SCUDETTO


Pomocnicy siłą Milanu. Kłopot bogactwa Piolego

6 września 2021, 10:40, cinassek Aktualności
Pomocnicy siłą Milanu. Kłopot bogactwa Piolego

Portal MilanNews rozważa kwestię ustawienia pomocników Milanu. W formacji preferowanej przez trenera Stefano Piolego, za plecami ofensywy jest miejsce dla dwóch takich graczy. Na ogół pierwszeństwo do występów w podstawowej jedenastce mają Franck Kessie i Ismael Bennacer. W sezon na bardzo dobrym poziomie weszli też jednak Sandro Tonali i Rade Krunić, a pod koniec mercato do drużyny dołączył Tiemoue Bakayoko. Spotkań, które będzie trzeba rozegrać na maksymalnych obortach, z pewnością nie zabraknie i rotacje również będą konieczne. Inną możliwością pozostaje jednak dopasowanie taktyki w taki sposób, aby na murawie jednocześnie mogło znaleźć się więcej znajdujących się w dobrej formie pomocników.



48 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
PanPrzemus313
PanPrzemus313
6 września 2021, 21:36
Cóż - daleki jestem od bycia fanem klubu kokosa - ale Franck ma w styczniu PNA - tutaj taki bodziec żeby dobrze wypadł w reprezentacji może zadziałać a bez gry o to trudno
W ostatecznym rozrachunku dopóki Kessie nie będzie wyraźnie lepszy od reszty pomocników (nie wiadomo jak z powrotem do formy po kontuzji bedzie- bo w najwyższej formie przerasta wszystkich o klase i nie łudźmy sie że jest inaczej) to nie powinien grać bez kontraktu
0
filipacm
filipacm
6 września 2021, 18:24
O ile Franck nie podpisze, to wybór będzie prosty, Tonali Bennacer, a z ławki Bakayoko
0
DaRo_7
DaRo_7
6 września 2021, 16:23
I belive in Sandro !!!
0
TR3V0R
TR3V0R
6 września 2021, 15:52
W tym sezonie pierwszym wyborem na te pozycje powinien być Sandro. To do niego powinniśmy dobierać zawodnika, który będzie z nim grał w środku pola. Jak dla mnie wybór jest prosty, albo Bennacer, albo Bakayoko. Krunic to chyba jednak nie ta pozycja, choć od biedy może tam grać, a kessiego za takie zachowanie wobec klubu posadziłbym na ławce. Na obecną chwilę trójka Benek, Baka i Sandro powinna rywalizować o miejsce w składzie
1
Jaca23
Jaca23
6 września 2021, 15:41
Jaki kłopot? Dla mnie pewniakiem jest jedynie Tonali. Bennacer bez formy. Krunić to w końcu Krunić. Bakayoko dopiero przyszedł, a Kessie powinien oglądać mecze z ławki póki nie podpisze nowego kontraktu.
4
Rossonero91
Rossonero91
6 września 2021, 15:06
Wreszcie zaczyna to wygladać jak w normalnym klubie, w styczniu mamy Puchar Narodów Afryki, dodatkowo napięty terminiarz z uwagi na LM. Szeroka ławka jest niezbędna.
0
RavenGDA
RavenGDA
6 września 2021, 20:24
Na PNA puścić tylko Ismaela, ke$$ie? Chyba mu się w główce poprzetwiało jeśli myśli że dostanie zwolnienie po takich numerach
0
pazioni
Moderator pazioni
6 września 2021, 15:02
Cieszy taki problem.
0
DarQ
DarQ
6 września 2021, 13:28
Współczuję Piolemu, wiem że związany z tym stres jest ogromny.
Raz też miałem taki problem, wychodząc z salonu bolała mnie głowa - audi czy beemka?
Nie dałem rady - kupiłem oba.
1
Rafał0209
Rafał0209
6 września 2021, 13:43
Teraz kiedy jest 5 zmian w meczu to trochę mniejszy ból głowy.
0
Rocker
Rocker
6 września 2021, 15:12
I teraz codziennie stoisz przed dylematem czy jechać komuś na zderzaku czy skręcać bez kierunkowskazu? ;)
2
DarQ
DarQ
6 września 2021, 16:23
opuszczając rondo kierunku nie włamczam i hu...
0
dawo62
dawo62
6 września 2021, 17:51
@DarQ
To jeb... uderz się w łeb
1
Corsa
Moderator Corsa
6 września 2021, 11:46
Jak to wszystko szybko się zmienia... Ledwie wczoraj Kessie był ulubieńcem kibiców Milanu, kandydatem na kapitana, a dzisiaj stał się zdrajcą numer 1, najgorszym z najgorszych, człowiekiem bez honoru, sprzedawczykiem od którego lepszy jest nawet Gigio ;)

Straszny hejt spada na Francka, nie twierdzę, że nie jest on w pewnym stopniu zasłużony, ale na miejscu tych, którzy już wydali osąd i twardo na niego smarują, trochę wstrzymałbym konie, bo będzie wstyd jak finalnie ten podpis na kontrakcie jednak złoży.

Te same osoby, które teraz wylewają pomyje napiszą wtedy, że jednak wierzyli w niego, w to, że jest prawdziwym Milanistą i wszystko jest super, będzie można znów wychwalać grę i zaangażowanie.

Weźcie trochę przemyślcie sprawę, bo aż przykro się to wszystko czyta. Chłop zostawia na boisku serducho, w każdym meczu widać 100% walkę. Obok Calabrii jest to moim zdaniem najbardziej zdeterminowany zawodnik. Co innego gdyby był piłkarzem roszczeniowym, niedbałym jak np. Piątek czy Leao, ale to zupełnie inny rodzaj człowieka. Wybyli mu zęba, a on i tak latał jak szalony przez większą część meczu żeby tylko dać Milanowi punkty. Czy to nie świadczy o tym, że te barwy są dla niego ważne? Czy zwykły najemnik jest w stanie aż tak przejąć się losami spotkania?

Nie wiem jak to wszystko się skończy, straciłem pewność co do przedłużenia kontraktu, ale mimo wszystko facet ma u mnie dożywotni szacunek, za to co robił na boisku, za radość, którą nam sprawił. Jeśli wybierze inny kierunek, to trzeba zwyczajnie uszanować jego decyzję i tyle.

Proszę Was - zastanówcie się dwókrotnie przed napisaniem głupiego komentarza gdzie stawiacie Kessiego w jednym szeregu z Hakanem i Gigio, bo ci dwaj razem wzięci nawet w połowie nie pokazali takiego oddania jak on jeden.

Może i nie ma tak czerwono-czarnego serca jak sobie tego życzymy, ale z pewnością jest profesjonalistą, który nasze barwy docenia. Dlatego doceńmy również i jego osobę, bo bez dwóch zdań w pełni na to zapracował.
10
LunaS
LunaS
6 września 2021, 12:04
Wiesz ludzie oceniają mgłę medialną ... bo tak na prawdę to może usiedli sobie z Maldinim Frank powiedział że idzie do PSG bo dają mu 2xwięcej kasy niż oferta Milanu po podwyżce. I teraz kwestia tego jak to zakomunikować kibicom. Niepotrzebnie udzielił wywiadu w którym mówił o tym że nie będzie z nim problemu i że dotrzymuje słowa itd ... Jego pensja może jest dlatego tak wysoka - bo nowy klub zainteresowany jest nim tylko jako wolnym agentem w tej układance. Maldini człowiek z kultura i klasą nie może obsmarować Franka - a Frank jest w kłopocie.

Ale jak jest na prawdę - grom wie - może się dowiemy.
2
mosiu1992
mosiu1992
6 września 2021, 12:12
Co do jakości Franka na tej stronie chyba nikt nie powinien mieć wątpliwośći. Tak jak napisałem niżej w komentarzu, odejście Kessiego zaboli mnie najbardziej z racji tego, że po pierwsze jest to piłkarz klasy światowej, dwa po prostu polubiłem gościa.

Jednak nie może być tak, że w wywiadzie mówisz jedno, a robisz drugie. Nie może być tak, ze od 6 miesięcy oczekuejsz pewnych kwot, klub spełnia te rządania, a Ty po prostu podnosisz cały czas poprzeczkę w górę. Wolałbym, żeby powiedział od razu, scłuchajcie, doceniam wszystko co zrobił dla mnie klub, ja też swoje oddałem, walnie przyczyniłem się do powrotu do LM, ale chciałbym odejść poszukać innych wyzwań. I wtedy sytuacja jasna i klarowna i nikt nie powinien miec pretensji, albo inaczej żalu. Sport, zawód jak każdy inyny i jeżeli ktoś gdzieś da mu więcej, to będę trzymał kciuki żeby mu się wiodło.

Na koniec przyszło mi do głowy, że może Kessie tak powiedział, że chce odejść a to zarząd robi zasłone dymną i wie, że Frank będzie warty więcej przez ten sezon, gdzie dostaliśmy się do LM na boisku, niż 30/35mln, które ewentualnie na rok przed końcem kontraktu moglibyśmy za niego dostać.
2
DarQ
DarQ
6 września 2021, 12:29
Racja. Kessie zostawiał zawsze na boisku serce...a nawet raz zęba. To dość symboliczne. Ja jestem fanem piłkarza za pot na boisku , a nie pierdu pierdu po za nim (nawet jak kokietuje klub).
Natomiast nie zauważyłem, żeby Hakan odstawiał nogę na boisku, a np. widziałem jak Gigio do końca jak lew walczył o LM, pomimo ogromnej presji i hejtu.Pewnie nie można ich wrzucić do jednego worka ale ja nie potrafię ich ustawić na przeciwnych biegunach walki o vice lub jej braku.
2
GottMittUnss
GottMittUnss
6 września 2021, 13:58
za duzo sie stresujecie tym calym Kessim , kto ma odejsc niech odchodzi .Granie w Milanie jest zaszczytem , zwlaszcza ze zaczyna sie droga do powrotu na same szczyty.Projekt Elliota jest bardzo dobry , sztywne finanse do czasu satbilnosci finansowej klubu , pozniej mozna myslec jak glupi kessi tego nie rozumie to won do paryza.
0
Jaca23
Jaca23
6 września 2021, 15:55
Uważam, że obrażanie Kessiego od zdrajców czy porównywanie go do Donnaurmmy czy Hakana mija się z celem. Jednak fakty są takie, że kontrakt według jego słów powinien być już dawno podpisany.

Franck to według mnie nasz najlepszy zawodnik poprzedniego sezonu i mam do niego nadal wielki szacunek. Niestety wiele stracił swoja obecną postawą i nie będzie to już dla mnie prawidzyw Milanista, tylko kolejny zwykły piłkarz zakładający koszulkę Milanu.

Kolejną sprawą, są medialne doniesienia o coraz to większych żądaniach agenta. Milan podnosi ofertę, a agent żąda więcej. Oczywiście to tylko medialne spekulację, ale jeśli to prawda to bez wątpienia będzie można go postawić w jednym rzędzie z Dollarummą.

Będę bardzo szczęśliwy, jeśli podpisze nowy kontrakt, jednak dla mnie Prezes, czy przyszły kapitan Kessie zakończył się wraz z końcem poprzedniego sezonu.
0
marcinmaly82
marcinmaly82
6 września 2021, 11:27
Jeśli Kessie nie przedłuży kontraktu to na ławę
1
Radwan
Radwan
6 września 2021, 11:24
Od samego początku jestem fanem Tonaliego. Chłopak ma potencjał i ja bym na niego stawiał w ciemno. Już chyba się zadomowił w Milanie na tyle, żeby grać na kierownicy i zostać legendą klubu w przyszłości
6
wielki prostownik
wielki prostownik
6 września 2021, 15:11
W 2026 odejdzie za darmo do PSG.
0
ósmy
ósmy
6 września 2021, 11:21
La Repubblica:
Alessio Romagnoli nie planuje przedłużać umowy z Milanem i chce po jego wygaśnięciu podpisać umowę z Lazio. Również w rzymskim klubie liczą na nawiązanie współpracy z 26-latkiem, który jest kibicem Biancocelestich, pomimo wychowania się w szkółce Romy. Lazio myśli nad próbą pozyskania Włocha w zimowym mercato za niewielką opłatą, co pozwoliłoby Milanowi nie stracić go bez kwoty odstępnego.
3
LunaS
LunaS
6 września 2021, 11:22
5-8 mln wpadnie :)
0
artorn
artorn
6 września 2021, 11:31
jak chce iść to sprzedać i będzie git.
1
MK92
MK92
6 września 2021, 11:20
Aż się wierzyć nie chce, że druga linia to był nasz największy kłopot ubóstwa przez ładnych parę lat...
2
Gol
Gol
6 września 2021, 11:19
Gracz w najwyższej formie powinien w danym momencie grać. Jeżeli w najwyższej formie jest Sandro i Krunić, to powinien grać Sandro i Krunić.
7
Marios77
Marios77
6 września 2021, 11:00
Nie można Kessiego traktować jak gracza niezastąpionego bo też taki nie jest…. I popieram w 100 % że nie powinien zakładać już koszulki Milanu bo już na nią nie zasługuje. Nie ma co się oszukiwać, On już nie przedłuży tego kontraktu…
3
Rossoneri777
Rossoneri777
6 września 2021, 11:05
Nie znając sytuacji bez sensu gadać na kessiego. Jest na kontakcie i jeśli ma pomoc np w mistrzostwie to niech gra w 1 składzie. W ostatnim sezonie był filarem od 1 do 38 kolejki bez słabszych meczy czy kontuzji. Sandro ma niezły start ale jednak Kessie to nasz podstawowy pomocnik.
1
Zirytowany
Zirytowany
6 września 2021, 11:06
Wstrzymałbym się jeszcze z wyrokami.
4
rk140685
rk140685
6 września 2021, 11:26
Dosyc przykre i wiele mowiace jest to,ze zmienil zdjecie i opis profilowy na IG. Chyba jednak nie jest juz tak przywiazany bardzo do Milanu. Jesli faktycznie Kessie chce odejsc to ja najchetniej przyjalbym oferte Totkow za niego,ktora mowi tez o Ndombele ktory kiedys byc Topem w Europie na swojej pozycji.
Nalezy pokazac srodkowy palec Leonardo i tyle. Choc z drugiej strony zapewne Franck bedzie chcial isc wlasnie do Paryza.Zobaczymy co sie bedzie dzialo.Na nude napewno narzekac w styczniu nie bedziemy.
0
jasiom22
jasiom22
6 września 2021, 10:54
Kessie-Bakayoko , Bennacer-Tonali a Krunić do przodu na końcówki, nie powinno być wątpliwości ze taki jest koncept włoskiego trio: Pioli, Maldini, Massara. Pioli będzie się tego trzymał Leao/Rebić(Krunić), Brahim/Krunić(Messias), Ibra/Giroud(Pellegri), Saelemaekers/Messias(Florenzi).

W przypadku braku Kessiego, Bakayoko... wyglada na to ze Krunic zajmuje miejsce biegacza. A Benek z Tonalim walcza i jedno miejsce.
Edytowano dnia: 6 września 2021, 10:57
2
ACMati69
ACMati69
6 września 2021, 10:49
Kessiego wysłać na trybuny i już problem bogactwa się zmniejszy
8
Marcos Salinas
Marcos Salinas
6 września 2021, 10:57
Pewnie. Potem dzięki zbyt częstej grze Kruniciem/Bakayoko przewalić LM niczym Napoli Petagną (Ponad 20 spotkań napastnika, który nienadażał za grą zespołu.) kiedy Milik siedział w ''karcerze'' za nieposzłuszeństwo wobec ADL'a...
Dobrze, że przynajmniej w tym aspekcie zarząd i trener wolą rozum od ślepej miłości.
Edytowano dnia: 6 września 2021, 10:59
8
ACMati69
ACMati69
6 września 2021, 11:02
Na szczęście to nie ja jestem trenerem i nie muszę się kierować wyłącznie rozumem i chłodną kalkulacją przy pisaniu takich komentarzy :d
2
Zirytowany
Zirytowany
6 września 2021, 11:07
Dlaczego? czy jest już oficjalne stanowisko gracza, że nie przedłuży umowy i odejdzie latem 22 ?
0
ACMati69
ACMati69
6 września 2021, 11:15
Oficjalne stanowisko gracza było takie, że jak wróci z olimpiady to razem z Maldinim ubiją ten interes. Olimpiada dawno się skończyła, podpisu nie ma, media mówią o możliwości powtórki sytuacji z Donnarummą, no sory, chyba mam prawo być hehe zirytowany.
4
wielki prostownik
wielki prostownik
6 września 2021, 11:23
Pewnie. Wysłać na trybuny, płacić pensję i grając Kruniciem wylądować w Lidze Konferencji. Świetny plan. Takie kluby Kokosa może sobie robić zespół z Ekstraklasy (i ewentualnie Napoli bo ma równie durnego właściciela jak Polskie kluby) a nie klub który ma podobno ambicje bycia poważnym graczem w Europie.
Edytowano dnia: 6 września 2021, 11:24
2
DarQ
DarQ
6 września 2021, 11:33
Protestuję przeciwko używaniu orzecha kokosowego w sensie pejoratywnym. Jestem wielkim fanem batona bounty
bo to "smak raju"
1
ACMati69
ACMati69
6 września 2021, 11:35
Wielki prostowniku problem bogactwa polega na tym, że masz wielu piłkarzy mogących grać na tej samej pozycji i dodatkowo każdy prezentuje aktualnie porównywalny poziom. Jeżeli Krunic obecnie jest w wysokiej formie, to nie widzę problemu, żeby grać nim, zamiast "prezesem".
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
6 września 2021, 11:48
Na rzeczywistą ocenę formy Krunicia poczekajmy do końca września. Na razie z Dorią była jazda od pola karnego do pola karnego, bez jakiejkolwiek stabilizacji w środku pola na korzyść Milanu, a na tle tak zamroczonego Cagliari to i Montolivo w najgorszym momencie swojej kariery potrafiłby się wyróżnić.
Edytowano dnia: 6 września 2021, 11:50
0
Jaca23
Jaca23
6 września 2021, 15:46
Stawianie na Kessiego, który póki co nie chce podpisać nowego kontraktu i coraz bardziej prawdopodobne wydaję się jego odejście latem to absurd. Jeszcze teraz to pół biedy, ale od listopada/grudnia to on w ogóle nie powinien powąchać murawy. Trzeba stawiać na zawodników, którzy chcą tutaj grać, lub można na nich zarobić, a nie na kogoś kto lada moment może odjeść za free.
1
jasiom22
jasiom22
6 września 2021, 16:25
@jaca23 , jest dokładnie odwrotnie, już tłumacze...

Wyobraź sobie zeszły sezon bez Donnarummy i Hakana, wraz z możliwościami a raczej ich brakiem wzmocnień w zeszłym sezonie, i walkę o top4 do kończa, top4 które znikało i pojawiało się w końcówce sezonu co kolejkę. W retrospektywie wolałbym zespół z Gigio i Hakanem który wywalczył wicemistrzostwo, niż niewiadomą bez nich.

Dziś Kessie i Romagnoli to analogiczna sytuacja, jak z Gigio i Hakanem.

Pytanie w praktyce jest takie: co jest ważniejsze, czy zarobić, czy trzymać kluczowych zawodników w składzie, żeby osiągnąć lepszy wynik sportowy? Wszyscy się powołują na mental „ekonomiczny” i despotyczny, z klubami kokosa, wywalić żeby zarobić, dollar dollar bills... I dopisuje się do tego jakieś nieracjonalne emocje, czy kocha czy nie kocha. Może ze kocha a tego nie pokazuje. Etc. Medialna szopka, klasyczna.

Na szczęście zarząd ma bardziej pragmatyczne podejście, i na pierwszym miejscu stawia wynik sportowy!! A nie kasę, i mocnych zawodników woli mieć do dyspozycji przez rok, wraz ze zgraniem. Niż ich nie mieć, żeby pan singer czy inny, miał trochę więcej na koncie. A u nas w pierwszym składzie grał Krunić za Kessiego. Tak jak gra Diaz za Hakana, dopiero zobaczymy z jakim efektem na dłuższa metę.

Ponadto przez/dzięki covidowi teraz kluby mogą kupować, bez nerwów o FFP, na czym Milan korzysta (dokańczajac projekt stabilności finansowej przed skupieniem się na budowie obiektu), a kasy nie brakuje, wiec po się przejmować, czymś na co nie ma wpływu? Próby były (jak ze sprzedadzą Castillejo, nie wyszło) Ponadto właśnie sprzedarz czy kupno zawodnika za rozsądna sumę dziś nie jest taka łatwa jakby mogło się wydawać (casus Castillejo) i ogólnych oszczędności. Jeszcze będąc Milanem (opadłą potęga, przez ostatnie lata) gdzie ceny są wygórowane a od na wszyscy szukają okazji za darmo.

I tyle, Kessie i Romagnoli będą w kadrze do stycznia albo do końca kontraktów, i będą jak na profesjonalistów w pracy grać jaknajlepiej dla Milanu. A potem krzyż na drogę, jak się Nie uda dogadać, albo jak klub zrozumie ze salary cap w Milanie jest trochę nieadekwatny do konkurencji w LM (Anglii, PSG czy Realu) i tyle. No albo podpiszą, czego nie musza robić w oknie transferowym.

Jeżeli to prawda ze Kessie, ma 9 mln na stole, a Milan daje 6 mln to trudno, co zrobić? Wylać wiadro pomyj, na najlepszego kluczowego zawodnika? Czy raczej dokończyć umowę i ciao, wiadomo byłaby wielka szkoda, ale z drugiej strony Milan (pragmatycznie) już się (probnie) zabezpieczył, a tez można przypomnieć .. ze połowa fanów Milanu jeszcze półtora roku temu wolała o wywalenie Kessiego w pierwszej kolejności, wiec mamy co mamy, ja jestem dobrej ciagle myśli. Wiec tym bardziej ferment w tej kwestii jest zbędny.

„Kessie musi zostać” można by zmienić ma „Kessie powinien zostać” , w przypadku Romka jest trochę inaczej bo na nasze szczęście wypalił do tego stopnia ze zepchnął Romka na ławkę, i dobrze na ławce trzeci stoper o tej jakości tez potrzebny, szczególnie w ciągnących się czasach covida.

Milan miał świetne okienko transferowe a Pioli dostał wszystko Co mógł dostać. Po dwoch podobnych zawodników, do każdej roli, i tez duża ilość uniwersalnych zmienników. Typu Krunić, Messias, Pellegri czy Florenzi. W nagłych wypadkach.
0
wielki prostownik
wielki prostownik
7 września 2021, 12:56
@ Jaca23 Nieprawda. Trzeba stawiać na zawodników w aktualnie najwyższej formie. Jeśli Kessie będzie lepszy od Tonaliego to ma grać bez względu na to kiedy kończy mu się kontrakt. TOP 4 jest najważniejsze.
0
LunaS
LunaS
6 września 2021, 10:49
Nie wyobrażam sobie aby Tonali po takim starcie w sezon poszedł teraz na ławkę. Niech się Kessie albo Benek martwią :) W obronie 1 bardzo dobry obrońca na ławkę usiądzie, w pomocy 2 pomocników i prawdopodobnie 1 napastnik usiądzie. Mega konkurencja - jak nie będą stękać tylko wywierać presję na pierwszy skład to wyniki w tym sezonie mogą być rewelacyjnie.
7
wielki prostownik
wielki prostownik
6 września 2021, 11:26
Zobaczymy czy będzie taki dobry gdy stanie naprzeciwko Lazio albo innego poważnego przeciwnika. Na razie to pokazał się z dobrej strony na tle jednego przeciętnego i jednego koszmarnie słabego rywala. Ale zgadzam się że teraz powinien dostawać szansę nadal w 1 składzie.
0
artorn
artorn
6 września 2021, 11:34
Wydaje mi się że ostatnie 10-15lat to jest era grajków płaczków, którzy jednak wolą popłakać niż powalczyć:)
0
mosiu1992
mosiu1992
6 września 2021, 10:46
Na chwilę obecną do momentu aż Kessie nie przedłuży kontraktu, pierwszą parą środkowych pomocników powinna być dwójka Sandro, Bennacer. Zdaje sobie sprawę z tego, że Kessie jest obecnie w mega wielkiej fornie, ale może to da reszcie trochę do myślenia, że powinno z kubem grać się w otwarte karty. Odejście Kessiego w sposób jaki odeszli Hakan, Donek i prawdopodobnie Romek, będzie mnie bolało najbardziej. Mega lubę tego gracza i doceniam to jak grał w ostatnim sezonie, ale żaden gracz nie może być ważniejszy niż klub.
2

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się