SCUDETTO


Maldini dla Sky: "Dlaczego De Ketelaere, a nie Dybala? Już wyjaśniam dlaczego..."

17 maja 2023, 00:51, Redakcja Aktualności
Maldini dla Sky:

Paolo Maldini po zakończeniu meczu z Interem Mediolan udzielił długiego wywiadu dla stacji Sky.

"To normalne, że im dalej zajdziesz, tym lepiej, ale musimy być świadomi naszego aktualnego poziomu. Inter zasłużył na awans do finału po dwóch meczach. Mimo to, nasz występ w Lidze Mistrzów był nieoczekiwany i fantastyczny. Być może fakt przegranej z Interem powoduje, że jest to postrzegane negatywnie, ale musimy mieć świadomość, że nie jesteśmy jeszcze gotowi do rywalizacji na dwóch frontach, a to, co mówił teraz Di Canio jest prawdą. Niektórzy zawodnicy mają problemy z grą co trzy dni. Zawsze powtarzam, że mistrzom udaje się przede wszystkim z poziomu psychofizycznego zresetować i zrestartować tak, jakby nie grali meczu trzy dni wcześniej".

"To także kwestia czasu, dla wielu naszych zawodników był to pierwszy półfinał Ligi Mistrzów w życiu. Podeszliśmy do pierwszego meczu z dużym strachem i było to bardzo wyraźnie widać. Mieliśmy prawdziwe szczęście, że mecz nie zakończył się już w pierwszej połowie. Zawsze pamiętam od czego zaczynaliśmy, czasami zapominamy i myślimy, że istnieje ciągłość z Milanem Berlusconiego. Tak jednak nie jest. To był bardzo ciężki okres, nie przeprowadzaliśmy dużych zakupów, musieliśmy ciąć wydatki i liczyć się z wieloma wyrzeczeniami. Muszę powiedzieć, że jesteśmy dumni, że teraz tutaj jesteśmy".

"Mamy wielu zawodników, którzy muszą się rozwijać. Mamy piłkarzy z rocznika 2000, 2001. Leão urodził się w 1999 roku. Kiedy polegasz na graczach takich jak ci, którzy nie mają doświadczenia na tym poziomie, czasami wpływa to na ich występy. To jasne. Nie jesteśmy w dobrym okresie, gramy gorzej niż w zeszłym sezonie, gdzie zasłużyliśmy na mistrzostwo. Ale muszę powiedzieć, że Inter w Superpucharze Włoch i Lidze Mistrzów był od nas wyraźnie lepszy".

"De Ketelaere jest przykładem zawodnika, który musi się rozwijać, to normalne. Dużo łatwiej i taniej byłoby dla nas pozyskać takiego zawodnika jak Dybala. Ale czy byłby to właściwy zakup do naszego projektu? Nie. Wiemy, że mamy cel i pomysł budowy młodego i utalentowanego zespołu. Kiedy pozyskujesz takich młodych chłopaków podejmujesz ryzyko. Tak było w przypadku Tonalego w pierwszym jego sezonie. Tak jest z pewnością w tym sezonie w przypadku Charlesa, ale to jest nasz pomysł na piłkę nożną, nasz pomysł na inwestowanie. Gdybym miał dziś wystawić silniejszy skład, być może wybrałbym innych zawodników podczas mercato. Ale tak nie jest, ponieważ mamy nasz projekt, który wspólnymi siłami rozwijamy. Wszystko wymaga czasu, i mamy świadomość, że jesteśmy Milanem. My to wiemy, a kto ma lepiej ode mnie zdawać sobie sprawę z tej ogromnej historii?"

"Origi ma wszystko, by być świetnym piłkarzem. Ma odpowiednią budowę fizyczną, technikę, szybkość, strzał, prawą i lewą nogę. Rzeczywiście ma trudności w polu bramkowym przeciwnika, a to jest problem, ponieważ gra na pozycji napastnika. Szczerze oczekujemy od niego wiele, pozyskaliśmy go na zasadzie darmowego transfery, ale to była ważna inwestycja pod względem wynagrodzenia. Obserwujemy go na treningu i wiemy co potrafi. To kolejny przykład zawodnika, który wciąż nie osiągnął tego, czego oczekujemy. Pozyskaliśmy go jako alternatywę dla Giroud, taki był nasz pomysł".



118 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Paolo03
Paolo03
17 maja 2023, 16:14
Dybala? Transfer 100 razy lepszy od CDK.
Gosc zapewniałby stabilną i dobrą formę przez kolejne 3/4 lata a mamy młodego który kopie się po czole rok czasu a może to trwać nawet dłużej.
2
Edmunds
Edmunds
17 maja 2023, 18:01
Charles jak wypali za rok lub dwa będzie wart z 70 milionów i będzie mieć 23/24 lata a dybala 31/32 i będzie wart z 10 milionów i wtedy się okaże, że Paolo miał rację
1
boguc69
boguc69
20 maja 2023, 20:18
oby, kurwa, oby!
0
Michlan
Michlan
17 maja 2023, 15:45
Lanie wody,Panie Maldini....
1
hyrus13
17 maja 2023, 12:26
Do usunięcia.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 12:28
0
Hali100
Hali100
17 maja 2023, 11:32
Ludzie, pobudka, Milan był źle zarządzany od lat 80 patrząc z punktu widzenia ekonomicznego. Nie było nas w Europie tak naprawdę od finału 2-1 z Liverpoolem, do tego czasu nikt inny nas nie dogonił w LM prócz Realu który ma więcej trofeum. Takie PSG i City próbują wygrać LM od około 15 lat z marnym skutkiem a my narzekamy chociaż tak naprawdę zrobiliśmy niesamowity progres ekonomiczny i kadrowy. Nasza pierwsza 11 ma dziury, nie mamy ławki rezerwowych, dajcie Milanowi czas, teraz najważniejsze to gra w LM. To tak jak byś poszedł do swojej pierwszej pracy, zarobił 2,5 tyś a po 3 latach dostał awans i zarabiał 6/7 tyś, nie był byś z siebie zadowolony ? Bo jak widać zarząd Milanu jest bo wie na czym stoi. My od kiedy przejęli nas Amerykanie wydaliśmy grosze na transfery a zazdrości nam cały świat Teo, Mike, Tonali i Leao. Chelsea wydała w zimę 600 mln i jest w dupie ;)
4
KRWISTY
17 maja 2023, 12:16
Ale my to wszystko wiemy ,powtarzasz się ,słowo klucz to 4miejsce i LM.

Inaczej nie ma wymówek i sezon stracony !!!
0
roby45
roby45
17 maja 2023, 11:09
Mimo że jestem wkurzony na piolego i jego decyzje odnośnie lekceważenia męczy w serie wystawiajac słaby skład...to tak na spokojnie ,przemyślając wszystko i patrząc na wszystko to to co Paolo mówi zgadzam się,cowiek się wkurza bo zyje mościa do Milanu i chcialby tylko wygrywać ale tak nie jest i nie bedzie patrzac na wszystko to co właśnie Paolo opisał to i tak zaszliśmy daleko...jakieś dobre zakupy i wracamy mocniejsi
0
Corsa
Moderator Corsa
17 maja 2023, 11:00
"Wiemy, że mamy cel i pomysł budowy młodego i utalentowanego zespołu"

Dybala nam nie odpowiada, bo nie wpisuje się w filozofię budowy młodego zespołu, ale Messias, Ibra, Giroud, Mandżukić to już owszem.

Jeszcze prowadzą rozmowy z Arnautoviciem...
19
KartonGips
KartonGips
17 maja 2023, 11:11
o to to xD
1
ósmy
17 maja 2023, 11:34
Tym bardziej że młodzi Vranckx, Adli czy nawet Thiaw z ławki się nie podnoszą praktycznie wcale. Malick zawdzięcza ostatnie mecze przykrej kontuzji Kjaera, inaczej pewnie też by był przyśrubowany do podłogi.
Kalulu to samo w zeszłym sezonie.
Młodych się wypuszcza na wypożyczenia, a przedłuża się o kolejny rok ze Zlatanem. I myśli o kolejnym podłamanym emerycie Arnautoviciu.
A taki 20-latek Hojlund ładnie śmiga w Atalancie, i podwoił swoją wartość w przeciągu pół roku.
My Lazeticia wysyłamy do spadkowicza z Austrii, gdzie chlopak grywa ogony nie na swojej pozycji.
A najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, jakoby polityka Milanu opierała się na młodych, zdolnych, którzy mają być podporą klubu.
Tylko że to nijak się ma do warsztatu Piolego.
W pewnym momencie gdzieś ten zamysł się gubi, trafia na niewidzialną ścianę. I tego nie przeskoczysz.
1
hyrus13
17 maja 2023, 11:58
Młodych, zdolnych to ściąga Real. My szukamy młodych i tanich.
0
ksieciunio
ksieciunio
17 maja 2023, 10:55
Czy ci ludzie potrafią w ogóle przyznać się do błędu, powiedzieć publicznie "przepraszam, pomyliliśmy się?" Odnoszę wrażenie, że nawet po spadku do Serie B słyszelibyśmy ciągle te same frazesy... a ten tekst z porównaniem CDK do Dybali to jest otwarcie plucie fanom w twarz.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 10:59
10
milan2002
17 maja 2023, 10:23
Mam złe przeczucia CoDoK. Dostał szansę w 38 spotkaniach. Rozegrał 1442 minuty i zaliczył jedną asystę. To totalna katastrofa. Rozumiem gdyby był bramkarzem i miał takie statystyki. Chyba zostaje tylko wypożyczenie. Jeśli mamy osiągać cele to zmiennicy muszą coś od siebie dawać. Podobna sytuacja z Origim 35 szans, 1183 minuty, 2 gole, 1 asysta. Mizeria totalna. Nie wiem. Mógłby zostać co najwyżej jako trzebi napastnik gdyby nie ta pensja.
1
franka74
franka74
17 maja 2023, 10:17
Przecież Tonalego nawet nie chcieliście wykupić, tylko chłopak obniżył swoje wynagrodzenie by zostać. Origi ma świetny kontrakt, nic poza tym. Maldini zawalił sezon swoimi transferami. Tyle w temacie.
8
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
17 maja 2023, 09:54
Jeżeli uda się zająć 4 miejsce, to ten sezon będzie można określić fantastycznym. Dużo lepszy niż ten z wicemistrzostwem.
6
karp_fso
karp_fso
17 maja 2023, 10:35
Styl w jaki osiągnęlibyśmy taki wynik pozostawiałby wiele do życzenia.

Ale póki co mamy 4 punkty straty do top 4 i 3 mecze do rozegrania. Nie wygląda to dobrze niestety.
1
ksieciunio
ksieciunio
17 maja 2023, 10:56
Kompletnie się nie zgadzam. Przypomnij sobie jak wyglądała gra w sezonie 2020/21, szczególnie jesienią oraz w końcówce sezonu.
0
Tanger
Tanger
17 maja 2023, 11:37
Najlepszy Milan oglądaliśmy w czasie postcovidowym i w sezonie wicemistrzowskim. Teraz za to oglądamy Milan jak za czasów Giampaolo.
2
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
17 maja 2023, 11:53
Nie chodzi mi o styl a o wyniki. Sportowe i finansowe. No ale żeby to się sprawdziło, musi zostać spełniony jeden ważny element. Czyli top4.
0
KartonGips
KartonGips
17 maja 2023, 09:40
Maldini próbuje wyjść z twarzą, ale transfery przestrzelił kompletnie. Ketelare to był jeden z najdroższych transferów w historii klubu, a gość nie potrafi skonstruować jednej bramkowej akcji w ciągu całego sezonu a wszyscy go tylko głaskają po głowie i „dają mu czas”. Origi zarabia grube siano a jest żenadą pokroju Mesbaha. Vrancx Adli są zbyt słabi żeby wejść nawet na Spezię, a Dest zbyt słaby żeby zajmował miejsce na stołówce w Milanello. Hajs od właścicieli był, tylko panie Maldini na 6 transferów 5 to były niewypały (Thiaw jedyny na plus choć pół sezonu nie podnosił się z ławy) i to trzeba wziąć na klatę.
7
Vol'jin
17 maja 2023, 09:57
krótka pamieć

https://www.youtube.com/watch?v=HhQ5AZ9KcaU

asysta do Leao, 0,45 coś czego Brahim nigdy nie zrobi

ale co zrobiono potem też fizycznie z Belgiem to zagadka, bo jeszcze po przyjściu Belgii wyglądał świeżo, potem dowalono klasycznie obciążenia i Belg fizycznie i mentalnie zgasł
4
Alessio_re6
Alessio_re6
17 maja 2023, 10:07
Ogólnie na tle tej rundy pierwsza była dobra, ale tak jak napisałeś, co się stało fizycznie to zagadka, mentalnie akurat zrozumiałe.
1
landik
17 maja 2023, 10:09
@Alessio_re6 stało sie to że ktoś zepsuł okres przygotowawczy.
2
Alessio_re6
Alessio_re6
17 maja 2023, 10:13
Wiesz, on przychodził późno, a i Brugge fatalnie wyglądało na jesień, więc może masz rację. A tym bardziej gdy weźmiemy pod uwagę, co stało się w zimę.
0
KartonGips
KartonGips
17 maja 2023, 10:29
Myślę że najlepszym podsumowaniem formy Ketelaere jest to, że jako argument wyciągasz filmik trwający niecałe 2 minuty, w którym mamy fascynującą kompilację kilku udanych podań z całego sezonu gwiazdora za 32 miliony euro xD
2
Klimczer
Klimczer
17 maja 2023, 10:31
Voljin ty tak serio no szczyt kunsztu piłkarskiego rzeczywiście i to jest jego najlepsza sytuacja w sezonie. Grosicki w ekstraklasie posyła lepsze bardziej wypieszczone piłeczki...
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 10:33
2
landik
17 maja 2023, 10:32
Przecież to co wrzucił Voljin to z jednego meczu jest xD
1
karp_fso
karp_fso
17 maja 2023, 10:38
W sumie fakt, że CDK w pierwszych meczach widać było, że nieoszlifowany, ale wyglądał fajnie z piłką przy nodze. Potem coś siadło.

IMO Pioli dołożył ogromny głaz na nadwyrężone plecy Milanu w tym sezonie, bo to nie jest tak, że tylko jeden CDK kopie się po czole. Kopią się po czole gracze, którzy w ubiegłym sezonie byli kluczowi (Kalulu, Tomori, Calabria), to jak niby jakiś nieopierzony młodzian ma się stać lepszy jak reszta zalicza regres?
5
KartonGips
KartonGips
17 maja 2023, 11:14
karp serio stawiasz na równi Calabrię który niedawno schował do kieszeni Kvarę i De Ketelaere, który jedyny pozytyw miał chyba na tym wspomnianym już filmiku wyżej, w meczu z Bolonią w sierpniu rok temu?

a jeśli nie o to dokładnie Ci chodziło to i tak nie przesadzajmy, gość kosztował gruby hajs więc możnaby się spodziewać chociaż przebłysków formy, kreatywności albo czegokolwiek za co tyle zapłacili, a nie kompletnie niczego przez cały sezon a i tak na koniec dnia go głaskać po głowie, bo biedny typ z milionami euro na etacie się stresuje prosto kopnąć piłę xD

Diaz jest od niego niewiele starszy i każdy tutaj ma z niego łachę, a Ketelare mógłby co najwyżej pomarzyć o takich liczbach jaki Diaz zrobił w tym sezonie, mimo że fakt faktem wybitny to nie jest
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 11:18
0
Tanger
Tanger
17 maja 2023, 11:35
Może trzeba byłoby dać mu szansę spokojnego, planowego przygotowania do sezonu pod okiem nowego trenera i co ważne - normalnego trenera przygotowania fizycznego, a nie takiego wf-isty jak Osti.
2
17 maja 2023, 09:32
Ale on bredzi, oni wszyscy sa odklejeni i zyja w bance ze nie da sie ich sluchac.
2
JAJO
JAJO
17 maja 2023, 09:10
Po przeczytaniu tego wywiadu to w pierwszej chwili odniosłem wrażenie, że czytam AG i ,,bo rybka była smaczna" Brednie o mistrzach .... Trzeba mieć bdb trenera od przygotowania fizycznego i tyle. W tym przypadku nawet najmniejszy błąd skutkuje ,,oddychaniem rękawami w połowie sezonu" CDK ... miał być realnym wzmocnieniem a okazał się ... Ktoś kiedyś napisał/powiedział, że napastnika rozlicza z bramek. Nie interesuje mnie to, że dobrze rozgrywa, zastawia się czy wspaniale gra głową. Bramki i tyle. Na obecną chwilę Divock jest słabym graczem co bierze grubą kasę. LM nie będzie, kasa z pewnością ograniczona. Teraz usłyszałem, że podobno Milan planował budżet uwzględniając, że za rok w LM. Budżet transferowy zwali z nóg coś czuję ...
0
MI(L)AN
MI(L)AN
17 maja 2023, 09:09
Maldini po zdobyciu Scudetto maj 2022r. „Dzisiejszy Milan – przy bardzo dobrej strategii – może za rok zacząć rywalizować z największymi. Jednakże, jeśli wcielimy wizję „utrzymania” obecnego stanu, bez poważnych inwestycji, pozostaniemy w zawieszeniu jako jeden z 6-7 czołowych klubów włoskich, które spróbują powalczyć o mistrzostwo i o awans do Ligi Mistrzów. Dlatego to ważny moment dla właściciela żeby zamknąć obecną strategię i zdecydować co będziemy robić dalej. Potrzebujemy 2-3 dużych transferów i przedłużenia wszystkich ważnych graczy żeby móc powalczyć o coś znaczącego także w LM”.
To była obiektywna ocena Paolo sytuacji po tak pięknym mistrzowskim sezonie. Co było dalej? Taka piękna katastrofa rozłożona w czasie. Jeden transfer CKD do pierwszej 11. Przy ocenie Charlsa popełniacie dwa błędy, ocenianie post factum czyli na podstawie obecnej wiedzy a drugi babol to zbyt szybko. Dajmy mu czas, casusy są dobrze Wam znane. Po letnim mercato łudziłem się, że Maldiniemu obiecano większe środki finansowe na zimowe okienko. Niestety transfery były tylko teoretyczne. Obstawiałem, że po sezonie Paolo zrezygnuje nie chcąc firmować tej prowizorki swoim nazwiskiem. Ceniłem w nim uczciwe, zdrowo rozsądkową ocenę sytuacji, bardziej okiem fana niż działacza. Jakie są przyczyny zaistniałej sytuacji nie wiem, czas pokaże. Mam do Was moi bracia w Milanie serdeczną prośbę, nie obrażajcie Paolo Maldiniego. Jest to jeden z największych piłkarzy Milanu w historii, najlepszy obrońca na świecie w swoim czasie, nie przystoi pisać o nim ,,odkleika" ...
1
Sebolinho10
Sebolinho10
17 maja 2023, 09:40
Pamiętaj o jednym...nawet największa legenda może zniszczyć swój wizerunek i to w bardzo łatwy sposób.

Maldini to legenda, dużo dał klibowi jako piłkarz i jako jeden z zarządzających też kładł podwaliny pod zeszłoroczne Scudetto, ale tą wypowiedzią wyraźnie pokazał że coś mu się odkleiło, że coś tam w jego głowie nie styka prawidłowo. Ostatnie dwa okienka transferowe zostały zawalone koncertowo i w głównej mierze, to własnie Maldini ponosi za to odpowiedzialność.
Jedyne za co go można pochwalić w ostatnim czasie, to za umiejętność negocjaj w sprawach przedłużania kontraktów i to na dobrych warunkach. Theo, Tomori, Bennacer,, zaraz Leao (o ile plotki są prawdziwe) Tutaj majstersztyk, jeśli chodzi o budowanie zespołu....to w ostatnim roku jest to dramat. Najgorsze w tym wszystkim jest to że zespół nie jest budowany, wzmacniany pod trenera, pod braki które trzeba uzupełniac (10tka i PS), tylko pod projekt, którego i tak kiepsko się trzymią. Sprowadzają półśrodki, zlepek dzieciaków i Pioli masz, ułóż coś z tego. Ta wypowiedź tymbardziej utwierdza mnie w przrkonaniu że Pioli jest tutaj najmniej winnym. On dostał kadrę, wycisnął ją jak cytrynę zdobywając wicemistrzostwo, mistrzostwo i teraz półfinał LM. Wycisnął to składem który zaprzecza logice osiągając takie wyniki. Problem w tym że po zeszłorocznym Scudetto nie poszli za ciosem. Tak jak napisałeś, miały być transery, potrzeba było 3-4 jakościowych wzmocnień, zamiast tego dostaliśmy zapychaczy dodatkowych miejsc na ławce rezerwowych.
0
hyrus13
17 maja 2023, 09:49
Rok wcześniej Maldini też wspominał, że awans do LM otworzy możliwości inwestycji w zawodników. Jeden i drugi właściciel go zwodzi. Zimą Kardynał zablokował transfer Zaniolo, który przy obecnym prawym skrzydle byłby skokiem jakościowym. Winą Maldiniego są takie wtopy jak Adli, Origi czy Dest, ale nie on odpowiada za to wszystko. Dziwię się tylko, że chce to firmować swoim nazwiskiem.

Jeszcze jedna ciekawa sprawa. Często czytam czy Lazio, Roma albo Atalanta mają lepsze skaldy od nas (w odpowiedzi oczywiście, że nie), a sam Maldini w tym wywiadzie stwierdził, że jesteśmy na tym samym poziomie.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 09:52
0
KartonGips
KartonGips
17 maja 2023, 09:54
Ketelaere był jednym z najdroższych transferów w historii klubu, a gość przez cały sezon nie potrafił zagrać 1 dobrego meczu w którym miałby jakikolwiek wkład w końcowy wynik. Można go nie skreślać bo może odpali, ale nie przesadzajmy że typ za grube miliony nie potrafi zagrać 1 dobrego meczu kiedy reszta grajków za ułamek ceny zapieprza jak w zegarku i nie zakłamujmy rzeczywistości że biedny Maldini nie dostał kasy na transfery, bo kasy dostał kupę i wydał 50 milionów euro (+ kolejne 10 milionów za opłaconego wcześniej Adliego) + gruba pensja Origiego i Desta, a efekt jest taki że za cały ten hajs jedynym realnym wzmocnieniem jest Thiaw, bo reszta nie nadaje się nawet na ławę.
1
MI(L)AN
MI(L)AN
17 maja 2023, 10:04
@Sebolihno10 To jest tylko piłka nożna, Maldini nic takiego nie zrobił żeby jechać z nim jak z łysą kobyłą. Należy mu się szacunek i to nie podlega dyskusji. A co do transferów a raczej ich braku piszę od roku. W maju 2022r. jak zdobywaliśmy Scudetto pisałem, że Milan jest za ,, mało włoski". Popatrz na Inter, trzon zespołu tworzą Włosi. Reasumując zbliżamy się wielkimi krokami do sytuacji Milanu przed 2020r.
0
Daniel93
17 maja 2023, 08:42
Nie no z tym origim odleciał totalnie..

Powiedzieć o kimś "ze ma wszystko by być świetnym pilkarzem" to bardziej pasuje do jakiegoś mlokosa a nie gościa który za chwile będzie miał 30 lat na karku i pewnych rzeczy nie przeskoczy..
2
Paolo03
Paolo03
17 maja 2023, 09:28
Giroud?
0
DarQ
DarQ
17 maja 2023, 08:37
Liczymy na mercato? Klub przyjął taktykę oszczędności, czyli bez LM tamte okienka transferowe przy naszym przyszłym to były dopiero rozrzutne. Teraz to wg. księgowych w klubie będziemy brylować na salonach z 20 milionami. No bo uzdrawiamy budżet i to jest priorytet i to jest dobre. Dla klubu czy dla inwestora?
Inter , Roma , Juve , PSG, Barca , Chelsea , City, Real , United tego nie zrobiły i za karę spadły do drugiej ligi - dobrze im tak.
Chytry traci dwa razy. Teraz dotknęło to nas na większym polu ale ja pamiętam jeszcze te nieszczęsne negocjacje o Tonaliego , w których wywalczyliśmy 1 milion kładąc na szali całego Sandro. Uratowała nas tylko jego chęć dołączenia do nas. Ostatecznie nic nie straciliśmy.....oprócz dobrych relacji z Brescia i miana bycia klubem dotrzymującym umów - słowa. Może dlatego tak trudno kupuje nam się teraz piłkarzy? Pod koniec sierpnia robimy nerwowe ruchy, bierzemy wielki talent Origiego, dajemy rezerwowemu ciężką koszulkę z nr 10 aby gawiedź miała wrażenie wzmacniania pierwszej jedenastki.
Jedyny pozytyw jest taki, że nasi młodzi piłkarze robią postępy. Wcześniej Leao i Tonali, później Kalulu, teraz Thiaw i Alexis.
Ale nie pompujmy sztucznie balonika wielkości. Z taką taktyką finansową będziemy tylko dobrym klubem i pewnego sufitu nie przeskoczymy.
A własny stadion nie jest żadnym jedynym wybawieniem, który odmieni losy tylko bardzo dobrym perspektywicznym kierunkiem, który bardzo, bardzo dużo kosztuje i nikt z tego powodu nie jest gotowy na patrzenie na klub przez pryzmat lat 2030. Bo to jest jak w polityce. Rozliczają cie za tu i teraz a np. z wielkiej, odważnej, KONIECZNEJ ,niepopulistycznej reformy emerytalnej zrobiono bat na osoby, które to wykonały.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 08:39
0
JACHU_ACM1899
JACHU_ACM1899
17 maja 2023, 11:22
W tym roku Jest cała masa potencjalnie fantastycznych graczy do wzięcia za "free" więc takie jak to mówisz " 20 mln" starczy na prowizje dla piłkarza i agenta
0
hyrus13
17 maja 2023, 11:53
Jachu

To nawet na Brahima nie starczy, a trzeba go będzie zastąpić. Biorąc pod uwagę prowizje to sobie możemy pozwolić na dwóch zawodników bez kontraktów.
0
dysha1992
dysha1992
17 maja 2023, 08:31
Po tym aroganckim wywiadzie nie dziwi mnie ze Curva Sud pożegnała go w taki a nie inny sposób gdy kończył karierę.
Np.
"Wszystko wymaga czasu, i mamy świadomość, że jesteśmy Milanem. My to wiemy, a kto ma lepiej ode mnie zdawać sobie sprawę z tej ogromnej historii?"
Kto Panie Maldini? Oj znalazło by się parę osób... Pierwsi z brzegu to Berlu i Galliani.

Oczywiście że myśląc Milan kojarzy Ci się to z Maldinim itd. Ale brak samokrytyki osiągnął tutaj absurdalny poziom...

Tekst o Dybali pokazuje te rzekomo wielkie kompetencje. Origi to kolejna wisienka na tym torciku.
Masakra.
1
jasiom22
jasiom22
17 maja 2023, 08:37
Od dobra dobra, Origi to zapchajdziura za darmo jako trzeci/czwarty napastnik.
A prawdą jest że Cdk jest o 10 lat młodszy od Dybali. Roma się wypaili za sezon, dwa a Milan będzie dalej na fali wznoszącej. Nie zawsze się trafia z transferami a po szkodzie łatwo oceniac.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 08:37
1
_PAOLO_
_PAOLO_
17 maja 2023, 08:55
jasiom22

Zapchajdziurze (3/4 napastnikowi jak napisałeś) nie daje się takiej pensji. Prawda taka, że sprowadzili go z myślą, że posadzi Żiru na ławce xdxd
2
jasiom22
jasiom22
17 maja 2023, 09:06
A nie do końca prawda. Bo taki Origi jakąś swoją wartość niską bo niską ale ma, i to można wkalkulować jak zawodnik przychodzi za darmo. Podobnie jak cdk od początku było wiadomo że on nie jest na tu i teraz tylko w kontekscie przyszlosci... origi w dodatku w razie odejscia Leao czy w razie kontuzji Ibry. W 100% był i jest zapchajdziurą z potencjałem że wystrzeli... on nie jest jeszcze emerytem, strzelił fenomenalna bramkę z sassuolo.. potencjału nie można mu odmowic. Ani psioczyć na forme jak nie gra, albo gra ogony. Zjechać po przegranej albo dwóch nie jest trudno. Dojśc do pol-finału LM z Kruniciem zamiast Kessiego i Origim zamiast kontuzowanego Ibry. To raczej sukces Piolego.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 09:07
0
Sebolinho10
Sebolinho10
17 maja 2023, 09:23
jasiom22

To ładna zapchajdziura za 5 baniek rocznie. Idąc dalej, ,,kako trzeci/czwarty napastnik,,....my nawet drugiego nie mamy. Ten transfer to był totalny strzał w kolano.

Po pierwsze CDK jest młodszy od Dybali o 7 a nie 10 lat (w piłce to zasadnicza różnica)
Po drugie nie wiadomo czy CDK w Milanie odpali i czy wgl kiedykolwiek odpali, gość w trakcie całego sezonu uzbierał zaledwie jedną asystę, przypomnij mi jakie liczby ma Dybala w Romie? No właśnie. Dybala to już wyrobiona marka,
gwarancja pewnego poziomu, ze 3-4 sezony jeszcze pogra na dobrym poziomie, piłkarz na tu i teraz, a ma 29 lat....i nie mieści się w projekcie Milanu....ale rok młodszy Origi już się zmieścił? Po prawej stronie biega u nas 32-letni brazylijczyk, a gdy przychodził miał 30 lat...patrz jakoś pasował do projektu. CDK za te 3-4 lata równie dobrze może odejśc za grosze i bez jakichkolwiek sentymentów.
,,Roma się wypaili za sezon, dwa a Milan będzie dalej na fali wznoszącej.,, Jak Milan nie awansuje do LM (co jest niemal pewne) to faktycznie bedzie fala wznosząca....chyba chętnych klubów na naszych najlepszych zawodników.

Ja rozumiem że Maldini chce sprowadzać młodych i trzymają się ustalonego projektu....ale na litość boską, niech najpierw stworzą dobrą pierwszą 11stkę. Za Kessiego zastępstwa brak, PS i 10tka od dwóch lat proszą się o wzmocnienia. Czy tak ciężko było postawić na Dybalę i wykupić Brahima (co finansowo i sportowo wyszło by korzystniej)? Nie....lepiej było przez 3/4 okienka bić się z Brugge o 3 bańki za i już przepłaconego CDK...a koniec końców i tak zapłaciliśmy tyle ile chcieli xDD. Akurat tej decyzji Maldiniego nic nie usprawiedliwia, a twierdząc że Dybala nie jest dobry dla projektu z racji na wiek (sprowadzając Giroud, Florenziego, Messiasa, czy rok młodszego Origiego), to jak samozaoranie i przyznanie się do tego że podczas letniego mercato zostały popełnione błędy, masa błędów. Teraz wszystko zwala na projekt, bo projekt jest inny i uj. Głupie tłumaczenie. A po sezonie będzie....Dlaczego zajęliśmy 5 a nie 4 miejsce w lidze? Już wyjaśniam.....

Śmiech na sali.
2
Wolly
Wolly
17 maja 2023, 08:31
No ciekawe czy po prostu chcieli zaoszczędzić na pensji i nie widzieli w nim już predyspozycji do rozwoju. I nie mogliby sprzedać go z zyskiem.
0
jasiom22
jasiom22
17 maja 2023, 08:29
Dlaczego CdK a nie Dybala? A bo tak chcieliśmy. :) uwielbiam takie odpowiedzi.

Prawda jest taka że nikt się nie spodziewał tak dobrego wyniku w LM, i nikt nie przypuszczał że CdK będzie miał aż tak słaby sezon. Po szkodzie łatwo oceniać, słuszności decyzji o jego zakupie to nie podważa wg.mnie.

Akurat tu też mamy problem z tym że zawodnicy nie są do końca kupowani pod myśl trenera, i potem zdziwienie że na nich nie stawia, akurat CDK Pioli nie pomogł specjalnie rotując go po transferze za 35 mln gdzie był liderem swojego zespołu. Innym (Kalulu, Thiawowi pomogł, cdk - nie) ale też nie można powiedziec że szans nie miał.

Pioli ewidentnie potrzebował bardziej kogoś dynamiczego, i silnego fizycznie do środka pomocy. W dziurze po Kessim (Bennacer na srodku) pozycje nizej próbował nawet z Calabrią i Bakayoko, zeby i tak skonczyło się na Krunićiu.

Cdk to delikatny kreator, a nie dynamiczna destrukcja (Kessie, Benek, Krunić.. w tej kolejnosci) na skrzydle prawym tez nie do końca to (choć tu Pioli mogłbym mu dac wiecej szans) ale wolal inny typ, dryblera szybkosciowca, energie. Czytaj diaz/messias. Cdk nie pasuje znow, do tego ustawienia. 4-2-3-1 łamane na 4-2-1-3. O tyle.

Tak czy inaczej, Pioli i Maldini kurczowo trzymają się planu i swoich zasad. Rebić siedzie jako zmiennik Leao. Bo do tej roli został sciąnięty. Itp. Kłopot w tym że ten ich plan przynosi sukcesy (na papierze) ponad stan, to się trzymaja go dalej. Wyżej nie podskoczą jak się okazuje bez odrobiny szczęscia lub milionow, ktore nie zapominajmy taki Inter wydawał od przybycia Conte. I mamy to co mamy. "Bo tak chcielismy" - ja uwazam ze tragedii nie ma. Wołanie o zwolnienie Piolego jest tu nie na miejscu, jezeli ktos sledzi jego przygode od początku w Milanie.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 08:34
1
Klimczer
Klimczer
17 maja 2023, 08:27
Po pierwsze żeby sprowadzać młode talenty i wprowadzać je do zespołu to najpierw trzeba mieć ugruntowaną pierwszą 11 która z zamkniętymi oczami zajmuje 4 miejsce w lidze. Wtedy można ściągać młode talenty, a nie jak obecnie ściągać je i liczyć że może wypalą.
A my nawet nie mamy pierwszej 11 gdzie na boisku biegają mistrz rozwalę każdą akcję Messias czy Rade podaje tylko do najbliższego Krunić.

Jeśli według Maldiniego kupowanie CDK zamiast Dybali i ugruntowanie w końcu pierwszej 11 żeby na przyszłość móc sobie pozwolić na te inwestowanie w młodzież bez strachu że żeby awansować do lm potrzeba odjęcia Juve punktów jest lepszą polityką to
jest to po prostu śmieszne.

Maldini bawi się w gambling bez zabezpieczenia i jest to po prostu głupie i nieodpowiedzialne bo w takich sytuacjach zazwyczaj wygrywa kasyno.
1
KRWISTY
17 maja 2023, 08:26
Maldini odklejony od rzeczywistości jak Caroline Derpienski !!!
0
Tzeentch3
Tzeentch3
17 maja 2023, 08:24
Jak się czyta te wywiady to jest narracja, która próbuje zakrzywić rzeczywistość, że jest w sumie ok, mogło być lepiej, ale nie musiało, zawodnicy mają potencjał, a tak naprawdę to co chwila się kompromitujemy na boisku (piłkarze), na ławce (trener), z decyzjami (zarząd). Już dawno nie byłem tak zażenowany tym co się dzieje w tym klubie szczególnie, że cała nasza przyszłość opiera się na tym ile punktów odejmą Juventusowi o ile ich nie będą mieli więcej od nas mimo jak im odejmą.

Jakbym już, gdzieś widział podobną narrację :>
0
chory
chory
17 maja 2023, 08:20
"Dlaczego Tede k jest? Już wyjaśniam dlaczego..."
3
Zuber
Zuber
17 maja 2023, 08:19
Ale szambo wybiło. xD
0
ósmy
17 maja 2023, 08:19
Zwykłe pudrowanie tragicznej sytuacji dojściem do półfinałów LM.
Tak naprawdę przepchniętych kolanem w dwumeczach z Totkami i Napoli po 1-0. Z Londyńczykami w mega kryzysie, i Napoli, które tak na dobrą sprawę mają jeden wyśmienity sezon, ale uznaną marką w Europie nie są.
Pudrowanie ruchów mercato twierdząc, że Origi to kompletny napastnik, i ma wszystko co powinien mieć napastnik. No może poza chęciami, zaangażowaniem i grą zespołową.
Pudrowanie trenerki Piolego, który doprowadził do tego, że przez cały sezon mając do dyspozycji taką szeroką kadrę, tak naprawdę nie ma kogo wartościowego wpuścić z ławki, aby odmienić losy meczu. Czy to z Interem w Pucharze, czy to ze Spezią w Lidze. I ciągle te same schematy, brak rozegrania, i niemoc ze stałych fragmentow gry.
Pudrowanie sytuacji w klubie przez wypowiedzi Maldiniego odnośnie przedłużenia kontraktu przez Leao. Zazwyczaj Maldini tego w ogóle nie robi. Nie wypowiada się przed mediami o sytuacjach transferowych. Ale z Leao wypowiedział się przed kibicami dwa razy. W obu sytuacjach tuż po porażkach z Interem w LM. Przypadek?
Pudrowanie sytuacji wypowiedzią sprzed lat jakiegoś Di Canio - wypowiedzią wyciągnięta z kontekstu i musiał Maldini się cofnąć 15 lat
, aby stwierdzić, że niektórzy piłkarze mają problem z grą co trzy dni. Tylko, że tych piłkarzy to ściąga własnie Maldini do klubu, i trenuje ich trener, którego Maldini również zatrudnia. Piłkarze Interu grają w tym momencie na 3 frontach, a ich forma nie jest żadnym zagrożeniem dla Top4. Juve zasadniczo też wysoko punktuje grając ławką młodzieży.
My pudrujemy grę Messiasa, Krunicia, Origiego, Diaza i CDK twierdząc, że lada chwila, lada moment wystrzelą z formą.

Maldini odleciał chyba pudrując w nos.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 08:23
3
k__f__c
k__f__c
17 maja 2023, 08:26
Szeroką kadrę? Piszesz o Milanie?
2
ósmy
17 maja 2023, 08:34
^
Tak. Milan ma najszerszą kadrę zarejestrowaną w Lidze - 30 zawodników.
Przykładowo Inter ma 27, a Atalanta 25 zarejestrowanych zawodników.
2
hyrus13
17 maja 2023, 08:18
„Gdybym miał dziś wystawić silniejszy skład, być może wybrałbym innych zawodników podczas mercato”. No to gratulacje.
2
Klimczer
Klimczer
17 maja 2023, 08:31
Mam nadzieję że to błąd w tłumaczeniu bo takiej głupoty co teraz z ust Maldiniego dawno nie widziałem.
0
Marcin1995
Marcin1995
17 maja 2023, 08:08
Ja nie chce tu obrażać Paolo czy Piolego chociaż wczoraj u mnie frustracja sięgnęła zenitu, naprawdę dużo zrobili dla odbudowy Milanu ale kompletnie nie widzę u tych osób samokrytyki, nawet sugestii że coś zrobili nie tak, wymówką jest półfinał LM i brak umiejętności zawodników gry na 2 frontach, przegraliśmy ten sezon. Kampania w LM była naprawdę dobra i nikt tego nie neguje ale to było parę dobrych spotkań w sezonie. Na 50 spotkań ile zagraliśmy dobrych? Konpromitująco mało i przegraliśmy awans do LM( tak wiem mogą zabrać punkty Juve, ale to nie może zmienić postrzegania tego sezonu), chcialbym osobiście zmiany trenera w przyszłym sezonie bo abstrahując od tego czy Pioli to trener na Milan czy nie trudno nie odnieść wrażenia że coś się wypaliło. Niesamowite jest to że jesteśmy w 1/2 LM a nastroje są hiobowe ale mam wrażenie że jak nie przewidzimy kroku do przodu to skończymy jak Roma po Di Francesco.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 08:09
1
karp_fso
karp_fso
17 maja 2023, 08:05
No to słowa Maldiniego potwierdzają w sumie, to czego się spodziewaliśmy gdy jeszcze Elliott przejmował Milan.

Obecne wyniki są ponad stan, bo nawet zarząd nie spodziewał się, że tak szybko zaczniemy grać o mistrza (dwa ostatnie sezony) i jeszcze dojdziemy do półfinału LM (nawet jeśli drabinka była łatwa).

Plan był taki, żeby kupować młodych graczy i sprzedawać ich z zyskiem. I ten plan jest realizowany. W tej chwili możemy zrobić sporo plusvalenzy na Maignanie, Kalulu, Theo, Tomorim, rzecz jasna Leao. Pewnie doliczylibyśmy jeszcze Bennacera, ale wypadł z kontuzją. Strzelam, że jak pojawią się dobre oferty za w/w to klub nie będzie się długo zastanawiał. A potem część kwoty transferu pójdzie do ksiąg, że spółka zanotowała zyski, a za 1/3 albo nawet i 1/4 tej kwoty kupi się jakiegoś piłkarza, który też ma w przyszłości potroić swoją wartość. I tak to będzie dopóki nie wybudujemy swojego stadionu i finansowo nie wyjdziemy na prostą. A jak to się stanie, to klub prawdopodobnie znowu zostanie sprzedany ze sporym zyskiem i wtedy będziemy się martwić o kolejnego właściciela.

A no i oczywiście w/w taktyka nie wyklucza sprowadzania graczy typu Giroud, czy Kjaer - oni są dlatego, że w oparciu o samych młodzików bylibyśmy w środku tabeli (a to też nie jest korzystne dla finansów) + młodziki mogłyby się tak dobrze nie rozwijać, a to też szkodliwe, dla wzrostu ich wartości. Zauważcie, że piłkarzy "z doświadczeniem" zawsze sprowadzaliśmy w opcjach low-cost, jak choćby darmowego Giroud, czy nawet Origiego.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 08:07
0
hyrus13
17 maja 2023, 08:12
Tylko, że poza Hauge to my nikogo nie sprzedaliśmy.
6
karp_fso
karp_fso
17 maja 2023, 08:22
^ Nie wyprzedzajmy faktów, zaraz zaczniemy. Nie zdziwię się jak podpis Leao będzie tylko po to, żebyśmy mogli go w te lato sprzedać za korzystniejszą kwotę.

Jeśli nie będzie LM, to IMO na pewno kogoś sprzedamy. Może nie Leao, ale Tomoriego, jak PSG wyłoży kasę na stół - sądzę, że tak.
0
Vol'jin
17 maja 2023, 09:10
klauzula za Leao ma obowiązywać od 2024 roku
0
karp_fso
karp_fso
17 maja 2023, 10:34
^ Czyli pewnie to zabezpieczenie, żeby w to lato nie odszedł (stąd zaporowa kwota). No to za rok papatki zapewne.
0
Sebolinho10
Sebolinho10
17 maja 2023, 08:03
,Dużo łatwiej i taniej byłoby dla nas pozyskać takiego zawodnika jak Dybala. Ale czy byłby to właściwy zakup do naszego projektu? Nie. Wiemy, że mamy cel i pomysł budowy młodego i utalentowanego zespołu.,,

W takim razie co w tym zespole robi Giroud? Kjaer, albo Florenzi?
Trochę takie wymigiwanie się od trudnych pytań na zasadzie...spieprzyliśmy sprawę, bo można było taniej pozyskać lepszego zawodnika, ale wsumie jedak jest okey, bo on jest starszy, a my mamy czas aby w nieskończoność aklimatyzować młodego Belga. Idąc dalej....rozumiem że wówczas 27 letni Origi mieścił się w projekcie, a rok starszy Dybala już nie? Co za pierdoły ten Maldini opowiada. Spieprzyli okno transferowe po całości, 3/4 okienka poświęcili na użeranie się o 3 bańki i sprowadzili typa który na przestrzeni całego sezonu zdobył jedną asystę xDD. Teraz po sezonie widać kto mógłby dać więcej CDK czy Dybala. Po prostu wstyd się teraz przyznać do błędu panie Maldini co?
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 08:10
2
KRWISTY
17 maja 2023, 08:09
Po prostu dupa się pali i trzeba bronić i argumentować durnie pozyskanie bezjajecznych Belgów!
Sam zaraz może wylecieć bo ewidentnie tłumaczyć się będzie wyżej i to grubo!!!
Ratuje ich wszystkich tylko LM jak nie będzie to będą zmiany napewno.
0
Sebolinho10
Sebolinho10
17 maja 2023, 08:29
Pragnę jeszcze dodać że u nas od dwóch sezonów na prawym skrzydle hasa sobie 32-letni Brazylijczyk, który jak przychodził do zespołu to miał 30 lat i też mieścił się w projekcie jak lodówki w drzwiach które nosił.
2
Pisar
Pisar
17 maja 2023, 07:58
3 tygodnie później:

Maldini dla Sky: "Dlaczego piąte, a nie czwarte miejsce? Już wyjaśniam dlaczego..."
9
zycumilanista
zycumilanista
17 maja 2023, 07:56
Dziwny jest to sezon. Jak wejdą do LM to będzie można go uznać za udany bo półfinał LM, a jak rzeczonej LM nie będzie to ten półfinał będzie głównym powodem przez który nasi piłkarze będą oglądać LM w TV...Ale wejście do LM w tym momencie to jak ktoś trafnie zauważył wyczyn na poziomie odrobienie 0:2 z Interem, czyli co najmniej karkołomny. Oj ciężko być takim optymistą jak Paolo widząc co się odpioliło w SerieA kosztem kilku uniesień w LM, która przez drabinkę była dla Nas bardzo, ale to bardzo łaskawa (nie umniejszając nic Naszym bo z Napoli stoczyli piękny bój, ale jak już pisałem - to tylko uniesienia)
1
Drozdi
Drozdi
17 maja 2023, 07:54
Ehh Paolo z tym Dybala to chyba troche przesada bo gość nie jest stary, co prawda szklany ale gdzie byśmy byli w Serie A teraz mając te kilka goli wiecej...
Chyba sam tez zapomniał jak za jego czasów Milan nazywany był domem starości ale mogliśmy się z tego śmiać unosząc w góre kolejny puchar LM
0
Milanboy
Moderator Milanboy
17 maja 2023, 07:53
Przecież nie powie na wizji, że nie trafił z letnim Mercato, bo prócz Thiawa zbytnio nikt się nie sprawdził.
1
Tanger
Tanger
17 maja 2023, 09:22
Proste. Jednak jeśli gada pod publiczkę kompletnie mijając się ze stanem faktycznym i tylko denerwuje kibiców, to też nie jest sensowne.

Już mógłby walnąć frazesem, że zdają sobie sprawę z popełnionych błędów, dostrzegają problemy, a po sezonie przyjdzie czas na podsumowanie i wyciągnięcie wniosków.

O takie slogany chyba nikt by się nie przyczepił.
1
Bazyll1995
Bazyll1995
17 maja 2023, 07:39
Boli ten pół finał
1
KRWISTY
17 maja 2023, 07:39
Maldini Odklejony !!!

Dwaj Belgowie przyszłością i potencjałem jakiego jeszcze nie widzieliśmy !!!?

Błagam trzymajcie mnie bo.....
0
patoo_07
patoo_07
17 maja 2023, 07:36
Napastnij z trudnościami w polu bramkowym? Brzmi jak kawał piłkarza.
4
Maximilanista
Maximilanista
17 maja 2023, 07:35
Broni swoich poczynań, broni swojego stanowiska. Nie dziwię się temu. Ale on przecież wie doskonale, że przestrzelił w zeszłorocznym mercato okrutnie. Nawet mając tak ograniczone środki, mógł ugrać dużo, dużo więcej.

Grając jednocześnie o czubek ligi Top 5 w Europie i o najlepszą czwórkę (nawet choćby ósemkę - to wciąż elitarne grono) Champions League trzeba mieć szeroką kadrę i jakość na ławce. Milan na ławce jakości nie miał w ogóle, a i w podstawowej 11 jej nieco brakowało. To musiało się skończyć źle. Musiało.

Czy to broni wszystkie decyzje Ojca Pio? Nie. Nie broni. Ale o tym się wypowiem pod newsem z wypowiedzią pomeczową Padre.

Ale chcę podkreślić, że - przy wszystkich błędach Piolego - ewentualny brak LM w sezonie 23/24 będzie w równym stopniu obciążał konto Maldiniego, jak i trenera. Tutaj kwestię winy czy odpowiedzialności polaryzowałbym zdecydowanie.
3
FanACM
FanACM
17 maja 2023, 10:05
Maxi

Wiem, że Ty bardziej Holandia niż Belgia ale czy obserwowałeś wcześniej CDK i jakie masz zdanie a propo jego umiejętności i przydatności w kolejnym sezonie?. I jakich obecnie graczy z krajów Beneluksu polecasz do Milanu. Ja mam jednego faworyta Sangare z PSV. Czy na po pozycję prawo skrzydłowego czy napastnika jest ktoś tam w przedziale cenowym 20-40 mln euro który by z miejsca odpalił?.
1
Maximilanista
Maximilanista
17 maja 2023, 10:35
FanACM:

Od początku sagi z CDK kwestionowałem (ostrożnie, ale jednoznacznie) przydatność tego chłopaka dla Milanu Piolego. Skąd wynikał mój sceptycyzm? Pisałem o tym w lipcu i sierpniu kilka, razy: dla mnie Charles to ani trequartista, ani napastnik spod numeru 9, ani tym bardziej skrzydłowy. W lidze belgijskiej mógł sobie być każdym z nich, ale Milan gra w Serie A. Inna rzeczywistość.

Według mnie CDK najlepiej sprawdziłby się w systemie 1 - 3 - 5 - 2 jako drugi napastnik. Tak uważam.

Nie chcę skreślać Belga i muszę wierzyć w jego eksplozję w następnym sezonie, ale wciąż nie widzę dla niego miejsca w naszym ustawieniu taktycznym i sposobie gry. Na szczęście ja się nie za bardzo znam na piłce i być może się miło rozczaruję. Tak już bywało. Na przykład bardzo krytykowałem przyjście Theo Hernandeza z Realu. Uważałem Rodrigueza za dużo lepszego LO. :-) :-) :-)


Wiele razy się myliłem w swych ocenach. Oby tym razem było podobnie.


Sangare? Wygląda bardzo mocarnie. Lubię go oglądać. Ale czy nas stać?
1
FanACM
FanACM
17 maja 2023, 10:42
Maxi

Właśnie jeden taki ekspert z Polski co specjalizuje się w ligach Beneluksu mówił o tym, że w poprzednim sezonie Charles był właśnie takim wolnym elektronem i bardziej dodatkiem niż kluczowym graczem klubu z Brugii. I też z dużą dozą ostrożności wypowiadał się o młodym Belgu. Nie pamiętam jak ten Pan się nazywał Mączka jakoś tak. Cóż miejmy nadzieje, że CDK się zaaklimatyzuje i odpali w następnym sezonie.
0
matten
matten
17 maja 2023, 07:10
"Rzeczywiście ma trudności w polu bramkowym przeciwnika, a to jest problem, ponieważ gra na pozycji napastnika."
:D To tak jak powiedzieć o golkiperze, że świetnie gra nogami, ma odpowiedni wzrost i warunki fizyczne, ale nie potrafi bronić, a to duży problem, bo gra na pozycji bramkarza :D

No przykro mi bardzo, ale ostatnie mercato było pomyłką. Uważam, że CDK powinien dostać jeszcze jeden sezon na pokazanie się, ale resztę można pożegnać bez żalu. Pytanie kto się skusi na Origiego z taką pensją i problemami zdrowotnymi?
8
Tanger
Tanger
17 maja 2023, 06:57
Ten wywiad świadczy za tym, że Maldiniego należy zwolnić. Konkretnie oderwał się od rzeczywistości. Projekt stawiania na młodych - fajnie. Tylko, że trener nie stawiający na młodych i brak uzupełniania składu doświadczonymi graczami wywala ten projekt na ryj. Origi? Nikt po nim nie oczekiwał cudów, a Maldini oczekiwał. Origi kopie się po czole przez cały rok - Maldini nadal oczekuje. A to po prostu słaby, przepłacony piłkarz, który nie potrzebuje trenera tylko heblarki.

Jak Maldini ma tak gadać, dalej zapuszczać zespół podczas mercato, podejmować irracjonalne decyzje i forsować trenera sabotażystę, to lepiej niech odejdzie z klubu.
6
Gzikuu
Gzikuu
17 maja 2023, 07:12
No właśnie to jest smutne, że projekt ma stawiać na młodych a mamy trenera, który na nich nie stawia.

Do Pioliego przyczepiła się latka, se stawia na młodych. W rzeczywistość mamy po prostu młodą kadrę, więc i młodzi grają. Jednak gdyby nie konieczność, to taki Kalulu czy Thiaw nie powąchaliby murawy. Już nie wspomnę o wystawianiu jego pieska na prawym skrzydle, złomowanym Adlim czy Vranckxie.
6
k__f__c
k__f__c
17 maja 2023, 06:51
"Rzeczywiście ma trudności w polu bramkowym przeciwnika, a to jest problem, ponieważ gra na pozycji napastnika."

"Pozyskaliśmy go jako alternatywę dla Giroud, taki był nasz pomysł".

Coś tu się Paolo nie klei wypowiedź, sam sobie zaprzecza. No i widać po tym wywiadzie że transfery nie robi się pod trenera, pod taktykę, tylko pod projekt. Myślę że to mała zachętą dla ewentualnych zastępców Piolego
2
Adi.Milan
Adi.Milan
17 maja 2023, 06:46
Ale to by chodzilo mając Dybale na śpo ..
2
Dusiek
Dusiek
17 maja 2023, 08:07
Właśnie tez nie rozumiem tego ruchu, a za nim optowalem, jak tylko się taka opcja trafiła. Dodam, że był transfer bez odstępnego, więc taki, jaki skąpy zarząd mógłby przełknąć. Mając w kadrze jeszcze z 2 nazwiska z topu, można by coś powalczyć więcej.
1
Marcos Salinas
Marcos Salinas
17 maja 2023, 06:28
Te talenty powinny być szczegółowo wyselekcjonowane i odpowiednio obudowane dojrzałymi piłkarzami w formie, a nie jedynym kryterium jest proporcja ceny do znajomości francuskiego (Kiedyś Braida przywoził nastolatka z kadry Brazylii na MŚ, strzelbę rewelacji LM Dynama i świetnego stopera/lo z tamtego zespołu, obecnie kryteria spełnia byle Francuz z rekordowego Bordeaux...). Brak tych dwóch czynników + zaburzenie wymienialności kulturowo-pokoleniowej w szatni zawsze kończy się tak samo czyli w mniejszym lub większym stopniu przypadkiem Chelsea.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 06:28
3
hyrus13
17 maja 2023, 08:26
To, że w lidze francuskiej aż roi się od młodych zawodników nie świadczy o tym, że każdy z nich wyrośnie na wielkiego piłkarza. Zwyczajnie Francuzi zwietrzyli interes na promowaniu swoich zawodników, bo jest stado jeleni, które kupi za ciężkie pieniądze 19-latka, mającego kilka asyst. A później zdziwienie, że z gościa nic nie ma. Do tego grupa klakierów i potakiwaczy obejrzy kompilację na YT i jest przekonana, że to świetny piłkarz.
1
Marcos Salinas
Marcos Salinas
17 maja 2023, 08:45
hyrus13
Właśnie o to chodzi, że wbrew deklaracjom transfery młodzieży do Milanu są robione bez ładu i składu, na zasadzie szukania największych okazji zamiast gwarancji jakości i ciągłości rozwoju. Nic nie ma złego w sprowadzaniu francuskojęzycznych dzieciaków, ale znaj proporcje mocium panie. Priorytetem powinno być wzmocnienie fundamentów.
2
satoshi
satoshi
17 maja 2023, 06:10
Aha, to wolimy młodego zawodnika, bo jest młody niż bardzo dobrego piłkarza na teraz...
2
lopezito84
lopezito84
17 maja 2023, 03:55
C,yli co teraz już przez 20 latbędziemy ĵuniorów ściągać?
0
lopezito84
lopezito84
17 maja 2023, 03:52
Oj biedny Maldini kompletnie oderwany od rzeczywistości ale nie ma co się dziwić został dyrektorem po skończeniu 8 klas szkoły podstawowej z poziomu sportowego geniusz ale intelektualne inwalida
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 03:53
1
KingBunny
KingBunny
17 maja 2023, 01:46
Wiemy, że mamy cel i pomysł budowy młodego i utalentowanego zespołu.

Młody, utalentowany to może być każdy do 22-23 lat kto kopnął prosto piłkę na poważnym poziomie. Szkoda, że Maldini nie ma za cel budowy mocnego zespołu, liczy się tylko wiek. Może Maldini powinien pracować w Eredivisie, tam by naściągał wynalazków i może by ktoś odpalił.
1
Mellion
Mellion
17 maja 2023, 01:35
Coś tam mowa była o tym, ze jeśli nie zakwalifikujemy się do LM (a wszystko na to wskazuje), to będą tego konsekwencje. Jakie? Pewnie znowu dostaniemy jakieś marne grosze na następne mercato, by wzmocnić naszą kadrę. Coś rzędu 50 mln jak było ostatnio.

I jasne za niewielki budżet można sprowadzić wielu fajnych grajków, co udowodniło choćby Napoli, ale patrząc na nasze ostatnie lata, ja widzę koniec następnego mercato w następujący sposób (jak coś to tylko przykład, który nie jest moim przewidywaniem, a pokazaniem jak możemy znów sobie zepsuć okienko):

1) Wykupimy Diaza, przez dłuższy czas negocjując warunki z Realem by koniec końców ściągnąć go za ok. 20 mln.

2) Wykupimy Vranckxa za nieco mniej niż 10 mln i w ten sposób wydamy już prawie połowę budżetu.

Co zrobimy z resztą? A no znów kupimy jakiegoś kota w worku! Na przykład takiego, o którym już nie raz wspominano:

3) Kerem Aktürkoglu - obiecujący, młody Turek, który świetnie zagra i na lewym i na prawym skrzydle, po czym tak jak w przypadku CDK okaże się przeskok do Serie A z ligi tureckiej był za duży. Wydamy na niego 15 mln i w ten sposób nie zostanie nam prawie nic.

Czy to koniec wzmocnień? Otóż nie!

4) Do tego do kupimy sobie jakiegoś nonename'a poniżej 21 lat za pozostałe nieco powyżej 5 mln

5) Do tego oczywiście Sportiello za darmo

6) + jakieś wypożyczenie piłkarza, o którym w życiu nie słyszeliśmy

7) I do tego cudowna wisienka na torcie, czyli tzw "manewr Divocka" - kolejna kontuzjogenna gwiazda, której kończy się kontrakt, a swoje najlepsze lata ma dawno za sobą. Idealny kandydat? Naby Keita z Liverpoolu!

I to będzie nasze całe cudowne kolejne okienko transferowe. Będą transfery, nikt nie ma marudzić, a to jakiej jakości będą gracze aż takiego znaczenia odgrywać nie będzie. W najlepszym przypadku okaże się, że jeden z nonameów zaskoczy na miarę Thiawa. I to tyle.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 01:44
8
Vol'jin
17 maja 2023, 01:16
Dyrektor/trener broni nowych nabytków

kibice:mina pikachu

Jedynie co to między wersami jest wrzucenie presji na właścicieli aby wydać latem większą kwotę
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 01:18
2
Szulaj22
Szulaj22
17 maja 2023, 01:20
Albo być jak Inter. Nie wydać nic i się wzmocnić mądrze.
Edytowano dnia: 17 maja 2023, 01:24
1
Pavlović31
Pavlović31
17 maja 2023, 01:15
Niektórzy mają problem z grą co trzy dni, a jak pamiętam jakiś czas temu Milan odnosił seryjne zwycięstwa grając właśnie co 3 dni, bo raz w tygodniu to była zbyt długa przerwa. Nawet zawodnicy to mówili.
1
Szulaj22
Szulaj22
17 maja 2023, 01:21
Myslałem że to tylko w eklapie nie można grac co 3 dni.
2
szyka
szyka
17 maja 2023, 01:14
Bejbi Milan byłby fajny jakby uzupełniało go 3 doświadczonych gotowych na juz do gry zawodników...kjaer nie gra, zlatan nie gra, giroud zajechany setka meczow w sezonie to mental jest taki jak naszego kapitana, który uważa, że dobry mecz zagrali
Taki Dybala byłby nieoceniony i te 5 pkt w lidze więcej pewnie byśmy mieli... niepokojące jest to, że calabria, pioli, maldini malują trawę na zielono...
Ma
0
1  2    >

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się