SCUDETTO


Nieoficjalnie: RedBird nowym właścicielem Milanu!

31 maja 2022, 12:12, Ginevra Aktualności
Nieoficjalnie: RedBird nowym właścicielem Milanu!

Jak podają włoskie media, Gerry Cardinale, założyciel i dyrektor generalny RedBird Capital Partners, podpisał właśnie umowę z funduszem Elliott w celu przejęcia większości udziałów w AC Milan. Oficjalne ogłoszenie ma nastąpić wkrótce, prawdopodobnie jutro. Fundusz Elliott ma zachować część udziałów w klubie. Według doniesień włoskiej prasy RedBird stanie się właścicielem 70% udziałów w Milanie za kwotę 1,3 mld euro.



140 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Milanboy
1 czerwca 2022, 10:30
No i oficjalnie AC Milan zakupiony przez Redbird.
0
kamilus
kamilus
1 czerwca 2022, 10:25
Ciekawostka - ponoć z 1,23 mld euro, za które został kupiony Milan, 900 mln to pożyczki, a z tej kwoty 600 mln to pożyczka od funduszu Elliott (i to na 15%: https://twitter.com/AlfioDaPotenza/status/1531913800965935105/photo/1).

Źródło:
https://twitter.com/capuanogio/status/1531894582253867013
1
Milanistaod95
Milanistaod95
1 czerwca 2022, 10:05
Wolałbym szejków, ale trudno.
0
Billy_Costacurta
Billy_Costacurta
1 czerwca 2022, 09:43
A może by tak Bale na prawe skrzydło? Jakby zaczął grać jak dla Walii to ideał. Prawy pomocnik, który wie jak bronić - dla Padre Pioliego ideał. Musiałby tylko zejść z pensji tak o jakies 90% xD
0
Alessio_re6
Alessio_re6
1 czerwca 2022, 09:46
XDD
Bardzo nie pasuje mentalnie. Chłop chce skończyć grać jeśli Walia nie awansuje do mistrzostw świata, hi granie w piłkę nożną już go nie jara.
0
kamilus
kamilus
1 czerwca 2022, 10:18
Bale sportowo to nadal bardzo duża jakość, ale jego "piłkarski" mental już chyba odjechał - gdyby Milan miał sekcję golfa to wtedy można by o tym pomyśleć, a tak to raczej nie ma sensu.
1
Manolas
Manolas
1 czerwca 2022, 01:38
Podobno Redbird złożył ofertę 25mln + Alexis za Zaniolo. Nie wierzę w to bo to by oznaczało kogos innego odpowiedzialnego za transfery
1
Vol'jin
Vol'jin
1 czerwca 2022, 06:37
LGDS i wszystko jasne :)

naprawdę lepiej się ograniczyć do trójcy jeśli chodzi o newsy Milanowe - Vittiello, Mazzara i Longo :)
1
boro215
boro215
1 czerwca 2022, 09:03
Widze że ktoś po prasówce od rudego Marcinka xd Kaczka dziennikarska, sorry ale z dwojga panienek już wolę Alexisa xd W przeciwieństwie do Zaniolo nie marudzi jakby miał permanentny okres xd
Edytowano dnia: 1 czerwca 2022, 09:04
3
Mara AC
Mara AC
31 maja 2022, 23:53
Oby czerwony ptak niósł nas wysoko :)
2
jarek2572
jarek2572
31 maja 2022, 20:46
Milan zainteresowany pozyskaniem Mario Gotze podobnie jak Benfica. W poprzednim sezonie w barwach PSV Niemiec zdobył 12 bramek i zanotował 11 asyst w 52 spotkaniach. 29-latek ma podobno w umowie klauzulę odstępnego w wysokości 4-5 mln euro.

Voetbal International
1
Vol'jin
Vol'jin
31 maja 2022, 21:04
Kaczka dziennikarska imo. Prędzej trafi do Benfici gdzie poszedł trener PSV Roger Schmidt
3
Milanboy
31 maja 2022, 21:24
Prime dawno za sobą poza tym gdzie mu do Milanu.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 21:44
Ogólnie to byłoby bardzo dobre rozwiązanie krótkoterminowe, ale pod warunkiem niskiego kontraktu.
4
Tanger
31 maja 2022, 21:46
W tej chwili wydaje się, że Milan to za wysokie progi na jego nogi.
3
Milanboy
31 maja 2022, 22:20
Alessio_Re6 - Ja podziękuję. Na moje to on lepiej aby był w klubach pokroju Benfici bo po odejściu z bvb do Bayernu nie za bardzo poradził sobie i w drugą stronę. Myślę, że etap klubów które walczą o najwyższe cele są dawno za nim.
2
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 22:23
No nie wiem czy jako rezerwowy nie byłby serio dobrą opcja. Doświadczenie w korzystnej cenie.
1
Tanger
31 maja 2022, 22:34
@Alessio_re6

Doświadczenie tak, ale jakość już nie ta. Jak na frywolną Eredivisie, to Gotze miał w tym sezonie naprawdę mizerne liczby. Milan potrzebuje kogoś, kto ma szczyt kariery przed sobą, bo niestety na ten moment obawiam się, że Niemiec nie byłby rezerwowym tylko pierwszym wyborem przy takiej konkurencji.
1
Milanboy
31 maja 2022, 22:42
Alessio_Re6 - Nie wydaje mi się aby pogodził się z tą rolą. To nadal gracz który chce grać dużo więc wątpię w to.
0
Sieri
Sieri
31 maja 2022, 22:55
Raczej nie chciał by być rezerwowym dlatego prędzej pójdzie do Benfici
1
Cimar94
Cimar94
31 maja 2022, 23:13
"kluby pokroju Benfici"

Czy my aby na pewno jesteśmy półkę wyżej? Nie jestem jeszcze co do tego przekonany.
2
jarek2572
jarek2572
31 maja 2022, 23:24
Benfici ? Dobrze ze nie Benficzi xd. W Polsce jesteśmy, K mnie tam brakuje.
1
Milanboy
31 maja 2022, 23:36
Cimar94 - Oczywiście, że półka wyżej od Benfici.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 23:50
Akurat z tym się można kłócić. Aktualnie Benfica jest lepszym klubem jeśli weźmiemy pod uwagę ostatnie 5 lat.
1
hyrus13
hyrus13
1 czerwca 2022, 09:27
Ech, Kjaer niczego ludzi nie nauczył. Nie ma co patrzeć na to czy najlepsze lata ma za sobą czy nie. Może się okazać, że najlepszy sezon będzie miał w Milanie. Jeśli klub widzi w nim użytecznego zawodnika, to powinien to być najważniejszy wyznacznik.
Edytowano dnia: 1 czerwca 2022, 09:28
0
Milanboy
1 czerwca 2022, 09:34
hyrus13 - Ja tam daje każdemu szanse ale jakoś mi ten Gotze zwyczajnie nie widzi się w Milanie pomimo tego, że odżył.
0
Gol
Gol
1 czerwca 2022, 10:57
Benfica nie jest lepsza od Milanu, ale nie jest też półkę niżej, sportowo aktualnie wydaje mi się, że jesteśmy na tej samej półce, ale za Milanem zdecydowanie przemawia bardziej rozpoznawalna marka i popularność drużyny, co może stanowić dodatkowy atut dla zawodników przy wyborze klubu.

Skala 5 lat, przy porównaniu obecnej mocy drużyny, to taki trochę średni pomysł. Milan w końcu ledwie 2,5 roku temu był jeszcze na dnie, przegrywając 5-0 z Atalanta, z wyjściowej 11 ze spotkania z Lecce zremisowanego 2-2 (pierwsze spotkanie Piolego na ławce), w drużynie pozostał jedynie Leao i Theo, a na ławce z obecnego składu byli jeszcze Gabbia, Bennacer, Rebić oraz Krunić. To pokazuje, jak daleko przez ten okres zaszliśmy, w dodatku po drodze, udało się ugrać wicemistrzostwo, a w tym sezonie także mistrzostwo Włoch.

Sam transfer Gotze, to raczej kaczka dziennikarska. Może za Chińczyków lub późnego Gallianiego taki transfer miałby szansę powodzenia, natomiast nie chce mi się wierzyć, żeby Maldini, ściągał wypalonych, średnio radzących sobie w Holandii, 30 latków do drużyny jako forma wzmocnienia, gdzie Mario miał statystyki dokładnie takie same jak Brahim Diaz (4 gole i 4 asysty w sezonie), w gorszej lidze i będąc od Hiszpana aż o 8 lat starszy.
0
Belotti/J.Rodriguez
Belotti/J.Rodriguez
31 maja 2022, 20:39
Odrodzenie w Europie jest kosztowne. Może by wygrać pierw Ligę Konferencji lub LE na przetarcie?
0
jarek2572
jarek2572
31 maja 2022, 20:46
Nie no mistrz Włoch ma celować w Ligę Konferencji xd. Puchar Tymbarku już by lepiej wyglądał w gablocie.
12
chory
chory
31 maja 2022, 20:15
a swoją drogą to czemu nie spróbować by kupić mane, rok kontraktu więc odejdzie za pół darmo, pensja przez nas też do udźwignięcia no a gerry będzie chciał sie przywitać jakimś fajnym transferem
6
Kaka821
31 maja 2022, 20:16
Bo zrobilby u nas komin placowy+ ma ciekawsze kierunki jak chociazby Bayern czy PSG
4
chory
chory
31 maja 2022, 20:18
nie no jak patrze tylko 5mln pensji ma, na prawą pomoc by sie przebranżowił
1
Victor Van Dort
Victor Van Dort
31 maja 2022, 21:46
Manę dostanie w Niemczech 15-20mln za sezon a nie 5mln ;)
3
Gol
Gol
1 czerwca 2022, 01:17
Po co mamy kupować zawodników i płacić im grube miliony, skoro na pozycji na której gra Mane mamy obecnie Leao i Rebicia ? Mało jest pozycji do wzmocnienia na już ? ŚPO ? PS ?
4
chory
chory
1 czerwca 2022, 07:22
zacząl by u nas grać jako prawy pomocnik
0
Alessio_re6
Alessio_re6
1 czerwca 2022, 09:33
Głupoty gadasz. Na prawą obronę go dać, będzie dobry.
1
MisiuACM
MisiuACM
1 czerwca 2022, 10:32
Chyba nick to nie przypadek :D
1
lukarion
lukarion
31 maja 2022, 19:55
Tylko proszę nie zapomnieć herbu naszego klubu.Wzorem tego czegoś co ma Inter i juve
3
Tanger
31 maja 2022, 19:48
Longo relacjonuje na twitterze, że Dżery wylądował wieczorem w Mediolanie i właśnie rozpoczęło się jego spotkanie z Gazidisem i Scaronim.
1
Paolo03
Paolo03
31 maja 2022, 19:32
Kwota w sumie powala na kolana patrząc za ile Milan był wykupiony przez Elliott. Do tego jeszcze te 30% daje małą pewność że ciągłość zostanie w klubie.
Jestem spokojny o Milan, Maldiniego i nadchodzący sezon.
1
Marso1899
Marso1899
31 maja 2022, 18:11
Lewandowski jeszcze do Milanu trafi :)
2
Rafał0209
Rafał0209
31 maja 2022, 18:31
Na jego pensje trzeba by było Leao sprzedać, a już widzę jak Snikers z Diazem mu piłki dogrywają:)
2
DominoJachas
DominoJachas
31 maja 2022, 19:10
Lewandowski to od 23 mln za sezon to rozmowy zaczyna, za 6,5 + bonusy to on może sobie zdjęcie z naszą kadrą zrobić xD
5
Vol'jin
Vol'jin
31 maja 2022, 20:23
Lewy to ma 23 mln brutto w Niemczech, w Barcelonie miałby dostać z 10 mln netto
1
Jaca23
Jaca23
31 maja 2022, 17:39
Perisić w Totkach. 4,7/rok, dwuletnia umowa.
1
DarQ
DarQ
31 maja 2022, 16:50
A tak z innej beczki. Dziś pojedynek Milan Real w formie tenisa na Roland G.
Jedyny taki wyjątek- dziś jestem za fanem Realu.
3
Vol'jin
Vol'jin
31 maja 2022, 16:54
Patrząc na wypowiedzi ostatnie obu panów na temat Wimbledoonu i ich decyzji o Rosyjskich graczach + cyrk z Serbem jaki sie toczy w tym roku to obydwaj powinni skreczować :)
Edytowano dnia: 31 maja 2022, 16:57
2
Milanboy
31 maja 2022, 17:20
Szkoda, że Djokovic jest antyszczepionkowcem.
9
Marso1899
Marso1899
31 maja 2022, 17:45
Milanboy szkoda że Ty nie jesteś....
14
Jogin
Jogin
31 maja 2022, 17:48
Milanboy szkoda, że tacy ludzie jak Ty dzielą społeczeństwo i tworzą podziały :)
23
Milanboy
31 maja 2022, 18:29
Jogin - A kogo ja niby podzieliłem? Nie popieram antyszczepionkowców i nie będę ich popierać. Daruj sobie gatki o dzieleniu.

Marso1899 - Xd.
5
Paolo03
Paolo03
31 maja 2022, 19:29
Dalej kłótnie o szczepionki? Chyba te 2 lata pokazały dobitnie w jakiej dupie jesteśmy. A nie czekaj... niektórzy nadal wierzą ze to pomaga.
9
ArekMILANISTA
ArekMILANISTA
31 maja 2022, 19:37
A ja z kolei jako wieloletni tenisista amator i fan tego sportu - całym sercem za Djoko. Ajde Nole! ;)
5
Milanboy
31 maja 2022, 20:01
Paolo03 - Przecież przeszliśmy w stan wyłącznie zagrożenia pandemią właśnie dzięki szybkim szczepieniom. Bez szczepień byśmy byli w głębokiej dupie.
7
szyka
szyka
31 maja 2022, 20:30
Milanboy
Widziałem Cie dzisiaj jak jechałeś w pełnym zamaskowaniu samemu samochodem:-)
Pozdrawiam w pełni niezaszczepionych a zaszczepionych tez pozdrawiam:-)
12
dave25
dave25
31 maja 2022, 20:40
Milanboy ja też jestem akurat tu popieram Djoko w 100%
1
Milanboy
31 maja 2022, 20:40
szyka - No oczywiście.
0
Milanboy
31 maja 2022, 20:43
dave25 - Ja tam tylko ubolewam nad tym, że Djoko się nie szczepi I tyle. Tak to powodzenia życzę. Jakoś Nadala nigdy nie lubiłem.
1
Tutkovic
Tutkovic
31 maja 2022, 20:45
Ja jestem przeciwko antyszczepionkowcom ale nie licze Covida. Jestem za szczepionkami ale to co zrobili z covidem to była czysta manipulacja medialna i tyle. Czytam często artykuły naukowe i jeśli chodzi o szczepionki covidowe to tak przedstawiano wyniki, że dało się dopasować do nich każdą tezę :)
Zapomnijcie o covidzie a na wszystkie inne choroby się szczepcie :) A za kilka lat jak dopracują szczepionki to na covida też się szczepcie :) Antyszczepionkowiec antyszczepionkowcowi nie równy :/ Takie czasy :)
4
jarek2572
jarek2572
31 maja 2022, 20:49
Temat dla admina. A nie czekaj, przecież są tutaj równi i równiejsi ;).
1
DarQ
DarQ
31 maja 2022, 21:05
no to pogadaliśmy o tenisie...
4
Jogin
Jogin
31 maja 2022, 21:25
Milanboy mógłbyś podać jakiś artykuł gdzie Djoko krytykuje ogólnie szczepionki? Oprócz tej covidowej, podeślij na priv, bo nie znalazłem takiej informacji.
1
GiveMeReason
GiveMeReason
31 maja 2022, 21:53
Szacunek dla Djokovicia, że się nie ugiął i konsekwentnie bronił swoich przekonań chociaż mógłby spokojnie załatwić odpowiedni kwit.
Osobiście polecam pilnować własnego nosa i nie uprawiać krucjaty pro/anty szczepionkowej. Szczerze to nie spodziewałem się że kogoś jeszcze podnieca temat szczepionek na covida, ale jak widać faza weszła za mocno.
6
Milanboy
31 maja 2022, 22:24
Jogin - Skoro nje chciał przyjąć szczepionki tłumacząc się "z osobistych powodów" No to wiadomo, że jest antyszczepionkowcem. Zresztą historie jego jak to, że woda zmienia cząstki w trakcie emocji i że zna ludzi którzy mają nadprzyrodzone moce No i nawet nie jest entuzjastą aby obowiązkowo się szczepili na covid także No.

To, że może mówić, że nie zabrania nikomu szczepień nie znaczy, że nie jest anty skoro mówi, że nie jest entuzjastą i gada o wyborze (kuźwa w tenisie gdzie sportowcy jeżdżą po świecie? To jest lekkomyślność) to inaczej go nazwać nie można.
Edytowano dnia: 31 maja 2022, 22:35
1
Milanboy
31 maja 2022, 22:31
GivMeReason - Szczepionka to nie sprawa prywatna więc o czym ty mówisz abym pilnował swego nosa. Zresztą jest osobą publiczna więc wiedział, że piszę się na krytykę i jego opinia ma wpływ na zdanie ludzi.

Mam pilnować własnego nosa bo tak? Rozmawiamy tutaj o osobie publicznej która odmawia szczepień które nie są prywatną sprawą ludzi tylko to jest odpowiedzialność całego społeczeństwa. Zresztą ja nie uprawiam na nim krucjaty a tylko ubolewam, że jest taki odklejony w wielu kwestiach i mam pełne prawo do skrytykowania jego poglądów na tak ważne tematy które mają wpływ na cały ogół.
Edytowano dnia: 31 maja 2022, 22:32
1
DarQ
DarQ
31 maja 2022, 22:46
Djoko jest dziś słaby. Albo rozwolnionko bo nie myje warzyw bo trzeba je przyjmowac w naturalny sposób albo jednak ciężko przeszedł covid....no bo nie chciał....ten tego, no bo naturalnie trzeba zwalczyć wiruska.
1
inzaghi67
inzaghi67
1 czerwca 2022, 03:46
Dozylismy czasów gdzie wszystko jest wmuszane na siłę, szczepionki, LGBT, popieranie ukrainy, wszystko w imię 'spoleczenstwa' i poprawności politycznej. I 'odpowiedzialności grupowej'. Globalizacja zawróciła w głowach.
3
iMmortal_1899
iMmortal_1899
1 czerwca 2022, 05:46
A ja ze swojej rodziny jako jedyny nie zaszczepiłem się od covida i jestem z tego dumny :) Co do RG, to zwycięzca wczorajszego pojedynku zapewne wygra cały turniej, no i oczywiście nasza Iga też!
1
Milanboy
1 czerwca 2022, 07:42
Inzaghi67 - No dzięki tej globalizacji możesz sobie jeść w macu, możesz zwiedzać świat, możesz sobie jeździć na mecze Milanu itd itd. Jak Ci się nie podoba to zawsze możesz zrezygnować z życia publicznego i mieszkać w lesie.
0
inzaghi67
inzaghi67
1 czerwca 2022, 14:08
Milanboy myślisz że mi zależy na truciu się jakimś gównianym chemicznym makdonaldem? to jest to co mówie, gówno w papierku rodem z ameryki. I masz rację, planuję w przyszłości zamieszkać z dala od cywilizacji. I nie mówię że globalizacja jest zła tylko że niektórym zawróciła w głowach, wytykam jej wady.
0
Jaca23
Jaca23
31 maja 2022, 16:27
Oho już się zaczyna wyliczanka ile wydamy i kto nie przyjdzie. Proponuje zaczekać chociaż na podpis Maldiniego, bo wtedy będzie wiadomo, że ten projekt ma przyszłość.

Na razie jedno jest pewne, Elliott zrobił świetną robotę prostując finanse Milanu, a sam przy tym dobrze zarobił, dodatkowo zostając udziałowcem mniejszościowym.
15
jarek_2389
jarek_2389
31 maja 2022, 16:34
Prawda,pozostanie Maldiniego to będzie pierwszy wielki "transfer" w nowym sezonie
8
Rafał0209
Rafał0209
31 maja 2022, 16:25
Ciekawe co ten Elliott kombinuje z tymi 30% zamiast opitolić całość za ponad 1.5mld, coś mi się wydaje że będą mieć więcej do powiedzenia niż to 30%.
0
checa1983
checa1983
31 maja 2022, 16:30
Na pożyczkę się czają ! :)
0
kamilus
kamilus
31 maja 2022, 17:09
Gdzieś tam mi mignęła taka plotka, jakoby te 500 mln (w postaci 30%) to miał być "wkład" Elliottu na stadion i te 30% RedBirb ma odkupić w ciągu następnych chyba 5 lat.
1
nokoments
nokoments
31 maja 2022, 16:25
Najpewniejszym sposobem na zwrot, a potem zysk z tej gigantycznej inwestycji jest Milan co sezon grający na wiosnę w Lidze Mistrzów (czy być może Superlidze), także nowi właściciele na pewno będą chcieli podnieść poziom sportowy, pytanie jak im to wyjdzie.

Gdyby chcieli oprzeć swój model biznesowy o promowanie i wyprzedawanie najlepszych zawodników, to kupiliby mniejszy klub za dużo mniejsze pieniądze.
3
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 16:40
Masz sporo racji.
Red Bird ponoć chce z Milanu zrobić rozpoznawalna markę na świecie i promować piłkę nożną w Ameryce, bo wiedzą, że tu jest duża kasa do podniesienia, tylko trzeba się schylić.
Jeśli klub będzie na siebie zarabiał nie mając długów, to większe kwoty będzie mógł wydawać na place i rozwój poprzez akademię (która trzeba stworzyć na nowo) i niedrogie, ale efektywne transfery, jak było z Leao, Maignanem, Tomorim, Theo itp
2
mufi
mufi
31 maja 2022, 18:30
z Milanu rozpoznawalną markę ? :) ha ha ha
0
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 18:50
Wśród młodych Milan nie jest rozpoznawalną marką. Doprowadzili do tego Berlusconi i Galiani.
Nie możesz powiedzieć, że klub mający 12,4M obserwujących na Instagramie jest rozpoznawalną marką. To w wszystko przekłada się na sponsoring, kontrakty reklamowe, a finalnie pieniądze.
1
Victor Van Dort
Victor Van Dort
31 maja 2022, 16:22
Sprzedać Milan za 1,2mld a sprzedać 70% akcji klubu tj.pakiet większościowy za 1,3mld to jest ogromna różnica. Szejki nie rozumieją piłki nożnej oni myślą że skoro płacą to powinni wygrywać, jakoś dużo lepiej czuje się wiedząc że Milan pozostaje amerykański. Oczekuję tego co dotychczas ale już z większym rozmachem.
7
checa1983
checa1983
31 maja 2022, 16:28
W punkt !
1
Pinokio
Pinokio
31 maja 2022, 15:51
Podobno interesujemy się Gotze.

Mam nadzieje, że to tylko nieśmieszny żart.
0
checa1983
checa1983
31 maja 2022, 16:18
Pinokio nie przeginaj :)
9
Piotr88Pl
Piotr88Pl
31 maja 2022, 15:35
Ciekawe co takiego nas czeka ??
0
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 15:37
Kontynuacja cudownego rozwoju.
2
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
31 maja 2022, 17:12
2 razy wpi... od Monzy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1
Diavo
31 maja 2022, 15:19
Można rzec nowy właściciel, stary Mistrzowski Milan :D
0
Materazzone
Materazzone
31 maja 2022, 15:09
No, a ja sobie zrobię kawki i zobaczę co to się wydarzy :D

Wam kochani polecam to samo bo póki co większość wróży z fusów i daremnie przekrzykuje w swoich opiniach. Będzie jak będzie. Kibicowałem, oglądałem i wierzyłem nawet tak Cerci był "gwiazdą" zespołu :D
6
ósmy
31 maja 2022, 16:51
A weź mi nawet nie przypominaj tego gościa, który jedyną bramkę dla Milanu strzelił mało co przy okazji nie zabijając się o słupek.
0
wielki prostownik
wielki prostownik
31 maja 2022, 13:57
Po cichu liczę, że Dżery na powitanie szarpnie się na jakiś porządniejszy transfer. Szału nie oczekuję bo pewnie polityka Elliota będzie kontynuowana ale może na przywitanie z kibicami jakieś lekkie szaleństwo?
2
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 13:57
De Ketelaere za 40M może być takim "szaleństwem".
11
mmielczar123
mmielczar123
31 maja 2022, 14:59
Najważniejsze to będzie przedłużenie z Leao
9
chory
chory
31 maja 2022, 16:47
wykup messiasa z pewnością będzie szaleństwem
1
Roszi
Roszi
31 maja 2022, 13:45
Pośrednio w temacie, bo skoro zmiana właścicielska przyklepana i rozpoczynamy mercato, to co sądzicie o Zielińskim, który ma odejść z Napoli?
1
BartekWydziu
BartekWydziu
31 maja 2022, 13:46
Żadnych Zielińskich którzy mają już swoje lata i ciągłe problemy z formą.
19
kamilus
kamilus
31 maja 2022, 13:48
Chwiejna forma, koszt 40+ mln, do tego pensja bez ulgi podatkowej - jestem na nie.
5
Roszi
Roszi
31 maja 2022, 13:51
Niby niestabilny, ale pod kątem CL to jednak byłby jakiś skok jakościowy w porównaniu do Diaza/Radka. Kessiem już tej dziury nie załatamy. Niemniej... 0 zaskoczenia odpowiedziami :D
1
wielki prostownik
wielki prostownik
31 maja 2022, 13:52
Wieczny talent pod 30-stkę któremu wychodzą 2 mecze na 10. Dajcie spokój.
5
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 13:57
Nie ma u nas pozycji dla niego.
0
mmielczar123
mmielczar123
31 maja 2022, 15:00
Już bym wolał Szymańskiego
3
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 15:01
Szymański to byłby bardzo dobrym transferem dla Pioliego.
2
DarQ
DarQ
31 maja 2022, 13:43
Jeśli Paolo zostanie na zdrowych zasadach, ich negocjacje nie zostawią niesmaku, który spowoduje, że Dżery będzie miał już kandydata na kozła ofiarnego w razie jakiś niepowodzeń i choć trochę wzrośnie coroczny budżet to wg. mnie będzie bez fajerwerków ale ok.
0
cbvirus
31 maja 2022, 13:33
Decydujące dla przyszłości będzie teraz rozstrzygnięcie kwestii kontraktu Maldiniego i Massary oraz letnie okienko. Jeżeli rzeczywiście dokonamy wzmocnień zawodnikami wysokiej jakości, może nawet topowymi a nie tylko ukierunkowanymi na zwiększanie ich wartości, to będzie można powiedzieć, że jest nadzieja.
Edytowano dnia: 31 maja 2022, 13:45
0
robert66
31 maja 2022, 13:28
Fajne ma nazwisko :)
0
kamilus
kamilus
31 maja 2022, 13:49
Szkoda, że nie poszedł na księdza i nie został kardynałem. :P
3
Mil_online
Mil_online
31 maja 2022, 13:13
Był już Jezus, jest Mesjasz, będzie Kardynał.
17
boro215
boro215
31 maja 2022, 13:18
I między nich próbował wpakować się Mahomet :P
4
GeorgeACM
GeorgeACM
31 maja 2022, 14:31
I Di Maria
0
ósmy
31 maja 2022, 14:42
Coś mi się tu nie zgadza.
Przecież jesteśmy il Diavolo.
3
Corsa
Moderator Corsa
31 maja 2022, 13:10
Mam mieszane uczucia, ani to euforia ani pesymizm. Nie ma co spodziewać się wielkich ruchów, oby tylko nie rozwalili tego co zostało do tej pory zbudowane.
3
ósmy
31 maja 2022, 13:21
Te wątpliwości w tym przypadku są naturalne.
Odnieśliśmy niemały sukces. Finansowo rownież wychodzimy z dołka. Wynurzamy się z mroków otchłani Chulthu. I nagle zmiana, która może zachwiać, bądź nawet zburzyć "Milan is back".
Prawdopodobnie wszyscy pialibyśmy z zachwytów nad tą zmianą, gdybyśmy osiągali jakieś nie przystające nam miejsca
5-10. W obecnym przypadku i ja mam takie leciutkie obawy, ale musimy wierzyć, że przed nami jeszcze lepszy czas dla ACM:)
1
fryta777
fryta777
31 maja 2022, 13:23
Corsa

ja dokładnie czuję to samo,
0
pazioni
Moderator pazioni
31 maja 2022, 13:24
Uważam ,że Elliott na to nie pozwoli,żeby Milanowi stała się krzywda.
2
Von Strauss
Von Strauss
31 maja 2022, 13:41
pazioni

Ja uważam, że oni nie pozwolą, żeby ich finansom działa się krzywda. Oni w czterech literach mają nazwę, klub i kibiców, byle kabza się zgadzała. Więc ja się obawiam drogi fabryki pieniędzy, a nie drogi sukcesów.
5
marcinomilano
marcinomilano
31 maja 2022, 14:01
Elliott nie bez przyczyny zostaje jako mniejszościowy udziałowiec. Myślę że będzie dobrze, o ile potwierdzą się doniesienia że priorytetem będzie stadion, to podoba mi się też ten projekt sieci klubów jako naczyń połączonych.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 14:02
Ogólnie to "amerykańskie" kluby preferują drogę sukcesów, ale na różne sposoby. Jedni wydają miliony, których nie mają na transfery (jak Arsenal) inni budują się krok po kroku jak Liverpool.
Twój zwrot "fabryka pieniędzy" jest zabawny, nie ma osoby która zarabia na klubie i każda osoba to wie, jedynie możesz sprzedać klub i to twój zysk.
Red Bird chce by klub stał się marką i sam na siebie zarabiał, żeby po kilku latach sprzedać go za np 3/4 miliardy i to będzie ich zysk, a do tego potrzeba zdrowych finansów i sukcesów sportowych.
1
Von Strauss
Von Strauss
31 maja 2022, 14:41
Alessio_re6

Jak widzę Twoje posty to sorry, ale mnie czyści.
Arsenal wydaje kasę której nie ma? To sprawdź sobie zyski z TV i innych źródeł. Nawet jak wydają 150 mln na transfery w oknie to zostaje im kasa. A czemu tyle wydają? Bo na 4 miejsca w LM jest co najmniej 6 klubów (City, Chelsea, UTD, Liverpool, Totki, 4rsenal), z czego każdy wydaje niemożliwe pieniądze. Przynajmniej dla nas, bo Czipsy dawno odjechały pod względem zarobków. A LM to minimum 50 mln dla takiego klubu. Minimum. Czyli jeden/dwóch zawodników do kupienia. Bez pensji.

Liverpool był powoli budowany? No nie. Liverpool budowany był za grube pieniądze. Od przyjścia Kloppa wydawali nawet i 180 mln. Co prawda refinansowali to pozbyciem się szrotu za kasę, ale to też trzeba umieć. Czyste transakcje handlowe 2015 - 30 mln na minusie, 2016 - 6 na plusie, 2017 - 11 na plusie, 2018 - 140 na minusie, 2020 - 30 na plusie, 2021 - 65 na minusie, 2022 - 60 na minusie.
Przed Kloppem - 60 na minusie, 26 na minusie, 60 na minusie, 53 na minusie.
Mówimy to o czystych transakcjach in and out w klubie. Bez przeliczania tego ile otrzymują z TV itd.
Wszystkie kluby w pewnym momencie w Czipsach zaczęły wydawać ogromne pieniądze. I zarabiać ogromne pieniądze. Ale jedno jest z drugim powiązane. Nie zrobisz klubu na miarę stałego półfinału LM za symboliczne euro. Villarreal czy Porto raz czy dwa awansują bo trafią na taki Juventus. Ale na stałe w 4 czy 8 nie zagoszczą.


Nie każdy klub przynosi pieniądze właścicielom (PSG xd, a przecież niektóre nie mają właścicieli jako takich i dysponują w pełni tym co zarobią). Ale jeżeli chcesz zarabiać to czasem musisz zainwestować.
Edytowano dnia: 31 maja 2022, 14:45
2
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 14:52
Arsenal wydawał grubo ponad stan, na transfery i na pensję. Nie potrafili sprzedawać piłkarzy, bo dawali im chore kontrakty. Efektem tego była gorsza kondycja finansową i brak gry w CL.
Liverpool wydawał duże pieniądze, ale krok po kroku byli budowani, nie wydawali ponad nad stan i sprzedawali bardzo drogo swoich zawodników. Nie dawali piłkarzom chorych pensji, tylko adekwatne do umiejętności. Zadbali też o to, żeby finansowo nie być uzależnionym od wyniku sportowego(tak jak chce w Milanie zrobić RedBird)
Milan musi w dalszym ciągu walczyć z długami, które powstały, przez wymarzone zarządzanie osób z podobnym podejściem do twojego
0
Von Strauss
Von Strauss
31 maja 2022, 15:38
O czym Ty za przeproszeniem, gadasz farmazony?

Zysk klubu z północnego Londynu za rok 2017/18 po opodatkowaniu wyniósł 56,5 mln £. W porównaniu do 2017 zysk wzrósł o 21,2 mln £.

Przychody w tym roku wyniosły 388,2 mln £ (2017 – 422,8 mln £). Spadek ten wynika głównie z uczestnictwa klubu w Lidze Europy, a nie w bardziej dochodowej Lidze Mistrzów. Na zyski operacyjne wpłynęło również zwiększenie nakładu na wynagrodzenia zawodników. Oznacza to, że całkowite koszty personelu, z wyłączeniem kosztów nadzwyczajnych, wzrosły do ​​223,3 milionów funtów (2017 - 199,4 milionów funtów).

Koszty nadzwyczajne poniesione w wysokości 17,2 mln £ wynikały ze zmian w kierownictwie pierwszego zespołu. Po wielu latach dość niskich zysków ze sprzedaży graczy, nastąpił znacznie wyższy poziom aktywności, w którym sprzedano wielu graczy. Gracze którzy opuścili Emirates Stadium to między innymi Theo Walcott , Olivier Giroud, Francis Coquelin , Alexis Sánchez i Alex Oxlade-Chamberlain . Łączny zysk ze sprzedaży zawodników wyniósł 120 mln £ (2017 r. - 6,8 mln £), a wypożyczenia przyniosły zysk 2,3 mln £ (2017 - 6,9 mln £).
Po zwiększeniu liczby zarejestrowanych graczy o wartości 165,8 mln £ i opłatach amortyzacyjnych, wartość księgowa wartości niematerialnych i prawnych wzrosła do 238,2 milionów £ (2017 - 182,0 mln £).

Stan gotówkowy na koniec roku stał na solidnym poziomie, a salda wyniosły 231,3 miliona funtów (2017 - 180,1 mln £). Oznacza to, że całkowita gotówka netto stanowi nadwyżkę w wysokości 14,8 mln £ (2017 - dług netto w wysokości 47,7 mln £). Zwiększony poziom dłużników i wierzycieli można przypisać działalności transferowej klubu, zarówno w ruchu przychodzącym, jak i wychodzącym.

Prezes klubu, Sir Chips Keswick, skomentował wyniki finansowe – Transfery zawodników w poprzednim sezonie dają ​​całemu Arsenalowi kolejny korzystny rok pod kątem finansowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę z presji finansowej. Powrót do Ligi Mistrzów to najważniejszy priorytet, który wszyscy w klubie zobowiązują się zrealizować.

Arsenal w 2016/2017 wydaje 100 mln na czysto na transfery. W 2017/2018 zarabia 10 mln.

Ich zły stan finansowy za 2020/2021 wyniknął z tego, że był Covid (stracili ok. 75 mln z dnia meczowego).

Plus - amortyzacja. Samo to powodowało stratę (księgową) na 117 mln.

Do tego:
https://www.sport.pl/pilka/7,96012,16696870,arsenal-placi-miliony-swojemu-wlascicielowi.html
1
Alessio_re6
Alessio_re6
31 maja 2022, 15:49
Dobra masz rację z faktem, że nie wydawali ponad stan.
0
Von Strauss
Von Strauss
1 czerwca 2022, 09:48
Alessio_re6

I o to w tym wszystkim chodzi. Oni wydawali to ile mogli, nie wyciągając kasy. Przykłady, gdzie kluby zarządzane przez Amerykanów wyszły na tym jak Zabłocki na mydle jest trochę (Sunderland - spadek do League One, Aston Villa - zrobienie z drużyny ze środka tabeli (i to często górnej) drużyny która przez 4 sezony walczyła o utrzymanie i w końcu spadła do Championship, ManUTD które amerykańce kupili na kredyt wzięty na klub, tj. klub sam się kupił rodzinie Glazerów, którzy sprzedali Ronaldo za 94 mln a w zamian ściągnęli Antonio Valencie, Bebe czy Chrisa Smallinga - najdroższy kosztował 18 mln. itd. - tam była próba robienia czegoś na wzór Moneyball właśnie, ściągano zawodników w wieku 18-23 za małe pieniądze).

Będę to powtarzał do bólu - Amerykanie patrzą na wszystko przez pryzmat pieniądza - czy to w kwestii klubów piłkarskich, prowadzenia wojny, porozumień międzypaństwowych. Część z nich zaczęło zauważać, że to tak nie działa w Europie. Inaczej byłoby gdyby byli tu sami właściciele z Ameryki, wtedy byłoby jak w NBA, NHL, NFL czy MLS. Ale tu masz P$G, Reale, Barce, City itd. które grają na różnych zasadach, ale odmiennych od tego co reprezentuje amerykańskie podejście. Tam właściciel/zarządca będzie kombinował by odnieść sukces, u arabów to nawet sportswashing jest, u rosjan też tak było. Nie da się prowadzić amerykańskiego przedsiębiorstwa w piłce nożnej w Europie jeżeli celem ma być zdobywanie trofeów. Jeśli chodzi o to, to najgorzej dal amerykanów (ale i najbardziej dochodowo) jest w Anglii, potem byłaby Hiszpania, Włochy, Francja i na końcu Niemcy (bo Bayern trochę tak działał jak amerykanie, ale to kwestia własności klubu i jego samofinansowania).

Ja liczę, że uda się prowadzić klub tak, by był samowystarczalny. Ale jednocześnie by walczył o najwyższe cele. Do tego trzeba stadionu. I sukcesów, bo wtedy sponsorzy, merch itd. dadzą większą kasę. A do tego, niestety, trzeba inwestycji. To o czym był wywiad Paolo, 2-3 transfery z górnej półki, kilka mniejszych uzupełnień i gramy dalej.
0
ksieciunio
ksieciunio
31 maja 2022, 12:58
No to czas ruszać na zakupy, juhuuu
0
dżunio91
dżunio91
31 maja 2022, 12:55
Czyżby szykował się powrót do przeszłości i lat świetności? Oby tak!
0
Pinokio
Pinokio
31 maja 2022, 12:54
Prosta piłka.

Maldini zostaje = nadzieja na lepsze jutro.

Maldini odchodzi = miej nas Boże w opiece.
Edytowano dnia: 31 maja 2022, 12:54
21
Stary91
Stary91
31 maja 2022, 12:53
Decyzja Maldiniego i Massary będzie odpowiedzią na kierunek, w którym podąży klub... A więc czekamy...
13
mmielczar123
mmielczar123
31 maja 2022, 12:37
Czyli w najbliższym czasie oficjalki Mahreza, Bilvy, Origiego, Botmana, Renato, Davida, De Ketelaere, Langa, no i Lewego skoro z Bayernu odchodzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2
roby45
31 maja 2022, 12:32
Witamy....minimum to co jest ,nie niżej...wiec zakasac rekawy
0
Vol'jin
Vol'jin
31 maja 2022, 12:31
Jak ktoś liczy hurr durr 300 mln na transfery to niech sobie przypomni nowe restrykcje z FFP

Milan nie zwiększy przychodu nagle 2krotnie, wiec licząc budżet płacowy to do wydania będzie max ~180-190 mln euro. (chyba, że ktoś odejdzie)
4
fryta777
fryta777
31 maja 2022, 12:34
Jak wydamy 100 to będę zachwycony
20
kamilus
kamilus
31 maja 2022, 12:35
Ja myślę, że i tak 150-200 mln może być do wydania tylko w przypadku odejścia Leao za minimum 100 mln, a bez jakichkolwiek sprzedaży możemy liczyć maksymalnie na około 100 mln (Botman + Sanches + 10 + prawoskrzydłowy).
4
marcinomilano
marcinomilano
31 maja 2022, 12:45
To tak z aktualnych doniesień by się zgadzało: Botman 30 mln, Sanches 20 mln, CDK 30 mln (o ile się dogadają bo media mówią o 40), Berardi 20 mln (o ile Carnevali zejdzie z ceny) i może to jakoś sensownie wyglądać. Wymiana Rebić - Noa Lang może się zakończyć z minus valenzą ok 5 mln euro. Jeszcze Enzo Fernandeza trzeba zmieścić :)
0
kamilus
kamilus
31 maja 2022, 12:57
@marcinomilano
Według ostatnich plotek to Origi 0 mln, Botman 30 mln, Sanches 20 mln, CDK + Lang 50-60 mln i budżet wyczerpany. :)

Chyba, że ktoś by został sprzedany (Leao i/lub Rebic), to wtedy za część uzyskanych pieniędzy można by kupić następcę.
0
fryta777
fryta777
31 maja 2022, 13:22
jeśli Milan sprzeda Leao to będzie zaprzeczenie tego na jakich warunkach chce zostać Maldini
0
marcinomilano
marcinomilano
31 maja 2022, 13:41
@kamilus
Czyli napisałeś dokładnie to co ja xD
0
kamilus
kamilus
31 maja 2022, 13:53
Z tą różnicą, że Ty pisałeś o Berardim, a ja w taki transfer nie wierzę. :)

@fryta777
Niekoniecznie - jeśli dostanie gwarancję, że większa część uzyskanej ze sprzedaży kwoty pójdzie na nowe wzmocnienia, przez co na transfery z np. 100 mln będziemy mieć 150-180 mln, to wciąż będzie bardzo duża szansa, że zespół - jako całość - będzie lepszy niż w tym roku.

Poza tym jeśli Rafa do otwarcia okienka nie przedłuży umowy, to trzeba go sprzedać, nawet za 80-90 mln - bo jeśli tego nie zrobimy, to za rok będzie wart z 40-50 mln i może być już dogadany z innym klubem, gdzie przejdzie za darmo.
0
marcinomilano
marcinomilano
31 maja 2022, 13:59
Aaa zgoda, rzeczywiście, podciągnąłem go jakby udało się obniżyć jego cenę, ale też niespecjalnie w to wierzę.
0
Kaka821
31 maja 2022, 12:24
Oby tylko Maldini zostal, bo to bedzie gwarancja, ze ma ten projekt rece i nogi
12
MEDIOLANUMACM
MEDIOLANUMACM
31 maja 2022, 12:23
To zaczynamy okienko ;))
2
Quers2
Quers2
31 maja 2022, 12:20
Nkunku come to Milan
8
Milanboy
31 maja 2022, 12:16
No, nareszcie.
4

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się