SCUDETTO


Dwa lata, 34 umowy sponsorskie. Jak Milan ożywił struktury przychodów z tytułu sponsoringu

27 września 2022, 19:38, Redakcja Aktualności
Dwa lata, 34 umowy sponsorskie. Jak Milan ożywił struktury przychodów z tytułu sponsoringu

Zespół odpowiedzialny za zawieranie nowych kontraktów sponsorskich w Milanie w ostatnich latach wkroczył na ścieżkę, której celem jest zwiększenie siły marki i jej rozpoznawalności. La Gazzetta dello Sport na swoich łamach publikuje artykuł, w którym informuje jak zróżnicowane jest dziś portfolio sponsorów Milanu. Obejmuje ono wiele obszarów, zarówno pod względem geograficznym jak i branżowych (muzyka, e-sport, gry, moda). Wśród wielu partnerstw znajduje się np. One Football, eBay, Sorare i Monkey League. Od sierpnia 2020 roku, przy uwzględnieniu nowych kontraktów i przedłużeniu istniejących - zespół odpowiedzialny za sponsoring Milanu podpisał 34 umowy.

W ubiegłym roku zostało utworzone Milan Studios - jako centrum produkcji i rozpowszechniania produkowanych treści. Podpisano umowy z Google, Apple Music, Amazon Alexa i Roc Nation Jaya Z.

Te działania widać w raporcie, który opublikował na swoich łamach Deloitte. Milan zaliczył rekordowy awans pod względem przychodów (awans z 30. na 19. pozycję). Teraz RedBird Capital jako nowy właściciel AC Milan chce przekształcić klub w prawdziwą firmę medialną, w której oczywiście piłka nożna pozostanie głównym tematem, ale będzie towarzyszyła jej nuta rozrywki, aby poprawić pozycjonowanie marki w USA (partnerstwo z Yankees Entertainment i Sports Network).



17 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
pazioni
Moderator pazioni
29 września 2022, 20:15
Będą sponsorzy, będzie lepsza reklama i kasiora.
0
Sobi
Sobi
28 września 2022, 10:34
Szkoda, że nie podają jaki przychód przyniosą nowe umowy i jaki to procent w skali wszystkich umów. Bez tego trudno ocenić ten temat. Równie dobrze mogli wnieść dzięki swojej pracy znaczący dodatkowy przychód jak i po prostu zrobić dużo "zamieszania" bez żadnego wymiernego i znaczącego wpływu.
0
Juzio
Juzio
28 września 2022, 02:48
Czyli wezmą kilku naszych i nagrają "Chłopaków do wzięcia" Będzie rozrywka. Legancko tego.
0
Pepik
Pepik
27 września 2022, 22:50
Niedługo koszulka Milanu będzie wyglądać jak klubów z Ligi meksykańskiej. Znalazłem taką grafikę, która przedstawia ilość sponsorów każdej drużyny Ligi MX. Ci z Club Leon to już całkowicię się sprzedali : https://3.bp.blogspot.com/-2rOznWK_OY8/XU0-70G3N8I/AAAAAAACCtQ/9VqXn1J1LfcXI02rkT97bFlUiz958F6HACLcBGAs/s1600/liga-mx-sponsors%2B%25282%2529.jpg
1
Alessio_re6
Alessio_re6
27 września 2022, 23:19
Chcesz rozwoju, musisz zarabiać.
0
kamilus
kamilus
28 września 2022, 06:49
@Pepik
Nie każdy sponsor to sponsor "koszulkowy", bo wiele firm jest np. wyświetlanych tylko na banerach dookoła murawy.
2
Pepik
Pepik
28 września 2022, 11:42
^
Zapomniałem wspomnieć. Chodzi konkretnie o sponsorów na strojach meczowych - koszulkach, spodenkach, czy getrach. Wszystkich sponsorów jest na pewno więcej. : https://4.bp.blogspot.com/-M2mMjOTAZIY/XU0-7yGYKRI/AAAAAAACCtU/Aos0ifTzN3AKNey6UXmy9Gy-TZFJr-X_QCLcBGAs/s1600/liga-mx-sponsors%2B%25281%2529.jpg
0
wielki prostownik
wielki prostownik
28 września 2022, 18:45
Niestety. Chcecie transferów to trzeba się pogodzić z zabazgraniem koszulek reklamami.
0
Jaca23
Jaca23
27 września 2022, 21:40
Brawo Ajwen!
0
kamilus
kamilus
27 września 2022, 21:25
Czytając takie newsy tylko smutek człowieka bierze, że Galliani totalnie przespał ostatnie 10 lat panowania w Milanie pod kątem marketingu oraz umów sponsorskich - bo jak się pomyśli, że gdyby Adriano był przynajmniej w połowie tak efektywny jak Gazidis, to właśnie my moglibyśmy zdominować ostatnią dekadę Serie A, a nie Juventus. Nie mówiąc już nawet o LM...
10
MrAncelotti
MrAncelotti
27 września 2022, 21:55
No tak, bo to wina Gallianiego, że duże korporacje nie chcą być pytane co sądzą o Bunga Bunga i o cotygodniową nową aferę w rządzie Berlusconiego...

Juventus zdominował ostatnią dekadę bo wystartowali z nowym stadionem. Od tego czasu rywalizacja na poziomie finansowym jest nierówna.

1
kamilus
kamilus
27 września 2022, 22:07
W latach 2000-2012, a w szczególności 2000-2007, mało komu przeszkadzało 'bunga bunga', bo praktycznie każdy traktował to jako 'śmieszki heheszki'. A w tym czasie Galliani osiadł na laurach i nie ogarnął, że klub trzeba rozwijać, przez co przychody klubu praktycznie się nie zmieniły od początku XXI. wieku do lat 2010+...
5
Alessio_re6
Alessio_re6
27 września 2022, 22:20
Zdecydowanie tak. Dzięki B&G Milan miał problemy finansowe. Od budowy fundamentów ważniejsza była zabawa.
Juventus zdominował tez sportowo ligę, bo tak się grało w piłkę, a i poziom rozgrywek był niski.
1
wielki prostownik
wielki prostownik
28 września 2022, 18:51
Zgadza się. Milan zawsze bazował na kasie Berlu i nikomu nie przychodziło do głowy zawracanie sobie dupy takimi bzdetami jak marketing. No i skończyło się jak skończyło. Teraz trzeba nadrabiać.
1
Victor Van Dort
Victor Van Dort
27 września 2022, 21:09
Nic nie dzieje się z dnia na dzień ale poświęcenie, oddanie i ciężka praca przynosi efekty, Ivan to jest gość i tyle w temacie, nie żeby wszystko było jego zasługą ale jak mam w tym obszarze kogoś wskazać to właśnie jego. Tak naprawdę ogranicza nas brak nowego stadionu, słabnąca od lat pozycja Serie A i ograniczone możliwości generowania przychodu. Patrząc jednak skąd wyruszyliśmy, zadłużenie, burdel strukturalny, brak pomysłu, zatargi z UEFA o finansowe fair play to wykonaliśmy kawał dobrej roboty, teraz nic tylko przeć naprzód i dalej iść tą drogą.
5
Alessio_re6
Alessio_re6
27 września 2022, 19:58
Co by było, gdyby Milan miał własny stadion. Większa kasa, więcej sponsorów, awwww
6
Zoro_9
Zoro_9
27 września 2022, 19:45
Oby tak dalej !
7

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się