SCUDETTO


EURO 2020: ITALIA CAMPIONE D'EUROPA!!!

11 lipca 2021, 19:45, Redakcja Aktualności
EURO 2020: ITALIA CAMPIONE D'EUROPA!!!

Włosi zostali mistrzami Europy!!! Reprezentacja Italii prowadzona przez Roberto Manciniego pokonała Anglię po serii rzutów karnych i zdobyła najważniejsze trofeum Starego Kontynentu. Włochy po raz drugi w historii zostały mistrzem Europy. Pierwszy raz triumfowali na Starym Kontynencie w 1968 roku po turnieju na własnym terenie. Dzisiaj powtórzyli ten sukces w Londynie.

Spotkanie rozpoczęło się od bardzo szybkiego objęcia prowadzenia przez Anglię. W drugiej minucie spotkania Kieran Trippier dośrodkował piłkę w pole karne, gdzie dopadł do niej Luke Shaw i posłał futbolówkę przy bliższym słupku bramki strzeżonej przez Gianluigiego Donnarumme. Wyrównanie przyszło dopiero w drugiej odsłonie meczu. Po dośrodkowaniu z rzutu rożnego i sporym zamieszaniu w polu karnym, najlepiej odnalazł się Leonardo Bonucci, który z bliskiej odległości pokonał Jordana Pickforda. Do końca drugiej odsłony meczu rezultat nie uległ już zmianie. W dogrywce żadna z reprezentacji nie pokusiła się o zdobycie bramki i o wyniku tego spotkania mmusiały zadecydować rzuty karne.

WŁOCHY - ANGLIA 1:1 (0:1) / 3:2 po rzutach karnych

BRAMKI: Luke Shaw (2') - Leonardo Bonucci (67')

WŁOCHY: Gianluigi Donnarumma – Giovanni Di Lorenzo, Leonardo Bonucci, Giorgio Chiellini, Emerson Palmieri – Nicolo Barella (55' Bryan Cristante), Jorginho, Marco Verratti (96' Manuel Locatelli) – Federico Chiesa (86' Federico Bernardeschi), Lorenzo Insigne (91' Andrea Belotti), Ciro Immobile (55' Domenico Berardi).

ANGLIA: Jordan Pickford – Kyle Walker (120' Jadon Sancho), John Stones, Harry Maguire – Kieran Trippier (71' Bukayo Saka), Declan Rice (74' Jordan Henderson, 120' Marcus Rashford), Kalvin Phillips, Luke Shaw – Mason Mount (99' Jack Grealish), Raheem Sterling, Harry Kane.

RZUTY KARNE:

Domenico Berardi (GOL)

Harry Kane (GOL)

Andrea Belotti (obrona Pickforda)

Harry Maguire (GOL)

Leonardo Bonucci (GOL)

Marcus Rashford (strzał w słupek)

Federico Bernardeschi (GOL)

Jadon Sancho (obrona Donnarummy)

Jorginho (obrona Pickforda)

Bukayo Saka (obrona Donnarummy)


* WRĘCZENIE PUCHARU I CELEBRACJA *



439 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
DonDamiano
DonDamiano
13 lipca 2021, 12:05
Italia to jedyny w historii zespół narodowy, który wygrał mistrzostwa 2020 w roku 2021! Nikomu nie uda się tego powtórzyć. :D
0
Mateusz1982
Mateusz1982
12 lipca 2021, 20:29
Przepraszam, ale tu jest Polska. Zlatana lubimy.
0
Grande
Grande
12 lipca 2021, 20:16
ps. łobuzerka transferowa. Świetny deal z De Paulem. Liga włoska strasznie dużo traci jak na razie. Donnarumma, Hakimi, De Paul...nawet ten Conte.
2
Milanboy
Milanboy
12 lipca 2021, 22:13
Prawda, ale za to wraca max i idzie piękny Olivier
0
Grande
Grande
12 lipca 2021, 20:14
Dobrze, że Donna poszedł do innej ligi, nawet do PSG, bo nie mógłbym go oglądać w koszulce Juve. Szkoda oczywiście, że najprawdopodobniej tam Locatelli trafi, no ale cóż.
0
Diavo
Diavo
12 lipca 2021, 20:43
Daj już spokój z Locatellim.. widziałeś go w wyjściowym składzie od momentu wyjścia Itali z grupy?
1
Grande
Grande
12 lipca 2021, 21:00
Widziałem go nie tylko na turnieju i już widzę jak będzie grał pod Maxem.
1
Sone7
Sone7
12 lipca 2021, 18:08
To teraz życzmy sobie, żeby słowa "campione" i "Italia" pojawiły się na stronie ponownie, ale dużo przed kolejnymi ME :)
0
BadMad
BadMad
12 lipca 2021, 16:31
Angielska trzoda pokazała na trybunach i poza nimi w tych mistrzostwach do czego jest zdolna, pomyśleć że przestrzegali to bydło przed przyjazdem do PL na Euro2012.
Pewnie uefa wymierzy sprawiedliwa karę 8 tysięcy funtów.
4
uczciwyoszust
uczciwyoszust
12 lipca 2021, 13:58
6 Października mecz Włochy - Hiszpania w półfinale Ligi Narodów. Na San Siro...
Gigio, czujesz to? XD
3
Zielony2009
Zielony2009
12 lipca 2021, 15:30
Myślę że skoro nie wymiękł w półfinale me i nawet obronił karnego to i w tej śmiesznej lidze narodów stanie na wysokości zadania. Gigio pokazał super mental i żadna Hiszpania mu nie straszna.
3
uczciwyoszust
uczciwyoszust
12 lipca 2021, 15:40
@Zielony2009
Raczej chodzi mi o "przywitanie" przez kibiców, bo zapewne takie będzie.
1
Zielony2009
Zielony2009
12 lipca 2021, 16:12
Eee nie sądzę, po euro wszystko mu wybaczą, ewentualnie jacyś najzatrwajdzialsi troglodyci będą robić trzodę.
3
uczciwyoszust
uczciwyoszust
12 lipca 2021, 16:28
A ja nie sądzę, że ta cała sytuacja tak zwyczajnie rozejdzie się po kościach.
4
Jaca23
Jaca23
12 lipca 2021, 16:47
Gigio i super mental XD

Oczywiście, że kibice na SS go dojadą i pewnie znowu skończy się płaczem.
5
Entgen
Entgen
12 lipca 2021, 16:49
We Włoszech jest inne podejście, jak gra w reprezentacji to jest git chłopak, ale poza tym to merda. Są rzeczy ważne i ważniejsze na szczęście.
1
uczciwyoszust
uczciwyoszust
12 lipca 2021, 17:00
@Entgen
Z tego co pamiętam, to podczas meczu reprezentacji kibice rzucili mu lewe dolary, jak robił problemy przy pierwszym przedłużeniu kontraktu.
Edytowano dnia: 12 lipca 2021, 17:13
1
Milanboy
Milanboy
12 lipca 2021, 17:03
Sratata I Gigio nie idzie do klubu z Serie A.


Jaca23 - Jeśli piłkarz nie wymięka w najważniejszych momentach to musi być mocny mentalnie
1
Eravier
Eravier
13 lipca 2021, 13:18
@4th60secSyndicate Tylko, że te fejkowe dolary to były rzucane w Polsce, a nie we Włoszech ;)
1
Jaca23
Jaca23
12 lipca 2021, 12:29
Nie wiem czy ktoś już to napisał wcześniej, bo nie było mnie tu wczoraj, ale zdrowy Calabria grałby zamiast słabiutkiego Di Lorenzo. Boki obrony przez nieobecność Spinazzoli to były najsłabsze punkty Włochów. Davide w formie z poprzedniego sezonu moim zdaniem ma pewny plac.
9
Milanboy
Milanboy
12 lipca 2021, 12:48
Di Lorenzo grał dobrze. Fakt miał błędy ale to jakie gość ma przyspieszenie, siłę to robi wrażenie.

Emerson uważam też solidnie zastąpił Spinazolle, bo w półfinale był jednym z najlepszych a w finale prócz błędu z Trippierem grał dobrze.

W Italii jakość stoi na wysokim poziomie na niemal każdej pozycji prócz napastnika, bo Ciro niby jest super ale w reprezentacji gość gra inaczej.
Edytowano dnia: 12 lipca 2021, 12:51
1
Jaca23
Jaca23
12 lipca 2021, 13:17
Dobrze? Ja uważam, że Di Lorenzo był wczoraj najsłabszym zawodnikiem Włochów. Fizycznie wyglądał super, ale ilość strat, błędów i przegranych pojedynków była zatrważająca, zwłaszcza w pierwszej połowie. Krycie przy straconej bramce, także na jego konto.

Emerson zagrał przyzwoicie, ale absolutnie nie nawiązał do wcześniejszej dyspozycji Spinazzoli.
2
Milanboy
Milanboy
12 lipca 2021, 13:24
Jaca23 - Ale straty były głównie w środku pola wczoraj. Di Lorenzo wczoraj irytował przede wszystkim w ustawianiu się i kryciu Anglików, bo nie widziałem aby jakoś szczególnie tracił piłkę, choć wczoraj jego rola w ofensywie była bardzo ograniczona.

Ciężko było nawiązać do tego co grał Spinazolla niestety.
0
Jaca23
Jaca23
12 lipca 2021, 13:36
Dlatego uważam, że nasz Davide zagrałby lepiej i mam nadzieję, że już niedługo wskoczy do pierwszej jedenastki w reprezentacji ;)
0
Zielony2009
Zielony2009
12 lipca 2021, 15:32
Emerson bardzo dobry wczoraj.

A z tym calabria to się nie spuszczajcie, ilu selekcjonerów mu zaufało do tej pory? Ile ma meczów w kadrze? Davidem jako podstawowy zawodnik kadry to na dzisiaj mrzonki.
1
Zielony2009
Zielony2009
12 lipca 2021, 15:32
Emerson bardzo dobry wczoraj.

A z tym calabria to się nie spuszczajcie, ilu selekcjonerów mu zaufało do tej pory? Ile ma meczów w kadrze? Davidem jako podstawowy zawodnik kadry to na dzisiaj mrzonki.
0
Zielony2009
Zielony2009
12 lipca 2021, 15:32
Emerson bardzo dobry wczoraj.

A z tym calabria to się nie spuszczajcie, ilu selekcjonerów mu zaufało do tej pory? Ile ma meczów w kadrze? Davidem jako podstawowy zawodnik kadry to na dzisiaj mrzonki.
0
Jaca23
Jaca23
12 lipca 2021, 16:46
Zielony
Może dlatego, że wcześniej kopał się po czole, a dopiero ostatni sezon miał świetny?

Di Lorenzo przed ME miał w kadrze 7 spotkań, a jest 3 lata starszy od Calabrii, więc faktycznie go to totalnie skreśla.
1
PanPrzemus313
PanPrzemus313
12 lipca 2021, 16:47
Milanboy - przecież Di Lorenzo zawalił bramkę gubił krycie i miał mnóstwo kiepskich strat. Przynajmniej półka niżej niż jakikolwiek Włoch na boisku nie licząc Immobile

Co do Emersona to akurat też uważam że bardzo godnie zastąpił Spine
0
mix17
mix17
12 lipca 2021, 11:38
Tak swoją drogą to Gigi mógłby chociaż się ładnie pożegnać z nami kibicami Milanu, mimo że hejt ostry na niego spadł to po tylu latach wypadałoby napisać jakieś ładne pożegnanie, no ale może to jeszcze zrobi jak oficjalnie podpisze kontrakt z PSG.
1
Zuber
Zuber
12 lipca 2021, 11:41
Nie zrobi, bo Mino nie pozwoli. :P
0
inzaghi67
inzaghi67
12 lipca 2021, 11:44
umowa mu się skończyła ostatniego dnia czerwca więc wtedy powinien był to zrobić, widać nie chciał
2
mix17
mix17
12 lipca 2021, 11:47
Więc nie ładnie z jego strony :), nie ma co go żałować mimo, że jest kotem na bramce, ale nie jest jedyny.
1
Dryzu1899
Dryzu1899
12 lipca 2021, 12:04
mix17

No tak, rzucanie dolarami, wyzwiska jego i jego rodziny to jest coś za co powinien podziękować i się ładnie pożegnać :)
Edytowano dnia: 12 lipca 2021, 12:06
3
Jachu1899
Jachu1899
12 lipca 2021, 12:05
Może jeszcze nie ogarnął tematu że już tu nie gra xD

Swoją drogą pokazał klasę wczoraj czy w poprzednich meczach.
Daliśmy światu materiał na jednego z najlepszych bramkarzy w historii.
0
Gianni Rivera
Gianni Rivera
12 lipca 2021, 12:08
Dryzu, to są zachowania kibiców. Nikt mu nie każe kibicom dziękować. Klub był wobec niego zawsze fair, więc klubowi powinien jakieś wyrazy wdzięczności przesłać. :)
1
mix17
mix17
12 lipca 2021, 12:16
Dryzu
Dla przykładu Izaghi jak poszedł trenować Inter też został obrażany przez kibiców Lazio, ale mimo wszystko potrafił się z nimi pożegnać i powiedział, że na meczu z Lazio podejdzie podziękować kibicom bez względu na to czy będą go oklaskiwać czy wygwizdywać i to jest postawa gościa co ma jaja, a Donnarumma to chciwy płaczek co nawet nie potrafi podziękować za te wspólne lata na San Siro.
0
palonettoACM
palonettoACM
12 lipca 2021, 12:33
Wczoraj napisał Gigio gdzieś w socialach, że od dzisiaj zacznie przemawiać. Do tej pory był skupiony na turnieju. No zobaczymy.

Niemniej jednak, moje osobiste odczucia na temat naszego byłego bramkarza zmienił właśnie ten turniej. Przestałem mu mieć za złe, że odszedł i to w taki sposób. Uświadomiłem sobie, że jego rozwój oraz rozwój klubu jako całości to jednak, na ten moment, dwie różne prędkości. Jak ktoś miał wątpliwości, podważał talent Donnarummy (ja taki byłem) - Euro wszystko wyjaśniło. Światowa klasa.

Piłkarze się zmieniają, klub zostaje zawsze ten sam. Romantyczne czasy już nie wrócą i trzeba po prostu w mniejszym stopniu przywiązywać się do nazwisk. By unikać rozczarowań. :)
2
Rafał0209
Rafał0209
12 lipca 2021, 12:34
Donnarumma miał kartę w ręku,poszedł gdzie chciał, nie wierze że nie interesowały się nim najlepsze kluby europy.to tak jakby nikt nie chciał zatrudnić Messiego bo za dużo zarabia.Wloch poszedł do klubu o dużo większym potencjale za pensje jaka chciał, jestem kibicem tego klubu jak Ty ale nie brońmy zarządu za frajerstwo w którym pozwolono dwóm podstawowym graczom odejść za równe 0.wiem że z niewolnika nie ma pracownika ale mądry klub potrafi zarobić.
2
mix17
mix17
12 lipca 2021, 13:25
Rafał0209
Za odejście Donnarummy nie winił bym zarządu, zrobili co mogli i postawili się chorym wymaganiom Donnarummy i jego agenta, bramkarz to najłatwiejsza pozycja do zastąpienia, a Donnarumma mając 12 mln w PSG będzie najlepiej zarabiającym bramkarzem, są to za duże pieniądze których Milan nie mógł dać, a jak myślisz, że wystarczyło by przedłużyć umowę i go sprzedać to życzę powodzenia, to wszystko nie jest takie łatwe, że jak chcesz dostać 50-80 mln to przychodzi jakiś klub i Ci daje. Na rynku w tym czasie może być wielu innych bramkarzy w lepszej cenie o niższych wymaganiach finansowych, a wcale nie odstawać bardzo z poziomem od Donnarummy.
Edytowano dnia: 12 lipca 2021, 13:29
0
Adi.Milan
Adi.Milan
12 lipca 2021, 13:42
Jeszcze do niedawna mial na insta że jest zawodnikiem ac milan więc pewnie na pożegnanie przyjdzie czas
0
dziadek
dziadek
12 lipca 2021, 14:11
Pozwolę sobie na małe ad vocem.
Mianowicie @palonettoACM, nie zgodzę się z częścią rozumowania jakie zaproponowałeś:
"przestałem mu mieć za złe, że odszedł i to w taki sposób. Uświadomiłem sobie, że jego rozwój oraz rozwój klubu jako całości to jednak, na ten moment, dwie różne prędkości".

Przy takim założeniu, musiałby być spełniony warunek, że nie ma żadnej kwoty, która zatrzymałaby "Dolca" w Milanie. Z tego co wiemy, poszło jednak o warunki finansowe, bo gdyby Milan dałby mu te 12 mln Euro [plus na pewno extra Euro dla agenta], to prawdopodobnie zostałby w Milanie i mówił, że wierzy w ten projekt i gadał inne kocypały (...).

bez urazy,
Pozdrawiam
2
palonettoACM
palonettoACM
12 lipca 2021, 15:51
@dziadek

Masz rację. Ogółem cała ta saga związana z Gigio jest ciężka do takiego zerojedynkowego sprofilowania. Bardzo dobrze, że Milan mu tyle nie dał, bo nie ma sensu robić takich kominów płacowych. Ja się wstrzymuję z ocenianiem zarządu do końca następnego sezonu, gdyż ruchy na górze wydają się być sensowne i racjonalne ekonomicznie.

Sam Gigi zaś wycenił się na 12 z Raiolą, na rynku znalazł się ktoś kto tyle dał - sam miałem wątpliwości, że ktoś się skusi pójść taką drogą i skończy gdzieś z taką samą gażą, co ostatnio w Milanie. Stało się jednak inaczej.

To, co mówią piłkarze, nie ma większego sensu bo to w większości przypadków czysty marketing. Przypadek Donnarummy skutecznie mnie z tego romantyzmu leczy. Cieszę się jednak, że reprezentował nasze barwy do końca w sposób godny. Tyle było wątpliwości np. przed meczem z Juventusem, czy udźwignie - Euro również pokazało, że dźwiga mentalne ciężary niesamowicie.

Pzdr.
1
hyrus13
hyrus13
12 lipca 2021, 22:06
@dziadek

Gigio mimo oferty z PSG o wartości 12 mln chciał grać w Milanie za 10.
0
Cimar94
Cimar94
12 lipca 2021, 10:37
Wiecie ile Donnarumma by kosztował w to okienko z tytułem MVP oraz Mistrza Europy po takim turnieju? Z takim na przykład 2-3 letnim kontraktem przy jego sprzedaży zrobilibyśmy cały skład od nowa.
0
Milanboy
Milanboy
12 lipca 2021, 10:42
Nie zrobiliby bo nikt by nie dał za bramkarza takiej kasy jaką sobie wyobrażasz, max 65 mln i to też zależy od poziomu zarobków Gigio.
0
kamilus
kamilus
12 lipca 2021, 10:46
Oczywiście pół Europy byłoby chętne na bramkarza za 60 mln z pensją 10 mln rocznie. Eh, ile razy trzeba tłumaczyć, że to tak nie działa...
19
pjotr
pjotr
12 lipca 2021, 10:48
no przez 4 ostatnie lata tylu chetnych było na zakup
1
Reszkapl
Reszkapl
12 lipca 2021, 11:01
Myślę, że 40mln to absolutny max :)
2
mix17
mix17
12 lipca 2021, 11:12
Może PSG dało by teraz z 80 mln, ale to z Navasem musiałoby się coś stać, jakby nie mieli bramkarza to mogliby by się pokusić o taki sensacyjny transfer, lubią czasami tak zaszaleć, ale ogólnie uważam jak reszta, nikt nie da kosmicznych pieniędzy za bramkarza szczególnie z takimi wymaganiami finansowymi
0
Rafał0209
Rafał0209
12 lipca 2021, 11:37
Proste że by było chłopak na linii jest numerem 1 na świecie,jak się będzie tak rozwijać to będzie najlepszy w historii,ale dalej będziecie wmawiać sobie że Milan i tak nie zarobiłby na tym transferze,koleś wygrał euro Włochom wygrał nam awans do LM w tym wieku, jest wart każdej pensji.
1
mix17
mix17
12 lipca 2021, 11:45
Rafał 0209
Tak i Barca albo Real wydadzą grube miliony żeby posadzić na ławę Ter Stegna albo Courtiosa, gdzie mają pensje dwukrotnie mniejszą... Donnarumma jest kozakiem, ale nie róbmy z innych bramkarzy jakiś leszczy, czołowe kluby które stać na pensje 12 mln dla bramkarza mieli już obsadzoną bramkę i po prostu nie mieli parcia żeby wydawać gruby hajs na nowego bramkarza jak mieli już sprawdzonego. Na Donnarummie dałoby się zarobić dużo, ale musiałby być klub co potrzebuje bramkarza i byłby w stanie zapłacić te 10-12 mln, widocznie nie było takiego klubu i tyle w temacie.
2
Gianni Rivera
Gianni Rivera
12 lipca 2021, 11:47
Gigio za darmo z kontraktem w ręku - chętny Juventus (o ile uda się sprzedać Szczęsnego) i PSG. Juventus w końcu odpada z wyścigu, bo Allegri zamierza stawiać na Polaka, zostaje PSG. U Francuzów zaś, jak mówią plotki, Navas nadal ma być numerem 1, a Gigio będzie w rezerwie.

Czyli ludzie uważają, że skoro na darmowego piłkarza było dwóch chętnych, z czego został ostatecznie jeden, to na tego samego piłkarza rzuci się tabun zainteresowanych zapłaceniem +/- 100 milionów?

Ogólnie nie wiem, co bierzecie, ale ja też bym chciał, bo świat musi po tym pięknie wyglądać. :)
9
Milanboy
Milanboy
12 lipca 2021, 11:52
Gianni Rivera - Nie wierzę w to, że obecnie najlepszy młody bramkarz świata i jeden z najlepszych na świecie będzie numerem 2 w psg i do tego świeżo upieczony mistrz Europy.

Po prostu nie widzę tego i jeśli widzę to. Tylko z początku.
2
Gianni Rivera
Gianni Rivera
12 lipca 2021, 11:57
Milanboy, naturalnie, że to tylko zapowiedzi, by ułagodzić Navasa, który pewnie ma jakiś posłuch w szatni. Nie dajesz bramkarzowi 12 baniek kontraktu, żeby grzał ławę. Z drugiej strony - jeśli Navas będzie w formie, bez błędów, gaf itp., to trudno będzie wskoczyć między słupki na jego miejsce. Maksymalnie, bez wtopy ze strony Keylora, mogą być z Gigio równorzędnymi, grającymi wymiennie bramkarzami.
0
mix17
mix17
12 lipca 2021, 12:03
Mogą grać na przemian i wcale nie jest powiedziane, że Donnarumma tak łatwo posadzi na ławkę Navasa, Gigi pewnie zostanie tam na lata i w przyszłości będzie bramkarzem numer 1, ale póki Navas nie odpuści to te początki wcale mogą nie być takie łatwe dla naszego wychowanka.
0
Rafał0209
Rafał0209
12 lipca 2021, 12:04
Dwóch chętnych za najlepszego obecnie bramkarza świata? Wierzysz w to, nie wszystkich było stać by zapłacić mu pensje zgoda, ale pragnie go cały piłkarski świat, Navasa tym turniejem posadził na Ławce śmiej się lub nie ale przekonasz się początkiem sezonu kto z nas dwóch ma rację.
1
mix17
mix17
12 lipca 2021, 12:11
Został mvp turnieju i od razu najlepszy bramkarz na świecie... Donnarumma jest bardzo dobry, ale jak już mówiłem nie rób z innych bramkarzy leszczy, Pickford na tle Donnarummy nie wypadł gorzej w finale, tak samo obronił dwa karne tylko, że Włosi nie obili słupka na karnych jak Anglik. Navasa wcześniej czy później posadzi na ławce, bo ma już swoje lata, ale czy tak od razu to wątpię
3
Gianni Rivera
Gianni Rivera
12 lipca 2021, 12:13
Jeżeli kogoś nie stać, to nie był chętny, proste. Mówienie "chętnych było dużo, ale nie było ich stać", to takie gadanie w stylu "każdy by chciał Messiego w jego prime". Niby prawda, ale bez wartości merytorycznej w dyskusji.

Nie interesuje mnie, że Gigio by u siebie chciał cały piłkarski świat i każdy klub. Grunt, że tylko dwóch było faktycznie zainteresowanych, a ostatecznie został jeden. Gdyby dodatkowo trzeba było za niego zapłacić, to nawet ten jeden by się wykruszył. Wystarczy sobie przypomnieć ostatnią ofertę PSG, którą nam złożyli za Gigio, kiedy ten miał przed sobą rok kontraktu - oferta ta nie przekroczyła 40 mln, z czego w gotówce było 20+zawodnik na wymianę. Ale nagle teraz, gdyby jego kontrakt w Milanie wynosił nie 6, tylko 10, daliby za niego 100? Ależ tu niektórzy odlatują...

I co to za tekst "zobaczymy, kto ma rację"? Ja mam w nosie, co sobie PSG i Gigio będą robić. Piszę jedynie o tym, co podają media - wg nich Navas dostał gwarancję numeru 1 na najbliższy sezon. Jak dla mnie, to paryżanie mogą go sprzedać albo wysłać na emeryturę, bo mnie ten klub średnio obchodzi. Nie będę więc sobie podnosił samooceny, jeśli będę miał rację, ani jej obniżał, jeśli się pomylę. Hah. Komedia. :D
2
wielki prostownik
wielki prostownik
12 lipca 2021, 12:39
@Cimar94 Nie wydaje mi się. Przy jego oczekiwaniach finansowych nawet bez odstępnego było tylko dwóch chętnych. Z wysoką kwotą odstępnego pewnie i oni by się wykruszyli. Nie sadzę, że ktokolwiek w obecnych czasach zapłaciłby więcej niż 40 milionów. To, że kiedyś Chelsea się wygłupiła i zapłaciła 80 baniek za Kepę nic nie znaczy.
0
Vol'jin
Vol'jin
12 lipca 2021, 14:07
nie zarobiłbyś ze względu na jego pensję

powtorzę to co napisałem na dole większy hajs byłby jakby miał "normalne" zarobki czytaj te max 4-5 mln euro, ale nie bramkarza z 10-12 mln euro umową .

Znowu byłyby oferty typu 20-25 mln + ktoś etc.
1
Adi.Milan
Adi.Milan
12 lipca 2021, 16:57
Jak za kepe ktoś wyłożył 80 milionów to i na donnarume by się chętny znalazł uwierzcie
1
Milanboy
Milanboy
12 lipca 2021, 10:31
Patrzę na tego Insta Gigio i udostępnia gratulacje od piłkarzy Milanu.

Widać, że nadal jest w dobrych relacjach z ludźmi, ehh szkoda, że już nie będzie z nami.
3
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
12 lipca 2021, 11:16
Ciekawe czy wyda jakieś oświadczenie. Mógłby jakoś się pożegnać po tylu latach.
0
Yabaye
Yabaye
12 lipca 2021, 10:30
Dobra, Kochani. Było miło, po raz ostatni tak szeroko pogadaliśmy o Gigio, ale teraz trzeba patrzeć na ręce Gazidisowi, bo tu za miesiąc nowy sezon a Giroud bez umowy i rozmowy na temat kilku kopii Nianga
5
Mirek99999999
Mirek99999999
12 lipca 2021, 10:25
Jeszcze wczoraj nie sądziłem, że będę się cieszył z gola Bonucciego i obronionych karnych przez Gigio (zwłaszcza tego drugiego po cyrkach z grubasem), ale niechęć do wyspiarzy wzięła górę i po paradach Donnarummy cieszyłem się jakby bronił bramki Milanu. Szkoda naszych wychowanków, ale wygląda na to, że pora do tego przywyknąć przez idiotyczne FFP.
7
Von Strauss
Von Strauss
12 lipca 2021, 09:33
A ja wam powiem, że od ćwierćfinałów uznaję, że Euro 2020(2021) nie było. Po prostu. Euro się nie odbyło i mistrzem nadal są dla mnie Portugalczycy. Od dawna nie widziałem tak nieuczciwych spotkań na tym etapie Euro (bo o tym co się dzieje w LM, Serie A czy La Liga pozwolę sobie przemilczeć). Ani jeden ani drugi finalista nie zasługiwał na grę w finale. I nie, nie chodzi o jakość piłkarską tylko to jak było pod nich drukowane. O ile większość pewnie o Anglikach swoje wie, o tyle zaślepienie kadrą Włoch nie pozwala wam zauważyć, że gdyby sędziowie karali za symulki, faule i przedłużanie czasu gry w sposób nieprawidłowy to Italia nie ukończyłaby meczu z Belgami w 11 (plus pierwsza bramka nie byłaby uznana), tak samo z Hiszpanami, o finale i braku czerwonej dla Kielona nie wspomnę. Obie drużyny zostały przepchnięte do finału przez nieuczciwe sędziowanie, a przede wszystkim przez swoją nieuczciwą grę.

I w dupie mam zarówno Anglików, Belgów, Hiszpanów, Portugalczyków czy Francuzów. Nie jestem fanem żadnej reprezentacji, trzymam tylko kciuki za Polaków, wiedząc, że i tak nie wyjdą z grupy. Ale to co widziałem podczas tego Euro dyskwalifikuje mi to jako turniej, a niektóre reprezentacje pokazały mi, że czas na zmiany nie tylko w formacie ale i w zasadach. Czas na surowe karanie symulantów. Czas na zmianę liczenia czasu - póki piłka nie jest w grze czas powinien być zatrzymany. Czas na to, by dwóch sędziów technicznych dodatkowych wyznaczały drużyny. Czas by trener/selekcjoner mógł wziąć challenge raz/dwa razy na jedną połowę. Czas na wyrzucenie dogrywek. Czas na system ABBA w karnych. Czas na wyp... UEFA i FIFA, którym zależy tylko na kasie.
A tak przy okazji czas na wprowadzenie Salary Cap, rygorystycznego, tak by nie można było płacić "na lewo". Czas na czystkę w piłce, by można było ją oglądać.
5
Rafał0209
Rafał0209
12 lipca 2021, 10:02
Gdyby za samulki karali sędziowie to czerwoną kartkę trzeba by było pokazać całej Europie od ekstraklasy po Serie A, dobry piłkarz musi być dobrym aktorem taka prawda, ale sędziego nie tłumaczy nic ma słuchawkę w uchu ogląda go cały świat i odwalić numer jak w meczu Anglii z Dania,i tym pierwszym przyznać rzut karny pokazuje że ludziom wszystko można wcisnąć,i tak wypełnili stadion a ta śmieszna Anglię oglądał cały świat chociaż nie powinno być ich w finale .
0
Von Strauss
Von Strauss
12 lipca 2021, 10:07
Dobry piłkarz to piłkarz, który gra uczciwie. Przypominam ile razy przeklinaliście na Neymara, Barcelonę. na Buffona wyciągającego piłkę z bramki po strzale Muntariego.
Gdyby sędziowie karali czerwoną za każdą symulkę to mielibyśmy prawdziwą piłkę nożną a nie to gówno, które teraz oglądamy. Piłkarz nie ma być aktorem, ma być piłkarzem. A to co biega po murawie teraz to powinno grać w Trudnych Sprawach a nie na Euro.
4
patoo_07
patoo_07
12 lipca 2021, 10:17
A z jakiego powodu pierwsza bramka Włochów z Belgią nie powinna zostać uznana? Bo Immobile sobie leżał? Sędzia nie dał się nabrać, a bramka padła prawidłowo. Z drugiej strony, to wiadomo, że Immobile nic tam się nie stało, ale piłka była stykowa i kontakt był, więc jakkolwiek głupio to nie zabrzmi, miał prawo spróbować wykorzystać tą sytuację, żeby wywalczyć rzut karny. A zachowanie Sterlinga przy każdej sytuacji, w której tylko czuje, że ktoś jest obok niego, to jest żenada. Nie pochwalam zachowania ani jednego, ani drugiego, ale tak jak mówię, Immobile chociaż miał podstawy.
A druga sprawa, niby z jakiej racji Chiellini powinien dostać w finale czerwoną kartkę? A jeśli chodzi o przedłużanie, to poza wyskokiem Berrardiego z muru, co zaoszczędziło im ok 1.5 minuty i za który Berrardi dostał kartkę (adekwatną do czynu), to raczej nic nieprawidłowego się nie działo.
Z Twojej wypowiedzi wynika też, że za każdy faul powinna być kartka, bo przecież sędziowie nie karają. Ja tam nie odnotowałem do meczu finałowego jakiejś nadmiernie chamskiej gry faul ze strony Włochów. Jak sędzia uzna, że jest faul na karę, to daje kartki, proste.

Strzelasz z dupy, ale w nic nie trafiasz według mnie.
3
Rafał0209
Rafał0209
12 lipca 2021, 10:38
To tak jakby Maradonne po strzale ręką uznać słabym piłkarzem, zero w nim było uczciwości.
1
Von Strauss
Von Strauss
12 lipca 2021, 10:50
Uno - Nie miał prawa. Nigdy nie masz prawa oszukiwać w sporcie. Nie różni się to niczym od stosowania EPO. I to i to to oszustwo, co powinno być karane. A dlaczego nie powinna być uznana bramka - absorbował swoim zachowaniem innych zawodników. Sędzia powinien albo od razu zatrzymać grę, albo stosując przywilej korzyści po bramce zatrzymać grę i sprawdzić czy doszło do faulu czy symulował, a jeżeli było tak jak było - pokazać żółty kartonik i wznowić grę z rzutu wolnego z miejsca w którym do niesportowego zachowania doszło - przepisując z książeczki dla sędziów "Występują różne okoliczności, w których zawodnik musi być ukarany za niesportowe zachowanie, np. jeżeli: usiłuje wprowadzić w błąd sędziego np. sugerując odniesienie kontuzji lub stwarzając pozory, że był faulowany (symulacja) (...) Bramka zdobyta w skutek niesportowego zachowania nie może zostać uznana"

Duo - za co Kielon powinien dostać czerwo - za faul na Bukayo. Saka wychodził na wolną pozycję, miał dwóch obrońców po lewej, odrobinę za sobą. To nie tylko był faul taktyczny na zawodniku mającym szansę na zdobycie bramki ale i chamski i brutalny faul (on go szarpnął i rzucił o murawę). To był faul na czerwo a nie na żółtko.

Wcześniej nic się nie działo? Chiellini zderzył się z Dollarem i turlali się przez 5 minut w meczu z Belgią, a sędzia odgwizdał faul Belgów. Turlanie się po każdym kontakcie z przeciwnikiem, chociaż to samemu się faulowało. Niesportowe szarpanie i uderzenie przez Chielliniego Alby przed karnymi z Hiszpanią (na miejscu sędziego pokazałbym żółty kartonik za coś takiego - sędzia może coś takiego zrobić, uwierz mi i powinien by utemperować Włochów).

Nie moja wina, że jesteś zaślepiony Włochami.

Edit: a Maradona to był buc, cham i prostak. To, że dobrze grał w piłkę nie znaczy, że jest kimś wielkim. A zdobycie bramki ręką powinno być traktowane jako jego hańba a nie zasługa - patrz jak się jechało po Henrym i bramce z Irlandią.
Edytowano dnia: 12 lipca 2021, 10:53
0
kamilus
kamilus
12 lipca 2021, 10:53
@Von Strauss
Ja mam podobnie - z Euro zapamiętam pewnie tylko historię z Eriksenem, parady Gigio w finale i słabo strzelane karne przez Anglików, przepychanie Anglii przez Uefę oraz grę na czas przez Włochów. I jak tak o tym myślę to dochodzę do wniosku, że turnieje piłkarskie powinny czym innym zapadać w pamięć.

ps.
Chielliniemu nie należała się czerwona kartka (ba, mógłby nawet nie dostać żadnej, bo przed jego faulem Saka ręką utrzymał piłkę w boisku https://streamable.com/xn69uu), za to Jorginho powinien ją dostać - tak samo, jak kiedyś Flamini za sanki w piłkę dostał czerwo, tak samo powinno być teraz.
0
Von Strauss
Von Strauss
12 lipca 2021, 11:01
Owszem, zatrzymał ręką. Ale początek faulu był przed tym zanim dotknął piłkę. Zgodnie z przepisami kartka należała się, był nieprzepisowo zatrzymywany, do tego było to niebezpieczne dla Saki - upadek na plecy mógłby się dla niego źle skończyć.
0
Reszkapl
Reszkapl
12 lipca 2021, 11:13
kamilus
Ciągnięcie za koszulkę i za ramię zaczęło się przed dotknięciem piłki ręką, można by nawet uznać, że z tego powodu wytrącony z równowagi Saka przypadkowo to zrobił :)
Z drugiej strony Anglik wychodził sam na pięciu Włochów, a Di Lorenzo i Bonuc byli bliżej bramki niż on. Wg mnie sprawiedliwe żółtko :)
0
Kosmateus123
Kosmateus123
12 lipca 2021, 11:28
Zgadzam się co do karania symulek, jak dla mnie powinny być rozpatrywane jak w przypadku fauli- analiza nagrań nawet po meczu i za wyjątkowo ordynarną symulkę zawieszenie na 2-3 mecze. Do tego złapanie się za twarz, gdy przeciwnik nawet nie dotknął w pobliżu- żółta z automatu. Śmieszne było jak w finale Anglik (chyba Maguire) widząc kątem oka nogę Włocha i czując potem piłkę na głowie złożył się co najmniej jakby dostał w łeb kulą do kręgli. Nie było by tego, gdyby nie liczył na wykartkowanie przeciwnika.
2
Gol
Gol
12 lipca 2021, 11:28
Von Strauss - Jak Ci tak nie pasuje piłka nożna, że nazywasz ją gównem, to nie rozumiem po co ją w ogóle oglądasz.

Są inne sporty, koszykówka, MMA, Rugby, siatkówka, tenis...

"Nie miał prawa. Nigdy nie masz prawa oszukiwać w sporcie. Nie różni się to niczym od stosowania EPO" - Nieźle odleciałeś. Porównywać grę na czas do dopingu. Nie wszystko na świecie jest albo czarne albo białe, są sytuacje których nie da się ocenić zero jedynkowo.
2
Von Strauss
Von Strauss
12 lipca 2021, 12:03
A czym się różni jedno od drugiego? W obu przypadkach oszukujesz by osiągnąć cel, wygrać trofeum, wyeliminować przeciwnika. Ja zasadniczej różnicy nie widzę. A skoro uważasz, że Ty widzisz to mi podaj. Bo skoro według ciebie można oszukiwać symulkami czy grą na czas to może niech też się kokszą, to przynajmniej zniknie problem dopingu bo wszyscy na nim będą -.-

A co, zabronisz mi oglądać? To, że uważam, że jest za wiele gówna nie znaczy, że wszystko to gówno. Lubię oglądać kopaną, ale po prostu widzę, że jest z nią coraz gorzej, zarówno po stronie organizatorów, sędziów jak i piłkarzy. Ba, właściwie to są kopacze i są piłkarze. Zbyt wielu jest tych pierwszych.
Grać się powinno uczciwie. Na przykład sposób gry na czas Kessiego w meczu z Atalantą to był majstersztyk i tak powinno się grać na czas, a nie upaść przy wyskoku do piłki i turlać się przez 5 minut.

W sporcie wszystko powinno być traktowane, jak to nazwałeś, zero-jedynkowo. Sport powinien mieć określone zasady i powinny one być jednakowe dla wszystkich. A dziś tak nie jest. Dziś jest też tak, że jak sędzia ma humorek to może sobie sędziować tak jak chce, najwyżej nie dostanie z 2 spotkań w lidze i to jak się kluby poskarżą.

KPINA i tyle.
1
patoo_07
patoo_07
12 lipca 2021, 13:32
Przecież Chellini tam nawet nadmiernej siły nie użył. Gość waży 60kg, to mogło tak wyglądać, że poleciał jak worek ziemniaków.
Nie jestem zaślepiony Włochami, bo kibicowałem im tylko bo stali na przeciwko Angoli. Chciałem finału Włochy Dania i wygranej Duńczyków.
Generalnie ta dyskusja jest według mnie śmieszna, bo żaden sport nigdy nie będzie idealny. Każdy mecz składa się z różnych, mniejszych lub większych występków i to jest jego piękno. To co robili Włosi to było cwaniactwo, zderzyli się no trudno, był tam zawodnik drużyny przeciwnej pomiędzy, a w takich sytuacjach w 98% każdy sędzia zagwiżdże na korzyść bramkarza, mimo że przepisy już dawno przestały określać ich jako "nietykalnych".
Ale to co Ty proponujesz po pierwsze nie będzie miało nic wspólnego z piłką nożną, a w idealnym świecie nie żyjemy i jak chciałbyś bezwzględnej sprawiedliwości w sporcie, bez gierek psychologicznych, to musisz chyba zacząć oglądać zawody w bierki, ale tam też pewnie byś się czegoś dopatrzył.

A już wyciąganie sytuacji przed karnymi z Hiszpanią, to jest totalna paranoja z Twojej strony. Czysta gra psychologiczna, której Alba nie udźwignął, nawet nie wiedział co się dzieje. To akurat było doświadczenie Chielliniego, wywrócił całą koncentrację Alby do góry nogami, a Ty to będziesz nazywał oszustwem. Przecież powinien tylko stanąć, powiedzieć, którą stronę monety wybiera i odejść, bo tak jest w przepisach.

Nie doczekasz się idealnego świata z idealnym sportem, a jeśli na taki liczysz, to lepiej zbuduj sobie bunkier i się w nim zamknij, bo łamanie zasad Cię wykończy.
0
Von Strauss
Von Strauss
12 lipca 2021, 14:58
Jakbyś chciał chłopcze wiedzieć, to da się zrobić tak by było uczciwie. Zobacz sobie na inne dyscypliny jak tenis, gdzie za zatarcie śladu odbicia piłki możesz dostać dyskwalifikację. Z drużynowych na siatkówkę, gdzie masz challenge i oszustwo jest karane. Na ręczną gdzie masz dyskwalifikację za niesportowe zachowanie. To piłka nożna jest upośledzona, wszystko dzięki kasie i dla kasy.
0
Vol'jin
Vol'jin
12 lipca 2021, 15:04
karać finansowo za symulki jak w NBA
0
patoo_07
patoo_07
12 lipca 2021, 15:07
Wszystkiego nie wyplenisz, a porównywanie sportów, gdzie dwie strony są po dwóch stronach barykady i nikt nikomu nie przeszkadza, ze sportem kontaktowym, to nie będę komentował tego nawet.
Dziwię się, że jeszcze nie zaproponowałeś zasady "3 niesportowe zachowania = karny dla przeciwnika"
Edytowano dnia: 12 lipca 2021, 15:09
0
Gol
Gol
13 lipca 2021, 09:09
Von Strauss - Głównie tym, że EPO może Ci zrujnować zdrowie i tego typu techniki nie pozwalają pozostałym nie używającymi EPO sportowcom na uczciwą rywalizację, a symulacje, mimo iż nie są dobrze postrzegane w sporcie, to krzywdy Ci żadnej nie zrobią, a jak ktoś nie chce to symulować nie musi i nadal może odnosić w sporcie sukcesy, bo symulacja to żadna gwarancja sukcesu. Zresztą, sam podałeś przykład Kessiego, wyobraź sobie gdyby to była sytuacja zero-jedynkowa, to Kessie i Milan bez symulacji nie byliby w stanie wygrywać spotkania.

"A co, zabronisz mi oglądać?" - A co ? Gdzieś to napisałem ? Skoro tak narzekasz na piłkę nożną, piszesz, że to gówno, nie chcesz uznawać Euro 2020 bo nie podoba Ci się, że ktoś się bez kontaktu na meczu wywrócił, no to po co masz się denerwować i irytować ?

Zawsze możesz wybrać inny sport, w którym symulacji nie ma.

"Dziś jest też tak, że jak sędzia ma humorek to może sobie sędziować tak jak chce, najwyżej nie dostanie z 2 spotkań w lidze i to jak się kluby poskarżą." - No tak "dziś" tak jest, bo 20 lat temu było inaczej, jak sędziowie za uszy ciągnęli Korea Płd. do półfinału robiąc chyba największy wałek w historii, gdzie sędzia zabierał w czasie meczu prawidłowo strzelone gole, dawał czerwone kartki dla sfaulowanych zawodników za "symulacje" itd.

"A tak przy okazji czas na wprowadzenie Salary Cap" - Jaki powód ? Piłkarze którzy przynoszą klubą milionowe zyski mają nie otrzymywać swojej części udziału w zyskach, bo nie podoba mi się że dużo zarabiają ? Bo PSG może Donnarummie dać 12 mln, a Milan uparł się przy 8 i zamiast teraz przebierać w ofertach za młodego Włocha puściliśmy MVP Euro 2020 za darmo ?

Zachowujecie się tak z tymi pensjami, jakby 1) To były wasze pieniądze, 2) w innych sportach zarabiano ułamek tego, a w NBA (a w końcu Super Liga miała działać na podobnych warunkach) zawodnicy zarabiają równie dużo i ile nie więcej.

Kononowicz jak startował na prezydenta to kiedyś też miał takie postulaty:

"Aby nie było bandyctwa, aby nie było złodziejstwa, aby nie było niczego"
0
Von Strauss
Von Strauss
13 lipca 2021, 11:07
Pierwszy argument z dupy - tak samo jak nie chcesz symulować tak samo nie musisz brać EPO, EPO tak samo nie zawsze pomoże itd.
Drugi argument z dupy - jakby Milan i Kessie tak robili, to wywiesiłbym na stadionie transparent, że Milan to nie Barcelona, nie trzeba nam aktorów.
Nie szanuję i nie będę szanował ludzi, którzy oszukują.
Trzeci argument z dupy - ale kto temu był winny, że sędzia tak robił? FIFA, UEFA i cała reszta tej zgrai. Bo kasa.
Czwarty argument z dupy - tu nie chodzi o to, że Milan czy Legia nie może dać tyle co PSG, tylko, że FFP się nie sprawdza, bo takie PSG czy ManCity może sobie to obejść, a reszta klubów obrywa finansowo, bo zwykły ogór chce dziś od 2 do 5 milionów, bo w innych drużynach jako głęboki rezerwowy tyle dostanie. Do tego takie kluby, w tym Barcelona, Real, inne angielskie czy kiedyś chińskie windowały zarobki piłkarzy do wysokości nierealnych. Wiesz jak działa Salary Cap w NBA? Bo wydaje mi się, że nie wiesz. Istnieje odgórna granica, wyznaczana poprzez wzór oparty na dochodach ligi i podmiotów zależnych. Każdy klub może przekroczyć ale płaci "frycowe" w postaci kar finansowych opartych na wysokości przekroczonej kwoty i zakazach pozyskiwania nowych zawodników. W NHL masz na przykład sztywno określone - nie możesz przekroczyć albo wylatujesz. Dlaczego w piłce nie wprowadzić czegoś takiego jak w NBA i przekroczenie byłoby karane obowiązkową wpłatą na fundusz wyrównywania szans, z którego byłyby wypłacane środki innym klubom? Np takie PSG nadal mogłoby płacić Neymarowi 37 mln, ale oprócz podatków musieliby zapłacić jeszcze drugie 37 mln rocznie za przekroczenie salary cap (jeżeli byłoby to równe jego pensji).

Napisałeś sam, że mam oglądać inny sport jak mi się nie podoba. To tak jakbyś mi powiedział "idź oddychaj wodą jak się nie podoba, że smog jest w powietrzu" albo "idź żyj w innym kraju jak się nie podoba, że rząd kradnie". Jak mi się nie podoba to mam prawo o tym powiedzieć i chcieć zmian. Zastosuję wobec Ciebie ten sam argument - nie podoba Ci się mój wpis to nie komentuj, idź poczytać inne, poklepać się po pleckach z kolegami co mają takie samo zdanie jak Ty.
Bo po co prowadzić sensowną dyskusję?
0
matten
matten
12 lipca 2021, 09:28
Cieszę się, że Włosi utarli nosa Anglikom. Mundialu w Katarze oglądać nie zamierzam, ale sądzę, że Italia obok Francji będzie największym faworytem tych rozgrywek.

PS. Szkoda, że nie udało się przedłużyć kontraktu z Donnarummą, po takim turnieju pewnie dałoby się na nim zarobić 50 - 60 mln :(
0
wielki prostownik
wielki prostownik
12 lipca 2021, 09:11
Nie lubię Włochów ale trzeba przyznać że obecnie grają najlepiej zorganizowaną piłkę w Europie i zasłużenie zgarnęli ten wazon. Poza środkowym napastnikiem nie mają w zasadzie słabych punktów.
0
BadMad
BadMad
12 lipca 2021, 16:27
Co ciekawe, żadna z topowych drużyn nie ma 9 takiej,z których zawsze te ekipy słynęły, może Benzema,ale to już nie młodzieniaszek. Lewego zazdroszczą nam podwójnie, za to my zazdrościmy co dwa lata sredniakom awans do strefy pucharowej%-)
0
omo69
omo69
12 lipca 2021, 09:07
Z ostatniej chwili!Anglia jednak mistrzem!trzy karne niestrzelone przez czarnych zawodników jednak zaliczone,wina białego słupka oraz białego bramkarza.
5
Von Strauss
Von Strauss
12 lipca 2021, 09:47
Z ostatniej chwili, obustronny walkower w finale, mistrzami Hiszpanie i Duńczycy ex aequo.
0
Materazzone
Materazzone
12 lipca 2021, 09:05
MVP turnieju to Kjaer albo Chiesa, no może jeszcze Kielon. Dolar jest dobry ale nie był aż tak dobry, żeby zgarnąć MVP euro. To, że potrafi bronić karne to wiemy wszyscy i to od dawna, fakt bronił ważne karne ale to wciąż za mało jak na to wyróżnienie, przynajmniej moim zdaniem.

No, a że sobie poszedł, a teraz z grubym będą pieprzyc jaki to Milan zły to w sumie też wiemy wszyscy.

Osobiście nic do niego nie mam, nawet szacunku. Byli więksi od niego i pewnie jeszcze będą.

Ps. Dobrze, że Anglia tak skończyła:D
0
Dryzu1899
Dryzu1899
12 lipca 2021, 09:25
No tak, bramkarz nie ma prawa zdobyć MVP, to przywilej tylko i wyłącznie graczy z pola ;)
2
Materazzone
Materazzone
12 lipca 2021, 10:28
Gdzie jest napisane, że nie ma prawa? Moja subiektywna opinia i tyle :)
0
yagi
yagi
12 lipca 2021, 11:02
Ja też nie rozumiem dlaczego Donnaruma dostał MVP, byli lepsi od niego. A co do karnych, to fakt Donnaruma potrafi je bronić, ale akurat te dwa wczorajsze były naprawdę fatalnie strzelone.
0
Dryzu1899
Dryzu1899
12 lipca 2021, 12:03
@Materazzone

Ale co według Ciebie bramkarz powinien zrobić żeby zasłużyć na MVP? Wygrał im finał w karnych? Wygrał. Zaliczył kilka niesamowitych interwencji broniąc przed stratą bramki? Zaliczył, tym samym nikt z pola więcej bramek nie musiał strzelać aby dojść do finału. Wkurza mnie niedocenianie bramkarzy, od lat słyszę że "bramkarz ci meczu nie wygra" - guzik prawda; pokazał to wczoraj Donnarumma.

"Fakt bronił ważne karne (NA MIARĘ TYTUŁU, LOL) [...] nie był aż tak dobry, żeby zgarnąć MVP euro".


xDDDDDˣᴰᴰᴰᴰᴰᴰ
0
Materazzone
Materazzone
12 lipca 2021, 12:34
Boże, co za ludzkość. Własnego zdania nie można mieć? Mam się ze wszystkim zgadzać, wszystko akceptować bo co? Bo nie mam własnego rozumu, zdania i opinii? Przecież ja mu tego nie zabiorę bo mu UEFA już to dała i ma.

Powtarzam to moja opinia!
3
blady77
blady77
12 lipca 2021, 21:01
Donnaruma w ćwierćfinale popisał się interwencją mistrzostw broniąc strzał z dystansu KDB, w półfinale i finale wygrał Italii konkurs rzutów karnych. Gdyby bronił Sirigu, Włosi mogliby mieć fajrant już od 10 dni. Dzięki jego interwencjom, niewielu, ale kluczowym, wygrali ME. Myślę, że to mogło mieć wpływ na decyzję jury.
0
GWIDON1979
GWIDON1979
12 lipca 2021, 08:55
A ja jestem dumny z ACM ze wychował i dał piłkarskiemu światu takiego zwierzaka na bramkę. Odszedł trudno , jego decyzja.
4
lopezito84
lopezito84
12 lipca 2021, 08:59
Ja jestem dumny z Locatelliego
5
GWIDON1979
GWIDON1979
12 lipca 2021, 08:55
A ja jestem dumny z ACM ze wychował i dał piłkarskiemu światu takiego zwierzaka na bramkę. Odszedł trudno , jego decyzja.
1
biedrus
biedrus
12 lipca 2021, 08:45
Oj widzę, że niektórych boli bardzo MVP dla Dollara. Oddaliśmy najlepszego zawodnika ME za darmo. Powodzenia Mike.
Karne przegrał Southgate. Facet bał się wpuścić Rashforda i Sancho 5 min wcześniej. Jak stali przy linii to chyba były dwie okazje żeby weszli, ale wstrzymywali ich. Goście praktycznie bez kontaktu z piłką podeszli do karnych (w młodym wieku), a do tego jeszcze na koniec chłopaczek, który nigdy w meczu nie strzelał karnego.
Edytowano dnia: 12 lipca 2021, 08:51
0
marcinomilano
marcinomilano
12 lipca 2021, 10:13
Chociaż te MVP mocno przesadzone moim zdaniem
0
Tubalcain Alhambra
Tubalcain Alhambra
12 lipca 2021, 08:38
W prawdzie po rzutach karnych, ale też się liczy 3:2 Włochy w finale z Anglią. Tak jak pisałem przed półfinałami. Forza Italia :)
0
Rafał0209
Rafał0209
12 lipca 2021, 08:02
Miny tych prymitywów na trybunach po porażce bezcenne,za 39 rok zawsze tym leszczom życzę porażek.forza Italia.
10
hyrus13
hyrus13
12 lipca 2021, 09:57
Zasadniczo za 39 to powinieneś życzyć porażek komuś innemu.
1
mix17
mix17
12 lipca 2021, 08:00
Na koniec dodam to, że je*** pazernego gnojka, cieszę się , że powstrzymał Angoli przed wygraniem Euro i niech sobie będzie mvp turnieju, ale niechęć do niego pozostanie na zawsze, za zwodzenie zarządu i za to, że wolał hajs zamiast swojego rzekomo ukochanego klubu, mimo, że dawaliśmy mu całkiem sporo, bo 8 mln.
4
Dusiek
Dusiek
12 lipca 2021, 08:15
Już spokojnie. Może trochę dupa piec, ale bez przesady. Chciał odejść to odszedł. Dobrze tylko, że za granicę :)
0
viviek89
viviek89
12 lipca 2021, 08:36
Anglicy sami sie powstrzymali, tyle Ciezkiej pracy sedziow mecze na Wembley i dalej nic xDxD a Rashford przebija Morate 10min na boisku kropli potu nie uronil i nie trafil w bramke.
0
mix17
mix17
12 lipca 2021, 08:52
Dusiekxd
Mógł odejść z większą klasą, na pewno dało się dogadać z klubem tak żebyśmy chociaż zarobili na nim jakieś 20-30 mln, ale Gigi wolał powoływać się na Raiole, który myśli tylko o tym żeby sam zarobić.

Krótko mówiąc Gigi wypiął się na nas i nie widzę powodów żeby go szanować, a że odszedł za granicę to między innymi dlatego, że we Włoszech nikogo nie było na niego stać.
0
Vol'jin
Vol'jin
12 lipca 2021, 07:58
Ale to co Mancini poskładał to chapeu bas.

To on wypromował w sumie Barellę kiedy zaczynał w Cagliari, powyciągał grajków z ligowych średniaków^

Jak jeszcze wróci Zaniolo do zdrowia czy Pellegrini to ta druga linia Włochów robi mega wrażenie.

Brakuje klasowej 9 bo Immobile i Belotti nie dojeżdzają. Kean to raczej taki skrzydłowy dla tej kadry.
Szkoda tej kontuzji na wiosnę Caputo, która go z formy wyprowadziła, bo byłby na dzisiaj lepszym zagrożeniem od Belottiego, a wejście do kadry miał fajne
Najgorsze jest to, że po za Keanem to nie widać fajnego włoskiego młodego napastnika

Raspadori/Salcedo to melodia przyszłości i też raczej piłkarze do grania ala fałszywą 9 w 4-3-3
3
mix17
mix17
12 lipca 2021, 10:32
Mancini liczy na Scamacce, kto wie jak wystrzeli w Sassuolo
0
per93milan
per93milan
12 lipca 2021, 07:57
Grande Italia! Grande Gigio!

Ps.
1. To Anglicy przegrali na własne życzenie wygrany mecz.
2. Jak się tak strzela karne w meczu finałowym jak Anglicy, to nie ma się prawa go wygrać. W zasadzie mogliby podać piłkę bramkarzowi...
2
OnlyACM_
OnlyACM_
12 lipca 2021, 07:55
Włosi nie pojechali na mundial do Rosji a dziś są Mistrzami Europy. Mancini odwalił kozacką robotę
4
Zimer9009
Zimer9009
12 lipca 2021, 07:50
A tak w ogóle to ktoś z Was oglądał wszystkie mecze Italii ?

Dollar faktycznie zasłużył na miano zawodnika turnieju ?

Ja oglądałem mecze z Hiszpanią, Austrią oraz Anglią i w każdym z nich Chiesa ciągnął repre za uszy.

Gigio notował, aż tak fenomenalne parady na przestrzeni turnieju czy dostał to wyróżnienie za karne ?
1
Vol'jin
Vol'jin
12 lipca 2021, 07:52
za karne ^

na ironię najlepszego bramkarza turnieju ogłoszono Pickforda (diabeł wie za co) toć Sommer nad Anglikiem powinien być

Szczerze jakbym miał dać MVP to, jednak Kielonowi
2
per93milan
per93milan
12 lipca 2021, 08:01
Tak.

MVP turnieju był Sterling. Bramkarzem Sommer. Obrońcą Kjaer. Pomocnikiem Sterling. Napastnikiem Kane. U Włochów to Chiesa i duet Chiellini - Bonucci.
Moim zdaniem oczywiście :)
0
Milanboy
Milanboy
12 lipca 2021, 08:13
VOL"JIN - Nie, Gigio lepiej bronił od wymienionych przez ciebie piłkarzy, przypominam, że to on od 1/8 w ogromnej mierze przyczynił się do awansu.

Najlepszy obecnie młody bramkarz i jeden z najlepszych na świecie
1
Gol
Gol
12 lipca 2021, 09:47
Tak, zasłużył. Bronił bardzo dobrze przez cały turniej, żadna bramka która straciła Italia nie była jego winą, a kilka razy ratował im skórę.

Dodatkowo obronił w finale 2 karne, które zapewniły Włochom zwycięstwo.
1
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 lipca 2021, 10:04
Ja bym na MVP wybrał Chiesę. A co do propozycji kolegi wyżej jakoby MVP był Sterling to przypomnę, iż były to ME w piłce nożnej a nie nurkowaniu.
0
Reszkapl
Reszkapl
12 lipca 2021, 11:00
Wg mnie Gigio zagrał turniej tak jak grał w Milanie... Gra na linii, umiejętność bronienia karnych absolutny TOP, jednak podawanie piłek do przeciwników, puste przeloty, czy dziwne odbicia zamiast piąstkowania też TOP xD
To prawda, że Włosi nie stracili przez niego żadnego gola, a kilka interwencji miał dobrych, ale w głównej mierze zawdzięcza to przeciwnikom, ponieważ nie umieli wykorzystać jego błędów.
Np 24 minuta meczu z Hiszpanami, Donna wybija miękko piłkę do Busquetsa, który znajduje się blisko osi boiska na połowie Włochów, prowokuje groźną sytuację, w konsekwencji musi bronić strzał z 10 metrów, a nawet po powtórkach komentatorzy mówią tylko o "fantastycznej interwencji Donnarummy" :)
1
mix17
mix17
12 lipca 2021, 07:49
Ale co niektórzy z was to płaczki, Gigi zagrał dobry turniej, od razu ból dupy i beznadziejny zarząd oddał Dollara, może spójrzcie na sprawę szerzej, Milan wiązał z Gigi przyszłość, a ten zarząd zwodził za nos i czekał do ostatniej w chwili aż mu w Milanie dadzą jak największy kontakt, jakby 2 lata temu postawił sprawę jasno, że będzie chciał gigantyczne pieniądze i jak klub na to nie stać to niech go sprzedadzą to wtedy może moglibyśmy zarobić na nim te 50 mln, ale nie gdy miał roczny kontrakt, a stać na Donnarumme było może z 5 klubów który każdy miał obsadzoną bramkę.

Sezon się zacznie, Maignan zrobi parę fajnych interwencji to się będziecie podniecać, że mamy fajnego bramkarza za małe pieniądze, a Dollara siedzi w PSG na ławce.
7
Dryzu1899
Dryzu1899
12 lipca 2021, 08:34
Na pewno po takim turnieju Donnarumma usiądzie na ławce oglądać plecy 34-letniego Navasa XDDD

Boli nas wielki Gigio, taka jest prawda.
1
mix17
mix17
12 lipca 2021, 08:46
No zobaczymy, na początek mogą się dzielić meczami między sobą, ale jeśli Navas jest tam jakoś bardziej doceniany przez klub i kolegów z szatni to wcale nie jest tak powiedziane, że Gigi z miejsca dostanie pierwszy skład.
0
grayman88
grayman88
12 lipca 2021, 07:34
Szkoda Calabrii.
2
vorti
vorti
12 lipca 2021, 06:27
Przypomnę wam, że Gigio zawsze miał instynkt do karnych. Teraz robi się z niego świętego, a według mnie to jeszcze mu trochę brakuje do bycia na samym szczycie. Gra nogami, wyjścia do piłek, puste przeloty i często źle ustawianie sie to chyba grzechy główne. Cieszę się, że Włochy wygrały, ale czasami warto na spokojnie ocenić sytuację, a nie pod wpływem emocji jak małe dzieci.
7
Wiesław Śmietana
Wiesław Śmietana
12 lipca 2021, 07:34
Idealny opis zawodnika turnieju xD
0
per93milan
per93milan
12 lipca 2021, 08:08
Tak, chociaż akurat wczoraj to mu podawali piłkę. Wystarczyło żeby rzucił się w dobrą stronę. To wcale nie były dobre strzały.
0
Boateng93
Boateng93
12 lipca 2021, 06:06
Dolar pewnie po tym 5 karnych jak szedł z tą poważną miną to pewnie myślał, że jednak ten pensji to chce 18, a Raiola musi dostać minimum 40. Żmija.
4
Dryzu1899
Dryzu1899
12 lipca 2021, 10:02
Ale Cię boli, co nie?
2
Vol'jin
Vol'jin
12 lipca 2021, 05:43
Gdyby Donnarumma zarabiałby normalna pensje czytaj na dziś 2-3 mln to można byłoby spokojnie oczekiwać kwot 60+. Ale nie przy zarobkach 10 mln. łatwiej jest kupić za duże mln piłkarza który mało zarabia niż wydawać duży transfer oraz wydać tyle samo/połowę na opłacenie jego kontraktu. A duża część ma problem by to zrozumieć
6
Boateng93
Boateng93
12 lipca 2021, 05:15
Co mnie obchodzi jakaś kadra Włoch i to bez Milanistów. Liczy się tylko Milan więc nawet jakby każdy wielki turniej z kadrą wygrywał to zawsze będzie tylko Dolarem i żmiją.
2
cbvirus
cbvirus
12 lipca 2021, 04:02
Dollar zawodnikiem turnieju, ale tu ciągle znajdą się geniusze, którzy napiszą, że nie dostalibyśmy za niego 50 mln XDDDDDD. Nawet mi was nie żal
7
mix17
mix17
12 lipca 2021, 07:28
Gdy miał roczny kontrakt i wymagania finansowe na poziomie 10-12 mln rocznie, to tak nie wzięlibyśmy za niego 50 mln. Kluby na które byłyby na niego stać mają dobrze obsadzoną bramkę, PSG skusiło się na niego, bo był za darmo, a i tak ma grać na początek na ławce.
6
mix17
mix17
12 lipca 2021, 08:07
Jeszcze dodam tak żebyś lepiej zrozumiał przekaz to żaden klub nie da za bramkarza 50 mln z pensją na poziomie 10-12 mln żeby siedział na ławce, bo jak już napisałem, na Donnarumme to stać może by było z 5 klubów, a każdy ma dobrze obsadzoną bramkę.
0
KosaX
KosaX
12 lipca 2021, 02:43
Dobra,bylo euro i minelo,dawac juz transfery live :V
4
Mil_online
Mil_online
12 lipca 2021, 02:11
Jutro Donnarumma ma zacząć "mówić" - w domyśle spuści bombę na Milan. Rozliczenie dopiero przed nami.
0
Zimer9009
Zimer9009
12 lipca 2021, 02:17
Ale co powie ?

Że oferta 8 mln za sezon i brak 20 mln dla Mino go obraziło ?

Albo, że klub nie kupuje zawodników za setki milionów co uniemożliwia mu wygranie trofeów ?

W wieku 22 lat zarabiał 6 mln/ sezon i był wicekapitanem niejednokrotnie zakładając opaskę.

Pokłócił się z Maldinim i na złość bierze 12/ sezon od PSG ? Proszę Cię :)
6
Vol'jin
Vol'jin
12 lipca 2021, 02:18
Jak nie chce palić mostów to nic nie powie. A jak powie to szkoda że w Milanie tego nie potrafił
7
Mil_online
Mil_online
12 lipca 2021, 08:59
Nie wiem co powie, zapowiedział tylko w Sky, że będzie mówić.
0
Milanousz
Milanousz
12 lipca 2021, 01:42
Ilość fanatycznego egoizmu na tej stronie to szczyt.
Donnarumma to minimum top3 bramkarzy świata, a być może nawet top1 (dziś grał jak top1).
Wypełnił w Milanie swój cały kontrakt, oddał klubowi ileś lat swojego życia i nie odszedł do rywala typu Inter/Juve tylko do innej ligi.
To nie jest jego wina, że Milan nie jest drużyną liczącą się w Europie! Dlaczego ma ZMARNOWAĆ swoją karierę siedząc w Milanie przez dekadę i mieć nadzieję, że pewnego roku w tym klubie się wreszcie coś ruszy?
Kończenie 12 pkt za Interem i odpadanie w 1/8 Ligi Europy to nie jest szczyt aspiracji zawodnika na tym poziomie!
4
Mil_online
Mil_online
12 lipca 2021, 01:52
Ale czy Ty nie rozumiesz, że tutaj nie chodzi o to, że odszedł, tylko w jakim stylu to zrobił? Mógł powiedzieć pół roku temu, że odchodzi, a nie zwodzić klub i robić z niego plan C. Mógł też umówić się z klubem, że przedłuża i daje zarobić klubowi z transferu.
7
Zimer9009
Zimer9009
12 lipca 2021, 02:12
Nie umniejszając nic Gigio to gdzie on dzisiaj grał jak top 1 ?

Bronił karne jak jeden z najlepszych fachowców w tym elemencie - fakt, ale cały mecz na top 1 na świecie ?

Tak jak wytykasz fanatyzm w krytykowaniu Dollara (tak to zrozumiałem) tak idziesz w fanatyczne windowanie jego obecnych umiejętności (wszystkich, a nie tylko karnych).
4
looko
looko
12 lipca 2021, 01:34
Szkoda , że prawa do transmisji ligi włoskiej już sprzedane, pewnie po euro by trochę wzrosły i kluby by więcej zarobiły.
0
Rocket
Rocket
12 lipca 2021, 01:05
Jestem dumny z Gigiego mimo że odszedł z Milanu!! Ta noc jest piękna, po prostu cieszmy się tym mistrzostwem. To historyczne zwycięstwo i długo będziemy o nim pamiętać. Jest dobrze i mam nadzieję że za rok będzie jeszcze lepiej. I dla Milanistów i dla fanów Azzurrich :)
8
RavenGDA
RavenGDA
12 lipca 2021, 01:04
w końcu koniec tej szopki i zajmiemy się tym co ważne czyli Milanem
1
MK92
MK92
12 lipca 2021, 01:00
Jak ja się cieszę!!! Czekałem na ten tytuł od Euro 2000, gdy zakochałem się w Italii Dino Zoffa. A potem były wzloty i upadki. Był piękny mundial 2006, ale po nim wciąż brakowało mi tego włoskiego kompletu za mojego życia. Teraz już jest! Teraz Kielon jest wielki, Bonuc jest wielki, Gigio jest wielki! Za chwilę poróżni mnie z nimi ukochany Milan, ale tej nocy ja tych ludzi kocham i dziękuję im za włoską robotę, za utarcie nosa butnym Anglikom w ich domu. Historia futbolu napisała się na naszych oczach.

SIAMO CAMPIONI D'EUROPA!!!
11
Mil_online
Mil_online
12 lipca 2021, 01:54
Zazdroszczę, ja jakoś nie mogę zdzierżyć, że w tej kadrze tyle penerstwa...
2
dysha1992
dysha1992
12 lipca 2021, 00:59
A tam, mówcie co chcecie, ja powtórzę to co powiedziałem po 1/8 że Gigi to absolutny TOP. Szkoda ze odszedł ale jeżeli w tym momencie jest najlepszym bramkarzem Europy to zasługuje na bycie na szczycie, gdzie póki co Milan jeszcze nie jest natomiast PSG jak najbardziej tak. Jestem dumny z tego że to u nas rozkwitł i stał się gwiazda na linii bramkowej. Brawo Italia!!! Anglicy powinni uklęknąć jeszcze raz na koniec rzutów karnych. Cały turniej ustawiony pod Anglię, ławka rezerwowych tak mocna, że starczyłoby na drugą 11, która na papierze byłaby mocniejsza od włoskiej kardy. Insignie, Immobile, Barella po prostu fatalni, Chiesa to dzik a Donnaruma klasa światowa! Grande Italia!
Jutro, tfu dzisiaj na 6.00 do roboty ale chyba troszkę zaspie ;)
3
Boateng93
Boateng93
12 lipca 2021, 05:26
Te PSG to ten szczyt co wydaje hektiliardy miliardów i dalej LM nie potrafią wygrać, a w lidze ich Lille mija? P$G to projekt dla pazernych gwiazdek bez tożsamości dla tego klubu, dlatego nigdy LM nie wygrają.
3
dysha1992
dysha1992
12 lipca 2021, 06:26
Boateng
Tak i jestem pewien ze wygrają LM w przeciągu najbliższych 3 lat. Czy Milan zrobi to samo? Wątpię, chociaż bardzo bym tego chciał.
0
Vol'jin
Vol'jin
12 lipca 2021, 07:44
No jak się pozbędą Neymara to tak, ten jego "gwiazdorski" mental powoduje, że zaraża innych tą swoją głupotą co widać po Kylianie to jest inny mentalnie piłkarz niż 2-3 lata temu^ Nie mówiąc o leckeważącym tonie o Lille kiedy ich wyprzedziło w tabeli
może Ramos ich uporządkuje, bo Donnarumma do tego towarzystwa to pasuje jak dać kujona do szkolnych łobuzów
0
patoo_07
patoo_07
12 lipca 2021, 07:45
Z PSG to raczej na szczyt nie zajdzie. Wielu próbowało i przez 10 lat jeszcze się nie udało :P
0
pazioni
Moderator pazioni
12 lipca 2021, 00:56
FORZA GRANDE ITALIA

I dzięki ,że Euro już się skończyło bo przynajmniej już nie będę musiał słyszeć stękającego Węgrzyna, masakra.
3
mathiaz
mathiaz
12 lipca 2021, 00:56
Aż się Kołtoń oburzył: "Obrzydliwe to ściąganie medali przez Anglików, rzucam klątwę - oby nigdy, przenigdy nic nie wygrali wielkiego z reprą! Niech czekają następne 55 lat na finał i niech znowu przegrają"
3
Milanboy
Milanboy
12 lipca 2021, 00:41
Italia powinna otrzymać człowieka roku od TIME.

Wywalić w. Tym turnieju nieznośną Hiszpanie po czym wygrać z Anglią na ich stadionie na Wembley.

Forza Italia
4
Cervusius
Cervusius
12 lipca 2021, 00:38
Ludzie, tu nie chodzi o wymagania Dollara. On jest elementem szerszego problemu. I tu chodzi o ogólny kierunek i miejsce, w którym jesteśmy. Trofeum dotkną też dziś Cristante czy Locatelli i tak, wiem, jak odchodzili to byli cieniem obecnych siebie, ale jakoś tak zawsze brakuje albo kasy, albo cierpliwości i mamy to, co mamy - brak milanisty w całej kadrze Włoch, podczas gdy cieszą się tym gracze klubów typu Sassuolo. Dochodzi do tego obecna strategia zarządu, który za sprawką Moncady będzie nam tu sprowadzał - zacytuję Yabaye - "tych wszystkich Bongo-Diawara-Ngakpe-Ballo-Toure" tak, że bez charakteryzacji będziemy wyglądać jak klub Ligue 1. Milan zatracił swoją tożsamość i zgubił to zasilenie włoską młodzieżą, z którego będą korzystać Inter i Juve. W Milanie, który ubóstwiałem grał Nesta, Maldini, Gattuso, Pirlo i Inzaghi i w odróżnieniu od kuzynów mieliśmy zawsze zbalansowaną ilość gwiazd z i spoza Italii. Ja nie kibicuję tylko kolorom na koszulce, ale określonej tradycji i podejściu i dlatego ten tryumf Włoch jest dla mnie taki gorzki. To jest coś takiego jakby Twoja dziewczyna obcięła się na łyso. Kochasz ją, ale zrobiłbyś wszystko żeby wyglądała inaczej.
7
Mil_online
Mil_online
12 lipca 2021, 00:45
Nigdy nie staliśmy wychowankami, więc trochę mijasz się z problemem.
5
Cervusius
Cervusius
12 lipca 2021, 00:48
chodziło mi o Włochów, a że jedyni z obecnej kadry, którzy otarli się o Milan to wychowankowie, to inna sprawa; na kupowanie Berardich itd. jest już zreszta ekonomicznie za późno
P.S. pardon, jest Acerbi i Bonucci, choć tego drugiego wolałbym nie liczyć, ten pierwszy kolejny wspaniały przykład naszej cierpliwości, cudownie odpala od razu po odejściu
Edytowano dnia: 12 lipca 2021, 00:50
0
Cervusius
Cervusius
12 lipca 2021, 00:50
Wychowaliśmy potwora na bramce;D na którego nas na tą chwilę nie było stać i tyle w temacie Gigio.
1
Marcos Salinas
Marcos Salinas
12 lipca 2021, 00:58
Maldini senior i junior, Costacurta, Albertini, Donadoni, Evani, Rivera, Baresi - w ogóle nie staliśmy wychowankami...
4
Victor Van Dort
Victor Van Dort
12 lipca 2021, 01:01
Ludzie w większości doskonale zdają sobie z tego sprawę, niemniej pamiętają też że w ostatnich latach przeszliśmy przez duże perturbacje który miały ogromy wpływ na takie a nie inne decyzje które zostały podjęte na przestrzeni lat przez różne osoby i różne zarządy. Milan z Nestą po Inzaghiego to była drużyna budowana za ogromne pieniądze, wtedy AC Milan był jak dziś PSG, kupował najlepszych piłkarzy w tym Włochów, miał mocną pozycję w ścisłym topie klubów Europy. Od Aten Berlu jednak się pogubił, nie zrozumiał kierunku w którym ewoluuje pika klubowa i Milan zaczął pogrążać się w delikatnym kryzysie, mistrzostwo z Maxem i Ibrą wynikało z doinwestowania klubu czyli dużych nakładów pieniędzy ale rychle nadeszła kara dla holdingu za nieucziwe praktyki na rynku włoskich mediów w latach 90tych... -600 000 000 euro, dziękuję pozamiatane dla Milanu. W sumie to nic złego sobie ponarzekać na zły los, to normalna reakcja na fakt, że popadło się w długi, pieniądze się skończyły, tak bywa. Coraz starszy Berlu potrzebował jeszcze trochę czasu by sprzedać ACM. Później Chińczyki a po nich Amerykanie z Elliottu. Trudno winić jedną osobę jeśli trzeba kogoś wskazać to pretensje do Berlu ale czy aby on na to zasłużył ze strony kibiców aby mu wypominali to co złe? Moim zdaniem nie.
1
Zimer9009
Zimer9009
12 lipca 2021, 01:04
Maldini - wychowanek, który ponad kolejne podwyżki miał klub w sercu (no i dodatkowo szczęście, że trafił na wielki Milan).

Nesta - kupiony za ogromne jak na tamte czasy i pozycje pieniądze

Gattuso - zakochany w naszych barwach walczak

Pirlo - gdy przychodził nic nie wskazywało na to, że będzie jednym z naj na swojej pozycji

Inzaghi - kupiony za ogromne jak na swoje czasy pieniądze

No to teraz ze względu na możliwości finansowe, FFP itd zabierz Neste i Inzaghiego. Wychowanka z czerwono czarnym sercem zamień na wychowanka z dolarami w oczach. Zostaje Pirlo i Gattuso. Obecnie mamy Calabrie i Tonaliego.

Nie ma aż takiej tragedii :)
1
Mil_online
Mil_online
12 lipca 2021, 01:20
Salinas, nie kompromituj się, po pierwsze wymieniłeś paru ludzi na przestrzeni ilu, sześćdziesięciu-siedemdziesieciu lat? Po drugie, mam na myśli ostatnie 25 czy 30 lat - Milan Berlusconiego stał wychowankami?
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
12 lipca 2021, 01:31
Mil_online
Wymieniłem jedynie mały ułamek najlepszych wychowanków głównie z okresów gdy sektor młodzieżowy miał spore znaczenie dla klubu. Później Berlu wolał szastać kasą/próbować drenować ligę, więc normalne, że poziom znacząco obniżył się, co nie oznacza całkowicie spalonej ziemi - dalej wypuszczali solidnych ligowców z młodzieżówki.
0
Mil_online
Mil_online
12 lipca 2021, 01:50
Ale to nie oznacza, że Milan stał wychowankami. Czym innym jest oparcie kadry na Włochach, a czym innym na wychowankach.

Powiedzmy, że Milan Sacchiego miał rzeczywiście jakieś oparcie w wychowankach, ale XXI wiek to pasmo niepowodzeń na tym polu (niestety).
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
12 lipca 2021, 08:20
Przecież właśnie Ci jasno zasugerowałem, iż przy takim środku ciężkości nie było fizycznej możliwości, aby taśmowo wypuszczał do pierwszego zespołu następne pokolenie gwiazd/legend klubu. I ten problem dotyczy większości sztucznie napompowanych forsą drużyn - od dzisiejszych Szejków w futbolu po nawet Chelsea Abramovicza.
0
Mil_online
Mil_online
12 lipca 2021, 09:30
Więc generalnie się że mna zgodziłeś, zatem temat można uznać , wyczerpany.
0
Vol'jin
Vol'jin
12 lipca 2021, 00:37
Rashford nowy Zaza. Southgate mistrz. Sake do 5 karnego oddelegować xd
2
hyrus13
hyrus13
12 lipca 2021, 00:41
Saka padł ofiarą Jorginho, normalnie nie miałby okazji strzelać ;)
0
Vol'jin
Vol'jin
12 lipca 2021, 00:43
Nie no ale z góry wyznaczasz wykonawców nie na łapy capu. I stawiasz w 5 decydującej serii na gościa co karnego nie strzelał w karierze repki...
2
hyrus13
hyrus13
12 lipca 2021, 01:00
Ty tak wszystko na poważnie bierzesz?
1
grzesiekpl88
grzesiekpl88
12 lipca 2021, 00:35
Takie małe spostrzeżenie, za rok na MŚ Włochy muszą wyciągnąć z kapelusza jakiegoś napastnika, Ciro bez szałuz Belo słabiutko.
0
milan2002
milan2002
12 lipca 2021, 00:37
No ten karny Belo mnie zabolał strasznie.
0
mathiaz
mathiaz
12 lipca 2021, 00:37
Balotelli
4
hyrus13
hyrus13
12 lipca 2021, 00:39
Obaj się skompromitowali. Gdyby w tej kadrze był Luca Toni to Włosi rozstrzygaliby sprawy znacznie szybciej. Cóż Hiszpania sukcesy osiągała bez napastnika (chyba w 2012 tak grali), a i teraz Włosi grali lepiej jak na boisku byli Insigne, Berardi i Chiesa.

Kluczowe moim zdaniem jest to żeby Berardi w nowym klubie regularnie grał.
0
Zielony2009
Zielony2009
12 lipca 2021, 01:06
Moise Kean
1
mzbydzi
mzbydzi
12 lipca 2021, 00:34
Satysfakcja! Wychowanek ACM Mistrzem Europy! I tyle w temacie...
0
Nalim CA
Nalim CA
12 lipca 2021, 00:44
Nawet czterech wychowanków Milanu.
0
lyndonmilan
lyndonmilan
12 lipca 2021, 00:46
Wychowanek?
Locatelli, Cristante, Pessina, Donnaruma
1
1  2  3  4  5    >

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się