SCUDETTO


Seria zwycięstw do zera. Pierwsza taka pod wodzą Piolego

27 lutego 2023, 09:07, cinassek Aktualności
Seria zwycięstw do zera. Pierwsza taka pod wodzą Piolego

Tak jak w chwili kryzysu Milan po raz pierwszy pod wodzą Stefano Piolego zanotował serię aż siedmiu meczów bez zwycięstwa, tak z gorszymi chwilami zespół uporał się również rekordowo. Rossoneri cieszą się passą już czterech zwycięstw z rzędu z czystym kontem. To pierwsza taka sytuacja za kadencji Włocha. Poprzednio wydarzyło się to pięć lat temu, w lutym 2018 roku, kiedy ówczesna drużyna Gennaro Gattuso wygrała do zera ze SPAL, z Sampdorią, Romą i dwukrotnie Łudogorcem, zatrzymując się na pięciu takich wygranych.



45 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
JACHU_ACM1899
JACHU_ACM1899
28 lutego 2023, 10:05
Oby tak zostało po meczu w Londynie ;)
0
Zirytowany
Zirytowany
27 lutego 2023, 22:27
Zaryzykuję stwierdzenie, ze kluczem do 0 z tyłu jest Malick Thiaw. To w dużej mierze jego zasługa, ustabilizował nasze zasieki obronne, dobrze że Pioli się obudził, sezon do uratowania jeszcze.
2
chory
chory
27 lutego 2023, 18:47
za Piolego na jesień zawsze strzelamy i tracimy mniej wiecej tyle samo, by na wiosne wygrywać jeden do jaja
0
Deus
Deus
27 lutego 2023, 13:54
moim zdaniem nasza nowa formacja siadła rewelacyjnie. W 4231 grając z Tonalim i Bennaceram nawet kiedy obaj byli w formie to nie potrafiliśmy zdominować środka ze średniakami. Wczoraj kontrolowaliśmy mecz od 1 do ostatniej minuty a graliśmy z Atalantą. Wkład 3 środkowych obrońców w kontrole środka pola, jest nieoceniony kiedy nie ma już z nami Kessiego. Wyskoki pressingowe Tomoriego i Kalulu są kapitalne. Thiaw jest w stanie schować każdego do kieszeni. Nawet wyjście z własnej połowy się poprawiło.

3
Deus
Deus
27 lutego 2023, 14:01
Ogólnie można bardzo optymistycznie patrzeć w przyszłość. Wrócił Mike. Tercet obrońców działa kozacko. Zaraz wróci Bennacer. Nawet Krunic gra jak król.
Może będę odosobniony w tej opinii ale podobała mi się wczoraj gra Leao - wiadomo powinien był strzelić co najmniej jednego gola, ale te jego piętki, zrywy bardzo przyjemnie się to ogląda.
Diaz zagrał wczoraj jedno z najlepszych spotkań w tym sezonie - miał kapitalne podanie do Girouda i bardzo trzeźwe podanie do Tonalego - w obu tych przypadkach powinny paść bramki.
Pozostaje liczyć na przełamanie tragicznego jak dotąd CDK i więcej wejść Vranckxa - myślę, że widać w nim potencjał.

2
inzaghi67
27 lutego 2023, 13:19
To jest w Milanie Piolego seryjne. Zawsze są takie straszne dołki, a potem nagle jakieś serie bez porażki albo z czystym kontem.
1
Daman
27 lutego 2023, 13:08
Wszystko się zmieniło dzięki powrotowi Krunica oczywiście, to jest nasz podstawowy zawodnik, jeśli chcemy myśleć o zwycięstwach. Dodatkowo ten Malik Thiaw. Chłopak co wyczynia w obronie jest naprawdę godne pochwały. Przypomina Tomoriego z tamtego roku. Mam nadzieję, że u nas zostanie i będzie tylko lepszy.
0
KartonGips
KartonGips
27 lutego 2023, 16:58
wszyscy kręcą lachę z Krunicia, a typ i w defensywie powalczy, i w ofensywie zagra nieźle, a podejrzewam że i na rusztowanie by wskoczył i elegancko chatę ocieplił styropianem
1
Milanistaod95
Milanistaod95
27 lutego 2023, 12:53
Jaka zabawna jest piłka. Wczoraj wszyscy zwalniali, a dziś wszyscy dziękują :D
4
checa1983
checa1983
27 lutego 2023, 13:02
Są granice skrajności a resztę przez grzeczność pominnę.
0
KartonGips
KartonGips
27 lutego 2023, 16:55
już abstrahując od tego czy zrobił Scudetto czy nie, to trzeba mieć zaprawę murarską w głowie żeby myśleć o zwalnianiu gościa kiedy wiadomo że jedyną alternatywą przy obecnych finansach jest jakiś paździoch pokroju Giampaolo czy innego Davide Nicoli
0
checa1983
checa1983
27 lutego 2023, 11:38
Teraz kolejny krok i pięć meczów w LM i będzie całkiem całkiem.....?FORZA AC !!!
1
Masa
Masa
27 lutego 2023, 11:09
Widać było tez ten spokój w rozegraniu od bramki, chłopaki chyba odetchnęli z ulga, ze maja za sobą czarna panterę, a nie tykająca bombę z Rumunii ;-)
Nie umniejszając Tatarowi, bo ostatnio bronił niezle, to z Mike wyglądamy duzo spokojniej w defensywie, nawet nie dopuszczaliśmy do niebezpiecznych sytuacji ani strzałów!
4
Gianni Rivera
27 lutego 2023, 09:47
Pioli w Milanie przełamuje swoje schematy. Najpierw odsunął w cień swój tradycyjnie już "kiepski drugi sezon", w którym w innych klubach zwykle był zwalniany, dzięki czemu Milan jest pierwszą drużyną w karierze Piolego, którą poprowadził w ponad 100 spotkaniach. Potem udało mu się zwalczyć kryzys (można już raczej mówić o tym, że wyszliśmy z kryzysu, w ostatnich 5 meczach straciliśmy 1 gola i zaliczyliśmy cztery zwycięstwa do zera, w tym z Tottenhamem i Atalantą, a to są naprawdę mocne ekipy), z którymi zwykle mu się nie udawało sobie poradzić, przez co wylatywał z klubów. Najwyraźniej Pioli miał szczęście, że trafił na Milan, a Milan miał szczęście, że trafił mu się Pioli.

Nadal jednak mam i pewnie będę miał mu za złe, że unika rotacji jak ognia, trzymając się tych samych nazwisk. Podejrzewam, że gdyby nie uraz Tomoriego, to Thiaw nadal by grywał ogony (lub wcale), a tak Niemiec jest naszym najlepszym stoperem aktualnie. Ściana nie do przejścia. Z Kalulu w zeszłym sezonie było tak samo, kiedy wszedł, bo nam urazy wykluczyły innych stoperów, będących przed nim w hierarchii.

W każdym razie Pioli wydaje się być człowiekiem, którego nie da się nie lubić, a za mistrzostwo powinien mieć szacunek kibiców Milanu po wsze czasy.
27
KartonGips
KartonGips
27 lutego 2023, 09:54
nie on jeden tak robi, Allegri co by nie mówić to nie byle paździoch bo nawygrywał 6x Scudetto i innych pucharów kukuryku, a też rzadko daje innym pograć
1
Milanboy
27 lutego 2023, 11:03
W sumie mało który trener na tym poziomie jest tak skłonny do rotacji, może Xavi i Guardiola jedynie?
0
Alessio_re6
Alessio_re6
27 lutego 2023, 11:08
Ancelotti, Nagelsmann, Enrique czy Klopp lubią się z rotacjami
1
Gianni Rivera
27 lutego 2023, 12:52
Nie chodzi mi o rotację pod tym kątem, że co mecz czy kilka meczów wymienia się tych najbardziej zmęczonych czy eksploatowanych zawodników. Do tego trzeba mieć mocną, bogatą ławkę rezerwowych.

Mi chodzi o to, że kiedy jakiś zawodnik gra totalną padakę bardziej przypominającą sabotaż, to się takiego jegomościa sadza na ławę i nie pozwala mu się grać, co najwyżej wpuszczając na końcówki meczów, by próbował tę formę odzyskać. Pioli zaś przez dłuższy czas wypuszczał w pierwszym składzie choćby Tomoriego i Calabrię, przez których nieudolność straciliśmy mnóstwo goli i punktów. Bał się wpuścić Thiawa za Anglika chociażby, a większość kibiców twierdziła, że racja po stronie trenera, bo mu duet M&M kiepskich zmienników sprowadził. Potem się okazało, że Thiaw wszedł z drzwiami do drużyny i to jednak Pioli był w błędzie, upierając się przy zawodnikach bez formy. Dlatego teraz możemy tylko gdybać, czy gdyby Vranckx, Adli, a nawet Lazetić dostali więcej szans do gry, to pokazaliby się z dobrej strony, pomagając drużynie. Nie dowiemy się tego, bo Pioli nie pozwala im pograć. Ma swoje nazwiska, których się trzyma, i basta. Wolał choćby zarzynać 36-letniego Giroud, mającego w nogach prawie wszystkie mecze w Milanie i potem jeszcze MŚ, niż dać pograć młodemu. Nie mówię, że powinien go wpuszczać od początku, ale można było ściągać Francuza w 60-70 minucie, bo pod koniec meczów i tak z niego pożytku nie było, nie miał bowiem siły biegać, a Stefano katował go po 90 minut.

To mnie właśnie najbardziej uwiera w Piolim. Brak chęci do postawienia na nołnejma w składzie. Czy gdyby z Milanu ostatniego lata odeszli Leao i Tomori, a w ich miejsce przyszli Kwara i Kim, to by grali? Podejrzewam, że co najmniej do Mundialu na lewym skrzydle występowałby Rebić, a na środku obrony Gabbia pod nieobecność Kjaera, bo tamci potrzebowaliby czasu do aklimatyzacji i zrozumienia Serie A...
7
Milanboy
27 lutego 2023, 13:10
Alessio_Re6 - Ancelotti? Wtf xd.
0
Milanboy
27 lutego 2023, 13:12
Gianni Rivera - Masz kogo wpuścić za tego GIROUD takowego np? Nasza primavera jest kiepska. Aby móc rotować i stawiać na tego "nołnejma" to ten ktoś musi prezentować odpowiednią jakość na treningach, a jak widzimy tak nie jest.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
27 lutego 2023, 13:15
Aa czyli Ancelotti nie rotuje? Od kiedy
0
Alessio_re6
Alessio_re6
27 lutego 2023, 13:15
Si, Malick Thiaw tez nie prezentował jakości na treningach
3
Milanboy
27 lutego 2023, 13:24
Alessio_re6- Od niemal zawsze. Carlo nigdy nie słynął z rotacji tam gdzie był, zawsze grał tym samym składem i nawet dzisiaj jest mu zarzucane trzymanie się tych samych nazwisk. Nie znam trenera który by tak kurczowo się trzymał żelaznej jedenastki jak Włoch.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
27 lutego 2023, 13:35
W Realu Madryt jest bardzo chwalony za to jak rotuje składem, ale okej.
0
Milanboy
27 lutego 2023, 13:59
Alessio_re6- Nie kłam, bo nic takiego nie ma miejsca. Carlo nie często rotuje, a jak rotuje, to już wtedy gdy musi. Tak było w Milanie, w PSG, w Chelsea, w Realu , w Bayernie i w każdym innym klubie.
0
Gianni Rivera
27 lutego 2023, 14:00
Milanboy, jak pokazała praktyka, Pioli się mylił, stawiając nieustannie na Tomoriego, a w razie rotacji - na Gabbię. Thiaw pokazywał się z dobrej strony zawsze, kiedy trener go wpuszczał, a i tak nie dostawał zbyt wielu szans. Kiedy ją dostał - nie z wyboru Piolego w sumie, a z powodu urazu Tomoriego - to okazał się naszym najlepszym stoperem.

Nie obchodzi mnie w sumie, jak ktoś się prezentuje na treningu. Co z tego, że na treningu będzie prezentował poziom "stadiony świata", jeśli w meczu uprawia sabotaż? I to nie w jednym spotkaniu, co mogłoby być wypadkiem przy pracy, ale trzech, czterech, pięciu z rzędu. To już po prostu kiepska forma. Co więc musi zrobić zawodnik, by stracić miejsce w składzie i usiąść na ławce, jeśli nie spełniać nadrzędnego warunku: być w kiepskiej formie?

Jeśli mam do wyboru zawodnika, który świetnie się prezentuje na treningu, ale w meczach kiepsko, lub takiego, który kiepsko wygląda na treningu, ale w meczu jest jednym z najlepszych na boisku - wybieram tego drugiego. Bo forma boiskowa ma wpływ na wyniki drużyny. Forma treningowa - nie. Oczywiście w idealnym świecie zawodnik wyczyniający cuda ba treningu robiłby to samo w trakcie meczu, ale teraz rozmawiamy o założonej przez Ciebie sytuacji, że zawodnik kiepsko się na treningu prezentuje.

Co do Twojego pytania, kim mieliśmy rotować Giroud. Pisałem: Lazeticiem. Chłopak wyraźnie przerósł Primaverę i strzelał gole w młodzieżowej Lidze Mistrzów. Oczywiście to żaden wyznacznik. Ale dopóki nie da się piłkarzowi szansy, to nie można stwierdzić, czy z tej szansy skorzysta. Zakładanie z marszu "jest za słaby/nie da sobie rady", kiedy nawet nie spróbował, to jedynie czarnowidztwo i malkontenctwo. Aktualne zarządzanie Milanem nastawia się na kupowanie perspektywicznych graczy i kreowanie ich na swoje gwiazdy. W jaki jednak sposób mamy to robić, skoro ci młodzi zawodnicy siedzą przyspawani do ławki rezerwowych i nie wychodzą na boisko nawet wtedy, kiedy ich koledzy dostają z rzędu 3, 4 lub 5 goli za kołnierz?
2
Alessio_re6
Alessio_re6
27 lutego 2023, 15:59
Bardzo słabo obserwujesz Real Madryt, skoro tak uważasz.
1
KartonGips
KartonGips
27 lutego 2023, 09:42
i faktycznie ten Leao taki niezbędny? ;)
0
TR3V0R
TR3V0R
27 lutego 2023, 09:51
Ostatnie spotkania w jego wykonaniu to totalna katastrofa, ale nie zmienia to faktu, że piłkarzem jest fenomenalnym.
2
Alessio_re6
Alessio_re6
27 lutego 2023, 09:54
Wczoraj Leão był jednym z najlepszych na boisku, wiec trochę niezbędny.
3
KartonGips
KartonGips
27 lutego 2023, 10:06
każdy wie że Leao to ponadprzeciętny grajek, ale jak widać da się wygrywać kilka spotkań z rzędu i to nie z byle kasztanami (Atalanta, Tottenham) bez jego wielkiego udziału
2
ósmy
ósmy
27 lutego 2023, 10:20
Wczoraj był bardzo niechlujny, zanotował mnóstwo strat. Prawdopodobnie jeden z jego najsłabszych wystepów w tym sezonie (pomimo kapitalnej asysty) Nonszalanckie zagrania.
Ale zawodnik o takim gwiazdorskim statusie jest zespołowi takiemu jak Milan bardzo potrzebny.
Możliwe, że wpadł w dołek i teraz powinniśmy mu pomóc z niego jak najszybciej wyjść.

2
Matim
Matim
27 lutego 2023, 10:34
Fakt, wczoraj był niechlujny, bo powinien skończyć z bramką. Z drugiej strony skończył z asystą, a powinien mieć dwie więcej, tylko Giroud i Messias nie wykorzystali jego podań. Sam Portugalczyk powinien mieć udział przy 4 bramkach. Można na niego narzekać, ale pomimo braku liczb dalej potrafi być decydujący i bardzo groźny.
11
Jaca23
27 lutego 2023, 10:38
Leao robi różnicę, nawet jak nie ma bramek to stwarza zagrożenie pod bramką rywala. Mam wrażenie, że jego poprzednie świetne występy sprawiły, że kibice wymagają od niego znacznie więcej niż od innych.
2
ósmy
ósmy
27 lutego 2023, 10:55
^
Jest gwiazdą Ligi, o statusie ogromnego talentu. Rozmowy w kierunku przedłużenia kontraktu idą w stronę najlepiej zarabiającego zawodnika Milanu, i w czołówce Serie A. Kibice mają prawo delikatnie wiecej od niego wymagać.
I dlatego powinniśmy wszystko zrobić (a przynajmniej wiele) aby znowu poczuł ten flow gry, i jak najszybciej wyszedł z dołka. Jestem przekonany, że da mam w tym sezonie jeszcze wiele radości. Być może zmiana formacji troszkę go wybiła z rytmu (chociaż Leao i tak nie jest typem piłkarza ściśle trzymajacego się schematów Piolego).
Nasz Rafał w zasadzie jest jedynym piłkarzem, który może zrobić przewagę i różnicę w grze, wchodząc w jakiś drybling. I wziąć za plecy obrońcę, a nawet dwóch. Jedyny tak porządny drybler, i powinniśmy na niego chuchać i dmuchać.
Inter nie ma w ogóle u siebie takiego zawodnika.
Juve ma Di Marię, może Chiesę, ale Argentyńczyk już kończy karierę, a Chiesę jeszcze nie doszedł do pełnej sprawności po kontuzji.
My mamy brylant, który troszkę się zakurzył, ale to wciąż jest brylant, który znowu zabłysnie przy odpowiednim świetle.
I oby to światło wypłynęło od nas. Niestety przesłanki nie wróżą, że z nami pozostanie, ale jeszcze jakąś nadzieję mam:)
1
Alessio_re6
Alessio_re6
27 lutego 2023, 11:10
Racja Rafa był niechlujny, ale wczoraj stworzył 3 stuprocentowe sytuacje, gdzie tylko jedna była wykorzystana, o stwarzaniu przewagi nie wspomnę.
5
biedrus
biedrus
27 lutego 2023, 11:55
Tak, Rafa jest niezbędny. Nieraz wiązał 2-3 obrońców. Nie dość, że stwarza się po tym miejsce dla innych, to przeciwnicy tracą siłę biegając za nim.
Nie zawsze liczby tworzą dobrego zawodnika
1
ZYLION
ZYLION
27 lutego 2023, 12:08
Wczoraj asysta (gdyby nie koledzy to hyly by 3) i wykartkowanie w normalnym świecie zawodnika drużyny przeciwnej, jedna zmarnowana seta - to fakt, kilka niechlujnych zagrań ale więcej tych dobrych - a on jest pod formą w tym momencie
1
KartonGips
KartonGips
27 lutego 2023, 16:50
nie chodzi mi o żadne umniejszanie mu, bo wiem że pójdzie do Chelsea i będzie tam pewnie dawał radę w silniejszej lidze

chodziło o to, że sporo osób tutaj uzależnia jego obecność od wyników czy/i kwestii awansów LM. Ostatnie tygodnie jest pod formą, fakt zrobi kilka zrywów i ładnych podań, ale też zmarnuje kilka dobrych okazji. Jakby wyjąć go wczoraj (i w kilku poprzednich meczach) ze składu i grać w 10 to wiadomo że wyglądałoby to słabiej, ale jakby już np. w jego miejsce wsadzić niezłego ofensywnego grajka z tej ligi, jak choćby wczorajszego Bogę z Atalanty czy tam innego Berardiego, to już wydaje mi się że wyniki wcale by się nie pogorszyły. Bo drużyna pokazuje że jest w stanie grać fajną piłkę, Diaz/Giroud/Tonali/Krunić nawet Messias i jest w stanie docisnąć nawet Atalantę bez udziału Leao.
0
Masa
Masa
27 lutego 2023, 19:20
Ale nie mamy ani Bogi ani Barardiego, którzy by mogli wskoczyć na jego miejsce, a jednie Rebicia, wiec takie gdybanie jest bez sensu, ze bez Leao tez dawalibysmy radę. Owszem Rebic w formie byłby dobra alternatywa, ale to jak trafic co najmniej 5 w totolotka w obecnym sezonie…
0
Elek95
Elek95
27 lutego 2023, 09:23
Jeśli omijają nas kontuzje i gotowa do gry jest wiekszośc zawodników to możemy walczyc z każdym.Torino, Monza czy Atalanta to nie są zespoły z dołu tabeli tylko solidni ligowi średniacy. Dodatkowo udało nam sie pokonać Totenham czyli zespół z TOP 6 Premier League. Jeśli mamy do dyspozycji naszych kluczowych zawodników to jesteśmy w stanie powalczyć z kazdym.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
27 lutego 2023, 09:35
IMO nawet bez najlepszych jesteśmy w stanie to zrobić, ale potrzeba dobrej formy fizycznej.
0
konrad1604
konrad1604
27 lutego 2023, 09:52
zgadza się ! to też bardzo mocno pokazuje, że wzmocnienie kadry jest wręcz niezbędne. Da nam to pole manewru wtedy kiedy wypadnie nam kilku kluczowych graczy.
0
Kuba93ACM
Kuba93ACM
27 lutego 2023, 09:20
Widać zmianę u Kalulu i Tomorim,ciekawe czy to zmiana ustawienia czy pewna postawa Thiawa zadziałała na nich.
4
Milanboy
27 lutego 2023, 09:18
Zaraz z kryzysu staniemy się rewelacją hah. Brawo Padre, nawet tak czarny styczeń nie uderzył w ciebie jak i drużynę i potrafiliście wyjść z opresji.
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się