SCUDETTO


UEFA znosi zasadę goli strzelanych na wyjeździe

24 czerwca 2021, 16:31, Redakcja Aktualności
UEFA znosi zasadę goli strzelanych na wyjeździe

Europejska Federacja Piłki Nożnej (UEFA) w oficjalnym komunikacie poinformowała, że od przyszłego sezonu we wszystkich rozgrywkach klubowych pod egidą UEFA nie będzie stosowana zasada bramek zdobywanych na wyjeździe. Jak poinformowano w czwartek, od sezonu 2021/2022 dwumecze, w których obie drużyny strzelą taką samą liczbę goli, będą wiązały się z przeprowadzeniem dwóch 15-minutowych dogrywek. Gdy one nie przyniosą rozstrzygnięcia, decydująca będzie seria rzutów karnych. Dotychczasowa zasada dotycząca goli na wyjeździe obowiązywała od 1965 roku.



97 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
ksieciunio
ksieciunio
25 czerwca 2021, 14:09
Kurcze gdyby nie ta zasada to kto wie, czy Milan zagrałby w finałach LM w 2003 i 2005 r.. Z kolei w tym sezonie chłopaki graliby dogrywkę z Crveną Zvezdą i pewnie zostaliby w niej zjedzeni. Odnoszę wrażenie, że motorem napędowym tej zmiany był Wojtuś Szczęsny i szczur puszczony przez niego z Porto. Mnie osobiście "away goal rule" nie wadził, dodawał nawet dwumeczom dodatkowego smaczku. Już bardziej pomyślałbym o zmianach w kwestii dogrywek. Może wystarczyłaby jedna, szczególnie przy natłoku meczów jakie kluby grają w sezonie?
0
RafaNadal1
RafaNadal1
25 czerwca 2021, 11:28
Ja się bardzo z tego cieszę,bo uważam,że to była największa głupota w piłce i mniejsze szanse drużyn grających u siebie w rewanżu.Ponadto jak jest czas Covid i nie ma kibiców lub jest mało,to tymbardziej uważam,że to plus.
0
25 czerwca 2021, 10:33
Adli zdecydował, że chcę zostać we Francji, także jeden zawodnik z naszej listy nam odpada.
0
Rafał0209
Rafał0209
25 czerwca 2021, 10:20
Ja bardziej miałem sentyment do bramek na wyjeździe do
1
OnlyACM_
OnlyACM_
25 czerwca 2021, 09:38
Pamietacie Milan-PSV 2005 xD Na San Siro 2:0 a u nich 3:1 w plecy i awans naszych . Dla nas Happy dla nich lipa wg mnie zniesienie bramek na wyjeździe to dobry pomysł.
0
Rafał0209
Rafał0209
25 czerwca 2021, 10:24
Ja bardziej miałem sentyment do bramek na wyjeździe po dwumeczu Milan vs Inter z 2003 1:1 i 0:0
1
Von Strauss
Von Strauss
25 czerwca 2021, 08:40
Nowinki:

Tonali ma nas kosztować łącznie 20 mln + Olzera, czyli dopłacimy 10 mln a nie 15 + 10.
Oprócz Damsgaardem (którego miał przekonywać Kjaer) interesujemy się Mohamedem Daramym.
Również Schouten jest w zasięgu naszego zainteresowania, oczywiście póki co bez negocjacji
Adli nie dla nas - chce pozostać we Francji. Elliott może wykorzystać kontakty z Lille, które jest nim zainteresowane - możliwe, że Milan go kupi przez nich.
Conti może zostać sprzedany do Genoi. Cena - ok. 6-7 mln.
2
hyrus13
hyrus13
25 czerwca 2021, 10:21
Poza Duńczykiem nie znam żadnego z tych zawodników.
0
Von Strauss
Von Strauss
25 czerwca 2021, 10:57
To mam jeszcze dwie ploteczki - chcemy Luisa Alberto. W transakcję chcemy wrzucić fana Lazio (xD) Romagnoliego, jeżeli nie przedłuży kontraktu. I chcemy Mateo Lovato z Hellasu, chyba właśnie w jego miejsce.
Edytowano dnia: 25 czerwca 2021, 10:58
1
jay-jay
jay-jay
25 czerwca 2021, 08:06
Wiadomo, Milan na wyjazdach gra kozak, strzela bramki. Jak zawsze UEFA przeciwko nam, a PSGIE robi co chce :P Z dystansem.... wiadomo :)
1
Tubalcain Alhambra
Tubalcain Alhambra
25 czerwca 2021, 07:56
Decyzja spoko. O ile będą karne, a nie dogrywki...
1
Olli666
Olli666
25 czerwca 2021, 07:50
Di Marzio informuje ze niedługo Milan ogłosi dwa transfery. Moim zdaniem chodziło Tonaliego i Giroud
Podobno Juve planuje złożyć latem ofertę za Romka w wysokości 10-15m
2
hyrus13
hyrus13
25 czerwca 2021, 09:59
Juventus umie robić interesy. Pytanie czy skończyły się ich problemy finansowe? Bo najbardziej dramatyczna sytuacja była w Barcelonie, Realu i Juve. Logika nakazywałaby spodziewać się wyprzedaży. Tymczasem do Hiszpanii powędrowali już Alaba, Depay i Aguero. Juventus też myśli o wzmocnieniach.
0
Olli666
Olli666
25 czerwca 2021, 10:12
Alaba raczej nigdzie nie powędrował prędzej Garcia
0
Pavlović31
24 czerwca 2021, 21:07
co do zmęczenia piłkarzy w dogrywkach to można wprowadzić ewentualne dodatkowe zmiany w tym czasie gry, wtedy te dogrywki będą bardziej emocjonujące i nieprzewidywalne
ale zaraz ktoś powie że Real czy Manchester wprowadzi z ławki lepszych rezerwowych niż np. taki Milan mógłby wprowadzić i to niesprawiedliwe... No wszystko ma plusy i minusy
Edytowano dnia: 24 czerwca 2021, 21:08
2
kurpkombajn
kurpkombajn
25 czerwca 2021, 08:40
Jest po 5 zmian jak na razie, to jeszcze dodatkowe?
0
Pavlović31
25 czerwca 2021, 12:34
takk
0
Cuchillo
Cuchillo
24 czerwca 2021, 20:21
No to teraz nie będzie prucia do przodu w meczach wyjazdowych, bo 1 czy 2 bramkową stratę można odrobić u siebie, a potem jeszcze ewentualnie kolejne 30 minut gry z przewagą własnego boiska. Teraz będzie bardziej niesprawiedliwie.
Edytowano dnia: 24 czerwca 2021, 20:21
2
PaoloACM
PaoloACM
25 czerwca 2021, 01:44
A sprawiedliwe było przegrać na wyjeździe 2:1, wygrać u siebie 1:0 i awansować dalej?
6
Cuchillo
Cuchillo
25 czerwca 2021, 12:05
^
moim zdaniem bardziej, niż w podanej przez Ciebie sytuacji grać całą dogrywkę u siebie.
0
PaoloACM
PaoloACM
25 czerwca 2021, 12:18
Wszystkie wielkie rimonty np Barcy z ostatniej dekady przy dwumeczach zawsze odbywały się na ich stadionie. Także zawsze premiowane są zespoły które grają drugi mecz w domu niezależnie od zasady goli wyjazdowych. Choc zgadzam się ze przy zniesieniu tej zasady należałoby postawić tylko na rzuty karne, ale wtedy znowu ktoś powie ze rzuty karne na wyjeździe strzela się trudniej ;)
0
bebok40
bebok40
24 czerwca 2021, 19:01
Prędzej czy później i tak je zniosą, zobaczycie.
0
Nesta_13
Nesta_13
24 czerwca 2021, 21:55
Podziwiam w ogóle że potrafisz wyobrazić sobie piłkę nożną bez spalonych :O
4
bebok40
bebok40
24 czerwca 2021, 18:49
Myślę,że kwestią czasu jest zniesienie spalonych, pomimo VARu to i tak duże kontrowersje są nadal. Więcej goli lepsze widowisko, tak uważam i jestem za zniesieniem spalonych.
0
frodo08
frodo08
24 czerwca 2021, 18:59
Piłka nożna bez spalonych to byłby inny sport.Tysiące godzin na treningach defensywnych, trzymania linii, asekuracji, to wszystko bez sensu jeśli zniesiesz spalone. Bez szans.
24
R93k
R93k
24 czerwca 2021, 19:41
Przecież to jeden z filarów na których się ta gra opiera...
8
Sebolinho10
Sebolinho10
24 czerwca 2021, 19:55
Co Ty biadolisz? Spalone to jeden z głównych czynników na których opiera się ta gra. Bez spalonych rownie dobrze możnaby ustawic napastnika w polu karnym rywala i grać lagę z kontry na niego.
10
dyster
dyster
24 czerwca 2021, 19:58
Za mojego życia się raczej nie doczekam :)
0
wielki prostownik
wielki prostownik
24 czerwca 2021, 20:10
Niekoniecznie będzie więcej goli. Zmieni się jedynie taktyka obrony. Skończy się gra wysoką obroną, obrońcy będą przywiązani do własnego pola karnego aby pilnować napastnika przeciwnika. Nie będzie już kontrataków, sytuacji sam na sam z bramkarzem. Bez spalonego to będzie zupełnie inna dyscyplina sportu. Beznadziejnie nudna i monotonna gra polegająca na odebraniu piłki i ladze do napastnika. Spalony to fundament tej gry. Bez niego cała ta kopanina robi się bez sensu. A VAR w zasadzie wyeliminował kontrowersje związane ze spalonymi. Teraz już nie ma wątpliwości w zasadzie.
Edytowano dnia: 24 czerwca 2021, 20:12
5
Zuber
24 czerwca 2021, 23:19
No i gra się skończy na tym, że będzie latać laga od pola karnego do pola karnego. xD
0
Umberto
Umberto
24 czerwca 2021, 18:44
Ja bym zlikwidował dogrywke, A jak już ma być to złoty gol.
2
POE
POE
24 czerwca 2021, 19:04
Złoty gol byłby fajny ale mogli by grać dłużej niż dogrywka
Rzuty karne byłyby dobre bo Ci pilkarze nie maja juz siły biegać po tych 90 minutach grania
0
SolemnSolimnia
24 czerwca 2021, 19:22
@POE
Z tego co pamietam zloty gol dzialal tak jak dogrywka, z ta roznica ze mecz sie zatrzymywal po tym jak zostal strzelony pierwszy gol w dogrywce.
1
wielki prostownik
wielki prostownik
24 czerwca 2021, 20:17
Złoty gol już był testowany. Kompletnie się to nie sprawdziło. Zgadzam się że dogrywki powinny zostać zlikwidowane. W większości są nudne jak flaki z olejem i do niczego nie prowadzą bo zawodnicy nie mają już sił biegać. Po 90 minutach karne i zamykamy temat.
4
kamilus
kamilus
24 czerwca 2021, 20:31
Po złotym golu sędzia od razu kończył mecz, po srebrnym gra toczyła się do końca danej połowy.
3
artur297
artur297
24 czerwca 2021, 18:13
Właśnie na Kanale Sportowym wleciał fajny wywiad z Arrigo. Polecam, utkwiło mi jedno zdanie tam szczególnie"Najpierw patrzyłem jakim piłkarz jest czlowiekiem". Pozdrawiam
Edytowano dnia: 24 czerwca 2021, 18:15
7
DarQ
DarQ
24 czerwca 2021, 18:10
kolego dyster. 30min extra? Dobrze doczytałeś?
0
Pavlović31
24 czerwca 2021, 17:56
i dobrze.
0
dyster
dyster
24 czerwca 2021, 17:50
Zniesienie zasady goli wyjazdowych - moim zdaniem dobra decyzja.
Ekstra 30 minut gry już niekoniecznie.
6
macViking
macViking
24 czerwca 2021, 17:48
Marketingowo i dla kibiców zmiana super, każdy chętnie dmuchnie dodatkowe piwko w dogrywce, no i kto nie lubi pooglądać konkursu jedenastek.
Tyle, że kolejna zmiana kosztem piłkarzy, którzy i tak już są przeciążeni, a potem kończy się jak na meczu Danii.
1
Sebolinho10
Sebolinho10
24 czerwca 2021, 20:09
Tylko wiesz że Eriksen zagrał w sezonie ledwie 1600minut. To jest jakieś 18 spotkań po 90 minut. Zbytnio dużo to nie jest a w większości spotkań wchodził z ławki. Trochę słaby argument dałeś.
2
Sebolinho10
Sebolinho10
24 czerwca 2021, 20:10
Może inaczej....argument dobry ale nie do końca pokrywający się z sytacją Eriksena.
0
macViking
macViking
24 czerwca 2021, 20:49
Sebolinho10
Eriksen był tylko przykładem, ale piłkarzy którzy mieli różne "incydenty" na boisku było więcej, kontuzje się mnożą itd.
W celach marketingowych UEFA wymyśliła Ligę Narodów, by propagować piłkę nożną, tak jakby to był jakiś sport niszowy.
Rozgrywki ligowe, eliminacje ME i MŚ, Liga Narodów, Puchary w tym nowość Conference League.
Wszystko fajnie, jest co oglądać, ale jak ktoś zyskuje, to ktoś musi tracić. Teraz dojdą jeszcze mecze po 150 min. z karnymi, a potem lament, że w finałowej fazie danej Ligi, ławka rezerwowych wygląda jak szpital.
Edytowano dnia: 24 czerwca 2021, 20:50
1
MrCostacurta
MrCostacurta
24 czerwca 2021, 17:42
A co np z pucharem Włoch itp?
0
dyster
dyster
24 czerwca 2021, 17:49
Organizatorem Pucharu Włoch nie jest UEFA
3
MrCostacurta
MrCostacurta
24 czerwca 2021, 18:35
To że uefa nie jest organizatorem to jeszcze nie znaczy ze w krajowych pucharach również nie będą chcieli takich zmian.
0
dyster
dyster
24 czerwca 2021, 20:01
No jak władze ligi tak zadecydują, to tak będzie.
Ten news nie ma jednak nic z tym wspólnego, więc odpowiedzią na pytanie co z rozgrywkami typu ligowe puchary czy liga jest "bez zmian"
0
Jaca23
Jaca23
24 czerwca 2021, 17:41
OFFTOP:

Jak ktoś chce sobie podnieść ciśnienie to zapraszam:

https://transfery.info/aktualnosci/calhanoglu-po-zamianie-milanu-na-inter-chcialbym-w-koncu-cos-wygrac/150925
6
dyster
dyster
24 czerwca 2021, 17:52
Właśnie przed chwilą czytałem... "w końcu chce coś wygrać"... nigdy za nim nie przepadałem.Mam nadzieję ,że chłopaków to zmotywuje jeszcze bardziej na kolejny sezon;)
3
karp_fso
karp_fso
24 czerwca 2021, 17:52
Chciałbym, żebyśmy mu utarli nosa i w przyszłym sezonie coś wygrali, a Inter zero tituli. Ale patrząc na obecną sytuację to raczej mało możliwe.
0
yagi
yagi
24 czerwca 2021, 18:15
Ja tak sobie myślę, że oceniamy (ja staram się powstrzymywać ! ;-) ) ruchy Maldiniego, ale widzimy jedynie wąski wycinek tego co się dzieje. Być może Maldini poznał się na jego gównianym charakterze - ktoś, kto tak mówi nie ma za grosz szacunku.
1
macViking
macViking
24 czerwca 2021, 18:23
Przeszedł się po pustej szatni i już poczuł panującą tam znakomitą atmosferę, może szafki mają ładniejsze.
Jednak z kibicami mógł sobie już darować, mówiąc że Inter ma ich fantastycznych, wielu dotychczasowych może wziąć do siebie i będzie zdziwiony jak dostanie kubkiem po piwie.
Edytowano dnia: 24 czerwca 2021, 18:24
2
Master of AC Milan
Master of AC Milan
24 czerwca 2021, 18:40
Ciekawe ile czasu zajęło mu szukanie pucharów LM:D
2
Master of AC Milan
Master of AC Milan
25 czerwca 2021, 08:58
Widzę charakterek pasujący do innego w Interze, czyli Lukaku. Ten wygrał w wieku 28 lat pierwsze poważne trofeum (poza jakimś pucharem w Belgii wieki temu) i już stawia się obok legend oraz pieprzy jak to gra dla pucharów xD
Ten Turek z kolei idzie do klubu, który wygrał pierwszy puchar od prawie 4000 dni i raczej nie będzie znów faworytem by takie trofeum szybko zdobyć.


Słowem, pasują do Interu jak nic :)
1
Marcin1995
Marcin1995
24 czerwca 2021, 17:41
Ja zawsze lubiłem ten przepis
1
hyrus13
hyrus13
24 czerwca 2021, 17:33
Szkoda. Nie był sprawiedliwy, ale dużo frajdy dawał ten przepis.
1
Rafał0209
Rafał0209
24 czerwca 2021, 17:21
https://www.youtube.com/watch?v=8QQwzpWNWsM fajny wywiad z Sacchi
0
Rafał0209
Rafał0209
24 czerwca 2021, 17:18
W końcu trener który ma pomysł i jaja wdrażać swoją taktykę ja bym go zostawił, myśle że to nie typ trenera któremu jeżeli nie wyszło raz drugi to będzie się na siłę trzymać tego samego, tylko po prostu będzie starać się znaleźć złoty środek a to niestety trochę czasu kosztuje i prób, ale widać że ma jakieś myśli taktyczne i szkoleniowe, nie róbmy katastrofy z tego co pokazaliśmy na Euro bo nie mamy potencjału Włoch, Francji Niemiec czy Anglii, nie wyszło trudno, nie daj Boże zatrudniać Polskiego WF-iste który taktykę dobiera po obejrzeniu Misji Futbol czy innego kanału sportowego z kowalczykiem na czele. Lewandowski patrząc po wypowiedziach też chyba ufa temu trenerowi nie krytykuje a wręcz przeciwnie widzi w zespole zaangażowanie i pomysł na grę a że braknie umiejętności to tutaj Guardiola nie zrobi cudów.
1
hyrus13
hyrus13
24 czerwca 2021, 17:32
Niby miał grać 3-5-2, a zagrał jakimś 3,5-4,5-2. Do tego nie potrafi dobrać ludzi. Bereszyński się kompletnie nie sprawdził, a miał w kadrze gości grających trójką w obronie w klubach. Jóźwiak to następne nieporozumienie. On gra fajnie przeciwko zmęczonym rywalom, wychodząc od początku jest słaby, co dobitnie udowodnił. Obecności Krychowiaka się nie da w żaden sposób wytłumaczyć. To samo Szczesny, gra najsłabszy sezon od dawna i bezwarunkowo jest podstawowym bramkarzem.

Na plus dla Sousy to faktycznie jakiś pomysł, który miał, ale mu nie wyszedł. Do tego wybrał kilku młodych zawodników i dał szansę choćby Frankowskiemu, którego skreślono, bo pojechał do USA grać…

Reasumując, Sousa ma za sobą już kilka spotkań. W eliminacjach wygrana z Andorą, na euro kompromitacja. To turniej, na którym z grupy wychodziło więcej drużyn niż odpadało, a jemu udało się wprowadzić nas do tego elitarnego grona. On nie odejdzie z pracy i MŚ sobie chłopaki pooglądają w tv. A później zaczną się schody, bo będziemy w coraz gorszych koszykach.

A i żeby nie było, nie obarczam Sousy za porażkę. Jej jedynym sprawcą jest Boniek. Całą kadencję przeszedł na plecach Lewego, a nie potrafił rudnic trenera z prawdziwego zdarzenia. Najpierw Brzęczek, a kilka miejscy przed turniejem Sousa. Jeśli już musiał zmieniać trenera (który zrealizował wszystkie cele) to mógł wziąć kogoś z doświadczeniem, ale to by trzeba było zapłacić, a po co. Generalnie cieszę się, że ta kadencja się kończy, poza PR i żałosnymi żarcikami nie osiągnął nic.
1
Adi.Milan
Adi.Milan
24 czerwca 2021, 17:38
Myślę że błędne jest myślenie że trener ma przyjść i wdrażać swoją taktykę. Szczególnie w reprezentacji. W reprezentacji się gra to co się ma tu nic nie kupisz nie sprzedaż nie wymienisz. I my nie mamy zawodników do gry 3 5 2. U nas każde akademie i juniorskie drużyny grają 4 w obronie! Tego nie przeskoczymy bo trener tak chce. Do tego zawodnicy w klubach tego nie grają. Do 3 5 2 trzeba zawodników jakościowych żeby to wyglądało. Zaraz mi tu prwnie ktoś wyskoczy ze Macedonia i Finlandia nie mają zawodników a jakoś to grali. No ale gdzie oni są? Tam gdzie my.. Po za euro
1
wielki prostownik
wielki prostownik
24 czerwca 2021, 20:40
Fajnie że ma pomysł tylko że zapomniał chyba iż trenuje reprezentację a nie klub. Nikt mu tu nie kupi zawodników pod jego wizję ani nie będzie miał ich do dyspozycji codziennie przez wiele tygodni aby uczyć taktyki. W reprezentacji dostajesz co jest i masz to poukladać aby jakoś działało. Nikogo niczego nie nauczysz. Musisz wykorzystać to co już umie. A Polska nigdy nie grała 352 i mało który z naszych to w ogóle ogarnia. Już Nawalka zawalił MŚ bo podobna głupota mu wpadła do głowy. Polska reprezentacja nie zagra dobrze niczego poza klasyczne 442. I nie ma co kombinować. Patrz na Szwecję. Tam od 1998 roku było tylko 4 selekcjonerów. I każdy gra zawsze tym samym ustawieniem. Szwedzi są dzięki temu wzorem organizacji gry, dyscypliny taktycznej i mimo posiadanie bardzo przeciętnych graczy zawsze są wrzodem na tyłku dla najlepszych. Nie da się ich ot tak ograć. Zawsze trzeba wymęczyć i nawet topka często nie daje rady. A u nas w tym czasie mamy 11 trenera i każdy rozwalał wszystko i zaczynał od nowa. Po cholerę upieramy się aby prowadzić grę skoro tego nie umiemy? Zawsze uważałem że naszym wzorem do naśladowania powinni być Szwedzi. Drużyna podobnie jak my złożona zazwyczaj z przeciętnych kopaczy z pojedynczymi gwiazdorami od czasu do czasu. Nudna jak albańskie kino drogi ale cholernie skuteczna w tym co robi. A naszym selekcjonerem powinien być jakiś Niemiec typu Rehhagela albo skandynawski. Żaden finezyjny Portugalczyk bo to nie pasuje do naszej siermiężnej rzeczywistości. Ale skoro już jest niech popracuje chociaż z rok. Nie wierzę że mu się uda ale szansę powinien dostać.
Edytowano dnia: 24 czerwca 2021, 20:48
0
Milanboy
Milanboy
24 czerwca 2021, 17:07
Offtop :

Czy uważacie, że powinnyśmy pożegnać Souse? Moim zdaniem tak, ponieważ trener który nie robi taktyki pod piłkarzy a robi pod siebie oraz który właściwie w ogóle nie zna zawodników powinien nie mieć przedłużonej umowy, do tego wyniki absolutnie go nie bronią.
4
Vol'jin
Vol'jin
24 czerwca 2021, 17:10
Nie zwolnią go. 17 sierpnia masz wybory w PZPN 18 trzeba kadrę powołać. Koźmiński go nie wyrzuci a kandydat widmo Kulesza to tych wyborów nie wygra
0
Milanboy
Milanboy
24 czerwca 2021, 17:15
Vol'jin - tylko że on ma kontrakt do sierpnia, więc po prostu umowa może nie zostać z nim przedłużona.

Zresztą nie zrozumiałeś chyba pytania.
0
PanPrzemus313
PanPrzemus313
24 czerwca 2021, 17:18
Moim zdaniem nie- Boniek wrzucił go na minę zmieniając tuż przed ME i tyle. Rozliczać go będę z kwalifikacji do MŚ. Następna zmiana może nic nie dać.
Chyba że alternatywą będzie porządny trener ale pewnie by się skończyło katastrofalnym powrotem na kogoś z polskiego podwórka
5
Jaca23
Jaca23
24 czerwca 2021, 17:19
Moim zdaniem nie. Zatrudnienie go w takiej chwili to była pewna porażka na EURO. Teraz należy dać mu czas do pracy, bo piłka reprezentacyjna różni się totalnie od klubowej, a Sousa jednak słabym trenerem nie jest, a na pewno nie mając na uwadze kolejnych kandydatów z Ekstraklasy.

Bardziej martwi mnie to, że sztywno będzie trzymał się 3-5-2, a nam do tej taktyki po prostu brakuje solidnych zawodników, co słusznie zauważyłeś.
5
hyrus13
hyrus13
24 czerwca 2021, 17:20
Milanboy, ale Sousa mówił, że ma umowę do końca eliminacji…
0
Adi.Milan
Adi.Milan
24 czerwca 2021, 17:27
Sousa wywołał chaos,zatrudnienie go pol roku przed euro i tuż przed eliminacjami do MŚ to była decyzja po prostu głupia, brzeczek był bardzo słaby ale znał drużynę już 2 lata i tak jak już wielu dziennikarzy mówiło dawał gwarancję zdobywania punktów z drużynami niżej notowanymi i takimi samymi jak my. Przykład to np Austria. Sousa nie znał drużyny, jego powołania były nie zrozumiałe tak samo jak jego decyzję podczas meczu, np. W marcu powołuje Szymańskiego wystawia go na nie swojej pozycji (wachadlo) tam się nie sprawdza i już z niego rezygnuje pomimo tego że miał super sezon w lidze rosykskiej( 11 roku rosyjskiej Premier league) to tak jakby wziąć takiego Zielińskiego postawić na prawym wahadle i powiedzieć No nie zagrałeś zbyt dobrze,zegnamy. Powołuje Augustyniaka który zagrał dobrze z Anglia i miał dobry sezon klubowy następnie odrzuca go na euro kosztem słabego linettego, który miał koszmarny sezon. Wielu zawodników nie widział na oczy przed euro a powołał i nimi gral tak jak puchacz i Frankowski Nie rozumiem taktyki 3-5-2 nigdy nam nie wychodziło a teraz to my przeciez nawet nie mamy zawodników pod to,najwazniejsi są w tej taktyce wahadlowi, którymi nie jest ani Jóźwiak ani puchacz, żaden z naszych 3 śo nie grał nigdy w tym systemie. Bereszynski tam wyglądał maskaryvznie. Nie wiem czy powinni go zwolnić, trudna decyzja z hiszpania dal jakiś impuls ale wyniki go nie bronią. Trxeba pamiętać też że Polska miała liczne osłabienia bo nie było piątka milika Recy góralskiego czy bielika. Może trxeba dać mu szanse gdy będzie miał do dyspozycji bardziej pełna kadrę.
2
Corsa
Moderator Corsa
24 czerwca 2021, 17:36
Zacznijmy od tego, że Sousa jest marnym trenerem, bez żadnych osiągnięć. Nie wiem czego się po nim ludzie spodziewali.

Zwolnić i zatrudnić kogoś kto zna się na robocie, jeśli chcemy wyników, to trzeba zacisnąć zęby i sypnąć groszem na fachowca.
2
Milanboy
Milanboy
24 czerwca 2021, 18:05
Corsa - Tylko kto chce trenować tą kadrę?
1
Corsa
Moderator Corsa
24 czerwca 2021, 19:53
Ja tam mogę się podjąć zadania, oczywiście za odpowiednią stawkę. Tyle się tutaj naczytałem postów pisanych przez speców od taktyki, przygotowania fizycznego i transferów, że teoretycznie jestem przygotowany na 6 :D
3
wielki prostownik
wielki prostownik
24 czerwca 2021, 20:56
To zależy kto miałby go zastąpić. Jeśli ktoś pokroju Rehhagela albo Lagerbacka to zwolnić natychmiast. Ale jeśli ma przyjść kolejny wynalazek w stylu Giampaolo czy Donadoniego albo co gorsza któryś z wirtuozów polskiej myśli szkoleniowej to zmiana nie ma sensu. Moim zdaniem Boniek wrzucił mu na kolana gorącego kartofla. Gość nie znał piłkarzy, nie miał czasu ich poznać i z tym musiał jechać na Euro. Nie mogło się udać. Nie wierzę w jego sukces ale skoro już jest to wypada dać mu szanse popracować. Chyba że ma się naprawdę kozaka jako następcę.
Edytowano dnia: 24 czerwca 2021, 21:02
1
kamilus
kamilus
24 czerwca 2021, 17:04
Jakiś czas temu (zapewne przy rozmowach o SL) czytałem gdzieś wymianę opinii na temat tego, co w piłce powinno ulec zmianie, by przyciągnąć więcej młodych kibiców. Rezygnacja z tej reguły to był jeden z punktów (bo bardzo często jest niezrozumiały dla osób postronnych), a z innych to głównie przewijały się dwa pomysły - zamiana sposobu wykonywania karnych na ten z MLS oraz zmiana sposobu mierzenia czasu na ten znany z piłki ręcznej (2x 30 minut + każdorazowe zatrzymywanie gry przy wyjściu piłki poza boisko).

I moim zdaniem takie zmiany nie byłyby złe, bo przynajmniej skończyłoby się granie na czas. A gdyby jeszcze dodać raz na połowę challenge do VAR przez trenerów, to już w ogóle byłoby fajnie. :) A gdyby były zmiany jak w ręcznej (wielokrotna możliwość wchodzenia i schodzenia), to byłby kosmos. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2
Jaca23
Jaca23
24 czerwca 2021, 17:16
O ile pomysł z mierzeniem czasu uważam, za bardzo dobry, tak zmiana na karne z dawnego MLS to kompletna porażka.
3
Corsa
Moderator Corsa
24 czerwca 2021, 17:33
Pomysł z zatrzymywaniem zegara jest kozacki, jak widzę zespoły grające na czas, to otwiera się nóż w kieszeni.

Co do VAR-u to wystarczy mi jak decyzja o przeanalizowaniu sytuacji nie będzie zależna wyłącznie od arbitra prowadzącego spotkanie. Jeśli sędzia jednak się uprze i nie skorzystał z weryfikacji, a późniejsze powtórki wykażą jego błąd to dostaje zawieszenie na kilka spotkań.
1
Adi.Milan
Adi.Milan
24 czerwca 2021, 17:34
Pomysł z mierzeniem czasu jest po prostu nie piłkarski. Ciężko by mi było to oglądać
1
hyrus13
hyrus13
24 czerwca 2021, 17:36
Challenge powinien był być wprowadzony od razu, szkoda, że tego nie ma. Zatrzymywanie czasu mi się natomiast nie podoba, gra na czas to też element piłki, tak samo jak faule.
0
kamilus
kamilus
24 czerwca 2021, 20:27
@Jaca23
Mi się one po prostu podobają, może dlatego, że nie są tak statyczne jak zwykłe jedenastki? Bramkarz może wychodzić, napastnik może strzelić z 30 metrów, pełna dowolność. :) I nie ma tego powolnego wykonywania (jak np. u Lewego czy Kessiego), co dosyć mocno mnie irytuje.

@Corsa
To jest chyba nie do zrobienia, bo zawsze będzie 1 arbiter, który będzie miał najważniejszy głos.

@Adi.Milan
Też kiedyś tak myślałem, ale jak pomyślałem, że taka zmiana wyeliminowałaby grę na czas, to zmieniłem zdanie. :)

@hyrus13
Niektórzy parę lat temu twierdzili, że błędy sędziowskie to też element piłki, a mimo to wprowadzono VAR i taką zmianę uważam za najlepszą w ostatnich 20-25 latach.
Edytowano dnia: 24 czerwca 2021, 20:28
0
wielki prostownik
wielki prostownik
24 czerwca 2021, 21:16
Zatrzymywanie czasu powinno być już dawno. Nie wiem czemu ciągniemy ten absurd z przedłużonym czasem i cyrkami zawodników przedłużających grę. Efektywny czas gry obecnie rzadko przekracza 60 minut więc sędziowie powinni doliczać do każdej połowy po ok 15 minut a nie 3 czy 5.

Co do challenge to pomysł podoba mi się ale niewiele da bo piłka nożna to nie siatkówka. Tu zbyt wiele pola do interpretacji mają sędziowie. Patrzcie na obecne ME, Krychowiak dostał czerwo za nadepnięcie na stopę, Hiszpania i Holandia dostały za to po karnym. Ale Francja i Anglia już nie dostały karnego mimo identycznej sytuacji. I wszystkie sprawdzone varem. Co więc zmieni challenge skoro i tak interpretacja zależy od sędziego? I nie da się tego za bardzo zmienić bo to nie jest gra zero jedynkowa jak siatkówka czy tenis. Zawsze będą sytuację niejasne.
0
PaoloACM
PaoloACM
25 czerwca 2021, 02:17
Tez kiedyś myślałem ze zmiany hokejowe byłyby spoko ale dziś uważam ze byłaby to zmiana za bardzo wpływająca na ten sport - taktyka, transfery, samo obchodzenie się z piłkarzami. Zauważ ze często zgranie drużyny ma duży wpływ na formę w danym meczu. Takie zmiany znam tez z „podwórkowego” grania gdzie np zmieniamy się po golu na bramce i jak w końcu złapie się wiatr w żagle bo jesteśmy w dobrej konfiguracji to zaraz znowu się coś zmienia bo następny na bramkę. Takie zmiany maja sens kiedy przestrzeń na której odbywają się zawody jest dość mała i zdobywa się więcej niż 1-2 punkty na mecz (patrz kosz, ręczna czy hokej).

Jesli chodzi o zarządzanie czasem to jestem jak najbardziej za - nie ma dla mnie nic gorszego niż aktorstwo a zwłaszcza aktorstwo na czas.
0
Voltrex
Voltrex
24 czerwca 2021, 17:02
Powinni zlikwidować dogrywki w takim razie i dać karne po regulaminowym czasie gry.
6
yagi
yagi
24 czerwca 2021, 16:47
Ja tam nie wiem, lubiłem te regułę; wnosiła pewne urozmaicenie i ograniczała liczbę dogrywek i rzutów karnych.

Ale... Płakał nie będę.
4
roeser
roeser
24 czerwca 2021, 16:44
Złotą bramkę jeszcze niech przywrócą, będą emocje
2
kamilus
kamilus
24 czerwca 2021, 16:58
Ale nie w dogrywce, tylko w regulaminowym czasie gry. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2
marcinomilano
24 czerwca 2021, 16:44
Generalnie zawsze byłem za tą zmianą, przepis archaiczny, sięgający czasów kiedy drużyny piłkarskie musiały odbywać długie i męczące podróże, kompletnie nie pasujący do dzisiejszych czasów, kiedy piłka nożna stała się bardziej zglobalizowana, w której atut własnego boiska ma coraz mniejsze znaczenie.

Jednak rzeczywiście argument o przemęczeniu piłkarzy ma sens i jako jedyny z argumentów wobec pozostawienia tej zasady do mnie trafia.
8
MR. X
MR. X
24 czerwca 2021, 17:36
Rzeczywiście, argument o przemęczeniu piłkarzy ma sens, dlatego w razie czego zróbmy im dodatkowe 30 min biegania..
1
ksieciunio
ksieciunio
25 czerwca 2021, 14:13
Nie do końca się zgadzam. Dalekie podróże są i dziś, pomyśl sobie o drużynach które muszą latać na Wschód albo w ekstremalnych przypadkach do Azji (np. przy okazji tournee lub mistrzostw interkontynentalnych). A własne boisko to zawsze własne boisko, oczywiście z wyjątkiem Milanu 2020/21 :)
0
stary_boss
stary_boss
24 czerwca 2021, 16:41
Szkoda ze karne nie są od razu
Decyzja jak najbardziej słuszna
1
PanPrzemus313
PanPrzemus313
24 czerwca 2021, 16:40
offtop
Na Kanale sportowym pojawił się wywiad z Sacchim

https://www.youtube.com/watch?v=8QQwzpWNWsM
1
grayman88
grayman88
24 czerwca 2021, 16:40
Nareszcie. Jezu. Jaki to był bezsens.
13
konrad1604
konrad1604
24 czerwca 2021, 16:37
czyli znów zwiększy to ilość grania dla piłkarzy bo będzie więcej dogrywek :) na pewno przyciągnie to uwagę kibiców bo będzie więcej emocji niż piłkarskie szachy ale zero wyciągania wniosków pod kątem zdrowia piłkarzy itp. Ale wiadomo o co chodzi i jaka instytucją jest UEFA
6
Olli666
Olli666
24 czerwca 2021, 16:35
Zal.
0
Master of AC Milan
Master of AC Milan
24 czerwca 2021, 16:35
To bez sensu.
1
Vol'jin
Vol'jin
24 czerwca 2021, 16:35
A finansowe fair play kiedy zniosą ?
3
Jaca23
Jaca23
24 czerwca 2021, 17:13
A po co skoro ci co mają je omijać, je omijają? ;)
3
TR3V0R
TR3V0R
24 czerwca 2021, 16:34
Bezsensowna decyzja jak dla mnie
5
Milanboy
Milanboy
24 czerwca 2021, 16:33
Szkoda.
4

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się