SCUDETTO


MŚ Katar 2022 – Dzień 10

29 listopada 2022, 08:50, cinassek Aktualności
MŚ Katar 2022 – Dzień 10

Holandia - USA, Anglia - Senegal. Tak prezentują się pierwsze pary 1/8 finału mistrzostw świata w Katarze. Po wtorku najbardziej żałują Ekwadorczycy i Irańczycy, natomiast stawkę w grupach A i B zamknęły ekipy Kataru i Walii.

Wtorek, 29 listopada

Grupa A, 16:00: Ekwador - Senegal 1:2 (67' M. Caicedo - 44' I. Sarr [k.], 70' K. Koulibaly)

Grupa A, 16:00: Holandia - Katar 2:0 (26' C. Gakpo, 49' F. De Jong)

Grupa B, 20:00: Iran - USA 0:1 (38' C. Pulisic)

Grupa B, 20:00: Walia - Anglia 0:3 (50', 68' M. Rashford, 52' P. Foden)



281 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Deus
Deus
1 grudnia 2022, 22:38
Japonia pokazuje, że jednak się da.
0
RafAxl
RafAxl
1 grudnia 2022, 12:30
Myślę, że to właśnie po tym meczu Lewy powinien pomilczeć. Przecież to właśnie gra w reprezentacji na mistrzostwach świata przyniosła jego poprzednikom chwałę. Co mnie obchodzi, jak grał Boniek w Juve, Romie, czy Lewy w Bayernie. To dla bramek Bońka z Belgią odpalam starą relację na youtube.
1
karp_fso
karp_fso
1 grudnia 2022, 12:15
A ja tym, którzy mówią, że jest super bo wyszliśmy, TAKI BYŁ PLAN powiem tak:
Obejrzyjcie mecze Arabii Saudyjskiej. Porównajcie ich jakość piłkarską z naszą. Arabia Saudyjska pod kątem osobowym, na papierze jest od nas słabsza. W meczu z nami przegrała. ALE potrafili wyprowadzić kontrę, jakkolwiek zaatakować. My nie gramy z przodu N I C. Zero. Null. Jasne, Arabia odpadła, ale oni mają tak z 2 klasy gorszą jakość piłkarską od nas. NIKT mi nie powie, że nie mamy jakości piłkarskiej, żeby wyprowadzić chociaż jedną skuteczną kontrę. Bo mamy, ale tego nie robimy - leży albo taktyka, albo mental piłkarzy. Albo oba.

Fajnie, że wyszliśmy z grupy, ale mam nadzieję, że nie utrzyma to Czesia na stanowisku. Nam jest potrzebny trener, który wyciśnie coś z tego zespołu. Bo umówmy się - Meksyk z nami był tak beznadziejny, że gdybyśmy grali na miarę naszych możliwości to byśmy luzem wygrali. Z Argentyną pewnie i tak byśmy przegrali, ale przynajmniej z honorem.

Ciężko się to oglądało, cieszyłem się z awansu z grupy, ale niesmak pozostał. Bo to nawet nie jest styl defensywny, catenaccio. To jest antyfutbol - zamykanie się i liczenia na fuksa, bo nawet nie na skuteczną kontrę.
3
Tanger
Tanger
1 grudnia 2022, 12:40
Ponoć każdemu kolejnemu selekcjonerowi wpisują klauzulę automatycznego przedłużenia w razie wyjścia z grupy.

https://www.meczyki.pl/newsy/wiadomo-co-dalej-z-czeslawem-michniewiczem-media-ujawniaja-przyszlosc-selekcjonera/201384-n
0
Boro
Boro
1 grudnia 2022, 15:09
Ja to myślę że oni w zadaniach przedmeczowych mają zamysł gry z kontry. Tylko że im to kompletnie nie wychodzi. Nie mamy środka pola, kogoś kto by chociaż chwilę potrzymał piłkę bez panicznej obawy straty i rozpoczął jakąś akcje. Po prostu coś rozegrał, dał piłkę na wolne pole, zgubił z jednego zawodnika, pociągnął piłkę trochę metrów do przodu, zrobił przewagę.

Do bocznych pomocników rywale doskakują momentalnie i od razu podwajają krycie, zresztą każda ekipa tak gra na mundialu. Gramy daleko od siebie albo lecimy na lage i nic poklepanego nie jest.

Lewego to nie dość że podwajają to od razu kopią i ciągają po ziemi.

Należało by grać znacznie wyżej żeby stwarzać jakieś okazje nie licząc tylko na błąd rywali i lage ale wtedy narażamy się na szybkie ataki rywali a nie pozycyjne ataki gdzie możemy się ustawić do obrony w liniach. Przy szybkich atakach Glika nie ma prawa być na boisku bo po prostu by nie nadążał wracać i w pojedynkach szybkościowych przegrywa "z każdym", podobnie Krychowiak. Dziura na dziurze by była w obu liniach.

Podsumowując ciężko jest grać 9 na 11 jeszcze w trybie ultradefensywnym i asekuracyjnym. Michniewicz naprawdę wyrzeźbił coś z tego. Pytanie czy inne wybory personalne nie dały by lepszej gry. Można myśleć o braku Klicha, Linettego ale czy oni byliby zbawcami dla środka? Można tak gdybać.
Edytowano dnia: 1 grudnia 2022, 15:18
1
ZYLION
ZYLION
1 grudnia 2022, 11:42
Moja ukubiona reprezentacja w historii pilki !! :))
1
iMmortal_1899
iMmortal_1899
1 grudnia 2022, 11:19
A bo to wszystko się odbyło w złej kolejności :) Gdyby wczorajszy mecz był pierwszym, potem Meksyk i na koniec AS, to dzisiejsze nastroje wśród rodaków byłyby zupełnie inne. Czyż nie...
0
RafAxl
RafAxl
1 grudnia 2022, 12:21
Co ma kolejność do tego, że w każdym meczu graliśmy totalną padakę?
0
Tanger
Tanger
1 grudnia 2022, 10:30
Mamy i teorię spiskową - Argentyna przepuściła Polskę dalej z litości, bo media wyłapały jak Scaloni krzyczał do Messiego, że 3 bramka i Polska wypada :P
0
RafAxl
RafAxl
1 grudnia 2022, 10:02
Ci co się cieszą po wczorajszym "spektaklu" mają dla mnie twarz Stanowskiego. Mam nadzieję, że z Francją będzie chociaż trochę więcej walki, bo nie trzeba będzie liczyć kartek.
3
RafAxl
RafAxl
1 grudnia 2022, 10:09
No honor to my możemy uratować tylko poprzez próbe gry w piłkę z Francją.
Gdyby ktoś miał jaja i godność tam to by postawił to jako warunek. Albo zagracie w piłkę albo out po mundialu.
1
Milanboy
Moderator Milanboy
1 grudnia 2022, 10:20
Miszcz - Ta, a potem jak Kanada wpierdziel 4 do 1 a jeszcze mogło być wyżej i wyżej..

Mówisz o jakości piłkarzy dobrze , ale z czego wynikają wyjazdy hm, sprzedaż i kasa dla klubu, piłkarz który myśli, że jak wyruszy w świat zamiast też poczekać to uczyni cuda w średnim klubie albo gdzieś tam w USA czy o działaczach którzy nie czekają jak w Legii, jak w Lechu (choć może tam idzie nadzieja) i wielu innych klubach z ekstraklasy i zamiast stawiać na rozwój to wywalają hurtowo piłkarzy i trenerów, a potem szok, że nie wszystko idzie po ich myśli. A co do artykułu który podałeś, to go czytałem i właśnie mówi ten gość to co ja powtarzam, że największy problem siedzi w tych zarządcach klubowych.
0
Milanboy
Milanboy
1 grudnia 2022, 10:31
Wole taki wpierdziel zdecydowanie niż to co wczoraj.
5
Boro
Boro
1 grudnia 2022, 10:49
@Miszcz
Nie gadajmy też że wpierdziel jaki zgarnęła Kanada jest rodzajem sukcesu, dumy czy lepszą drogą to ciekawszej gry. Dokładnie tak graliśmy w Lidze Narodów. I co taki szczęśliwy byłeś po 6:1 od Belgii? Lepsi zostaliśmy? Nie ale bardziej cwani już tak.
1
Boro
Boro
1 grudnia 2022, 11:07
Nikt tak nie gada.
1
uczciwyoszust
uczciwyoszust
1 grudnia 2022, 09:56
Jestem z Gdyni, więc na własne oczy widziałem jakim warsztatem trenerskim dysponuje Michniewicz aka "Polski Mourinho". Po tym, co zrobił z Arką i mimo, że od tego czasu minęło 14 lat, kompletnie nie miałem dużych oczekiwań co do stylu jakim będzie grała reprezentacja. Byłem wręcz pewny, że ostatni mecz grupowy na MŚ – tak jak w ostatnich latach – zagramy o honor i tradycji stanie się zadość.
Tak się nie stało, bo awansowaliśmy. Styl w jakim to osiągneliśmy jest jaki jest i pokazuje gdzie jesteśmy piłkarsko, ale od wyciągania wniosków i rozliczeń są inni, mądrzejsi.
Ja natomiast chciałbym, żebyśmy ten "mecz o honor" zagrali z Francuzami, żebyśmy pokazali jaja i zakończyli ten turniej z podniesioną głową.
3
Boro
Boro
1 grudnia 2022, 10:08
Niestety tych mądrzejszych w kraju brak.
A jak są, to niestety są też odklejeni i więcej psują niż naprawiają :P

Prawda jest przykra i bolesna. Nasz kraj nie jest dobry w piłkę. Jedyni piłkarze na poziomie, to szkolenie zagraniczne. Nawet taki kuźwa Glik to w Realu się szkolił xD Trenerów nie ma, dziennikarze w większości się nawet nie znają dobrze na piłce.
A pieniędzy, możliwości i zainteresowania mamy tyle, że powinniśmy być minimum na poziomie Holandii czy chociaż Chorwacji, Szwecji czy Danii.
Edytowano dnia: 1 grudnia 2022, 10:09
1
ósmy
1 grudnia 2022, 09:50
Ciekawe czy Krychowiak załapałby się do Spezii.
0
1 grudnia 2022, 09:45
Wyjaśnijcie mi jedną rzecz.

Najeżdżanie na mistrza Włoch jest ok? Bo nie wolno mówić że jesteśmy najlepsi, gdy niby inni są zbyt słabi, najsłabszy mistrz i inne blablabla? Nie wolno myśleć pozytywnie, bo mercato się ludziom nie spodobało i kilka słabszych spotkań? Tutaj tylko defetyzm, tak? Tutaj nie liczy się tylko wynik, ale też sposób gry?
Juventus też można tylko krytykować, nie można doceniać Allegriego?

Ale krytykowanie najgorszego futbolu w historii dyscypliny, absolutnego wstydu na skalę światową, czegoś co nie jest żadną wizytówką, promocją, zachętą dla młodych, scoutów itd. To już jest be? Nie wolno? Bo ktoś inny nie awansował lub miał gorszy wynik? Bo Włochy out, bo reprezentacje krajów, które są daleko przed nami też odpadły?

Ja Milan wybrałem dobrowolnie. Będę im kibicować i wspierać do śmierci nawet jakby grali w Serie D piekarzami z nocnej zmiany. Nie są mi nic winni.
Ale Polska wybrała mnie i mnie reprezentuje czy tego chce czy nie. Mam prawo czuć wstyd, który odczuwam już i tak od wielu lat. Zwłaszcza, że to idzie z moich pieniędzy, czy tego chce czy nie!
Zdecydowanie lepiej byłoby odpaść po uprzednim pokazaniu gry w piłkę i pokazać nadzieję na rozwój niż oglądać takie obrazki jak wczoraj i szukać nowego dna w obecnym bagnie.

Od kogo się powinno bardziej wymagać? To nie jest zresztą reprezentacja, gdzie najlepsi piłkarze grają w Wiśle, Legii czy w II Bundeslidze.
Kto niby się wypromował z Polski na tym mundialu?


Grecja, Izreal, Węgry, Rumunia, Czechy, Bułgaria, Słowacja, Dania, Szwecja, Norwegia, Serbia - co te kraje mają ze sobą wspólnego? Są lepsze od nas w piłce, niezależenie od tego jak sobie radzą ich reprezentacje. Współczynnik Uefa nie kłamie.

Tak w ogóle, to akurat w 2006 czy 2002 nie odczuwałem jakiegoś wstydu. Po prostu pokazywano nam nasze miejsce w szeregu, a Polska przynajmniej próbowała pograć w piłkę.
Edytowano dnia: 1 grudnia 2022, 09:53
10
slavio
slavio
1 grudnia 2022, 08:04
Kadra gra jak nasze tvp Fatalnie ale mozna sie podniecac kwestia charakteru
0
dejnio
dejnio
1 grudnia 2022, 07:45
A ja mam taką prośbę, niech każdy myśli sobie co chce na temat naszej reprezentacji. Tutaj naprawdę można zarówno skakać z radości z powodu awansu jak i płakać nad tym, że gramy totalne gówno, którego nie da się oglądać. Wszystko zależy od człowieka. Ja np. jestem bardziej w tej drugiej grupie.

Także podziękujmy szeryfom, którzy jak zwykle się tu pojawiają żeby rugać ludzi za to, że mieli czelność krytykować Polaków mimo awansu. Chcecie to się cieszcie, ale odbierdolta się od tych co się specjalnie nie cieszą, bo naprawdę są ku temu podstawy. Cały świat oglądał wczoraj nasze wyczyny i się z nas śmieje jak z taką grą można w ogóle awansować. Więc taki to awans.
13
dysha1992
dysha1992
1 grudnia 2022, 06:33
A ja powiem tak... Wyjście z grupy było kamieniem milowym. I oglądając mecz sam strasznie narzekałem na ten styl. Ale kiedy wygraliśmy z Arabia czy wczoraj po meczu z Argentyną cieszyłem się jak dziecko, bo nareszcie osiągnęliśmy cel. I to jest super. Dlatego nie pojmuje tego malkontenctwa... Teraz mamy mecz z Francja gdzie- nie oszukujmy się- nie mamy żadnych szans na przejście dalej. Grając z nimi mam nadzieję na zagranie radosnego futbolu, po to, żeby wynagrodzić kibicom ból oczu po fazie grupowej. Ale jeżeli zagramy jak do tej pory i utrzymamy 0:0 i zagramy karne, uznam to za sukces. Bo mierzę siły na zamiary. Jak dla mnie gra w klubie a gra w ręce to dwie inne bajki. Jeden piłkarz jest w stanie wejść na wyżyny inny się nie odnajduje i na odwrót (patrz Grosicki, Zielinski). Moim zdaniem piłkarze jak Zieliński, Kiwior, Cash, czy nawet Lewandowski to inni piłkarze niż Ci w klubach. Nigdy nie osiągnął tego samego zgrania. Tym bardziej że Glik i Krychowiak to cienie samych siebie od czasów Euro 2016.
Dlatego patrząc na to wszystko- było do przodu Panowie!
Życie jest za krótkie żeby wciąż tylko marudzić, cieszymy się bo mamy z czego!
Forza Milan!
1
wielki prostownik
wielki prostownik
1 grudnia 2022, 08:55
Dokładnie. Śmieszą mnie gadki typu: no ale Zieliński w klubie umie grać a w reprezentacji olewka. Tyle, że gra w klubie a reprezentacji to zupełnie co innego. W klubie ma innych partnerów, inne zadania, inny system gry. To jest zupełnie inaczej poukładane. Nie da się tego przenieść 1:1. To samo Lewandowski. No co on ma grać skoro piłka rzadko przekracza linię środkową a jeśli już to jest to laga i samotna walka z 3 obrońcami? Naszym problemem jest bardzo niska jakość obrońców i defensywnych pomocników w wyprowadzenia piłki. My nie potrafimy przejść z obrony do ataku gdy przeciwnik założy agresywniejszy pressing. I tego nie przeskoczymy. Biorąc to pod uwagę gra raczej inaczej nie może wyglądać jeśli mają być wyniki. Próbował Sousa i w ataku nawet łanie to wyglądało ale defensywa leżała i kwiczała a efekt był żałosny. Awansowaliśmy i trzeba się cieszyć. Kanada gra pięknie a na koncie zero punktów. To co lepsze?
1
Boro
Boro
1 grudnia 2022, 10:43
Dzisiaj wyczytałem że chłopaki od rana trenują min. strzelanie karnych:) Myślę że będzie defensywka od początku a jak coś wpadnie Francji to przestawimy się na próbę gry ofensywnej. Pierwsze 45 minut to na pewno będzie powtórka połówki z Argentyny.
0
Mil_online
Mil_online
1 grudnia 2022, 06:11
Ładnie tu niektórzy odlecieli, krytykując innych za to, że nie podobał im się wczorajszy "styl" reprezentacji.

To, co zapodaje nam Michniewicz, to było takie gówno, jakiego nasza reprezentacja nigdy nie grała. To jest taki upgrade podstaw teoretycznych antyfutbolu, że nie można tego nazwać już grą w piłkę, a najwybitniejsi założyciele catenaccio wypadają przy tym jak magowie futbolu.

Pisanie, że najważniejszy jest awans, jest w takich okolicznościach okazywaniem braku szacunku do siebie jako widza.

@Barcaboy, oczekiwanie, że reprezentacja będzie potrafiła przeprowadzić przez 100 minut meczu chociaż JEDNĄ składną akcję, polegającą na dostarczeniu piłki w okolice pola karnego przeciwnika to nie jest żadna roszczeniowość kibica - Ty, jako Barca lover, powinieneś szczególnie "doceniać" brak proponowania JAKIEJKOLWIEK gry w piłkę (nie mówię już o szyciu koronek, jak Hiszpania czy Barcelona) przez Michniewicza - a Ty odkrywasz nowe wcielenie syndromu sztokholmskiego, identyfikując się z czymś, co w ogóle koło gry w piłkę nie stało.

To, co wczoraj obejrzeliśmy, to czarna rozpacz. Generalnie słabi na tych mistrzostwach Argentyńczycy, gdyby tylko mieli ciut lepiej ustawiony celownik (na co my nie mieliśmy żadnego wpływu, zwykły fart), mogli i powinni ten mecz wygrać, strzelając coś w rejonach 5 czy 6 goli, tyle mieli klarownych sytuacji.

Nasi gamonie po meczu cieszą się jakby rozegrali meczycho, postawili się Argentynie, krezusi z zegarkami za miliony na rękach wykonali świetnie swoją pracę. Michniewicz na konferencjach pyskuje butnie do dziennikarzy, kreując rzeczywistość, której nie było. To jest jak strzał w pysk.

I na końcu wchodzisz na stronę kibiców Milanu i widzisz, że niektórzy tego bronią, obrażając innych.

20
Marcos Salinas
Marcos Salinas
1 grudnia 2022, 07:37
Krytyka jakichś 60% reprezentacji na tym Mundialu jest uzasadniona. a czasami wręcz niezbędna. Tyle, że u nas ''grecki'' sukces oznacza bezmyślne samobiczowanie, gdy w rzeczywistości przy kadrze złożonej z piłkarskich emerytów, zawodników bez rytmu meczowego, młokosów bez charakteru co spalili się na starcie jak nasi światowi wahadłowi z eksportu oraz Zielińskiego ten wynik jest sporym osiągnięciem. Już Beenhaker i Sousa pokazali, że w przypadku polskiego piekiełka z gówna bata nie ukręcisz. Stąd też przykro robi się człowiekowi, gdy widzi jak ten cały tupot internetowych krzykaczy sprowadza się do jałowej walki o teraźniejszość, gdzie większość przynajmniej podświadomie zdaje sobie sprawę ze zła koniecznego tylko woli podążać za tłumem owiec na rzeź, aż w końcu zabraknie nawet tej lagi na Lewandowskiego i heroicznej defensywy ze Szczęsnym w roli głównej, bo przez ciągłą martyrologię polskiego narodu piłkarskiego nawet nie zauważymy kiedy pokończą kariery reprezentacyjne nie kreując następców.
0
wielki prostownik
wielki prostownik
1 grudnia 2022, 09:05
Rzadko się zgadzam z Salinasem ale tutaj moim zdaniem trafił w sedno. Niby czego należało oczekiwać po zlepku piłkarskich emerytów (Glik to jest dół Serie B a Krychowiak pałęta się po jakichś egzotycznych ligach a mimo to byli jednymi z lepszych) i młodzieży bez charakteru która ewidentnie się obsrała na samą świadomość gry na mundialu? Czy któryś z naszych wspaniałych skrzydłowych przeprowadził choć jedną udaną akcję? Biorąc pod uwagę potencjał to wynik jest bardzo dobry. Poczekajcie, zobaczycie co będzie grane gdy odejdą emeryci z Lewandowskim na czele i zostanie sama ta grupa miękiszonów. Najgorsze jest to, że już nawet tak egzotyczne piłkarsko drużyny jak Australia czy Kanada potrafią zagrać sensownie piłką. Różnie to wychodzi bo jakość przeciętna ale wymienić 5 podań pod presją dają radę. My nie bo nikt nie chce podjąć ryzyka.
Edytowano dnia: 1 grudnia 2022, 09:08
1
Mil_online
Mil_online
1 grudnia 2022, 11:43
Ja nie mam pretensji do zasobów ludzkich w naszej drużynie - mam na myśli kwestie stricte piłkarskie, bo każdy z nas wie jakie one są od wielu lat, aczkolwiek gdyby tak się dobrze zastanowić, to to rzeczywiście jest jedna z silniejszych kadr polskich w tym wieku (kwestia ocenna) i czy aby na pewno okopanie na 20 metrze od włąsnej bramki bez jakiejkolwiek chęci czy ambicji powalczenia o sensację jest dobrym pomysłem.

Ja mam natomiast pretensje zupełnie o coś innego - nikt mi nie powie, ze Arabia czy Japonia są lepsze od nas piłkarsko, a potrafią z jajami, podniesioną głową walczyć tym, co mają i zagrać w piłkę. Honorowo, z pomysłem, jak zwarta grupa. Nasza drużyna okazała się tchórzliwą zbieraniną pod batutą wątpliwego moralnie i sportowo trenera, której gra w ogóle nie przystaje do tej imprezy. Naturalnie, jest to wina przede wszystkim Czesia, który chwycił z przypadku/układu/braku lepszych alternatyw posadę marzeń i za wszelką cenę trwa w tym układzie, dorabiając do żenującego rezultatu jego pracy nie wiadomo jaką ideologię. Chłop ma furę farta, bo w każdym meczu byliśmy piłkarsko gorsi i tak naprawdę z przebiegu gry nie zasłużyliśmy nie tylko na awans, ale na jakiekolwiek punkty.

Dziwię się takiemu Lewandowskiemu, którego rola została ograniczona do przepychania się do lag lecących w okolicy środka boiska. Przecież to jest drugi piłkarz świata, być może przehypowany, ale zasiadający do stołu z najlepszymi piłkarzami tego świata. O czym on pogada po przyjedzie do Barcelony z takim Dembele czy z Hiszpanami? Albo po meczu z Messim? Nie będzie mu zwyczajnie wstyd, że bierze udział w takiej sportowej kompromitacji? Dla Szczęsnego taki trener to zbawienie, bo mógł dzięki niemu pokazać swoje niewątpliwie duże umiejętności, a Czesiu obdarował go najwyraźniej także łutem szczęcia, którego do tej pory za wiele w kadrze nie miał.

Nikt im nie powiedział, że lepiej żyć jeden dzień jak lew niż sto lat jak owca? I na pewno nie będzie tak, że za ileś tam lat styl zostanie zapomniany - hańbiący mecz Polski z Japonią zostanie zapamniętany na zawsze, a to jest pikuś w stosunku do tego co wczoraj oglądaliśmy.
1
wielki prostownik
wielki prostownik
1 grudnia 2022, 13:39
Tylko że nasza drużyna zagra w 1/8 a Arabia nie. Japonia na 90% także nie. I co im po tej fajnej grze?
0
wielki prostownik
wielki prostownik
1 grudnia 2022, 14:32
Brak niesmaku i wstydu. To im da. Poza tym Japonia może wyjść dzisiaj.
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
1 grudnia 2022, 06:10
Ludzie oczekiwania jakby na środku obrony grał aktualny wicemistrz Francji z ciekawym prospectem PL, a w środku pola dzielił i rządził jeden z filarów realnie walczącej o Ligę Europy Sevilli Emerego. Zresztą nawet Lewandowski w Barcelonie (O panu 5 kontaktów z piłką na mecz Zielińskim co nie umie prosto kopnąć z wolnego szkoda nawet wspominać.) zaczyna powoli wyglądać niczym starszawy pan z boiska. Tymczasem największą wymierną tej kadry jest Przemysław Frankowski w pierwszym składzie na Argentynę czyli typ piłkarza pokroju Alexisa Saelemaekersa w Milanie, którego największym atutem jest praca bez piłki. Z czym do ludzi ? Albo ktoś się z tym pogodzi do czasu okrzepnięcia wchodzącej młodzieży albo z poziomu męczenia buły przeciwko Meksykowi wrócimy do kompromitacji ze Słowacją, pół rezerwowymi Węgrami czy inną Słowenią.
A slogan o marnowaniu najlepszego pokolenia piłkarzy od 30 lat przestał mieć jakiekolwiek znaczenie w momencie, gdy Glik z Krychowiakiem wypisali się z poważnego futbolu. To właśnie oni, nie RL9 byli kluczem do wykorzystania owej generacji. Robert bez obudowy jest tyle samo wart co Bale w Walii, Auba w Gabonie albo np. Weah w Liberii lub Stoichkov w Bułgarii.
3
Milanboy
Moderator Milanboy
1 grudnia 2022, 08:30
Piłkarze sami muszą zmienić mentalność, zwłaszcza ci którzy wyjeżdżają od razu za granicę, a jak wyjeżdżają, to przepadają albo grają w jakimś średnim klubie bądź outsiderze.
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
1 grudnia 2022, 09:31
Wręcz przeciwnie. Dlaczego Ci chłopcy tak szybko wyjeżdżają za granicę? Bo w Polsce nie promuje się technicznego futbolu i nie rozwiązuje się problemów piłkarzy w szatni tylko patrzy się wyłącznie na tablicę taktyczną, w laptopa z danymi statystycznymi, na centymetr, wagę, bieżnię, stoper itd. Potem z takiego bezmyślnego małpowania cudzej myśli szkoleniowej i podążania za zgubnym moneyball biorą te wszystkie tabuny zagranicznego szrotu przez które nieprzygotowana mentalnie do poważnego grania młodzież ucieka z polskiej ligi. Myślisz, że przypadkiem był większy rozwój piłkarski Lewandowskiego u Guardioli niż u Kloppa ? To polscy trenerzy muszą zmienić podejście do zawodu, nie sami piłkarze. Zresztą identyczny kryzys tożsamości ma włoska piłka, tyle że u nich jest znacznie większe zaplecze infrastrukturalne oraz potencjał ludzki.
1
Milanboy
Moderator Milanboy
1 grudnia 2022, 10:02
Marcos Salinas - Bo pieniądze nie są argumentem co? Albo gra w silnej lidze i wszystko zależy od woli piłkarzy. Zaświecą większą gotówką albi grze w lepszej lidze i już młodsi uciekają. Trener nie jest tutaj za wiele winien, bo wszystko koniec końców siedzi w głowie zawodnika. Guardiola nie rozwinął ambicji Roberta, bo Robert taki był, tak samo nikt nie rozwijał ambicji Piątka który poszedł do Milanu i chwała za próbę.

Papszun to przykład co to znaczy dać czas trenerowi, a antyprzykladem to legia gdzie Mioduski niszczył zespół Michniewiczowi czy Magierze zamiast być cierpliwym i trzymać tych piłkarzy jakich miał.
Edytowano dnia: 1 grudnia 2022, 10:04
0
Vol'jin
Vol'jin
1 grudnia 2022, 04:33
Bo Belgii czy w Holandii nie cisną Martineza i Van Gaala za styl kadry oh wait czekaj ...

Bronić można spoko, ale nie wybronicie tego, że my w 2 na 3 spotkania nie potrafimy wyprowadzić żadnej kontry i oddać jeden celny strzał z karnego
Edytowano dnia: 1 grudnia 2022, 04:39
8
Milanboy
Moderator Milanboy
1 grudnia 2022, 07:18
Porównujesz Belgię i Holendrow do reprezentacji Polski?
0
Alessio_re6
Alessio_re6
1 grudnia 2022, 07:52
Nie. Dyskusję wokół kadry.
1
Milanboy
Moderator Milanboy
1 grudnia 2022, 08:29
Alessio_Re6 - I nadal ten przykład jest nieadekwatny.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
1 grudnia 2022, 08:55
Jest. Zarówno Belgowie jak i Holendrzy mają pragmatycznych trenerów, którzy hamują potencjał drużyny, przez swoją organizację gry
2
Milanboy
Moderator Milanboy
1 grudnia 2022, 09:08
Alessio_Re6 - "hamują rozwój drużyny" Xd. Holandia kadry to też nie ma mocnej jak na swoje standardy, a Belgia już najlepsze lata graczy ma za sobą, czyt złotej generacji. Wina Michniewicza, że piłkarze nje potrafią nawet prostej gry na kontakt przeprowadzić? Przecież celność ich zagrań była na tragicznym poziomie nie wspominając o naszej obronie która nie umie przetransportować porządnie piłki, więc wychodzi laga od Szczęsnego, a Lewy musi siłować się z wieloma defensorami wokół siebie.
Edytowano dnia: 1 grudnia 2022, 09:10
0
Alessio_re6
Alessio_re6
1 grudnia 2022, 09:19
Założenia na mecz wcale nie są winą trenera. Wcale nie jest tak, ze każdy ma jakieś zadania. Wcale nie jest tak, że pressing po stracie nie istnieje, przez co po stracie rywal czuje się pewniej, a Polska kolejnymi stratami, kolejnym wycofaniem się na własne pole karne traci pewność siebie.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
1 grudnia 2022, 09:21
Pieniądze podobne, czasem nawet lepsze w Polsce, więc tak. Można porównywać.
0
Milanboy
Moderator Milanboy
1 grudnia 2022, 09:26
Alessio_Re6 - Pressing był od 1 minuty ale starczyło to nam raptem na 20 minut i potem zrobiliśmy murarke i się też nie dziwię. Widziałem jak wczoraj fatalnie grał Bielik, to jak Cash i Beres nie potrafili wyprowadzić piłki, widziałem straty I to koszmarne który mogły nas kosztować więcej bramek. Zadanie było proste, bronić, bronić i jeszcze raz bronić i to się udało, swoje zrobiliśmy patrząc na to czym dysponujemy, ale takie zdania o organizacji gry, hamowaniu rozwoju kiedy nie od tego nawet jest kadra, bo przede wszystkim w klubie podnosisz swoje umiejętności i wszystko niemal zależy od piłkarzy, a reprezentacja nie jest od tego, tutaj robisz wynik i wszyscy to wiedzą, tylko nie Polscy znawcy co się naoglądali Barcelon, Liverpoolow, Realow Madryt I wielu innych zespół I tworzą tutaj cuda niewidy.
0
Milanboy
Moderator Milanboy
1 grudnia 2022, 09:27
Miszcz - Nie, nie można porównywać, bo ile wychodzi talentów z Holandii czy Belgii, a ile z Polski, nie wspominając o ich wyszkoleniu technicznym, a naszym. Niebo i ziemia.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
1 grudnia 2022, 09:32
Ale ty wiesz, ze rozwój drużyny piłkarsko, to nie to samo co rozwój piłkarzy? Interesuje cię tylko wynik? Spoko, ale nie wmawiaj wszystkim na siłę, ze tak musi być, bo to kłamstwo. Są osoby które patrzą na futbol szerzej i uszanuj to. Nie każdemu chce sprowadzać meczów i sukcesów do wyniku, bo to tylko wierzchołek piramidy.
https://twitter.com/dominikpiechota/status/1597712661118357504?s=21&t=DqaIir9u3bRJ5-2p_UXhHA A tu podejście z którym się utożsamiam, ty nie musisz.

Edit. To o czym mówisz Miszczowi jest między innymi efektem spojrzenia na futbol jaki prezentujesz. Tak są uczeni młodzi kandydaci na piłkarzy, tylko wynik, nic więcej i od małego uczy się sposobu, a nie grania. Później przez to młodzieży trudniej wejść do seniorskiej piłki, bo uwaga „liczy się tylko wynik”.
Edytowano dnia: 1 grudnia 2022, 09:34
2
Milanboy
Moderator Milanboy
1 grudnia 2022, 09:44
Alessio_Re6 - W jaki ty niby szerszy sposób patrzysz na piłkę? Twoja narracja to głównie trener trener trener I organizacja gry i to jest szersze spektrum? Trzymajcie mnie. Aby rozwinąć się piłkarsko musisz mieć materiał, jeśli tego nie masz, to pozostają ci najprostsze środki. Tak jak w każdej pracy, możesz być mega inteligentny, ale jak nje masz budulca, to wiele nie zrobisz. Można mieć pretensje do trenera o wystawienie składu, o mental ekipy ale o to jaka jakość mają pilarze i jakie cuda prezentują na placu gry?

Ja to chciałbym aby nasza mentalność się zmieniła piłkarzy którzy jadą do USA i cudów nie robią albo brakuje im jaj aby zaryzykować albo poczekać i od razu wybierają grę w Outsiderze Serie A i także prezesów którzy liczą na zysk jak Mioduski i mają to w nosie, że tworzy się fajna ekipa, więc nie zarzucaj mi tego jaką ja komuś narzucam mentalność, ale jestem realistą i widzę jakie mamy braki.
Edytowano dnia: 1 grudnia 2022, 09:48
0
Manolas
Manolas
1 grudnia 2022, 01:33
Simeone, Mourinho czy Allegriego ludzie oglądają i kibicują a jakoś Michniewiczowi - NIE. Dziwne. Od początku było widać że liczy sie awans do 1/8 a nie styl. Guardiola którego za styl kochacie pewnie grając radosny futbol z Meksykiem by przegrał a wtedy byśmy z Argentyna o honor grali
4
Zimer9009
Zimer9009
1 grudnia 2022, 00:12
Ja osobiście mam ambiwalentne odczucia po tym awansie. Z jednej strony wyjście z grupy cieszy, ale załamuje ohydna gra. Niektórzy krzyczą, że nie powinno się narzekać, ale czy samo przepchnięcie awansu w takim stylu dla Polski to naprawdę sukces ?

Mamy w kadrze gościa który ociera się o Złotą Piłkę, chłopaka który wykręca świetne liczby u lidera Serie A, bramkarza Juve i wielu grajków którzy z powodzeniem kopią w niezłych klubach Europy.

Niestety mimo tego gramy odrażający anty futbol wmawiając sobie, że lepiej grać brzydko i wyjść niż na odwrót. Ale czy nie można grać chociaż przyzwoicie i również awansować ?
16
Gutek
Gutek
1 grudnia 2022, 02:29
Podchodzimy do meczów bez jakiejkolwiek taktyki jakbyś szedł z kumplami w niedziele na orlika, to nie ma się co dziwić. Do tego nie mamy ani jednej flanki, zero... I do tego Tsubasa Ozora z nr. 10 :/ ,który klepie piłę do tyłu jak Biglia.
1
Daman
Daman
1 grudnia 2022, 06:51
Zimer: zgadzam sie w pełnej rozciągłości. Z jednej strony jest awans, z drugiej żałosny styl gry, na ktory wstydziłem sie patrzeć wczoraj.
0
1 grudnia 2022, 00:07
Chcialbym cos napisac jak wy o tej reprezentacji, ale tak naprawde mam to w dupie czy graja dalej i jak graja.
2
D53
D53
1 grudnia 2022, 00:05
Wspanialy wynik Polaków. Ja jestem z nich dumny. Argentyna w 1990 i Grecja w 2004 też grały ohydny futbol, ale byli skuteczni. Czesiu poszedł po rozum do głowy, nie marzył, nie grał radosnego futbolu i osiągnął sukces.
Cieszmy się nim, bo czas Lewego , Krychy, Szczęsnego się kończy i Polski na następnym mundialu nie zobaczymy w ogóle- nie ma kto ich zastąpić.
Edytowano dnia: 1 grudnia 2022, 00:07
3
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
1 grudnia 2022, 00:07
Zastąpi ich Krzysiu pif pif paf paf (ale nie przy Żydach) Piątek ( ͡° ͜ʖ ͡°)
4
House_vol.2
House_vol.2
1 grudnia 2022, 00:18
Dla mnie był to jeden z najlepszych meczów w moim życiu. Słaba gra, liczenie goli, kartek, sytuacja w drugim meczu, nieuznany gol na 3-0 dla Meksyku, bramka dla Arabii na podwójnym ekranie. Super emocje, adrenalina, awans Polski po wielu, wielu latach. Takie emocje, zawirowania i dramaturgie czynią ten sport pięknym.
4
Gutek
Gutek
1 grudnia 2022, 02:42
Że czas Krychy się kończy to raczej bym zaliczył do pozytywnych aspektów.
1
dysha1992
dysha1992
30 listopada 2022, 23:54
Każdy normalny kraj byłby wniebowzięty. Ale nie my. Malkontenci pierdzieleni...

Ja tam się cieszę. Jest awans. Styl beznadziejny ale to nie są skoki. Przechodzimy bo zasłużyliśmy bramka Lewego. Meksyk się zblaznil na maksa tracąc bramkę i nie strzelając 3 że slaboutenka Arabią.
Ale Wam mało. Masakra... Co za kraj...
7
Milanboy
Moderator Milanboy
30 listopada 2022, 23:59
Rozszczeniowi kibice którzy w większości wychowali się na sukcesach klubów zza granicy albo popadający łatwo w manipulacje dziennikarzy którzy de facto też na tym się wychowali i mamy to co mamy. Mnie jedno dziwi, kibice Milanu od wielu lat mieli posuchę, że głowa mała, no średniak totalny, a tutaj nagle już źle, bo średnia repka ma awans do fazy pucharowej? U nas sukcesem było fartowne zwycięstwo z Juve po golu Locatellego i nie tylko, a tutaj zgrzyt i zgrzyt. Pioli rozpieścił z chłopcami też niektórych tutaj za bardzo.
1
Juzio
Juzio
1 grudnia 2022, 04:20
To dziennikarze manipulują? Ja myślałem, że samą prawdę przekazują. Ciekawe.
0
Milanboy
Moderator Milanboy
30 listopada 2022, 23:47
Hajto to jednak Hajto. Właśnie mówi, że woli przegrać jak Dania ale widzieć perspektywę rozwoju niż awansować jak nasi ... Kurcze to dał facet niezłe porównanie, bardzo taka adekwatna reprezentacja xd.
1
ZYLION
ZYLION
1 grudnia 2022, 11:36
Jak Hajto gral to i perspektywy rozwoju nie było widać orsegrywali gorzej niż Dania :))
1
House_vol.2
House_vol.2
30 listopada 2022, 23:41
Mamy awans - źle, bo w brzydkim stylu. Najlepiej jakby Polska awansowała z 9 pkt i stylem gry Barcelony z czasów Guardioli. Ludzie, kiedyś sam awans na mundial był sukcesem, a trzeci mecz był tylko o honor. Jesteśmy w najlepszej 16-tce świata, mamy już jakieś osiągnięcie, ponad 30 lat wyczekiwane.
Niech tylko ktoś mi przypomni w jakim stylu i z iloma punktami awansowała z grupy Portugalia w 2016 na Euro? Czemu nie ma Italii na tym mundialu? Co robili Urugwaj, Belgia, Niemcy przez ostatnie 11 dni? Gdzie są Czesi, Węgrzy, Szwedzi, Norwegowie, Grecy? Gdzie jest teraz Polska?

Wszyscy narzekający odziedziczyli wąsa i wieczne narzekanie po ojcu Januszu. Nie pozdrawiam
7
Jaca23
Jaca23
30 listopada 2022, 23:46
"Ludzie, kiedyś sam awans na mundial był sukcesem, a trzeci mecz był tylko o honor." - bo kiedyś to Krzynówek, który wchodził z ławki w Bundeslidze był gwiazdą reprezentacji. Jak nie potrafisz rozróżnić jakości piłkarskiej, piłkarzy tamtej kadry od obecnej to nie mamy pola do dyskusji. Inni piłkarze inne oczekiwania, proste.
6
Milanboy
Moderator Milanboy
30 listopada 2022, 23:48
Jaca23 - No tamci piłkarze byli lepsi w większości.
0
Tanger
Tanger
30 listopada 2022, 23:57
Jak to jest, że zawsze musimy równać się do tych, który nawalili, a nie do tych, którzy odnieśli sukces.

Portugalia to na Euro 2016 nawet nie przegrała meczu. W grupie mieli trochę farta, bo wystarczyły im 3 remisy, a potem przepychali kolanem, jak Juventus za najlepszych lat. De facto nikt ich wtedy nie zweryfikował, nawet Francja, która była głównym faworytem turnieju. Porównanie Portugalii do Polski, o której trudno powiedzieć, że gra w piłkę, jest nie na miejscu.

Wbrew pozorom pragmatyzm i fart to nie jest jednak to samo.

Również nie pozdrawiam.
1
ZYLION
ZYLION
30 listopada 2022, 23:59
A koga my mamy oprócz Lewego i Ziela (beż formy na mistzrostwach) i Szczesnego (ale kiedys mieliśmy Dudka, Boruca) - Szymański, Frankowski, jakiś Skora, Jędzą na emeryturze, Piątek (w czym on lepszy od Żurawskiego np ?), Bereszysnki (który akurat formą życia ma), Bielik, Krychowisak na emeryturze, i bez zarzutów Cash (poziom Blaszczykowskiego, do Piszczka mu daleko( czy Kwior (poziom Hajto, bo no jeszcze Bąka) ???
4
House_vol.2
House_vol.2
1 grudnia 2022, 00:06
Jaca23
Więc rozróżnijmy jakość piłkarską Argentyny i Polski. Proste

Tanger
Polska jest outsiderem mundialu, więc słaba gra, czy wyniki to normalna sprawa. Ja nie porównałem Polski do Portugalii. To było tylko przypomnienie, że nawet mocni mają słabe mecze, turnieje. Polskę porównałem do Norwegii, Grecji itd. Czytaj ze zrozumieniem.
1
Tanger
Tanger
1 grudnia 2022, 00:25
@House_vol.2
Jeśli Polska jest outsiderem mundialu mając w składzie piłkarzy Juventusu, Napoli, Barcelony, Wolfsburga, Aston Villi czy Lens, nawet w oczach jej kibiców, to naprawdę źle się dzieje z polską piłką. Chciałeś, żeby ktoś Ci przypomniał Portugalię na Euro 2016, więc nie musisz dziękować. Napisałeś, że nie porównujesz Polski do Portugalii, a nawiązujesz do stylu gry i punktów Portugalii z fazy grupowej Euro, co czyni wyraźną aluzję. Słabe mecze? A jednak w żadnym nie dali się pokonać i wychodzili na swoje.
1
House_vol.2
House_vol.2
1 grudnia 2022, 00:38
Z tym Wolfsburgiem i Lens to żeś chłopie popłynął. To Ty bardziej porównujesz Polske to światowych potęg. Mam nadzieję, że nasze gwiazdy z największych europejskich klubów, nie przyniosą wstydu i pykną Francję minimum 3-0. Bo oczywiście wygrana Polski 1-0 i awans do 1/4 po brzydkiej grze nie da ci satysfakcji.
1
Tanger
Tanger
1 grudnia 2022, 06:48
@House_vol.2

Śmiejesz się z wicelidera Ligue 1 i 7 drużyny Bundesigi. Australijczycy np. to piłkarze gorsi o kilka klas, a drużynę mają o kilka klas lepsza. Ja mam nadzieję, że Francja wbije przynajmniej 4, bo znowu będzie, że postawiliśmy się potędze, podczas gdy Argentynie po 2-0 już nie bardzo chciało się grać, a Polacy i tak zapraszali ich pod swoją bramkę.
2
Jaca23
Jaca23
30 listopada 2022, 23:26
Za przeproszeniem, ale tak gównianej gry to by się nawet Mister Allegri powstydził.
8
Milanboy
Moderator Milanboy
30 listopada 2022, 23:32
Korzystny wynik? Nie sądzę.
0
Milanboy
Milanboy
1 grudnia 2022, 09:16
No właśnie. Może skończy się narzekania na Milan i Allegriego w końcu :)
Nie wspominając o Gattuso, który przy tym grał wyrafinowaną i nowoczesną piłkę. W sumie to i tak tak było, bo zaczynał akcję od bramkarza. :D
0
GWIDON1979
GWIDON1979
30 listopada 2022, 23:22
Coś czuje ze Piękny Oli w kolejnym Meczu pokaże jak pokonać Szczene z 11 metrów
3
wielki prostownik
wielki prostownik
1 grudnia 2022, 08:44
A to żółw nie strzela tak karnych?
0
wielki prostownik
wielki prostownik
30 listopada 2022, 23:10
Mam nadzieję że w Juve to Szczęsnemu wyłączy się ten tryb dzika który mu zaskoczył w Katarze. Skubaniec na chwilę obecną to najlepszy bramkarz turnieju bezdyskusyjnie.
Edytowano dnia: 30 listopada 2022, 23:13
3
ZYLION
ZYLION
30 listopada 2022, 23:07
Ktoś widział i przeżył coś takiego wcześniej??
0
Milanboy
Moderator Milanboy
30 listopada 2022, 23:10
Ja nigdy osobiście. Coś szalonego, naprawdę szalonego.
1
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
30 listopada 2022, 23:14
Ja rano w toalecie. Podobne emocje, czyli żadne.
Edytowano dnia: 30 listopada 2022, 23:15
13
primo2p
primo2p
30 listopada 2022, 23:04
Boże dzisiaj to miałem nerwy nieziemskie, nie pamiętam ostatnio takiego meczu Milanu.
0
Skot Łilson
Skot Łilson
30 listopada 2022, 22:56
Boże gramy kupę i to prawda, wątpliwy awans jest i nie ma co popadać w euforię, bo się Francja po nas przejedzie ale bełkot o najsłabszej grupie w turnieju i najsłabszej drużynie to naprawdę trzeba mieć nierówno pod kopułą patrząc co grał Katar, Walia, Dania, Kanada która ma 0 punktów czy Urugwaj który nie potrafił strzelić bramki.
6
Milanboy
Moderator Milanboy
30 listopada 2022, 23:04
Jeszcze te podniecanie się Kanadą która co takiego osiągnęła? Dostała srogie lanie od Chorwatów, a Urugwaju to aż żal komentować, bo oni to są naprawdę tragiczni, nie mówiąc już o Danii która powinna na luzie wyjść z takiej grupy i wygranie grupy przez Danie nie byłoby żadnym zaskoczeniem.

2
Tanger
Tanger
30 listopada 2022, 23:14
@Milanboy

Kanada pokazała, że umie walczyć o każdy cm boiska i ogólnie grać w piłkę, ale wszystkie siły zużyli na Belgię i brakuje im doświadczenia. Nie mniej jednak fajnie się ich ogląda. A czy Polacy umieją grać w piłkę? W sumie to nie wiadomo. Wiadomo tylko, że nasz bramkarz jest fachowiec.

Urugwaj podobno już skłócony jak Belgia, a piłkarze zrzucają winę na trenera. Dania to z kolei największa wpadka (jeszcze Belgia może ich przebić).
6
wielki prostownik
wielki prostownik
30 listopada 2022, 23:15
Gramy kupę jak zawsze a mamy wynik jak nigdy.
6
Milanboy
Moderator Milanboy
30 listopada 2022, 23:25
Tanger - Szczerze? Jakoś mnie to nie interesuje, liczy się wynik i to zwłaszcza w kadrze. Najbardziej bawi mnie podnietka reprezentacjami typu Arabia, Iran, Kanada, a potem przychodzi co do czego i nie mają awansu, czy tak samo Ekwador. Ja się cieszę, czekałem na to tyle lat i się doczekałem, to jest taka ulga.
0
Jaca23
Jaca23
30 listopada 2022, 23:27
Oglądaliście Kanadę? Przecież oni by nas zabiegali i zmietli z tego boiska. Wygraliby bez większego trudu.
5
Milanboy
Moderator Milanboy
30 listopada 2022, 23:32
Jaca23 - Tak jak beznadziejna Belgię i Chorwację która też nie napawała optymizmem, poza tym w piłkę się gra, a nie biega. Nas miała tak niby Arabia zabiegać i byliśmy lepsi. Darujcie sobie takie chóralne gadki, bo to jest piłka nożna i wy jako kibice Milanu w ostatnich latach powinniście to wiedzieć, zwłaszcza wy.
Edytowano dnia: 30 listopada 2022, 23:34
0
Tanger
Tanger
30 listopada 2022, 23:32
@Milanboy

Ja się cieszyłem jak wygrywali z Portugalią po golach Smolarka, emocjonowałem Euro 2008, 2012 i 2016, ale po tym co się dzieje z polską piłką w ostatnich latach to mam już na to wywalone. Ale chociaż pośmiać się można. Nie mniej jednak cieszę się na mecz z Francją, bo zagra dwóch z moich ulubionych piłkarzy :P

Trzeba jednak przyznać, że MŚ stoją na fajnym poziomie. Wielu nieoczywistych uczestników po prostu gryzie trawę i gra praktycznie na równi z topowymi reprezentacjami. Jest czym się emocjonować.
1
Milanboy
Moderator Milanboy
30 listopada 2022, 23:35
Tanger - Ja nie mam I nje będę mieć, moje przywiązanie do kadry za duże i jednak ja doceniam jako kibic małe rzeczy. Milan mnie zahartował i ta reprezentacja też. Ja na porażkach się wychowałem głównie swoich ulubionych drużyn.
0
Tanger
Tanger
30 listopada 2022, 22:55
Komentarz Michniewicza do meczu - "Bozia czuwała"

XD
2
Gutek
Gutek
1 grudnia 2022, 02:51
Śmiechłem :]
0
mmielczar123
mmielczar123
30 listopada 2022, 22:41
Awans jest, ale patrząc na grę, to chyba derby Genoi w serie b w przyszłym sezonie będą przy tym wyczynie Polaków cudownym widowiskiem. Z Francją tylko cud może nas uratować, ale jak odpaść to właśnie z taką drużyną.
0
Milanboy
Moderator Milanboy
30 listopada 2022, 22:55
36 lat od awansu, a to dużo i dodajmy, że wtedy też awansowaliśmy podobnie, remis, wygrana, porażka i to sroga z Anglią. Ja wiem, że zagraliśmy jak zagraliśmy ale mimo wszystko nie powinniśmy się wstydzić awansu, a ja jako kibic w niedzielę będę trzymać za nasze Orzełki kciuki.
3
viviek89
viviek89
30 listopada 2022, 22:57
Tak niby nic nie zagraliśmy ale spokojnie mogliśmy wyłapać ze 4 jak nie 5 więc myślę że dali z siebie wszystko.
2
serginho83
serginho83
30 listopada 2022, 22:33
Na tą chwilę jedno jest pewne, Wojtek najlepszym bramkarzem turnieju ;)
4
PanPrzemus313
PanPrzemus313
30 listopada 2022, 22:34
Jakby nie patrzeć gość już wybronił 2 karne z gry plus bronił naprawdę trudne piłki a gra w najgorzej grającej stylowo kadrze na mistrzostwach. W tej formie to nawet Rebić by mu nie strzelił
3
serginho83
serginho83
30 listopada 2022, 23:53
Ante go załatwi w Turynie na wiosnę ;)
3
Piotrek1899
Piotrek1899
30 listopada 2022, 22:33
Żenująca jest ta reprezentacja. A ludzie komentujący ich mecze chyba jeszcze bardziej. Ta ekstaza po strzeleniu gola przez Arabię, liczenie kartek. Po prostu wstyd. Mam nadzieję, że Giroud i spółka nie będą mieli litości i zmiotą tych kopaczy z boiska, a Czesławowi M. zniknie z twarzy ten głupi uśmieszek.
6
Klimczer
Klimczer
30 listopada 2022, 22:39
Wstyd za wywalczony awans w 2 pierwszych meczach ? Wstydem by było przegrac 3 mecze. Awans nie jest wstydem. Co najwyżej niedosyt.
Edytowano dnia: 30 listopada 2022, 22:41
5
Tanger
Tanger
30 listopada 2022, 22:43
@Klimczer

Jeśli mówilibyśmy o niedosycie dobrej gry polskiej reprezentacji, to wszyscy powinniśmy już umrzeć z głodu :P
0
Piotrek1899
Piotrek1899
30 listopada 2022, 22:46
A kto tu pisze o wstydzie z powodu awansu? Wtf?
0
Klimczer
Klimczer
30 listopada 2022, 22:53
Mowisz o wstydzie z liczenia kartek o radości ze strzelenia bramki przez Arabie. No to wstyd Ci za część narodu polskiego który cieszy sie z awansu po blisko 40 latach. Chyba, że miales wybujałe mniemanie o naszej reprezentacji ze będziemy grac jak hiszpania i nie damy argentynie grać w piłkę.
Edytowano dnia: 30 listopada 2022, 22:57
1
Piotrek1899
Piotrek1899
1 grudnia 2022, 00:57
Ja się nie mam akurat czego wstydzić;) Niech to robią Ci, którzy kibicują w ten sposób. Te żenujące kalkulacje nt różnicy bramek, potem już kartek :), by na końcu modlić się o cud w obu meczach i zlać się w gacie ze szczęścia, bo Saudyjczycy zdobyli bramkę. No rzeczywiście fantastyczna sprawa ;p
2
Rafał0209
Rafał0209
30 listopada 2022, 22:32
Ale Kraj podzielony jedni krytykują za beznadziejną grę mówią o wstydzie a inni zachwyceni awansem po 36 latach przymykający oko na styl, ja się dziś cieszę jestem wstanie wybaczyć że w imię awansu schowaliśmy się przed Argentyną, ale jak już na Francje wyjdziemy jak leszcze za podwójną gardą z pełnymi gaciami w meczu gdzie liczy się walka nie ważny wynik to uznam ten turniej za najgorszy nawet od tego gdzie w meczu o honor ogrywaliśmy USA czy Kostaryke
1
PanPrzemus313
PanPrzemus313
30 listopada 2022, 22:34
No i to mnie boli że tak naprawdę 2 połowa z Arabią była w porządku - defensywny styl ale jakieś wychodzenie z kontrami i tworzenie sytuacji
A reszta to obrzydliwy antyfutbol - jakbyśmy przegrali po ładnym meczu i odpadli dzisiaj to bym nie miał pretensji
0
chory
chory
30 listopada 2022, 22:30
przynajmniej odpadniemy z kimś mocnym
0
PanPrzemus313
PanPrzemus313
30 listopada 2022, 22:32
I to jest ten spirit i szukanie pozytywów
Normalnie mógłbym powiedzieć że lepiej byłoby odpaść z Arabią to może coś by się w polskiej piłce zmieniło ale chyba nikt w to już nie wierzy
4
roox
roox
30 listopada 2022, 22:28
Boniek i Kulesza są odpowiedzialni za to co teraz oglądamy w Katarze i za ten wstyd na który nas wystawiają przed całym światem. Michniewicz zniszczył najlepsze pokolenie piłkarzy od czasów Nawałki. Nie dało się tego oglądać, totalny anty futbol.
2
PanPrzemus313
PanPrzemus313
30 listopada 2022, 22:29
Michniewicz nic nie zniszczył tak na dobrą sprawę - on po prostu kontynuuje proces jeszcze za Nawałki rozpoczęty
Od Euro 2016 jest po prostu równia pochyła i trzymanie się ledwo na powierzchni pojedynczymi wynikami
0
PanPrzemus313
PanPrzemus313
30 listopada 2022, 22:21
Piękne zmiany Cześka - to był idealny moment na drewniastego Piątka, wykastrowanie pomocy, nieopierzonych debiutantów i Jędze na deser
8
Tanger
Tanger
30 listopada 2022, 22:18
Michniewicz to może jeden z najgorszych trenerów świata, ale skurczybyk ma najlepszego bramkarza na tym turnieju i największe szczęście.
8
Deus
Deus
30 listopada 2022, 22:17
Francja nam zrobi z dupy jesień średniowiecza.
0
PanPrzemus313
PanPrzemus313
30 listopada 2022, 22:19
Te pojedynki biegowe Mbappe z Glikiem szykują się zacnie
3
dejnio
dejnio
30 listopada 2022, 22:20
Stukną nas 2:0, 3:0 i wystarczy.
0
viviek89
viviek89
30 listopada 2022, 23:01
120 minut autobusem i wygramy w karnych
2
Milanistaod95
Milanistaod95
30 listopada 2022, 22:17
Koszmar w naszym wykonaniu. Jesteśmy słabiuteńcy, aż wstyd było patrzeć na tak wstrętnie słabą grę. Zdecydowanie nie zasłużyliśmy na ten awans
1
iMmortal_1899
iMmortal_1899
30 listopada 2022, 22:15
Niestety powodów do świętowania nie ma. Piwo jakoś piję z niesmakiem. Jedyny plus, że po pokonaniu Francji zapewne trafimy na Anglię.
5
Milanboy
Moderator Milanboy
30 listopada 2022, 22:15
Ja jako kibic AC Milan nauczyłem się jednego, czyli cieszyć się z małych rzeczy i nawet z tak zabawnego awansu będę się cieszyć i nikt mi tego nie odbierze, aż blisko 40 lat.
2
Tanger
Tanger
30 listopada 2022, 22:20
Gratka dla polskich kibiców Milanu będzie, bo oglądając mecz reprezentacji będzie okazja do zobaczenia w akcji Girouda i Theo.
4
dominord
dominord
30 listopada 2022, 22:12
Dla mnie nie liczy się, czy przegramy ten mecz z Francją, czy wygramy chcę po prostu, żeby nasi spróbowali grać w piłkę i pokazali, że mają jakiś inny pomysł na grę, niż tylko ustawienie się przed polem karnym i czekaniem co rywal zrobi. Michniewicz chciał zagrać na remis i popełnił błąd teraz chce zobaczyć walkę nie ważne z jakim skutkiem ;)
Edytowano dnia: 30 listopada 2022, 22:14
1
serginho83
serginho83
30 listopada 2022, 22:30
Dokładnie, cel minimum osiągnięty, presja zeszła, więc może po prostu zaczną grać w piłkę, teraz już nic nie mają do stracenia ;)
1
Rafał0209
Rafał0209
30 listopada 2022, 22:12
Awans super ale co z nami zrobi Francja ciekawe czy zwolnią Czesia jak dostanie 5:0 po i słabym stylu w Fazie grupowej, awans cieszy ale tej Reprezentacji nie da się oglądać, ktoś zaraz wyskoczy Grecja wygrała euro 2004 takim stylem, tylko że tamta Grecja dziś by ograła 1:0 Argentynę a nie dostała 2:0
0
ZYLION
ZYLION
30 listopada 2022, 23:05
My gramy karykature stylu w jakim grali Grecy :) Do boju Polsko !!:)(
1
30 listopada 2022, 22:12
Nigdy w życiu bym nie pomyślał, że można czuć wstyd przy awansie.
Powiedziałbym żeby trener z godnością i jakością wyszedłby na Francję grać w piłkę i z pokorą. Niestety takiego nie mamy. Prędzej nowe pozwy dziennikarzom wyśle i znów wszystko pięknie wytłumaczy w fryzjerskim hejt parku.

Tylko kibiców i piłkarzy szkoda.
Edytowano dnia: 30 listopada 2022, 22:13
8
Tanger
Tanger
30 listopada 2022, 22:22
Najgorsze będzie teraz pitolenie o meczu z Francją 24/24 i szukanie na siłę naszych szans przez wszystkie media począwszy od TVP Sport po Polsat News :P
0
Tzeentch3
Tzeentch3
30 listopada 2022, 22:09
Nawet nie chce sobie wyobrażać co z nami zrobi Francja (Theo+Mbappe na lewej stronie na Casha i Dembele na Bereszyńskiego - pewnie mu się przypomni co z nim Leao robił).

W sumie w tym meczu nas uratowało tylko to, że Argentynie po 2:0 się odechciało już grać. Dawno nie widziałem drużyny, która broniła wyniku 0:0, 0:1 i 0:2 :P ale i tak jutro pewnie będziemy czytać jaki to był wspaniały mecz - cieszmy się chwilą :)
1
PanPrzemus313
PanPrzemus313
30 listopada 2022, 22:20
Bereszyński to akurat nasz najlepszy gracz z pola na tych mistrzostwach
Ale no dostaniemy w pape równo
0
Tanger
Tanger
30 listopada 2022, 22:22
I Giroud. Nie zapominaj o Giroudzie.
2
dejnio
dejnio
30 listopada 2022, 22:07
Awans jest, stała się historia i to w sumie tyle. Powodów do radości nie ma poza tym żadnych. Po prostu wrócimy do domu 4 dni później :)
1
RafAxl
RafAxl
30 listopada 2022, 22:06
Szkoda Meksyku.
0
PanPrzemus313
PanPrzemus313
30 listopada 2022, 22:22
Grali taką kupe jak my na tych mistrzostwach tylko w ostatnim meczu się trochę obudzili
W ogóle ich nie szkoda
Graliśmy w najsłabszej grupie turnieju
1
Rafał0209
Rafał0209
30 listopada 2022, 22:05
Bronić wyniku 2:0 to trzeba mieć nerwy by liczyć na takie szczęście, nie ważny styl ważne że zagramy w 1/8 MŚ po 36 latach wielu z nas po raz pierwszy tego dożyło :)
1
Szymson
30 listopada 2022, 22:03
Remis z Meksykiem, wygrana z Arabią i porażka na koniec po fatalnej grze, a w mediach euforia, wspaniała mentalność :) mam nadzieję, że Czesiu zostanie z nami na następne 100 lat
4
1  2  3    >

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się