SCUDETTO


Komunikat AC Milan w sprawie Super League

21 kwietnia 2021, 13:45, Ginevra Aktualności
Komunikat AC Milan w sprawie Super League

Komunikat AC Milan w sprawie Super League:

"Przyjęliśmy zaproszenie do projektu Super League ze szczerą intencją stworzenia możliwie najlepszych rozgrywek europejskich dla fanów z całego świata, aby chronić interes klubu i naszych kibiców. Zmiana nie jest łatwa, ale ewolucja jest niezbędna, aby iść naprzód. Również struktura europejskiej piłki uległa ewolucji i modyfikacji na przestrzeni lat. Głosy i zaniepokojenie kibiców na świecie w odniesieniu do projektu Super League były jednak silne i jasne, a nasz klub musi pozostać wrażliwy i uważny na opinię tych, którzy kochają tę wspaniałą dyscyplinę sportu. Będziemy jednak nadal aktywnie się angażować, aby stworzyć zrównoważony model dla świata piłki nożnej".   



44 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Orzelek79
Orzelek79
21 kwietnia 2021, 20:06
Wykrakałem
0
Orzelek79
Orzelek79
21 kwietnia 2021, 19:56
Strzelmy na 2-0 , zaraz będzie remis.
0
SolemnSolimnia
21 kwietnia 2021, 18:30
Tak bardzo jak mi sie nie podobal format tej Superligi, tak wielka szkoda ze tak szybko ten projekt sie rozpadl. Pojawienie sie Superligi dawalo nadzieje na to ze w koncu UEFA bedzie mialo jakas konkurencje - ale jak nawet glowy panstw podtrzymuja ten monopol, to co zrobic.
Edytowano dnia: 21 kwietnia 2021, 18:30
0
ForzaMilan!!!
ForzaMilan!!!
21 kwietnia 2021, 18:28
Curva sud:

- Szczerze mówiąc, śmieszy nas, gdy teraz wszyscy decydenci światowego futbolu nagle twierdzą, że to my, kibice, jesteśmy najważniejsi. Super League to tylko najnowszy z długiej listy niezliczonych manewrów na przestrzeni dziesięcioleci, który sprawił, że piłka nożna stała się biznesem.

- Narodziny tych nowych rozgrywek z pewnością byłyby kolejnym ciosem wymierzonym w piłkę nożną dawnych czasów, która jest już jednak odległą przeszłością i nieuchronnie przesłania tradycję różnych lig narodowych, pozbawiając futbol zasad sportowej rywalizacji. Ale to, co najbardziej nas oburza, to hipokryzja wszystkich tych, którzy przyczynili się do uczynienia z tego sportu zwykłego biznesu. Hipokryzja tych, którzy dziś występują w imieniu fanów, ale wyłącznie dlatego, że dostrzegli, jak ich opłacalny i pozornie nietykalny projekt się rozpada.

- Piłka nożna należała do ludzi aż do lat 90., kiedy narodziła się Liga Mistrzów, niszcząc stary Puchar Europy. Od tego momentu między dużymi i małymi klubami powstała przepaść nie do przeskoczenia.

- Piłka nożna należała do ludzi nawet wtedy, gdy nikt nie kiwnął palcem, aby powstrzymać wzrost cen biletów, który został narzucony przez niektórych prezydentów.

- Piłka nożna należało do ludzi, nawet jeśli nikt nie wkroczył, aby powstrzymać rozwój superagentów, którzy podnosili pensje zawodników do coraz bardziej astronomicznych kwot, co dało się utrzymać tylko dzięki prawom telewizyjnym. Te firmy narzucały jednak coraz bardziej chaotyczne terminarze spotkań i nieprawdopodobne daty i godziny meczów.

- Piłka nożna należało do ludzi nawet wtedy, gdy narzucano reguły, które miały przerwać jakiekolwiek stosunki między graczami a kibicami.

- Piłka nożna należała do ludzi nawet wtedy, gdy finały Supercoppa rozgrywane były na innych kontynentach lub kiedy na kilka dni przed spotkaniem zmieniano daty niektórych spotkań, co uderzało w kibiców, którzy rezerwowali pociągi i samoloty, aby dostać się na stadion.

- Piłka nożna należała do ludzi, nawet jeśli niektórym klubom pozwalano obchodzić Finansowe Fair Play, podczas gdy te z mniej wpływowymi prezydentami były karane.

- Piłka nożna należała do ludzi nawet wtedy, gdy Mistrzostwa Świata w 2022 roku zostały przeforsowane dla Kataru, pomimo rozwalenia całego kalendarza i łamania praw człowieka.

- Moglibyśmy wymieniać wiele innych przykładów, aby pokazać absolutną hipokryzję słów wypowiadanych przez szefów światowego futbolu w przeciągu ostatnich 48 godzin. Super League to tylko najnowszy obrzydliwy krok, lecz ci, którzy doprowadzili do tego momentu, są nie mniej groteskowi, więc darujcie sobie tych absurdalnych wypowiedzi na temat moralności.

- Teraz, gdy kończą się pieniądze, śmiało walczcie między sobą, ale nie ważcie się mieszać w to fanów. ŚWINIE!

1
ForzaMilan!!!
ForzaMilan!!!
21 kwietnia 2021, 18:34
Jak widzę jak ludzie łykają jakieś teksty o romantycznej piłce i że UEFA coś broni w tej kwestii to nie wiem czy się śmiać czy płakać? UEFA bała się stracić nie swoje pieniądze które im generują głównie te kluby które chciały utworzyć superligę i swoje odebrać, oczywiście nie popieram superligi w takiej formie jak miała być, ale niestety dalej będą srać na zwykłego przeciętnego kibica, a smuci fakt że niektórzy na to przyklaskują.
1
hyrus13
hyrus13
21 kwietnia 2021, 17:33
Czy autor tego listu rozumie słowo ewolucja? Bo to co chcieli zrobić to rewolucja.

Btw. Czy Ivan Gazidis napisał już list do sponsorów?
0
ksieciunio
ksieciunio
21 kwietnia 2021, 16:04
Ledwo wysłali oficjalne pismo do sponsorów a po dwóch dniach (!!!) się wycofują. Mało poważnie to wygląda, niestety...
3
biedrus
biedrus
21 kwietnia 2021, 15:28
Podam klika ciekawych cytatów z Bońka (tak, tego co niby broni UEFA) dlaczego $L to zły pomysł:
- "Gdyby Superliga miała powstać kilkadziesiąt lat wstecz, jej założycielami byłyby Steaua Bukareszt, Crvena Zvezda Belgrad, Eintracht Frankfurt, Nottingham Forest, strzelam, a nie te kluby co dzisiaj." - nas po grze w Serie B na pewno by nie było, nie było Silvio i Kondora, nie byłoby u nas Holendrów (a dla nich zacząłem kibicować Milanowi), nie byłoby żadnych sukcesów, chyba, że łaskawie, by nas zaprosili do tej 5 (Silivio by to kupił - znowu korupcja jak w UEFA!!!)
- "Najgorsze w tym wszystkim jest to, że na czele projektu Superligi stanęły wielkie kluby, które ostatnio nie potrafią zarządzać swoim kapitałem. Stworzyły coś doraźnie, w ciągu kilku miesięcy, myśląc tak naprawdę tylko o czubku własnego nosa. Nie można mieć manka w kasie, kupować albo chcieć kupić Hazarda, Mbappe i Haalanda. Każdego po minimum 100, 150 mln euro." - właśnie dlatego tam jest nadal Real, Juventus czy Barcelona (swoją drogą jak przestali stawiać na wychowanków i kupować po 100 mln Coutinho czy innego Dembele przestali się liczyć Europie)
- "Proponującym Superligę nie można ufać, że doprowadzą do sukcesu, bo na skutek swoich pomysłów potężnie zadłużyli swoje kluby." - no właśnie panie Perez (skład coraz starszy, a kasy na nowych Hazardów nie ma więc było trzeba coś wymyślić)
- "Ponad 200 milionów za jednego zawodnika? Można coś wygrać tyle inwestując, ale to jest zwycięstwo obarczone ogromnym ryzykiem bankructwa." - kłania się Agnelli z CR7 i trzema ćwierćfinałami
- "Nie wyobrażam sobie, aby Juventus grał w Serie A i jednocześnie Superlidze, na którą Serie A nie ma żadnego wpływu. Czyli krajowe rozgrywki mógłby mieć gdzieś, bo i tak zagra na arenie międzynarodowej i zarobi ogromne pieniądze" - i to ludzi wkurza w tym

PS. Rzadko się zgadzam z Bońkiem, ale powyższe akurat jest zgodne z moimi przemyśleniami.
Edytowano dnia: 21 kwietnia 2021, 15:29
3
Vol'jin
Vol'jin
21 kwietnia 2021, 15:34
no właśnie panie Perez (skład coraz starszy, a kasy na nowych Hazardów nie ma więc było trzeba coś wymyślić)

i Real nie kupował sobie na przyszłość Vinicisów, Fede etc tylko inwestował w starych jak Milan Berlusconiego nie robiąc wymiany pokeleniowej.
fajny ten bullshit xD
0
Vol'jin
Vol'jin
21 kwietnia 2021, 15:46
"Stworzyły coś doraźnie, w ciągu kilku miesięcy, myśląc tak naprawdę tylko o czubku własnego nosa."
To akurat kłamstwo, bo pamiętam newsy o SuperLidze jeszcze z czasów jak w Milanie grał Kaka.

Co do klubów z przeszłości to "gdyby babcia miała wąsy..." ;)
Poza tym, w tamtych czasach te kluby nie walczyły z chciwą machiną UEFY i nie grały w "Lidze Mistrzów", gdzie mistrzowie krajowi stanowią mniejszość uczestników xD

Edytowano dnia: 21 kwietnia 2021, 15:48
0
Vol'jin
Vol'jin
21 kwietnia 2021, 15:48
Przecieki o Superlidze pisał Der Spiegel/Football Leaks już w 2018 roku conajmniej i o dziwo nawet przewidzieli że w 2021 miało to ruszyć xD
1
biedrus
biedrus
21 kwietnia 2021, 15:51
Vol'jin
popatrz na metryki Sergio Ramosa, Marcelo, Krossa, Modrica czy Benzemy. Jak wszyscy odejdą to sam Vinicius będzie grać? Tych 5 będzie trzeba zastąpić za grubą kasę.
Perez widzi jak skończył tamten Milan i potrzebuje kasy żeby do tego nie dopuścić i o ile kupienie Viniciusa czy Rodrygo było dobrym pomysłem, to kupienie blisko 30 letniego Hazarda za 100 baniek już nie.
PS. Silvio tez próbował się ratować kupując Kakę czy Gourcuffa.
Edytowano dnia: 21 kwietnia 2021, 15:52
2
milanista1988
milanista1988
21 kwietnia 2021, 15:09
Brawo! Oby ten cyrk się skończył.
3
Nereo
Nereo
21 kwietnia 2021, 14:54
Dziękuję i czas zamknąć wieko trumny nad Super Ligą. Najbardziej haniebny i kuriozalny pomysł w ostatnich latach, napędzany czystą chciwością. Niestety, gorzki posmak zostanie z nami jeszcze na długo.
9
biedrus
biedrus
21 kwietnia 2021, 14:59
"Najbardziej haniebny i kuriozalny pomysł w ostatnich latach, napędzany czystą chciwością. Niestety, gorzki posmak zostanie z nami jeszcze na długo."

Brzmi jak MŚ w Katarze, na które UEFA zaprasza wszystkie swoje reprezentacje ;)
14
biedrus
biedrus
21 kwietnia 2021, 15:05
Winston,
od 2 dni czytam Twoje komentarze i na jaki byś nie odpowiedział to musi być hasło UEFA. Nereo nie pisze o UEFIE tylko o $L, odnieś się do tego.
Zamiana jednego złodzieja na innego zazwyczaj wychodzi źle. Lepszy wróg znany niż nieznany.
Zresztą złe zdanie o $L nie kłóci się ze złym zdaniem o UEFA/FIFA. Chyba to jasne?
5
biedrus
biedrus
21 kwietnia 2021, 15:45
@biedrus - a jak myślisz, w sprzeciwie do kogo powstała chęć założenia SL? W sprzeciwie do Polskiego Związku Wędkarskiego? :P

Dla mnie haniebnym pomysłem są rewolucje, które robi UEFA odkąd powstała Liga Mistrzów (skąd w ogóle nazwa, skoro grają tam nie tylko mistrzowie?). Jeśli już bawimy się w frazesy o wspieraniu biednych to czemu coraz to kolejne zmiany utrudniają np. polskim klubom wejście do rozgrywek grupowych? Skąd Kazachstan i Izrael w UEFIE? Gdzie jest transparentność dochodów działaczy oraz jawne umowy i ich rozliczanie?

Temat MŚ w Katarze jest uzasadniony od momentu, w którym władze UEFY wytarły sobie mordy "walką o wartości i sprawiedliwość".

Szantaż i siłowe trzymanie klubów przez federację było napędzanie chciwością. Gdyby byli w 100% pewni swego to by pozwolili SL wystartować, wiedząc że LM sama się obroni.

Zabawne też, że uważasz swój rzekomo ukochany klub za złodzieja, bo przecież "Zamiana jednego złodzieja na innego zazwyczaj wychodzi źle. Lepszy wróg znany niż nieznany."

Już pominę naiwną tezę, że lepiej tkwić w gównie w obawie, że jak się z niego wyjdzie to się wpadnie w kolejne ;)

Gdyby SL weszła w życie, Milan miałby moc sprawczą w tym (jak to ująłeś) "złodziejstwie" zamiast być dymanym jak ostatnio przy banie na LE, podczas gdy P$G i City robią co chcą.

I na koniec: jeśli jeden złodziej odpala Ci 30% z roboty, a drugi 50% (lub więcej) i jeszcze daje Ci prawo do decydowania o sobie to faktycznie lepiej siedzieć u starego z samej niewolniczej obawy, że "nowe musi być złe".

Te lęki brzmią jak boomerskie "nie jeżdżem automatem, bo chcem czuć prowadzenie auta", podczas gdy mają wypierdzianą dwudziestoletnią Hondę Civic za 3000 zł ;)
Edytowano dnia: 21 kwietnia 2021, 15:51
4
grzesiekpl88
grzesiekpl88
21 kwietnia 2021, 17:22
Nereo - gdybyś usunął pierwsze zdanie ze swojego posta to bym się zastanawiał czy chodzi Ci o reformę LM sprzed 2 dni czy o przyznanie MS Katarowi.
1
hyrus13
hyrus13
21 kwietnia 2021, 17:53
Nie żebym bronił MŚ w Katarze, bo to co się tam dzieje jest delikatnie mówiąc dalekie od ideału. Nie różni się jednak wiele od tego co mamy w innych państwach BW (na marginesie, albo robotnicy będą robić w Katarze, albo przypłyną do Europy), ale zostawmy to. Pragnę przypomnieć, że zaraz będziemy mieć IO w Chinach, które tworzą u siebie obozy koncentracyjne dla Ujgurów, a nie tak dawno mieliśmy MŚ i IO w Rosji, która w trakcie IO najechała na inne państwo. Tak, cały międzynarodowy sport jest przeżarty przez raka korupcji.
1
grzesiekpl88
grzesiekpl88
21 kwietnia 2021, 18:32
Hyrus i każde takie przedsięwzięcie należy piętnować. XXI wiek a ludzie nadal cierpią przez chciwość ludzką.
2
xpw99
xpw99
21 kwietnia 2021, 14:48
Szkoda że tak chętnie wszyscy nie nawołują do bojkotu Mundialu...
3
grzesiekpl88
grzesiekpl88
21 kwietnia 2021, 14:59
O to to to!

UEFA powinna powiedzieć "każda reprezentacja wewnątrz naszej federacji, która pojedzie na MŚ do Kataru zostaje wykluczona z grona członkowskiego, bo UEFIE zależy na "europejskich wartościach", a nie na ślepej pogoni za pieniądzem, która rodzi potem tragedie ludzkie"

(gdzieś w równoległym wszechświecie pewnie istnieje taka niesprzedajna UEFA...)
3
ósmy
ósmy
21 kwietnia 2021, 14:45
Ponoć Juventus już jest w półfinale SuperLigi.
4
Gattuso28
Gattuso28
21 kwietnia 2021, 17:33
Już jest w finale z Realem.
0
AcMati92
Moderator AcMati92
21 kwietnia 2021, 14:33
Chłopaki spokojnie, zaraz hyrus13 wyjaśni Wam o co tu chodzi, on był, on widział.
8
malaka1995
malaka1995
21 kwietnia 2021, 14:38
Tak, co my zwykle synki możemy wiedzieć z lekcji online jak to on mawia
4
PanPrzemus313
PanPrzemus313
21 kwietnia 2021, 15:04
XDDDD
Serio gość ci śmiał odpisać na to co napisałeś i będziesz go teraz jak zapłakane dziecko przywoływał?
1
AcMati92
Moderator AcMati92
21 kwietnia 2021, 15:26
Nie :D śmieje się tylko z tego, że ktoś może pisać tonem sugerującym jakby był w centrum wydarzeń, a do tego wyzywać od głupków biznesmenów z milionami na koncie argumentując to tym, że on ma trochę oleju w głowie i wiedział jak to będzie wyglądało. To taki niewinny żarcik a nie płacz ;)
2
mpt1899
mpt1899
21 kwietnia 2021, 14:25
Stworzyć rozgrywki, które będą zależne od lig. Czyli dogadać się z ligami i wtedy będzie się podobać i kibicom, i będzie sportowa konkurencja i będą pieniądze. Jak oni by się dogadali z ligami to wtedy UEFA by nie miała za wiele do powiedzenia a tak chciwość i pazerność Pereza i Angiellego ich zgubiła. Czekam na zmiany ale nie takie, które nie mają nic wspólnego z duchem sportu. UEFA kradnie ale przez to, że prawie wszystko jest ciągle zależne od wyników w lidze wygrała.
2
Reggiezibi
Reggiezibi
21 kwietnia 2021, 14:29
A czy LM i LE nie są zależne od lig ??
0
patoo_07
patoo_07
21 kwietnia 2021, 14:50
Między wierszami wyczytaj: rozgrywki, do których awans będzie zależał od osiągnięć w ligach krajowych, ale rozgrywki niezależne od UEFY, żeby kasa trafiała w całości do klubów, a nie w większości do UEFY.
1
Reggiezibi
Reggiezibi
21 kwietnia 2021, 14:24
Śmieszą mnie piłkarze którzy mówią o marzeniach gry w LM a SL zabija futbol itp. a czy obecna ( nie mówiąc już po reformie z poniedziałku ) LM to nie taka namiastka SL? też gruba kasa, też nie grają sami mistrzowie lig, też bogaci dalej się bogacą itd. inna sprawa że piłkarz to pracownik i pewnie gdzie będzie grał klub tam on będzie musiał występować ( oczywiście dużo zależy też jak ma skonstruowany kontrakt) Nie jestem fanem SL bo co za dużo to i świnia nie zje ale szkoda że te kluby choć trochę bardziej nie postawiły się UEFA bo ci tym bardziej będą mieli monopol na rozgrywki europejskie i dalej będą robili tak aby to IM było jak najlepiej i krzyczą najgłośniej ci którzy sami przyglądają się temu jak łamane jest ffp, jak przyznawane są organizacje MŚ choćby w Katarze, po prostu band hipokrytów
5
deshaun
deshaun
21 kwietnia 2021, 14:17
Nie mogą oficjalnie napisać, że wypier...z tego projektu, bo wtedy zapewne bylibyśmy pozwani, a z pewnością jakieś lojalki były podpisywane.

W praktyce jednak oznacza to, że wychodzimy z tego.

Zastanawiam się jak te 2 dni wpłyną na dalszą sytuację, bo jeżeli UEFA uzna to za swój sukces to są skończonymi debilami. Powinni pokornie siedzieć cicho, bo to, że SL nie wypaliła to nie ich zasługa tylko kibiców.
0
OLRevan
OLRevan
21 kwietnia 2021, 14:23
Uefa na bank uzna to za swój wielki sukces i będą się panoszyć jeszcze bardziej. Nie zdziwił bym się gdyby chcieli poprzez kontrakty zapobiec powstaniu następnej super ligi
2
LaMancha 98
21 kwietnia 2021, 14:15
Ja osobiscie cieszę się że tak to siè skonczylo bo o ile sam pomysł stworzenia rozgrywek pomijajac pośrednika jakim jest Uefa byl dobrym pomyslem to już samo wykonanie bylo poprostu złe.
Co to za rozgrywki w których wszyscy są wygrani a porażka nie niesie za sobą żadnych konsekwencji. Nie chciałbym oglądać ligi wloskiej w której moglibyśmy zająć miejsce poza 10, grać rezerwami a na końcu gralibysmy z najlepszymi i zarabiali miliony. To samo dotyczyłoby superligi w której moglibyśmy przegrać np. pierwsze 4 mecze grupowe szybko stracić szansę na top 4 w grupie a kolejne mecze grac na pół gwizdka bez zaangażowania a na koncu i tak brać miliony tylko dla tego ze nazywamy się AC MILAN i ostatni raz w czolowce europejskiej bylismy 10 lat temu.
Jezeli w przyszłości powstanie Superliga a predzej czy później powstanie ale nie będzie w niej świętych krów a miliony bedzie się wygrywać na boisku a nie dzieki nazwie zespolu to bedę w 100 procentach popierał takie rozwiazanie ale musi to być zrobione z głową .
3
biedrus
biedrus
21 kwietnia 2021, 14:23
No wiesz, teoretycznie, to taki Real mógłby spaść do Secunda, ale i tak, jako jeden z założycieli grałby tam dalej.
Co do korupcji, o której się mówi w kontekście UEFA (i słusznie) - s $L nie wiadomo na jakiej zasadzie wpuszczaliby tych 5. Załóżmy, że prezes klubu X, którego właścicielem został szejk i chce wypromować się szybko przychodzi do Pereza, kładzie 100 mln na stole i mówi Florek zaproś mnie. To by dopiero mogła być korupcja:)
Edytowano dnia: 21 kwietnia 2021, 14:24
0
21 kwietnia 2021, 14:09
Pytanie za 100 punktów: gdzie tu widzicie jednoznaczne wyjście z Super Ligi? ;)
6
grzesiekpl88
grzesiekpl88
21 kwietnia 2021, 14:10
Jak dla mnie to komunikat jest odwrotny. Zostajemy i kombinujemy jak zmienić to co jest.
5
biedrus
biedrus
21 kwietnia 2021, 14:12
No właśnie czy to pełna treść komunikatu?:)
"Głosy i zaniepokojenie kibiców na świecie w odniesieniu do projektu Super League były jednak silne i jasne, a nasz klub musi pozostać wrażliwy i uważny na opinię tych, którzy kochają tę wspaniałą dyscyplinę sportu" - to już było wiadomo wczoraj i czekali aż ich Inter wyprzedzi?
0
GiveMeReason
GiveMeReason
21 kwietnia 2021, 14:02
yhym tak głos kibiców zawarzył xDD ciekawe czym eufa postraszyla skoro tak nagle upadł pomysł
3
kammilan10
kammilan10
21 kwietnia 2021, 13:51
Taki model rozgrywek będzie musiał zostać stworzony, jak nie w tym roku to za parę lat.
0
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
21 kwietnia 2021, 14:04
Jeżeli będzie się do niego awansować poprzez ligę, to ja nie mam nic przeciwko.
Edytowano dnia: 21 kwietnia 2021, 14:04
10
grzesiekpl88
grzesiekpl88
21 kwietnia 2021, 14:09
@up - i chyba tylko tego brakło w tym formacie. Ale wydrzeć Uefie awans przez ligi jest w tym momencie niemożliwe dlatego nie uwzględniono tego w planach SL.

Moim zdaniem zmiana jest nieunikniona, nasz komunikat nie oznacza opuszczenia SL tylko dalsze prace nad reformą piłki.
3
karp_fso
karp_fso
21 kwietnia 2021, 14:43
Dokładnie, odcięcie się od UEFA tak, ale z poszanowaniem podstaw sportu. Prawda jest taka, że gdyby Superliga działała na podobnych zasadach jak LM (tylko z większymi wpływami dla uczestników), to UEFA mogłaby straszyć, ale nie miałaby nikogo po swojej stronie. Bo taką reformę poparłyby zapewne krajowe federacje, małe kluby i kibice.
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się