SCUDETTO


Decydujący tydzień ws. zakupu Milanu przez Investcorp

25 kwietnia 2022, 11:50, Redakcja Aktualności
Decydujący tydzień ws. zakupu Milanu przez Investcorp

Nadchodzacy tydzień będzie decydujący w kwestii przejęcia Milanu przez bahrajński Investcorp. Według informacji mediów, zakończony zostanie proces due diligence (kompleksowe badanie kondycji przedsiębiorstwa, które zlecane jest przez zewnętrznego inwestora, zainteresowanego kupnem firmy), a ta jest w bardzo dobrym stanie - bez obciążeń długami wobec podmiotów / osób trzecich. Po zakończeniu tej fazy, nadejdzie moment na omówienie ostatecznych szczegółów umowy między Elliott Management a Investcorp. Fundusz z Bahrajnu jest gotowy na wyłożenie kwoty 1,1 mld euro i w przypadku powodzenia tej transakcji, będzie to najwyższa kwota w historii włoskiego calcio.



43 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
pazioni
Moderator pazioni
26 kwietnia 2022, 07:28
Zaczyna się nowa era i z tym nowe możliwości.
0
hyrus13
hyrus13
25 kwietnia 2022, 16:16
Zgadzam się z tymi, którzy piszą, że doszliśmy już do poziomu, w którym rola funduszu się wyczerpała. Zrobili porządek z finansami, zarobią dobre pieniądze, ale nam potrzeba inwestycji. Oczywiście nie jestem z tych, którzy chcieli by w Milanie Messiego czy innego megalomana. Jestem za dalszym zrównoważonym rozwojem i realnym wzmacnianiem drużyny okienko po okienku, ale bez szaleństw.
12
Jaca23
25 kwietnia 2022, 16:52
Popieram. Zarządzanie w stylu Bayernu, a nie PSG.
11
kamilus
kamilus
25 kwietnia 2022, 18:20
Moim zdaniem rola funduszu się nie wyczerpała, bo spokojnie mogliby pobudować stadion, a Gazidis mógłby dołożyć kilka nowych umów sponsorskich - ale też nie ma się co dziwić, że Amerykanie chcą się wycofać już teraz, skoro nie dość, że otrzymali super ofertę, to jeszcze nie będą musieli kopać się z koniem pod postacią włoskiej biurokracji.
2
Alcatraz77
Alcatraz77
25 kwietnia 2022, 19:09
Moment sprzedaży nie jest związany tylko z etapem wyprowadzenia klubu na prostą, lecz zwyczajnie ofertą , która się pojawiła. Gdyby nie było zainteresowania projekt szedłby swoim trybem pod obecnym właścicielem. Na inwestycje w drużynę jest to idealny moment.
4
lopezito84
lopezito84
25 kwietnia 2022, 16:07
Wydaje mi się że nie grozi nam to samo co w PSG, do póki nikt nie będzie wtrącał się w wybory transferowe Maldiniego i Massary. Co innego gdy byśmy mieli takiego Mirabelliego Fasone czy Leonardo. Wtedy już by były głosy o Pogbie, C. Ronaldo, Salahah itp.
1
lopezito84
lopezito84
25 kwietnia 2022, 16:09
Swoją drogą słyszałem że 15 zawodników z MU ma odejść można by się tam rozejrzeć za okazją.
0
Tanger
Tanger
25 kwietnia 2022, 16:17
Dziś do grona łączonych z Milanem Lukaku czy Sterlinga dołączył Mahrez. W dalszym ciągu czekam na Messiego :P
1
lopezito84
lopezito84
25 kwietnia 2022, 16:20
Ja na Lewego
4
Jaca23
25 kwietnia 2022, 16:51
Głosy to są i będą jeszcze bardziej abstrakcyjne, a jak wiemy rzeczywistość jest zupełnie inna. Gazety będą dalej pisać swoje głupoty wymyślone na poczekaniu.
1
Alcatraz77
Alcatraz77
25 kwietnia 2022, 19:14
Można się śmiać z wymysłów mediów, ale jak się policzy potrzeby drużyny to i tak trzeba sporo zainwestować skromnie 4 transfery po 30/40 baniek.
0
ceci791
ceci791
25 kwietnia 2022, 20:40
Maldini nie pójdzie w żadne Ronalda czy Salahy... bo to są zjadacze budżetu.... Za mniejsze pieniądze można równie wartościowych zawodników ściągnąć. Przy takim właścicielu który chce wyłożyć kasę i rozwijać drużynę transfery z Ajaxu, Benfiki czy Porto nie będą problemem... FORZA MILAN!!!
0
kozik___13
25 kwietnia 2022, 13:06
Szkoda, podobał mi się projekt Elliota. Mam nadzieję, że będzie to kontynuowane tzn. Kupowanie piłkarzy za rozsądne pieniądze, trzymanie się określonego budżetu płacowego, brak rewolucji kadrowych tylko spokojne wzmacnianie drużyny. Boję się, że zaraz zaczniemy ściągać mega gwiazdy za wielkie pieniądze bez ładu i składu
8
Victor Van Dort
Victor Van Dort
25 kwietnia 2022, 13:31
Dokładnie, my nie jesteśmy PSG... remis z RC Lens dał Paris Saint-Germain 10 tytuł w historii. Pomimo powrotu na ligowy tron, z inicjatywy stowarzyszenia kibiców Virage Auteuil trwa protest przeciwko klubowi.
Gdy drużyna Mauricio Pochettino zmierzała po zagwarantowanie sobie trofeum, z trybun dało się słyszeć sygnały dezaprobaty, rozczarowania, gwizdy i buczenie. Duża część fanów postanowiła nawet opuścić stadion już w przerwie spotkania.Kibice PSG opuścili stadion, by świętować mistrzostwo z dala od klubu. I ktoś mówi że to nie jest klub mem.
6
cbvirus
cbvirus
25 kwietnia 2022, 13:52
A ja mam nadzieję, że ta strategia ulegnie modyfikacji. Strategia Elliota była taka a nie inna głównie ze względu na podporządkowanie jej celowi, którym była sprzedaż Milanu i zwiększenie jego wartości przy minimalnych nakładach. Ona działała do pewnego momentu, kiedy to ostatnie 2 sezony robiliśmy skokowe postępy. W tym sezonie mam wrażenie, że nie jesteśmy już lepszą drużyną od tej, którą byliśmy rok temu, a jeżeli już to minimalnie przez to że niektórzy młodzi zawodnicy dojrzeli. Teraz, żeby dokonać kolejnego skoku w krótkim czasie (mniej niż 5 lat) nie wystarczy już kontynuować tej strategii tylko trzeba dokonać konkretnych inwestycji. Bez nich nie będziemy regularnie walczyć o scudetto i nie będziemy osiągać dobrych wyników w LM (ćwierćfinał i wyżej). Zobacz choćby na inne drużyny, które są świetnie zarządzane, stawiają na młodych, ale które w końcu spotykały szklany sufit: BVB, Lipsk czy Porto. One wszystkie w końcu doszły do granicy, której nie przekroczą bez poważnych inwestycji w piłkarzy. BVB może raz po raz zagrozić Bayernowi w lidze, ale nie będą regularnie bić się o majstra. W LM z kolei nie są w stanie stawić się angielskim czy hiszpańskim potentatom.
6
Daros
Daros
25 kwietnia 2022, 13:52
Mysle ze watpie, cytując klasyka.

Zeby dużo wydawać, muszą być duże przychody, a ich skokowo nie da się zwiększyć. Wedlug mnie, kluczem będzie nowy stadion.
3
inzaghi67
inzaghi67
25 kwietnia 2022, 14:48
Nowy stadion to i tak kwestia 4/5 lat. Na pewno kolejny rok w LM, może kasa za scudetto i różne bonusy sponsorskie, a także nowi sponsorzy trochę dodadzą do budżetu. Wpadnie trochę grosza za Caldare, Hauge, Duarte, może Samu i się uzbiera na dobrego gracza :P
0
Tanger
Tanger
25 kwietnia 2022, 14:50
@cbvirus

Generalnie, to można się zgodzić, że Milan nie jest w tym sezonie silniejszy niż w poprzednim. Dziura po Calhanoglu pozostała niezałatana, kontuzje Zlatana zrekompensował Giroud, ale na pozycji napastnika nie doszło do skoku jakościowego. Rebicia w formie zastąpił Leao w formie. Kessie również w tym sezonie nie odgrywa już takiej roli jak w poprzednim. Calabria też nie robi już takiego wrażenia swoją formą jak jeszcze rok temu. Można powiedzieć, że jednocześnie z wyskokiem na wyższy poziom Leao czy Tonaliego, inni nieco obniżyli loty, przez co Milan utrzymał poziom z poprzedniego sezonu, ale niekoniecznie go podniósł. Nie powiedziałbym jednak, że to wynik braku inwestycji. Elliott praktycznie co roku wydawał spore pieniądze na wzmocnienia, a zarząd w zasadzie w ciągu 2-3 sezonów wymienił cały skład Milanu. W tym okienku jeszcze dojdzie do łatania dziur po Kessie'm i Romagnolim, ale być może za rok klub przejdzie do kolejnej fazy budowy, kiedy nie trzeba już będzie łatać dziur ani dokonywać jakiejś gruntownej przebudowy drużyny, tylko wymieniać konkretnych zawodników wyłącznie w celu podnoszenia poziom zespołu. Elliott i obecny zarząd zbudowali już naprawdę solidne fundamenty.
2
cbvirus
cbvirus
25 kwietnia 2022, 14:55
Daros

I tak i nie. Po pierwsze zmieniły się zasady FFP i teraz nie odnoszą się już do dochodów, tylko do pensji piłkarzy, które w Serie A są dość niskie. Po drugie nawet jeżeli mielibyśmy z tym problemy, to nic nie stoi na przeszkodzie z zawieraniem umów sponsorskich jak w przypadku City (wszak holding posiada dziesiątki różnych spółek).

Stadion - wiadomo, to jest obowiązek i cel nr 1, natomiast piłkarze też są konieczni i myślę, że jeżeli rzeczywiście dojdzie do przejęcia, to będziemy mieli pewne inwestycje. Pewnie nie na miarę PSG i City, ale na pewno będą to poważniejsze pieniądze niż to co mogliśmy obserwować przez ostatnie lata.
1
inzaghi67
inzaghi67
25 kwietnia 2022, 14:55
@Tanger Jaka tam dziura po Calhanoglu, można powiedzieć wyszło na to samo. Bardziej prawe skrzydło boli. Calabria osłabł po kontuzji lub covidzie, podobnie Brahim. Kalulu się fajnie rozwija, a z resztą się zgodzę.
0
Tanger
Tanger
25 kwietnia 2022, 15:17
@inzaghi67

Z całą antypatią dla Calhanoglu, ale widać w tym sezonie jak brakuje jego liczb. W zeszłym sezonie we wszystkich rozgrywkach Turek zaliczył 9 bramek i 12 asyst. W sezonie 19/20 zaliczył 11 bramek i 9 asyst. Zgadza się, był często irytujący i chimeryczny, ale w Milanie Piolego mimo wszystko dobrze funkcjonował i wykręcał liczby jak mało kto. No i jeszcze warto przy tym wspomnieć, że od dłuższego czasu Milan nie ma etatowego, skutecznego wykonawcy stałych fragmentów, co również jest sporą bolączką.
2
inzaghi67
inzaghi67
25 kwietnia 2022, 15:29
@Tanger
No gdyby nie notoryczne kontuzje połowy składu to by nikt nie narzekał na brak Turka :P może masz rację, przydałby się skoro i tak mamy szpital. Ale wybrał inaczej
0
Tanger
Tanger
25 kwietnia 2022, 15:35
@inzaghi67

Ja za Calhanoglu nie tęsknię. Z bólem serca muszę jednak przyznać, że zastąpienie go Diazem okazało się po prostu niewypałem. Kolejna sprawa jest taka, że zimą nie sprowadzono nawet na wypożyczenie nikogo do konkurencji z Brahimem. W najlepszym razie skończy się to tak, że Milan od nowego sezonu już oficjalnie przejdzie na 4-3-3 (bo nieoficjalnie już od dłuższego czasu tak gra), a Hiszpana pożegnamy za rok po jeszcze większym zmarginalizowaniu jego roli w drużynie.
0
lopezito84
lopezito84
25 kwietnia 2022, 16:03
Wydaje mi się to nie groźne puki nikt nie będzie wtrącał się do wyborów transferowych Maldiniego i Massary onie na pewno też nie chcieli by robić z klubu cyrku.
0
cbvirus
cbvirus
25 kwietnia 2022, 16:04
inzaghi67

a kto konkretnie wypadł z grających na ŚPO bo jakoś nie kojarzę? Brahim miał chyba tylko covida, alternatywnie grywał tam Krunić, który też nie miał zbyt wielu absencji i Kessie, który raczej też jest dość dostępny. Nie ma co się oszukiwać. Po Calhanoglu nie ma dziury, tylko jest zasrany Rów Mariański, bo ta pozycja na boisku nie istnieje.
1
hyrus13
hyrus13
25 kwietnia 2022, 16:12
Chyba nie ma tu entuzjastów talentu Hakana, ale liczb nie można mu odmówić. Prezentował solidny poziom i jego bramki i asysty bardzo by się nam przydały. Te bezbramkowe remisy czy wygrane 1:0 w ostatnim czasie to był m. in. brak Hakana, bo ileż można grać tylko lewą stroną?
0
Alessio_re6
25 kwietnia 2022, 16:28
Ja osobiście bardzo lubię Hakana jako piłkarza. Gra bardzo inteligentnie, ma dobrą technikę użytkową i godną podziwu wizję. Turkowi brakuje trochę przygotowania fizycznego i pracy z psychologiem, ale w drużynie dominującej to TOP.
0
Jaca23
25 kwietnia 2022, 16:50
Tanger
Moim zdaniem brak Hakana jest jak najbardziej odczuwalny. W Interze też znikł na długą część sezonu, jednak to i tak krótsza absencja niż Diaza, który rozegrał co najwyżej kilka dobrych, pierwszych kolejek. Obecnie nie mamy ŻADNEJ 10tki i trzeba to powiedzieć jasno.

Jednak co do stałych fragmentów to obecność Hakana niewiele by tu zmieniła. Mit o jego świetnych SF został dawno obalony. Niesamowicie irytował mnie gdy grał w Milanie i 3/4 rożnych nie przechodziły pierwszego obrońcy, bo zagrywał je na wysokości kolana.
0
Alessio_re6
25 kwietnia 2022, 16:56
Jakby nie patrzeć miał najwięcej asyst z SFG w całej Serie A(8), drugi był Pellegrini z 5 asystami. Na tym etapie sezonu w Interze ma 7 takich asyst i jeszcze kilka kolejek na poprawę. Nieźle obalony tem mit, tak nie za bardzo.
0
Alcatraz77
Alcatraz77
25 kwietnia 2022, 19:21
cbvirus
Pełna zgoda! Budżet płacowy musi rosnąć , żeby nie chcieli od nas uciekać. Renoma klubu top jest jeszcze z czasów Berlu.
Milan teraz cały czas sportowo skupia się na łataniu dziur, ktoś wiecznie wypada. Warto zadbać o szerokość kadry, z czasem jakość sama urośnie.
0
cbvirus
cbvirus
25 kwietnia 2022, 22:03
Alcatraz77

Dokładnie. Zresztą jak spojrzymy na nieco więcej niż ostatnią dekadę w piłce, to nie było takiego klubu, który by wygrał LM i płacił swoim piłkarzom maksymalnie 4/5 mln za sezon. Jeżeli chce się grać o LM to trzeba też się liczyć z tym, że trzeba ponosić większe wydatki. W tym miejmy nadzieje fundusz pomoże i włoska piłka w końcu wróci na odpowiednie tory, bo ostatnie lata, to synonim porażek i szukania byle euro centa gdzie to tylko możliwe. Włoska piłka potrzebuje właśnie takiego potężnego finansowego kopniaka i klubu, który będzie w stanie licytować się z angielskimi zespołami. Inaczej nigdy nie wróci na swój dawny poziom. Wystarczy zobaczyć co choćby Ligue 1 dało PSG. Bez inwestycji katarskich ta liga prawdopodobnie byłaby dzisiaj gorsza od portugalskiej, holenderskiej i rosyjskiej.
0
kusniak_22
kusniak_22
25 kwietnia 2022, 12:43
Jeśli dojdzie do przejęcia Milan wraca do gry w LM na poważnie, myślę, że drużyna już w lecie by została odpowiednio wzmocniona.
1
Alessio_re6
25 kwietnia 2022, 12:32
Cel na ten sezon osiągnięty, teraz trzeba się skupić na tym, żeby poprawić wynik z zeszłego sezonu (79 pkt) i zintensyfikować sprawy kadrowe, mając w rękach agrumety stabilny rozwój i Liga Mistrzów. Oczywiście przejęcie klubu opóźnia różne decyzje, ale wiadomo jak to działa za kulisami(chociaż czytając wiele komentarzy chyba nie wiadomo). Jeśli Investcorp przejmie Milan, to podejrzewam, że Maldini i Massara dostaną rok próbny od nowych właścicieli, żeby zdobyć zaufanie i pokazać umiejętności. Wiadomo jakie pozycje są do obsadzenia "zarówno w defensywie jak i ofensywie". Fajnie byłoby politykę transferową i kupować piłkarzy U25 z wyjątkami na doświadczenie. Etyka pracy, głód sukcesu, chęć rozwoju i talent, to droga na szczyt.
4
PanPrzemus313
PanPrzemus313
25 kwietnia 2022, 12:45
Czytaj
Wystarczy kontynuować obecny projekt z większym budżetem żeby łatać braki/kupować większe talenty
8
Alessio_re6
25 kwietnia 2022, 12:52
W skrócie tak. Na Leao Milan wydał ok 30M, w międzyczasie stał się czołowym lewoskrzydłowym w Europie i jest wart conajmniej 3 razy tyle. Trzeba wyrobić sobie na tyle dobrą markę w tej sprawie, żeby rywalizować o piłkarzy pokroju Bellingham, Haaland, Isak, De Ligt czy Gouiri.
3
Victor Van Dort
Victor Van Dort
25 kwietnia 2022, 12:24
Nawet jeśli do przejęcia klubu by nie doszło w najbliższym czasie to i tak zarząd doskonale sobie poradzi z transferami, od kilku lat systematycznie i w sposób przemyślany wzmacnia naszą kadrę, więc dlaczego mieliby zaprzestać? Zbyt poważnie wyglądają te doniesienia i pewnie dojdzie do sprzedaży, wtedy módlmy się żeby Maldini dalej decydował a nie szejk Milan od kilku lat jest budowany w oparciu o wartości i teraz nie potrzebna nam rewolucja bardziej ewolucja.
5
PaoloUfamTobie
PaoloUfamTobie
25 kwietnia 2022, 11:55
Jeśli nie wypadną jakieś trupy z szafy to dojdzie do tej transakcji
1
Daman
Daman
25 kwietnia 2022, 12:47
Byłbym zdziwiony gdyby nie wypadły, może należ zadać inne pytanie. Czy te trupy, które wypadną na ile będą do przełknięcia dla nowego inwestora :)
0
Daniel93
Daniel93
25 kwietnia 2022, 11:52
Oby to stała się prawda bo skrzydłowy i 10tka potrzebni od nowego sezonu. Najlepiej sprawdzone nazwiska a nie młode grajki to opierzenia dopiero.. przy założeniu że Botman i Origi nasz oczywiście wymieniłem tylko te dwie pozycje.
7
Gianni Rivera
Gianni Rivera
25 kwietnia 2022, 11:58
Prawe skrzydło na gwałt, a co do 10 to już zależy od Piolego. Jeśli będzie chciał na stałe przejść na 4-3-3, którą to taktyką często gramy w tym sezonie, to może się okazać, że 10 nie będzie potrzebna.
10
Alessio_re6
25 kwietnia 2022, 12:16
A dlaczego nie może to bud utalentowany piłkarz, tylko ktoś sprawdzony, skoro polityka opierającą się na młodych piłkarzach działa?
0
MilanistaMarek
MilanistaMarek
25 kwietnia 2022, 12:45
Alessio_re 6


Mamy przykład budowania klubu przez chińczyków, a później mamy przykład kiedy przychodzi Ibra prawdziwy mistrz który potrafi zmotywować młodszych do treningów a co za tym idzie stawać się coraz lepszym i osiągać dobre wyniki.
Potrzebujemy zawodników którzy potrafią grać na wysokim poziomie i przekazywać wiedzę młodszym, dlatego potrzebni są młodzi zawodnicy ale też starsi z doświadczeniem
3
Alessio_re6
25 kwietnia 2022, 12:54
Nie mówię, że nie potrzeba doświadczonych zwycięzców, ale trzeba dalej opierać projekt na młodych piłkarzach. W moim rozumieniu kupić 4 piłkarzy U25 i jednego powyżej.
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się