SCUDETTO


UEFA bliska zniesienia zasady o liczonym podwójnie golu na wyjeździe

29 maja 2021, 11:27, Redakcja Aktualności
UEFA bliska zniesienia zasady o liczonym podwójnie golu na wyjeździe

Europejska Unia Piłkarska (UEFA), a konkretnie Komitet Rozgrywek podjął w piątek decyzję odnośnie uchwalenia rekomendacji dot. zniesienia obowiązującej w rozgrywkach pucharowych i barażach eliminacji mistrzostw Europy zasady podwójnego znaczenia goli wyjazdowych, która przy remisowym wyniku w dwumeczu premiuje zespół, który zdobył więcej goli na boisku rywala.

Zasada o podwójnej wartości gola strzelonego na wyjeździe została wprowadzona w 1965 roku. Obowiązuje obecnie w Lidze Mistrzów i Lidze Europy. Teraz rekomendacją zajmie się Komitet Wykonawczy UEFA. Jeśli Komitet Wykonawczy przegłosuje jakąkolwiek zmianę, będzie ona obowiązywać już od kolejnego sezonu.

Według Times'a, przepis ten jest przez wielu czołowych działaczy UEFA postrzegany krytycznie, m.in. dlatego, że w okresie pandemii COVID-19 sporo spotkań odbywało się na neutralnym stadionie bądź bez udziału publiczności.



42 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
jasiom22
jasiom22
30 maja 2021, 01:54
No dobra dobra, tylko co w zamian wymyslą? jakieś złote, srebrne bramki? czy zwyczajnie dogrywki? którsze dłuższe... no i te 5 zmian mogło by zostać.
0
wielki prostownik
wielki prostownik
29 maja 2021, 20:55
Słusznie bo to zasada już mocno archaiczna. Tyle, że powinna się wiązać z likwidacją dogrywek. Będzie ich znacznie więcej więc piłkarze jeszcze bardziej dostaną po tyłku. A i tak najczęściej wieje w nich nudą bo drużyny oddychając rękawami koncentrują się praktycznie tylko na obronie.
1
01peter
01peter
29 maja 2021, 20:39
Jak Dla mnie ta zasada mogła by zostać tylko trzeba zmienić zasady dogrywki w końcu dogrywka jest tylko w rewanżu i powinna być liczona 1:1 I to było by sprawiedliwe
Pozdrawiam
1
Cisek666
Cisek666
29 maja 2021, 17:48
I dobrze. Zlikwidować jeszcze dogrywki. Zostawić 5 zmian na stałe.
1
BadMad
BadMad
30 maja 2021, 11:57
A co w zamian?
Rzut moneta ?;)
0
ACstach
ACstach
29 maja 2021, 16:03
To logo UŁEFA działa na mnie jak płachta na byka.
3
Victor Van Dort
Victor Van Dort
29 maja 2021, 15:27
Dobry ruch, gole na wyjeździe w europejskich pucharach wprowadzono w 1965 i było to spowodowane przede wszystkim trudami podróży z którymi musiały borykać się zespoły gosci od tego czasu wiele się zmieniło dziś prawie zawsze drużyny lecą samolotem i w obecnych czasach premiowane goli wyjazdowych jest bezzasadne.
2
kusniak_22
kusniak_22
29 maja 2021, 15:09
Każdy ma na ten temat swoje zdanie, mi osobiście podoba się zasada goli na wyjeździe, dodaje dodatkowe emocje.
1
Adi.Milan
Adi.Milan
29 maja 2021, 15:02
Też niepopieram ale znoszą to dla Angoli którzy najgłośniej o to krzyczeli. Anglia ma coraz większe ulgi
2
Diavo
Diavo
29 maja 2021, 14:16
Nareszcie!
1
Gerada
Gerada
29 maja 2021, 14:15
Zasada goli na wyjeździe jest/była niewłaściwa ale to zaledwie wierzchołek góry lodowej.
Dlaczego zasada goli na wyjeździe nie jest dobra? Faworyzuje ona gospodarza drugiego meczu (gość w rewanżu nigdy nie może wyjść na boisko z przekonaniem "w pierwszym meczu był remis więc wystarczy nam 0:0"). O ile w sytuacji, gdzie mecze rewanżowe u siebie grają drużyny, które były pierwsze w grupach, a na wyjazdach te, które były drugie ma jeszcze jakieś uzasadnienie (ale znów - tylko w przypadku jeśli zrezygnujemy z premiowania goli w dogrywkach bo to już jest niesprawiedliwość w postaci absurdalnej) bo nagradza za wyniki z pierwszej fazy, o tyle znacznie częściej o tym, kto będzie miał wspomnianą przewagę decydują losowania... Czy nie dlatego zrezygnowano z rzutu monetą przy remisach żeby gracze mogli rozstrzygać wyniki swoimi umiejętnościami?
Oczywiście można spekulować, że losowań nie unikniemy jak chociażby losowanie, kto pierwszy strzela karne ale tam jednak wszystko pozostaje zależne od graczy i nikt nie jest promowany za remis.

W tym wszystkim mnie osobiście najbardziej drażni że są lata debat nad przepisami, które są jednoznacznie złe/niewłaściwe zamiast działań.
Niby wiem, że pieniądze i betonowe podejście do sportu są odpowiedzią, ale ten sport da się naprawić w wielu miejscach bez problemu.
Obecnie na przykład dyscyplina absolutnie i jednoznacznie promuje boiskowe cwaniactwo i nieczyste zachowania kosztem uczciwości i umiejętności czysto piłkarskich. Czemu dobremu to niby może służyć? Dlaczego w 99,99% przypadków więcej zyskuje ten, który przeszkadza w szybkim wznowieniu gry rywalom, a nie ten, który był faulowany i chciałby grać dalej? Dlaczego w 99,99% przypadków więcej zyskuje ten, kto leży i udaje kontuzje, a nie ten kto chciałby starać się po prostu grać w piłkę?
No nic, może pewnego dnia... ^^
0
TR3V0R
TR3V0R
29 maja 2021, 13:48
swoją drogą bardzo fajny filmik na yt serie a sie pojawił, można w wolnej chwili obejrzeć i wrócić do niesamowitych emocji w tym dniu. Aż ciary na rękach się pojawiają :)
https://www.youtube.com/watch?v=bRBPcppkiJs
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
29 maja 2021, 13:42
Ja nie widzę sensu premiowania goli na wyjeździe i pomysł popieram. Obie drużyny grają mecz u siebie i na wyjeździe więc po co dodatkowa motywacja, strzelasz 1 gola więcej to przechodzisz dalej, na tym polega piłka, ta sama ilość goli = remis. Ale tu bym zmodyfikował i przy remisie w dwumeczu od razu karne, bo dogrywki z małymi wyjątkami są raczej nudne i kończą się bezbramkowo w oczekiwaniu na karne. A to by była też dodatkowa motywacja żeby jednak tą bramkę w czasie meczu strzelić i uniknąć loterii w postaci karnych.
8
RockStar
RockStar
29 maja 2021, 13:35
Obecne zasady, premiowały drużyny które na wyjeździe chciał strzelić gola i grać otwartą grę. Zawsze mówiono że jak chcesz awansować, to musisz coś strzelić na wyjeździe.

A jak to zniosą? Gramy pierwszy mecz na wyjeździe, to stawiamy autobus i po nudnym meczu mamy 0:0. Super wynik, nie ma co się przejmować że rywal u nas strzeli i wtedy przy remisie odpadamy. No nie wiem, czy to fajna opcja.

Tutaj to najbardziej wygrywa UEFA, bo będzie więcej dogrywek, karnych i ....bloków z reklamami.
Edytowano dnia: 29 maja 2021, 13:36
2
pazioni
Moderator pazioni
29 maja 2021, 13:32
No wreszcie.
0
Majki85
Majki85
29 maja 2021, 13:30
Szkoda że nareszcie.
0
grayman88
grayman88
29 maja 2021, 13:22
Nareszcie
0
MrCostacurta
MrCostacurta
29 maja 2021, 12:22
Trenerzy i piłkarze nie będą zadowoleni bo oznacza to że częściej będą grali dogrywki i będzie jeszcze minut w nogach.
4
Rafał0209
Rafał0209
29 maja 2021, 12:24
Niech się nie zesxd zarabiają miliony mają biegać.
3
Lomaxini
Lomaxini
29 maja 2021, 12:27
Rafał0209
Będą tylko później nie narzekaj, że z mniejszą intensywnością.
7
Majkel69
Majkel69
29 maja 2021, 12:33
Po odpowiedziach Rafała0209 w tym wątku to co podejrzewałem staje się coraz pewniejsze - to dzieciak jakiś który nie zna się ani na życiu ani na sporcie.
4
29 maja 2021, 12:17
Przede wszystkim gol na wyjeździe nie liczy się podwójnie tylko w przypadku remisu w dwumeczu przechodzi dalej ta drużyna, która zdobyła więcej bramek na wyjeździe. Przykład że gol na wyjeździe nie liczy się podwójnie. Np jeżeli drużyna wygrywa u siebie 2:1, a na wyjeździe przegrywa 3:5, to odpada. Gdyby rzekomo gol na wyjeździe liczył się podwójnie to by ta drużyna awansowała mimo niekorzystnego bilansu dwumeczu.
2
skazany na bany x2
skazany na bany x2
29 maja 2021, 12:49
dziękuje za ten interesujący wywód, chłopie masz łeb jak sklep.
6
grayman88
grayman88
29 maja 2021, 13:21
Niesamowite
1
hvast87
hvast87
29 maja 2021, 15:16
jesteś geniusz
0
Rafał0209
Rafał0209
29 maja 2021, 12:16
Przecież od zawsze powtarza się że piłce najważniejsze są bramki, to dlaczego jeżeli obie drużyny strzelają je po równo inna ma mieć przywilej awansu, atut własnego boiska powinien dawać tylko drużynie lepszy komfort gry nic więcej, jestem za tą zmianą, dawać na stałe 5 zmian dodatkowe 2 w dogrywce i będą dodatkowe emocje:)
0
Majkel69
Majkel69
29 maja 2021, 12:14
Jak mecze są rozgrywane na neutralnych obiektach to zasada nie powinna być stosowana. W pozostałych wypadkach, czemu nie? Zasady są równe dla wszystkich. Wiesz, że u siebie powinieneś grać ostrożniej a na wyjazdach odważniej. Obawiam się, że zniesienie podwójnie liczonych bramek na wyjeździe zmaleje parcie na strzelanie goli. Wiedząc, że po remisie 0:0 na wyjeździe remisujesz 1:1 u siebie nie musisz rzucać się do ataków co może lepsze dla twojej drużyny, ale nie dla widowiska. Myślę, że skoro ta zasada nikogo nie dyskryminowała (reguły były takie same dla maluczkich i wielkich) a dostarczała większych emocji czasem to powinna zostać. Jasne, czasem jakaś drużyna odpada przez bramki wyjazdowe a gdyby nie liczyły się podwójnie miałaby dogrywkę czy karne. Ale kolejny turniej i może być w odwrotnej sytuacji. To nie jest tak, że ta reguła kogokolwiek na ciągłe porażki skazywała. Znałeś zasady przed wyjściem na boisko, jeśli nie potrafiłeś na swoim stadionie upilnować bramki to twój problem.
0
Rafał0209
Rafał0209
29 maja 2021, 12:19
jeżeli pierwszy mecz wygrywam 3:2 a drugi przegrywam w 70 minucie 2:1 to jedna z drużyn broni wyniku bo ma więcej strzelonych na wyjeździe, a tak mamy remis i obu drużynom również zależy na ataku i wygraniu meczu, dla widowiska to tylko lepiej.
1
Majkel69
Majkel69
29 maja 2021, 12:29
Logika dziecka "Jak 20 minut przed końcem meczu mamy remis więc obie drużyny atakują bo obu zależy na wygraniu więc dla widowiska tylko lepiej". Oglądałeś kiedykolwiek w życiu mecz pucharowy? Jak masz wynik remisowy, ale niekorzystny bilans bramek na wyjeździe u jednej z drużyn to jedna MUSI atakować. Jak masz wynik remisowy a bramki wyjazdowe nie obowiązują to obie drużyny mogą atakować - tak. Ale w praktyce żadna się nie otworzy bo obie wiedzą, że jeden stracony gol i może być po nich. Już widzę jak 20 minut przed końcem dwumeczu w półfinale LM obie drużyny rzucają się do ataków przy remisowym wyniku zamiast skupić się na obronie i liczyć, że może jakiś stały fragment się trafi (bo do kontrataku potrzeba czyich ataków).
Edytowano dnia: 29 maja 2021, 12:31
1
BadMad
BadMad
30 maja 2021, 12:06
"Wiesz, że u siebie powinieneś grać ostrożniej a na wyjazdach odważniej"
Bo ??? A może odwrotnie???:-)
0
Majkel69
Majkel69
30 maja 2021, 12:54
jak nie wiesz "bo co?" to bym się nie chwalił tym. Wróć jak rozwiążesz tą zagadkę.
0
Milanboy
Milanboy
29 maja 2021, 12:09
Offtop.

Luciano Spaletti w Ssc Napoli.
2
hunga
hunga
29 maja 2021, 13:02
Grzecznie przeszukałem komentarze żeby nie powielać OT.
Szykuje się zacieta walka o top 4, będziemy gotowi.

Chciałem tylko powiedzieć że kilka dni temu u Vieriego w internetach występował Pep.
Powiedział wtedy że na pewno chciałby pracować w Italii, w domyśle jako trener. Wiem że roją się w mojej głowie naiwne scenariusze, ale będę dziś kibicował Guardioli. Niech się nasyci w tym City. Za rok ,może dwa Pep będzie gotowy na wyzwanie w Lombardii
1
Marcos Salinas
Marcos Salinas
29 maja 2021, 13:14
Ja tam nie widzę zbytnio tego związku. Konflikt z De Laurentiisem gwarantowany. Sportowo też nie będzie cudów po tym jak mu na starcie opchną 3 kluczowe ogniwa. Ogólnie obstawiam, że z czołówki drugie, zaraz po Mourinho zwolnienie trenera. Maksymalnie 1.5 sezonu.
0
Lomaxini
Lomaxini
29 maja 2021, 12:02
Co do argumentu o neutralnym boisku w sporej liczbie meczów LM podczas pandemii to wg mnie mogli by trzymać się formuły playout z sezonu 19/20, czyli grać turniej na 1 bądź 2 stadionach, póki nie zakończą się te cyrki z rozgrywaniem meczów w Budapesztach czy innych Bukaresztach przez drużyny z Anglii czy Hiszpanii.
1
Cuchillo
Cuchillo
29 maja 2021, 12:01
Szkoda, bo wszyscy wiemy co Milan potrafi na wyjeździe...
0
Lomaxini
Lomaxini
29 maja 2021, 11:55
Dobrze, że piłkarze nie narzekają na coraz to większą intensywność sezonu i coraz więcej meczów. Na pewno więcej bezsensownych dogrywek w których i tak w większości piłkarze oddychają rękawami pomoże. Moim zdaniem to właśnie dogrywki powinni zlikwidować albo przynajmniej skrócić o połowę.
2
Zirytowany
Zirytowany
29 maja 2021, 11:49
Zapomnieli dodać, że decyzja zapadła po przeanalizowaniu meczów Milanu na wyjazdach w zakończonym niedawno sezonie.
10
DyziekAcM
DyziekAcM
29 maja 2021, 11:49
Według mnie bardzo dobry pomysł, bo niby dlaczego gole na wyjeździe mają mieć większe znaczenie?
Gol to gol ;)
1
krisss811
krisss811
29 maja 2021, 11:56
Nie ważne czy ma swoim czy nie ma swoim??? Moim zdaniem ma to znaczenie.
0
Master of AC Milan
Master of AC Milan
29 maja 2021, 11:34
Wolę obecną regułę, ta obecną działa w obie strony, ale jeżeli teraz się to zmieni piłkarze będą bardziej się męczyć no będzie więcej dogrywek. Mam mieszane uczucia co do tej zmiany.
9
fryta777
fryta777
29 maja 2021, 11:31
Gramy super na wyjazdach, awansujemy i już Uefa zaczyna stawiać schody XD
23

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się