SCUDETTO


MN: Statystyki obnażają problem Milanu ze znalezieniem bramkostrzelnego środkowego napastnika

24 lutego 2023, 12:16, Redakcja Wywiady
MN: Statystyki obnażają problem Milanu ze znalezieniem bramkostrzelnego środkowego napastnika

MilanNews publikuje artykuł, w którym stwierdza, że Milanowi od jakiegoś czasu brakuje napastnika gwarantującego dużą liczbę goli. Sytuacja nieco poprawiła się od czasu przybycia Oliviera Giroud, który strzelił kilka ważnych goli, ale z pewnością nie jest kimś, po którym można oczekiwać 25-30 bramek na sezon.

Sięgając do historii w ciągu ostatnich 20 sezonów, Milan miał tylko dwóch piłkarzy, którzy przekroczyli liczbę 20 trafień w ligowych starciach. Pierwszym z nich jest Andrij Szewczenko, który trafił 24 bramki (sezon 2003/2004), a drugim Zlatan Ibrahimović z 28 golami (2011/2012).

Pomimo przewijania się takich nazwisk jak Carlos Bacca, André Silva, Gonzalo Higuaín, Krzysztof Piątek i innych, przed którymi został postawiony ten problem, żaden z nich nie osiągnął nic znaczącego, aby zapisać się w historii klubu. Rossoneri dalej pozostają bez seryjnego zdobywcy bramek i to właśnie tym problemem powinien zająć się zarząd klubu z Mediolanu.



53 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Ledux
Ledux
25 lutego 2023, 03:16
Bacca miał bodajże 19/18 bramek w 1 sezonie i był drugim strzelcem ligi. I co z tego mieliśmy?
0
24 lutego 2023, 21:01
Wolę wygrywać scudetto z kilkoma graczami mającymi mniej niż 15 goli (2011), niż je przegrywać mając króla strzelców (2012).
6
ósmy
25 lutego 2023, 07:41
Napoli w tym sezonie będzie miało i mistrzostwo, i tytuł capocannoniere:)
2
lopezito84
lopezito84
24 lutego 2023, 20:16
Potencjalnych snajperów jest wielu ale trzeba zapłacić a z tym od lat jest problem
1
Woolfik92
Woolfik92
24 lutego 2023, 20:13
Tottenham ma bramkostrzelnego Kane'a a i tak nic z tego nie ma (ok, byl final ligi mistrzow, ale oni chyba sami nie wiedza jak sie tam znalezli). Liverpool mial lata swietnosci bez prawdziwej 9, jak grali z Firmino jako falszywa 9. Jak my zdobywajac mistrza nie mamy pieniedzy na transfery to nie ma co liczyc na Haalandow, Mbappe czy innych takich, ktorzy te liczby mogliby gwarantowac.
1
zbylon
zbylon
24 lutego 2023, 18:26
A Pippo nie miał 20+?
0
biedrus
biedrus
24 lutego 2023, 18:49
Nie.
0
daro12555
daro12555
24 lutego 2023, 16:40
Marzeniem byłby Højlund ale cenna 50mln nie dla nas a może wzrosnąć jak Untd,Arsenal i Real się zgłoszą .Najbardziej możliwy jest Okafor ma kontrakt do 2024 i nie chce przedłużyć .Cenna 25-30mln ale nie wiem czy nadaje się za bardzo na pojendyczego napastnika.
1
dysha1992
dysha1992
24 lutego 2023, 16:00
A swoją drogą Alexandre Pato nie strzelił 20+ w którymś sezonie?
0
daro12555
daro12555
24 lutego 2023, 16:35
w lidze nigdy na pewno chyba koło 15 bramek najwięcej.
0
ACMForever
ACMForever
24 lutego 2023, 16:38
Rekord Pato to 15 goli, nigdy zresztą nie przekroczył tej liczby, nawet w innych klubach.
0
lopezito84
lopezito84
24 lutego 2023, 20:19
Strzelił chyba 15 do połowy sezonu a później doznał kontuzji 2 głowego nie zapomnę jak się za nogę chwtcił
0
artorn
artorn
24 lutego 2023, 21:09
Chyba najwięcej miał w trio z Robinho i Ibrą. Kurka a tak go lubiłem, szkoda że nie wypalił. Nawet jako taki 12 zawodnik:(
0
dysha1992
dysha1992
24 lutego 2023, 15:59
Carlos Bacca trafił na najgorszy Milan w najnowszej historii. Gdyby miał do dyspozycji takich kolegów jak teraz to w tamtej formie spokojnie zaaplikowały te 20+ , skoro przy takiej mizerii był w stanie strzelić powyżej 10...
12
Gerada
Gerada
24 lutego 2023, 18:10
Trochę gdybanie... Ówczesny Bacca mnie osobiście irytował niemiłosiernie i można patrzeć na to w sposób odwrotny - gdyby głupio nie psuł wielu prostych sytuacji to tamten Milan nie byłby taki słaby...
1
lopezito84
lopezito84
24 lutego 2023, 20:21
Daj spokój Osimen marnuje na potęgę ale kwara i Lozano tyle mu kreują że ma już 18
3
Gerada
Gerada
24 lutego 2023, 20:27
@ lopezito84
Czy Ty właśnie porównałeś Carlosa Baccę z czasów Milanowych z obecnym Osimhenem i wyszło Ci mniej więcej to samo?
0
lopezito84
lopezito84
25 lutego 2023, 17:51
Gerada
Nie do końca miałem to na myśli. Chodziło mi raczej o ilość kreowanych sytuacji, a nie ilość strzelonych bramek Osimena. Chodzi mi o to, że gdy by np. Bacca miał więcej sytuacji kreowanych przez kolegów, to miał by więcej bramek.
0
Rafał0209
Rafał0209
24 lutego 2023, 15:34
Jak się nie ma nosa w wyławianiu perełek, to za konkretną 9 trzeba wyłożyć plus 50mln, długo jeszcze nie będziemy mieć napastnik z prawdziwego zdarzenia.
0
Tanger
Tanger
24 lutego 2023, 15:22
Longo ostatnio podawał o zainteresowaniu Okaforem, który nie chce przedłużyć umowy (wygasa w 2024) i straszył Icardim.
3
ósmy
24 lutego 2023, 13:49
Dzisiejsze Tuttosport podaje, że Maldini i Massara wyrazili zainteresowanie Højlundem.
Otrzymali odpowiedź od Atalanty, w której była zawarta kwota 50 mln:)
0
JACHU_ACM1899
JACHU_ACM1899
24 lutego 2023, 13:55
Spoko , beniaminkowie premiership już szykują przelew w 1 transzy.
13
PanPrzemus313
PanPrzemus313
24 lutego 2023, 14:22
Niestety dlatego ciężko nam będzie zdobyć klasowego napastnika w młodym wieku- nawet jak spojrzysz na Serie A i Osimhena, Vlaho czy nawet tego Abrahama to wszystko są transfery za ciężkie pieniądze
Trzeba szukać talentów albo rozwijać Colombo/Lazeticia
1
gieksa51
gieksa51
24 lutego 2023, 13:35
Jakbyśmy mieli pp i śpo to olivier miałby jeszcze więcej goli i myślę że mógłby dobić 20 bramek skoro taki Choupo-Moting ładuje jeśłi ma z kim grać
5
Marcos Salinas
Marcos Salinas
24 lutego 2023, 14:19
Bzdura. Procentowa skuteczność strzałów Francuza pokazuje coś przeciwnego, Dalej wszystko będzie zależeć od formy dnia i typu obrony na jaką gra Oli. Zresztą czy w Chelsea z topowym Hazardem u boku też nie miał mu kto podawać, że nigdy nie dobił 20 bramek w PL?
Edytowano dnia: 24 lutego 2023, 14:20
4
Diavo
24 lutego 2023, 13:32
Ameryki nie odkryje jak napiszę, że napastnik żyje z podań..
Wystarczy zobaczyć kogo miał Sheva , zaczynając od obrony to Cafu i Serginho,w pomocy Pirlo,Seedorf, Rui Costa w ataku Kaka.
A kogo ma Giroud? Theo,Diaz i Mike ;)
2
Wolly
Wolly
24 lutego 2023, 14:16
Bacca też o tym wspominał.
7
Umberto
Umberto
24 lutego 2023, 15:02
Trzeba dodać że wszystkie piłki Cafu i Serginho spadały na Sheve
0
Jaca23
Jaca23
24 lutego 2023, 13:24
Problem nie leży w 9tce, a raczej w PS/PP lub ewentualnie 10tce. Giroud to nie goleador, ale zawsze swoje strzeli, a na prawej stronie ewidentnie nie ma jakości.
1
Milanboy
Moderator Milanboy
24 lutego 2023, 14:06
To swoją drogą, ale Giroud to nie jest jednak seryjny strzelec niestety.
2
krisss811
krisss811
24 lutego 2023, 13:24
Krzysztof Piątek?? Bądźmy poważni.
9
Victor Van Dort
Victor Van Dort
25 lutego 2023, 08:45
Jeden sezon miał wybitny, później zjazd, przemawiają przez ciebie kompleksy.
0
dysha1992
dysha1992
24 lutego 2023, 13:19
A ja powiem tak...
Bardziej niż środkowy napastnik to jest nam potrzebny prawy skrzydłowy i 10. Który bardziej? Chyba prawoskrzydłowy
0
grayman88
grayman88
24 lutego 2023, 12:56
Jakoś w zdobyciu mistrzostwa nie przeszkadza brak snajpera < 20bramek. Wszystko zależy od ustawienia i poziomu linii pomocy. Z pustego to i Salomon nie naleje.
2
acmti__
acmti__
24 lutego 2023, 12:58
Nie przeszkadza, ale na pewno też nie pomaga ;)
0
dt7
dt7
24 lutego 2023, 13:11
To teraz wyobraź sobie Napoli w tym sezonie bez Osimhena i Kvaradony
1
grayman88
grayman88
24 lutego 2023, 16:41
Nie pisze o Napoli.
Napisałem zdanie które poprzedni sezon potwierdza
0
ósmy
24 lutego 2023, 12:43
Oby tylko te odwiedziny w tygodniu Szewczenki i Tassottiego w Milanello nie przerodziły się w jakiś głupi pomysł Maldiniego.
3
Grande
Grande
24 lutego 2023, 12:52
W sensie, że "Szewa przebieraj się, przydasz się na te 50 minut w meczu"?
2
BadMad
BadMad
24 lutego 2023, 13:03
Haha, Szewa przebieraj się, pobijesz rekord Costacurty;)
0
JACHU_ACM1899
JACHU_ACM1899
24 lutego 2023, 13:53
Ja od początku w Shevie upatrywalem jako strażaka , na szczęście zaczęliśmy wygrywać wiec oficjalnie póki co nicnie trzeba zmieniać .
Co nie zmienia faktu że Andrzej po starej znajomość i mógł trochę pomóc z ułożeniem zespołu bo jego zespoły stosowały taktykę z 3 z tyłu.
0
Masa
Masa
24 lutego 2023, 12:42
ja bym się tym nie przejmował jakoś specjalnie. owszem bramkostrzelny napastnik jest potrzebny, ale jak widać po ostatnim sezonie da się wygrywać tytuły bez wirtuozów na tej pozycji. jak zawsze ważny jest balans pomiędzy formacjami i brak słabych punktów.

co nie zmienia faktu, że bez napastnika, który jest w stanie strzelić chociażby te 15 bramek, jest dużo trudniej i trzeba rozkładać ciężar zdobywania goli na kilku zawodników w dobrej formie (Leao, Giroud po 11 goli w serie A tamtym sezonie). szkoda, że Rebic po pierwszych 2 dobrych pod względem liczb sezonach, tak obniżył loty w poprzednim roku, ale to też wpłynęło na większą liczbę meczów Leao i wybuch jego talentu.

myślę, że zarząd liczył, że po dobrym wprowadzeniu sie do drużyny zawodników z wysp (Giroud i Tomori) następnym krokiem będzie sprowadzenie Origiego, ale tutaj widzimy jak jest... ja bym go jeszcze nie skreślał, bo ten rok jest ciężki dla wielu naszych graczy i mamy problemy tak naprawdę w każdej formacji, ale trzeba latem mocno popracować w trakcie mercato i znaleźć rozwiązanie obecnych problemów, aby nie powtarzały się w przyszłości.
0
Tairens
Tairens
24 lutego 2023, 12:36
Kurde, ale ja kochalem Pana Andrzeja. Z wygladu troche mi tez zawsze przypominal mojego kochanego Tate, tez kibica Milanu :)) Mam nadzieje, ze dostaniemy w koncu jakas ikoniczna postac na 9 ktora spedzi z nami te kilka lat :)
2
Milanboy
Moderator Milanboy
24 lutego 2023, 12:23
Żenujące. Tyle lat i klub nie ma zdrowej oraz seryjnie strzelającej 9, a może trzeba było jednak Piątka zostawić i może by się przy Ibrze rozwinął? Kto wie, ale to już przeszłość.

Milan musi pozyskać nr 9.
2
lewysovski
lewysovski
24 lutego 2023, 12:26
Nie no z tym Piątkiem to wypłynąłeś na szerokie wody, marynarzu
25
Vol'jin
24 lutego 2023, 12:30
Piątek to sam skapitulował...

Zresztą najpierw to temu napastnikowi to trzeba kreować z drugiej linii
5
serginho83
serginho83
24 lutego 2023, 12:30
O Boże Piątek??? Do tej pory się dziwię, jak on uzbierał tyle goli w Serie A...
12
Pavlović31
Pavlović31
24 lutego 2023, 12:36
Serginho dziwisz się? Tamta Genoa to była dość sprawnie działająca mała maszyna, była szybka wymiana piłki, gra z kontry, Piątek pasował jak ulał w drużynie underdoga
1
Jaca23
Jaca23
24 lutego 2023, 13:29
O stary, ale poleciałeś :O

Piątek to się systematycznie zwija, a nie rozwija. Jeszcze sezon-dwa i powrót do Ekstraklasy.
7
Mirek99999999
24 lutego 2023, 14:02
Najśmieszniejsze jest to, że Piątek miał swoje 5 minut w Milanie gdy drużyna grała słabo i nie kreowała mu wielu sytuacji. Drużyna zaczęła grać coraz lepiej, a Piątek coraz gorzej, a cymbały w kanale sportowym opowiadały bajki, że to przez słaby Milan przygasł i że w Berlinie jest dużo lepszy sportowo projekt i że tam znowu odpali... XD
5
Milanboy
Moderator Milanboy
24 lutego 2023, 14:05
Vol'jin - No i szybciej to będziemy mieć niż nr 9 którego nam ewidentnie brakuje, a z 9 gra się łatwiej.

Co do Pio to tak, jest średni ale może może przy Zlatanie by nabrał wiatrów w żagle, kto to wie, ale to wtedy, bo teraz już jest nie do uratowania.
1
hyrus13
hyrus13
24 lutego 2023, 14:33
Pio miał wspaniały instynkt i tak ładował bramki. Problem się zaczął jak ktoś wpadł na pomysł zrobienia z niego drugiego Lewandowskiego. Niestety, ale piłkarsko Krzysiek był zawsze słaby, a gole padały dlatego, że był tam gdzie spadała piłka i to był jego talent, który szybko wykorzenił MG.
5
Pavlović31
Pavlović31
24 lutego 2023, 16:19
Piątek to taki przypadek jak Cutrone. Cóż, przynajmniej miał swoje dość długie 5 minut. Hyrus dobrze pisze.
30 goli w 42 meczach w jednym sezonie to nie przypadek. Ale Piątek przyszedł do Milanu zimą kiedy trenerem był jeszcze Gattuso. Pamiętacie jakie piłki mu posyłali Rodriguez, Paqueta? Później w czerwcu przyszedł Giampaolo i Milan zaczął trochę inaczej grać. No ale tak bywa, Higuain u nas nie mógł odpalić, Andre Silva parę lat temu i masa innych przypadków. Ale nie można Piątkowi odmówić instynktu i tych wszystkich bramek bo umiał strzelać
Edytowano dnia: 24 lutego 2023, 16:26
5

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się