PERVIS ESTUPIÑAN 2030!
Zespół odpowiedzialny za zawieranie nowych kontraktów sponsorskich w Milanie w ostatnich latach wkroczył na ścieżkę, której celem jest zwiększenie siły marki i jej rozpoznawalności. La Gazzetta dello Sport na swoich łamach publikuje artykuł, w którym informuje jak zróżnicowane jest dziś portfolio sponsorów Milanu. Obejmuje ono wiele obszarów, zarówno pod względem geograficznym jak i branżowych (muzyka, e-sport, gry, moda). Wśród wielu partnerstw znajduje się np. One Football, eBay, Sorare i Monkey League. Od sierpnia 2020 roku, przy uwzględnieniu nowych kontraktów i przedłużeniu istniejących - zespół odpowiedzialny za sponsoring Milanu podpisał 34 umowy.
W ubiegłym roku zostało utworzone Milan Studios - jako centrum produkcji i rozpowszechniania produkowanych treści. Podpisano umowy z Google, Apple Music, Amazon Alexa i Roc Nation Jaya Z.
Te działania widać w raporcie, który opublikował na swoich łamach Deloitte. Milan zaliczył rekordowy awans pod względem przychodów (awans z 30. na 19. pozycję). Teraz RedBird Capital jako nowy właściciel AC Milan chce przekształcić klub w prawdziwą firmę medialną, w której oczywiście piłka nożna pozostanie głównym tematem, ale będzie towarzyszyła jej nuta rozrywki, aby poprawić pozycjonowanie marki w USA (partnerstwo z Yankees Entertainment i Sports Network).
Nie każdy sponsor to sponsor "koszulkowy", bo wiele firm jest np. wyświetlanych tylko na banerach dookoła murawy.
Zapomniałem wspomnieć. Chodzi konkretnie o sponsorów na strojach meczowych - koszulkach, spodenkach, czy getrach. Wszystkich sponsorów jest na pewno więcej. : https://4.bp.blogspot.com/-M2mMjOTAZIY/XU0-7yGYKRI/AAAAAAACCtU/Aos0ifTzN3AKNey6UXmy9Gy-TZFJr-X_QCLcBGAs/s1600/liga-mx-sponsors%2B%25281%2529.jpg
Juventus zdominował ostatnią dekadę bo wystartowali z nowym stadionem. Od tego czasu rywalizacja na poziomie finansowym jest nierówna.
Juventus zdominował tez sportowo ligę, bo tak się grało w piłkę, a i poziom rozgrywek był niski.