SCUDETTO


Znakomite statystyki Leao. Już cztery bramki i cztery asysty w ośmiu meczach

2 października 2022, 07:59, cinassek Aktualności
Znakomite statystyki Leao. Już cztery bramki i cztery asysty w ośmiu meczach

W ubiegłym sezonie, w którym Rafael Leao został uznany najlepszym piłkarzem Serie A, Portugalczyk strzelił jedenaście goli i zanotował dziesięć asyst. Teraz jest na najlepszej drodze, aby popisać się jeszcze bardziej okazałym bilansem. Po raptem ośmiu kolejkach ligowych piłkarz ma na koncie cztery bramki i cztery asysty. Leao z tygodnia na tydzień odgrywa wielką rolę w zespole Milanu, a kwestia przedłużenia jego wygasającego 30 czerwca 2024 roku kontraktu pozostaje w klubie priorytetowa.



42 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
BadMad
BadMad
2 października 2022, 14:28
Fajnie by było,gdyby któryś z naszych włączył się na poważnie do walki o koronę króla strzelców,dawno nie mieliśmy nikogo takiego.
3
Zielony2009
Zielony2009
2 października 2022, 16:56
Słuszna uwaga, wprawdzie korona króla strzelców sama w sobie nie stanowi istotne trofeum i nie przynosi żadnych bezpośrednich benefitów (np. finansowych) to niewątpliwie jest to spory prestiż skutkujący wzrostem wartości piłkarze.

Do tego osobiści bardzo przyjemnie śledzi mi się klasyfikacje strzelców, tęsknię za czasami gdy w czołówce był Szefa, Ibra czy nawet Giladrino.

Pobieżnie sprawdziłem jak prezentowały się czołówki w ostatnich 20 latach i ostatni raz koronę zdobył ofc Ibra w mistrzowskim sezonie, wcześniej top 3 wykręcał Szewa. Co ciekawe 3 miejsce zaliczył też Stefan w sezonie 12/13 z 16 bramkami i Bacca 15/16 z 18 bramkami. Pozycje w pierwszej 10 notowali też Kaka, Pato, Robihno, Menez czy Pazzini jednak były to pozycje 5-10 i stanowiły raczej wypadkową tych zawodników, a nie regułę.

Resumując ostatni raz nas snajper w top 10 na koniec sezonu był w sezonie 15/16 kiedy Bacca zając 3 miejsce. Aż dziw, że przez tyle lat nikt się nawet do szerokiej czołówki nie przebił.

Piątka nie liczę, bo wprawdzie skończył on 3 miejscu jednak na większość jego dorobku składały się bramki z Genui (13 w Genui, 9 w Milanie).
Edytowano dnia: 2 października 2022, 17:08
2
Vol'jin
Vol'jin
2 października 2022, 18:51
ostatni raz koronę zdobył ofc Ibra w mistrzowskim sezonie,

Ibra w Milanie jak zdobywał króla strzelców, nie zdobyliśmy Scudetto (sezon 11/12) w sezonie 10/11 tym mistrzowskim Ibra,Pato i Robinho mieli po 14 bramek
3
cbvirus
cbvirus
2 października 2022, 12:22
Dla mnie powinniśmy podjąć wszelki wysiłek finansowy, żeby go przedłużyć, nawet gdybyśmy mieli spłacić część zobowiązania. Tam te wyliczenie, które mówią o 70 mln za kontrakt są totalnie durne, bo jak byśmy spojrzeli na każdego innego zawodnika, to też by nam wyszło, że na przestrzeni całego kontraktu kosztuje nas 30-50 mln jeżeli chodzi o najlepszych. Tymczasem w zamian, żeby kogoś takiego znaleźć, to żeby wyrównał poziom trzeba by było dać 50 mln+, dać pensję też sowitą i wcale nie dużo niższą od Leao i końcowo i tak by nie było pewności czy się wpasuje, a koszta wyszłyby większe. Jednocześnie zupełnie nie mamy czasu, żeby kolejnemu zawodnikowi dać 3 lata na rozwój tak jak miał to Leao, bo już nie jesteśmy zespołem, który tak jak wtedy bił się o LE, tylko musimy mieć gracza na teraz. Ten młody zmiennik już teraz by tutaj musiał być i musiałby się dobrze pokazywać wchodząc za Leao.
2
Hali100
Hali100
2 października 2022, 12:21
Leao jest mega dobry, widać że ma to coś, wyszedł po za skalę :) Liczę na to że przedłuży kontrakt a Milan też będzie podążał jego ścieżką i ciągle się rozwijał aby dotrzymać mu kroku i wejść na europejski poziom ;)
1
kamilus
kamilus
2 października 2022, 12:04
Póki co w tym sezonie ma 9 meczów, w których strzelił 4 gole i zanotował 7 asyst. Kosmiczne liczby jak na ligę z top 5.
2
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
2 października 2022, 11:51
Dinho leprzy!
0
Jaca23
Jaca23
2 października 2022, 11:25
Aż strach pomyśleć jakby wyglądał Milan obecnie, gdyby latem Paolo przyjął ofertę za Leao...
6
Deus
Deus
2 października 2022, 11:19
A tymczasem Angel Correa znów w Atletico dostaje tylko końcówki, chętnie bym go zobaczył u nas.
2
kamilus
kamilus
2 października 2022, 11:58
Niecały tydzień temu była plotka o tym, że możemy z powrotem zacząć spoglądać w stronę Angela:
https://sempremilan.com/milan-correa-atletico-madrid-barcelona-griezmann

:)
2
2 października 2022, 11:00
Z całym szacunkiem do Gruzina z Napoli, ale Rafał to conajmniej jeden poziom wyżej, jak nie dwa.

W ogóle gdy wczoraj w Eleven mówili, że ta liga robi się już dla niego za mała, to mi się zrobiło smutno. Bo to chyba niestety prawda. Kontrakt czy nie, ale 1-2 sezony to maks ile tu jeszcze spędzi czasu. :(
Z takim Interem i Juve, to nawet nie ma zbyt dużego wyzwania teraz.
10
cbvirus
cbvirus
2 października 2022, 12:25
No Rafa gra tu już 4. sezon a Gruzin 1wszy. Jakby w pierwszym sezonie przerósł Leao, to naprawdę musiałby być totalnym koksem. Nie mówiąc o tym, że Rafa grał wcześniej w poważnych ligach bo w portugalskiej i francuskiej a Kvara w gruzińskiej i rosyjskiej xd.
0
Paolo03
Paolo03
2 października 2022, 13:49
Pierwszy sezon I Gruzin juz wskoczył na wysoki poziom.
Ja jestem jednym z tych u kogo Gruzin budzi mega zaskoczenie. On robi znaczącą różnicę w ataku Napoli.
1
Levy11
Levy11
2 października 2022, 10:47
Rafa chce zostać, my chcemy żeby został tylko kwestia tego co zrobić już nie z samą kasą za kontakt tylko z tym długiem dla Sportingu.
Moim zdaniem Maldini ma rację, że nie ma nie zastąpionych. Leao wszedł na wysoki poziom tylko pytanie czy gdzie indziej dalej będzie tak grał. Przypominam, że jego wejście na ten poziom trochę trwało. Każda zmiana niesie jakieś ryzyko są zawodnicy, którym zmiana otoczenia nie robi żadnej różnicy, ale są też tacy, którym idzie gorzej. Jest dużo czynników-otoczenie, język, trener, presją nawet wielkość klubu. Oczywiście jestem za tym by Leao podpisał kontrakt, ale nic nie stoi na przeszkodzie szukać.
Gakpo może grać na lewej,prawej i na środku. Jest to napewno opcja godna uwagi i tego co wiem to jest pod pilna obserwacją naszych dyrektorów. Zobaczymy co przyniosą kolejne miesiące, ale jeśli RafaeLeao7 końca roku nie podpisze nowego kontraktu to trzeba go sprzedać
0
mmielczar123
mmielczar123
2 października 2022, 10:18
Gdyby taki kozak biegał też po prawej stronie, to w LM moglibyśmy celować wysoko :)
9
Demick
Demick
2 października 2022, 15:58
Chiesa, utopia:)
1
mmielczar123
mmielczar123
2 października 2022, 16:13
Mi się marzy Ridle Baku (z sezonu 20/21) - szybkość, dośrodkowanie, strzał z dystansu i nikt by nie narzekał, że potrzebujemy "defensywnego skrzydłowego", bo gość grywa również na prawej obronie.
0
marcinomilano
marcinomilano
2 października 2022, 10:08
W przeciągu 9 miesięcy przegraliśmy jeden mecz i był to mecz bez niego na boisku. Maldini ostatnio mówił, że teraz już nie ma piłkarzy których nie da się zastąpić, ale w przypadku Leao chyba nie byłoby realnej możliwości żeby zastąpić go 1:1.
9
Szczechu1899
Szczechu1899
2 października 2022, 10:26
Chyba jedyną opcją, która jest dostępna teraz na rynku to Gakpo, ale no nie wiadomo czy poradzi sobie poza Niderlandami
0
Corsa
Moderator Corsa
2 października 2022, 10:27
Niestety, ale takich piłkarzy nie da się zastąpić. Najlepszy tego przykład mamy za miedzą, u kuzynów. Sprzedali Hakimiego, jego miejsce zajął Dumfries, Holender całkiem dobrze odnalazł się w drużynie, ale jednak to nie jest już to samo.

W Interze widzimy spadek jakości spowodowany utratą właśnie kluczowych zawodnikó - Hakimiego czy Perisica.

U nas różnicę robi głównie Rafa i Theo, ta dwójka powinna być nie do ruszenia, o ile chcemy na dłużej utrzymać się w czołówce. Całą resztę można sensownie wymienić, ale nie tych dwóch.
9
Bogus46
Bogus46
2 października 2022, 10:49
Sinisterra całkiem ciekawa opcja i Moncandzie podobno się podoba.


0
kamilus
kamilus
2 października 2022, 12:01
Leao byśmy nie zastąpili lepszym graczem, ale "kopana" to sport zespołowy i trzeba patrzeć na to, jak dobra jest drużyna, bo, jak to mawiają, "zespół jest tak dobry jak jego najsłabsze ogniwo". I można się zastanawiać, czy gdybyśmy sprzedali Rafę za 120+ mln i za te pieniądze się wzmocnili kimś konkretnym na obie flanki, to czy tak ogólnie zespół nie byłby lepszy? Może tak, ale też może nie, na szczęście to Maldini musi "rozegrać" ten temat, a nie my. :)
0
marcinomilano
marcinomilano
2 października 2022, 12:27
Jest w tym trochę racji, ale też nie jest to nigdy tak proste, żeby po wciągnięciu 120 mln bez problemu kupić dwóch dobrych piłkarzy, którzy z miejsca wzmocnią drużynę, niestety nie jest to FM
0
Paolo03
Paolo03
2 października 2022, 13:53
Dokladnie jak Corsa napisał. Zamienić Leao i Theo? Nie da się. Są to mega specyficzni gracze, którzy wykorzystują swoje własne atuty w pełni świadomie. Theo daje mnóstwo tej drużynie a nie widzę innego podobnego gracza, być może Cancelo ma również świetne liczby i ciąg na bramę.
0
stary_boss
stary_boss
2 października 2022, 09:54
Patrząc jaki ma wpływ na drużynę oraz statystki będą rosły wymagania finansowe teraz chce 7 ale coś czuje ze zaraz agent będzie krzyczał 8 lub 9
0
TR3V0R
TR3V0R
2 października 2022, 09:02
I niech ktoś powie ze nie zasługuje na te 7 baniek. Maldini i Massara to sie powinni pozabijać żeby tylko Rafa zostal w Mialnie na dłużej, jeżeli chcemy cos znaczyć w Europie a nie kopać się po czole jak to miało miejsce w ostatnich kilkunastu latach
2
Milanboy
Moderator Milanboy
2 października 2022, 09:05
Nie zasługuje na te 7 baniek.
2
TR3V0R
TR3V0R
2 października 2022, 14:03
dobrze że ty za dużego pojęcia nie masz, to można w sumie przymknąć oko
0
Milanboy
Moderator Milanboy
2 października 2022, 08:47
Wczorajszy gol to była bajka. Aż mi się Messi przypominał jak tak czarował podcinkami.

0
Gianni Rivera
Gianni Rivera
2 października 2022, 10:09
Ogólnie do takich bramek potrzeba niebagatelnej kontroli nad piłką, dlatego piłkarze rzadko się na takie uderzenia decydują. Krótki lob wykonany na pełnej prędkości to bardzo trudne zagranie.

Nie była to zresztą pierwsza taka bramka Leao w barwach Milanu. Zawsze, kiedy wychodzi sam na sam z bramkarzem "od czoła", to lobuje. Dopiero kiedy ma ostry kąt, to uderza po którymś słupku (najczęściej po krótkim). Lob, o ile jest celny, to stuprocentowy gol. Bramkarz nigdy dobrego loba nie obroni. Strzały po ziemi, czy w boczne strefy bramki, czy w centrum, są do obrony, szczególnie jeśli bramkarz skróci dystans. Ale lob? Nie ma szans.
3
Corsa
Moderator Corsa
2 października 2022, 08:44
Odejście Gigio, Hakana, a nawet i Kessiego da się przeboleć, ale strata Leao będzie katastrofą. Zarząd musi zrobić wszystko żeby przedłużyć kontrakt jak najszybciej, bo kolejne świetne występy Rafy utrudnią tylko negocjacje.
14
Diavo
Diavo
2 października 2022, 08:56
Zgadzam się, odejście Rafy znow przywróci nas do kopania się o 6 miejsce.
0
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
2 października 2022, 10:07
Nie uważam że nagle bez Leao, wrócimy do "kopania się o 6 miejsce". Maldini znalazł by godne zastępstwo. Aczkolwiek mam nadzieję że strony się dogadają i Rafa pogra jeszcze trochę w Milanie.
2
karp_fso
karp_fso
2 października 2022, 11:23
Z tym szóstym miejscem to bez przesady, ale na pewno stracimy gigantyczny atut w ofensywie.
1
gieksa51
gieksa51
2 października 2022, 08:38
No dobra to gdzie są ci aby sprzedać go ? Kogo kupicie za niego co da takie liczby ? XDD dostaniemy 100 milionów, skrzydłowy klasy światowej to wydatek 50mil + teraz jaka część z tego pójdzie na transfery a przypominam że chcemy sprzedać zawodnika który pracuje za oba skrzydła bo prawe to parodia
0
_PAOLO_
_PAOLO_
2 października 2022, 08:53
Nikt go nie chce sprzedawać ale nikt też nie chce by za 2 lata odchodził za darmo.
2
Zimer9009
Zimer9009
2 października 2022, 08:55
Oczywiście gdyby udało się podpisać z nim nowy kontrakt to masz racje, ale co jeżeli nie dojdziemy do porozumienia ?
0
Boateng93
Boateng93
2 października 2022, 08:35
Właściwie to przez pauzę z Napoli w 7. Do tego 3 asysty w LM.
2
ba_acm
ba_acm
2 października 2022, 08:14
Niekoniecznie to jest dobra informacja. Jego ewentualny brak na boisku równa się że każdy mecz będziemy grać na zero z przodu. Niestety nikt z naszych ofensywnych graczy nie potrafi tak wypracować przewagi, nawet z rywalem pokroju Empoli.
1
Rafał0209
Rafał0209
2 października 2022, 08:19
Potrafili wypracować przewagę nawet w meczu z Napoli tylko szczęścia zabrakło, co jak co ale sytuacje bramkowe kto by nie grał Milan jednak potrafi tworzyć.
5
Rafał0209
Rafał0209
2 października 2022, 08:11
Już można śmiało powiedzieć ścisły top najlepszych graczy na świecie, ma ten luz kiedy jest przy piłce niczym Ronaldinho, z takim talentem trzeba się urodzić.
0
Zoro_9
Zoro_9
2 października 2022, 08:09
Bardzo chciałbym go zatrzymać.
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się