SCUDETTO


Maignan: "Dopóki mamy głos, będziemy go używać, aby walczyć o zmianę"

21 września 2021, 23:27, Ginevra Aktualności
Maignan:

Mike Maignan zamieścił w mediach społecznościowych wpis odnoszący się do sytuacji, która spotkała go w czasie rozgrzewki przed meczem z Juventusem, kiedy to grupa fanów miejscowych kierowała pod jego adresem rasistowskie wyzwiska: 

"W niedzielę wieczorem na Allianz Stadium kilku kibiców bianconerich kierowało wobec mnie rasistowskie wyzwiska i okrzyki. Co miałbym powiedzieć? Że rasizm jest złem i że ci kibice są głupi? Nie o to chodzi. Nie jestem ani pierwszym, ani ostatnim zawodnikiem, którego to spotka. Dopóki takie wydarzenia będą traktowane jako 'odizolowane przypadki' i nie zostanie podjęta żadna globalna inicjatywa, historia będzie się powtarzać raz za razem. 

Co robimy, aby walczyć z rasizmem na stadionach? Sądzimy naprawdę, że to, co robimy, przynosi efekty? Gram dla klubu, który jest liderem, jeśli chodzi o zaangażowanie w walkę z każdą formą dyskryminacji. Trzeba jednak większej jedności w walce z problemem społecznym, który wykracza poza piłkę nożną. 

Czy włodarze piłkarscy, ludzie, którzy podejmują decyzje, wiedzą, jakie to uczucie słyszeć pod swoim adresem okrzyki i wyzwiska, które sprowadzają nas do rangi zwierząt? Czy wiedzą, co to znaczy dla naszych rodzin i bliskich, którzy to widzą i nie rozumieją, jak to możliwe, że takie rzeczy dzieją się nadal w 2021 roku? 

Nie jestem 'ofiarą' rasizmu. Jestem Mike, stoję tutaj, czarny i dumny. Dopóki możemy używać naszego głosu, aby walczyć o zmianę, będziemy to robić".



74 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Fushnikov
Fushnikov
22 września 2021, 10:49
Ja bym zrozumiał gościa który kibicuje klubowi gdzie grają sami biali. Mógłby tam wyzywać ale typ kibicuje klubowi gdzie połowa to latte+ co to za hipokryta. Wielokrotnie powtarzałem, że sam nie lubię czarnej nacji za to jak się zachowują i ich styl życia a zwłaszcza za te lewackie blm. Nigdy bym nie wpadł by na trybunie na kogoś krzyczeć czy bananami rzucać ;( przecież to jest tak płytkie że szok.
4
zbylon
22 września 2021, 09:49
Wystarczy pójść na jakikolwiek stadion w Polsce i posłuchać jakimi obelgami obrzucani są piłkarze drużyny przyjezdnej. Nagle wielka afera, bo ktoś czarnego nazwał czarnuchem. Co za różnica, czy ktoś kogoś nazwie pedałem, czarnuchem czy obrzuci jakąkolwiek inną inwektywą? Dlaczego tylko czarni są pod specjalna ochroną? Dlaczego gdy masowo mordowani są biali w RPA, to nikt nie urządza akcji "white lives matter"? Czy to znaczy, że czarny nie może być rasistą, bo jest czarny? Moim zdaniem czarni to właśnie najwięksi rasiści, a wszyscy ich głaszczą i przed nimi klękają. Chore...
7
DarQ
DarQ
22 września 2021, 10:03
Wole oddać pokłon wQrwionemu ,złemu ,czarnemu rasiście , niż spokojnemu ,nieskazitelnemu biskupowi.
Taka hiperbola ale tak czuję.
2
zbylon
22 września 2021, 10:08
Co ma piernik do wiatraka?
5
DarQ
DarQ
22 września 2021, 10:15
A nic. Pomyłka. Tak sobie napisałem. Też jestem rasistą. Bo fajnie tak bez podstaw mieć poczucie wyższości. Jestem kozak.
4
artorn
artorn
22 września 2021, 10:22
Taka jest teraz moda:) Wystarczy spojrzeć na reklamy niektórych koncernów z lat 50-60 jak traktowały kobiety a teraz zwrot 180 stopni:)
0
artorn
artorn
22 września 2021, 10:23
Masowe morderstwa białych w RPA? Are you sure?
W ogóle przywołując RPA jako argument wykazujesz się ogromną niewiedzą i ewidentnie widać, że posiłkujesz się emocjonalnymi hasłami internetowymi, a nie rzetelną wiedzą i rozsądnym osądem.
9
DarQ
DarQ
22 września 2021, 10:47
Miszcz
To nie widziałeś na jutubach jak w RPA czarni mordują białych metodą "wyklęty bury kutas"?
A przestraszeni biali, biali jak mąka z Unicef,u wręczają czarnym bony na zakup nowych kałachów?
2
LunaS
LunaS
22 września 2021, 10:58
RPA to akurat dzikusy - wpływ apartheidu na ich niewykształcone głowy przyniósł takie żniwo ... w dodatku oni nawet zabijają imigrantów zarobkowych z krajów ościennych. A na farmach cięli czarnych, białych i koloredów nawet :) co mieli być najdoskonalszą rasą.

Każdemu należy się "specjalna" ochrona - czy to pedał czy czarny czy biały. Rasizm dotyczy każdego - w USA o dziwo bardziej latynosów niż czarnych.

Temat rzeka i bagno w jednym.
0
Milanboy
Milanboy
22 września 2021, 11:53
Gdzie te masowe mordy w RPA? bo ja nie widzę, chyba, że masz informacje o których cały świat milczy m
0
Milanboy
Milanboy
22 września 2021, 11:53
DarQ,

Widziałem Waka Waka, liczy się?
2
lukarion
lukarion
22 września 2021, 12:17
Chore jest napędzanie mowy nienawiści tak z jednej jak i z drugiej strony słowa jak czarnuch czy białas nie są i nigdy nie będą oznaczać szacunku do drugiej osoby.Wszyscy jesteśmy ludźmi bez względu na kolor skóry czy wyznanie szkoda że nie wszyscy to potrafią zrozumieć
0
zbylon
22 września 2021, 12:41
Miszcz i MilanBoy - jest coś takiego jak Google. Można wpisać tam frazę "morderstwa w RPA" i całkiem sporo tego wyskoczy. Ot taki pierwszy z brzegu:
https://www.polskieradio24.pl/5/3/Artykul/2177012,Plaasmoorde-czyli-mordy-na-farmach-RPA-pozbywa-sie-bialych-obywateli-ROZMOWA
0
zbylon
zbylon
22 września 2021, 13:06
No i widzisz. Nawet w tekście pod nagłówkiem masz pewne wyjaśnienie którego nie dostrzegasz. Takie słowo z przedrostkiem "post".

Kolejna sprawa, napisałeś masowe. Tekst chyba z kwejka wziąłeś a nie z faktów.
Inna sprawa, większość tych morderstw była na tle rabunkowym.
Jeszcze kolejna sprawa, duża część ofiar to czarni.
Idąc za wiki: "W latach 2017/2018 w RPA doszło do 47 morderstw na farmerach i pracownikach farm (na 19 tys. morderstw w całym kraju)[3]. Nie wiadomo jednak, czy biali są bardziej narażeni na ataki niż czarni[4]. Według danych z 2001 roku 61% ofiar ataków na farmy w tym roku była biała, 33% czarna[1].
(...)... Genocide Watch. Organizacja neguje jednak, by w RPA miało kiedykolwiek miejsce ludobójstwo na białych farmerach"

Doedukuj się w jakimś temacie zanim zaczniesz grać eksperta. Karta RPA to klasyczna zagrywka która obnaża ignorancje i brak znajomości tematu.
Chwytliwe populistyczne hasełka z internetu, które w starciu z faktami nie są już takie prawdziwe.
Masowe ludobójstwa białych! Jakżeż to brzmi. Jeszcze lepsze jest hasło o Holokauście białego heteroseksulanego mężczyzny! Wszyscy jesteśmy zgubieni.

Zgadzam się jednak, że głupie jest gadanie "jestem dumny z bycia czarnym". Właśnie dlatego, że w drugą stronę nie można tak powiedzieć. Moim zdaniem słabe to jest i jak już coś to powinno się mówić "nie wstydzę się, jestem taki i koniec".
W ogóle co to za powód do dumy, kolor skóry, narodowość, płeć itd? Tego nie rozumiem. To są cechy na które nie mamy wpływu, jaki to powód do dumy.
4
DarQ
DarQ
22 września 2021, 14:04
Miszcz
Waka, Waka yc tajm tu afryka...
ale żony G. Pique w to nie mieszaj.
3
DarQ
DarQ
22 września 2021, 17:09
A ich syna Milan mogę?
0
zbylon
22 września 2021, 18:18
Miszcz - jeśli 70 tys ofiar to nie ludobójstwo, to co nim jest? A cytowanie Wikipedii, to już kosmos dla mnie. Równie dobrze mógłbyś cytować Michnika, Wałęsę lub Kurskiego :)
0
DarQ
DarQ
22 września 2021, 18:40
Musisz kopać leżącego?
Mało ma Gerard problemów w Bartcssselonie?
0
DarQ
DarQ
22 września 2021, 19:11
70 000 ofiar rabunków od kilkudziesięciu lat. Część na tle rasowym, część nie na białych. Szafujesz pojęciami które tu nie pasują.
To co jest na Wiki ma odnośniki które możesz sobie zweryfikować. Możesz też zerknąć na angielską, która jest uznana powszechnie za rzetelną. Porównanie do tych nazwisk to kuriozum którego nie skomentuje.
Dla przykładu, w 2019 było ponad 20tys ofiar morderstw z czego tylko 49 to biali. Idąc twoim tokiem, należy stwierdzić że odbywa się ludobójstwo na czarnych teraz. To byłoby absurdalne. Jeszcze raz odsyłam do stanowiska profesorów specjalizujących się w tym temacie. Ludobójstwo to stanowisko polityczne i teoria spiskowa, nie rzetelna analiza naukowa.
Edytowano dnia: 22 września 2021, 19:11
0
zbylon
22 września 2021, 22:45
Miszcz - 70 tysięcy białych ofiar. Od 1994 do 2018, to daje średnio 8 ofiar dziennie. Białych ofiar. Przypominam, że USA zapłonęły po śmierci jednego naćpanego murzyna. Do dzisiaj nasi piłkarze przed meczami klękają z tego powodu.
Polecam przy okazji nauczyć się czytać ze zrozumieniem.
0
PeterWarne753
PeterWarne753
22 września 2021, 08:54
Blablabal. Rasizm, homofobia największe problemy współczesnej piłki. Kto się na to nabiera? Mike Maignan facet, który gra w Milanie zarabia 5 mnl euro rocznie, żyje w luksusowym apartamencie w Mediolanie jest ofiarą rasizmy. :) Taka sama ofiarą jest Lebron James, facet, którego majątek wart jest ponad miliard USD!!! Oni są ofiarami? Naprawdę? Sława, pieniądze, rzesze fanów na całym świecie.
Najbardziej żałosne w tej wypowiedzi jest, że musi być podjęta "globalna inicjatywa" dotycząca walki z rasizmem. To ja się pytam jak nazwać te inicjatywy, które teraz są jak nie globalne. Przecież wszędzie się o tym mówi, gdzie mamy jeszcze słyszeć o rasizmie? We własnych snach?
Mike bądź tak jak piszesz Czarny i dumny o rób swoje czyli graj w piłkę i nie przejmuj się marginesem ludzi, bo to naprawdę mniejszość. Nie warto być mięczakiem tylko robić swoje.
11
Mateusz1982
Mateusz1982
22 września 2021, 08:58
Z "pandemią" już podjęli globalną inicjatywę. To może czas na palenie samochodów i blokady dzielnic jak w USA? W sumie. ;)
0
ceran1899
ceran1899
22 września 2021, 09:00
Czyli jak jesteś ofiarą czegokolwiek jak Ci się dobrze wiedzie, to masz po prostu się zamknąć? Mówienie o swoich uczuciach i odpowiedź na tak niski atak nie jest równoznaczne z byciem mięczakiem.
9
Rafalzki
Rafalzki
22 września 2021, 09:08
a co ma piernik do wiatraka? jeśli zarabiasz potężny hajs to mogą Ci ludzie bezkarnie ubliżać? dawno nie czytałem większej bzdury.
10
PeterWarne753
PeterWarne753
22 września 2021, 09:25
Oczywiście, że nie powinno się nikomu ubliżać, ale śmieszy mnie to, że Ci ludzie robią z siebie ofiary, poszkodowane przez system, bo są czarni.
"Mówienie o swoich uczuciach" - tak wiem, ze jest to modne dzis aby calemu swiatu opowiadac o swoich uczciach itp bzdurach.
1
ceran1899
ceran1899
22 września 2021, 09:33
Jeśli Twoje uczucia dla Ciebie to bzdura, to Peter nic tylko Ci szczerze współczuć. ;)

Super, że w końcu żyjemy w społeczeństwie gdzie można powiedzieć co się czuję.
4
DarQ
DarQ
22 września 2021, 10:10
Po jednych to spływa, a po drugich nie. Dlaczego oceniasz ludzi po swoim wzorcu?
Czy mięczakiem nie jest osoba niereagująca?
3
PeterWarne753
PeterWarne753
22 września 2021, 11:56
ceran1899,

Nie napisałem ani o sobie ani o swoich uczuciach więc nie do końca rozumie Twój argument. Pisałem o tym jakie stało się teraz modne mówienie o swoich uczuciach całemu światu i że jest to słabe i żałosne. Każdy człowiek zapewne kiedyś został zwyzywany lub obrażony w ten czy inny sposób i co teraz mamy z tego powodu kampanię medialną robić. Mam teraz przepraszać każdego czarnego za to, że jestem biały lub za to, że kiedyś było niewolnictwo i jego może jacyś przodkowie byli niewolnikami, bo napewno nie on? W imię czego ja się pytam? Co ja mam z tym wspólnego? Albo czy muszę oklaskiwać jakiegoś dzbana, który ogłosił światu, że przeszedł zmianę płci z kobiety na mężczyznę i oznajmia to światu i mam się razem z nim cieszyć, a mnie to gówno obchodzi. Żyj jak chcesz, ale daj żyć innym.
1
PeterWarne753
PeterWarne753
22 września 2021, 11:59
DarQ,

Osoby medialne i na świeczniku muszę się liczyć z tym, że będą oceniane. Być sławnym i bogatym ma swoje przywileje, ale ma też konsekwencje. Jeśli Mike lub ktoś inny chce być nieoceniany lub niezauważany to niech nie gra w piłkę w słynnym klubie tylko niech zatrudni się jako programista i zamknie się w swojej dziupli bez okien lub niech zbiera szparagi. Tam będzie anonimowy i nikt nie będzie mu jechał od czarnuchów.
1
Rafalzki
Rafalzki
22 września 2021, 14:59
oceniać kogoś lub mówić o nim w sposób krytyczny to coś innego niż ubliżać komuś od małp itp i status społeczny nie ma nic do tego...
2
omo69
omo69
22 września 2021, 08:47
Prowadzać interesy w Berlinie wiele razy miałem do czynienia z "czarnymi" czy "pedałami" i oczywiście biorąc pod uwagę ze Berlin to chyba najbardziej porypane miasto na świecie i można tam nawet utożsamiać się z helikopterem bojowym to oni mówią jedno,to wszystko to zwykła polityka to wszystko to zwykle wykorzystywanie rasizmu to stawania się sławnym i bogatym.Nawet w Polsce była zbiórka na kobieto-faceta a jak uzbierał kasę to nagle jest "normalny" Rasizm podejrzewam jest w każdym z nas bo nawet oglądając mecz ilu z was w nerwach krzyknęło ty @!#$ czarnuchu??czy czarni nie krzyczą ty !@# białasie??dajcie spokój,mówi się teraz o rasizmie rasowym bo po prostu jest taka moda i można na tym coś ugrać.Mnie nie przeraza rasizm rasowy bo uważam ze jest to marginalna sprawa i ,ze więcej jest rasizmu wobec "białych" ,to bardziej uwidocznia się głupota ,ze ktoś krzyczy przed kamerami ty "czarnuchu" ale to ,ze widzę ze pod przykrywka rasizmu można ludźmi manipulować i ogłupiać ich a to może prowadzić to prawdziwego nieszczęścia.

Pozdrawiam "wszystkich":)
Edytowano dnia: 22 września 2021, 08:52
5
PeterWarne753
PeterWarne753
22 września 2021, 08:55
Dokładnie manipulowanie i o ogłupianie ludzi. Pełna zgoda.
3
chory
chory
22 września 2021, 08:19
rasizm zawsze będzie istniał, ludzkości i tak udało się mocno go ograniczyć przez ostatnie kilkadziesiąt lat
3
ceran1899
ceran1899
22 września 2021, 09:15
oczywiście, że nie będzie istniał zawsze. Kwestia 100 lat +/-
1
PeterWarne753
PeterWarne753
22 września 2021, 12:06
ceran1899,

Jak obliczyłaś, że za 100 lat rasizm przestanie istnieć? Podasz jakiś wzór żeby sobie zapisał? Od razu powiedz mi kiedy ludzie przestaną się zabijać i nienawidzić i kiedy nie będzie już wojen, głodu i chorób? Kiedy ten idealny świat powstanie też za 100 lat +/-? Każdy będzie szczęśliwy, wszyscy równi zapanuje miłość i pokój. :)
2
sebastek888
22 września 2021, 08:05
Mi Moja powiedziała że jestem w łóżku dziki jak zwierzę i ... Miałem ją zwyzywać od rasistów, ale w sumie się ucieszyłem
Edytowano dnia: 22 września 2021, 08:05
1
chory
chory
22 września 2021, 08:18
wstawaj, to tylko sen
14
Wolly
Wolly
22 września 2021, 07:23
No to trzeba w juve walnąć zakaz swoich kibiców na 3 mecze u siebie. To się nauczą nie obrażać za kolor skóry. Przecież można go nazwać idiotą debilem, że gra słabo. Chodź oczywiście, przyśpiewka nie jest przytoczona więc nie wiem co tam było śpiewane.
0
ceran1899
ceran1899
22 września 2021, 08:09
Żadne obrażanie nie jest w porządku...
0
grayman88
grayman88
22 września 2021, 05:51
Z jednej strony mamy tu rozmawiać tylko i wyłącznie o piłce a z drugiej są wrzucane takie posty które nic nie znaczą w kontekście sportowym.
7
Margiorno
Margiorno
22 września 2021, 06:25
Serio aż tak ci przeszkadza że czasem są wrzucane takie posty ? Czy to uraża twoją dumę, bo nie rozumiem.
12
grayman88
grayman88
22 września 2021, 06:31
Nie. Nie uraza. Ale jakiekolwiek inne tematy które nie pasuja adminom są szybko urywane bo jesteśmy tu tylko zeby rozmawiać o piłce. Ale sami takim postem podkręcają nie potrzebne na stronie sportowej tematy.
10
Milanboy
Milanboy
22 września 2021, 07:56
grayman88 - Ma to związek z piłkarzem Milanu więc temat jest wstawiany.
1
ceran1899
ceran1899
22 września 2021, 08:26
idąc Twoim tokiem myślenia nie powinniśmy zatem rozmawiać o:
- pieniądzach,
- nowym stadionie,
- wywiadach,
- urodzinach piłkarzy (Ante)
Mike ma platformę żeby się wypowiedzieć i to robi, bardzo dobrze, że o tym tu rozmawiamy. Adimini podkręcają co, kłótnie? Czy ktoś tutaj ma inne zdanie dotyczące rasizmu? Mam nadzieję, że wszyscy się zgadzamy.
1
Gol
Gol
22 września 2021, 08:33
grayman88 - Mike to zawodnik Milanu, więc ma to związek z klubem który kibicujesz, a to jest strona o Milanie.

Tematy o których wspominasz, czyli te dotyczące covida, nie były związane z Milanem i wywoływały kompletnie nie potrzebne wielowątkowe dyskusje, na tematy daleko odbiegające od piłki nożnej, a rasizm na stadionach we Włoszech, chcąc nie chcąc, to codzienność i spotyka to już któregoś naszego zawodnika z kolei, a nadal są na stronie osoby które twierdzą, że to pojedyncze przypadki o co robić aferę etc.

Niestety, w Polsce przez naszą zerową historie kolonialną, kompletnie nie rozumiemy problemu rasizmu, jesteśmy w większości oderwani od rzeczywistości i uważamy, że jest to temat rozdmuchany, jednocześnie sami bardzo się bulwersujemy gdy ktoś używa obrażających nas zwrotów w dyskusji publicznej jak "Polskie obozy śmierci" czy ostatnio sławna sprawa z domaganiem się przeprosin od ambasadora Islandii za kawał z wieżą Eiffla.
Edytowano dnia: 22 września 2021, 08:34
3
grayman88
grayman88
22 września 2021, 13:28
A ja uważam że już dawno nie ma problemu z rasizmem. To jest tylko sposób na złamanie zawodnika. I używam tego słowa że zrozumieniem. TYLKO.....zawsze duży procent ludzi będzie wykorzystywal fakt że ktoś się od nas różni jak będzie go chciało obrazić że jest taki sraki i owaki. Próbujemy stworzyć idylle która nigdy nie nadejdzie. W Ameryce czarny został prezydentem a oni dalej będą krzyczeć że to rasistowski kraj od podstaw.

Jest jakiś czarny zawodnik w Anglii który nie klęka przed meczami. On ma więcej oleju w głowie niż większość białych chodzących w koszulkach black lives metter
1
grayman88
grayman88
22 września 2021, 13:33
Więc o pandemii i szczepionkach też powinniśmy mieć prawo tutaj rozmawiać bo zamknięto stadiony. Na wiosenny mecz Milan Juve nie poleciałem bo Covid. Teraz jak się nie zaszczepię chyba też nie polecę już.
2
22 września 2021, 04:28
Popieram go. Mimo, że jestem tutaj biały i dumny z tego.
3
Victor Van Dort
Victor Van Dort
22 września 2021, 02:09
Oj zbyt długo nie było porządnej wojny, efektem tego jest brak wstydu i umiaru w udowadnianiu sobie i innym bezgranicznej ignorancji. Mali ludzie.
1
zbylon
22 września 2021, 01:20
Jeśli czarnoskórego obraża to, że się do niego zwraca per "murzynie", to czemu mnie nie obraża jak ktoś do mnie mówi "ty Polaku"? Nie wiem co śpiewali ci pijani kolesie z Juve, bo nie znam włoskiego, ale zrozumiałem tylko słowo 'negro', czyli czarny. Czy to obraza? Nie słyszałem tam żadnego vafanculo.
0
nokoments
nokoments
22 września 2021, 01:31
Dlatego, że mieszkasz w kraju o bardzo homogenicznej kulturze i nigdy nie było ci dane doświadczyć dyskryminacji na tle rasowym czy narodowym.
Też tego nie rozumiałem dopóki zagranicą ktoś nie napluł mi w ryj, bo "nie będzie polaczek siedział w "jego" pubie". I mogę ci zaświadczyć, że poczułem się wtedy bardzo obrażony.
15
Sone7
Sone7
22 września 2021, 01:39
Chodzi o agresję. Nie ulega przecież chyba wątpliwości, że chcieli mu dokuczyć, zapewne zdenerwować i zdekoncentrować.
Ważny jest kontekst. Nieciężko byłoby wskazać sytuację, w której nazwanie człowieka Polakiem miałoby go obrazić.
Edytowano dnia: 22 września 2021, 01:40
3
Ginevra
Ginevra
22 września 2021, 01:54
Nie znam włoskiego, ale się wypowiem... Słowo 'negro' jest uznane powszechnie za obraźliwe w języku włoskim, ma silne konotacje rasistowskie. Kibicujecie czerwono-czarnym i nie wiecie jak jest czarny po włosku? Tu nie chodzi o nazwanie kogoś Polakiem, tylko Polaczkiem. Drobna różnica.
15
Vol'jin
22 września 2021, 02:24
Kontekst historyczny się kłania. Negro, Nigger etc tak zwracali się "właściciele” do niewolników
5
Ooryl
Ooryl
22 września 2021, 10:12
Ginvery jak zwykle miło posłuchać.
3
AdamoX__
AdamoX__
22 września 2021, 01:02
Naprawdę się cieszę ,że ten gość u nas gra, Lider, świetny gracz, i wydaje się na dobrego człowieka. Obyś grał tu jak najdłużej Mike!
6
Ra.V
Ra.V
22 września 2021, 00:49
Skoro definiuje się jako czarny, to ma kłopot z rasizmem.
Jacyś 'specjaliści' musieli nad nim pracować, żeby taki był.
A może to tylko emocje... ?
1
Kraken_z_jeziora
Kraken_z_jeziora
22 września 2021, 01:08
Jest ciemnej karnacji? No jest. To jako kto ma sie identyfikowac? Helikopter szturmowy?
Edytowano dnia: 22 września 2021, 01:11
8
zbylon
22 września 2021, 01:13
Gdyby był biały i byłby z tego dumny, to byłby rasistą. Jako że jest czarny i jest z tego dumny, to nie jest rasistą. Czego tu nie rozumiecie?
11
Kraken_z_jeziora
Kraken_z_jeziora
22 września 2021, 01:20
@ zbylon

Rozumiem narracje, ale nie oszukujmy sie, kazde zaczepki na tle rasowym na stadionie do pilki noznej powinny byc absolutnie pietnowane. Mike zareagowal tak jak kazdy na jego miejscu by zrobil. Szukanie drugiego dna raczej nie jest na miejscu.
1
Sone7
Sone7
22 września 2021, 01:31
A co jest nie tak z tym słowem, co w nim złego? To normalne określenie. Odpowiednio przecież mówimy o białym.
Widocznie sam je tak postrzegasz. Nie daj się ponieść fali ;)
1
Victor Van Dort
Victor Van Dort
22 września 2021, 02:05
@ Sone7 Co jest nie tak? To i ja zatem zapytam ciebie, co jest głupiego w tym że ciebie i twoją rodzinę spotkają epitety, obrażenie, despekt, szyderstwo, dyshonor, policzek, inwektywa, afront, niezręczność, nietakt, niestosowność, nieuprzejmość, ubliżenie, przekleństwo, znieważenie, wymysły, poniżenie, zlekceważenie, ujma, wyzwiska, wymyślanie, impertynencja, odczłowieczenie... wszak to normalne określenie dla kogoś kto jest totalnym ignorantem?
Edytowano dnia: 22 września 2021, 02:06
3
Sone7
Sone7
22 września 2021, 02:39
Victor,
przeczytaj jeszcze raz, biorąc pod uwagę kontekst wypowiedzi RaV-a, ze zrozumieniem.
Atakujesz niewłaściwego człowieka.
0
Ra.V
Ra.V
22 września 2021, 08:38
Kraken_z_jeziora:
Jest to identyfikacja przez podział. Wystarczyło, żeby napisał: człowiekiem.
A jeśli przez podział to: milanistą/ zawodnikiem milanu.
A tak, jak to zrobił argument zbylon-a, jest trafiony.
0
ceran1899
ceran1899
22 września 2021, 08:49
Zbylon - niestety w kontekście historycznym często słowa "jestem dumny z bycia białym" były równoznaczne z " jestem lepszy", białego nigdy nie traktowano jak zwierzęcia ze względu na kolor skóry i nie tworzono teorii naukowych, które miały potwierdzić "bycie gorszym" od innych ras. Dlatego czarni tak mówią. Rasizm jest głęboko zakorzeniony systemowo, w Polsce tak tego nie odczujesz. Ze względu na systemowy rasizm i to, że praktycznie każdy czarny w życiu ma takie doświadczenia powodują, że mówią tak żeby wzmocnić się i uodpornić przed takimi atakami, a także pokazać innym, że nie ma tu powodów do wstydu. W perfekcyjnym świecie nikt nie musiał by być dumny z bycia czarnym czy bycia gejem, tak jak nikt nie bywa dumny z bycia np. leworęcznym - bo to żadne osiągniecie i nic nie znaczy.
4
zbylon
22 września 2021, 09:32
ceran1899 - mało wiesz o historii. Przejedź się dzisiaj do RPA i zobaczysz jak tam traktuje się białych. A może chcesz to samo sprawdzić w Syrii, Iraku, Afganistanie lub Iranie?
1
PeterWarne753
PeterWarne753
22 września 2021, 12:16
ceran1899,

Na czym polega niby ten systemowy rasizm? Na przykład w Ameryce lub jak chcesz to we Włoszech, gdzie masz całkiem sporo czarnych? Konkretnie na czym, bo bez lewackiego gadanie bzdur tylko konkretne przykłady? Bo to co piszesz to zwykły bełkot, mowa trwa współczesnych progresywistów, zero treści, ale za to egzaltowane i wzniosłe słowa o niczym.
0
ceran1899
ceran1899
22 września 2021, 12:42
PeterWarne753 - Systemowy rasizm jest wtedy, gdy na danym terenie była długo praktykowana segregacja ze względu na rasę. Brak czarnych w niektórych sektorach życia publicznego ( polityka, nauka etc.), uprzedzenia np. przez policję, przez sądy, niechęć do zawierzania związków międzyrasowych. Ja doskonale wiem, że to się zmienia na lepsze, aczkolwiek atak jak ten na Mike'a pokazuje, że ten rasizm istnieje nadal. Natomiast wiem do czego pijesz, niektóre ruchy polityczne wykorzystują narracje pewnych problemów, jednakże to nie zmienia stanu faktycznego. Problem istnieje.

Nie umiem Ci powiedzieć jak się może poczuć człowiek któremu rzucą banana pod nogi ze względu na pigment jego skóry. To musi być bardzo upokarzające. Więc jeśli Mike'a czuję potrzebę powiedzenia, że jest dumny z bycia czarnoskórym, niech mówi.
0
PeterWarne753
PeterWarne753
22 września 2021, 12:55
ceran1899,

Nie. Nie masz racji. Rasizm systemowy to taki, w którym państwo, instytucje, podmioty gospodarcze uniemożliwiają czarnym uczestnictwo na równych prawach z innymi obywatelami. Takie coś nie ma miejsca w żadnych kraju Europejskim ani w Ameryce Północnej. Co oznacza, że rasizm systemowy nie istnieje. To, że kiedyś był i to w niektórych miejscach nie ma znaczenie, bo mówimy o to co jest tu i teraz. Mówmy o faktach a nie o tym co się komuś wydaje.
0
ceran1899
ceran1899
22 września 2021, 13:12
PeterWarne753

Tak masz rację, wziąłem tą definicję w ujęciu o obecne czasy, byłem niedokładny. Dziś mamy do czynienia z szczątkami rasizmu systemowego. Ergo nadal sprzątają te kraje po tym zjawisku. ergo ergo moja pierwsza wypowiedź nie była fałszywa lub nieprawdziwa.
0
karp_fso
karp_fso
22 września 2021, 00:25
Widać po wypowiedziach, że Mike to wojownik. To dobrze.

Natomiast prawda jest taka, że rasizmu na stadionach nie da się wyeliminować, bo jak ktoś wspomniał pod poprzednim newsem - jak ktoś chce kogoś obrazić, to będzie uderzał w coś co może najbardziej zaboleć. Stąd częste odniesienia do matek/żon/córek w boiskowych utarczkach. Kibice, którzy odwalili te manianę nawet nie musieli być rasistami, ot po prostu zniżyli się do najniższego możliwego poziomu.

Oczywiście za rasistowskie wyzwiska na stadionach karać trzeba, ale na zmianę bym nie liczył, niestety.
Edytowano dnia: 22 września 2021, 00:26
1
Jaca23
22 września 2021, 00:11
Klasa Mike, super wypowiedź. Podoba mi się to, że podszedł do tego z pewnością siebie i nie robi z siebie ofiary, płacząc jak to ciężko mają czarnoskórzy w dzisiejszej piłce i świecie, a zwraca uwagę na problem jakim jest rasizm i brak skutecznej walki z nim.
9
Milanboy
Milanboy
21 września 2021, 23:31
Piękny tekst i jakże szczery, brawo Mike.
14
fryta777
fryta777
22 września 2021, 07:13
Ale populistyczny komentarz "chłopcze"... "piękny, szczery" daj spokój, nic nowego nie powiedział.. jestem z każdą ofiarą takich ataków ale nie poprzez słodzenie jakich to idealnych słów nie użył.. news do Naszych wiadomosci bo dotyczy gracza Milanu ale wewnatrz Naszej społecznosci raczej nie powinien być obradowany, zbyt "mali" jestesmy zbyt mało mozemy
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się