobić. Wykluczyć zespołów z ligi i tak nie wyklucza bo popatrzmy na taką ligę hiszpańska. W takiej Hiszpanii wykluczenie Barcy i Realu z ligi byłoby jej końcem. To samo z topką ligi angielskiej czy top3 serie A. dlatego uważam ze w ligach krajowych zostaną, UEFA się boi z reszta słusznie i próbuje przestraszyć kluby. Sama superliga zła nie jest, uefa to wielki syf i dobrze ze ktoś z nimi próbuje coś zrobić, jedynym jej minusem jest w miarę stały skład przez co mniejsze kluby dostaną po dupie. A Nie wierze w wykluczenie, bo uefa ma problem nie dlatego ze tradycje są łamane tylko dlatego ze teraz hajs pójdzie do klubów a nie do nich
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 12:29
1
Rysiu
Rysiu
19 kwietnia 2021, 11:13
Zobaczcie na zachowanie Uefa. W wolnym świecie traktuje kluby jak niewolników. Dlaczego klub, który nie będzie uczestniczył w strukturze Uefa nie może być w innej (Superliga), dlaczego jego zawodnicy mają nie grać w reprezentacjach. To ograniczanie wolności. Na jakiej podstawie odszkodowanie dla Uefa? Bo nie chcą u nich grać, czy to obowiązek? Widać, że się boją o stratę forsy. Chcą wymusić groźbami pozostanie "dojnych krów". Gdyby podjęli kroki wcześniej i zadbali o reformy nie byłoby tej sytuacji.
2
Levy11
Levy11
19 kwietnia 2021, 11:12
Czekam na Milan w LM by móc chociaż raz pojechać na taki mecz na San Siro przed jego zburzeniem. Zobaczyć na żywo i usłyszeć hymn LM na tym stadionie, a później niech się dzieje co chce, bo na to i tak nie mamy wpływu.
2
suseljestem
suseljestem
19 kwietnia 2021, 11:08
ponoć juve milan roma i united się wycofały
1
suseljestem
suseljestem
19 kwietnia 2021, 11:11
inter nie roma
0
MediolMann
MediolMann
19 kwietnia 2021, 11:13
skąd info? Bo budujące
2
Bartas14
Bartas14
19 kwietnia 2021, 11:14
skąd info?
0
suseljestem
suseljestem
19 kwietnia 2021, 11:16
na fb gdzieś widziałem ale już dwa razy więc możliwe
0
Zirytowany
Zirytowany
19 kwietnia 2021, 11:17
To by oznaczało europejską prowincję.
0
Cimar94
Cimar94
19 kwietnia 2021, 11:18
Może to samo info dwa razy :P Agneli i Glazer są wiceprezesami, więc United i Juventus raczej ostatni się wysypią z tego poronionego pomysłu.
2
karp_fso
karp_fso
19 kwietnia 2021, 11:32
Nie z Super Ligi się wycofały tylko z ECA...
0
suseljestem
suseljestem
19 kwietnia 2021, 11:37
karp_fso masz racje, sorki jak kogoś wprowadziłem w błąd
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 11:39
0
Cimar94
Cimar94
19 kwietnia 2021, 11:05
Czekam na oświadczenie Curvy no i jestem ciekawy co na to Maldini i Gazidis. Bo jestem przekonany, że obaj nie są zadowoleni.
0
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 11:19
Przed chwilą wyczytałem, że kibice Tottenhamu są wstrząśnięci i mówią, że zarząd ich zdradził. U nas pewnie będzie to samo.
2
suseljestem
suseljestem
19 kwietnia 2021, 11:23
kibice chelsea tak samo jak kibice tottenhamu, i bardzo dobrze.
1
AcMati92
Moderator AcMati92
19 kwietnia 2021, 11:46
Curva Sud powie to samo co zawsze, że są poważnie zaniepokojeni tym faktem i mają nadzieję, że liczy się tylko dobro klubu. Nie ma za co.
2
ACMarek
ACMarek
19 kwietnia 2021, 11:04
No to mamy szansę na Haalanda i kasa dla Dolara będzie. :D
0
LunaS
LunaS
19 kwietnia 2021, 11:07
E tam ... Haaland będzie teraz kosztował 300 baniek :) a Dolar będzie chciał 30 za sezon :)
1
paweł_piotr
paweł_piotr
19 kwietnia 2021, 11:16
Od razu zakontraktujmy wszystkich piłkarzy od grubasa.
0
Jachu1899
Jachu1899
19 kwietnia 2021, 11:04
Superliga to było zawsze mokre marzenie S. Berlusconiego i zawsze po dziś dzień UEFA mści się za to na naszym klubie.
Teraz chociaż nie wychodzimy z tym sami.
Inna sprawa że kiedys miało to dla nas sens.
Obecnie jesteśmy cały czas są przebudowie i LE byśmy nie wygrali :/
0
groszek
groszek
19 kwietnia 2021, 10:59
Z tego co rozumiem to ta Super Liga nie oznacza że te kluby które w niej uczestniczą zrezygnują z LM (abstrahując od gróźb UEFA o wykluczeniu)
0
zycumilanista
zycumilanista
19 kwietnia 2021, 11:01
Gra w Lidze, Lidze Mistrzów i Super Lidze jest fizycznie niemożliwa.
2
grzesiekpl88
grzesiekpl88
19 kwietnia 2021, 11:01
Oczywiście, że zrezygnują, po to powstała żeby zastapić LM.
6
kamilus
kamilus
19 kwietnia 2021, 11:01
Pierwotnie to miała być dodatkowa liga, w ramach której mecze miałyby się odbywać poza oficjalnymi terminami meczów w ramach spotkań UEFY/FIFY.
0
LunaS
LunaS
19 kwietnia 2021, 11:06
W lidze mistrzów wtedy w półfinale będzie grała Legia Warszawa vs Sparta Praga :)
1
19 kwietnia 2021, 10:58
Ciekawe co na konferencji prasowej przed Sassuolo powie Maestro Pioli, który przez większość swojej kariery trenował drużyny pokroju Parmy i Bologni.

Dla mnie to jest nadal licytacja. Skończyły się kredyty, więc dwunastu zadłużonych poszło po kasę do telewizji i funduszy.
0
LunaS
LunaS
19 kwietnia 2021, 10:56
Pytanie wtedy co z Legią i Lechem ...
0
kamilus
kamilus
19 kwietnia 2021, 11:02
Może utworzą swoją Super Super Ligę? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2
olhan
olhan
19 kwietnia 2021, 11:03
tak ja teraz regularnie nie grają w Lidze Europy i Lidzie Mistrzów tak teraz nie będą grali regularnie również w SuperLidze ;D
0
patoo_07
patoo_07
19 kwietnia 2021, 11:06
Kluby Esktraklasy oficjalnie podjęły decyzję, że nie będą uczestniczyć w tworze nazywanym Super Ligą :D
7
kusniak_22
kusniak_22
19 kwietnia 2021, 10:52
Wszyscy się do LM przyzwyczaili i obecnych rozgrywek, na tyle, że do rżnięcia z kasy również. UEFA od lat okrada kluby dając im ochłapy więc skąd jest to oburzenie, że największe kluby nie chcą już ponosić strat i zarabiać ? Dla mnie naturalna kolej rzeczy, tak to się musiało skończyć. Każdy lubi ckliwe historie, kiedy mały klub bez hajsu ogrywa wielkiego potentata, ale tak szczerze w LM oglądamy te same zespoły od kilku lat i większych sensacji tam nie było.
3
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 10:59
Może gdyby kluby płaciły piłkarzom tyle na ile ich stać to nie miałyby długów? Skoro ta UEFA tak okrada to dlaczego od kilku lat wałkujemy temat "Milan musi wrócić do LM, bo tam są pieniądze"?
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
19 kwietnia 2021, 11:08
No bo lepsze 50mln niż nic, ale jak do wyboru jest 350 to decyzja jest łatwa.
2
kusniak_22
kusniak_22
19 kwietnia 2021, 11:13
Po pierwsze Milan został w ostatnim czasie jak wiesz ukarany FFP i my się go trzymamy, odpokutowaliśmy to, że mieliśmy problemy finansowe. Nie mogliśmy robić transferów na większe kwoty albo musieliśmy kombinować jak się da. Z tego i tak uważam że ulepili Panowie drużynę, która jest 2 w lidze. Tak LM daje pieniądze a jej brak wpędza w długi wielkie kluby. I jeszcze pytanie uważasz, że UEFA skąd ma pieniądze ? Sama z siebie daje ? To jest na tej samej zasadzie co rząd, uważasz, że 500 plus i inne świadczenia daje Ci rząd ze swoich pieniędzy ? Czy z naszych ? Odpowiedz sobie sam.
1
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 11:32
@kusniak_22 UEFA stworzyła format, który dał klubom gigantyczne pieniądze i pozwolił im na budowanie globalnych marek. A tu nagle okazuje się, że UEFA od lat okrada te biedne kluby. No dramat.
0
Tutkovic
Tutkovic
19 kwietnia 2021, 11:43
hyrus zobacz ile kasy i jakie wały robiła UEFA. NIe dziwi Mnie wcale, że Francuskie drużyny nie popierają super ligi. Nicola Sarcozy i korupcja z szejkami chyba z tego co pamiętam. To jest wszystko gra o gruby szmal. Gdyby superLiga nie miała sensu to tacy gracze jak Abramowicz by tam nie wchodzili tylko po to, żeby sobie zepsuć PR. Uważam, że superLiga to ratunek dla Europy ponieważ Premier League tak odjeżdża, że jeszcze kilka lat i z LM bedzie puchar anglii. Leeds po awansie do Premier League dostaje więcej kasy niż mistrz Włoch. To jest sprawiedliwe hyrus? Dobry system UEFY?

Pozdrawiam cieplutko.
2
kusniak_22
kusniak_22
19 kwietnia 2021, 11:50
hyrus13: o jakim formacie mówisz ? Bo teraz format stworzą kluby same. UEFA niejednokrotnie pokazała, że i tak nie jest niezależnym organem.. FFP jednemu damy drugiemu nie i wiele wiele innych. Nie mam Cię zresztą zamiaru przekonywać.
1
MediolMann
MediolMann
19 kwietnia 2021, 10:50
Po porażce z Benevento nie było mi tak wstyd...
7
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 10:52
Ja głowę wyżej trzymałem po 5-0 z Atalantą
9
marcinomilano
marcinomilano
19 kwietnia 2021, 10:48
Ciekawe czy kluby kluby założycielskie będą dostawać te same pieniądze za uczestnictwo, czy też będą równi i równiejsi
0
100f
100f
19 kwietnia 2021, 10:54
Ponoć mają dostawać dużo większe pieniędze. Jak ktoś tam wejdzie z rozgrywek krajowych i wygra dostanie mniej kasy niż klub założycielski, który nie wyjdzie z grupy. Ale na 100% będzie to więcej kasy niż zwycięzca LM.
0
marcinomilano
marcinomilano
19 kwietnia 2021, 11:17
Mi chodzi tylko o kluby założycielskie, czyli czy Milan może dostawać mniej kasy niż Juventus, którego prezydent będzie wiceprezesem Superligi.
0
uczciwyoszust
uczciwyoszust
19 kwietnia 2021, 10:46
SL pewnie będzie funkcjonować na wzór amerykańskich lig zawodowych NFL, NBA, NHL, MLB, a chyba wszyscy wiemy jakimi pieniędzmi się tam obraca. W LM trzeba czekać co najmniej do fazy pucharowej, żeby zobaczyć "starcie gigantów". W SL takie mecze będą co tydzień i to po kilka naraz.

Jeśli Milan ma wrócić do europejskiej/światowej czołówki w szybkim tempie, jeśli w Milanie znowu mają grać gwiazdy światowego futbolu zamiast wynalazków i nieporozumień typu Samu, to tylko poprzez ten projekt. Jest to droga na skróty ale takie jest prawo silnego, bo silny i większy może więcej. Tak było, jest i będzie. Powinniśmy się tylko cieszyć, że jesteśmy w tym gronie zamiast martwić się o to, co się stanie z mniejszymi klubami. Wątpię, żeby taki Szachtar, Olympiakos itp. martwiły się brakiem Milanu w LM od 7 lat. Takie jest moje zdanie. #ForzaMilan
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 10:47
8
Yankee Doodie
Yankee Doodie
19 kwietnia 2021, 10:52
Ktoś dziś pod jakimś newsie świetnie rozpisał różnice między NBA/NHL itp a ta superliga. Śmiech na sali porównywać super ligę która jest nastawiona tylko na kasę, a amerykańskie rozgrywki które są nastawione na rozwój zawodników, współzawodnictwo, a przy tym potrafią generować pieniądze bo mają do tego dobrze przemyślany mechanizm.
3
uczciwyoszust
uczciwyoszust
19 kwietnia 2021, 14:38
Dzisiejsza liga NBA nastawiona na współzawodnictwo XD To jest dopiero śmiech na sali. Coś takiego jak współzawodnictwo w tej lidze nie istnieje od czasów, kiedy komisarzem ligi przestał być David Stern i nastąpiła zgoda na budowanie super-teamów.
0
ANDREW1985
ANDREW1985
19 kwietnia 2021, 10:44
Amerykański bank inwestycyjny JP Morgan potwierdził, że będzie finansował Europejską Super Ligę.ta superliga odbierze kibicom ostatnie pieniądze а messi zamiast 50 zarobi 100 mln,taka prawda nas czeka
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 10:46
0
OLRevan
OLRevan
19 kwietnia 2021, 10:48
Nie jeśli zostanie wprowadzony salary cap na wzór NBA
4
Nesta_13
Nesta_13
19 kwietnia 2021, 10:42
Nie wiem jak Wy, ale ja nie mogę skupić się na pracy przez to zamieszanie xd
13
Edmunds
Edmunds
19 kwietnia 2021, 10:46
jak tu się uczyć do matury (która jest już za 15 dni!) ;p
2
marcinomilano
marcinomilano
19 kwietnia 2021, 10:49
Ja jeszcze nie zacząłem pracować, teraz oglądam Misję Futbol i wertuję internet
0
OLRevan
OLRevan
19 kwietnia 2021, 10:41
Wg mnie pomysł ciekawy, UEFA i FIFA jest do zaorania z ich korupcją i pazernością, a to jest na bank krok w ciekawą stronę, może wyjść, że nie w dobrą, ale ciekawą. Jedyne co bym zmienił to bym dał 30 lub 40 zespołów, by rotacja była większa co roku
6
olhan
olhan
19 kwietnia 2021, 10:34
Myślę, że jest to pierwszy krok w kierunku przebudowy europejskich rozgrywek. UEFA i FIFA to złodzieje więc pomysł utarcia im nosa mi się bardzo podoba. Nie wierzę, że kluby oleją lokalne rozgrywki tylko dlatego, że nie będą się przez to bić o Europę. Gdyby tak było to czołowe kluby już dawno w trąbie miałyby Puchar Włoch, Anglii Króla itp.

Gdyby w przyszłości pomysł SuperLigi rozewinąłby się, a te 5 ruchomych miejsc trafiałoby do zwycięzców np hipotetycznej EuroLigi Europy Centralnej/Wschodniej/Północnej/Południowej to byłoby fajnie. Z krajowych rozgrywek awansowałoby się do EuroLigi a potem z EuroLigi do SuperLigi :)

Na ten moment wszyscy krzyczą, że ten pomysł zabije football a mi się wydaję, że zabije UEFA
7
Arlen
Arlen
19 kwietnia 2021, 10:34
W moim naiwnym umyślę mam nadzieje, że UEFA i Superliga się dogadają. UEFA jak i FIFA to strasznie skorumpowane i złodziejskie organizacje i nic dziwnego, że najbardziej wpływowe kluby nie chcą płacić wypracowywać im olbrzymiego zysku samemu dostając tylko ułamek tej sumy. Jednakże, Liga Mistrzów to bardzo długa tradycja i prestiż, z tymi rozgrywkami wiąże się wiele wspaniałych emocji, które są dziełem klubów wchodzących w skład Superligi. Nie da się tego zbudować od zera i jednocześnie to ogromna strata, żeby to porzucać. Miejmy nadzieje, że uda się wypracować jakiś kompromis, bo popadanie w którąś ze skrajności raczej niczego dobrego nie przyniesie.
1
Edmunds
Edmunds
19 kwietnia 2021, 10:31
EL Mundo twierdzi, że Bayern, PSG i BVB dołączą do Superligi.
2
Edmunds
Edmunds
19 kwietnia 2021, 11:08
BVB ogłosiło, że nie dołącza do superligi [Romano]
0
SICKBOY
SICKBOY
19 kwietnia 2021, 10:31
JP Morgan wywala drzwi z buta i wchodzi do układu Superligi.

Dla mnie to podwójny orgazm że względu na bycie kibicem Milanu ale i ze względu na takie sensację, smaczki sądowe i procesy.

Cały dzień myślę tylko o tym jak to wszystko będzie oglądać.
2
ksieciunio
ksieciunio
19 kwietnia 2021, 10:29
Judentus już ogłosił w komunikacie, że nie wiadomo kiedy Superliga ruszy i czy w ogóle ruszy. Zatem cytując klasyka: "panie majorze, czy pan chce nas przekonać tą farsą?"
0
AcMati92
Moderator AcMati92
19 kwietnia 2021, 10:34
Agnelli odszedł z UEFA, myślisz, że po to, żeby teraz Juventus się wycofał?
0
kamilus
kamilus
19 kwietnia 2021, 11:05
Te 12 klubów już podpisały porozumienie i nie wydaje mi się, by w dokumencie miało być "być może zgadzam się na udział, ale w sumie to nie wiem". :P
0
LunaS
LunaS
19 kwietnia 2021, 10:28
UEFA daje około 40 baniek np. takiemu Interowi za udział w fazie grupowej LM - bez wyjścia z grupy itd ... w tej Superlidze mogliby mieć to samo za 100 mln. Czyli UEFA kroi ich drugie tyle ... to jest walka o wpływy i pieniądze. Może być tak że największe kluby i tak i tak się zdecydują na tą superligę - nawet kosztem zawieszeń, wykluczeń itd ... bo ktoś prawa do tej Superligi kupi, ktoś tam będize chciał być sponsorem. Tam będzie kasa. Myślę że jednak to jest takie zagranie tych największych - aby UEFA dała więcej z tego tortu - i dojdą do porozumienia.
2
kamilus
kamilus
19 kwietnia 2021, 10:32
Oczywiście, że SuperLiga jest tylko (i aż) grą w przeciąganie liny z UEFĄ ale niektórzy już tak się podpalili, że będąc kibicami Milanu życzą temu klubowi upadku.

Widocznie są bardziej kibicami UEFY ;)
9
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 10:53
Święte słowa chłopie
0
DarthImpaler
DarthImpaler
19 kwietnia 2021, 10:27
Czyyli jutro ogłasza że Psg wwygryea lm xd
0
Kostello
Kostello
19 kwietnia 2021, 10:23
Nie oceniajmy zbyt pochopnie. Gdyby w UEFA nie było takiej korupcji i gdyby zaczęli rozliczać się z klubami większy pieniędzmi ( przypomina mi się piekna oprawa kibiców Legi ) być może SL by nie powstała. Moim zdaniem SL ma przyszłość (na pewno lepsza finansowo dla klubów) i to kluby będą się starać żeby do SL dołączyć, czym prędzej czym pozniej. SL jest budowana coś na kształt nba, nhl etc. Każdy się obawia zmian jak to będzie wyglądało , co z nami będzie ;) itd
Będzie dobrze :D a uef-y (molocha korporacyjnego)mi nie zal. Jej pomysły,korupcja i chciwość do tego doprowadziły.
3
SzeregowyNWJ
SzeregowyNWJ
19 kwietnia 2021, 10:22
Ta super liga miała by sens gdyby mogły by wejść kluby z innych lig. Tak aby ktoś kto wywalczy awans mógłby być wynagrodzony zastrzykiem pieniędzy i szansą na gigantyczny rozwój. Bo taka hermetycznie zamknięta grupa znudzi się po kilku latach grania ciągle tych samych spotkań
0
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 10:31
No ale przecież właśnie tak będzie. Niektórzy nawet nie przeczytali komunikatu i już protestują (a inni nawet życzą swojemu klubowi upadku - kuriozum).

Początkowo zakładają 15 klubów założycielskich + 5 wpuszczanych na rok na podstawie osiągnięć.

Dlatego jak najbardziej będzie furtka dla dobrych drużyn by dostać kupę kasy za grę ze "śmietanką piłkarską". :)
2
|<  <<  <  3  4  5  6  7    >

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się