SCUDETTO


UEFA zatwierdziła ostateczne zmiany w Lidze Mistrzów

10 maja 2022, 19:27, Redakcja Aktualności
UEFA zatwierdziła ostateczne zmiany w Lidze Mistrzów

UEFA podczas kongresu w Wiedniu oficjalnie zatwierdziła nowy harmonogram europejskich pucharów. Modyfikacje te wejdą w życie od sezonu 2024/2025. Liga Mistrzów zostanie powiększona z 32 do 36 ekip. Kluczowe poprawki dotyczą spotkań w ramach fazy grupowej, gdzie dotychczas uczestnicy rozgrywali sześć meczów (3 rywale; formuła mecz - rewanż). Od sezonu 2024/2025 zostanie wdrożony system ligowy, w którym każda z drużyn będzie miała zagwarantowane rozegranie minimum ośmiu spotkań przeciwko ośmiu różnym rywalom (4 mecze na swoim stadionie i 4 na wyjeździe) zamiast poprzednich 6 spotkań z tymi samymi trzema rywalami.

Osiem najlepszych drużyn automatycznie zakwalifikuje się do fazy pucharowej, a zespoły z miejsc 9-24 zmierzą się w dwumeczu o miejsce w 1/16 rozgrywek.

Podobny format zostanie zastosowany w Lidze Europy (8 meczów w fazie ligowej) i Lidze Konferencji (6 meczów w fazie ligowej). W obu rozgrywkach także będzie brać udział po 36 drużyn. UEFA potwierdziła również, że wszystkie mecze (z wyłączeniem finału) będą rozgrywane tak jak do tej pory, w środku tygodnia.



61 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Krzysztof
Krzysztof
11 maja 2022, 22:16
Uefa chce zarobić, piłkarzy chce zajechać. Wyczekiwane wieczory w LM stana sie norma dla kibiców a nie świętem piłki nożnej
0
Milanousz
Milanousz
11 maja 2022, 21:15
tragedia
0
Matim
Matim
11 maja 2022, 20:14
Już mniejsza o system rozgrywek, bo ta jedna grupa + system szwajcarski mogą nie być takie złe, ale dorzucamy kolejne spotkania do rozegrania. Mamy 2 mecze więcej w grupie + zespoły z miejsc 9-24 rozegrają kolejne 2 mecze. To są już 4 spotkania do upchnięcia w terminarzu. Tych meczów już teraz jest za dużo...
2
milanista1988
milanista1988
11 maja 2022, 19:56
to jest już chore
2
Rafalzki
Rafalzki
11 maja 2022, 10:43
Moim zdaniem może nie być tak źle... Klika odpowiedzi na pojawiające się pytania:
Dodatkowe cztery miejsca w fazie grupowej:
1. Trzecia drużyna piątej federacji w pięcioletnim krajowym rankingu UEFA 2018/2019-2022/2023 (na teraz byłaby to Francja).
2. Dodatkowe drużyny z dwóch najlepszych federacji w krajowym rankingu UEFA za poprzedni sezon.
3. Dodatkowa drużyna z eliminacji w ścieżce mistrzowskiej.

Każda z drużyn w fazie grupowej rozegra 8 spotkań z innymi rywalami w tzw. systemie szwajcarskim, w którym rywal jest dobierany na podstawie rozstawień oraz bieżących wyników.
Chociaż z tego co wyczytałem tutaj chyba UEFA nie podała jeszcze precyzyjnie na jakiej zasadzie to ma być rozwiązane ponieważ niektóre media podają informację, że to 8 rund w fazie grupowej ma odbywać się na zasadzie losowania.
0
adamos
adamos
11 maja 2022, 10:53
właśnie mnie ciekawi system dobierania rywali. Może się zdarzyć, że jakiś Szeryf będzie grał z jakimiś ogórkami i wygrać wszystkie 8 meczy, a inne zespoły trafią na top... Albo będzie jakaś Farca dostanie ogórki a My np. PSG i City i gdzie tu sprawiedliwość będzie?
0
Vol'jin
11 maja 2022, 11:26
powtórzę n-ty jak uefa nie spierniczy to system dobierania będzie przejrzysty po za pierwszą rundą gdzie rozstawieni będą grać z nierozstawionymi

czyli zespołami z bilansem/pkt takim samym do siebie będą dobierani między sobą. Nie powinno być opcji, że Real etc będą trafiać na dół tabeli nabijając sobie pkt

Natomiast ścisk w tabeli będzie na koniec niesamowity, szczególnie przy bilansie 6-2/5-3 i tutaj mogą decydować bilans bramkowy ;)
3
patoo_07
patoo_07
11 maja 2022, 08:10
Bez sensu totalnie. Każdy zagra 8 losowych meczów. Real, Barca, City i PSG będą sobie grali z Benfica z jakimiś pierdami typu Sheriff Tyraspol, a reszta się będzie mordować.
1
JAJO
JAJO
11 maja 2022, 07:04
Finał będzie taki, że wielu ludzi będzie zaczynała oglądać ten turniej od ćwierćfinałów ... Co za dużo to nie zdrowo. Skoro liczba drużyn ma zostać zwiększona o 4, to dla kogo przypadną te dodatkowe miejsca? Czyżby dla przedstawicieli największych lig ? Co w konsekwencji doprowadzi do sytuacji np. Anglia x5, Hiszpania x5. Czy dla przedstawicieli jakiś znacznie mniej prestiżowych lig...
1
wielki prostownik
wielki prostownik
11 maja 2022, 07:03
Tabela z 36 drużyn gdzie każda zagra tylko 8 meczów. Max 24 punkty do zdobycia. Będzie ciasno, notorycznie będą decydować bramki. Już widzę te cudowne zwycięstwa Barcelon czy innych Realów po 15:0 gdy będą pod ścianą.
0
matten
matten
11 maja 2022, 06:46
Nie podobają mi się te zmiany. Co za dużo to niezdrowo.
0
DarthImpaler
DarthImpaler
11 maja 2022, 01:27
Szczerze mówiąc to coraz mniej mnie ten paraturniej interesuje. Gdyby nie to że tam są pieniądze potrzebne do odrodzenia potęgi Milanu. To dla mnie ten twór mogliby nawet zlikwidować.
2
dawko69s
dawko69s
11 maja 2022, 00:37
Ta reforma brzmi jak nieśmieszny żart, bo z tego co rozumiem to tabela będzie się składać z 36 drużyn. Przecież to jest jakiś absurd. Serio, dramat....

Proszę, niech ktoś mi powie, że źle to wszystko zrozumiałem ;(
1
Victor Van Dort
Victor Van Dort
11 maja 2022, 00:23
Reforma potrzebna ale zła i zbyt szybko wprowadzona, co poradzić więcej meczów, więcej kasy.
1
Rocker
10 maja 2022, 23:21
I jeszcze „gwiazdka”: Barcelona i PSG muszą trudniejszych rywali podejmować u siebie, bo tak!
1
Mirek99999999
Mirek99999999
10 maja 2022, 22:35
UEFA potrafiła z FFP (które na początku wydawało się bardzo dobrym pomysłem) zrobić parodię, to ciekawe co wyjdzie z tak głupiej reformy LM? Aż strach pomyśleć. FIFA natomiast dała nam prezent w postaci zimowego mundialu, zwiększonej liczby uczestników i na dodatek planują by odbywała się co dwa lata. Coraz częściej mam odczucie, że to nie piłka jest produktem, który my kibice mamy konsumować, ale zamiast tego to my jesteśmy traktowani jak produkt, który owe organizacje sprzedają sponsorom, reklamodawcom i mediom w ramach praw telewizyjnych. A to wszystko w imię pełnych kieszeni panów z FIFY i UEFY...
9
Matim
Matim
10 maja 2022, 22:22
"Osiem najlepszych drużyn automatycznie zakwalifikuje się do fazy pucharowej, a zespoły z miejsc 9-24 zmierzą się w dwumeczu o miejsce w 1/16 rozgrywek"

Tu chyba chodzi o 1/8, bo w 1/16 grałyby 32 zespoły.
1
WeahYeah
WeahYeah
10 maja 2022, 23:05
1/3 jest w 1/8 .. 2/3 w 1/16 czyli 1/16:gdzie 8 drużyn ma dziką kartę
0
Matim
Matim
11 maja 2022, 20:11
WeahYeah
Masz rację, ale jest napisane, że zespoły z miejsc 9-24 zmierzą się w dwumeczu o miejsce w 1/16, a zmierzą się o miejsce w 1/8. Techniczne rzecz biorąc te zespoły z miejsc 9-24 zagrają w 1/16 (z tymi 8 zespołami z dziką kartą) o miejsce w 1/8.
0
Fushnikov
10 maja 2022, 21:04
UEFA zatwierdziła nowe zmiany. Kto będzie sypać więcej szmalu ma handicap na meczu.
1
viviek89
viviek89
10 maja 2022, 21:09
Może i dobry układ, nie bedzie więcej magicznych powrotów hiszpańskich drużyn w półfinałowych rewanżach.
2
Fushnikov
11 maja 2022, 07:09
City zasponsorowali ten powrót.
0
kusniak_22
kusniak_22
10 maja 2022, 21:04
Ogólnie to wszystkie zmiany są bezsensowne ! Codziennie mecze, jasne, że kocham oglądać piłkę, ale to jest za dużo meczów dla piłkarzy, to mega obciążenie, jeszcze liga narodów itp. masakra.
1
Alcatraz77
Alcatraz77
10 maja 2022, 20:42
Jedna runda fazy pucharowej więcej na pewno na plus, bo konfrontacje bezpośrednie są solą tej rywalizacji.
Dotychczas ciekawe były ostatnie rundy fazy grupowej , bo też miały aspekt eliminowania, ale tu już nie w każdej grupie. Zobaczymy jak to będzie z tą ligą. Możliwość rywalizacji z 7 innymi drużynami bez rewanżów też może być ciekawa. Zastanawia mnie czy będzie klucz jak do tej pory , że kluby z jednej ligi nie grają ze sobą w grupie.

Ogólnie zgadzam się z tym, że rozgrywki grupowe to wyciąganie kasy, ale może to wyglądać ciekawiej niż w starym formacie.
1
Sieri
Sieri
10 maja 2022, 20:41
Ja chce LM z lat 90 :(
9
Adi.Milan
Adi.Milan
10 maja 2022, 20:32
Totalny bezsens. Chwytają się brzytwy żeby tylko moc napchać pare milionów więcej do kieszeni
5
Mil_online
Mil_online
10 maja 2022, 20:32
Vol'jin

Rozrysuj może to temu interowskiemu trollowi, żeby w końcu zrozumiał:)
1
Jaca23
10 maja 2022, 20:31
Wincyj meczów wincyj, bo terminarz jest za mało zapakowany.

Zaorać tą mafię zwaną UEFA jak najszybciej, bo dla nich sport już dawno stracił jakiekolwiek znaczenie.
5
Umberto
Umberto
10 maja 2022, 20:21
Jak narazie coraz mniej interesuje się piłka przez takie zmiany...
7
D53
D53
10 maja 2022, 20:20
To będzie równie zrozumiale, co Liga Narodów.
Widać, jak rozpaczliwie próbują jeszcze cokolwiek z piłki wycisnąć, zanim 40-50latkowie wymrą, a pokolenie tiktokowe dorośnie. Bo wtedy piłki nożnej już nikt nie będzie oglądał.
Zauwazylem, że im więcej piłki jest w telewizji, tym mniej jej oglądam. W zasadzie już tylko Milan i finał LM, reszta skróty.
11
Vol'jin
10 maja 2022, 20:23
ale system szwajcarski to nie jest coś nowego xD

sztosuje się go w szachach, w kartach czy w zawodach e-sportowych

(https://weszlo.com/2021/03/26/reforma-ligi-mistrzow-system-szwajcarski/)
2
Umberto
Umberto
10 maja 2022, 20:24
Mam tak samo, wszystko jak dla mnie zepsuła telewizja i duże pieniądze w sporcie
3
hyrus13
hyrus13
10 maja 2022, 20:47
Czyli w piłce to coś zupełnie nowego. Szachy, karty, esport to w sumie niczym się nie różnią od piłki. Będzie w pytę.
3
Orzelek79
Orzelek79
11 maja 2022, 06:41
Ja oglądam tylko Milan i mecze czołówki ligi. Polsat Sport Premium mam wykupiony ale nawet półfinałów nie oglądałem .
0
BadMad
BadMad
11 maja 2022, 18:42
Szachy, pamping, rzut bierką, piłka nożna, jeden pies ;)
Chcą na siłę obrzydzić kibicom piłkę nożną.
Kiedyś pamiętałem wszystkie wyniki każdej rundy PM/LM na pięć lat wstecz. Teraz nie pamiętam wyników zeszłorocznych ćwierćfinałów.
1
chory
chory
10 maja 2022, 20:15
ogólnie to jestem za zmianami bo obecna faza grupowa lm to straszna nuda, jeśli jakaś słaba drużyna nawet na początku zaskoczy to pod koniec i tak lepsze kluby odrobią i czarny koń grupy skończy na lidze europy, przykład sheriff
Edytowano dnia: 10 maja 2022, 20:16
2
jarek2572
jarek2572
10 maja 2022, 21:30
I o to chodzi broda
0
BartekWydziu
10 maja 2022, 20:10
Jedna wielka porażka.
0
Manolas
Manolas
10 maja 2022, 20:08
Piłka nożna umiera. Super liga jedynym ratunkiem
3
hyrus13
hyrus13
10 maja 2022, 20:48
No, ale oni to robią żeby zadowolić tych zachłannych pajaców stojących za pomysłem SL.
1
Victor Van Dort
Victor Van Dort
11 maja 2022, 00:32
@ hyrus13 Jakich zachłannych pajaców? Masz na myśli właścicieli/prezydentów klubów, którzy nie chcą oddawać lwiej części UEFA za ich nikomu niepotrzebny patronat? Dlaczego kluby które są przedsiębiorstwami nie mogą, działać rynkowo (zgodnie z prawem) tylko muszą ulegać niejasnemu politycznie "liberum veto"? Na wolnym rynku i wolnym świecie, UEFA w obecnej formie nie jest potrzebna, nie oni powinni decydować o pieniądzach generowanych przez kluby, bo realne długi i realne zobowiązania później mają kluby a nie UEFA, kluby choć generują olbrzymie pieniądze a które UEFA zwyczajnie kradnie z aprobatom polityków na szczycie jadą na kredytach i pożyczkach które mogą zaciągać bo generują olbrzymie dochody ale o podziale tych dochodów decyduje UEFA. W skrócie: UEFA = pasożyt
2
hyrus13
hyrus13
11 maja 2022, 06:58
Victor

To UEFA stworzyła te wielkie kluby, które są teraz przedsiębiorstwami. Czy nam się to podoba czy nie, to UEFA stworzyła format przyciągający sponsorów, w którym na boisku leży ogromna kasa. Teraz Perez i ten błazen z Juvemtusu twierdzą, że są okradani.

Ja nie jestem fanem UEFA, FIFA i żadnej innej sportowej federacji, bo jak widzę tych oślizgłych typków w garniturach to mi się ulewa. Natomiast większym złem są dla mnie korporacje, które dążą do tego żeby być poza jakąkolwiek kontrolą i nigdy nie będę kibicował projektom zrodzonym w głowie Pereza.

Co do nowej LM to jest to jedna wielka porażka, która jest tylko i wyłącznie efektem presji tych łajdaków, którzy nie chcą się zhańbić grą w Tyraspolu, Skopie, albo bóg jeden wie gdzie. W nowym systemie wielcy będą grać z wielkimi, a malutcy ze sobą i tak pewnie też podzielą pieniądze.
0
Victor Van Dort
Victor Van Dort
11 maja 2022, 18:55
@up
Nie,
AC Milan: 16 grudnia 1899, Mediolan, Włochy
UEFA: 15 czerwca 1954, Bazylea, Szwajcaria
MC: 1880, Gorton, Wielka Brytania
UEFA nie stworzyła klubów tak samo jak UEFA nie wymyśliła klubowej piłki nożnej w Europie.
Piłka nożna interesowała ludzi którzy zapełniali stadion lub słuchali w transmisji w radio zanim powstała UEFA. Ten blazen z Juve reprezentuje rodzinę Agnellich a to bardzo wpływowa rodzina, zaś Perez nie jest głupi tylko pokazał cojones z tą superliga, poza tym Milan chętnie do Superligi przystąpił tak samo jak chętnie z niej wystąpił unikając pręgierza;)
0
mmielczar123
10 maja 2022, 20:02
Zobaczymy w praktyce, ale na pierwszy rzut oka nie jestem optymistycznie nastawiony do tego pomysłu. Przykładowo: Milan gra z Realem, Liverpoolem, City, Bayernem, PSG, Chelsea, Barceloną i Atletico, a Inter z Szachtarem, Benficą, Ajaxem, Salzburgiem, Brugge, Besiktasem, Young Boys i Malmo, o ile dobrze to zrozumiałem. Na plus gra z różnymi drużynami i co za tym idzie zapewne więcej emocjonujących spotkań.
1
Szymson
Szymson
10 maja 2022, 20:25
Tak samo pomyślałem, że kluby mogą mieć o wiele więcej teoretycznie łatwych rywali przy dobrym losowaniu
0
Alcatraz77
Alcatraz77
10 maja 2022, 20:50
Pewnie będą koszyki jak zwykle ( 2 mecze z koszyka A, 2 z koszyka B, 2 z koszyka C, 2 z koszyka D, wiadomo jak jesteś w danym koszyku to jeden rywal ) To moje luźne dywagacje , ale pewnie coś podobnego będzie według rankingu UEFA.
Swoją drogą, ciekawe w którym my koszyku będziemy. Bardziej historia czy teraźniejszość będzie decydująca.
1
jarek2572
jarek2572
10 maja 2022, 19:43
Czyli będzie jedna grupa, 36 druzyn i do rozegrania 8 meczy z różnymi drużynami każdy. Ale w jaki sposób będą dobierane te drużyny?
1
Vol'jin
10 maja 2022, 19:47
jak to ma być swiss to w skrócie po pierwszej kolejce powinny grać zespoły między sobą które wygrały 1 mecz a przegrani grają między sobą. Po drugiej kolejce ci z bilansem 2-0 między sobą analogicznie z bilansem 1-1, 0-2 etc
0
Dabry
Dabry
10 maja 2022, 19:48
Będzie to działało na zasadzie systemu szwajcarskiego. Drużyny będą dobierane na podstawie zdobytych punktów. Czyli powiedzmy po 2 kolejkach drużyny które mają 6 punktów grają ze sobą, 3 pkt ze sobą itd.
1
Dabry
Dabry
10 maja 2022, 19:49
Vol'jin , czyli jak ?? pierwsze mecze losowanie i potem za każdym razem losowanie po kolejce kto z kim ??? bo nie bardzo to rozumiem
0
Vol'jin
10 maja 2022, 19:59
1 kolejka będzie pewnie rozlosowana wg współczynika (najwyżej rozstawiona drużyna z najniższym etc) i losowanie co kolejkę ;)

1
jarek2572
jarek2572
10 maja 2022, 20:04
Czyli wygrywając, grasz z lepszymi zamiast z gorszymi. Nie kumam tego, nie lubię tego, nie akceptuje tego xd.
7
SuperSnajper
Moderator SuperSnajper
10 maja 2022, 20:11
Ale zaraz, zaraz. A gdzie jakieś planowanie wyjazdu na mecz? Przeciwnika na np. 7 kolejkę poznam dopiero po 6 kolejce?
4
Olli666
Olli666
10 maja 2022, 19:40
Wolałem projekt superligi
1
Vol'jin
10 maja 2022, 19:31
Ogólnie jestem za swissem tylko pytanie jak to z remisami rozwiążą
0
SuperSnajper
SuperSnajper
10 maja 2022, 19:57
Chyba jesteś jednym z niewielu co ogarnia temat : - to jak to ma być ??? losowanie kto z kim w pierwszej kolejce i potem znowu losowanie kto z kim z tych drużyn które wygrały pierwszy mecz ?? i tak po każdej kolejce ? co z remisami to dobre pytanie - chyba że zrobią dogrywki to by było masakrujące ligowe rozgrywki .
1
GeorgeACM
GeorgeACM
10 maja 2022, 20:07
Z remisami? No nic po 1 punkcie i tyle.
1
WeahYeah
WeahYeah
10 maja 2022, 22:00
Przecież to po prostu jak grupa mistrzoska w ekstraklapie - 2 zespoły z każdej z grup idą do pucharowej, następne 4 w barażu do fazy pucharowej
0
MilanFanJ
MilanFanJ
10 maja 2022, 19:30
strasznie to namotane :/
2
Vol'jin
10 maja 2022, 19:32
w teorii system jest ok, nawet bardzo atrakcyjny bym rzekł
0
pazioni
10 maja 2022, 19:29
Co za pomysł, widać że nudzą się.
4

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się