SCUDETTO


Amerykański RedBird Capital faworytem Paula Singera do przejęcia Milanu

17 maja 2022, 12:36, Redakcja Aktualności
Amerykański RedBird Capital faworytem Paula Singera do przejęcia Milanu

La Repubblica donosi, że założyciel funduszu Elliott Managament Paul Singer wolałby, aby to amerykański RedBird Capital został nowym właścicielem AC Milan. W przypadku funduszu z Bahrajnu, Singer obawia się, że klub zostałby obciążony bardzo dużym długiem bankowym. Takie informacje działają na niekorzyść Investcorp, który co prawda jest skłonny zapłacić lepiej, ale część środków zostałaby pożyczona od instytucji bankowych. Według informacji La Repubblica, RedBird Capital sfinansowałby zakup całkowicie z własnych środków. Biorąc pod uwagę ciężką pracę Elliotta w celu zapewnienia stabilności finansowej, a jednocześnie poprawy wyników osiąganych na boisku, obarczanie Milanu dużym długiem nie jest mile widziane.



59 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
adamos
adamos
19 maja 2022, 08:40
Wujku z Ameryki zostań... A jak chcesz sprzedać to sprzedaj swoim...
0
Master of AC Milan
Master of AC Milan
18 maja 2022, 11:04
Jakoś do mnie ten RedBird nie przemawia, mają 100% w Tuluzie która spadła jakiś czas temu do Ligue 2. A 10% w Liverpoolu nie świadczy że mają jakieś doświadczenie w dobrym klubie, bo jednak nie mają nawet 40%. Investcorp za to może nas zadłużyć, ale jeżeli mają w planach zostawienie całego zarządu i Piolego, oraz chcą kontynuować obecną polityke transferową, to mogło by być. RedBird mi się wydaje taki nie pewny. Investcorp może nas zadłużyć i podejmować decyzje np. o zwolnieniu Piolego i Maldiniego z Massarą. Nie wiem czy najlepszą opcją byłoby to że to Elliot by został i kontynuował, bo jeżeli woli oddać klub RedBird to może się troche przywiązał do klubu, a może ma szacunek do czasu i pieniędzy jakie włożył do stabilizacji klubu. Podoba mi się kierunek klubu, ale zobaczymy czy jeżeli klub trafi w ręce nowego właściciela to czy będzie on dobry. Każda opcja ma plusy i minusy. Czekajmy co przyniesie przyszłość.
0
wielki prostownik
wielki prostownik
18 maja 2022, 13:48
Oni nie mają żadnych 10% w Liverpoolu. Oni mają 10% udziałów w spółce będącej właścicielem Liverpoolu. To kolosalna różnica.
0
Victor Van Dort
Victor Van Dort
18 maja 2022, 00:45
Ostatnie zdanie nie ma dla mnie sensu bo sugeruje, że Elliott wbrew swojej naturze rezygnuje z konkretnych pieniędzy w imię "miłości do ACM" - bardzo wątpię, iż to jest prawdziwym powodem. Jeśli sprzedadzą ACM to co ich będzie obchodzić bilans finansowy? To tak jak by martwić się o przebieg i serwis olejowy w samochodzie który już został sprzedany - to już jest na głowie nowego właściciela. Tu nie ma sentymentów, bardziej uwierzę w biznesową solidarność wyznaniową lub obietnicę lub perspektywy wspólnych interesów w innych obszarach, niż w górnolotne "emocjonalne" powody by zrezygnować z milionów.
3
Master of AC Milan
Master of AC Milan
18 maja 2022, 10:50
Pewnie chodzi o to że włożył pełno kasy żeby ustabilizować klub i jego finanse oraz włożył w to pełno pracy i teraz nie chce żeby to się zmarnowało, wkładając w biznes dużo pracy i pieniędzy tak łatwo klubu nie odda nie pewnym kupcom. Jeżeli jest tak jak podają dziennikarze to ewidentnie widzi szacunek do tego co zrobił i do tych pieniędzy które wydał na stabilizacje. Albo to jakiś wymysł dziennikarzy i jest tak jak Ty pisałeś powyżej.
0
Victor Van Dort
Victor Van Dort
18 maja 2022, 11:36
@up

Elliott Management Corporation to amerykańska firma zarządzająca inwestycjami. Jest to również jeden z największych funduszy aktywistycznych na świecie. Nie byli by nim, gdyby postępowali tak jak Tobie się wydaje - emocjonalnie. Biznes udaje się wtedy kiedy przynosi policzalny zysk. Elliott włożył pełno kasy i pracy żeby ustabilizować klub i jego finanse ale nie po to by się na nie patrzeć i cieszyć - "jakie ładne finanse" tylko po to by mógł zarobić na ACM. Liczy się zarobek i perspektywa zarobku a nie te wszystkie "górnolotne" i emocjonalne powody, oczywiście muszą dbać o wizerunek czyli dbać o PR, nie mogą powiedzieć tak brutalnie wprost że są nieromantyczni ale to jest oczywiste, gdyby oni kierowali się emocjami to by już dawno ktoś ich zjadł i przestali by istnieć a to oni są tymi co zjadają przykład - Li Yonghong.
Edytowano dnia: 18 maja 2022, 11:39
0
roeser
roeser
17 maja 2022, 20:11
Jakikolwiek fundusz nie przejąłby Milanu, pewne jest jedno - polityka finansowa ma prowadzić do pozytywnego bilansu finansowego oraz wzrostu wartości klubu. To, ile dany fundusz ma pieniędzy w aktywach nie ma większego znaczenia - inwestycja ma się po prostu zwrócić, bo Investcorp mimo wiekszęgo kapitału i arabskiego pochodzenia to firma notowana na giełdzie - tam nie ma wyrzucania pieniędzy ani obchodzenia regulacji jak w City czy PSG, gdzie spółka zarządzająca jest prywatna, a absurdalnie bogaty szejk ma zdecydowaną większość udziałów.
0
Kaka821
Kaka821
17 maja 2022, 21:34
Arabowie nwestuja swoje pieniadze na roznych rynkach, zeby mieli z czego czerpac zysk, w momencie kiedy skonczy sie ropa. Teoretycznie wiec moglaby to byc inwestycja z bardzo dlugim czasem zwrotu dla nich.
1
grzeniu
grzeniu
17 maja 2022, 17:02
jedni panowie z narodu wybranego sprzedaja drugim panom z narodu wybranego,ma byc ciaglosc,
2
nadgnity
nadgnity
18 maja 2022, 00:50
Gdzie znalazłeś informacje, że panowie z Redbird są z narodu wybranego?
0
chory
chory
17 maja 2022, 16:45
szejki z długiem, śmiechu warte... pipy z nich, nie szejki...
4
Ilfenomenoo
Ilfenomenoo
17 maja 2022, 15:11
Tylko zastanówcie się - Czy dobrze jest być w rękach funduszu, który ma w posiadaniu już inny znacznie większy na ten moment klub?
4
Alessio_re6
Alessio_re6
17 maja 2022, 15:27
Na szczęście żaden z wyżej wymienionych funduszów nie ma na ten moment większego klubu.
2
Mirek99999999
Mirek99999999
17 maja 2022, 15:28
Nie powiedziałbym, że posiadanie 10% Fenway Sports Group jest równoznaczne z posiadaniem klubu w rękach...
1
wielki prostownik
wielki prostownik
17 maja 2022, 15:42
A jaki to klub posiada którykolwiek z tych funduszy?
0
Vol'jin
Vol'jin
17 maja 2022, 15:46
Redbird ma 10% udziałów w Liverpoolu, i uwaga dali za nie prawie 800 mln euro :)
4
Mirek99999999
Mirek99999999
17 maja 2022, 16:03
Vol'jin
Zapłacili tyle za 10% udziałów kilku klubów, które należą do FSG.
1
Ilfenomenoo
Ilfenomenoo
17 maja 2022, 16:26
Tak, chodzi o udziały w Liverpoolu
0
roeser
roeser
17 maja 2022, 16:32
RedBird ma 10% udziałów FSG, czyli tak jakby miał 10% udziałów w każdym z klubów, które ma FSG, ale nie sądzę żeby mieli jakikolwiek wpływ na operacje sportowe Liverpoolu, jeśli już to co najwyżej w kwestiach finansowych lub marketingowych, ale całej grupy FSG, a nie poszczególnych klubów, które mają osobne struktury decyzyjne.
Edytowano dnia: 17 maja 2022, 16:39
6
MilanHomer
MilanHomer
17 maja 2022, 18:40
Vol'jin
Te 800 mln za ułamek Liverpoolu świadczyłoby, że to najbardziej wartościowy klub na świecie.
Przebijałby wartością następnego o kilka mld euro.
0
Milanistaod95
Milanistaod95
17 maja 2022, 14:30
Tylko nie amerykańskie kapitały! Brać szejków!
2
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
17 maja 2022, 15:51
Uuuu... antysemityzm! §(͡ ͡° ͜ つ ͡͡°)§
19
Daman
Daman
17 maja 2022, 14:00
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Jeśli Eliott tak przywiązał się do klubu to niech go nie sprzedaje. Myślę, że większość przyjęła by decyzje z ulgą
3
Fushnikov
Fushnikov
17 maja 2022, 13:50
I to jest to. Mogą zarobić np 100 więcej ale zostawią klub w gorszej sytuacji. Widać przywiązanie do klubu, dali im wiele wspaniałych emocji i miejmy nadzieję zapiszą ich w historii Calcio. A mówią że romantyków już nie ma :)
3
MilanistaMarek
MilanistaMarek
17 maja 2022, 13:42
Czyli dalek polityka cięcia kosztów, brak transferów, brak dobrych kontraktów dla zawodników
0
Alessio_re6
Alessio_re6
17 maja 2022, 13:51
No tak bo teraz nie wydaliśmy prawie 80M, a piłkarze to robią zrzutkę na autokar, żeby jechać na mecz, bo klub uznał, że tnie tam koszta. Kontrakty? O jeju, jak ktoś wypłatę dostanie to jest dobrze.
20
Daman
Daman
17 maja 2022, 13:57
MilanistaMarek: i brak wyników, a czekaj ...
2
Rossu
Rossu
17 maja 2022, 14:02
I po co takie wyimaginowane rzeczy pisać?
1
Salas89
Salas89
17 maja 2022, 14:05
Alessio zrzute to piłkarze najpierw muszą zrobić na tę rozbitą szybę w autokarze;)
8
Alessio_re6
Alessio_re6
17 maja 2022, 14:09
Zlatan musi kupić, bo jak spotka kierowcę w ciemniej uliczce, to znowu chłop w szpitalu wyląduje haha
0
paweł_paolo
paweł_paolo
17 maja 2022, 16:28
Zlatan: Wszystko na mój koszt. ;)
2
Jaca23
Jaca23
17 maja 2022, 13:42
Szczerze wątpię, żeby Elliott patrzył na to czy przyszły właściciel będzie opłacalny względem Milanu. Prawda jest taka, że oni od początku traktują przejęcie klubu jak biznes, więc będą chcieli jak najwięcej zarobić. Póki klub jest pod ich egidą starają się zarządzać nim jak najlepiej i to widać, ale przy sprzedaży będzie liczyła się najlepsza oferta i to czy potencjalny kupujący jest wypłacalny.

Mam jedynie nadzieję, że nie trafimy w ręce jakiegoś "gołodupca", bo racjonalne zarządzanie finansami przez Elliott pchnęło nas kilka kroków do przodu i nie ukrywam, że chciałbym, żeby Milan dalej szedł tą drogą.
4
Zuber
Zuber
17 maja 2022, 16:35
No to źle myślisz, wielokrotnie oni podkreślają, że nie oddadzą klubu w złe ręce. Widziałem obszerny wywiad na necie, w którym Singer mówił, że przyszły właściciel musi zapewnić wszelkie gwarancje i to nie tylko finansowe.
2
Jaca23
Jaca23
17 maja 2022, 16:44
A co maja powiedzieć? Serio myślisz, że Singer by wyszedł i powiedział coś w stylu: "Sprzedamy klub temu, kto da najwięcej?" Wiadomo, że wtedy Elliott byłby skreślony przez kibiców, a nadal są właścicielami.

Proszę podaj o jakie gwarancje chodzi, bo jeśli myślisz, że Singer wymusi na przyszłym właścicielu inwestowanie w Milan to niewiele wiesz na temat tak wielkich transakcji.
2
nadgnity
nadgnity
18 maja 2022, 01:01
No tak, bo Elliott panicznie boi się bycia "skreślonym przez kibiców". Od razu skojarzył mi się mem z Putinem: "-Panie prezydencie, Polacy przy granicy z Ukrainą zgromadzili dwa czołgi, dwie dywizje Rycerzy Maryi, mobilne ołtarze i figury św. Boboli dalekiego zasięgu -Natychmiast wycofać wszystkie siły" :)
0
marcinomilano
marcinomilano
17 maja 2022, 13:10
Po pierwsze La Repubblica to jedno z najgorszych możliwych źródeł, po drugie Red Bird nie będzie płacił całej kasy z własnych źródeł, już było to omawiane na Twitterze przez jednego speca od finansów, żadna instytucja nie wyłoży Ci po prostu hajsu na stół. Red Bird ma posiłkować się kredytem od JP Morgan, a Investcorp od Goldman Sachs. Artykuł to śmietnika, jak większość wysrywów od La Repubblica
Edytowano dnia: 17 maja 2022, 13:11
9
elporto
elporto
17 maja 2022, 13:21
Oho. Znalazł się twitterowy znawca. To może oświecisz nas kiedy dokładnie (data) zostanie zawarta umowa sprzedaży? xD
2
marcinomilano
marcinomilano
17 maja 2022, 13:34
A jaki ma związek data sprzedaży z tym co napisałem? xd Nie jestem ekspertem, jak chcesz to wierz sobie w kaczki dziennikarskie, ja Ci podałem co mówi reszta, a to co Ty z tym zrobisz to już Twoja sprawa.

https://sempremilan.com/investcorp-italian-partner-structure-offer
7
The Legend
The Legend
17 maja 2022, 13:36
elporto - w punkt

Ostatnio liczba ludzi powołujących się na gowno-źródło (Twitter) jest zatrważająca.
Równie dobrze można przytaczać słowa Heńka z poczty albo Staszka mleczarza.
1
marcinomilano
marcinomilano
17 maja 2022, 13:42
xD Wiadomo, ale jak jakaś gazeta coś napisze to już wtedy prawda objawiona, szczególnie taka która znana z tego że piszę cokolwiek byle było głośno.

P.S. Twitter sam w sobie to nie źródło, zachęcam do przeglądania, jest naprawdę dużo wartościowych treści :)
11
The Legend
The Legend
17 maja 2022, 13:52
A kto napisał ze to prawda objawiona? Sam sobie w tym momencie dopowiadasz. Po co to robisz?

Co do Twittera, to tak jakby grzebać w śmietniku w poszukiwaniu czegoś wartościowego. Wiadomo, czasami coś się trafi, ale trzeba poświecić na to dużo czasu.
1
marcinomilano
marcinomilano
17 maja 2022, 14:01
Jest to bardzo nieobiektywna odpowiedź, jeśli tak twierdzisz to albo bardzo słabo szukasz, bo wcale takie trudne to nie jest, albo zwyczajnie jesteś w stanie naginać rzeczywistość, żeby tylko było pod Twoją tezę. W takim wypadku dyskusja nie ma żadnego sensu
4
Alessio_re6
Alessio_re6
17 maja 2022, 14:11
Ej, a wiesz że najważniejsze i najbardziej wiarygodne osoby w pierwszej kolejności wypowiadają się na Twitterze?
4
Milanboy
Milanboy
17 maja 2022, 14:16
The Legend - Twitter to tylko nośnik źródła jest xd.
2
The Legend
The Legend
17 maja 2022, 14:35
Spytałem po co mi wmawiasz, że niby twierdze, że to co napisała Republika to prawda objawiona. Nie dość, ze w ogóle się do tego nie odniosłeś, to na dodatek snujesz kolejne insynuacje - podobno "bardzo słabo szukam", przyznam, ze to ciekawe stwierdzenie, na jakiej podstawie wysnute?
Całość kwitujesz przezabawnym "naginaniem rzeczywistości". Przezabawnym, bo to właśnie ty caly swój "wywód" opierasz na wyimaginowanych stwierdzeniach.
W jednym muszę ci przyznać racje - rozmowa z tak marnym manipulatorem jak ty, nie ma najmniejszego sensu.
Trzymaj się ciepło.
Edytowano dnia: 17 maja 2022, 14:41
0
marcinomilano
marcinomilano
17 maja 2022, 14:45
xDDDDDDD Ok, Ty za to napisałeś "w punkt" na komentarz który insynuował że jestem ekspertem i wiem kiedy nastąpi sprzedaż xD Nieźle się zakręciłeś typie i pięknie odwracasz kota ogonem xD

A to że słabo szukasz to nie insynuacje, to po prostu wyciągnięcie wniosku z tego że napisałeś, że cytując: "to tak jakby grzebać w śmietniku w poszukiwaniu czegoś wartościowego". Jeśli twierdzisz że tylko czasem trafi się coś wartościowego, to znaczy że właśnie słabo szukasz, ot, cała filozofia :) Koledzy zresztą celnie zauważyli, że Twitter to tylko nośnik informacji i wszystkie najrzetelniejsze źródła właśnie tam najpierw publikują informacje.

A z tą prawdą objawioną to tylko rzucenie w eter, bo bardzo dużo pod tym artykułem komentarzy które z miejsca sugerują wiarę w jego treść, a ja zostałem wyśmiany za to, że przytoczyłem przykład z Twittera, który stał w opozycji do treści artykułu, to nie było w żaden sposób skierowane bezpośrednio do Ciebie, więc niestety, ale znowu spudłowałeś :)
Edytowano dnia: 17 maja 2022, 14:48
5
The Legend
The Legend
17 maja 2022, 14:58
Przeczytaj jeszcze raz ten swój post, skwitowany stwierdzeniem "Artykuł to śmietnika, jak większość wyrywów od La Repubblica " na podstawie wpisu "speca od finansów" z twittera.

elprto nic nie zainsynuował, tylko skomentował to z odpowiednia dozą drwiny, innymi słowy zakpił z ciebie i twojego źródła wiedzy.
Nie wierze, ze jesteś aż tak mocno ograniczony, żeby tego nie zrozumieć

To co dalej tam wypisujesz to zwykle brednie. Masz problemy z przyjęciem do świadomości faktu, ze ktoś możne mieć odmienne zdanie od twojego.
Tutaj stawiam kropkę, gdyż skoda mi więcej marnować czasu.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
17 maja 2022, 15:03
Nie speca z Twittera, tylko specjalisty, który na twitterze się wypowiedział, to jest różnica.
3
marcinomilano
marcinomilano
17 maja 2022, 15:09
Uuuuuuu Pan moralista, który pytał mnie czemu sobie coś dopowiadam zaczyna obrażanie, nawet nie muszę chyba tłumaczyć co oznacza taka postawa :D Nazywasz mnie ograniczonym samemu mając problem ze zwykłym logicznym myśleniem.

A ja nie mam ani trochę problemu z przyjęciem do wiadomości tego, że ktoś myśli inaczej, wręcz przeciwnie, oczekuję tego, ale nie w formie drwin i wyzwisk :)

A i ja wcale nie stwierdziłem że ten artykuł jest do śmietnika na podstawie wypowiedzi specjalisty od finansów. Stwierdziłem tak z własnego doświadczenia, więc kolejny błędny wniosek.

Ale w tej całej Twojej szamotaninie, w jednej rzeczy masz 100% rację, mianowicie w tym że nie ma sensu marnować czasu na tę dyskusję. A na pewno ja nie zamierzam marnować czasu na dyskusję z kimś kto jak traci grunt to zaczyna obrażać drugą osobę.
Edytowano dnia: 17 maja 2022, 15:12
3
MEDIOLANUMACM
MEDIOLANUMACM
17 maja 2022, 17:58
Pozwolę doprecyzować o co chodziło koledze @marcinomilano RedBird Capital Partners to prywatna firma świadcząca usługi inwestycyjne lecz nie dysponuję własnymi środkami a bardziej "wspólnymi" wszystkich innych firm czy spółek, które zdecydowały się wejść w ten projekt wnosząc jakikolwiek kapitał od siebie a RedBird stara się regularnie powiększać te "wspólne" wszelakimi inwestycjami rzecz jasna z zyskiem.

Nie trzeba być ekspertem, żeby stwierdzić coś oczywistego sama nazwa "RedBird Capital Partners" powinna już coś uzmysłowić a jeśli nie, to nawet nie trzeba przeglądać twittera wystarczy sobie wygooglować pojęcie "fundusz inwestycyjny" albo "kapitał".

BTW również jestem zdania, że wszędzie można znaleźć coś mądrego czy to na Twitterze czy innym szajsie wystarczy tylko dobrze poszukać ototo ;)

A co do sentencji "to tak jakby grzebać w śmietniku w poszukiwaniu czegoś wartościowego" to powiem tak zdziwiłbyś się panie ile wartościowych rzeczy byś znalazł i co też potrafią ludzie wyrzucić na śmietnik.
2
groszek
groszek
17 maja 2022, 13:09
żadnych gołodupców z kredytami
1
Bogota93
Bogota93
17 maja 2022, 13:02
Dobrze że Paul chce aby Milan dalej dobrze funkcjonował i wybiera najlepszą opcję a nie znaczy zysk dla siebie
1
mmielczar123
mmielczar123
17 maja 2022, 12:59
"Amerakański klub" brzmi lepiej niż "kolejny zespół arabskich inwestorów"
1
Alessio_re6
Alessio_re6
17 maja 2022, 12:49
Szampan wylewa się, toast mogę wznieść
Edytowano dnia: 17 maja 2022, 12:50
0
Milanboy
Milanboy
17 maja 2022, 12:43
No i bardzo dobrze. Nie ma co się kusić na ludzi którzy chcą zaciągać potężne kredyty. Już jeden taki jegomość z Chin był.
2
wielki prostownik
wielki prostownik
17 maja 2022, 12:49
Racja. Tyle, że ten jegomość z Chin to był zwykły słup więc jego przykład nie jest najlepszy.
5
szewczenko85
szewczenko85
17 maja 2022, 12:52
jeden był, a drugi jeszcze jest, w FC Varterze po sąsiedzku.
0
MilanHomer
MilanHomer
17 maja 2022, 13:02
Ale Barca cyka kolejne transfery, mimo że kredytów to mają całkiem, całkiem :)
0
marcinomilano
marcinomilano
17 maja 2022, 13:06
Już było przecież tłumaczone że żadna instytucja nie wyłoży Ci całej kasy na stół, bo zwyczajnie tak się nie robi. Red Bird też będzie posiłkować się kredytem, Investcorp bierze pożyczkę w Goldman Sachs, a Red Bird w JP Morgan. Poza tym nie ma sensu w ogóle brać na poważnie tego co pisze La Repubblica
4

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się