SCUDETTO


Pomysł założenia Superligi powraca. Tym razem jednak w innej formule

3 marca 2022, 15:08, cinassek Aktualności
Pomysł założenia Superligi powraca. Tym razem jednak w innej formule

Powraca doskonale znany z kwietnia ubiegłego roku pomysł utworzenia Superligi. Według znanego francuskiego dziennikarza Hadriena Greniera, nowy projekt ma być jednak zupełnie inny niż poprzedni. Zakłada on bowiem brak stałych uczestników, kwalifikację na podstawie miejsca zajętego w lidze krajowej oraz podzielenie ligi na dwie klasy rozgrywkowe. Najlepsza byłaby utworzona z 20 zespołów z całej Europy, tak jak i jej zaplecze. Szef UEFA, Aleksander Ceferin, zdążył już wypowiedzieć się, że pomysłodawcy Superligi "wcześniej wykorzystali pandemię, a teraz wykorzystują wojnę". W projekt najmocniej angażują się Juventus, Barcelona i Real.



42 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
grzesiekpl88
grzesiekpl88
4 marca 2022, 12:37
No i bajka, uefie mówimy do widzenia. Popierałem wtedy popieram teraz, niektórzy z was dopiero teraz przejrzeli na oczy jak ta ogranizacja działa ale lepiej późno niż wcale :) jak widać skoro skorygowano nieco formułę to są otwarci na kibiców i ich sugestie w przeciwieństwie do tego betonu u€fy
2
Reszkapl
Reszkapl
4 marca 2022, 17:24
To, że komuś nie podobał się tamten format oznaczał, że popierał UEFĘ? Jak coś jest złe to trzeba to zmienić na inne byle jakie?
"otwarci na kibiców" są jak prawie każda firma na swoich klientów, mają nas w nosie, ale zależy im na tym, żeby doić hajsik. No cóż, kapitalizm :)
Teraz sam bym to poparł, silna europejska federacja nie jest nikomu potrzebna oprócz niej samej.
0
kusniak_22
kusniak_22
4 marca 2022, 05:23
FIFA, UEFA to taka rosyjska oligarchia piłki nożnej. Po tym co pokazali, ściskam kciuki za założenie Superligi i odcięcie się całkowite klubów.
1
Marcos Salinas
Marcos Salinas
4 marca 2022, 06:55
No tak, Bo hiszpańscy twórcy SL błyskawicznie odcięli się od ruskich sponsorów... A prawda jest taka, że Perez chce zastąpić monopol skorumpowanej UEFY swoim własnym, gdzie nie będzie jakiejkolwiek odpowiedzialności za gigantyczne długi i fatalne zarządzanie klubami.
3
Krisu
Krisu
4 marca 2022, 10:45
FIFA i UEFA = korupcja, brak szacunku (pomimo glosnych kampanii spolecznych) i zysk ponad wszystko.
Ale jesli pozwolimy zeby Perez ze spolka zalozyli nowe rozgrywki, to bedzie to samo, albo i gorzej
0
artek1984
artek1984
3 marca 2022, 23:50
Superliga też prędzej czy później będzie skorumpowana...nie to że bronie uefa ale żeby tylko nie było w niej gorzej niż jest teraz...
0
marunio
marunio
3 marca 2022, 22:36
Uważaj na słowa
SS
Edytowano dnia: 4 marca 2022, 07:20
0
Kakariko
Kakariko
3 marca 2022, 21:59
"wcześniej wykorzystali pandemię, a teraz wykorzystują wojnę"
A może wykorzystują graniczące ze zbrodniczym przywiązanie UEFY do ruskich pieniędzy? ;)
13
Victor Van Dort
3 marca 2022, 20:54
Wszelkie próby uniezależnienia się klubów od UEFA popieram a dyscyplina jak sie nie zreformuje to będzie cały czas tracić kibiców. Pokolenie które od urodzenia ma internet jest inne i nie wykazuje zbytniego zainteresowania piłką nożną.
6
Yang
Yang
3 marca 2022, 20:04
Po tym co przez ostatnie lata robi UEFA jak najbardziej na tak. Najważniejsza rzecz to brak stałych miejsc tylko awans poprzez ligę.
5
Yabaye
Yabaye
3 marca 2022, 19:28
Ceferin zrob to samo, co doradzano załodze rosyjskiego okrętu wojennego. Jesteście skompromitowani i śmierdzi Wam z buzi.
6
chory
chory
3 marca 2022, 18:07
oczywiście sędziowie będą głosowali pod juventus
0
Kakariko
Kakariko
3 marca 2022, 22:00
To jest z pewnością gdzieś w regulamin wpisane. Inaczej to nie ma sensu przecież XD
3
checa1983
checa1983
3 marca 2022, 17:53
Prędzej czy później takiej czy innej formie to będzie."Kasa Misiu Kasa ". I to chyba dobrze jeśli chodzi o "show".
Edytowano dnia: 3 marca 2022, 17:54
0
Pavlović31
3 marca 2022, 17:42
Mówicie o salary cap, ale z drugiej strony w superlidze tym bardziej tego nie będzie. I tak źle i tak niedobrze
0
marcinomilano
marcinomilano
3 marca 2022, 17:40
Offtopowo, Ibra nie będzie dostępny na Napoli xD W sumie to już bardziej mnie ta sytuacja bawi niż irytuje, szczególnie jak sobie pomyślę, że będzie pauzować ponad miesiąc (7 mecz z rzędu), po tym jak zszedł w 28 minucie meczu, z powodu kontuzji spowodowanej zajechaną murawą, nawet nie w sytuacji stykowej xd I to wszystko będąc teoretycznie główną postacią i podstawowym napastnikiem w klubie reputacji globalnej, który teoretycznie jest uwikłany w walkę o mistrzostwo 3 ligi w Europie xd Brzmi absurdalnie
7
zbychoski
zbychoski
4 marca 2022, 07:38
ktoś tu na stronce ostatnio bardzo się oburzał, jak napisałem, że Ibry więcej nie ma, niż jest :)
0
PanPrzemus313
PanPrzemus313
3 marca 2022, 17:33
No i za taką Superliga mogę być
0
kamilus
kamilus
3 marca 2022, 16:20
Pojawiła się też wizja reformy LM: https://twitter.com/theMadridZone/status/1499388510310223878

Oczywiście więcej drużyn oraz spotkań i ani słowa o podziale zysków. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1
OLRevan
OLRevan
3 marca 2022, 16:23
Mam nadzieje, że to fejk, bo co to ma być, że jest jedna duża tabela, ale nie gra każdy z każdym?
0
WeahYeah
WeahYeah
4 marca 2022, 00:32
Te 10 meczyków ok.. ale losowań terminarzy nie potrafię sobie wyobrazić... śmierdzi wałkiem
0
Trzesuaf
Trzesuaf
3 marca 2022, 16:18
Znowu SL i znowu będę czytał masę komentarzy skończonych debili jak to fifa i uefa dbają o piłkę nożną. Jak dla mnie obie te organizacje są skrajnie skorumpowane i gówno warte, a ostatni tydzień to tylko kolejny na to dowód. Jestem całkowicie za SL i wszelkimi nowymi rozdaniami, żeby rozwalić ten skorumpowany gówniany układ siedzący w portfelach np. władców MANC czy PSG. Brzydzę się uefa i fifa.
14
DarthImpaler
DarthImpaler
3 marca 2022, 16:17
No to jest szansa, że Legia wygra w końcu Ligę Mistrzów. XD (Bo 40 najlepszych zespołów Europy będzie w SL).

A tak serio to jakieś sprawiedliwe dzielenie kasy. Coś na miarę salary cap żeby szejki nie wydawali mld. przejrzysty sposób awansu/spadku i będzie koniec z UEFakiem
Edytowano dnia: 3 marca 2022, 16:18
3
wielki prostownik
wielki prostownik
3 marca 2022, 17:42
To za mało. W Polsce jest 16 drużyn lepszych od Legii obecnie więc te 40 to kropla w morzu.
5
Marcos Salinas
Marcos Salinas
3 marca 2022, 16:16
Zależy od salary cap i dystrybucji zasobów. Na pewno nie wolno pozwolić na całkowite wypaczenie idei krajowych rozgrywek - tak stanie się jeśli hegemoni będą mogli podbierać gwiazdy lokalnym rywalom za jeszcze większe gaże. Przy przepaści punktowej spowodowanej taką SL rogrywki ligowe straciłyby jakikolwiek sens, zaś powtarzane w kółko mecze europejskiej żelaznej elity skończyłyby się efektem przesytu.
Podstawą musi być zrozumienie różnic między ponad 100 letnią tradycją wspierania eurpejskiego futbolu, a amerykańską kulturą piknikarstwa.
Edytowano dnia: 3 marca 2022, 16:17
0
kamilus
kamilus
3 marca 2022, 16:14
Teraz SL ma szansę na lepsze drugie "pierwsze wrażenie", ale tylko wtedy, gdy podejdą do wszystkich klubów sprawiedliwie. Pierwsza kwestia to awanse i spadki dla wszystkich, co już chyba jest obecne. Druga sprawa, w miarę sprawiedliwy podział przychodów (a przynajmniej większej ich części), np. gdyby zrobili tak, że przychody z samych praw tv (czyli pewnie większa część całości, ale nie wszystko) były rozdzielone po równo między pierwszą 20 a drugą 20, to nawet ci w "grupie pocieszenia" wiedzieliby, że dostaną jako grupa tyle, co najlepsi. A gdyby dodatkowo przyjęto by zasadę "odwróconą", czyli ostatnia drużyna otrzymywałaby najwięcej z praw tv (np. 1. miejsce 1% całości, 2. 1,25% i tak dalej co 0,25%, gdzie ostatnie ma 5% - łącznie wychodzi niecałe 70%, więc wciąż zostaje bardzo dużo na inne wydatki), to pewnie większość byłaby za (a ja byłbym wniebowzięty). Ale przede wszystkim - przejrzystość.

I druga sprawa - żadnych ograniczeń typu FFP, bo skoro właściciel chce wydawać swoje pieniądze na swój klub, to nie powinno się mu w tym przeszkadzać. Chyba, że miałoby to być w jakiejś formie zbliżonej do salary cap, wtedy mogłoby to być dobre rozwiązanie.
1
wielki prostownik
wielki prostownik
3 marca 2022, 17:45
Nierealne. Telewizję przyciągają najlepsi a większość kasy zgarną najsłabsi. Nikt na to nie pójdzie. Pomijając fakt że to niesprawiedliwe.
1
ksieciunio
ksieciunio
3 marca 2022, 16:03
To jest okazja: cały top idzie do SL, Milan zostaje w LM i dzięki temu może nawet wyjdzie z grupy.
3
Milanboy
3 marca 2022, 16:03
Oby się udało.
0
Mailand_91
Mailand_91
3 marca 2022, 15:52
Jeżeli rozgrywki nie bedą wykluczały z udziału kluby z lig które w rankingu UEFA są ponizej pierwszej dziesiatki to jestem za!
I warto też zwrócic uwage na niezaleznośc struktur zarządzajacych tym aby nie było póżniej jaj z sędziowaniem
0
Mirek99999999
3 marca 2022, 15:50
Jeśli dochody będą zależne od wyników to będzie najlepszy system jaki można sobie wymarzyć, ale znając życie to Real i Juve nie brudzą sobie rączek za darmo i jako ojcowie założyciele będą chcieli coś "extra".
0
Yankee Doodie
Yankee Doodie
3 marca 2022, 15:44
Wtedy byłem przeciwny, ale w nowej formułę i ostatnimi czynami UEFA I FIFA jestem na tak.
2
nokoments
nokoments
3 marca 2022, 15:38
Po raz kolejny się zbłaźnili ociągając z sankcjami i się dziwią, że ich najbardziej dojne krowy chcą secesji.

Milan zdobył dużą rzeszę fanów w Chinach dlatego, że w latach 80 puszczali w tamtejszej TV mecze Serie A - potrzeba było pośrednictwa dwóch koncernów medialnych (włoskiego i chińskiego), żeby produkt dotarł do odbiorcy. Dodatkowo ci pośrednicy mieli niemalże całkowitą kontrolę nad aspektami finansowymi, promocyjnymi, itp. całej operacji. Tak było kiedyś.

Teraz duże kluby mają na tyle silne globalne marki, że działanie z jakimikolwiek pośrednikami którzy decydują o tym co się dzieje z większością hajsu i stawiają niekiedy bezczelne warunki, to wręcz palenie pieniędzy w piecu. Nikt już nie potrzebuje UEFA do negocjowania umów z telewizjami.

Za niedługo być może sprzedaż praw telewizyjnych zamieni się na sprzedaż praw do transmisji na Netflix, albo Amazonie, albo PPV na Youtube. Dzieci już nie oglądają tradycyjnej telewizji, za to przez ostatnie lata całe ich życie towarzyskie i nauka odbywały się w sieci. Za kilka lat może się okazać, że odpowiednio duże zasięgi na TikToku (czy jego następcy) generują klubowym markom podobne zyski do gry w Lidze Mistrzów w obecnym formacie.

Idzie rewolucja i starą "arystokrację" pokroju Ceferina czy wręcz całej UEFY czeka gilotyna. Pozostaje liczyć, że nowe będzie lepsze.
9
D53
D53
3 marca 2022, 20:44
Dokładnie tak. Piłka jaką pamiętamy powoli odchodzi w przeszłość. Nowe pokolenie nie będzie nią zainteresowane. Znam nastolatków, co się umawiają na wspólne oglądanie MMA, a futbol ich nudzi. Piłka będzie sportem dla emerytów, wspomnieniem jak 11 osobowy szczypiorniak.
2
mmielczar123
mmielczar123
3 marca 2022, 15:35
Superliga to nie jest zły pomysł, tylko właśnie ta formuła musi być inna, niż poprzednio zakładali, bo w przypadku stałych uczestników, to nie ma sensu.
2
TR3V0R
TR3V0R
3 marca 2022, 15:34
I bardzo dobrze, trzymam mocno kciuki żeby się udało i żebyśmy tam brali udział. Rzygam już tą uefą i fifą, jedna wielka mafia, kolesiostwo i zasrani hipokryci.
2
Semper Fideli
Semper Fideli
3 marca 2022, 15:32
Jak najwiecej do powiedzenia ma miec Turynski przękret to ja dziekuje
1
Rossu
Rossu
3 marca 2022, 15:39
Szczerze wolę już turyński przekręt, aniżeli mafijnych śmierdzieli z UEFY. Siedzą nam na dupie od lat, nękają nas tym gównianym FFP jak i całą włoską ligę.
11
Jaca23
Jaca23
3 marca 2022, 15:27
Jak w takiej formie to podpisuje się obiema rękami. Jeszcze dograć sprawiedliwie sprawę dochodów i można zamykać te mafię zwane UEFĄ I FIFĄ w piździet.
3
kamilus
kamilus
3 marca 2022, 15:15
UEFA to pewnie by chciała, by głównym sponsorem był Gazprom, a mecze były rozgrywane tylko w Katarze. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
15
Rossu
Rossu
3 marca 2022, 15:13
Ceferin znów się zesrał na rzadko.
15
landik
landik
3 marca 2022, 15:16
Nie tylko on. Prezes Laliga porównał kluby SL do putina
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się