SCUDETTO


Szef włoskich sędziów: "Drugi gol dla Atalanty w meczu z Milanem nie powinien zostać uznany"

5 października 2021, 14:31, cinassek Aktualności
Szef włoskich sędziów:

W poprzednim tygodniu Milan zdecydowanie nie miał szczęścia do decyzji sędziowskich. UEFA zawiesiła Cuneyta Cakira za niesłusznie podytkowany rzut karny dla Atletico Madryt, teraz natomiast szef włoskich sędziów, Gianluca Rocchi, oficjalnie przyznał, że względem rossonerich popełniono błąd w starciu z Atalantą Bergamo. "Istnieją uzasadnione przypadki, w których VAR musi zainterweniować. Tyle. Gol na 2:3 nie powinien zostać uznany" - stwierdził przełożony włoskich arbitrów dając do zrozumienia, że Marco Di Bello popełnił błąd, jako że nie odgwizdał przewinienia na Juniorze Messiasie.

Co do rzutu karnego i gola na 1:3, z analizy włoskich mediów wynika, że "jedenastka" została przyznana prawidłowo.



41 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
adamos
adamos
6 października 2021, 08:07
jak to robił juve, że sędziowie pod nich gwizdali wszystko??? Teraz Milan w ramach zadośćuczynienia powinien mieć taryfę na karne dla nas.
0
pazioni
Moderator pazioni
6 października 2021, 04:24
Dla mnie to jest szok co robią sędziowie. Teraz Mam gra super ,pięknie dla oka to teraz sędziowie będą robić nam pod górkę.
0
marass21
marass21
5 października 2021, 23:31
Drugi mecz z rzędu... Co jest?
1
kusniak_22
kusniak_22
5 października 2021, 22:56
Bym był w stanie zrozumieć gdyby nie było Varu, a sędzia nie zawsze dobrze ustawiony podejmuje zła decyzję. Człowiek jest człowiekiem a oko może się pomylić. Jednak w przypadku, kiedy sprawdzają sędziowie z varu sytuację i błędnie ją interpretują lub sędzia główny patrzy w monitor z powtórką w zwolnionym tempie albo nie sprawdzi danej spornej sytuacji mając taką możliwość to jest dla mnie niepojęte. Przy takim czymś powinni sędziowie być postawieni przed komisją i do końca sezonu zawieszeni.
2
Cesash
Cesash
6 października 2021, 01:31
Prawda.
0
daszyn
daszyn
5 października 2021, 21:29
Ja generalnie jestem za tym żeby sędzia po każdym meczu szedł na konferencje prasowa i tłumaczył się ze swoich decyzji. Raz, ze niektórym kibicom by uświadomił przepisy o których nie słyszeli, dwa wiedzielibyśmy czym się kierowali podejmując taka a nie inna decyzje. Powinni im odrazu puszczać fragment meczu i tłumacz się.
2
patoo_07
patoo_07
5 października 2021, 19:38
Zamiast pieprzyć, niech zaczną sędziować jak należy. Sranie w banie. Pogadać teraz se mogą, ale jakbyśmy nie strzelili trzeciego gola, to mamy 2 punkty w plecy przez błąd i w sumie we wszystkich rozgrywkach 4 dni, mielibyśmy 1 punkt z 4 zasłużonych. Ale przecież w jednym przypadku sędzia dostał karę, a w drugim by się przyznali do błędu. Co z tego jak swoje zrobili i Milan punktów nie ma.
2
ba_acm
ba_acm
5 października 2021, 18:24
Pierwszy gol też nie powinien być uznany. Piłka przed odbiciem się od ręki uderzyła w ciało/nogę Messiasa. W ujęciu z varu zostało to ucięte, nagranie zaczynało się od momentu jak piłka już zmierzała do trafienia w rękę, tak jakby to było bezpośrednio. Drugie ujęcie było zza pleców robiącego wślizg Messiasa z którego nic nie można było wywnioskować. Z Atalantą w ostatnich minutach straszna drukarnia poszła.
4
Von Strauss
Von Strauss
6 października 2021, 08:20
Nie do końca. Piłka owszem odbiła się od innej części ciała, ale ręka była w nienaturalnej pozycji. Piłka po odbiciu od nogi zmierzała w stronę bramki, dopiero odbicie od ręki zmieniło jej kurs. W zasadzie decyzja o karnym do wybronienia.
0
Cisek666
Cisek666
6 października 2021, 11:48
Von Strauss - chcesz mi powiedzieć, że ta ręka była w naturalnej pozycji? Widocznie tak, bo karnego nie było.

https://youtu.be/LLgjU0yA99w
0
ba_acm
ba_acm
6 października 2021, 20:03
@Cisek666 myśle że w Twoim przykładzie sytuacja o tyle dziwna bo ręka trafia w naturalnie ułożony tył łokcia, przez co sędzia co prawda nie podyktował karnego bo zinterpretował (co prawda moim zdaniem oczywiście mylnie) to jako nieposzerzenie obszaru ciała.

@Von Strauss
Widziałem sporo sytuacji gdzie piłka odbijała się od ciała i trafiała w nienaturalnie ułożoną rękę - nie było karnego. Dla mnie to oczywista pomyłka sędziego, nawet jeszcze większa niż gol nr 2 dla La Dei.
0
Pablo78
Pablo78
5 października 2021, 18:05
To analogicznie sędzia powinien ponieść konsekwencje finansowe i relegacja lub zawieszenie.Dowodem jest nagrany mecz.
Mając VAR a oni zachowują się jak nieomylni "bogowie",wypaczając wynik meczu.
3
Tobi
Tobi
5 października 2021, 16:39
Nie była prawidłowo przyznana, najpierw był kontakt z udem. Dopiero później przypadkowo odbiła się od ręki
1
daszyn
daszyn
5 października 2021, 17:48
Niestety mylisz się. Ktos kiedys tlumaczyl ze to jak obronca robi wslizg i nawet jak się odbije od czegos i trafi w reke to on robi parade obronna i zatrzymuje strzal wiec jest karny. Czyli w normalnej sytuacji nie ma karnego ale w przypadku właśnie tzw parady obronnej obrońcy(wiem trochę masło maślane) jest karny i tym się sędzia sugerował. Radzę najpierw posprawdzać zanim coś się napisze.
1
ba_acm
ba_acm
5 października 2021, 19:11
Już w tym sezonie były analogiczne sytuacje gdzie sędzia nie gwizdał karnych.
1
Rysiu
5 października 2021, 19:12
@Daszyn
W sytuacji gdyby piłka dalej mogła lecieć w światło bramki to było zinterpretowane ok.
Jednak tu sam strzał został zablokowany (najprawdopodobniej udem) i raczej po tym bloku piłka już nie szła w światło bramki a do góry.
Raczej bym się skłaniał że karny nie słuszny, ponieważ wyblok nogą był udany.
0
daszyn
daszyn
5 października 2021, 21:26
@ba_acm uwielbiam takie teksty. Były sytuacje ale nie masz pojęcia w jakim meczu. Zapewne naskrobales coś i już tu nie zajrzysz.
0
Von Strauss
Von Strauss
6 października 2021, 08:23
Panowie - piłka owszem odbiła się od innej części ciała, ale ręka była w nienaturalnej pozycji. Piłka po odbiciu od nogi zmierzała w stronę bramki, dopiero odbicie od ręki zmieniło jej kurs. W zasadzie decyzja o karnym do wybronienia.
0
Corsa
5 października 2021, 16:09
Ile jest takich sytuacji, że sędzia nie decyduje się korzystać z VAR-u, a po chwili realizator przedstawia powtórkę sytuacji gdzie jak byk widać, że jednak popełnił błąd.

Wóz VAR powinien dać znać arbitrowi - "te Rysiu, kopsnij się do monitorka i sam oceń, ale naszym zdaniem powinieneś gwizdnąć" i jeśli prowadzący mecz mimo takiej uwagi odmawia, kontynuuje grę, a później wyjdzie sytuacja jak powyższa, że centrala stwierdza oficjalnie błąd, to taki jegomość powinien dostać zawieszenie na dwa lata i nara.

Wtedy każdy z nich by się pilnował, a tak zostaną odsunięci na 2-3 spotkania, sprawa nieco przycichnie i wracają do pracy.
3
Rafał0209
5 października 2021, 16:35
Przecież on doskonale mu mówi czy był faul czy nie, dlatego i nie podchodzi, oni są bezkarni idę o zakład że biorą w łapy co mecz, 12 letni Czesio na 17 calowym monitorze widzi w powtórce przewinienie, a sedzia z najnowszą technologią widokiem z 10 monitorów nie. pokazywać powtórki na wielkim ekranie na stadionie powinni to co widzimy my przed telewizorami to by się 3 razy zastanowił jaką decyzje podjąć.
3
Von Strauss
Von Strauss
6 października 2021, 08:27
@Corsa
Ale tak jest. Jak VAR Ci zgłosi to powinieneś iść do monitora. Jak nie idziesz to w protokole jest notatka. Jak klub wystosuje protest to wtedy sędzia główny dostaje karę. Jak VAR nie zgłosi, a sędzia powinien mieć wątpliwości i nie pójdzie sam (jak Cakir) to wtedy przy proteście i VAR i główny dostają karę (jak Cakir i koledzy).
0
Elek95
Elek95
5 października 2021, 15:49
Pierdu pierdu co z tego że nie powinien jak został kiedyś bramka Muntariego z Juve też powinna zostać być uznana a nie była. Na szczęście nie straciliśmy punktów ale ludzie w dupę węża sędziowie mają teraz VAR to jak się można mylić skoro można podejść i zobaczyć sytuacje. No właśnie można ale większość sędziów nasłuchuje co mu powie sędzia VAR a sędzia VAR stara się znaleźć tylko najmniejszy argument aby przyznać rację głównemu i obronić jego dezycje. VAR ma służyć temu żeby piłka była sprawiedliwa a nie temu żeby bronić decyzji sędziów nawet gdy są one błędne.
2
lopezito84
lopezito84
5 października 2021, 15:25
Niezłe wejście udział przy 2 bramkach Messiasa
0
tysiok
tysiok
5 października 2021, 15:20
Może w końcu co niektórzy dadzą spokój Messiasowi.
17
LunaS
LunaS
5 października 2021, 15:16
Z tym varem to jest tak że jest taki protokół od uefy że może on być tylko uruchomiony jeśli jest ewidentny błąd sędziego - nie chcą Ci w wozie Var wprowadzać takiej sytuacji że sędzia musi decydować albo wierzy ludziom z varu albo idzie do monitora sam zobaczyć - i np. nie zaufa im - podbiegnie do monitora i nie będzie w stanie wydedukować czy było przewinienie czy nie.

I wtedy robi się jeszcze większy problem ... bo tam nie zawsze wszystko jest czarno- białe - czasami jest szare :) Ale tutaj jakby szybko zareagowali to by to anulowali.

A tak BTW - mogliby wprowadzić mechanizm Challenge tak jak jest np. w siatkówce - 1 raz na mecz trener mógłby wywołać video weryfikacje. Wiem że gra byłaby wolniejsza - ale jeden raz to mógłby mieć taką możliwość.
Edytowano dnia: 5 października 2021, 15:35
0
Cisek666
Cisek666
5 października 2021, 16:39
2 na mecz i jest git. I jeśli trener miałby rację to nadal ma te dwie wideo weryfikacje.
3
Von Strauss
Von Strauss
6 października 2021, 08:30
VAR zgłasza Ci czy musisz podejść do monitora, możesz odmówić ale wtedy jest wpisywane w notatkę do protokołu. Możesz też samemu poprosić VAR o weryfikację i wtedy oni Ci powiedzą czy podejść do monitora czy nie.
0
kamilus
kamilus
5 października 2021, 14:59
Szef włoskich sędziów: gol na 2:3 nie powinien zostać uznany. Niektórzy na tej stronie w czasie meczu: przecież tam żadnego faulu nie było, to Messias się potknął o własne nogi.

( ͡° ͜ʖ ͡°)
20
marcinomilano
marcinomilano
5 października 2021, 15:07
Większość pisała że karny nieprawidłowy a Messias potknął się o własne nogi (: Wyszło odwrotnie
Edytowano dnia: 5 października 2021, 15:07
2
Nesta_13
Nesta_13
5 października 2021, 14:47
I co ? Dalej będą tak pier... czy w końcu coś z tym zrobią ? Mecze zarówno LM jak i SerieA to poważna sprawa i gra o jak najlepszy wynik, wielkie pieniądze, prestiż. Taki sędzia gdy popełnia ewidentny błąd (nie przypadkowy, ale celowy, bo musiał to sprawdzić na monitorze) to powinien być z automatu zawieszony albo odsunięty do sędziowania SerieB czy niżej. Co z tego że wygraliśmy, skoro np. w przypadku równej liczby pkt na koniec sezonu z Atalantą liczyć się będą bezpośrednie pojedynki. Dajmy na to pechowo przegramy na SS 3-2 albo co gorsza 4-3 i w ten sposób błąd Di Bello wypacza pozycje na koniec sezonu.
0
kamilus
kamilus
5 października 2021, 15:00
Gdyby tak było to po kilku miesiącach by zabrakło arbitrów do obsadzenia meczów.
3
wielki prostownik
wielki prostownik
5 października 2021, 15:11
Dokładnie. Byłem w stanie zrozumieć błędy sędziów gdy nie było VAR. Gra jest szybka, nie zawsze idzie poprawnie ocenić sytuację na bieżąco. To tylko ludzie. Ale na Boga. Dostali teraz narzędzie którym można zweryfikować każdą wątpliwość. I jeśli gość nie idzie do monitora to ktoś powinien za to ostro beknąć bo to nie jest pomyłka tylko zaniedbanie. Jeśli nie on to misiek od VARu. Może należy wprowadzić możliwość challenge dla trenerów żeby wymusić sprawdzanie niektórych sytuacji skoro sami sędziowie nie chcą/nie mogą?
1
Nesta_13
Nesta_13
5 października 2021, 15:18
kamilus, nie chodzi mi o przypadkowe błędy... Kiedy przypominasz sobie takie komunikaty jak ostatnio ? To jest w sprawie Cakira i Di Bello ?
0
chory
chory
5 października 2021, 14:46
to niech się sędziowie teraz łączą ze swoim szefem a nie z varem skoro taki on bystry
0
marcinomilano
marcinomilano
5 października 2021, 14:44
Przynajmniej nie będzie gadania, że wszystkie punkty zdobywamy przez karne, które dla nas podyktowano, tak jak to miało miejsce w zeszłym sezonie.
2
Nelson_Dida
Nelson_Dida
5 października 2021, 14:44
no shit Sherlock XD
1
acmti__
acmti__
5 października 2021, 14:42
Ciekawe co by było gdyby Atalanta wyrównała...
0
kamilus
kamilus
5 października 2021, 14:58
Zawieszenie sędziego na 2-3 kolejki i cyk, pora na CS-a.
4
Gianni Rivera
5 października 2021, 14:33
Najbardziej to mnie drażni fakt, że kiedy Milan strzela gola, to niemalże każdy jeden jest sprawdzany przez VAR, nawet jeśli nie ma wątpliwości, że został zdobyty w sposób zgodny z przepisami. Ba! Często sędzia podchodzi do ekranu, by się wręcz upewnić! Natomiast kiedy przeciwko Milanowi strzelają, to nie dość, że sędzia do ekranu nie podchodzi, bo po co, to jeszcze nawet sędzia VAR nic mu nie mówi, od razu uznają gola.
0
gago1145
gago1145
5 października 2021, 14:42
nie no to już chyba za bardzo poleciałeś, owszem byliśmy poszkodowani w zeszłym tygodniu, ale to ci chyba za bardzo przekrzywiło obraz sytuacji, głównie mam na myśli te podbieganie sędziego do naszych prawidłowo zdobywanych bramek, ja nie przypominam sobie takiej sytuacji, a oglądam kazdy mecz.
11
marcinomilano
marcinomilano
5 października 2021, 14:43
W sumie to kiedy w tym sezonie były takie sytuacje? Bo nie kojarzę. A VAR generalnie odkąd wszedł do użytku to sprawdza większość zdobytych goli i często czeka się chwilę na potwierdzenie.
2

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się