SCUDETTO


Burzliwy dzień w kwestii powstania Superligi [22:07]

19 kwietnia 2021, 08:44, cinassek Aktualności
Burzliwy dzień w kwestii powstania Superligi [22:07]

[08:44]: Po nocnych komunikatach dotyczących powstania Superligi z udziałem m.in. AC Milan (ZASADY), a także po wcześniejszym "komunikacie ostrzegawczym" UEFA, cały świat piłkarski czeka na dalsze informacje. Co z końcówką obecnego sezonu w ligach krajowych i rozgrywkach międzynarodowych? Czy "rewolucjoniści" będą zawieszeni przez UEFA? Najbliższe godziny powinny przynieść istotne informacje w tej sprawie.

[09:05]: Według przekazów medialnych, w najbliższych dniach grono klubów-założycieli Superligi ma powiększyć się o Bayern Monachium, RB Lipsk i FC Porto.

[10:00]: Na tę chwilę panuje jeden wielki chaos medialny. Pytań jest wiele, odpowiedzi - mało. Kluby w komunikacie założycielskim określiły, że chcą wystartować z rozgrywkami "najszybciej jak to możliwe". UEFA groziła natomiast w niedzielę, że biorących udział w Superlidze zawiesi nawet w rozgrywkach krajowych. Co z losami obecnego sezonu, co z kolejnym? Na tę chwilę nie ma żadnych decyzji, ani odnośnie rozgrywek krajowych, ani międzynarodowych. W Lidze Mistrzów pozostała jedna ekipa "spoza układu", Paris Saint-Germain, w Lidze Europy są natomiast dwie takie drużyny, Villarreal oraz Roma.

[10:15]: UEFA przegłosowała zmiany w Lidze Mistrzów wchodzące od 2024 roku. Postanowiła podążać swoją drogą.

[11:25]: Podczas dzisiejszego spotkania UEFA, na którym zatwierdzona została reforma w Lidze Mistrzów, temat Superligi ma nie być poruszany. Na tę chwilę wszystko wskazuje na to, że z losami sezonu 2020/2021 (nie)spokojnie podążamy do końca.

[11:57]: Według La Gazzetta dello Sport, Atalanta, Sassuolo i Hellas już zażądali wyrzucenia Interu, Milanu i Juventusu z Serie A.

[12:10]: BBC podaje, że jeszcze w piątek rozmawiano o nowym formacie Ligi Mistrzów, a ze strony ECA najbardziej zaangażowani byli Andrea Agnelli (Juventus), Ed Woodward (Manchester United) oraz Ivan Gazidis. Po czym w niedzielę ogłoszono powołanie Superligi, w której występować mają kluby, które wspomniana trójka reprezentuje, co spotęgowało wściekłość UEFA.

[14:00]: Jak podają włoskie media, o 17:30 dojdzie do nieformalnego spotkania przedstawicieli klubów Serie A, naturalnie pomijając ekipy "rewolucjonistów", w tym Milan. Niektóre kluby - jak Hellas czy Cagliari - wnoszą o natychmiastowe wykluczenie Interu, Milanu i Juventusu z włoskich rozgrywek.

[14:51]: Hellas Werona zareagował na doniesienia medialne i w oficjalnym oświadczeniu poinformował, że nie wystawił żadnego żądania usunięcia z ligi jakiegokolwiek klubu.

[15:08]: UEFA oficjalnie potwierdziła - w porozumieniu z FIFA - że piłkarze biorący udział w Superlidze nie będą mogli zagrać na Euro i mundialu. Co więcej, podczas jutrzejszego Kongresu może pojawić się opcja przeforsowania zapisu, na mocy którego kluby musiałaby się zgodzić na wyłączną grę w pucharach pod jurysdykcją UEFA. Kto nie podpisze tego dokumntu - a więc dwunastka od Superligi - straci możliwość gry nie tylko w pucharach pod egidą UEFA, ale i w ligach krajowych.

[16:18]: Szef UEFA, Aleksander Ceferin, powiedział, że "nigdy nie spotkał bardziej fałszywej osoby" od sternika. Juventusu, Andrei Agnellego. Włoch jeszcze w sobotę miał zapewniać Słoweńca, że popiera nadchodzącą reformę Ligi Mistrzów.

[17:43]: Stacja Sky podaje, że niespodziewanie przedstawiciele Milanu, Interu i Juventusu również pojawili się na spotkaniu z innymi klubami Serie A.

[19:30]: Głos zabrali już nawet szefowie rządów Wielkiej Brytanii oraz Włoch. Obaj są przeciwni utworzeniu Superligi, ten pierwszy zapowiada nawet, że "zrobi wszystko, aby to powstrzymać".

[19:53]: Sky: Spotkanie przedstawicieli włoskich klubów zakończone. Stanowisko Milanu, Interu i Juventusu jest wyraźne - chcą kontynuować grę w Serie A.

[20:55]: Pierwsze doniesienia po spotkaniu mówią, że z gigantycznym atakiem spotkali się przedstawiciele Juventusu i Interu - Andrea Agnelli oraz Giuseppe Marotta. Szefa Juventusu oskarżono o sabotaż, dyrektorowi Interu kazano porzucić funkcję w związku. "Oni są zdrajcami i powinni się tego wstydzić" - przyznał szef Torino, Urbano Cairo.

[22:07]: Kolejne doniesienia medialne mówią, że kluby "przechodzące" do Superligi będą uznawały trofea wywalczone w Lidze Mistrzów czy Pucharze Europy. Liderem pozostanie Real Madryt z trzynastoma triumfami, dalej będzie Milan - siedem zwycięstw - podium skompletuje Liverpool zwyciężający sześć razy.



915 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
AcMati92
Moderator AcMati92
19 kwietnia 2021, 10:20
Śmiać mi się chce z niektórych wypowiedzi odnośnie etyki, fair play itp. W każdym sporcie liczy się głównie kasa, tak to niestety wygląda i trzeba się z tym pogodzić. Chciałbym zobaczyć Wasze oburzenie jakby ogłosili to samo, tylko bez Milanu. Byłby płacz, że jak to Inter i Juventus są, a Milan nie. Ogarnijcie się trochę i przejrzyjcie na oczy. Skoro wchodzą tam kluby, które są na chwilę obecną bogatsze od Milaniu, regularnie się cieszą grą w LM A do tego zachodzą w niej dość daleko to trzeba się tylko cieszyć, że Milan nie jest betonowy i myśli przyszłościowo, a śmiem powiedzieć, że decyzje o dołączeniu do SL podjęli ludzie troszkę mądrzejsi od nas wszystkich
9
Nelson_Dida
Nelson_Dida
19 kwietnia 2021, 10:19
> od lat nie możesz zakwalifikować się do najbardziej elitarnych klubowych rozgrywek

> więc zakładasz jeszcze bardziej elitarne rozgrywki, do których dodatkowo nie będziesz się musiał kwalifikować

AC MILAN 200 IQ
13
DarthImpaler
DarthImpaler
19 kwietnia 2021, 10:22
Tyle że to pomysł na bodaj Bayernu i Realu nie Milanu
0
Nelson_Dida
Nelson_Dida
19 kwietnia 2021, 10:26
ehh..

'zakładasz', w sensie że jesteś w gronie Klubów Założycieli, a nie że to twój pomysł i inicjatywa?

nie lubię tłumaczyć żartów xd
3
Olli666
Olli666
19 kwietnia 2021, 10:18
Ja jestem osobiście trochę rozdarty ale z punktu widzenia sentymentalnego do rozgrywek lm. Lecz z punktu widzenia kibica/fana Milanu to jestem podekscytowany stworzeniem takich rozgrywek w formie ligowej dom-wyjazd. Mega super pomysł. Po przeanalizowaniu +/- ja jestem jak najbardziej za tego typu forma. Tylko od jakiego sezonu miała by ruszyć superliga?
0
Cisek666
Cisek666
19 kwietnia 2021, 10:19
Od sierpnia tego roku.
0
19 kwietnia 2021, 10:17
Czyli w LM Atalanta, Lazio, Napoli i Roma hahaha
0
Olli666
Olli666
19 kwietnia 2021, 10:19
I może w końcu jakimś cudem Mistrz Polski
1
ksieciunio
ksieciunio
19 kwietnia 2021, 10:29
W Conference League będą grać spadkowicze :)
0
Cervusius
Cervusius
19 kwietnia 2021, 11:48
niech se grają
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
19 kwietnia 2021, 10:14
Na ten moment można jedynie napisać tyle, że przy naszym modelu zarządzania, gdzie Gazidis przez rok blokował niezbędny do awansu sportowego powrót Ibry bardzo szybko stalibyśmy się chłopcem do bicia dla tych gigantów. A takie kółko wzajemnej adoracji prędzej czy później zawsze skończy się dyktatem największego, więc niech nikt nie wierzy w bajeczki o zdrowych zasadach rywalizacji. Zbyt wielka kasa w grze, aby pozwolić na jakieś większe przetasowania w hierarchii.
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 10:18
0
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 10:20
najwięksi zyskają najwięcej, podział sił zostanie bez zmian, jedyną różnicą będzie tylko to, że ta 12-stka odskoczy już totalnie reszcie, pozostałej w ligach.
0
DarthImpaler
DarthImpaler
19 kwietnia 2021, 10:25
Corsa 15 ma być klubów założycieli nie 12.
2
kamil1007
kamil1007
19 kwietnia 2021, 10:29
Niestety w chwili obecnej to Milan i Arsenal będą dostarczycielem punktów. Takim chłopcem do bicia. Może być trudno oglądać ciągle baty od Realu,Barcy, Liverpoolu, City i United.
0
DarthImpaler
DarthImpaler
19 kwietnia 2021, 10:37
Przecież będzie jeszcze 5 dopusxczonych klubów spokojnie jeszcze nic nie wiadomo
1
Max82
Max82
19 kwietnia 2021, 10:13
Ta SL to nic innego jak pranie brudnej kasy gdzie ani Uefa i FIFA nie będą miały nic do powiedzenia . Jesli faktycznie dojdzie do wykluczenia zawodnikow i zespołów z rozgrywek ligowych i reprezentacyjnych ( wątpię w to szczerze mówiąc) to co z sędziami??, zastanawiał się ktoś nad tym kto będzie prowadzić te mecze ?? Normalna LM będzie jeszcze bardziej nudna od teraźniejszej LE A co dopiero mówiąc o tym jak w LE będą grać zespoły z lig które zajmują miejsca po za pierwsza 10...Na pewno nie ma tu nic wspólnego z czystą rywalizacja sportową tylko $$$€€€€££££ i kazdy dobrze o tym wie że giganci zaczną kłaść taka kasę że zabija piękno football
0
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
19 kwietnia 2021, 10:09
"Chodzi więc o bogacenie się największych - Liverpoolu, Juventusu czy Realu. Załóżmy, że klub z zewnątrz, dajmy na to Leicester City, wygrałby Superligę - i tak zarobi o połowę mniej niż założyciel Superligi za sam udział w fazie grupowej..."
Hehe żałosne.
1
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 10:11
Tak ? To fajne masz wiadomości hehehe
0
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
19 kwietnia 2021, 10:13
Cytat z tego artykułu.
https://www.meczyki.pl/newsy/amerykanski-sen-staje-sie-faktem-superliga-nabiera-tempa-kluby-oglosily-plan-nowych-rozgrywek-co-dalej/164273-n
0
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 10:15
To trzeba się cieszyć że mamy amerykańskich właścicieli i amerykański sen się spełni WRESZCIE
0
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 10:17
o to właśnie chodzi, układ sił nie zmieni się ani trochę, jedynie co to odskoczymy klubom, które pozostaną w swoich ligach.
0
kusniak_22
kusniak_22
19 kwietnia 2021, 10:09
Giganci chcą Superligi bo liczy się pieniądz. Przez brak LM traciliśmy z roku na rok pieniądze i przez to jesteśmy aktualnie średniakiem europejskim, a przypominam mamy 7 pucharów Europy, ja się osobiście nie dziwię Milanowi i innym. Taki MU czy Milan powinny grać z roku na rok w najlepszych rozgrywkach, teraz wyglądamy średnio bo nie mamy gwiazd, nie chcą u nas grać bo nie gramy w LM. Pieniądz musi się zgadzać, jak kolega niżej napisał mnie nie interesuje Atalanta czy Sevilla, mnie interesuje Milan i chce żeby był ekipą bijącą się z najlepszymi i nie biedującą w Europie.
5
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 11:11
Wszytko ok, tylko to zwyczajnie trochę nieuczciwe wobec innych. To tak jakby Ruch Chorzów przywrócić do Ekstraklasy tylko dlatego, bo to zasłużony klub.
1
jarek2572
jarek2572
19 kwietnia 2021, 10:08
Czyli rozumiem, ze juz nie walczymy o LM bo po co xd ? Po tylu latach juz witamy sie z gąską, a tutaj takie coś. Ta nowa liga wgl za mną nie przemawia. Oglądanie w kółko jak rywalizują ciągle te same drużyny, nawet te najbardziej popularne będzie nudne. Brak miejsca na niespodzianki typu Monaco-Porto w finale. Przewidywalność, monotonność, a co za tym właśnie idzie powiew nudy. Może pierwsze 3-4 sezony to będzie miało oglądalność, ale na dłuższą mete nie sądzę. No i najśmieszniejsze będzie to, gdy naprawdę UEFA nałoży na te kluby kary np. ujemnych pkt i spadniemy na miejsce poza ich puchary, a odbywać się będą tak jak dotychczas i znowu My zostaniemy z niczym.
2
Cisek666
Cisek666
19 kwietnia 2021, 10:22
Chyba lepiej oglądać takie mecze niż horror z Rio Ave?
0
100f
100f
19 kwietnia 2021, 10:24
Monaco - Porto było w finale w 2004 roku. 15 lat temu. Od tamtej pory finały wyglądały tak:
2005 : Liverpool - Milan
2006: Barcelona - Arsenal
2007: Milan - Arsenal
2008: ManU - Chelsea
2009: Barcelona - ManU
2010: Inter - Bayern
2011: Barcelona - ManU
2012: Chelsea - Bayern
2013: Bayern - BVB
2014: Real - Atletico
2015: Barcelona - Juventus
2016: Real - Atletico
2017: Real - Juventus
2018: Real - Liverpool
2019: Liverpool - Tottenham
2020: Bayern - PSG

Szanse na to, że ktoś z poza top20 klubów wygra LM są mizerne.
1
kamil1007
kamil1007
19 kwietnia 2021, 10:32
Według mnie jakikolwiek prestiż i powagą Serie A dla klubów grających w SL spadnie do zera. Po co eksploatować piłkarzy skoro wyższe miejsce nic nie da.
0
100f
100f
19 kwietnia 2021, 10:41
@kamil1007 serio? Mistrzostwo Włoch, Hiszpanii, Anglii będzie dalej bardzo ważne dla kibiców, jak i dla drużyn.
0
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
19 kwietnia 2021, 10:47
2007: Milan - Arsenal ????
4
Orzelek79
19 kwietnia 2021, 12:02
2007 Milan - Arsenal ?! A ile było;-)
1
MrCostacurta
MrCostacurta
19 kwietnia 2021, 10:07
Hmm może mogli poczekać z tą decyzją do końca maja? Ten chaos może nam zabić obecny sezon.
1
Boateng93
Boateng93
19 kwietnia 2021, 10:06
A kibice Milanu, którzy twierdzą, że nie chcą być dostarczycielem punktów dla drużyn z SuperLigi. Rozumiem, że dalej wolicie dostarczać punkty w Lidze Europa Betisom i innym Olympiakosom?
4
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 10:08
Ahh szkoda na nich strzępić ryja
1
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 10:11
Nie chodzi o samo dostarczanie punktów, ale o fakt, że nie zasłużyliśmy na miejsce w elicie, w obecnych czasach.

To tak jak z poderwaniem fajnej laski na auto. Niby wyrwałeś, seks był, jest profit, ale w głębi czujesz taki niesmak, że poleciała tylko na Twój samochód, nic więcej.

Naszym samochodem jest historia i ogromna rzesza kibiców ;)
2
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 10:13
Bo na tym ma się to chłopie opierać ? A to że inne kluby mają kasę i mogą tam grać i mają najsilniejsze paki to jest super i niech grają
0
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 10:16
Tak, wolę uczciwie przegrać z Betisem w LE i zapracować na powrót na szczyt, jak to ma miejsce teraz, niż dostawać baty od Realu i City tydzień w tydzień, w ramach sztucznie stworzonych rozgrywek w których poziom sportowy nie jest najważniejszy.
4
MrCostacurta
MrCostacurta
19 kwietnia 2021, 10:30
2 lata temu uczciwie dostaliśmy się do LE to nas usunęli. Tu nie ma miejsca na takie heroiczne gesty.
3
artur297
artur297
19 kwietnia 2021, 10:01
Lipsk.. Prawdziwy klub z historia i tradycjami przekazywanymi z pokolenia na pokolenie... Smiech
0
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 10:07
$$$$
0
paweł_piotr
paweł_piotr
19 kwietnia 2021, 10:01
Podobno Atalanta, Verona i Cagliari chcą wykluczenia Milanu, Juve i Interu z Seria A.
0
zycumilanista
zycumilanista
19 kwietnia 2021, 10:04
I się wcale nie dziwię. Każda z ekip walczy o "coś" w Lidze. A tutaj tworzy się SL, która zapewni wielkim dożywotnie egzystowanie w elicie. Co ma powiedzieć taka Atalanta?
1
szfarceneger
szfarceneger
19 kwietnia 2021, 10:08
Dziwnym trafem wszystkie te 3 drużyny sporo by zyskały dzięki wyrzuceniu wielkiej trójcy z ligi.
3
szfarceneger
szfarceneger
19 kwietnia 2021, 10:37
To przypomnę ilu ludzi klaskało tu uszami, kiedy Atalanta domagała się udostępnienia San Siro "bo grają w Lidze Mistrzów".
Byliście honorowi i gościnni, a Atalanta jak może to od razu gryzie w tętnicę :P
3
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 10:00
Widzę wkrada się typowa mentalność polaczka typu co z małymi klubikami i sram tam tam tam. Sprawa prosta, Milan w elicie, hajs olbrzymi, koniec biedy, i elitarne grono na które te drużyny pracowały w większości od stu lat ;)
3
pepe82
pepe82
19 kwietnia 2021, 10:07
Inne male kluby nie pracowaly przez ten okres czasu ?
0
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 10:08
I co wypracowały ? Ile pucharów chłopie ? Ile ? Powiedz mi ile
2
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 10:42
@pepe82 - pamiętaj, że jeśli wersja UEFY się ziści, to małe kluby dostaną jeszcze bardziej w dupsko, bo np. Premier League bez Top6 dostanie ochłap, a nie miliadry funtów do podziału za prawa transmisyjne, więc i kluby z dołu tabeli dostaną w efekcie o wiele mniej.

Czołówka, która walczy szantażem z SuperLigą o lepszy podział kasy od UEFY robi to także dla tych mniejszych, kiedy dostaną się do półfinału LM.

Teraz kasa z praw to ledwie 25-30% całej kwoty, resztę bierze UEFA. To jest fair?
1
szfarceneger
szfarceneger
19 kwietnia 2021, 09:56
Ten Lipsk i Porto to chyba tylko po to, żeby odwrócić uwagę od Arsenalu i Tottenhamu.
Przydałaby się nowa ankieta, bo widzę, że zdania Milanistów są mocno podzielone ;)
0
gieksa51
gieksa51
19 kwietnia 2021, 09:54
jak powstanie nikt już nie bd pamiętać o lm i tak się skończy ludzie zapomną
1
ChroscickyACM
ChroscickyACM
19 kwietnia 2021, 10:37
Najpiekniejszy hymn na swiecie straci swoja magie.
0
Zirytowany
Zirytowany
19 kwietnia 2021, 09:52
Nikogo z rozgrywek ligowych nie wyklucza, skończy się na tym że Superliga będzie równolegle rozgrywana jak LM i tyle.
1
Cisek666
Cisek666
19 kwietnia 2021, 09:56
Dokładnie - jakoś nie wierzę, aby wykluczono 3/4 zawodników z drużyn krajowych. Już to widzę, jak na mistrzostwach grają zawodnicy z naszej ekstraklasy i okręgówki.
2
Max82
Max82
19 kwietnia 2021, 09:57
Wyobraź sobie że z PL 6 topowych zespołów będzie grać w SL więc w normalnej LM będą takie zespoły jak West ham, Ewerton i takie same ogórki z innych lig myślisz że ktoś będzie oglądać ta LM ??
0
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 10:24
@Cisek666 a wyobrażasz sobie, że klub, który nie boi się UEFY puszcza swoich zawodników na mecze kadry? Popatrz na hokej i kosza. SL sprawi, że w piłce będzie to samo.
0
Tutkovic
Tutkovic
19 kwietnia 2021, 09:51
Superliga jak dla Mnie spoko. Jeśli miałoby to działać na zasadzie NBA to jestem za. Martwi Mnie tylko zamknięta lista drużyn. Niech zrobią warunek, że kto chce grać w SuperLeague musi mieć 2 tytuły LM i stadion 50k.

Tylko w sumie za 2-3 lata jak giganci nie będą grali w LM to kluby pokroju Sevilla/ Atalanta będą seryjnie wygrywać.

Chyba nie da się połączyć SL z ligą krajową. Ja myśle, że dojdzie do tego, że w SL będzie 50 drużyn i oni nie będą grać na swoim podwórku.
1
Levy11
Levy11
19 kwietnia 2021, 10:39
A jak to wygląda w NBA, NHL czy MLS?
1. Draft czyli taki rynek transferowy.
2. Limit wynagrodzeń - dwóch, trzech zawodników ma bardzo wysokie kontakty, a reszta gra za śmieszne pieniądze. Zawodnicy się na to godzą bo grają w najbardziej prestiżowej lidze świata.
3. Tam w drużynie jest 12 zawodników, a nie jak w piłce 22.
4. W NBA kasa za dzień meczowy jest dzielona na wszystkich (ktoś ma większą hale to płaci, żeby Ci co mają mniejsza nie było stratni).
5. Związek zawodników, który dba o interesy ich samych, czyli mniej kasy dla menagerów(Raiola. Mendes itp. mieli by się zgodzić na coś takiego?)to akurat spoko.
Tak to wygląda po krótce w NBA.
Wyobraź sobie taką sytuację jak MLS. Taki Ibra zarabiał w Los Angeles 5-6 baniek jeszcze dwóch zarabiało 2-3 bańki, a reszta czyli 80%drużyny po mniej niż 1 milion. Przepaść.
Tu chodzi tylko o kasę. Przecież na to nie wpadł prezydent Realu Perez. Wszystko wyszło od właścicieli klubów, którzy są z USA. Arsenal, Man Utd, Liverpool, Tottenham, Man City(Arabia sojusznik USA), Milan,Chelsea to tak by ruskich nie drażnić. Chcą zarabiać na klubach jak to jest u nich, a nie do nich dokładać.
0
TygrySyberyjskiii
TygrySyberyjskiii
19 kwietnia 2021, 09:44
Zapraszamy was, coraz więcej klubów. Zróbmy biznes.
0
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 09:42
To żadna Superliga, a Superpieniądz. Powiedzmy sobie tak szczerze - czym Milan, Arsenal, a nawet i zmierzający po mistrza Inter, który ośmieszył się w LM zasłużyli sobie przez ostatnie lata na uczestnictwo? Jeśli ma to być puchar skupiający najlepszych, to dla nas nie powinno być tam obecnie miejsca.

To dosłownie policzek dla mniejszych klubów takich jak Atalanta czy Sevilla. Po co w takim razie starać się, skoro i tak o wszystkim decyduje pieniądz?

Nie dajmy sobie zamydlić oczu, że chodzi o zwiększenie atrakcyjności rozgrywek, bo to nie ma z tym nic wspólnego. Cel jest tylko jeden - uratować upadłych gigantów, założyciele chcą za wszelką cenę wyjść z długów, bo wiele klasowych firm takich jak Real czy Barca, to kolosy na glinianych nogach, widmo upadku zagląda im w oczy i koniecznie chcą coś z tym zrobić.
12
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 09:45
Idź kibicować Atalancie i małym klubom, dla mnie liczy się Milan i ma być wielki !
6
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 09:47
Dokładnie jest tak jak mówisz. Jak czytałem te bajeczki Pereza to się zastanawiałem czy ktokolwiek w te brednie wierzy. W ten sposób "giganci" kończą z jakąkolwiek konkurencją. Niszczą rozgrywki reprezentacyjne, a jaja dopiero będą z transferami zawodników z klubów spoza SL.
2
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 09:53
@malaka1995 widzisz, Milan miał różne okresy w swojej historii i ludziom nie przeszkadzało to, że nie grał w pucharach, bo dla nas zawsze był wielki. Teraz niestety robi się malutki. Wchodzi tylnymi drzwiami, bo się koleguje z Realem. I wierz mi, że wiele osób pójdzie kibicować Atalancie, ale na pewno nie ty będziesz o tym decydował.
2
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 09:55
To dziwne bo kluby grające w Sl są tam też ze względu na swoją historie a moim zdaniem kibicuje się jednej drużynie a nie pięciu
0
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 09:56
To Ty niezły kibicek jesteś jak mówisz że Milan jest malutki i wchodzi tylko dlatego bo koleguje się z Realem. Pozdro i z fartem tam Twojej Atalancie, niech trofea przeliczy w swojej gablotce rozmiar na wina ;) bajo
2
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 09:58
@malaka1995, wielkości nie da się kupić na straganie, a ta Superliga to nic innego jak bazar, dzierżawa miejsc.

Milan na swoją wielkość ciężko zapracował GRĄ i za to ich kocham. Inaczej byłby nadal małym klubikiem jak Atalanta.

To, że bogacze zaprosili nas do stołu to żaden zaszczyt, to bazowanie na starych zasługach i historii.
0
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 10:00
@hyrus13, szkoda strzępić jęzora, "z fartem" :D
1
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 10:14
@malaka1995 widzę, że krytyczne myślenie to dla ciebie jakaś abstrakcja.
0
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 10:29
Widzę że krytyczne myślenie na rzecz Milanu dla Ciebie to codzienność
1
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 11:04
@malaka1995 chłopcze ty nawet nie wiesz co znaczy to pojęcie...
0
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 11:29
Chłopcze za to Ty powinieneś wiedzieć gdzie jest strona atalanty, nie wchodź tutaj i nie siej swojej paranoi „chłopcze”
0
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 11:59
Synku wracaj do lekcji, bo sobie zaległości narobisz, a nie wyglądasz na takiego, co szybko nadrobi braki.
0
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 12:03
Ty tam między nogami nadrobić możesz co najwyżej essa
0
rossoner111
rossoner111
19 kwietnia 2021, 09:40
Koniec mafii Uefa !!! Na tej całej wielce uczciwej „strukturze” piłki nożnej wygrywa zawsze jeden :federacja uefa. Państwo w państwie, a tu takie wyjście ze strefy komfortu :):):):). Mocny puacz
6
krystian.o1979
krystian.o1979
19 kwietnia 2021, 09:40
Mnie też się ten pomysł nie podoba, ale jak Superliga powstanie, to my MUSIMY w niej być! W innym wypadku skazujemy się na degradację w hierarchi klubów europejskich.
3
bielu
bielu
19 kwietnia 2021, 09:37
Zawsze jak się tworzy coś nowego to się pojawia gadka typu "po co", "będzie nudne", "stare lepsze" a później o starym nikt nie pamięta i emocjonuje się nowym. Normalna kolej rzeczy.
5
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
19 kwietnia 2021, 09:34
Ale to będzie nudne. Non stop te same drużyny. Bez znaczenia jak grają przez cały rok.
1
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 09:49
Fajnie też będzie jak wprowadzą Salary Cup i ktoś będzie oszczędzał na żeby sobie w kolejnych latach zrobić fajna drużynę :)
1
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 10:49
Następny, który nie przeczytał i marudzi... 15 stałych + 5 rotacyjnych (zależnie od wyników w poprzednim sezonie).
Pewnie z czasem to rozszerzą i będzie więcej miejsc.

Tak czy owak - już w założeniu nie będą to "ciągle te same drużyny", więc bez paniki.

(pomijam fakt, że prawdopodobnie SuperLiga nie dojdzie do skutku, bo jest jedynie środkiem do osiągnięcia celu tj. wymuszenia na UEFIE uczciwszego dzielenia się kasą z reklam i praw tv do Ligi Mistrzów)
0
zycumilanista
zycumilanista
19 kwietnia 2021, 09:32
Zaraz będzie tak, ze pomimo kwalifikacji do LM w niej nie zagramy bo dostaniemy bana ;)
0
Boateng93
Boateng93
19 kwietnia 2021, 09:28
Z perspektywy kibica Milanu to dobra wiadomość. Szybko wrócimy do najlepszych w Europie. Dochody będą gigantyczne więc szybko w SuperLidze to się wyrówna, a pewnie wzorem NBA będzie jakieś Salary Cup. Z wyciąganiem piłkarzy też już nie będzie problemu, bo tak jak teraz dla każdego marzeniem jest gra w LM tak dalej będą marzyć o grze w klubu z Superligi.

Co do wykluczenia z europejskich lig to nie ma się co martwić, ani Serie A, ani Premier League ani też La Liga nie wyrzuci swoich największych drużyn. UEFA popręży muskuły, pogrozi, żeby urwać jak najwięcej dla siebie, ale w końcu się dogadają.
9
Trzesuaf
Trzesuaf
19 kwietnia 2021, 09:26
Dla mnie to zmiana in plus, od teraz po prostu nie będzie LM tylko SL i tyle. Co więcej Milan tam zawsze będzie, więc nie będzie dziadowania z awansem. Nie będziemy też oglądać, żadnych meczy z ogórkami. Jak dla mnie takie grupy jakie np. forsuje UEFA czy FIFA w różnych eliminacjach to śmiech na sali. Potem taki Lewandowski dostaje kontuzji z ogórkami z Andorry skillowo na poziomie polskiej 3 ligi, Bayern traci najlepszego gracza na świecie, a Polska podstawę dobrych wyników. Ani nikt takich meczy z Andorami czy klubowym odpowiednikiem typu Dynamo Zagrzeb nie ogląda, ani nikomu to do niczego nie potrzebne.

Europejska superliga to powinny być mecze najlepszych z najlepszymi, a póki nie jesteś najlepszy to nie powinieneś marnować czasu wielkich ekip.

Znacznie bardziej wolę zobaczyć zamiast 5 w sezonie, to 20 pojedynków typu Bayern-PSG.

Nawet jeśli Milan na razie będzie tym ogórkiem w SL to jednak kasa z tego będzie niezła, a i może piłkarze coś podpatrzą na żywo i będa silniejszy w Serie A xD
3
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 09:50
O ogórków z Andory już się nie musisz martwić, bo żaden klub z SL nie będzie puszczał swoich zawodników na kadrę. Jeden problem z głowy.
0
ANDREW1985
ANDREW1985
19 kwietnia 2021, 09:24
super liga to produkt stworzony na siłe i nic z tego nie wyjdzie nie będzie francuzów niemców a stary Perez to debil na starość oszalał
0
Boateng93
Boateng93
19 kwietnia 2021, 09:30
Bayern i Lipsk za chwilę mają dołączyć. PSG pewnie też w końcu dołączy.
0
Cisek666
Cisek666
19 kwietnia 2021, 09:54
A kto ogląda francuską ligę? Przecież gdyby nie psg i szejkowa kasa nikt by się tym podwórkiem nie interesował. Jeśli psg nie dołączy to za kilka lat będzie na tym samym poziomie co ekstraklasa. Nikt tam nie będzie chciał grać, bo po co?
0
AcMati92
Moderator AcMati92
19 kwietnia 2021, 09:22
Bayern prawdopodobnie odmówił udziału w SL, za co nawet UEFA oficjalnie dziękowała, więc to chyba plotka, że dołączą.
0
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 09:28
Wcale by mnie to nie dziwiło, Bayern nie jest desperatem, dla nich też liczy się tradycja. Najbardziej naciskać będą ci z największymi długami - Barca, Real, MU, bogacze - PSG, City i kluby, które od lat są na marginesie Europy - my, Arsenal.
0
Cisek666
Cisek666
19 kwietnia 2021, 09:59
Corsa - psg podobno nie chce dołączyć.
0
Bandon
Bandon
19 kwietnia 2021, 09:14
Można mieć różne opinie co do Superligi, szczerze mówiąc to ja sam nie mam pojęcia co o tym myśleć, ale pewne jest jedno, jesteśmy świadkami czegoś historycznego.
7
ksieciunio
ksieciunio
19 kwietnia 2021, 09:12
To jak myślicie, kto teraz przyjdzie jako zmiennik dla Ibry? Myślałem o Haalandzie ale to zawodnik Mino, rozważam jeszczę Benzemę i H. Kane'a, w ostateczności jako opcja oszczędnościowa może być C. Ronaldo.
9
Rafalzki
Rafalzki
19 kwietnia 2021, 09:46
XD - komentarz dnia :D
0
fryta777
fryta777
19 kwietnia 2021, 09:12
Widzę jeden plus, teraz już żaden piłkarz nie wybierze Lipska czy Monaco kosztem Milanu XD jak powstanie ta liga
1
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 09:14
Prawda, tym bardziej że sianko się będzie sypać xd
0
mathiaz
mathiaz
19 kwietnia 2021, 09:10
Dzisiaj się UEFA naradzi, zaproponuje zmiany korzystne dla wielkich klubów i znowu się wszyscy będą klepać po plecach.
1
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 09:16
Też mam wrażenie, że tak będzie (może nie dzisiaj jeszcze ale będzie) a ludzie tu piszą okropne rzeczy pod adresem klubów, które chciałyby uczciwszego podziału kasy z UEFĄ i o to walczą od dobrych 10 lat z zerowym skutkiem.

Wcześniej jeszcze mogły sobie odbić ten 70% haracz biletami, ale covid postawił wszystkich pod ścianą i teraz mamy to co mamy.
4
mathiaz
mathiaz
19 kwietnia 2021, 09:26
Jakby wynegocjowali odejście od FFP to bym się nie obraził:-)
0
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 09:09
Ależ to będzie beznadziejne, puchary jak puchary, ale to jednak liga przynosi nam najwięcej emocji, towarzyszy cały rok, co pozostanie? Sama walka o mistrza?. Nie ma co się oszukiwać, Milan z pewnością zyska finansowo na uczestnictwie, tak samo jak cała reszta. Dlatego nie zmieni to w żaden sposób naszej sytuacji w Europie, bo rywale zyskają tyle samo, a nawet więcej niż my. Razem z Arsenalem będziemy atrakcyjnymi chłopcami do bicia dla tych wszystkich Manchesterów i innych potentatów.
1
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 09:12
A w lidze mistrzów za rok to nie byłby Milan do bicia ? Może odrazu lepiej spaść do serie b i być królem ? Nie zaszczyt być w elitarnym gronie najlepszych drużyn ? Nie zaszczyt wkoncu godnie zarobić jak na wielki klub przystało ?
4
ciiigi4
ciiigi4
19 kwietnia 2021, 09:17
@corsa, jak w tej superlidze faktycznie maja byc takie pieniadze jak sie zapowiada, to nawet 1-2 lata gry obecnym skladem i bicia sie o zaszczytne ostatnie miejsce sie oplaci, pokaz inna opcje wyciagniecia klubu z dlugow w tak krotkim czasie.
1
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 09:20
@malak1995, pewnie, że byłby łomot, ale po 2-3 sezonach regularnej gry w LM to by się zmieniło. Chcę żeby wrócili na swoje miejsce, ale nie w ten sposób.

Przecież oni zapraszają nas tam tylko ze względu na historię i potencjał marketingowy, nic więcej. Nikt nie uważa Milanu za czołówkę Europy, a nawet i krajowego podwórka.

Skoro to SUPER liga, to jaki sens ma zapraszanie do niej europejskich średniaków jakimi w ostatnich latach są Milan z Arsenalem?
2
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 09:23
Jak my mamy problem teraz wejść do ligi mistrzów to co Ty mówisz o regularnej grze w niej kilka lat XDD
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 09:24
1
Corsa
Moderator Corsa
19 kwietnia 2021, 09:25
@malak1995, ale w tym sezonie dzielnie się o nią bijemy i o to właśnie w piłce chodzi. Wolę już Milan taki jakim jest, słaby, ale z honorem, niż sprzedać się i być jakimś paziem, w pogoni za kasą.
0
Boateng93
Boateng93
19 kwietnia 2021, 09:32
Ale budżety tych klubów z SuperLigi będą na podobnym poziomie, jak w NBA. Liczyć się będzie historia i to kto jaki projekt stworzy.
0
AcMati92
Moderator AcMati92
19 kwietnia 2021, 09:08
Nie mogę się doczekać, aż wypowiedzą się władze klubu. Ciekawe też, czy piłkarze wcześniej wiedzieli, że końcówka sezonu jest grana o pietruszkę. A może SL to tylko argument do negocjacji z UEFA i jednak warto powalczyć o TOP 4 na koniec sezonu?
0
KrzychuACM
KrzychuACM
19 kwietnia 2021, 09:11
Walczyć zawsze trzeba, bodajże Juventus w swoim komunikacie zastrzegł, że z ESL to jeszcze nie jest pewne czy wystartuje. No i matematyczne szanse na dogonienie Interu ciągle są :)
0
spread
spread
19 kwietnia 2021, 09:07
Ja tam się cieszę, z każdym rokiem lm była dla mnie coraz nudniejsza, z oglądania każdego meczu doszło do tego, że oglądałem mecze tylko dwóch zespołów którym kibicowałem i finał.

Super liga wydaję się ciekawym pomysłem, jeszcze nie wiemy wszystkiego, więc dałbym szansę :)
6
ANDREW1985
ANDREW1985
19 kwietnia 2021, 09:04
Nieoficjalnie,12 klubów biorących udział w Super Lidze zostanie wykluczone z LM,wszystkie mecze LM i LE zostały zawieszone
0
spread
spread
19 kwietnia 2021, 09:07
Przecież z tym zawieszeniem lm i le to fake.
1
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 09:13
I bardzo dobrze!
0
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 09:04
Powinni nas na zbity ryj wywalić z Serie A.
Jak UEFA jest mafią to co te kluby zrobiły jest dużo gorsze, nieetyczne i dyskryminujące wobec mniejszych klubów.

Odechciało mi się pierwszy raz w życiu oglądać piłki nożnej.
9
AcMati92
Moderator AcMati92
19 kwietnia 2021, 09:10
Słuchaj, jak to mówi klasyk: "Albo my ich, albo oni nas"- ja w tym wypadku wolę, że Milan jest wśród 12 :)
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 09:11
7
AcMati92
AcMati92
19 kwietnia 2021, 09:15
A jak myślisz żeby inaczej doprosić się od UEFY o większą kasę do podziału z Ligi Mistrzów itd?

UEFA kosi sobie 70% kasy z praw transmisyjnych i reklamowych, a resztą dzieli kluby. Coś tu jest nie tak i od ok. dekady największe kluby groziły odłączeniem to UEFA co zrobiła w covidzie? Obniżyła im stawki.

Bez tego buntu mniejsze kluby też będą miały gorzej, bo UEFA nie będzie miała bata nad sobą w postaci wielkich marek, które ją (de facto) utrzymują.
1
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 09:15
AcMati92 - Poczekajcie, aż bogate kluby w swojej etyczności zechcą zastąpić Milan inną drużyną która będzie przynosiła pozostałym większy dochody, a my sobie zaczniemy rozgrywki od Serie D.
2
AcMati92
Moderator AcMati92
19 kwietnia 2021, 09:22
Gol

Podejrzewam, że są jakieś umowy i Elliot nie da się "od tak" zastąpić innym klubem, inaczej gra nie byłaby warta świeczki.
1
Miguś
Miguś
19 kwietnia 2021, 09:34
Gol- poruszyłeś ważną kwestię o której zapominają ludzie popierający Superligę.

Mniejsze kluby stracą jakiekolwiek szanse dostania się do piłkarskiej elity. Koniec planów, marzeń, fair Play - tylko garstka bogatych grająca ze sobą tak jakby pozostałe klub w Europie nie istniały.
1
grzesiekpl88
grzesiekpl88
19 kwietnia 2021, 09:41
Miguś - nie stracą, co roku ma byc zapraszanych 5 najlepszych ekip z lig krajowych. Poza tym zapewne będą nadal puchary jak LE choćby.
0
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 09:42
WinstonSmith - Nie bronię UEFA, bo ta organizacja też święta nie jest, ale robienie sztucznych tworów w którym gra 12 najbogatszych drużyn, pozostawiając na lodzie całą resztę, w tym również ligę, to żadne rozwiązanie.

Wy nie zdajecie sobie sprawy, jeszcze, z konsekwencji. 12 drużyn będzie sobie na topie, a reszta klubów mocno podupadnie. Myślicie, że co ze środkami na szkolenie młodzieży w mniejszych klubach ? Co z infrastrukturą ? Kluby który planowały budowę stadionu, a teraz na etapie realizacji dostają wiadomość, że rozgrywki stracą na atrakcyjności ? Gdzie byłby Milan gdyby nie rozgrywki UEFA, które przyniosły temu klubowi rozpoznawalność, a co za tym idzie przychody i sponsorów ? Co z klubami z problemami finansowymi którym teraz się obetnie kasę z praw telewizyjnych ? Ktoś o tym pomyślał ?

AcMati92 - Podejrzewam, że UEFA też miała "umowy". Jak zechcą nas zastąpić to już pokazali, że na etyczność nie ma co u nich liczyć, po prostu nas wykluczą, a potem procesuj się w sądzie. Tak jak z UEFA.
Edytowano dnia: 19 kwietnia 2021, 09:50
2
Gol
Gol
19 kwietnia 2021, 09:57
@Miguś - a ty dalej swoje.

Nawet w komunikacie jest, że SuperLiga nie jest zamknięta i poza założycielami, będą wchodziły tam kluby "za wyniki", więc będzie szansa dostać się do "stołu z dużymi graczami". Ten zarzut w takim razie odpada.

To teraz zobaczmy co się stanie z małymi klubami jeśli stanie się tak jak sobie marzycie i UEFA (oraz ligi krajowe) zbanują te kluby:
Ligi dostaną momentalnie wymówienia umów od stacji telewizyjnych oraz sponsorów tytularnych i głównych reklamodawców. W ramach nowych umów będzie mniej kasy od tv i innych podmiotów, więc (żeby dziadki leśne z federacji żyły równie dostatnio) kasa do podziału też się zmniejszy.

Efekt? Jeśli wyjdzie UEFIE "obrona mniejszych klubów", o której romantycznie acz naiwnie mówicie, te małe kluby dostaną jeszcze mniej kasy XD
0
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 08:59
Czekam na szybkie zawieszenia. Ja sobie chętnie LM pooglądam. Mecze Porto - Bayern czy Ajax - Atalanta będą dużo ciekawsze niż kolejne el Clasico.
2
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 09:01
Porto i bayern też dołączą xd
4
MrCostacurta
MrCostacurta
19 kwietnia 2021, 09:03
Ciekawsza może byc nawet liga podworkowa jeśli mecz wyrownany. Pytanie o poziom rozgrywek.
0
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 09:14
Poziom jest faktycznie czasem tak kapitalny, że sędzia musi tak drukować, że w lustro nie może spojrzeć.
0
malaka1995
malaka1995
19 kwietnia 2021, 08:59
UEFA się doigrała, koniec mafii
3
fryta777
fryta777
19 kwietnia 2021, 08:55
Ja jestem prosty chłop i nadal nie rozumiem wielu rzeczy związanych z tą rewolucją jak np: czy w lidzę będziemy grać tylko o mistrzostwo i o to by nie spaść wszystko pomiędzy będzie bez znaczenia? Czy np mecze mistrza Polski O COŚ z Milanem będą już z miejsca niemozliwe?
0
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 08:57
Prawdopodobnie w lidze nie będziemy grać, bo zostaniemy zawieszeni. Zostaje 18 spotkań w sezonie w ramach SL. Pewnie piłkarze Milanu nie będą grać też w swoich reprezentacjach.
0
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 09:04
@hyrus13 - serio w to wierzysz? Taka Lega Calcio to się zesra a nie dostanie sensowne pieniądze za reklamy i transmisje Serie A bez Interu, Milanu i Juve XD

To jest tylko miotanie się UEFY w odpowiedzi na chęć ograniczenia ich chciwości.
2
fryta777
fryta777
19 kwietnia 2021, 09:08
hyrus

Ta... a liga angielska zawiesi te 6 klubów no bez jaj, a to że nie będą grać w reprezentacjach to też kto by oglądał reprezentacje Hiszpani czy Włoch.. skoro byłby to reprezentacje B?
0
hyrus13
hyrus13
19 kwietnia 2021, 09:30
Zawiesi, a później ich pozwie, bo liga z tego powodu będzie notować straty.

@fryta777 jeśli uważasz, że po to robią SL, żeby puszczać zawodników na mecze kadry to gratuluję :) Będą jeździć na mecze swoich reprezentacji jak zawodnicy NBA.
0
GiveMeReason
GiveMeReason
19 kwietnia 2021, 09:31
Włosi to mają jeszcze spoko sytuację zostanie Atalanta, Napoli, Roma, Lazio. PL bez top 6 będzie całkowicie wykastrowana, w Hiszpanii też słabo z samą Sevilla i Valencia
1
fryta777
fryta777
19 kwietnia 2021, 09:34
hyrus

Oczywiście że pozwolą, chcą mieć najlepszych piłkarzy a takowy kreują również wielkie reprezentacyjne turnieje, pogratulujesz jak zobaczysz.
0
Rzetelny
Rzetelny
19 kwietnia 2021, 08:49
Abstrahując od tych rewelacji... Przejrzałem kalendarz spotkać wszystkich zainteresowanych LM i wyszło mi, że to my mamy najtrudniejsze zadanie. Pojedynki z Lazio, Atalantą i Juventusem, dodatkowo spotkanie z Torino i Cagliari, które będą zaanagażowanie w walkę o utrzymanie do końca. Dwa "najłatwiejsze" spotkania to Sass oraz Benevento. Strach pomyśleć jak w nich stracimy punkty.

Na temat Superligi się nie wypowiadam, bo na ten moment wszystko jest mocno abstrakcyjne.

2
|<  <<  <  3  4  5  6  7  

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się