SCUDETTO


ANSA: Lega Serie A chce wprowadzić w nowym sezonie zasadę meczu play-off

8 czerwca 2022, 21:59, Redakcja Aktualności
ANSA: Lega Serie A chce wprowadzić w nowym sezonie zasadę meczu play-off

Włoska agencja prasowa ANSA informuje, że w nowym ligowym sezonie może zostać wprowadzona znacząca zmiana. Bardzo prawdopodobne jest, że Lega Serie A wdroży zasadę meczu play-off w przypadku walki o tytuł oraz meczu, który zadecyduje o spadku z ligi. W chwili obecnej, jeżeli dwie drużyny kończą sezon z taką samą liczbą punktów, to znaczenie ma bilans bezpośrednich meczów oraz różnica bramek.

Jeżeli wspomniane zmiany weszłyby w życie, to w przypadku dwóch drużyn z taką samą liczbą punktów, rozegrany zostałby mecz play-off. Będzie to dotyczyło tylko sytuacji w przypadku walki o tytuł lub spadek z ligi. Propozycja ta została już przegłosowana przez władze Lega i taki sam wynik spodziewany jest w przypadku głosowania w FIGC. Innymi słowy - szykują się znaczne zmiany w Serie A.



75 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
R44
R44
9 czerwca 2022, 16:27
To jeden mecz ma decydować o wszystkim?
Inter dostanie w dupke i wtedy będą krzyczeć, ze powinien być rewanż.

Dla mnie pomysł porobiony ale przelewy już pewnie są wysylane :D
0
zbylon
zbylon
9 czerwca 2022, 13:40
W ogóle nie wiem po co liga. Niech zrobią turniej o mistrzostwo i sprawa z bani... Kretyńskie pomysły.
0
dt7
dt7
9 czerwca 2022, 10:44
Dla mnie spoko taki finał o scudetto, pod warunkiem, że wszystkie wpływy z meczu i marketingu lecą do klubów
0
Vol'jin
Vol'jin
9 czerwca 2022, 13:00
sens playoffów jest w systemie BO5/BO7, ale nie w pojedynczym meczu
0
Nesta_13
Nesta_13
9 czerwca 2022, 10:34
Ewidentnie się tam nudzą... wie ktoś może kiedy im się kadencja kończy?
1
POE
POE
9 czerwca 2022, 10:13
Wprowadzić to Oni mogą sobie cenzura

Komentarz wulgarny. Ostrzeżenie. // Corsa
Edytowano dnia: 9 czerwca 2022, 10:25
1
grayman88
grayman88
9 czerwca 2022, 10:06
I kolejny mecz do rozegrania. Brak słow. Piłkarze już powinni mówić na głos że ludzie kierujący piłka powinni trochę zejść na ziemie i przemyśleć ile jest tych meczy i to wszystko poszło w zła stronę
1
Klimczer
Klimczer
9 czerwca 2022, 10:29
Ale piłkarze to juz robią i na niewiele się to zdaje.
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
9 czerwca 2022, 11:37
A mnie śmieszy narzekanie piłkarzy na zmęczenie. Zwykli ludzie pracują po 40-48h tygodniowo i nikogo nie obchodzi zmęczenie czy choroba a gość zarabiający miliony narzeka bo musi intensywnie pobiegać przez 90min. Bądźmy poważni. Wiadome, że profesjonalny sport organizm tyra, ale jest wiele innych zawodów, które jeszcze gorzej zdrowie niszczą i nikt się nad tymi ludźmi nie lituje a nad biednymi piłkarzami tak. Setki tysięcy ludzi by wiele oddało żeby być tak zmęczeni jak oni.
6
Ndrew
Ndrew
9 czerwca 2022, 12:37
Jeśli pracujesz w miejscu gdzie nikogo nie obchodzi Twoje zmęczenie czy choroba, polecam zmienić miejsce pracy.
2
Ndrew
Ndrew
9 czerwca 2022, 13:07
Grzesiek.
Jednak praca piłkarza to coś więcej niż 90 minut. I może wyniszczać młodych i tych o słabej wrażliwości. Wielu z nich nie jest zresztą mądrzejszych od przeciętnego kibica.
Inny kaliber, ale problemy też są.
https://www.sport.pl/pilka/7,64946,26183046,wymioty-bol-lzy-i-milczenie-przed-meczami-wszyscy-biegaja.html

2
Krisu
Krisu
10 czerwca 2022, 10:44
@grzesiekpl88 Zycie pilkarza to nie tylko 90min na murawie 1 czy 2 razy w tygodniu. Nawet nie chodzi mi o sesje treningowe kilka razy w tygodniu. To przede wszystkim zycie pelne wyrzeczen, utrzymywanie organizmu w najlepszej mozliwej formie i kondycji. Masa dylematow w samych cwiczeniach i treningach (czy powinienem sie skupic na formie fizycznej, a moze trening z pilka, czy moze wreszcie regeneracyjny). Decyzje odnosnie zycia tj. malzenstwo, zakladanie rodziny, bo w przypadku transferu najblizsi beda musieli zmieniac cale swoje zycie pod CIebie, lub bedziecie zyc w rozlace. Czy mam budowac swoja marke w mediach, czy moze lepiej skupic sie na trenowaniu.... Zycie pelne nie tylko fizycznego zmecznia, ale przede wszystkim psychicznego.
0
grayman88
grayman88
12 czerwca 2022, 11:35
grzesiek88
,,A mnie śmieszy narzekanie piłkarzy na zmęczenie Zwykli ludzie pracują po 40-48h tygodniowo."
Napisałeś coś tak głupiego że nawet nie ma co komentować a jesteś moderatorem strony o piłce nożnej.
0
hyrus13
hyrus13
9 czerwca 2022, 09:56
A mecz niech się odbędzie w Katarze. Poroniona idea, choć rozumiem zamysł.
11
Milanboy
Milanboy
9 czerwca 2022, 09:44
Ale durny pomysł. Przecież mecze bezpośrednie to najlepsza sprawa jaka została zrobiona w lidze , a tutaj jeszcze dają Play Offy jakby było mało spotkań.

To nie żadne robienie pod Inter, Juve czy inne kluby, to jest bezsensowne nabijanie pieniędzy do kieszeni i zapewniam ,że zaden klub się pewnie z tego nie cieszy.
1
milan2002
milan2002
9 czerwca 2022, 09:31
Nie podoba mi się ten pomysł. W przypadku gdy jedna z tych drużyn będzie grała w finale LM to będzie miała do rozegrania dodatkowy mecz.
1
Krisu
Krisu
9 czerwca 2022, 09:26
Jesli bedzie to z zachowaniem zasady, ze w przypadku rownej ilosci punktow, bierzemy pod uwage bezposrednie starcie, a dopiero wtedy gdy dalej nie mozna wylonic zwyciescy, to rozegrac taki dodatkowy mecz. W innym wypadku to jest bez sensu. To tak jakby w maratonie na ostatnim odcinku prowadzacy wyscig musial sie zatrzymac, i zaczekac na 2giego (troche odlecialem, ale nie chce mi sie rozwijac tej mysli w szczegolach) :V
2
Bandon
Bandon
9 czerwca 2022, 09:04
Od wyłonienia zwycięzcy w jednym meczu mamy Puchar Włoch, który jest totalnie pucharem pocieszenia, bo najważniejsza dla każdej drużyny jest liga. Grasz ją cały rok, liczy się kadra, determinacja, równa forma, ławka, zarządzanie zmęczeniem itd. W każdym kraju najważniejsza jest liga, potem długo, długo nic i jakieś krajowe puchary dopiero. Tutaj pomysł jest moim zdaniem idiotyczny, bo sprowadza się 20 maratończyków, do finału na biegu na 100 metrów.
2
Adi.Milan
Adi.Milan
9 czerwca 2022, 08:39
Skoro ta druga drużyna w dwóch meczach nie potrafiła pokonać tej pierwszej i została pokonana to chyba jest gorsza? niech się zajmą lepiej sędziami i varem bo to chyba jest najgorsze.
9
biedrus
biedrus
9 czerwca 2022, 08:27
Pomysł urodził się po sytuacji z tego sezonu, kiedy to Milan miał przewagę tzw. międzymeczów i mógł sobie pozwolić na jakiś remis. Przy play-offach Milan musiałby wszystko wygrywać. Jest to w jakiś sposób uatrakcyjnienie, tak samo mogłoby być na dole tabeli.
Ja bym jednak rozgrywał play-off tylko wtedy gdy mecze bezpośrednie są na remis (nie miałyby znaczenia różnice bramek w pozostałych meczach). Milan okazał się lepszy od Interu bezpośrednio i przy tej samej ilości punktów należał mu się tytuł. Gdyby oba mecze wyszły na remis, play-offy byłyby uzasadnione
8
adamos
adamos
9 czerwca 2022, 08:07
czy kiedyś się zdarzyło że drużyny walczące o mistrza kończyły z taką samą ilością punktów? Raczej nie to będzie martwy przepis. Chyba, że władze zaczną uważać, że 86 pkt to tyle samo co 84 pkt :-)
1
grayman88
grayman88
9 czerwca 2022, 08:49
Tak. Inter za czasów legendarnego Herrery i legendarnych wałków na skalę europejską, dostał od Bologny w finale o scudetto. Mieli tyle samo punktów na koniec.

Jak dla mnie rozpaczacie tu wszyscy bez sensu
2
Corsa
Moderator Corsa
9 czerwca 2022, 07:48
Niech idą krok dalej, po sezonie zrobić play-offy dla miejsc 1-8 i play-outy dla ośmiu ekip z dołu tabeli, do tego jeszcze baraże z czteroma zespołami ze środka przeciwko czwórce z Serie B.

Wincyj spotakań, wincyj kasy, wincyj szans dla Juve na mistrzostwo ;)
Edytowano dnia: 9 czerwca 2022, 08:22
0
JACHU_ACM1899
JACHU_ACM1899
9 czerwca 2022, 07:14
Chcą wprowadzić sensowne zmiany to proponuję skrociclige do 16 albo chociaż 18 zespołów a nie zostawiać otwarta furtkę na kręcenie wałków.
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
9 czerwca 2022, 07:01
O tak. Poziom ligi poleciał na łeb, więc remedium jest jeszcze większe zapychanie terminarza, aby Ci piłkarze w ogóle nie mogli złapać tchu w sezonie z Mundialem... Tradycyjne betonowe myślenie leśnych dziadków z FIGC. Później kolejne jęki jak z tą ulgą podatkową dla transferów spoza ligi.
Edytowano dnia: 9 czerwca 2022, 07:02
0
Vol'jin
Vol'jin
9 czerwca 2022, 06:51
a jak 3 drużyny będą mieć tyle samo pkt to gramy w kamień-papier-nożyce?

czy jakąś inną grę planszową?
5
Corsa
Moderator Corsa
9 czerwca 2022, 07:38
Wtedy to Juventus przechodzi dalej z automatu, a dwie pozostałe drużyny rozgrywają mecz dla picu, o pietruszkę :P
6
ACstach
ACstach
9 czerwca 2022, 06:43
Zagrajmy od razu kilka meczów play off, zróbmy drugi Puchar Włoch i fajrant jeżeli ewentualnie mistrza ma wygrać zespół, który będzie lepszy w jednym dodatkowym meczu przeciwko sobie. Ma to taki sens jak zakładanie kotu butów.
Edytowano dnia: 9 czerwca 2022, 06:49
0
grayman88
grayman88
9 czerwca 2022, 06:06
A ja powiem tak. Wyobraźcie sobie ze Milan przegrywa mistrzostwo z Inter mając tyle samo punktów, w obu meczach padły remisy 0-0 i tylko kwestia bramek w sezonie sie liczyła.
Jestem pewien że większość z was poparła by tą ideę
0
Vol'jin
Vol'jin
9 czerwca 2022, 06:52
Nie, zasady były jasne - bilans bezpośredni, potem bilans bramkowy

teraz to szukanie wała, aby w razie w przepchnąć jakiś klub (idealna formuła dla Allegrizmu ;])
7
biedrus
biedrus
9 czerwca 2022, 08:22
Vol'jin
były jasne w poprzednim sezonie, teraz mogą być inne
0
Boateng93
Boateng93
9 czerwca 2022, 00:54
Gattuso w Valencii to nas pewnie od Bakayoko uwolni. On odkąd odszedł z Monaco to grał właściwie tylko w drużynach gdzie Gattuso był trenerem.
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
9 czerwca 2022, 06:56
Ta, bo zaraz Lim będzie chciał płacić krocie na pensje Baki. Nie bez przypadku w plotkach przewija się nazwisko Vecino, a także Torreiry. Z Milanu to najprędzej pójdzie walczyć o tych , którzy profilowo pasują do kadry Hiszpanów czyli Alexis na PO i Romagnoli na stoperze. Ewentualnie może być jeszcze zapytanie o Pobegę - kapitana młodzieżówki Rino oraz Rebicia.
Edytowano dnia: 9 czerwca 2022, 06:57
0
boro215
boro215
9 czerwca 2022, 10:48
Ooo Rino może Samu zabierze :P jak już tak nazwiskami sypiecie
1
Jaca23
Jaca23
9 czerwca 2022, 00:37
Według mnie kompletnie zbędne. Po to zostały ustalone zasady hierarchii w tabeli, żeby się ich trzymać. Drużyna z lepszym bilansem jest wyżej i kropka.
3
zbylon
zbylon
9 czerwca 2022, 00:16
Szkoda strzępić ryja...
2
DarthImpaler
DarthImpaler
9 czerwca 2022, 00:05
No to teraz inter i jufe mają szanse wygrać mistrza z Milanem w przyszłym sezonie.

Kur,, co za debilizm. Może niech jeszcze podzielą ligę jak w polsce było.
3
Alessio_re6
8 czerwca 2022, 23:59
Offtop
Di Marzio rzucił, ze Milam chce sprowadzić Raspadoriego, a menagment Rossonerich spotkał się z agentem Włocha. Sądzę, ze to fake, bo Milan szuka kogoś, kto lepiej rozgrywa, a nie lepszego Diaza. Dodatkowo to tez agenci Gabbi, którego Milan chce wypożyczyć, ale oczywiście największe nazwisko agencji (obok Bastoniego)to Radpadori.
2
Zuber
Zuber
8 czerwca 2022, 23:56
Wałki w meczach już nie pomagają na przestrzeni całego sezonu, no to cyk playoffy!
1
TR3V0R
TR3V0R
8 czerwca 2022, 23:43
Bez sensu totalnie. Za ciula nie rozumiem takiej zasady
0
PanPrzemus313
PanPrzemus313
8 czerwca 2022, 23:33
Dosłownie cała idea rozgrywek ligowych polega na tym że wygrywa ten kto był najlepszy cały sezon, pokonywał bezpośrednich rywali bądź miał więcej bramek

Teraz w razie co mamy jakiś losowy mecz który może nie wyjść i elo
Pomijam kontrowersje sędziowskie ale wiemy jak jest
7
Cimar94
Cimar94
8 czerwca 2022, 23:20
A jak wygramy z Interem 2x po 4:0 u siebie i na wyjeździe, ale koniec końców zdobędziemy po 86 pkt to gramy jeszcze raz? Totalna głupota.
13
Bandon
Bandon
9 czerwca 2022, 09:00
I otwieramy maszynę losującą, dzisiaj o mistrzostwie decyduje........ PAN ORSATO brawoooo!
1
inzaghi67
inzaghi67
8 czerwca 2022, 23:14
Będą afery jak sędzia w takim play-offie zagwiżdże karnego z kapelusza (albo nie) co we Włoszech bardzo prawdopodobne :D po to jest długa liga żeby mecze bezpośrednie wyłoniły mistrza lub spadkowicza
9
Milanistaod95
8 czerwca 2022, 23:11
większej głupoty sobie nie można wymyślić. NIE!
1
Majki85
Majki85
8 czerwca 2022, 23:00
Te włoskie leśne dziadki już nie wiedzą do czego się przyczepić. Jest dobrze jak jest, to szukają zmian na siłę. A co z awansem do LM? Jeśli 4ta i 5ta drużyna będzie miała po tyle samo pkt to czemu nie zagrają meczu o awans? Co z Liga Europy? Czemu 6ta nie zagra z 7 w przypadku tylu samu pkt? Chyba brakuje tu konsekwencji. Ten pomysł jest totalnie- delikatnie mówiąc- do bani i lepiej chyba gdyby zajęli się oni (Lega) pracą sędziów bo to od kilku ładnych lat w Serie A leży i kwiczy. No ale pewnie... Dodatkowe wałki i $$$ trzeba na czymś kręcić...
12
milanista1988
milanista1988
8 czerwca 2022, 22:57
Potencjalne dodatkowe mecze, potencjalne dodatkowe pieniądze.
1
Mirek99999999
Mirek99999999
8 czerwca 2022, 22:57
Władze Włoskiej piłki nie mają co robić, a raczej udają, że coś robią. Moim zdaniem to głupota ale przynajmniej mało szkodliwa w porównaniu z innowacją z zeszłego sezonu, bo będzie miała zastosowanie raz na kilka-kilkanaście lat, może rzadziej. Za to nowinka, którą zaserwowali nam rok temu sprawiła, że na początku roku San Siro zmieniło się w kartoflisko, trzeba było wymieniać murawę, a wszystko przez burdel w terminarzu po oddzielnym losowaniu rundy rewanżowej...
1
mmielczar123
8 czerwca 2022, 22:44
Nikt nie prosił, nikt nie potrzebował
1
kaczmar69
kaczmar69
8 czerwca 2022, 22:44
A co jak beda 3 ekipy np. walczace o utrzymanie. Bez sensu
1
Rocker
Rocker
9 czerwca 2022, 12:54
To wtedy: jeśli wśród nich jest Juventus, to automatycznie awansuje do finału, a dwie pozostałe grają półfinał koniecznie jeden dzień wcześniej, a jeśli wśród tych trzech nie ma Juventusu, to Juventus awansuje z dowolnego miejsca do półfinału. Zasady dotyczą oczywiście tylko walki o Scudetto.
Edytowano dnia: 9 czerwca 2022, 13:01
0
Krzysztof
Krzysztof
8 czerwca 2022, 22:44
co to za farmazony wymyślaja, liga to jest liga i do wyłonienia mistrza powinno się brać bilans bezpośrednich meczy jak jest w LaLiga czy Serie A bądź bilans goli jak ma to miejsce w PremierLeague.
3
lopezito84
lopezito84
8 czerwca 2022, 22:43
Słabo zmiana dla zmiany bez żadnego sensu.
3
Trebbiano Rubicone
Trebbiano Rubicone
8 czerwca 2022, 22:41
Mecz raczej rozegrany na neutralnym boisku.
Zatem kto zapłaci za szkody lub straty wyrządzone przez kibiców? Na myśli mam restauracje, ulice itd. Bo że dym będzie pomiędzy kibicami to pewne.
Jeszcze obsługa samego meczu: policja., straż itd.
1
nrt2
nrt2
8 czerwca 2022, 22:35
Strasznie bez sensu.
0
Pepik
Pepik
8 czerwca 2022, 22:32
Zbędna zmiana. Według mnie korzystny bilans meczów bezpośrednich to wystarczający powód, by wyłonić mistrza.
3
Klimczer
Klimczer
8 czerwca 2022, 22:32
Co za bzdurny przepis...
Edytowano dnia: 8 czerwca 2022, 22:36
3
8 czerwca 2022, 22:31
Powrót do korzeni.
Poza tym kiedy ostatnio była taka sytuacja?
2
Rossu
Rossu
8 czerwca 2022, 22:26
Dalej ich boli dupsko.
2
patoo_07
patoo_07
8 czerwca 2022, 22:22
Bez sensu na moje.
0
dejnio
dejnio
8 czerwca 2022, 22:12
Kiedy ostatnio dwie pierwsze drużyny miały tyle samo pkt na koniec sezonu? Pół-martwy przepis z zastosowaniem co 10-15 lat. Władze ligi udają, że coś robią :D
4
SolemnSolimnia
8 czerwca 2022, 22:09
Dla mnie fajny pomysl (ten z playoffami o mistrzostwo) - chociaz i tak bardzo rzadko bedzie to mialo miejsce.
1
Rogo1989
Rogo1989
8 czerwca 2022, 22:09
Debilna decyzja, dyspozycja dnia ma zdecydować kto zostanie mistrzem. Po to są mecze bezpośrednie, które ewentualnie powinny o tym decydować.
20
Majki85
Majki85
8 czerwca 2022, 23:03
Otóż to! To nie MS i finał, który wyłania zwycięzcę. Po to się gra 38 meczów żeby to one decydowały o Scudetto a nie dodatkowy mecz, w którym co wielce prawdopodobne we Włoszech sędzia może dac komuś mistrzostwo lub je odebrać.
3
sebulba12
sebulba12
9 czerwca 2022, 20:20
a kiedy decydują bezpośrednie mecze to nie decyduje dyspozycja dnia?
0
Rogo1989
Rogo1989
9 czerwca 2022, 21:09
To jest zupełnie inna sytuacja jeżeli w ostatniej kolejce masz mecz o mistrzostwo.
0
MarcoNieVanBasten
MarcoNieVanBasten
8 czerwca 2022, 22:09
Śmiać się, płakać... lepsze było jest i będzie wrogiem dobrego, tylko po co to ?
0
boro215
boro215
8 czerwca 2022, 22:08
Czy tobie czasem, Casini, sufit na łeb się nie spadł? xd
0
1  2    >

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się